abonnement Unibet Coolblue
pi_201091061
quote:
Het drama dat zich in Afghanistan voltrekt, wordt steeds politieker. De kritiek op de verantwoordelijk bewindslieden Kaag, Broekers-Knol en Bijleveld zwelt aan, ziet Frits Wester: "Over twee weken is er een Kamerdebat en zowel oppositie- als coalitiepartijen wijzen erop dat de posities in gevaar zijn. Dat kan ook weer gevolgen hebben voor de formatie."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)weede-kamer-minsters


Zou toch wat zijn als Kaag nu het veld moet ruimen. Maar ik denk dat het vooral gaat om het te laat hierheen halen van tolken en andere mensen die de Nederlanders geholpen hebben en dan zou het waarschijnlijk vooral om Broekers-Knol (waarvan de laatste blunder nog vers in het geheugen zit: https://www.trouw.nl/poli(...)elkinderen~b3b1bd1b/) moeten gaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:36:02 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201091093
Ze zullen die Knol wel slachtofferen dan want Kaag is (helaas) veel te belangrijk voor de formatie.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:43:56 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_201091196
We blijven van schandaal naar schandaal rollen. Dat hele formeren heeft ook totaal geen zin zolang diezelfde mensen er nog zitten en het 'oude leiderschap' nog de dienst uitmaakt.
pi_201091231
Nieuwe verkiezingen dan maar?
pi_201091249
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
We zien hier de concrete gevolgen van de linkse wens om meer vrouwen in topfuncties te hebben.

Er wordt niet meer geselecteerd op kwaliteit maar vooral op geslacht.
Klopt ja, zo'n clusterfuck zou met mannen nooit gebeurd zijn.

* kuch toeslagenaffaire Kuch*
pi_201091251
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:47 schreef Hamzoef het volgende:
Nieuwe verkiezingen dan maar?
Dat is het beste. De vorige verkiezingen waren een farce.
pi_201091289
Eén ding is zeker: Nederland stond er een stuk beter voor toen niemand Kaag nog kende en zij gezellig op de koffie ging bij terrorist Arafat.
pi_201091349
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
We zien hier de concrete gevolgen van de linkse wens om meer vrouwen in topfuncties te hebben.

Er wordt niet meer geselecteerd op kwaliteit maar vooral op geslacht.
Puur op basis van de statistieken (zonder onderbuik) zie ik vooral mannen aftreden door falen.

Rutte I t/m III

Minister Eric Wiebes (VVD)
Minister Bruno Bruins (VVD)
Staatssecretaris Menno Snel (D66)
Staatssecretaris Mark Harbers (VVD)
Minister Halbe Zijlstra (VVD)
Minister Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD)
Minister Ard van der Steur (VVD)
Staatssecretaris Wilma Mansveld (PvdA)
Minister Ivo Opstelten (VVD)
staatssecretaris Fred Teeven (VVD)
Staatssecretaris Frans Weekers (VVD)
Staatssecretaris Co Verdaas (PvdA)
pi_201091429
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:50 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Eén ding is zeker: Nederland stond er een stuk beter voor toen niemand Kaag nog kende en zij gezellig op de koffie ging bij terrorist Arafat.
Hoezo?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_201091453
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Puur op basis van de statistieken (zonder onderbuik) zie ik vooral mannen aftreden door falen.

Rutte I t/m III

Minister Eric Wiebes (VVD)
Minister Bruno Bruins (VVD)
Staatssecretaris Menno Snel (D66)
Staatssecretaris Mark Harbers (VVD)
Minister Halbe Zijlstra (VVD)
Minister Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD)
Minister Ard van der Steur (VVD)
Staatssecretaris Wilma Mansveld (PvdA)
Minister Ivo Opstelten (VVD)
staatssecretaris Fred Teeven (VVD)
Staatssecretaris Frans Weekers (VVD)
Staatssecretaris Co Verdaas (PvdA)
Ik zie puur VVDers aftreden.

Bruno Bruins is overigens niet afgetreden door gefaal.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:10:52 #11
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_201091518
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
We zien hier met name de concrete gevolgen van het dom bang zijn van de VVD voor de PVV/FvD achterban. Als VVD normaal had gedaan, waren de tolken en andere mensen die hulp hebben geboden uiterlijk juni geëvacueerd. De VVD moet zich niet zo laten beheersen door dat kleine groepje ver-rechts dat zich bang heeft laten maken voor iedereen die er anders uit ziet.
Is dat uitsluitend VVD-druk geweest, of hebben ook kabinetsleden van andere partijen zich in juni/juli wat halfzacht opgesteld toen de situatie in Afghanistan snel destabiliseerde?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_201091569
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:04 schreef PS. het volgende:

[..]
Ik zie puur VVDers aftreden.

Bruno Bruins is overigens niet afgetreden door gefaal.
Hij kon de druk niet aan tijdens een crisis.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 27-08-2021 09:20:11 ]
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:16:52 #13
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201091585
De meeste verantwoordelijkheid voor de traagheid voor de val van Kabul ligt vrees ik voor de Kaaghaters bij ABK en Bijleveld. Overigens hadden ze de vaart er de laatste dagen redelijk onder, onder druk wordt zelfs het Nederlandse bureaucratisch gestel vloeibaar.

Het opstappen van Broekers-Knol zou me niet verbazen.

Ik heb nu al geen zin in het debat, waar rechts uitschot zoals JA21 en de PVV zich boos gaan maken om de trage evacuaties én om het binnenhalen van 'buitenlanders'. Walgelijk volk.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:17:36 #14
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201091599
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:36 schreef Gunner het volgende:
Ze zullen die Knol wel slachtofferen dan want Kaag is (helaas) veel te belangrijk voor de formatie.
En inhoudelijk is dat ook gewoon logischer in deze zaak :')
pi_201091606
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Dat is het beste. De vorige verkiezingen waren een farce.
Je bedoelt dat de uitslag je niet beviel?
pi_201091613
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:10 schreef GSbrder het volgende:

[..]
Is dat uitsluitend VVD-druk geweest, of hebben ook kabinetsleden van andere partijen zich in juni/juli wat halfzacht opgesteld toen de situatie in Afghanistan snel destabiliseerde?
CU en D66 wilden toen in elk geval wel doorpakken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:27:45 #17
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_201091735
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:16 schreef VoMy het volgende:
De meeste verantwoordelijkheid voor de traagheid voor de val van Kabul ligt vrees ik voor de Kaaghaters bij ABK en Bijleveld. Overigens hadden ze de vaart er de laatste dagen redelijk onder, onder druk wordt zelfs het Nederlandse bureaucratisch gestel vloeibaar.

Het opstappen van Broekers-Knol zou me niet verbazen.

Ik heb nu al geen zin in het debat, waar rechts uitschot zoals JA21 en de PVV zich boos gaan maken om de trage evacuaties én om het binnenhalen van 'buitenlanders'. Walgelijk volk.
Tis natuurlijk populair om haar de schuld te geven of omdat ze een vrouw is maar in de VS en het VK spelen precies dezelfde dingen.
pi_201091751
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hij kon de druk niet aan tijdens een crisis.
Nee dat was duidelijk, maar dat vind ik niet onder falen vallen.
pi_201091993
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:16 schreef VoMy het volgende:

Ik heb nu al geen zin in het debat, waar rechts uitschot zoals JA21 en de PVV zich boos gaan maken om de trage evacuaties én om het binnenhalen van 'buitenlanders'. Walgelijk volk.
Wordt sowieso lastig voor de PVV, want aan de ene kant wil men wel schoppen tegen ministers, maar aan de andere kant, kan men lastig voor het binnenlaten van moslims zijn :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:54:04 #20
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201092078
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:48 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Wordt sowieso lastig voor de PVV, want aan de ene kant wil men wel schoppen tegen ministers, maar aan de andere kant, kan men lastig voor het binnenlaten van moslims zijn :)
Ja, je zou denken dat ze moeite hebben met die spagaat, maar Wilders zal wel weer gewoon schelden op allebei de zaken en erop mikken dat zijn stemmers het allemaal even fantastisch vinden.
pi_201092109
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:54 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ja, je zou denken dat ze moeite hebben met die spagaat, maar Wilders zal wel weer gewoon schelden op allebei de zaken en erop mikken dat zijn stemmers het allemaal even fantastisch vinden.
Of - kan hij makkelijk roepen want Afghanistan zit toch al bijna dicht - hij gaat roepen dat we niet strikt anti islam zijn, maar de arme Afghanen niet in de steek mogen laten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_201092144
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:36 schreef Gunner het volgende:
Ze zullen die Knol wel slachtofferen dan want Kaag is (helaas) veel te belangrijk voor de formatie.
Knol staat sowieso in den haag bekend om een zeer extreem matige minister en in NL als zeer slechte minister.
Maar als knol niet genoeg is dan komt bijleveld erbij om de slapende tweede kamer tevreden te houden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:59:47 #23
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_201092145
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
CU en D66 wilden toen in elk geval wel doorpakken.
Fracties of poppetjes? Houding Kaag was destijds:

quote:
Bij het demissionaire kabinet bleek donderdag (8 juli, GS) ook een ‘misverstand’ te bestaan over de wens van de Kamer de eind 2019 ingevoerde tolkenregeling – die de komst van tolken naar Nederland als toevluchtsoord moest vergemakkelijken – online te publiceren, bijvoorbeeld op de site van de ambassade.

Minister van Buitenlandse Zaken Kaag zei hierover dat in overleg met Defensie was besloten de regeling juist niet online te plaatsen ‘omdat we steeds meer mensen krijgen die niet als tolk hebben gewerkt, maar zich uit wanhoop melden.’ Ze voegde eraan toe: ‘Er is over nagedacht.’
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_201092165
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:59 schreef GSbrder het volgende:

[..]
Fracties of poppetjes? Houding Kaag was destijds:
[..]

De fracties. Wat de mening van individuele ministers is of was weten we niet, aangezien ook Kaag alleen maar het kabinetsbeleid kan en mag verdedigen. Dus of dit ook de wil van Kaag was weten we niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201092176
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:47 schreef Hamzoef het volgende:
Nieuwe verkiezingen dan maar?
Dat is alleen zinvol met minder keuzemogelijkheid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:02:42 #26
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_201092179
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Knol staat sowieso in den haag bekend om een zeer extreem matige minister en in NL als zeer slechte minister.
Maar als knol niet genoeg is dan komt bijleveld erbij om de slapende tweede kamer tevreden te houden.
Zo’n slechte minister dat ze staatssecretaris is.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_201092185
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:02 schreef GSbrder het volgende:

[..]
Zo’n slechte minister dat ze staatssecretaris is.
Precies
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201092359
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
We zien hier de concrete gevolgen van de linkse wens om meer vrouwen in topfuncties te hebben.

Er wordt niet meer geselecteerd op kwaliteit maar vooral op geslacht.
Vrouw of man zou niet uit mogen maken, maar als je een vrouw ergens neerzet dan is het fijn als zij ook competent is. Die indruk wekken de drie dames in kwestie niet, met name Knol en Bijleveld wekken op het oog plaatsvervangende schaamte op. Ik ken hun CV niet, maar erg competent zijn ze niet.
pi_201092394
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:20 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Vrouw of man zou niet uit mogen maken, maar als je een vrouw ergens neerzet dan is het fijn als zij ook competent is. Die indruk wekken de drie dames in kwestie niet, met name Knol en Bijleveld wekken op het oog plaatsvervangende schaamte op. Ik ken hun CV niet, maar erg competent zijn ze niet.
Broekers-Knol zat 18 jaar in de eerste kamer en was daar 6 jaar voorzitter van die kamer. Politiek dus genoeg ervaring, zou je zeggen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:26:49 #30
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201092443
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:20 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Vrouw of man zou niet uit mogen maken, maar als je een vrouw ergens neerzet dan is het fijn als zij ook competent is. Die indruk wekken de drie dames in kwestie niet, met name Knol en Bijleveld wekken op het oog plaatsvervangende schaamte op. Ik ken hun CV niet, maar erg competent zijn ze niet.
Als je een man ergens neerzet is het ook fijn als die competent is. Wat wil je hiermee zeggen?
pi_201092482
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:26 schreef VoMy het volgende:

[..]
Als je een man ergens neerzet is het ook fijn als die competent is. Wat wil je hiermee zeggen?
Dat als je positief discrimineert en per se een vrouw op een positie wil je de competentie niet uit het oog moet verliezen. Geschiktheid voor een functie zou altijd leidend moeten zijn
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:33:28 #32
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201092528
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:29 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat als je positief discrimineert en per se een vrouw op een positie wil je de competentie niet uit het oog moet verliezen. Geschiktheid voor een functie zou altijd leidend moeten zijn
Maar waar haal je het belachelijke idee vandaan dat er positief gediscrimineerd wordt? :')
pi_201092556
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:33 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar waar haal je het belachelijke idee vandaan dat er positief gediscrimineerd wordt? :')
Als je die kneuzen ziet dan is een andere conclusie vrijwel niet mogelijk.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:42:24 #34
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201092624
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Als je die kneuzen ziet dan is een andere conclusie vrijwel niet mogelijk.
Want mannelijke ministers falen nooit? Halbe Zijlstra was de juiste man op de juiste plek?

