En hoe vond je het (achteraf) dat je moeder je opwachtte. En zo niet, heb je er iets aan overgehouden?
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 30-01-2003 11:34]
Mijn moeder werkte en soms was er wel. Met Thee. En soms niet. Verder niet onder geleden.
quote:idem en toch een andere moeder
Op donderdag 30 januari 2003 11:33 schreef yvonne het volgende:
Nope, mijn moeder werkte in het onderwijs, geen tijd voor.
Mijn moeder?
Die was te druk met zichzelf, en gelukkig maar.
Ow wacht...mijn ma had vaak een koekje met een glasje limonade klaar staan als ik uit school kwam
quote:mijne ook
Op donderdag 30 januari 2003 11:37 schreef Essiepessie het volgende:
Doen sommige mama's datOw wacht...mijn ma had vaak een koekje met een glasje limonade klaar staan als ik uit school kwam
Later is dat omgedraaid, moesten wij thee/koffie zetten voor haar (en eten koken).
wel lief hoor
Errug lief altijd, nu nog steeds als ik thuis kom dan vraagt ze gelijk of ik een kopje thee wil.
Het enige verschil met vroeger is dat ze het nu nog moet zetten en dat vaak de koekjes al op zijn, omdat ik soms de neiging heb om een heel pak naar binnen te werken :p
Nieuw topic beginnen over welke koekjes vind jij het lekkerst?
Nu ik zelf (al weer lange tijd) moeder ben heb ik die traditie ook opgepakt. Dit was alleen afgelopen toen al mijn kinderen op de middelbare school kwamen. Nu hebben ze het zelf veels te druk met vriendjes, vriendinnetjes en computer en blijft het gezellige klets- en kaartuurtje beperkt tot de avonden.
quote:Das grappig, bij mijn moeder begon het echt in de brugklas...
Op donderdag 30 januari 2003 12:10 schreef tiki het volgende:
Yep, dat deed ze altijd ja. Meestal legden we er ook nog een kaartje bij. Heel gezellig. Mijn moeder was een echte zichzelf opofferende moederkloek.Nu ik zelf (al weer lange tijd) moeder ben heb ik die traditie ook opgepakt. Dit was alleen afgelopen toen al mijn kinderen op de middelbare school kwamen. Nu hebben ze het zelf veels te druk met vriendjes, vriendinnetjes en computer en blijft het gezellige klets- en kaartuurtje beperkt tot de avonden.
quote:Zat er net nog over te praten. Toen ik zei dat Mason nog eens voor Ridge is ingevallen.
Op donderdag 30 januari 2003 11:57 schreef Peregrijn het volgende:
Santa Barbara en As the world turns.
Maar ook bij mij ging dat theedrinken gesamenlijk met de dagelijkse soaps.
Of ben ik hier de enige?
Ga ik straks zeker ook doen bij mijn kids. Over anderhalf jaar dus.
quote:In jouw milieu noemt men dat geen koekje, maar een kaakje. Ontopic: Nee.
Op donderdag 30 januari 2003 11:31 schreef SunChaser het volgende:
De mijne altijd, thee met een koekje. Ik pakte altijd het koekje omdat ik buiten wilde spelen en liet de thee staanEn hoe vond je het (achteraf) dat je moeder je opwachtte. En zo niet, heb je er iets aan overgehouden?
Tot het moment dat mn puberhormonen begonnen te brullen vond ik het leuk, maar daarna was ik altijd blij als ik even alleen thuis kon zijn wanneer ik thuiskwam uit school, dan vond ik het irritant af en toe.
Als ik nu terugkijk weet ik wel dat ik het altijd erg fijn vond dat mn moeder er eigenlijk altijd was.
Nu kun je wel zeggen: wat maakt dat nu uit, je hebt er nou niet bepaald een jeugdtrauma aan overgehouden, maar liefde en geborgenheid zitten vaak juist in die kleine, onbenullige dingen als het gezellig drinken van een koppie thee en het lekker bijkletsen na een drukke dag.
Zo zie je maar, het ontbreken van die kleine 'onbenulligheden' zegt heel veel over het gezin waar ik in opgegroeid ben...
Toen mijn ouders trouwden is mijn moeder gestopt met werken. Andere tijden, andere gebruiken, nietwaar? Nou had mijn vader enerzijds een dusdanig goede baan dat dat financieel ook kon en had mijn moeder later min of meer een fulltime baan om mij en mijn 4 (!) broers op te voeden, en ik moet zeggen dat ze dat eigenlijk heel goed gedaan heeft.
quote:Zij? Of jij?
Op donderdag 30 januari 2003 17:55 schreef CvB het volgende:
als ik thuis kom uit school zeg ik haar ff gedag en loop door naar m'n kamer...ze leeft een beetje in haar eigen wereldje...
Ik heb er enorme trauma's aan overgehouden, nooit thee met een koekje als ik uit school kwam
Geborgenheid ontleende ik aan het idee van mijn eigen huissleutel (vanaf mijn zesde, daarvoor bij 'mensen thuis').
Voor de goede orde, ik heb er geen enkele vorm van trauma aan overgehouden. Integendeel.
Ik vermaak me nu ik op kamers woon wel met een glas cola en een stuk chocola .
Maar net zoiets is of je naar bed moest door de weeks na het 8 uur journaal, en "oh boy" op zaterdag mocht je heeeeeeeeeeel james bond afkijken ...
Geweldig .
Of toch......?
Ik drink soms op een middag wel 2 potten thee leeg
quote:Wow, dan hoop ik dat de wc dichtbij en schoon is
Op donderdag 30 januari 2003 20:59 schreef Yvonnetje het volgende:
Nee.
En heb er ook niks aan overgehoudenOf toch......?
Ik drink soms op een middag wel 2 potten thee leeg
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 19:07 schreef SunChaser het volgende:[..]
Zij? Of jij?
quote:Ja, dat kan natuurlijk niet als ik ergens heen ga...
Op donderdag 30 januari 2003 21:00 schreef blieblie het volgende:[..]
Wow, dan hoop ik dat de wc dichtbij en schoon is
.
Mijn beide ouders werkten, maar mijn moeder zorgde tot zo halverwege middelbare school altijd dat ze thuis was als ik ook thuis was (ze werkte toen dus niet fulltime). Alleen, als we dan thuis kwamen (meestal haalde ze me op als ze uit haar werk kwam) waren er andere dingen te doen, zoals boodschappen uitpakken of het eten alvast voorbereiden. Bovendien heeft mijn moeder zelf echt een enorme hekel aan thee.
Ben altijd harstikke blij geweest dat ik ben opgegroeid in een 'modern' gezin zonder al te traditionele rolverdeling en ben ook altijd hartstikke trots geweest op mijn ge-emancipeerde moeder (al in de jaren 70), dus nee, ik heb die thee met koekjes niet echt gemist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |