abonnement Unibet Coolblue
pi_201106399
Wij hebben sinds een jaar of 4 een Phillips apparaat en hoewel we blij zijn met de koffie zelf: het onderhoud vinden we echt helemaal ruk en het gebeurt ook zeker niet vaak genoeg. Dus ik had het met m'n wederhelft zo over wel willen malen maar niet get ge-eikel van elkenweek zo'n apparaat uit elkaar moeten halen. Met een verjaardag is het ook ruk, want elke keer een minuut moeten wachten terwijl je 10 man in de woonkamer hebt zitten is niet fijn.

Dus ik dacht: ik ga op zoek naar een bonenmaler en dan een ouderwetse filterkoffie apparaat. En toen zag ik dit pareltje. Iemand al ervaring met een grind & brew?

Resistance is futile.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:29:28 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201106666
Ken hem niet, leuk apparaat. Op Coolblue stikt het van de reviews.

Wij hebben een bonenkoffieautomaat. En van daarvoor nog een Moccamaster en een losse bonenmaler. Die komt tevoorschijn als er veel koffie gezet moet worden.

Nadeel van dit soort koffiezetapparaten vind ik persoonlijk de kan op het warmhoudplaatje. De smaak van de koffie gaat in mijn beleving heel snel achteruit als je de kan op het warmhoudplaatje houdt. Dus er komt ook nog een goede thermoskan aan te pas.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201106889
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 10:29 schreef Lienekien het volgende:
Ken hem niet, leuk apparaat. Op Coolblue stikt het van de reviews.

Wij hebben een bonenkoffieautomaat. En van daarvoor nog een Moccamaster en een losse bonenmaler. Die komt tevoorschijn als er veel koffie gezet moet worden.

Nadeel van dit soort koffiezetapparaten vind ik persoonlijk de kan op het warmhoudplaatje. De smaak van de koffie gaat in mijn beleving heel snel achteruit als je de kan op het warmhoudplaatje houdt. Dus er komt ook nog een goede thermoskan aan te pas.
Ik zal eens even loeren bij Coolblue. Zo op het oog lijkt het een ideale hybride versie van gemalen filterkoffie-apparaat en bonenkoffieautomaat.

Wat ik wel zie met de grind & brew: je voegt elke keer water toe voor het aantal kopjes dat je nodig hebt. Helemaal eens met het warmhoudplaatje argument, dat zou eigenlijk niet aan de orde moeten zijn, tenzij verjaardag.

Verder kun je kiezen: papieren filter of vast filter. En er zit een timer op.

Nadeel: voor cappuccino en latte moet je een aparte melkschuimer kopen. Hoewel, ik heb zo'n apparaatje eerder gehad en die zijn super makkelijk in gebruik en onderhoud.
Resistance is futile.
pi_201107327
Resistance is futile.
pi_201107361
Ik ben al wel om. Slotje :P
Resistance is futile.
pi_201109140
Hm, goede tip wel.
Ik zoek ook naar zoiets en dit lijkt me perfect. Ik ga deze ook kopen, denk ik.
pi_201119467
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 11:37 schreef Seven. het volgende:
Ik ben al wel om. Slotje :P
We zijn natuurlijk ook benieuwd naar jullie ervaringen. Dit apparaat is voor ons misschien ook wel wat.
Spoilers!
  zondag 29 augustus 2021 @ 10:10:18 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201119666
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 09:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
We zijn natuurlijk ook benieuwd naar jullie ervaringen. Dit apparaat is voor ons misschien ook wel wat.
Ik denk dat het volgende maand zover is (deze maand al m'n leuke dingen geld uitgegeven aan een nieuwe lamp en nieuwe wenkbrauwen :+ ), ik hou jullie op de hoogte!
Resistance is futile.
pi_201122760
Mijn vriendin heeft ook een grind & brew met thermoskan. Is er erg tevreden over. Als ze hem aan zet even een behoorlijk kabaal maar dat is het waard :D
  Moderator zondag 29 augustus 2021 @ 14:52:00 #10
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_201123406
Heb een Grind & Brew gehad, eentje van Mellitta, en ook eenzelfde van Russel & Hobbs. Vond het vooral heel lastig om de verhouding tussen koffie en water goed te krijgen. De ene keer te sterk, dan weer te slap. Heb er nooit goed de vinger op kunnen leggen waar het nou door kwam.

Nu al meer dan een jaar een maler en apparaat van Technivorm, en daar vanaf het allereerste moment heerlijke koffie uit gekregen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:57:11 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201291511
Een weekje geleden werd de grind & brew bezorgd. Erg tevreden mee, prima koffie, erg makkelijk in gebruik. Redelijk vlot ook. Ik vond de herrie erg meevallen, las ik in veel reviews. Onze Saeco maakte meer herrie.

Uiteindelijk besloten om voor het apparaat te gaan zonder timer want ik vond dat geen 50 euro waard.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')