abonnement Unibet Coolblue
pi_201076483
Ik ben vooral heel benieuwd. Wat is jouw lievelings hondenras? En waarom precies? Wat vind je er zo leuk aan?

Laat ik ook antwoord geven op die vraag. Mijn favoriete hondenras is de Australian Shepherd. Ik heb er zelf eentje, die inmiddels al tien jaar oud is. Toen ik hem net kocht kende bijna niemand het ras en dachten ze allemaal dat het een Border Collie was. Tegenwoordig zie je ze steeds meer.
Ik vind de Aussie er schitterend uitzien, met al die kleurtjes en ik vind vooral de ogen altijd zo bijzonder. Ze hebben vrijwel allemaal verschillende kleuren ogen, soms wel meerdere kleuren in één oog.
Ik vind ook het karakter superleuk. Het zijn intelligente honden, wat ik wel kan waarderen.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 09:22:43 #2
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201076541
Zo'n Corgie als in Cowboy Bebop. Da's ook de enige reden. Verder niks met honden.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 26 augustus 2021 @ 09:29:48 #3
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201076609
Dat heb ik niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:22 schreef Tyr80 het volgende:
niks met honden
pi_201076655
Rotweiler
  Moderator donderdag 26 augustus 2021 @ 09:46:29 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201076784
Entlebucher Sennenhond, de kleinere en kortharige versie van de Berner Sennenhond.
Of de Nova Scotia duck tolling retriever (ook wel Duck Toller).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_201076794
Chowchow. Omdat ze er schattig uitzien. Voor de rest zijn honden vooral leuk bij een ander.
pi_201076802
Amerikaanse staffordshireterriër. Mooie kleuren, vaak niet al te groot, goed gespierd en echt heel goed karakter. Jammer dat vooral veel tokkies zo'n hond kopen omdat hij er "stoer" uit ziet, geen opvoeding geven en ze daarom onterecht een slecht imago hebben.

De Siberische husky is trouwens een goede 2e. Prachtige beesten.

Zou zelf overigens nooit een hond nemen.

[ Bericht 7% gewijzigd door dimmak op 26-08-2021 10:47:34 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201076856
De Kaukasische herder.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201076901
De kooikerhond.
And the druids turn to stone...
pi_201077038
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:54 schreef Megumi het volgende:
De Kaukasische herder.
Ha deze ja, prachtbeesten.



[ Bericht 14% gewijzigd door FlippingCoin op 26-08-2021 10:19:34 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201077278
Duitse herder. Puur Nostalgie omdat mijn ouders er eentje hadden toen ik kind was.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_201077369
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:35 schreef Rekkie het volgende:
Rotweiler
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  roze donderdag 26 augustus 2021 @ 10:46:33 #13
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_201077468
Welsh Corgi Pembroke
Your beauty never ever scared me.
pi_201077528
Juin uit Eigen Tuin!
pi_201077844
Boerenfox O+
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201078014
Duitse herder.


pi_201078618
Ik zou geen hond willen, ben meer een kattenmens maar ik vind een Rhodesian Ridgeback wel een mooie hond.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_201078657
Catalaanse Herder, omdat ik die zelf gehad heb!
Supertrouw, energiek, lief, waaks en mooi om te zien.

Verder vind ik in principe iedere hond leuk, met een zwakje voor lelijke mormels zonder duidelijke raskenmerken/herkomst :)
pi_201078899
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:15 schreef Kanaroe het volgende:
Catalaanse Herder, omdat ik die zelf gehad heb!
Supertrouw, energiek, lief, waaks en mooi om te zien.
Zo eentje heb ik er ook gehad maar die van mij zei ineens "hallo meneer spaghetti". Toen heb ik 'm snel maar weer naar het asiel gebracht.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_201078937
Niet speciaal 1 ras.
Hou wel van wat eigenwijze honden met karakter.

Teckel, Franse Basset, Beagle, etc.
pi_201079038
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Zo eentje heb ik er ook gehad maar die van mij zei ineens "hallo meneer spaghetti". Toen heb ik 'm snel maar weer naar het asiel gebracht.
:D
Dat was geen Catalaan, dat was een Schot! Of een Schotse Belg, anyways, die Samson is een Bearded Collie
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:45:25 #22
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_201079068
Friese Stabij.
  Moderator donderdag 26 augustus 2021 @ 18:31:39 #23
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_201084031
Hier ook duitse herder. Mijn vader was er al gek op, mijn zus en ik hebben ze ook gehad. Is een genetisch dingetje denk ik O+ Helaas is het ras niet zo gezond meer, juist door zijn populariteit ;(
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_201084099
Mijn geliefde hondenras is: geen hond.
pi_201084245
De Duitse dog natuurlijk.
Lievere honden ga je niet vinden.
pi_201084292
Engelse springer spaniël O+

Ouders hebben ze bijna altijd gehad, voor de jacht. Tophonden en superlief
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_201084587
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 18:31 schreef senesta het volgende:
Hier ook duitse herder. Mijn vader was er al gek op, mijn zus en ik hebben ze ook gehad. Is een genetisch dingetje denk ik O+ Helaas is het ras niet zo gezond meer, juist door zijn populariteit ;(
Ik heb ook wel eens gelezen dat het tegenwoordig blijkbaar populair is om bij Duitse herders een aflopende rug te hebben ipv een rechte rug.

Klopt dat?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201090024
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 18:31 schreef senesta het volgende:
Hier ook duitse herder. Mijn vader was er al gek op, mijn zus en ik hebben ze ook gehad. Is een genetisch dingetje denk ik O+ Helaas is het ras niet zo gezond meer, juist door zijn populariteit ;(
Tip: er zijn oud-duitse-herder-fokkers die het ras weer proberen terug te brengen naar zoals het bedoeld was. Met rechte rug etc. Een ex-collega van mij fokte ze ook... Echt mooiere honden dan de moderne duitse herder :o

Ik heb een zwak voor golden retrievers. Maar heb nu een ontzettend leuke, ontdeugende en lieve heidewachtel/duitse staande langhaar (in zn paspoort staat heidewachtel maar hij heeft het formaat van een staande :') ), en ik vind tollers ook zo leuk... zoveel leukerds O+ maar eigenlijk moet het allemaal wél minstens middelhoog zijn voor mij om ze leuk te vinden :P
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:55:24 #29
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_201091359
Golden retrievers en de Fila Brazileiro.

Goldens omdat ze mooi, leuk, lief zijn. Ik vind het ronduit heerlijke honden.
De fila is een schoonheid, het karakter is voor de eigenaar/eigen kring bijzonder geweldig. En die oren!!!! Zo heerlijk groot en zacht. Zeer bijzondere honden, alleen in de regel niet zo makkelijk met vreemden.

Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:25:37 #30
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201091707
Of deze!

"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:33:49 #31
26374 made
..made by made..
pi_201091826
hotdog !
Lurkt !
pi_201092641
De Kangal.

Dan niet gecoupeerd, zie ze weer veel op marktplaats voorbij komen en zijn de oren er weer afgeknipt, zo zonde.

Ben destijds op het ras gevallen omdat ik een eenmanshond zocht, die waaks was, die met andere dieren kon en vrienden ook als vrienden zou ontvangen.
Ze zijn intelligent, hebben echte persoonlijkheden, zijn heerlijk om mee te knuffelen, trouw aan gezin.
Enige nadeel is het verharen, wat kunnen ze enorm verharen

pi_201092717
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:46 schreef Ama het volgende:
Welsh Corgi Cardigan
Fixed :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:39:08 #34
481998 K21
Cappuccino
pi_201102917
Australische herder.



Zal er nooit een hebben omdat ik er niet geschikt voor ben, maar wat zijn ze mooi en leuk. O+
pi_201104057
Een Grote Zwitserse Sennenhond O+
Heel mooi om te zien en een heel fijn karakter.
pi_201240763
Ik ben een enorme hondenliefhebber, een geweldige diersoort en de band die ze met mensen hebben is te gek en heel speciaal. Ik vind een golden retriever een fijn hondenras maar ook een labrador wel. ^O^

Menig pitbull die ik ben tegengekomen waren erg vriendelijk en speels en heb leuke ervaringen met kortharige teckels, leuke eigenwijze honden! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201240765
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:45 schreef Fem_LittleLady het volgende:
De Kangal.

Dan niet gecoupeerd, zie ze weer veel op marktplaats voorbij komen en zijn de oren er weer afgeknipt, zo zonde.

Ben destijds op het ras gevallen omdat ik een eenmanshond zocht, die waaks was, die met andere dieren kon en vrienden ook als vrienden zou ontvangen.
Ze zijn intelligent, hebben echte persoonlijkheden, zijn heerlijk om mee te knuffelen, trouw aan gezin.
Enige nadeel is het verharen, wat kunnen ze enorm verharen

[ afbeelding ]
Erg leuke en mooie honden! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201240821
Hotdog
pi_201240832
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:33 schreef made het volgende:
hotdog !
Oh, je was me al voor ;(
pi_201262534
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 15:13 schreef Sangha het volgende:

[..]
Erg leuke en mooie honden! :)
Echt wel, zou er dolgraag weer een willen O+
pi_201348581
Asbakkenras. ^O^

Leukste die ik persoonlijk heb gekent waarvan de mix bekent is

Chihuahua x Mopshond
Ridgeback x Labrador
Deense Dog x Rotweiler

Alle 3 prachtige karakters, geen rare inteelt aandoeningen en allemaal bovengemiddeld ouder geworden. Dan zijn er nog de nodige asbakkenrassen die ik gezien heb waarbij veel te raden overblijft wat er allemaal in zou kunnen zitten. Dat raden is dan meer leuk dan belangrijk.
pi_201349359
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:23 schreef Watuntrik het volgende:
Asbakkenras. ^O^

Leukste die ik persoonlijk heb gekent waarvan de mix bekent is

Chihuahua x Mopshond
Ridgeback x Labrador
Deense Dog x Rotweiler

Alle 3 prachtige karakters, geen rare inteelt aandoeningen en allemaal bovengemiddeld ouder geworden. Dan zijn er nog de nodige asbakkenrassen die ik gezien heb waarbij veel te raden overblijft wat er allemaal in zou kunnen zitten. Dat raden is dan meer leuk dan belangrijk.
Mijn vorige hond was een labrador + rottweiler kruising.
Verschrikkelijk lieve hond, zag er gewoon uit als een zwarte labrador, met hier en daar héle donkerbruine stukjes vacht (net zoals de rottweiler maar dan amper zichtbaar).
Iets bredere kop dan een labrador.

