abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 1 september 2021 @ 10:06:13 #51
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201163937
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 09:39 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Als verkoper wil je dat overbieden ook niet; je koopt meestal omhoog dus dan moet jij NOG meer overbieden.

Wij hebben nu een aantal keer overboden ook al, maar ja, betere voorwaarden of niet genoeg :') op een gegeven moment zeggen banken toch ook gewoon tis nie waard, kijk maar waar je die 50k die je extra hebt geboden vandaan trekt?
Ja, dat zeggen banken ook, daar is dan ook de taxatie voor. Dus als jij 350k biedt op een huis waar de vraagprijs 300k is, en de taxatie komt niet verder dan 325k, dan moet je die 25k ergens vandaan halen dan wel zelf hebben.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201163984
Wel bijzonder hoe je op fok vooral leest dat een aankoopmakelaar niet nodig is en geen of nauwelijks toegevoegde waarde heeft. Hooguit dat een aankoopmakelaar één of paar dagen voorsprong heeft tov funda

En als je dan leest over fokkers die willen kopen, dan gaat het vooral over het onder- of overbieden ten opzichte van de vraagprijs.

Elke gek verzint een vraagprijs. Het zegt helemaal niks over de woning. Het is je duurste aankoop ooit, je hebt wellicht minder bedenktijd dan bij de fietsenmaker, maar tienduizenden euro's extra betalen doet minder pijn dan welke uitgaven dan ook.....

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2021 10:13:47 ]
pi_201164047
¤ 2.000 betalen voor een aankoopmakelaar? Ben je betoeterd, we bieden gewoon een halve ton boven de vraagprijs
  Moderator woensdag 1 september 2021 @ 10:18:30 #54
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201164075
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:16 schreef OnwetendeNerd het volgende:
¤ 2.000 betalen voor een aankoopmakelaar? Ben je betoeterd, we bieden gewoon een halve ton boven de vraagprijs
Tja, ik had ook geen aankoopmakelaar, maar ik heb ook geen halve ton boven de vraagprijs betaald. Maar jij bedoelt dat mensen te zuinig zijn om te betalen voor een aankoopmakelaar, maar geen moeite hebben om een halve ton boven vraagprijs te bieden, een beetje het idee van penny wise, pound foolish?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201164131
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 20:36 schreef Fe2O3 het volgende:
Het is trouwens wel raar dat, nu met dat overbieden, de huizenprijzen dat nog steeds niet reflecteren.

Je zou zeggen dat als in een buurt met 50k overboden wordt, de prijs nu ook wel +50k is om het gelijk te trekken, of zou er een bepaalde groep belang hebben bij het maar blind laten overbieden ... ;)
Sommige verkoopmakelaars hanteren een flat fee + een percentage van het bedrag boven de vraagprijs. Die verdienen goud geld met overbiedingen, dus zullen niet snel een vraagprijs adviseren waarbij er niet of nauwelijks overboden zal worden.
pi_201164212
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Sommige verkoopmakelaars hanteren een flat fee + een percentage van het bedrag boven de vraagprijs. Die verdienen goud geld met overbiedingen, dus zullen niet snel een vraagprijs adviseren waarbij er niet of nauwelijks overboden zal worden.
Ja?
En ondertussen krijgen ze de opdracht niet want zij willen de woning voor een halve ton goedkoper op de markt brengen dan andere makelaars en de verkoper rekent uit dat een potentiële koper dan wel heeeeeel veeeeel boven de vraagprijs moet bieden om op hetzelfde bedrag te komen.
pi_201164297
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Tja, ik had ook geen aankoopmakelaar, maar ik heb ook geen halve ton boven de vraagprijs betaald. Maar jij bedoelt dat mensen te zuinig zijn om te betalen voor een aankoopmakelaar, maar geen moeite hebben om een halve ton boven vraagprijs te bieden, een beetje het idee van penny wise, pound foolish?
Zeker dat idee.
En in een tijd waar je wellicht maar 1 bezichtiging krijgt en moet hopen op 60 minuten bezichtiging ipv 15 of 30 minuten, is het heel duur geld als je zonder enige bouwkundige kennis of kennis van de markt toch een bod doet.
Als je de na verloop van tijd een "gebrek" ontstaat, is dat niet per se een verborgen gebrek want je hebt als koper ook een onderzoeksplicht. Dat is breder dan alleen een bouwkundige keuring
  woensdag 1 september 2021 @ 10:54:34 #58
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201164445
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, dat zeggen banken ook, daar is dan ook de taxatie voor. Dus als jij 350k biedt op een huis waar de vraagprijs 300k is, en de taxatie komt niet verder dan 325k, dan moet je die 25k ergens vandaan halen dan wel zelf hebben.
Dat is precies wat ik wilde zeggen eerder; toen dit hele feest begon medio 2020 was dat nog de norm, je zou verwachten dat nu bijna een jaar in deze situatie de prijzen inmiddels wel rond het 'tot hier word overboden dus dat is de vraagprijs' zouden zijn gestegen, maar dat gebeurt om een of andere reden niet.

De gemiddelde vraagprijs van de dorpen om ons heen hier zijn nog vrijwel hetzelfde, zeker niet met het %/bedrag van overbieden gestegen, dat is toch raar.
Dum de dum
  Moderator woensdag 1 september 2021 @ 10:56:31 #59
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201164466
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:38 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Zeker dat idee.
En in een tijd waar je wellicht maar 1 bezichtiging krijgt en moet hopen op 60 minuten bezichtiging ipv 15 of 30 minuten, is het heel duur geld als je zonder enige bouwkundige kennis of kennis van de markt toch een bod doet.
Als je de na verloop van tijd een "gebrek" ontstaat, is dat niet per se een verborgen gebrek want je hebt als koper ook een onderzoeksplicht. Dat is breder dan alleen een bouwkundige keuring
Dat is correct. Ik heb 10+ boven de vraagprijs geboden en het huis ook gekregen. Nu betreft het wel een huis niet oud is (2010+ ) dus ik heb niet eens een bouwkundige keuring laten doen. Ik heb wel een bouwkundige keuring laten doen op het huis wat ik nu dus verkocht heb, en die keuring was een aanfluiting. De huidige kopers hebben dat ook niet laten doen, maar hebben überhaupt geen voorbehoud gedaan. Niets. En ook boven vraagprijs geboden.

Maar inderdaad, het risico dat je beschrijft bestaat.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201165018
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:16 schreef OnwetendeNerd het volgende:
¤ 2.000 betalen voor een aankoopmakelaar? Ben je betoeterd, we bieden gewoon een halve ton boven de vraagprijs
Wij hebben ons huidige huis ook gekregen met bijna 50k overbieden, maar voor het uitbrengen van het bod was al met de marktkennis van onze aankoopmakelaar duidelijk dat de vraagprijs heel laag was ingestoken (dat verschilde in ons zoekgebied nog behoorlijk per huis/verkoopmakelaar) en dat de te verwachten taxatiewaarde al bijna 50k boven de vraagprijs zou liggen.

Maar inderdaad, bij vraagprijzen die heel wisselend zijn ingestoken is het niet zo interessant om te kijken hoeveel je aan de hand daarvan overbied.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201165105
Ik had 6% onder geboden en tis 2.5% minder geworden dan vraagprijs.

Maar de huizenmarkt is knettergek eigenlijk...

Vooral modaal en lager qua prijsklasse is echt flink overgewaardeerd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201165679
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:16 schreef OnwetendeNerd het volgende:
¤ 2.000 betalen voor een aankoopmakelaar? Ben je betoeterd, we bieden gewoon een halve ton boven de vraagprijs
Een aankoopmakelaar is ook een aanfluiting. Kan je die 2000¤ beter zelf houden, wat een grap zo een kartelkneus inhuren.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:54 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Dat is precies wat ik wilde zeggen eerder; toen dit hele feest begon medio 2020 was dat nog de norm, je zou verwachten dat nu bijna een jaar in deze situatie de prijzen inmiddels wel rond het 'tot hier word overboden dus dat is de vraagprijs' zouden zijn gestegen, maar dat gebeurt om een of andere reden niet.

De gemiddelde vraagprijs van de dorpen om ons heen hier zijn nog vrijwel hetzelfde, zeker niet met het %/bedrag van overbieden gestegen, dat is toch raar.
Hier zijn de woningen dus wel gestegen, maar mensen blijven zo idioot 😅
pi_201165828
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:10 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Wel bijzonder hoe je op fok vooral leest dat een aankoopmakelaar niet nodig is en geen of nauwelijks toegevoegde waarde heeft. Hooguit dat een aankoopmakelaar één of paar dagen voorsprong heeft tov funda

En als je dan leest over fokkers die willen kopen, dan gaat het vooral over het onder- of overbieden ten opzichte van de vraagprijs.

Elke gek verzint een vraagprijs. Het zegt helemaal niks over de woning. Het is je duurste aankoop ooit, je hebt wellicht minder bedenktijd dan bij de fietsenmaker, maar tienduizenden euro's extra betalen doet minder pijn dan welke uitgaven dan ook.....
Wij hadden er 1 tussen zitten die durfde zonder blikken of blozen 4000 euro te vragen. Dan werd je aangemeld in hun nieuwsbrief, maar reageren op woningen moest je zelf doen (en snel). Je kreeg geen voorrang of meer kans, maar in sommige gevallen zou je er dan nog wel tussen worden gepropt als wijze van gunst onder de makelaars zelf.

Ze gingen niet mee naar de eerste bezichtiging. Als we dat zouden willen dan was het nog duurder. Het bod waarin ze zouden adviseren is op basis van kennis van de markt & woningen in de regio. Zonder het huis te hebben gezien dus, maar ze zouden wel een keertje tussendoor een inspectie doen na acceptatie van het bod.

Ik vond het nogal wat om zo'n bedrag te vragen als je ziet wat ze ervoor terugdeden.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_201166155
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:00 schreef Kiid het volgende:

[..]
Ik vond het nogal wat om zo'n bedrag te vragen als je ziet wat ze ervoor terugdeden.
Kijk eens naar wat een adviseur voor je doet t.o.v. de prijs die je er voor betaald.

Of kijk een naar wat een recruiter vraagt aan bedrijven (soms wel tot een jaar salaris van de functie! )

Zijn nog wel wat andere beroepen die veel te zwaar betaald worden.
pi_201166257
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:32 schreef namliam het volgende:

[..]
Kijk eens naar wat een adviseur voor je doet t.o.v. de prijs die je er voor betaald.

Of kijk een naar wat een recruiter vraagt aan bedrijven (soms wel tot een jaar salaris van de functie! )

Zijn nog wel wat andere beroepen die veel te zwaar betaald worden.
Mij toegang geven tot banken waar ik zonder daadwerkelijk geen toegang toe heb.
pi_201166283
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:47 schreef investeerdertje het volgende:
Een aankoopmakelaar is ook een aanfluiting. Kan je die 2000¤ beter zelf houden, wat een grap zo een kartelkneus inhuren.
Als je zoekt in een segment waarin de vraagprijs heel wisselend is ingestoken is het wel handig, omdat je als particulier altijd minder makkelijk zulke informatie zelf verzameld. Makelaars houden ook koopsommen bij van wat ze zelf verkocht hebben. Dat die marktkennis nodig is vanwege de verschillende insteek van vraagprijzen is dan wel weer te danken aan makelaars zelf.

Voordelen die wij hebben gehad van de aankoopmakelaar:
- gaf toegang tot een voorselectie die een dag later op Funda komt
- ging mee met alle bezichtigingen
- bepaalt te verwachten range taxatiewaarde (wat in ons zoekgebied dus tegenwoordig meer zegt over de marktwaarde dan de vraapgrijs die sterk insteekafhankelijk is) voor uitbrengen bod
- denkt mee over biedingsstrategie en voorbehouden
- heeft praktische oplossingen zoals de bouwtechnische keuring binnen de bedenktijd en regelt dat vervolgens voor je

Wij hebben er 2000 euro voor betaald (vast bedrag bij succes), maar hebben daar wel veel uren voor terug gekregen met alle bezichtigingen en telefonische overleggen in de avond over een bod. Het aantal bezichtigingen had kunnen verdubbelen als we minder geluk hadden gehad. Als hij ons binnen een periode van 2 jaar niet aan een huis zou kunnen helpen kostte het maar 500 euro.