Dat je dergelijke oppervlakkige stupiditeiten nog opschrijft nadat je nota bene zelf aangeeft dat je de achtergrond van de personen niet kent, geeft mooi aan hoeveel waarde je aan je mening zou moeten hangen: helemaal geen.

Wat is er precies kneuzig aan deze 3 dames? Graag een onderbouwde uitleg per persoon, dat moet toch kunnen aangezien je zo stellig bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door VoMy op 27-08-2021 10:49:04 ]
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:45:26 #35
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201092645
Als Kaag nu weggestuurd wordt, om welke reden dan ook, is de formatie effectief ten einde. Maar Bijleveld en Broekers-Knol zullen zich niet ook zomaar laten slachtofferen, ook niet omdat ze allemaal van een andere partij zijn.
Daarnaast is de gifbeker nog lang niet leeg, nu de groep Nederlanders die in Afghanistan achterblijft steeds groter lijkt te worden. Dat dit een direct gevolg is van het uitstel- en afschuifgedrag van het kabinet valt niet te ontkennen. Gooi er nog wat aanslagen en gedetineerde of gedode landgenoten tegenaan en het "feest" is compleet.

Het wordt interessant de komende week.
Never explain, never apologize.
pi_201092667
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Als je die kneuzen ziet dan is een andere conclusie vrijwel niet mogelijk.
Broekers-Knol was een keuze omdat VVD niet weer iemand die beschadigd kon raken op dit ministerie wilde. Zij is bijna 80, dus als zij beschadigd raakt is dat geen probleem.

Kaag was de absolute ster van dit kabinet, verreweg het beste CV. Iedereen was onder de indruk dat ze haar hadden kunnen strikken.

Bijleveld is een typische beroepspolitica zoals er ook veel mannen in het kabinet zitten. Was hier voor commissaris van de koning, daar voor staatssecretaris, burgemeester en kamerlid en vice-fractievoorzitter van het CDA in de Tweede Kamer. Een zeer doorgewinterde politica dus.

Geen enkele reden om hier positieve discriminatie in te zien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201092720
Het is werkelijk bizar hoeveel schandalen er door het vorige, dit demissionaire, en het beoogde rutte/kaag kabinet al zijn ontstaan.

Bonnetje affaire
Functie elders fiasco
Grove blunders mbt corona, veel te laat inspringen op vaccins, veel te vroeg versoepelen.
De toeslagenaffaire
De schandalen binnen D66 net na de verkiezingen
De financiering van D66 aan mensen (UAWC) die achteraf terroristen blijken te zijn
De inmenging in de "onafhankelijke" Kaag documentaire
Dit Afghanistan fiasco

Waarschijnlijk vergeet ik er nog een aantal, maar het kan toch niet dat deze mensen Nederland de komende 4 jaar nog verder de vernieling in gaan helpen?
pi_201092744
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:45 schreef Lurf het volgende:
Als Kaag nu weggestuurd wordt, om welke reden dan ook, is de formatie effectief ten einde.
Laten we die pleister er maar gewoon in 1x afhalen nu. Dan is ook dat gelul over nieuw leiderschap definitief ten einde. Wellicht dat er dan mensen willen opstaan (maakt mij niet uit welke partij) die een authentiek verhaal hebben in plaats van deze lichting pluchepraters.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:02:33 #39
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201092846
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:52 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Het is werkelijk bizar hoeveel schandalen er door het vorige, dit demissionaire, en het beoogde rutte/kaag kabinet al zijn ontstaan.

Bonnetje affaire
Functie elders fiasco
Grove blunders mbt corona, veel te laat inspringen op vaccins, veel te vroeg versoepelen.
De toeslagenaffaire
De schandalen binnen D66 net na de verkiezingen
De financiering van D66 aan mensen (UAWC) die achteraf terroristen blijken te zijn
De inmenging in de "onafhankelijke" Kaag documentaire
Dit Afghanistan fiasco

Waarschijnlijk vergeet ik er nog een aantal, maar het kan toch niet dat deze mensen Nederland de komende 4 jaar nog verder de vernieling in gaan helpen?
De meeste van dit lijstje zijn geen blunders of hebben niets met het kabinet te maken. Werkelijk bizar.
  Redactie Sport vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:03:15 #40
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201092856
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:52 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Het is werkelijk bizar hoeveel schandalen er door het vorige, dit demissionaire, en het beoogde rutte/kaag kabinet al zijn ontstaan.

Bonnetje affaire
Functie elders fiasco
Grove blunders mbt corona, veel te laat inspringen op vaccins, veel te vroeg versoepelen.
De toeslagenaffaire
De schandalen binnen D66 net na de verkiezingen
De financiering van D66 aan mensen (UAWC) die achteraf terroristen blijken te zijn
De inmenging in de "onafhankelijke" Kaag documentaire
Dit Afghanistan fiasco

Waarschijnlijk vergeet ik er nog een aantal, maar het kan toch niet dat deze mensen Nederland de komende 4 jaar nog verder de vernieling in gaan helpen?
Tsja, er wordt toch elke keer weer vrolijk op het afbraakbeleid van de VVD gestemd.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:07:11 #41
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201092910
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Laten we die pleister er maar gewoon in 1x afhalen nu. Dan is ook dat gelul over nieuw leiderschap definitief ten einde. Wellicht dat er dan mensen willen opstaan (maakt mij niet uit welke partij) die een authentiek verhaal hebben in plaats van deze lichting pluchepraters.
Probeer eens te onderbouwen waarom Kaag nu weggestuurd zou moeten worden :)
  Moderator vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:09:59 #42
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201092963
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:52 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Het is werkelijk bizar hoeveel schandalen er door het vorige, dit demissionaire, en het beoogde rutte/kaag kabinet al zijn ontstaan.

Bonnetje affaire
Functie elders fiasco
Grove blunders mbt corona, veel te laat inspringen op vaccins, veel te vroeg versoepelen.
De toeslagenaffaire
De schandalen binnen D66 net na de verkiezingen
De financiering van D66 aan mensen (UAWC) die achteraf terroristen blijken te zijn
De inmenging in de "onafhankelijke" Kaag documentaire
Dit Afghanistan fiasco

Waarschijnlijk vergeet ik er nog een aantal, maar het kan toch niet dat deze mensen Nederland de komende 4 jaar nog verder de vernieling in gaan helpen?
En vreemd genoeg staat Nederland er uitermate goed voor na deze 4 jaar. En als ik de alternatieven bekijk dan zie ik meer reden tot zorg dan bij de huidige coalitie, eigenlijk. CU inruilen voor PvdA/GL vind ik overigens best een prettig idee.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201093053
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 11:07 schreef VoMy het volgende:

[..]
Probeer eens te onderbouwen waarom Kaag nu weggestuurd zou moeten worden :)
Dat is best te onderbouwen, hoor. Als minister verantwoordelijk voor onder andere wat er mis ging bij de diplomatieke dienst daar, die bijvoorbeeld ook veel te laat lijsten zijn gaan maken met welke Afghanen er naar Nederland zouden mogen komen.

Laat ik het zo zeggen: als Kaag op de positie van Broekers-Knol zat en Broekers-Knol op de positie van Kaag, zou ik net als nu ook de grootste kans geven dat Broekers-Knol het veld moet ruimen, als er al iemand weg moet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:51:11 #44
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_201093566
Alsjeblieft zeg. We moeten eens ophouden een minister maar onmiddelijk de tent uit te flikkeren als er een keer iets niet helemaal 100% goed gaat. Dit zijn complexe issues die NOOIT helemaal goed gaan, en fouten maken moet mogen anders dan wordt de neiging om alles onder het tapijt te moffelen alleen maar groter. Deze afrekencultuur is net zo goed debet aan clusterfucks als de toeslagenaffaire.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:59:04 #45
408813 crew  trein2000
pi_201093659
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:17 schreef VoMy het volgende:

[..]
En inhoudelijk is dat ook gewoon logischer in deze zaak :')
Nou dat weet ik zo vast nog niet. De verantwoordelijkheid voor de ambassade ligt toch echt bij BuZa en dat zijn ook dingen heel erg fout gegaan. De man ter plaatse die tegen de instructies in op het vliegtuig stapt. Paspoorten en lokale staf achterlatend.

En als ik mij niet sterk vergis is BuZa ook degene die eerstverantwoordelijk is voor de evacuatie als geheel. Wat J&V te verwijten valt is de onvergefelijke traagheid rondom visa aanvragen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:01:42 #46
408813 crew  trein2000
pi_201093692
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Knol staat sowieso in den haag bekend om een zeer extreem matige minister en in NL als zeer slechte minister.
Maar als knol niet genoeg is dan komt bijleveld erbij om de slapende tweede kamer tevreden te houden.
Dat zullen ze niet doen schat ik in. Dat staat wel heel lelijk. Een, geen of alle drie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:07:20 #47
408813 crew  trein2000
pi_201093772
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 11:51 schreef AgLarrr het volgende:
Alsjeblieft zeg. We moeten eens ophouden een minister maar onmiddelijk de tent uit te flikkeren als er een keer iets niet helemaal 100% goed gaat. Dit zijn complexe issues die NOOIT helemaal goed gaan, en fouten maken moet mogen anders dan wordt de neiging om alles onder het tapijt te moffelen alleen maar groter. Deze afrekencultuur is net zo goed debet aan clusterfucks als de toeslagenaffaire.
Ben ik het in beginsel mee eens, maar hier is wel bewust getraineerd van kabinetszijde met mogelijk doden als gevolg. Dat is niet zomaar een fout en ook niet iets wat je overkomt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201093776
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Tsja, er wordt toch elke keer weer vrolijk op het afbraakbeleid van de VVD gestemd.
Wel door een minderheid
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201093792
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 12:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat zullen ze niet doen schat ik in. Dat staat wel heel lelijk. Een, geen of alle drie.
Alles om kaag te redden voor nu schat ik eerder in
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201093813
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 11:51 schreef AgLarrr het volgende:
Alsjeblieft zeg. We moeten eens ophouden een minister maar onmiddelijk de tent uit te flikkeren als er een keer iets niet helemaal 100% goed gaat. Dit zijn complexe issues die NOOIT helemaal goed gaan, en fouten maken moet mogen anders dan wordt de neiging om alles onder het tapijt te moffelen alleen maar groter. Deze afrekencultuur is net zo goed debet aan clusterfucks als de toeslagenaffaire.
Dat gebeurt gelukkig ook niet maar wel bij de huidige opstapelingen van incompetenties als het om knol gaat.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:24:05 #51
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201094070
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 11:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou dat weet ik zo vast nog niet. De verantwoordelijkheid voor de ambassade ligt toch echt bij BuZa en dat zijn ook dingen heel erg fout gegaan. De man ter plaatse die tegen de instructies in op het vliegtuig stapt. Paspoorten en lokale staf achterlatend.

En als ik mij niet sterk vergis is BuZa ook degene die eerstverantwoordelijk is voor de evacuatie als geheel. Wat J&V te verwijten valt is de onvergefelijke traagheid rondom visa aanvragen.
Maar dat van die visumaanvragen is precies de reden dat er nog zoveel tolken daar zaten en waar het grootste deel vd boosheid zich op richtte.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:27:44 #52
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201094140
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 11:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is best te onderbouwen, hoor.
Maar het wordt weinig gedaan. Er worden vooral loze kreten geslaakt, opsommingen gegeven die nie niets met het kabinet te maken hebben, gesuggereerd dat hetbte maken heeft met discriminatie, gesuggereerd dat 'het toch allemaal machtsspelletjes zijn'.

Ik zou gewoon graag eerst een case zien tegen een minister voordat er va banque wordt gezegd dat haar aanblijven enkel het gevolg is van genderpartijpolitiek.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:28:20 #53
408813 crew  trein2000
pi_201094154
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 12:24 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar dat van die visumaanvragen is precies de reden dat er nog zoveel tolken daar zaten en waar het grootste deel vd boosheid zich op richtte.
Maar deels natuurlijk. Er zijn ook twee kostbare dagen verloren gegaan omdat de zaakgelastigde de benen had genomen.

Volgens mij zijn het twee dingen. Een is de aanloop. Daarin dragen J&V en Def de grootste verantwoordelijkheid. Maar twee is de fase na de val van Kabul. En dan kijken we toch echt voornamelijk naar BuZa.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201094447
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 11:51 schreef AgLarrr het volgende:
Alsjeblieft zeg. We moeten eens ophouden een minister maar onmiddelijk de tent uit te flikkeren als er een keer iets niet helemaal 100% goed gaat. Dit zijn complexe issues die NOOIT helemaal goed gaan, en fouten maken moet mogen anders dan wordt de neiging om alles onder het tapijt te moffelen alleen maar groter. Deze afrekencultuur is net zo goed debet aan clusterfucks als de toeslagenaffaire.
Ik ben het met je eens dat de afrekencultuur heel fout is. Maar hier is het natuurlijk mis gegaan in juni of al eerder, veel partijen vroegen al heel lang of de tolken en andere Afghanen die Nederland geholpen hebben hier zo snel mogelijk heen konden worden gehaald.

De laatste evacuatie heeft Nederland denk ik gewoon het maximum gedaan, daar valt niet zo veel op af te rekenen. Het gaat om het feit dat het maanden eerder had gekund.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:45:19 #55
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_201094489
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 12:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat de afrekencultuur heel fout is. Maar hier is het natuurlijk mis gegaan in juni of al eerder, veel partijen vroegen al heel lang of de tolken en andere Afghanen die Nederland geholpen hebben hier zo snel mogelijk heen konden worden gehaald.

De laatste evacuatie heeft Nederland denk ik gewoon het maximum gedaan, daar valt niet zo veel op af te rekenen. Het gaat om het feit dat het maanden eerder had gekund.
Wat hier aan ten grondslag ligt is dat we niet de mogelijkheden hebben om als Nederland of Europa onze wil om te zetten in daden. Als wij hadden gezegd: prima V.S., doei, maar wij blijven tot de klus geklaard is (hetzij de wederopbouw hetzij de evacuatie) dan hadden ze dat prima gevonden. Maar wij kunnen dat niet. Dus mopperen we nu een beetje omdat de VS doet wat de VS doet: handelen in haar belang. En dat is steeds vaker niet het onze.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_201094526
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:18 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Je bedoelt dat de uitslag je niet beviel?
Nee, dat bedoel ik niet.

Het was een farce vanwege de frauduleuze briefstemming en de frauduleuze staatsomroepcampagne voor de D66 partijleider.
pi_201094545
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 12:45 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Wat hier aan ten grondslag ligt is dat we niet de mogelijkheden hebben om als Nederland of Europa onze wil om te zetten in daden. Als wij hadden gezegd: prima V.S., doei, maar wij blijven tot de klus geklaard is (hetzij de wederopbouw hetzij de evacuatie) dan hadden ze dat prima gevonden. Maar wij kunnen dat niet. Dus mopperen we nu een beetje omdat de VS doet wat de VS doet: handelen in haar belang. En dat is steeds vaker niet het onze.
Of Nederland wel of niet die tolken e.d. eerder dit jaar naar Nederland had gehaald, heeft niks met Amerika te maken. En ik denk dat de woede zich met name daar op richt.

Nu is de Kamer ook te laat wakker geworden, die hadden het kabinet veel eerder moeten dwingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201094568
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 12:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Nee, dat bedoel ik niet.

Het was een farce vanwege de frauduleuze briefstemming en de frauduleuze staatsomroepcampagne voor de D66 partijleider.
Als je fraude roept, wil ik bewijs zien.

En nee, invloed van een partij op een documentaire is geen fraude. Dus dat telt niet.
En van de briefstemming heb ik ook al geen bewijs gezien.

Dus: of bewijs, of naar een ander forumdeel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:55:30 #59
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201094632
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 12:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Nee, dat bedoel ik niet.

Het was een farce vanwege de frauduleuze briefstemming en de frauduleuze staatsomroepcampagne voor de D66 partijleider.
Dikke BNW.
pi_201094662
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 12:45 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Wat hier aan ten grondslag ligt is dat we niet de mogelijkheden hebben om als Nederland of Europa onze wil om te zetten in daden. Als wij hadden gezegd: prima V.S., doei, maar wij blijven tot de klus geklaard is (hetzij de wederopbouw hetzij de evacuatie) dan hadden ze dat prima gevonden. Maar wij kunnen dat niet. Dus mopperen we nu een beetje omdat de VS doet wat de VS doet: handelen in haar belang. En dat is steeds vaker niet het onze.
Klopt NL doet vaak hetzelfde op verzoeken van de VS.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:00:27 #61
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201094706
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 12:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar deels natuurlijk. Er zijn ook twee kostbare dagen verloren gegaan omdat de zaakgelastigde de benen had genomen.

Volgens mij zijn het twee dingen. Een is de aanloop. Daarin dragen J&V en Def de grootste verantwoordelijkheid. Maar twee is de fase na de val van Kabul. En dan kijken we toch echt voornamelijk naar BuZa.
Klopt, klopt, maar uiteindelijk liep het nog wel met het evacueren, toen de vliegtuigen aan de praat waren. En ondanks alles waren volgens mij de meeste tolken (al 100 in juli) zelfs al voor de val hierheen gehaald, dus dat red Broekers-Knol ook nog eens. Wat overblijft is de verrassing en het matig er op anticiperen van de val, alleen daar sta je wereldwijd weer niet alleen in.
pi_201094844
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 12:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je fraude roept, wil ik bewijs zien.

En nee, invloed van een partij op een documentaire is geen fraude. Dus dat telt niet.
En van de briefstemming heb ik ook al geen bewijs gezien.

Dus: of bewijs, of naar een ander forumdeel.
Stemprocedure van het briefstemmen is aangepast nadat de verkiezingen al waren geweest. Dat is vals spelen, fraude. Alsof je na afloop van een voetbalwedstrijd het reglement wijzigt waardoor ook schoten op de paal als doelpunt worden gerekend.

Ook de invloed vanuit de overheid op politieke campagnes van een bepaalde partij, is iets dat je normaal alleen in landen als Noord-Korea ziet. Ambtenaren hebben op kosten van de belastingbetaler meegewerkt aan een film met als doel Kaag zo goed mogelijk te presenteren, vlak voor de verkiezingen. Dat is ontoelaatbaar en een zeer ernstige schending van de democratie.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:13:38 #63
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201094889
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 13:10 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Stemprocedure van het briefstemmen is aangepast nadat de verkiezingen al waren geweest. Dat is vals spelen, fraude. Alsof je na afloop van een voetbalwedstrijd het reglement wijzigt waardoor ook schoten op de paal als doelpunt worden gerekend.

Ook de invloed vanuit de overheid op politieke campagnes van een bepaalde partij, is iets dat je normaal alleen in landen als Noord-Korea ziet. Ambtenaren hebben op kosten van de belastingbetaler meegewerkt aan een film met als doel Kaag zo goed mogelijk te presenteren, vlak voor de verkiezingen. Dat is ontoelaatbaar en een zeer ernstige schending van de democratie.
Droom verder.

Edit: stap gewoon naar de kiesraad of de rechtbank met deze 'argumenten' en als ze je niet keihard uitlachen - wat ze wel gaan doen omdat je geen enkele rechtszaak kunt winnen gebaseerd op niks - dan heb je misschien gelijk over de verkiezingen. Tot die tijd slaat het nergens op om te zeggen dat ze frauduleus zijn, net zoals de argumenten die je ervoor aandraagt.

[ Bericht 7% gewijzigd door VoMy op 27-08-2021 13:19:42 ]
  Beste debater 2022 vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:18:16 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201094946
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
We zien hier de concrete gevolgen van de linkse wens om meer vrouwen in topfuncties te hebben.

Er wordt niet meer geselecteerd op kwaliteit maar vooral op geslacht.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201094970
Blijft allemaal gewoon zitten.

#Nieuwleiderschap
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:22:08 #66
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201094992
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 13:20 schreef Nober het volgende:
Blijft allemaal gewoon zitten.

#Nieuwleiderschap
Wie moet er weg en waarom precies?
pi_201095101
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 13:22 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wie moet er weg en waarom precies?
Dit is je al prima uitgelegd door @Hanca dus waar ben je precies naar op zoek? Als je dat duidelijk maakt kan de discussie misschien constructief verder.

Ohja en omdat 1 user begint over gender wil dat niet zeggen dat alle Kaag / Bijleveld / BK criticasters bijvoorbeeld kritisch zijn vanwege lichaamsdelen ofzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2021 13:32:44 ]
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:36:17 #68
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201095164
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 13:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Dit is je al prima uitgelegd door @:hanca dus waar ben je precies naar op zoek? Als je dat duidelijk maakt kan de discussie misschien constructief verder.

Ohja en omdat 1 user begint over gender wil dat niet zeggen dat alle Kaag / Bijleveld / BK criticasters bijvoorbeeld kritisch zijn vanwege lichaamsdelen ofzo.
Wat heeft #Nieuwleiderschap met constructief discussieren te maken? Of uberhaupt met Bijleveld of Broekers-Knol, die je nu opeens noemt?
pi_201095179
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 13:36 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat heeft #Nieuwleiderschap met constructief discussieren te maken? Of uberhaupt met Bijleveld of Broekers-Knol, die je nu opeens noemt? Wat wilde je precies openbaren met die hashtag?
Ik ben niet met die hashtag gekomen volgens mij.

Kaag heeft overigens zelf dat gelul de wereld in geholpen dus erg logisch dat ze er nu op afgerekend wordt.

Het is gewoon pure nepheid maar dat zagen goede observators al tijdig in. Voor het stemmen en anders wel na het briefjes debat

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2021 13:39:05 ]
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:40:37 #70
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201095226
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 13:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Ik ben niet met die hashtag gekomen volgens mij.
Ik reageer op een post waar 2 dingen in staan, 1 generieke uitspraak en 1 hashtag. Het leek mij redelijk voor de discussue om daar wat toelichting bij te krijgen. Jij hebt dat blijkbaar liever niet, want dat zou te constructief zijn, en begint over Bijleveld en Broekers-Knol. Waarom is me niet duidelijk, ik kan me niet indenken dat #NieuwLeiderschap over hun gaat. Vandaar mijn vraag.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:41:24 #71
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201095240
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 13:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Ik ben niet met die hashtag gekomen volgens mij.

Kaag heeft overigens zelf dat gelul de wereld in geholpen dus erg logisch dat ze er nu op afgerekend wordt.

Het is gewoon pure nepheid maar dat zagen goede observators al tijdig in. Voor het stemmen en anders wel na het briefjes debat
Welk gelul, waarop wordt ze afgerekend, wat is wel duidelijk?
pi_201095309
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 13:41 schreef VoMy het volgende:

[..]
Welk gelul, waarop wordt ze afgerekend, wat is wel duidelijk?
Kaag is al diverse malen door de mand gevallen met het feit dat haar achterkamertjes-methodes niet veel afwijken van het huidige leiderschap.

Los daarvan heeft ze nu verwijtbare fouten gemaakt. Ze zal wel niet verdwijnen omdat het formatieproces verstoord zou worden, wat overigens ook een teken is van het 'oude' leiderschap.

Dan zeg ik: pak het nu allemaal maar eens samen en stop ermee. Vanwege falende uitvoering van het ministerschap en daarbij kan dan meteen het gelul over nieuw leiderschap ten einde komen.
pi_201095321
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 13:22 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wie moet er weg en waarom precies?
Het kabinet is gevallen en ze zitten er nog steeds. Leuker kunnen we het niet maken.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:08:11 #74
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_201095721
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 12:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of Nederland wel of niet die tolken e.d. eerder dit jaar naar Nederland had gehaald, heeft niks met Amerika te maken. En ik denk dat de woede zich met name daar op richt.