95% van de tijd had ze het karakter van een labrador, maar als ze iets niet vertrouwde (ik woonde destijds in een hele slechte wijk), dan kwam de rottweiler in haar naar boven.

Ze heeft me in die tijd uit een paar penibele situaties gered.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201350238
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:27 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Mijn vorige hond was een labrador + rottweiler kruising.
Verschrikkelijk lieve hond, zag er gewoon uit als een zwarte labrador, met hier en daar héle donkerbruine stukjes vacht (net zoals de rottweiler maar dan amper zichtbaar).
Iets bredere kop dan een labrador.

95% van de tijd had ze het karakter van een labrador, maar als ze iets niet vertrouwde (ik woonde destijds in een hele slechte wijk), dan kwam de rottweiler in haar naar boven.

Ze heeft me in die tijd uit een paar penibele situaties gered.
Mooi toch?!...

Met de Chihuahua x Mopshond beschrijven kom ik uit op een kleine breede bruine Chihuahua met een iets kortere snuit en bredere kop met zwart masker. Die superblij en hard knorrend op je af komt rennen om je te begroeten. Qua karakter hetzelfde, hele grote hond in klein lichaam met de nodige dominantie tegen andere honden ongeacht het formaat. Maar verder gewoon een dotje om op te vreten.

Ridgeback x (Choco) Labrador, is teefje qua uiterlijk een chocolade bruine Ridgeback geworden met ridge en al, iets bredere borst met de schofthoogte van de Labrador teefje. Zeer lief, de rust geërft van de Ridgeback en de lust naar water en zwemmen geërft van de Labrador. Echt een super mix.

Deense dog x Rotweiler was wel mijn al time favoriet. Bruine kleur, net zo groot maar breder dan de Deense Dog, de kop iets slanker dan van de rotweiler maar duidelijke Rotweiler kenmerken en ook zwart masker. En een schoothondje van 65 kilo waar de kinderen bovenop konden klimmen om paardje te rijden. Zat geen greintje agresieviteit in, maar wel duidelijk eenkennig en liet merken waar je plaats is tegen onverwacht opdoemende vreemden. Die kregen allemaal een duidelijke waarschuwing van hem om afstand te bewaren. Vooral wanneer de kinderen erbij waren was hij meer op zijn hoede.Totdat hij gerust werd gesteld en dan was alles goed veranderde dan weer in dat schoothondje en zoch dan ook vriendelijk contact. Hij was zeer zelfbewust en wist wel respect af te dwingen. O+
pi_201351703
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:32 schreef Watuntrik het volgende:
Mooi toch?!...
Was zeker mooi.
Zowel qua uiterlijk als qua karakter en gedrag.

Nu heb ik een boerenfoxje, dat zijn echt fantastisch leuke honden O+
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201351792


Opruimproof
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_201352948
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Was zeker mooi.
Zowel qua uiterlijk als qua karakter en gedrag.

Nu heb ik een boerenfoxje, dat zijn echt fantastisch leuke honden O+
Die ken ik, mijn exvriendin had er ooit een... Heeft vaak bij mij gelogeerd en die had inderdaad een heel leuk en rustig karakter. Zelfs opmerkelijk rustig voor een teriër... :)
pi_201387326
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Was zeker mooi.
Zowel qua uiterlijk als qua karakter en gedrag.

Nu heb ik een boerenfoxje, dat zijn echt fantastisch leuke honden O+
Ben ik mee opgegroeid. Top hondjes zijn dat.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201415466
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Niet speciaal 1 ras.
Hou wel van wat eigenwijze honden met karakter.

Teckel, Franse Basset, Beagle, etc.
Jeroen says: Hi!
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_201451277
Berner Sennenhond:

Prachtige kleuren, zo trouw als maar kan, lief karakter en goed met kinderen.

Als ik ooit de ruimte heb thuis, komt er zo'n hond :-)
aka Joel_87
pi_201460818
Ik heb niet echt een lievelingsras, er zijn wel hondenrassen die ik mooier vind als een ander ras zoals de groenedaler of de al genoemde kooiker, tervurense herder ook een schitterende hond om te zien of een phalene, shetland sheepdog, alaskan malamute enz. allemaal schitterend.

Mijn eerste hond was een kruising bouvier - chow chow incl. de blauwe tong, heel lief beest, qua grootte en lichaamsbouw stond ze tussen de bouvier en de chow in, langharige golvende vacht (kon je een scheiding inkammen :) )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')