Ik zie nu net trouwens dat onze aankoopmakelaar voor ons zoekgebied ook het vaste bedrag met zo'n 50% heeft verhoogd. Dus als we hem nu in de arm zouden nemen zouden we bijna 3000 euro moeten aftikken _O- En ik lees niets meer over die 500 euro als tarief bij niet slagen. :D

In een heel andere markt had ik er ook liever geen in de arm genomen, maar als koopstarter in een oververhitte markt en regio vond ik het het geld waard.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201166432
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:00 schreef Kiid het volgende:

[..]
Wij hadden er 1 tussen zitten die durfde zonder blikken of blozen 4000 euro te vragen. Dan werd je aangemeld in hun nieuwsbrief, maar reageren op woningen moest je zelf doen (en snel). Je kreeg geen voorrang of meer kans, maar in sommige gevallen zou je er dan nog wel tussen worden gepropt als wijze van gunst onder de makelaars zelf.

Ze gingen niet mee naar de eerste bezichtiging. Als we dat zouden willen dan was het nog duurder. Het bod waarin ze zouden adviseren is op basis van kennis van de markt & woningen in de regio. Zonder het huis te hebben gezien dus, maar ze zouden wel een keertje tussendoor een inspectie doen na acceptatie van het bod.

Ik vond het nogal wat om zo'n bedrag te vragen als je ziet wat ze ervoor terugdeden.
Niet eens mee met de bezichtiging? _O-
pi_201166638
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:32 schreef namliam het volgende:

[..]
Kijk eens naar wat een adviseur voor je doet t.o.v. de prijs die je er voor betaald.

Of kijk een naar wat een recruiter vraagt aan bedrijven (soms wel tot een jaar salaris van de functie! )

Zijn nog wel wat andere beroepen die veel te zwaar betaald worden.
Het ging mij meer om het feit dat je alsnog zelf de aanmelding moet doen voor een woning en je bij de bezichtiging niet wordt bijgestaan door iemand die er verstand van heeft. Dat soort zaken zijn in mijn ogen ook cruciaal om een goede indicatie te hebben van de woningwaarde.

Overigens hebben we ook wel andere partijen gesproken en die gingen bijvoorbeeld wel gewoon mee met de bezichtigingen. Had hierbij ook het gevoel dat ze veel vragen voor zo weinig mogelijk werk omdat ze toch al omkomen in de aanvragen.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_201166645
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:42 schreef investeerdertje het volgende:
ken waar ik zonder daadwerkelijk geen toegang toe heb.
Ook maar omdat de banken en adviseurs aan koppelverkoop doen...
Het moet via een adviseur en anders niet, wat hij doet is feitelijk niet meer of minder dan de vraag van de ene kant doorgeven aan de andere kant.
Document van hier naar daar etc. etc.
pi_201168285
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 14:16 schreef namliam het volgende:

[..]
Ook maar omdat de banken en adviseurs aan koppelverkoop doen...
Het moet via een adviseur en anders niet, wat hij doet is feitelijk niet meer of minder dan de vraag van de ene kant doorgeven aan de andere kant.
Document van hier naar daar etc. etc.
En de documenten alvast kloppend maken voor de bank zodat ze zelf die ellende niet hebben. Maar het is inderdaad koppelverkoop. Hij doet tenminste iets, kan ik van de aankoopmakelaar niet zeggen.
pi_201168357
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:46 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Als je zoekt in een segment waarin de vraagprijs heel wisselend is ingestoken is het wel handig, omdat je als particulier altijd minder makkelijk zulke informatie zelf verzameld.
paar euro bij het kadaster.
quote:
Makelaars houden ook koopsommen bij van wat ze zelf verkocht hebben. Dat die marktkennis nodig is vanwege de verschillende insteek van vraagprijzen is dan wel weer te danken aan makelaars zelf.
zie bovenstaande
quote:
Voordelen die wij hebben gehad van de aankoopmakelaar:
- gaf toegang tot een voorselectie die een dag later op Funda komt
hiervoor ging ik zelf even een paar makelaars af en volgde ik hun Facebook etc
quote:
- ging mee met alle bezichtigingen
lang niet alle aankoopmakelaars doen dit, maar de meerwaarde van een aankoopmakelaar zie ik daar niet. Kan komen door mijn gebrek aan verliefd worden op een woning.
quote:
- bepaalt te verwachten range taxatiewaarde (wat in ons zoekgebied dus tegenwoordig meer zegt over de marktwaarde dan de vraapgrijs die sterk insteekafhankelijk is) voor uitbrengen bod
niets wat je zelf niet kan
quote:
- denkt mee over biedingsstrategie en voorbehouden
in de huidige markt dus zoveel mogelijk bieden met zo min mogelijk voorbehouden. Zal een zware dobber hebben aan deze gedachten
quote:
- heeft praktische oplossingen zoals de bouwtechnische keuring binnen de bedenktijd en regelt dat vervolgens voor je
een heel duur telefoontje dus
quote:
Wij hebben er 2000 euro voor betaald (vast bedrag bij succes), maar hebben daar wel veel uren voor terug gekregen met alle bezichtigingen en telefonische overleggen in de avond over een bod. Het aantal bezichtigingen had kunnen verdubbelen als we minder geluk hadden gehad. Als hij ons binnen een periode van 2 jaar niet aan een huis zou kunnen helpen kostte het maar 500 euro.

Ik zie nu net trouwens dat onze aankoopmakelaar voor ons zoekgebied ook het vaste bedrag met zo'n 50% heeft verhoogd. Dus als we hem nu in de arm zouden nemen zouden we bijna 3000 euro moeten aftikken _O- En ik lees niets meer over die 500 euro als tarief bij niet slagen. :D

In een heel andere markt had ik er ook liever geen in de arm genomen, maar als koopstarter in een oververhitte markt en regio vond ik het het geld waard.
tja ieder zijn idee er bij. Maar je laat het echt klinken alsof een huis kopen een gigantisch moeilijke opgave is wat je zelf niet kan. Dat zie ik iets anders.
pi_201169011
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 16:40 schreef investeerdertje het volgende:

hiervoor ging ik zelf even een paar makelaars af en volgde ik hun Facebook etc
[..]
lang niet alle aankoopmakelaars doen dit, maar de meerwaarde van een aankoopmakelaar zie ik daar niet. Kan komen door mijn gebrek aan verliefd worden op een woning.

[..]
tja ieder zijn idee er bij. Maar je laat het echt klinken alsof een huis kopen een gigantisch moeilijke opgave is wat je zelf niet kan. Dat zie ik iets anders.
Ik heb nu 2x een aankoopmakelaar in de arm genomen (weliswaar in 2012 en 2015, dus ruim voor deze gekte). Inderdaad ben ik het wel met je eens dat een aankoopmakelaar niets doet wat jezelf niet kunt. Toch zou ik ook nu weer een aankoopmakelaar nemen.

De aankoopmakelaar in 2012 heeft me behoed voor de aankoop van een woning tegen een te hoge prijs en met allerlei problemen met de bovenburen. Informatie waar ik destijds zelf waarschijnlijk nooit achter was gekomen. Die in 2015 heeft makkelijk geld kunnen verdienen en achteraf weinig toegevoegde waarde gehad omdat er simpelweg geen problemen of verrassingen waren.

Nu zal de toegevoegde waarde wel verschillen tussen een uniek huis in de oude binnenstad en een 10 in een dozijn-rijtjeshuis waar je prima zelf de prijzen van andere woningen kunt vergelijken en je niet te maken hebt met allerlei historische rechten van overpad, splitsingsaktes uit het jaar 0 en andere merkwaardigheden.