Nu is de Kamer ook te laat wakker geworden, die hadden het kabinet veel eerder moeten dwingen.
Nouja, zoals ik het begrijp was daar wel degelijk een lijn voor (strekking: een deel van die mensen is geen tolk en mag dus niet komen) en is die lijn onder politieke druk aangepast waardoor er ineens een logistiek probleem ontstond. Je zag Broekers-Knol in eerste instantie die lijn nog vasthouden in de eerste uren/dagen van het debat. Dat kun je haar nu verwijten, maar in principe hield ze daar de afgesproken lijn aan. Dus veel van die verontwaardiging uit de kamer is boter op het hoofd.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:12:44 #75
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201095784
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 13:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Kaag is al diverse malen door de mand gevallen met het feit dat haar achterkamertjes-methodes niet veel afwijken van het huidige leiderschap.


Heb je uberhaupt hun statement over nieuw leiderschap gelezen? Nee he?
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:15:29 #76
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201095815
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 13:46 schreef Nober het volgende:

[..]
Het kabinet is gevallen en ze zitten er nog steeds. Leuker kunnen we het niet maken.
Omdat ze demissionair zijn. Zo werkt dat met vallen.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:18:35 #77
408813 crew  trein2000
pi_201095842
twitter

Als Kaag het zichzelf onmogelijk wil maken moet ze vooral nog een paar van dit soort geintjes flikken. Kom op man, hoe moeilijk kan het zijn.

Zulke dingen hebben nogal de neiging om de beeldvorming te gaan bepalen, dat moet de ervaren Kaag toch ook weten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:31:17 #78
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201095952
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 14:18 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Wie mailt wie daar? Is er meer context dan een whatsappgesprek over een mail op twitter?

[ Bericht 0% gewijzigd door VoMy op 27-08-2021 14:44:59 ]
  Moderator vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:35:47 #79
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201095979
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 14:18 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als Kaag het zichzelf onmogelijk wil maken moet ze vooral nog een paar van dit soort geintjes flikken. Kom op man, hoe moeilijk kan het zijn.

Zulke dingen hebben nogal de neiging om de beeldvorming te gaan bepalen, dat moet de ervaren Kaag toch ook weten.
Ja, vooral als je alle informatie die relevant is weglaat bepaal je het beeld wel leuk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:43:35 #80
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201096035
Volgens mij is de inschatting nu bij veel landen (Bel, Fra, etc) dat het gevaarlijker is om mensen naar het vliegveld te laten komen dan om dat niet te doen. Zeker nu de Taliban mensen zonder buitenlands paspoort tegenhouden bij de poort en er aanslagen worden gepleegd. Bijna geen enkel land vliegt nog, als ik de nieuwssites mag geloven.
Je zou toch hopen dat dat voor 31 augustus nog smel veranderd maar ik vrees er voor.
pi_201096327
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 14:12 schreef VoMy het volgende:

[..]
Heb je uberhaupt hun statement over nieuw leiderschap gelezen? Nee he?
Hahaha ga je nu proberen te draaien dat het niet te maken heeft met de wijze van politiek voeren de afgelopen 10 jaar.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:16:49 #82
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201096424
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 15:09 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Hahaha ga je nu proberen te draaien dat het niet te maken heeft met de wijze van politiek voeren de afgelopen 10 jaar.
Je hebt het dus niet gelezen?
pi_201096545
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 15:16 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je hebt het dus niet gelezen?
Ik heb er vanalles over gelezen en het is zonneklaar dat 'nieuw leiderschap' ook kritiek is op de manier van politiek voeren de afgelopen jaren
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:30:41 #84
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201096623
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 15:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Ik heb er vanalles over gelezen en het is zonneklaar dat 'nieuw leiderschap' ook kritiek is op de manier van politiek voeren de afgelopen jaren
Je hebt het niet gelezen en het begrip zelf ingevuld zodat je nu lekker kan zeggen dat ze door de mand vallen omdat jouw zelfverzonnen concept van nieuw leiderschap heel toevallig niet overeenkomt met wat je denkt te zien bij D66.
Maar inhoudelijk stelt je kritiek dus niks voor.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:43:43 #85
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201096802
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 15:16 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je hebt het dus niet gelezen?
Dat heeft hij beter gedaan dan jij.

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 15:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Ik heb er vanalles over gelezen en het is zonneklaar dat 'nieuw leiderschap' ook kritiek is op de manier van politiek voeren de afgelopen jaren
https://d66.nl/nieuw-leiderschap/

Klopt: "Na tien jaar van politiek management dat zich nooit los kon maken van de waan van de dag is het tijd om te werken aan een nieuwe horizon. Tijd om te bouwen aan de toekomst. Tijd voor een nieuw begin. Tijd voor nieuw leiderschap."

Eerder al: "Als we door blijven kabbelen zoals we de laatste tien jaar deden."

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 15:30 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je hebt het niet gelezen en het begrip zelf ingevuld zodat je nu lekker kan zeggen dat ze door de mand vallen omdat jouw zelfverzonnen concept van nieuw leiderschap heel toevallig niet overeenkomt met wat je denkt te zien bij D66.
Maar inhoudelijk stelt je kritiek dus niks voor.
Het gebruikelijke gefrustreerde toontje van VoMy wanneer iemand een partij of volksvertegenwoordiger bekritiseert die er goed bij hem op staat. Verder is het vooral de verklaring van nieuw leiderschap die inhoudelijk niets voorstelt. "Tijd voor echte keuzes" zonder concreet te benoemen welke keuzes er dan gemaakt moeten worden, dit is ook een leuke: "Als progressieve partij moeten we schetsen hoe verandering wél mogelijk is, en hoe de politiek daar leiderschap aan kan geven."

Prima, maar geef die schets dan ook en biedt op basis daarvan het door jou voorgestelde leiderschap.

De critici hebben volledig gelijk, #nieuwleiderschap is een holle frase. Geen verwijt, daar leven ze in de politiek van, maar doe dan niet alsof je een verheven klasse van mensen bent die het allemaal wel snapt en door wie Nederland een soort hemels lustoord wordt als D66 de almacht in het land zou krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Smegma. op 27-08-2021 15:49:29 ]
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:01:12 #86
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201097075
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 15:43 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Dat heeft hij beter gedaan dan jij.
[..]
https://d66.nl/nieuw-leiderschap/

Klopt: "Na tien jaar van politiek management dat zich nooit los kon maken van de waan van de dag is het tijd om te werken aan een nieuwe horizon. Tijd om te bouwen aan de toekomst. Tijd voor een nieuw begin. Tijd voor nieuw leiderschap."

Eerder al: "Als we door blijven kabbelen zoals we de laatste tien jaar deden."

En wat heeft dit te maken met de situatie in Kabul dan?

quote:
Het gebruikelijke gefrustreerde toontje van VoMy wanneer iemand een partij of volksvertegenwoordiger bekritiseert die er goed bij hem op staat.
Lol, niet bepaald. Het is meer het gratuite bekritiseren waarbij niet terzake doende dingen of termen er altijd maar bij de haren bij getrokken worden zonder dat die inhoudelijk aansluiten bij het onderwerp.
quote:
Verder is het vooral de verklaring van nieuw leiderschap die inhoudelijk niets voorstelt. "Tijd voor echte keuzes" zonder concreet te benoemen welke keuzes er dan gemaakt moeten worden,
Dat verwijst naar het verkiezingsprogramma.

quote:
dit is ook een leuke: "Als progressieve partij moeten we schetsen hoe verandering wél mogelijk is, en hoe de politiek daar leiderschap aan kan geven."

Prima, maar geef die schets dan ook en biedt op basis daarvan het door jou voorgestelde leiderschap.
Opnieuw: het verkiezingsprogramma. Wat het met Kaboel van doen heeft, blijft onduidelijk.
quote:
De critici hebben volledig gelijk, #nieuwleiderschap is een holle frase.
Omdat ze niet kunnen lezen en dus zelf maar een invulling verzinnen. Dat is geen gelijk hebben, maar kansloos.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:02:19 #87
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201097098
Broekers-Knol maakt al sinds haar aanstelling een ongelukkige indruk. Het is een oma'tje voor wie het allemaal te snel gaat. Ik zal er niet om treuren als ze weg moet.

Bijleveld heeft geluk dat de ophef over het Hawija-bombardement plaatsvond gedurende de coronacrisis en was sluw genoeg om ook wat te 'morsen' op Rutte. Anders zou ze al weg zijn geweest. Bijleveld heeft de meeste verantwoordelijkheid.

Kaag treft de minste blaam van de drie wat betreft aanloop en escalatie van de Afghaanse situatie, maar weet ook niet doortastend op te treden. Het wegvluchtende diplomatenkorps is wel haar verantwoordelijkheid.

De kamer moet haast eisen met het formeren. Dit demissionaire kabinet maakt brokken en regeert door alsof het niet is gevallen.
pi_201097116
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 15:30 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je hebt het niet gelezen en het begrip zelf ingevuld zodat je nu lekker kan zeggen dat ze door de mand vallen omdat jouw zelfverzonnen concept van nieuw leiderschap heel toevallig niet overeenkomt met wat je denkt te zien bij D66.
Maar inhoudelijk stelt je kritiek dus niks voor.
Oke. Het 'nieuwe leiderschap' adagium van Kaag heeft volgens jou heulemaal niets te maken met kritiek op de oude manier van politiek bedrijven. Dat is mij nu wel helder. Dan weet ik voortaan hoe serieus ik jouw duidingen kan nemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2021 16:09:46 ]
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:10:00 #89
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201097226
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 16:03 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Oke. Het 'nieuwe leiderschap' adagium heeft volgens jou heulemaal niets te maken met kritiek op de oude manier van politiek bedrijven. Dat is mij nu wel helder. Dan weet ik voortaan hoe serieus ik jouw duidingen kan nemen.
Wat is er oude politiek aan de situatie in Kabul dan? En heb je nu eindelijk het statement over nieuw leiderschap gelezen nadat je er al 100x over gepost hebt?
pi_201097252
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 16:10 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat is er oude politiek aan de situatie in Kabul dan? En heb je nu eindelijk het statement over nieuw leiderschap gelezen nadat je er al 100x over gepost hebt?
Zowel @Hanca als @Smegma als ondergetekende hebben inmiddels voldoende uitgelegd hoe het zit. Laat het maar gewoon los oke? Ga wat leuks doen. Ga ik dat ook doen :)

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2021 16:12:42 ]
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:22:57 #91
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201097375
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 16:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Zowel @:Hanca als @:Smegma als ondergetekende hebben inmiddels voldoende uitgelegd hoe het zit. Laat het maar gewoon los oke? Ga wat leuks doen. Ga ik dat ook doen :)
Je hebt helemaal niets uitgelegd, noch die anderen. Je denkt er nu mee weg te komen dat je zonder te weten waar je over praatte wel even iets kon duiden en nu het dan misschien eens over de inhoud moet gaan hoop je het snel af te kappen.
Wat heeft de situatie in Kabul te maken met nieuw leiderschap? Als het er zo dik bovenop ligt, waarom lukt het je dan niet om het uit te leggen nu je niet meer op je zelfverzonnen definities kan terugvallen?
pi_201097603
Wanneer is dat debat eigenlijk precies. Voor de agenda
pi_201097713
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 16:02 schreef Smegma. het volgende:
Broekers-Knol maakt al sinds haar aanstelling een ongelukkige indruk. Het is een oma'tje voor wie het allemaal te snel gaat. Ik zal er niet om treuren als ze weg moet.

Bijleveld heeft geluk dat de ophef over het Hawija-bombardement plaatsvond gedurende de coronacrisis en was sluw genoeg om ook wat te 'morsen' op Rutte. Anders zou ze al weg zijn geweest. Bijleveld heeft de meeste verantwoordelijkheid.

Kaag treft de minste blaam van de drie wat betreft aanloop en escalatie van de Afghaanse situatie, maar weet ook niet doortastend op te treden. Het wegvluchtende diplomatenkorps is wel haar verantwoordelijkheid.

De kamer moet haast eisen met het formeren. Dit demissionaire kabinet maakt brokken en regeert door alsof het niet is gevallen.
Hoe werkt dat eisen van de tweede kamer? Welke straf kunnen ze opleggen als ze wel eisen maar het niet gebeurd?

Als persoon kan je bv iets eisen, als dat niet gebeurd dan stap je naar de rechter om het voor elkaar te krijgen of niet. Dat alleen zal zorgt ervoor dat een rechter niet altijd nodig is.
Hoe werkt zoiets bij de tweede kamer?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:05:58 #94
408813 crew  trein2000
pi_201097782
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 16:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hoe werkt dat eisen van de tweede kamer? Welke straf kunnen ze opleggen als ze wel eisen maar het niet gebeurd?

Als persoon kan je bv iets eisen, als dat niet gebeurd dan stap je naar de rechter om het voor elkaar te krijgen of niet. Dat alleen zal zorgt ervoor dat een rechter niet altijd nodig is.
Hoe werkt zoiets bij de tweede kamer?
Vertrouwensregel. Ministers wegsturen dus.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:06:51 #95
408813 crew  trein2000
pi_201097792
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 16:02 schreef Smegma. het volgende:
Broekers-Knol maakt al sinds haar aanstelling een ongelukkige indruk. Het is een oma'tje voor wie het allemaal te snel gaat. Ik zal er niet om treuren als ze weg moet.

Bijleveld heeft geluk dat de ophef over het Hawija-bombardement plaatsvond gedurende de coronacrisis en was sluw genoeg om ook wat te 'morsen' op Rutte. Anders zou ze al weg zijn geweest. Bijleveld heeft de meeste verantwoordelijkheid.

Kaag treft de minste blaam van de drie wat betreft aanloop en escalatie van de Afghaanse situatie, maar weet ook niet doortastend op te treden. Het wegvluchtende diplomatenkorps is wel haar verantwoordelijkheid.

De kamer moet haast eisen met het formeren. Dit demissionaire kabinet maakt brokken en regeert door alsof het niet is gevallen.
Waar zit die verantwoordelijkheid van Bijleveld precies in dan? De crisisleiding lag bij BZ en de visa bij J&V...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201097795
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 17:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vertrouwensregel. Ministers wegsturen dus.
Het wegsturen van ministers zorgt er dan voor dat de eis wordt ingewilligd?

Ik heb vroeger bij 1 van mijn werkgevers ook in een positie gezeten dat ik verantwoordelijk was voor iets en dat er allerlei afspraken over gemaakt werden op mijn initiatief omdat er dingen groot misgingen wat bakken met geld kostte. Maar toen het puntje bij paaltje was werden alle afspraken met grote voet overtreden door iedereen en het management aan toe. Elke keer werden er weer nieuwe afspraken gemaakt, iedereen conformeerde zich eraan en daarna werden ze weer overtreden. Toen er weer een keer afspraken werden gemaakt vroeg ik: "wat zijn de consequenties als iemand zich er niet aan houdt?" Daar heb ik nooit antwoord op gekregen en werd altijd weggewuifd of gewoonweg genegeerd. Kort daarop ging ik er weg.
Dus afspraken maken of dingen eisen is leuk en aardig, maar zonder dwangmogelijkheid wordt het met voeten overtreden en verandert er niks.

[ Bericht 22% gewijzigd door sjorsie1982 op 27-08-2021 17:23:35 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201099016
Broekers-Knol kan w.m.b. niet snel genoeg vertrekken :r.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201099713
Het ‘ergste’ en dan in de volgende zin iemand ‘nog ergers’ noemen :')
pi_201100191
Kaag heeft geen probleem denk ik. Het grootste politieke hangijzer is dat niet alle tolken geëvacueerd zijn, terwijl de Tweede Kamer al maanden lang het kabinet vraagt om haast te maken. Bij de eerste overleggen hierover was Bijleveld steeds de hoofdverantwoordelijke. Ik denk dat de Tweede Kamer dat een groter probleem gaat vinden dan het verloop in de afgelopen week. Kaag is sinds kort minister, dus die kan er weinig aan doen dat in de maanden daarvoor weinig urgentie was met het terughalen van de tolken. De Tweede Kamer schijnt er al sinds november op te hameren dat er haast wordt gemaakt.
pi_201104609
- BNW -

[ Bericht 99% gewijzigd door Tijger_m op 28-08-2021 12:21:37 ]
pi_201363587
twitter


Vandaag dus het debat waar dit ongetwijfeld ter sprake zal komen.
  woensdag 15 september 2021 @ 07:34:41 #102
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201363908
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 06:47 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]

Vandaag dus het debat waar dit ongetwijfeld ter sprake zal komen.
Vanaf wanneer ging men zich druk maken om ambassadepersoneel? Tegelijk met de tolken, dus nog voor de zomer?

Edit: ah, ik zie dat het voornemen tot evacuatie op 9 juli werd genomen.

[ Bericht 5% gewijzigd door VoMy op 15-09-2021 07:41:18 ]
pi_201363924
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 06:47 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]

Vandaag dus het debat waar dit ongetwijfeld ter sprake zal komen.
Even kijken hoe men Kaag hier weer van gaat vrijwaren
  woensdag 15 september 2021 @ 07:39:19 #104
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201363955
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 07:36 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Even kijken hoe men Kaag hier weer van gaat vrijwaren
Probeer anders eens inhoudelijk over het onderwerp te praten, hmm?
  woensdag 15 september 2021 @ 07:45:05 #105
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201364031
twitter


De ministerraad stuurde een lijst met 60 namen terug naar de ambassade en vroeg er 3 (!) van te maken voor evacuatie?!

De ministerraad kan voor dit soort dingen liggen? Hoe dan? Hoe gingen die discussies? Wie heeft die beperkingen opgegooid?

Edit:
twitter


Dit argument kan ik nog wel inkomen. Ze moesten toen net de intensiteit van de tolkenbrug opschalen, dat kan je niet doen met stenen alleen. Ook gingen de prognoses van de val uit van december op dat moment.

[ Bericht 12% gewijzigd door VoMy op 15-09-2021 07:57:33 ]
  woensdag 15 september 2021 @ 08:24:22 #106
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201364379
Tenenkrommend om de traagheid van de ministeries - al sinds 2020 gewaarschuwd om een plan op te stellen - te lezen en hoe er vanuit het kabinet alles aan wordt gedaan om de beeldvorming rond eventuele aantallen migranten te beheersen.
De Nederlandse politiek en de burger hebben zo'n ziekelijke obsessie met migratie.

[ Bericht 1% gewijzigd door VoMy op 15-09-2021 08:30:04 ]
  woensdag 15 september 2021 @ 09:20:35 #107
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201365155
Waarom valt eigenlijk nooit de naam van Stef Blok in dit dossier? Die zat op BuZa in de aanloopperiode van meer dan een jaar waarin er geen evacuatieplan werd opgesteld, er geen stappen werden gezet om ambassademedewerkers naar NL te krijgen, etcetera. Hij zit weliswaar nu op een andere positie, maar was het niet ook zo met Wiebes dat die weg moest vanwege zijn rol op een andere plek tijdens de toeslagenaffaire?
pi_201365727
In gevaar? Net zo lang niet antwoorden tot dat de interrupties op zijn en dan hamert de onafhankelijke voorzitter het af en is het weer klaar voor deze week.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201367137
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 20:08 schreef Jojoke het volgende:
Kaag heeft geen probleem denk ik. Het grootste politieke hangijzer is dat niet alle tolken geëvacueerd zijn, terwijl de Tweede Kamer al maanden lang het kabinet vraagt om haast te maken. Bij de eerste overleggen hierover was Bijleveld steeds de hoofdverantwoordelijke. Ik denk dat de Tweede Kamer dat een groter probleem gaat vinden dan het verloop in de afgelopen week. Kaag is sinds kort minister, dus die kan er weinig aan doen dat in de maanden daarvoor weinig urgentie was met het terughalen van de tolken. De Tweede Kamer schijnt er al sinds november op te hameren dat er haast wordt gemaakt.
Sigrid 'we zijn overvallen en wie dit zag aankomen daar is een Nobelprijs voor' Kaag. Nu blijkt achteraf dat er al maanden gewaarschuwd werd voor een dergelijk scenario. "Nieuw leiderschap" *O* Oude wijn in nieuwe zakken ja.

Edit: Als toonbeeld van dit "nieuw leiderschap" word de kamer als vanouds weer eens veel te laat en onvolledig geïnformeerd door Mevr. Kaag. Voelt Omtzigt zich wel meteen weer thuis :@

[ Bericht 14% gewijzigd door Gohf046 op 15-09-2021 11:31:38 ]
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_201368234
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
We zien hier de concrete gevolgen van de linkse wens om meer vrouwen in topfuncties te hebben.

Er wordt niet meer geselecteerd op kwaliteit maar vooral op geslacht.
:')_!
  woensdag 15 september 2021 @ 12:56:28 #111
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201368334
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:24 schreef Gohf046 het volgende:
Sigrid 'we zijn overvallen en wie dit zag aankomen daar is een Nobelprijs voor' Kaag. Nu blijkt achteraf dat er al maanden gewaarschuwd werd voor een dergelijk scenario.
Dat ging over de snelheid van de val, niet over de val zelf. De val van Afghanistan, in handen van de Taliban, daar werd op gerekend. Niet dat het in twee weken zou zijn, de meeste inlichtingendiensten en experts gingen uit van 3 maanden of meer.
pi_201368337
Tot zover we zijn overvallen. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201368444
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:56 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat ging over de snelheid van de val, niet over de val zelf. De val van Afghanistan, in handen van de Taliban, daar werd op gerekend. Niet dat het in twee weken zou zijn, de meeste inlichtingendiensten en experts gingen uit van 3 maanden of meer.
Schijnbaar wisten de Fransen het wel en boden ze zelfs hulp aan.

Kaag weigerde Frans aanbod om Nederlandse evacués mee te nemen

Die evacuatie kwam laat op gang. Zeker tientallen tolken bleven in Afghanistan achter toen de missie in juli eindigde. Pijnlijk voor het kabinet is ook dat demissionair minister van Buitenlandse Zaken Sigrid Kaag (D66) een genereus aanbod van Frankrijk negeerde. De Fransen boden Kaag aan om in juli Nederlandse evacués mee te nemen op Franse evacuatievluchten. Dat blijkt uit onderzoek van de Volkskrant. Kaag zei in augustus nog niks te weten van de Franse evacuatievluchten.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 15 september 2021 @ 13:11:30 #114
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201368525
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:03 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Schijnbaar wisten de Fransen het wel en boden ze zelfs hulp aan.

Kaag weigerde Frans aanbod om Nederlandse evacués mee te nemen
Dat ging, voor zover er concreet naar wordt gerefereerd in dat artikel, om lege plekken in een of meerdere chartervluchten die in juli vlogen. En dat geeft helemaal niet aan dat 'de Fransen het wisten' want de Fransen hebben gewoon nog 3000 man moeten evacueren in die ene chaotische week op dat vliegveld. Ze waren op dat moment - in juli - iets verder wellicht qua eerste stappen richting de volledige evacuatie, maar dat betekent niet dat ze wisten dat Afghanistan half augustus zou zijn overgenomen.
Als die Fransen het allemaal al zo goed wisten, waarom hebben ze dan nog in allerijl duizenden mensen naar Parijs moeten vliegen, hmmm?
  woensdag 15 september 2021 @ 13:20:02 #115
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201368626
quote:
16s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Tot zover we zijn overvallen. :{
?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 13:20:35 #116
408813 crew  trein2000
pi_201368639
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:03 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Schijnbaar wisten de Fransen het wel en boden ze zelfs hulp aan.

Kaag weigerde Frans aanbod om Nederlandse evacués mee te nemen

Die evacuatie kwam laat op gang. Zeker tientallen tolken bleven in Afghanistan achter toen de missie in juli eindigde. Pijnlijk voor het kabinet is ook dat demissionair minister van Buitenlandse Zaken Sigrid Kaag (D66) een genereus aanbod van Frankrijk negeerde. De Fransen boden Kaag aan om in juli Nederlandse evacués mee te nemen op Franse evacuatievluchten. Dat blijkt uit onderzoek van de Volkskrant. Kaag zei in augustus nog niks te weten van de Franse evacuatievluchten.
twitter

Dit lijkt me explosief.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201368732
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:11 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat ging, voor zover er concreet naar wordt gerefereerd in dat artikel, om lege plekken in een of meerdere chartervluchten die in juli vlogen. En dat geeft helemaal niet aan dat 'de Fransen het wisten' want de Fransen hebben gewoon nog 3000 man moeten evacueren in die ene chaotische week op dat vliegveld. Ze waren op dat moment - in juli - iets verder wellicht qua eerste stappen richting de volledige evacuatie, maar dat betekent niet dat ze wisten dat Afghanistan half augustus zou zijn overgenomen.
Als die Fransen het allemaal al zo goed wisten, waarom hebben ze dan nog in allerijl duizenden mensen naar Parijs moeten vliegen, hmmm?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-een-succes-a4055544

Ze waren in ieder geval beter voorbereid dan NL. Ik zeg nergens dat het perfect is gegaan, maar het verschil is groot als je het vergelijkt met NL.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 15 september 2021 @ 13:26:56 #118
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201368737
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Dit lijkt me explosief.
Hangt van de woordkeuzes af denk ik. Een vlucht maakt nog geen evacuatie.
Verder zijn die lege plekken natuurlijk een druppel op een gloeiende plaat. Als ze nou een evacuatieplan hadden gehad dan had je dit soort aanbiedingen ook makkelijker daarin in kunnen passen...
  woensdag 15 september 2021 @ 13:27:45 #119
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201368746
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:26 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-een-succes-a4055544

Ze waren in ieder geval beter voorbereid dan NL. Ik zeg nergens dat het perfect is gegaan, maar het verschil is groot als je het vergelijkt met NL.
Maar dat is iets totaal anders dan wat je impliceerde, namelijk dat de Fransen wel wisten dat Kabul half augustus zou zijn overgenomen.
pi_201368752
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:26 schreef VoMy het volgende:

[..]
Hangt van de woordkeuzes af denk ik. Een vlucht maakt nog geen evacuatie.
Verder zijn die lege plekken natuurlijk een druppel op een gloeiende plaat. Als ze nou een evacuatieplan hadden gehad dan had je dit soort aanbiedingen ook makkelijker daarin in kunnen passen...
Ieder mensenleven is er 1 lijkt me zo. Al blijkt dat geenszins uit de handelswijze van Kaag en overige verantwoordelijken.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_201368767
Hier scheiden onze wegen. En door. Nieuw leiderschap.
  woensdag 15 september 2021 @ 13:29:38 #122
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201368768
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:28 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Ieder mensenleven is er 1 lijkt me zo. Al blijkt dat geenszins uit de handelswijze van Kaag en overige verantwoordelijken.
Wat bazel je nou weer? Waar heb je het precies over?
Het aantal geredde mensenlevens hangt meer af van het totaal aantal getransporteerde mensen dan het moment waarop. Natuurlijk, met betere registratie en soepelere houding van de minister(raad) met betrekking tot migratie, red je meer mensen, maar dat zou ik niet zo 1-2-3 aan een chartervlucht in juli ophangen.
pi_201368771
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:27 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar dat is iets totaal anders dan wat je impliceerde, namelijk dat de Fransen wel wisten dat Kabul half augustus zou zijn overgenomen.
Ipv "wisten" had hier beter "vermoeden van" oid moeten staan ja, eens.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_201368795
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:29 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat bazel je nou weer? Waar heb je het precies over?
Zie:

Uit geheime stukken blijkt ook dat Frankrijk in juli al aan NL aanbood om mensen mee te nemen op vlucht, omdat er nog plek over was. NL sloeg het aanbod af. Minister Kaag zei half augustus voor camera dat Frankrijk haar destijds nooit heeft verteld over reeds begonnen evacuatie
— Natalie Righton (@Natalie_Kabul) September 15, 2021
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 13:55:59 #125
408813 crew  trein2000
pi_201369205
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:26 schreef VoMy het volgende:

[..]
Hangt van de woordkeuzes af denk ik. Een vlucht maakt nog geen evacuatie.
Verder zijn die lege plekken natuurlijk een druppel op een gloeiende plaat. Als ze nou een evacuatieplan hadden gehad dan had je dit soort aanbiedingen ook makkelijker daarin in kunnen passen...
Het gaat om die laatste zin natuurlijk. Als je plaatsen zijn aangeboden op een evacuatievlucht weet je ook dat ze zijn begonnen met evacueren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 15 september 2021 @ 14:00:11 #126
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201369255
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het gaat om die laatste zin natuurlijk. Als je plaatsen zijn aangeboden op een evacuatievlucht weet je ook dat ze zijn begonnen met evacueren.
Ja, het gaat om de woorden. Die vlucht werd ingezet voor mensen die om een of andere reden niet via de reguliere commerciële vluchten konden overstappen, gecharterd en de inzittenden worden geëvacueerd. Het toont een mate van urgentie dat Parijs daar een eigen vliegtuig voor liet overkomen, maar geeft het ook aan dat grootschalige evacuaties begonnen zijn?
In een ander volkskrantartikel dat het allemaal weer samenvatte werd ook gesproken van lokaal ambassadepersoneel voor Frankrijk dat al in mei was overgevlogen. De Fransen zaten er duidelijk veel beter bovenop en durfden ook het zekere voor het onzekere te nemen, ongeacht eventuele beeldvorming.
pi_201369362
twitter


Treurig indien waar.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_201369508
Nieuw leiderschap is dus vooral erg traag.
  woensdag 15 september 2021 @ 19:53:38 #129
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_201373624
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:21 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Nieuw leiderschap is dus vooral erg traag.
Het is vooral een campagneslogan. Ze is gewoon lid van de oude kliek en schuldig aan het zelfde wangedrag.

Gristus wat een clusterfuck.

[ Bericht 0% gewijzigd door AgLarrr op 17-09-2021 09:04:17 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_201385506
https://www.telegraaf.nl/(...)afkeuring-tegen-kaag

En nu mevrouw Kaag?
In april gaf u nog aan aan meneer Rutte dat u in uw geval uw conclusies zou trekken...
ben benieuwd...
pi_201386665
Nieuw leiderschap of een wassen neus.. Kaag gaat het laten zien.
  donderdag 16 september 2021 @ 17:41:07 #132
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201386784
Kaag zal ontmaskerd worden als de loze belofte die ze is.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Redactie Games donderdag 16 september 2021 @ 19:17:26 #133
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_201388036
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 17:41 schreef Scorpie het volgende:
Kaag zal ontmaskerd worden als de loze belofte die ze is.
Teleurgesteld worden door D66 hoort bij het volwassen worden van elke Nederlandse jongvolwassene.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_201389224
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 15:47 schreef Morm_NL het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)afkeuring-tegen-kaag

En nu mevrouw Kaag?
In april gaf u nog aan aan meneer Rutte dat u in uw geval uw conclusies zou trekken...
ben benieuwd...
Nu dit dus...
  donderdag 16 september 2021 @ 20:22:57 #135
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_201389244
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
pi_201389357
En weer een minister weg. Als dit kabinet mijn auto was, hadden ze me bij Lada uitgelachen. Daarvan blijft na vier jaar nog iets over...
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:04:47 #137
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_201395207
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:39 schreef TLC het volgende:

Ze zal - net als Rutte- niet echt vertrekken. Ze blijven formeren..

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 17-09-2021 09:18:03 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:51:55 #138
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201395888
quote:
Ah, de laffe blokkeercartoonist durft ook weer iets te tekenen. Wat stoer!
pi_201395958
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:04 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ze zal - net als Rutte- niet echt vertrekken. Ze blijven formeren..
Daarom. Een grote poppenkast. De gespeelde woede, de gespeelde teleurstelling...
pi_201396253
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:51 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ah, de laffe blokkeercartoonist durft ook weer iets te tekenen. Wat stoer!
Toch grappig; ben je al jarenlang politiek cartoonist, bekend van je spotprenten die vaak zat provocerend zijn jegens diens onderwerpen, waar je regelmatig om geroemd en dapper genoemd wordt. En dan teken je iets over de verkeerde groep en opeens ben je laf en kan het toch écht niet.

Of is het toch stiekem omdat het om Kaag gaat?
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 17 september 2021 @ 10:24:12 #141
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201396272
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:22 schreef probeer het volgende:

[..]
Toch grappig; ben je al jarenlang politiek cartoonist, bekend van je spotprenten die vaak zat provocerend zijn jegens diens onderwerpen, waar je regelmatig om geroemd en dapper genoemd wordt. En dan teken je iets over de verkeerde groep en opeens ben je laf en kan het toch écht niet.

Of is het toch stiekem omdat het om Kaag gaat?
Hij is laf omdat ie iedereen die de cartoon smakeloos vond op twitter - waar hij hem zelf gepost had - direct blokkeerde. Dát is de reden dat ik m laf noem. Wil je niet dat mensen negatief op je cartoon reageren op twitter, plaats hem dan niet op twitter.
  vrijdag 17 september 2021 @ 10:55:26 #142
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_201396678
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Daarom. Een grote poppenkast. De gespeelde woede, de gespeelde teleurstelling...
Ik vond dat Omzicht een goed idee had: zakenkabinet. Laat iedereen die nu formeert maar in de kamer plaatsnemen en haal de ministersploeg van buiten.

Het is of dat, of opnieuw verkiezingen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_201396724
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:55 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik vond dat Omzicht een goed idee had: zakenkabinet. Laat iedereen die nu formeert maar in de kamer plaatsnemen en haal de ministersploeg van buiten.

Het is of dat, of opnieuw verkiezingen.
Een zakenkabinet is sowieso de beste oplossing. Zet daar mensen neer die uit gaan voeren wat is afgesproken. Zonder politieke spelletjes en gedoe.
pi_201396781
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:24 schreef VoMy het volgende:

[..]
Hij is laf omdat ie iedereen die de cartoon smakeloos vond op twitter - waar hij hem zelf gepost had - direct blokkeerde. Dát is de reden dat ik m laf noem. Wil je niet dat mensen negatief op je cartoon reageren op twitter, plaats hem dan niet op twitter.
Ehh, ik ga vaak genoeg niet in discussie met mensen wanneer ik weet dat het op niets uit gaat lopen. En zeker na zijn ervaringen met die bedreigingen snap ik wel dat hij daar geen zin in heeft. Als we Twitter allemaal zouden gebruiken louter om op positieve berichten en commentaren te reageren zou het een stuk beter platform zijn.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 17 september 2021 @ 11:08:52 #145
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201396854
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Ehh, ik ga vaak genoeg niet in discussie met mensen wanneer ik weet dat het op niets uit gaat lopen. En zeker na zijn ervaringen met die bedreigingen snap ik wel dat hij daar geen zin in heeft. Als we Twitter allemaal zouden gebruiken louter om op positieve berichten en commentaren te reageren zou het een stuk beter platform zijn.
Ja, maar hij is dus wel laf. Wel inspelen op de beeldvorming die op twitter is ontstaan dat Kaag een heks zou zijn, maar vervolgens geen kritiek willen lezen op twitter want daar zouden mensen liever voor elkaar moeten zijn? Ik vind dat een erg vreemde redenering. Het komt over als iemand die veilig durft uit te delen richting publieke figuren maar niet het karakter heeft om de respons te incasseren.
pi_201397021
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:08 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ja, maar hij is dus wel laf. Wel inspelen op de beeldvorming die op twitter is ontstaan dat Kaag een heks zou zijn, maar vervolgens geen kritiek willen lezen op twitter want daar zouden mensen liever voor elkaar moeten zijn? Ik vind dat een erg vreemde redenering. Het komt over als iemand die veilig durft uit te delen richting publieke figuren maar niet het karakter heeft om de respons te incasseren.
Hm, klopt, fair enough.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201397194
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:08 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ja, maar hij is dus wel laf. Wel inspelen op de beeldvorming die op twitter is ontstaan dat Kaag een heks zou zijn, maar vervolgens geen kritiek willen lezen op twitter want daar zouden mensen liever voor elkaar moeten zijn? Ik vind dat een erg vreemde redenering. Het komt over als iemand die veilig durft uit te delen richting publieke figuren maar niet het karakter heeft om de respons te incasseren.
Je moet wel erg naief zijn als je reageert op iets van twitter. Dat is nog erger dan reageren op dit forum.

Twitter is er toch om stil te genieten van de domheid van mensen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201397361
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:22 schreef probeer het volgende:

[..]
Toch grappig; ben je al jarenlang politiek cartoonist, bekend van je spotprenten die vaak zat provocerend zijn jegens diens onderwerpen, waar je regelmatig om geroemd en dapper genoemd wordt. En dan teken je iets over de verkeerde groep en opeens ben je laf en kan het toch écht niet.