Ik zie een aankoopmakelaar dus meer als een soort verzekering tegen stomme fouten.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201169094
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 17:28 schreef stavromulabeta het volgende:

Nu zal de toegevoegde waarde wel verschillen tussen een uniek huis in de oude binnenstad en een 10 in een dozijn-rijtjeshuis waar je prima zelf de prijzen van andere woningen kunt vergelijken en je niet te maken hebt met allerlei historische rechten van overpad, splitsingsaktes uit het jaar 0 en andere merkwaardigheden.
en ook dit, is niets wat je niet zelf kan doen.
quote:
Ik zie een aankoopmakelaar dus meer als een soort verzekering tegen stomme fouten.
Afhankelijk van welke je hebt en dit binnen zijn pakket gebruikt is dit hoe je het kan zien. Ik heb er geen probleem mee die verantwoordelijkheid zelf te dragen.
pi_201169187
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 17:35 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
en ook dit, is niets wat je niet zelf kan doen.
Klopt. Maar mijn tijd is me teveel waard om me zelf te verdiepen in deze materie. Al helemaal omdat er ook nog een stukje ervaring en interpretatie bij komt kijken. Mijn huidige splitsingsakte is uit 1929 op basis van een document uit 1896, daar staat vanalles wat je tegenwoordig in een splitsingakte verwacht niet omschreven maar er staan dan wel weer zaken in die niemand tegenwoordig nog in een splitsingsakte zou zetten. Dan is het wel handig om een makelaar te hebben die al tientallen huizen in de buurt verkocht heeft en me kan vertellen dat er echt geen monnik langs de deur komt om tienden te innen ondanks dat dit in de akte staat.

quote:
Afhankelijk van welke je hebt en dit binnen zijn pakket gebruikt is dit hoe je het kan zien. Ik heb er geen probleem mee die verantwoordelijkheid zelf te dragen.
Stel je gaat enthousiast bieden zonder een makelaar die een realistischer beeld heeft, dan gaat het in de huidige markt om zeg 10% of 40.000 euro. Als een aankoopmakelaar à 2000 euro mij eens in de 20 aankopen van zo'n fout behoed, dan heb je hem er al uit. Moet je wel een goede aankoopmakelaar hebben die ook daadwerkelijk bereid is de koop af te blazen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201169272
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 17:48 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Klopt. Maar mijn tijd is me teveel waard om me zelf te verdiepen in deze materie. Al helemaal omdat er ook nog een stukje ervaring en interpretatie bij komt kijken. Mijn huidige splitsingsakte is uit 1929 op basis van een document uit 1896, daar staat vanalles wat je tegenwoordig in een splitsingakte verwacht niet omschreven maar er staan dan wel weer zaken in die niemand tegenwoordig nog in een splitsingsakte zou zetten. Dan is het wel handig om een makelaar te hebben die al tientallen huizen in de buurt verkocht heeft en me kan vertellen dat er echt geen monnik langs de deur komt om tienden te innen ondanks dat dit in de akte staat.
en dan heb je straks een VvE vergadering en ken je de akte zelf niet.
quote:
[..]
Stel je gaat enthousiast bieden zonder een makelaar die een realistischer beeld heeft, dan gaat het in de huidige markt om zeg 10% of 40.000 euro. Als een aankoopmakelaar à 2000 euro mij eens in de 20 aankopen van zo'n fout behoed, dan heb je hem er al uit. Moet je wel een goede aankoopmakelaar hebben die ook daadwerkelijk bereid is de koop af te blazen.
Misschien moet je je woning met iets minder emotie kopen. Als je een voorbereiding hebt gedaan weet je wat het waard is en kan je de woning prima redelijk inschatten.

En je had het over zaken die niet in die 10% uit te drukken zijn. En 2k voor een aankoopmakelaar is belachelijk goedkoop, maar dat is een tweede ;)

Maar voor die 2000¤ netto moet ik 100? uur werken. Ik kies er dan liever voor minder te werken en zoiets zelf in de helft van de tijd uit te zoeken dan iemand er voor te betalen ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')