Of is het toch stiekem omdat het om Kaag gaat?
Dat laatste.
Spotprenten zijn leuk zolang het over anderen gaat. Dan kan het niet hard genoeg. Sta je aan de ontvangende kant dan is het plots grensoverschrijdend, vrouwenhaat en al wat niet meer in je opkomt. Ik heb enkele D66 politici uit hun plaat zien gaan op Twitter en daarmee op hun plaat.
pi_201398627
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:55 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik vond dat Omzicht een goed idee had: zakenkabinet. Laat iedereen die nu formeert maar in de kamer plaatsnemen en haal de ministersploeg van buiten.

Het is of dat, of opnieuw verkiezingen.
Dat is zijn idee helemaal niet. Dat is al een aantal maanden te horen dat het de beste optie zou zijn.
  vrijdag 17 september 2021 @ 13:23:05 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201398801
Ank Bijleveld dreigt alsnog door het CDA eruit gegooid te worden

https://nos.nl/artikel/23(...)een-in-crisisoverleg
pi_201398854
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:45 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat laatste.
Spotprenten zijn leuk zolang het over anderen gaat. Dan kan het niet hard genoeg. Sta je aan de ontvangende kant dan is het plots grensoverschrijdend, vrouwenhaat en al wat niet meer in je opkomt. Ik heb enkele D66 politici uit hun plaat zien gaan op Twitter en daarmee op hun plaat.
Ik ben trouwens benieuwd naar je mening over Bijleveld (en haar mogelijke houdbaarheid), hoe zie jij dat als (ex?-)CDA-er?

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 17-09-2021 13:53:00 ]
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 17 september 2021 @ 13:34:51 #152
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201398915
twitter


Vullings vat het goed samen
Order! Ordeeeeeeeeer!
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 13:39:07 #153
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201398981
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:23 schreef Hexagon het volgende:
Ank Bijleveld dreigt alsnog door het CDA eruit gegooid te worden

https://nos.nl/artikel/23(...)een-in-crisisoverleg
Heeft ze meer tijd om in de bios te gaan zitten, prima.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  vrijdag 17 september 2021 @ 14:26:03 #154
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_201399601
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:08 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Dat is zijn idee helemaal niet. Dat is al een aantal maanden te horen dat het de beste optie zou zijn.
Omzicht zij het gisteren in een interview, ik had het nog nergens eerder gehoord. Kan aan mij liggen natuurlijk.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_201400445
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:27 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik ben trouwens benieuwd naar je mening over Bijleveld (en haar mogelijke houdbaarheid), hoe zie jij dat als (ex?-)CDA-er?
Bijleveld mag wat mij betreft vertrekken. Sowieso zie ik haar in een komend kabinet niet terugkomen.
pi_201405455
Ik weet niet of het nou een goede ontwikkeling is wanneer ministers ook al automatisch opstappen als er een motie van afkeuring is aangenomen.

Als het falen van het kabinet zo ernstig was volgens de 2e kamer dat daarmee het vertrouwen is weggevallen, dan hadden ze de motie van wantrouwen wel aangenomen.

Een motie van afkeuring gaat over het beleid, niet over het vertrouwen in de minister. Oftewel: we vinden dat de minister/het kabinet een fout heeft gemaakt, maar van een verlies van vertrouwen is geen sprake.

Waarom zou je dan in hemelsnaam moeten opstappen? Welk doel dient het als het ministerschap straks een draaideur functie wordt van mensen die een grote kans maken om vroegtijdig te vertrekken? Welke kundige bestuurders zouden dan nog trek hebben in zo'n functie?
pi_201411944
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 21:40 schreef Breekfast het volgende:
Ik weet niet of het nou een goede ontwikkeling is wanneer ministers ook al automatisch opstappen als er een motie van afkeuring is aangenomen.

Als het falen van het kabinet zo ernstig was volgens de 2e kamer dat daarmee het vertrouwen is weggevallen, dan hadden ze de motie van wantrouwen wel aangenomen.

Een motie van afkeuring gaat over het beleid, niet over het vertrouwen in de minister. Oftewel: we vinden dat de minister/het kabinet een fout heeft gemaakt, maar van een verlies van vertrouwen is geen sprake.

Waarom zou je dan in hemelsnaam moeten opstappen? Welk doel dient het als het ministerschap straks een draaideur functie wordt van mensen die een grote kans maken om vroegtijdig te vertrekken? Welke kundige bestuurders zouden dan nog trek hebben in zo'n functie?
Mee eens. Door de gelijkstelling van een motie van afkeuring met een motie van wantrouwen verliest de Kamer een belangrijk instrument.
  zaterdag 18 september 2021 @ 19:22:22 #158
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201416631
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:51 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ah, de laffe blokkeercartoonist durft ook weer iets te tekenen. Wat stoer!
  woensdag 6 oktober 2021 @ 19:25:24 #159
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201662161
https://nos.nl/artikel/24(...)eevacueerde-afghanen

Drie hulporganisaties: Taliban vermoordden vader van geëvacueerde Afghanen

De Taliban hebben de vader van twee Afghanen vermoord, nadat ze door Nederland waren geëvacueerd. Dat staat in een brief aan de Tweede Kamer die is ingezien door de NOS. De brief is geschreven door drie hulporganisaties en twee vrijwilligers die zich de afgelopen tijd inzetten voor Afghanen met een band met Nederland.

De vader zou eind augustus samen met zijn vrouw ook hebben geprobeerd om Afghanistan te ontvluchten, maar zij bereikten het vliegveld niet.



Lekker gewerkt Ankie. Echt goed gedaan,met dat weigeren om visa te verstrekken. Wat ben je ook een kanjer.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 11:37:39 #160
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201739414
Een dossier van 800 pagina's is geopenbaard rondom de fouten die gemaakt zijn in de aanloop naar de val van Kabul.

https://www.nu.nl/binnenl(...)-aan-evacuaties.html

quote:
Ook heeft Defensie tolken niet "proactief benaderd" terwijl dat wel aan de Tweede Kamer was beloofd. Als oplossing wordt gesuggereerd om "via netwerken van tolken" te bekijken wie nog niet is bereikt. Veteranen zouden daarbij een rol kunnen spelen.
Je verwacht het niet he.

quote:
Een diplomaat schrijft dat het ministerie van Defensie "moeilijk te overtuigen lijkt" dat het in actie moet komen. Op dat moment verslechtert de situatie in Afghanistan snel en is bijvoorbeeld het vliegveld in Kandahar steeds slechter bereikbaar. Bij Buitenlandse Zaken vinden ze dat Defensie een team gereed moet maken. Dat team moet op een tijdelijke locatie bij het vliegveld van Kaboel gaan helpen met evacuaties. "Alleen een vliegtuig invliegen is onvoldoende."

Pijnlijk is de opmerking dat de Tweede Kamer weliswaar is toegezegd "alle inspanningen te verrichten" om tolken naar Nederland te halen, maar dat bij Defensie "alle ideeën en invulling hiervan volledig worden overgelaten aan de ketenpartners". Bij de diplomaten bestaat de vrees dat "de politieke afrekening ook op naam komt van Buitenlandse Zaken".
En dat gebeurde ook. Nogmaals, je verwacht het niet he.
De Telegraaf had dit waarschijnlijk allemaal haarfijn in de smiezen.

quote:
Op de ambassade in Kaboel vinden ze dat de afwijzingsbrieven aan tolken die niet in aanmerking komen voor evacuatie, in Den Haag geschreven moeten worden door medewerkers van Defensie of anders de Immigratie- en de Naturalisatiedienst (IND). "De post (de ambassade, red.) moet de schaarse capaciteit elders inzetten", is het oordeel.

PvdA-Kamerlid Lillian Ploumen ergert zich aan de traagheid bij Defensie, zo blijkt uit een WhatsApp-bericht dat ze op 8 augustus naar oud-minister Sigrid Kaag stuurt. Daarin schrijft ze dat de inmiddels afgetreden minister Ank Bijleveld van Defensie "niet bepaald in actie-modus is".
Iedereen wist dus dat Ank Bijleveld niets kon. Ook vooraf nog. Zelf dacht ze dat ze gewoon kon blijven zitten.

quote:
Ze hoopt dat de ministeries van Buitenlandse Zaken en ook Justitie en Veiligheid ervoor willen pleiten om de evacuaties te versnellen. "Als het de komende dagen niet geregeld wordt, is het te laat", schrijft Ploumen aan Kaag. "Je interventie is zeer gewenst nu Defensie het steeds laat afweten."

Op de ambassade in Kaboel maakt men zich grote zorgen over de oprukkende Taliban. Achter de schermen wordt hard gewerkt om tolken en ook het lokale ambassadepersoneel tijdig te evacueren. Maar in Den Haag stuiten de diplomaten op "een gebrek aan urgentie", zo schrijft een diplomaat op 9 augustus.
In Den Haag houden ze de boot af, want in Nederland kruideniersland staat buitenlandbeleid gelijk aan binnenlandbeleid. Hoe stralen keuzes daar hier af op afzonderlijke politieke partijen, dát is wat telt.

Er komt nog meer, ze zijn het nog aan het doorlezen. Defensie staat er weer goed op, net als toenmalig minister Bijleveld.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 11:04:18 #161
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201750123
https://nos.nl/artikel/24(...)ht-vermoord-in-kabul

quote:
Een Afghaanse tolk die voor Nederlanders heeft gewerkt bij een internationale missie is vannacht vermoord in Kabul. Dat zegt de familie van de man tegen de NOS en verschillende bronnen binnen de Nederlandse overheid bevestigen dat ze van de moord weten. Het is voor zover bekend voor het eerst dat een tolk die op de Nederlandse evacuatielijst stond is vermoord.

Vannacht klopte volgens zijn familie een vertegenwoordiging van de Taliban aan bij het huis waar de tolk verbleef. "Ze vroegen om hem en toen hij bevestigde wie hij was, begonnen ze ineens met een AK-47 op hem te schieten. We zijn hem verloren."

Het is moeilijk om onafhankelijke bevestiging te krijgen van de moord. De Nederlandse bronnen van de NOS gaan er wel van uit dat de berichten over 36-jarige tolk kloppen. Zijn familie wijst erop dat hij op de Nederlandse evacuatielijst stond en dat hij met een leugen over zijn dood zijn kans op evacuatie zou verspelen.
Lekker gewerkt ministerraad. Applaus voor Stef Blok die een jaar lang geen fuck heeft uitgevoerd als minister van Buitenlandse Zaken, voor Ank Bijleveld die zoals blijkt uit stukken totaal geen urgentie voelde, voor Ankie Broekers-Knol, die elke dode tolk waarschijnlijk ziet als succesvol immigratiebeleid en dus nu aan de taart en de sjerry kan, voor Sigrid Kaag die ook in die 3 maanden de geest der medemenselijkheid niet op de bewindspersonen van Rutte III heeft laten neerdalen en dus gewoon kutbeleid heeft uitgevoerd en verdedigd.

[ Bericht 7% gewijzigd door capricia op 14-10-2021 12:14:57 ]
pi_201750699
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:37 schreef VoMy het volgende:
Een dossier van 800 pagina's is geopenbaard rondom de fouten die gemaakt zijn in de aanloop naar de val van Kabul.

https://www.nu.nl/binnenl(...)-aan-evacuaties.html
[..]
Je verwacht het niet he.
[..]
En dat gebeurde ook. Nogmaals, je verwacht het niet he.
De Telegraaf had dit waarschijnlijk allemaal haarfijn in de smiezen.
[..]
Iedereen wist dus dat Ank Bijleveld niets kon. Ook vooraf nog. Zelf dacht ze dat ze gewoon kon blijven zitten.
[..]
In Den Haag houden ze de boot af, want in Nederland kruideniersland staat buitenlandbeleid gelijk aan binnenlandbeleid. Hoe stralen keuzes daar hier af op afzonderlijke politieke partijen, dát is wat telt.

Er komt nog meer, ze zijn het nog aan het doorlezen. Defensie staat er weer goed op, net als toenmalig minister Bijleveld.
Waar CDA, en helemaal de VVD met het tenenkrommende geneuzel van Jeroen van Wijngaarden in het Afganistandebat, staan is uiteraard bekend.

Maar we hebben ook nog Kaag.
De topdiplomaat die met nieuw leiderschap alle chemische wapens van Assad afhandig heeft gemaakt, terwijl daarna Syrische burgers omkwamen door gifgas aanvallen.

Lekker niet onderhandelen met de CU om niet in hetzelfde kabinet te gaan zitten. Formatiedineren heeft de prioriteit terwijl de Taliban met rasse schreden Kabul nadert.
Kernpunt van de onderhandelingen: dat je op je 80ste mag beslissen of je leven voltooid is in Nederland, terwijl als je voor defensie hebt gewerkt in Afghanistan je leven per definitie voltooid is op je 40ste. Dat is humaan.

Zet a.j.b. onze lieve, stamelende Limburgse vrouw uit Limburg op BuZa/Defensie. Niet het grove geschut waarmee je een documentaire van een anderhalf uur mee vol krijgt op de VPRO, of de 24 zetels binnenhaalt, maar wel iemand waarvan ik hoop dat ze direct 60 vrouw invliegt.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 28 oktober 2021 @ 15:14:07 #163
408813 crew  trein2000
pi_201931698
twitter

De nieuwe bestuurscultuur in actie!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201931727
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De nieuwe bestuurscultuur in actie!
De Grave ook.... For fuck's sake, houdt het dan nooit op? Om te kotsen gewoon.
pi_201931759
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 21:40 schreef Breekfast het volgende:
Ik weet niet of het nou een goede ontwikkeling is wanneer ministers ook al automatisch opstappen als er een motie van afkeuring is aangenomen.

Als het falen van het kabinet zo ernstig was volgens de 2e kamer dat daarmee het vertrouwen is weggevallen, dan hadden ze de motie van wantrouwen wel aangenomen.

Een motie van afkeuring gaat over het beleid, niet over het vertrouwen in de minister. Oftewel: we vinden dat de minister/het kabinet een fout heeft gemaakt, maar van een verlies van vertrouwen is geen sprake.

Waarom zou je dan in hemelsnaam moeten opstappen? Welk doel dient het als het ministerschap straks een draaideur functie wordt van mensen die een grote kans maken om vroegtijdig te vertrekken? Welke kundige bestuurders zouden dan nog trek hebben in zo'n functie?
Hoezo? Mark Rutte is er nog
  donderdag 28 oktober 2021 @ 15:50:07 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201931996
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De nieuwe bestuurscultuur in actie!
Tja, je wilt iemand benoemen die van toeten noch blazen weet?

Ik zie niet echt waarom het een verkeerde keuze zou zijn. De man is er op geen enkele manier bij betrokken.
pi_201932017
Ik snap aan de ene kant de kritiek wel en bovendien weet ik ook niet hoe groot de vijver is waar in wordt gevist voor zo'n aanstelling. Maar De Grave lijkt me wel bij uitstek iemand die weet hoe de hazen lopen, die bovendien weet hoe onderzoek is gedaan naar de val van Srebrenica en hoe daarna is gereorganiseerd bij Defensie. En van iemand die werkzaam is bij de RvS mag je verwachten dat hij ook in staat is om objectief naar de kwestie te kijken.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 16:13:49 #168
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201932220
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:47 schreef #ANONIEM het volgende:
Nieuwe verkiezingen dan maar?
En dan?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 28 oktober 2021 @ 16:16:34 #169
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201932249
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Dat is het beste. De vorige verkiezingen waren een farce.
Hou toch op. Het waren gewone verkiezingen die gewoon normaal gelopen zijn. Het is hier godverdomme Ghana niet of zo.

En het is ook geen bananenrepubliek als de VS waar je probeert de verkiezingen te schofferen omdat het resultaat je niet aanstaat.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_201932481
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja, je wilt iemand benoemen die van toeten noch blazen weet?

Ik zie niet echt waarom het een verkeerde keuze zou zijn. De man is er op geen enkele manier bij betrokken.
Als je iemand wil die van toeten noch blazen weet moet je idd de Grave benoemen. Voordeel is dat hij uitgebreide ervaringen met doofpotten heeft.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 16:38:52 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201932496
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 16:37 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Als je iemand wil die van toeten noch blazen weet moet je idd de Grave benoemen. Voordeel is dat hij uitgebreide ervaringen met doofpotten heeft.
Ja een oud minister van Defensie weet niets over defensie en buza :')

En over welke doofpotten heb je het verder?
  donderdag 28 oktober 2021 @ 16:45:55 #172
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201932560
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 16:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja een oud minister van Defensie weet niets over defensie en buza :')

En over welke doofpotten heb je het verder?
Ruttedoctrine!!
pi_201932632
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 16:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja een oud minister van Defensie weet niets over defensie en buza :')

En over welke doofpotten heb je het verder?
Als minister van Defensie was hij een lulletje rozenwater, in soortgelijke bewoording werd er over hem gesproken bij defensiepersoneel. Als minister van Defensie heeft hij een onderzoek naar de val van Srebrenica ingesteld via het old boys network, volgens dat onderzoek was het allemaal koek en ei, er was zeker geen sprake van een doofpotcultuur. Enige tijd later concludeerde het NIOD echter heel anders. Waarna de Grave niet anders kon dan aftreden, uiteindelijk viel het hele kabinet.

En nou moet zo'n lapzwans een 'onafhankelijk' onderzoek gaan doen? Een onderzoek wat hem via de baantjescarrousel is toegeschoven? De uitkomst staat al vast hoor, hij hoeft enkel voor de schone schijn wat gesprekjes te voeren en een rapportje vol schrijven.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2021 16:57:23 ]
pi_201932729
De Grave leidt het onderzoek slechts hè, hij gaat het niet in zijn eentje doen oid
pi_201932750
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:06 schreef Raw85 het volgende:
De Grave leidt het onderzoek slechts hè, hij gaat het niet in zijn eentje doen oid
Je weet vast dat degene die leidt zijn/haar stempel drukt. En wat die stempel zal zijn kan iedereen wel raden. Waar is die nieuwe bestuurscultuur die beloofd is aan de volksvertegenwoordiging?
pi_201932783
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:07 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Je weet vast dat degene die leidt zijn/haar stempel drukt. En wat die stempel zal zijn kan iedereen wel raden. Waar is die nieuwe bestuurscultuur die beloofd is aan de volksvertegenwoordiging?
In dat geval kunnen we ‘Ongekend Onrecht’ dat tot stand kwam onder leiding van CDA’er Chris van Dam ook wel in de prullenbak mikken. Dat kan immers maar zo bedoeld zijn om Rutte te beschadigen!!

Nee, ik geloof daar niet zo in. Misschien dat er geschiktere kandidaten waren dan De Grave, maar ik vind niet dat De Grave het níet kan doen.
pi_201933586
twitter

twitter


Een aangenomen motie dus te laat uitvoeren en dan ook nog eens via de media communiceren wie het gaat doen ipv de volksvertegenwoordiging die er het kabinet er opdracht toe gaf eerst informeren of raadplegen. De regering toont andermaal compleet schijt te hebben aan de volksvertegenwoordiging. Gaat lekker met die beloofde nieuwe bestuurscultuur.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 18:32:46 #178
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201933669
Ik kan geen reden verzinnen waarom Frank de Grave of all places uitgesproken gekleurd in deze kwestie zou zijn, en zelfs in die mate dat hij de richting van het rapport bepalend kan bijsturen. Is die er?
pi_201935270
Belangrijkste is: er komt een onderzoek en zelfs door een zeer grote naam. Lid van de Raad van State, voormalig minister op dit ministerie en dus iemand die daar de weg weet, dat is zeker bij defensie echt een voorwaarde, anders krijg je gewoon niks los. Lijkt me een prima keus en ook echt niet iemand die zijn naam te grabbel gaat gooien.

Ik hoop dat het vooral een leerzaam rapport wordt, politieke consequenties zijn, natuurlijk veel te vroeg door de ongeduldige Tweede Kamer, al getrokken. Laat ze vooral leren hoe het volgende keer in zo'n noodsituatie beter moet en hoe ze beter moeten communiceren met de Kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201966254
Oud voorzitter militaire vakbond vindt het ook niet zo'n goed idee;

twitter
pi_201966290
Iemand van de vakbond met een hekel aan de VVD, bijzonder...
Gaat even voorbij aan het feit dat de verantwoordelijke ministers van andere partijen waren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 20:39:33 #182
408813 crew  trein2000
pi_202410866
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202411188
Ik snap dat hij zich terugtrekt aangezien de gehele oppositie tegen zijn benoeming is en het onderzoek daarmee op voorhand niet geholpen is, maar ik vind het tegelijkertijd niet terecht dat iedereen tegen zijn aanstelling is.
  dinsdag 30 november 2021 @ 21:16:06 #184
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202411690
Ja nee, dit gaat niet echt ergens over.
pi_202411932
quote:
Heel goed voor de neutraliteit en integriteit van het onderzoek wat gedaan moet worden.
pi_202412201
Waarom zou hij wel bij de Raad van State kunnen werken maar niet voorzitter kunnen zijn van deze onderzoekscommissie? Ik ben benieuwd hoeveel voorzitters je kunt vinden met een vergelijkbaar cv als dat van De Grave die níet op enige wijze ooit verbonden zijn geweest met een politieke partij. Van bijv een PvdA’er zou je eveneens kunnen zeggen dat hij of zij er baat bij zou kunnen hebben om het onderzoek een bepaalde kant op te sturen, door het kabinet zou hard mogelijk aan te pakken.

Bovendien gaat het ook slechts om het voorzitterschap en zou de commissie natuurlijk bestaan uit veel meer mensen dan alleen De Grave. Ik snap dat hij zich heeft teruggetrokken maar ik vind de argumenten van de oppositie niet altijd even sterk.
pi_202412365
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:52 schreef Raw85 het volgende:
Waarom zou hij wel bij de Raad van State kunnen werken maar niet voorzitter kunnen zijn van deze onderzoekscommissie?
Dat kan je gewoon teruglezen in deze draad.
pi_202412437
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:02 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat kan je gewoon teruglezen in deze draad.
Heb even teruggebladerd maar ben welgeteld 0 goede argumenten tegengekomen, anders dan geklets vanuit de onderbuik
pi_202412499
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:05 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Heb even teruggebladerd maar ben welgeteld 0 goede argumenten tegengekomen, anders dan geklets vanuit de onderbuik
En erger: ook vanuit de politici geen enkel argument.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202412529
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:05 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Heb even teruggebladerd maar ben welgeteld 0 goede argumenten tegengekomen, anders dan geklets vanuit de onderbuik
Maar natuurlijk, vandaar ook dat de voltallige oppositie erin mee gaat.
Maar blijf gerust in totale verstandsverbijstering waarom dit heeft plaatsgevonden. Het is mij om het even.
pi_202412553
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Maar natuurlijk, vandaar ook dat de voltallige oppositie erin mee gaat.
Maar blijf gerust in totale verstandsverbijstering waarom dit heeft plaatsgevonden. Het is mij om het even.
Wie zou jij aanstellen als voorzitter? Heb je een lijstje met wat namen?
pi_202412630
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:10 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Wie zou jij aanstellen als voorzitter? Heb je een lijstje met wat namen?
Nee. Maar iig geen partijlid van een coalitiepartij. Ben benieuwd waar de regering nu mee aan komt kakken.
  dinsdag 30 november 2021 @ 23:32:06 #193
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202413718
Jammer, als er één oud-politicus na zijn Haagse carriere blijk gegeven heeft van integriteit dan is het Frank de Grave.
We have always been at war with Eastasia.
pi_202413738
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:10 schreef Raw85 het volgende:
In dat geval kunnen we ‘Ongekend Onrecht’ dat tot stand kwam onder leiding van CDA’er Chris van Dam ook wel in de prullenbak mikken. Dat kan immers maar zo bedoeld zijn om Rutte te beschadigen!!
Dat is correct.

CDA en D66 willen van Rutte af. Dat is al langer bekend.
pi_202413772
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:32 schreef -XOR- het volgende:
Jammer, als er één oud-politicus na zijn Haagse carriere blijk gegeven heeft van integriteit dan is het Frank de Grave.
VVD'er, lid van de Raad van State en ex-minister. Als dat zo is maak deze man dan meteen minister-president.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 1 december 2021 @ 11:07:02 #196
414785 sirdanilot
pi_202416756
Kaag eruit knallen en nog een half jaar lang dit demissionaire totalitaire kabinet *O* *O*

Dat zal wel het plan zijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 1 december 2021 @ 13:20:36 #197
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202418433
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:16 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Nee. Maar iig geen partijlid van een coalitiepartij. Ben benieuwd waar de regering nu mee aan komt kakken.
Heb je daar nog inhoudelijke argumenten voor?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')