Vanwege de feedback loopsquote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kzie niet in waarom er iets kwadratisch in zou moeten zitten bij gelijke temperatuur.
Gewoon niet eigenlijk. Dan ga je uit van doorstijgen oid. Prima hoor maar vage aannames.
Ach, ik kom ze erger tegen. Op een ander forum, met veel conservatieve Amerikanen zit er een die bij hoog en laag beweert dat het klimaat gewoon naar het noorden verschuift, en dat het dus op de zuidpool kouder wordt. En dat bij de laatste ijstijd het dus ook warmer was en er toen geen ijs lag op de zuidpool. Het bewijs daarvoor is de kaart van Piri Reis, waarbij land in het zuiden zonder ijs is afgebeeld. Het feit dat de noord-Amerikaanse kust op die map niet klopt komt doordat het water toen 400 feet lager stond. Maar het feit dat de Europese, Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse kusten wel kloppen negeert hij daarbij. Engeland zou geen eiland zijn als het water 400 feet lager was. Piri Reis heeft de info van 'ancients' die naar de zuidpool waren gereist!quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:47 schreef babylon het volgende:
Ik snap niet waarom jullie nog energie stoppen in ludovico...
Ik vind het niet erg, ik lees in principe niet wat hij zegt en jullie antwoorden zijn reuze interessant, maar dat jullie er nog de energie voor hebben
Ja, dat het erger kan weet ik helaas (Twitterquote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ach, ik kom ze erger tegen. Op een ander forum, met veel conservatieve Amerikanen zit er een die bij hoog en laag beweert dat het klimaat gewoon naar het noorden verschuift, en dat het dus op de zuidpool kouder wordt. En dat bij de laatste ijstijd het dus ook warmer was en er toen geen ijs lag op de zuidpool. Het bewijs daarvoor is de kaart van Piri Reis, waarbij land in het zuiden zonder ijs is afgebeeld. Het feit dat de noord-Amerikaanse kust op die map niet klopt komt doordat het water toen 400 feet lager stond. Maar het feit dat de Europese, Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse kusten wel kloppen negeert hij daarbij. Engeland zou geen eiland zijn als het water 400 feet lager was. Piri Reis heeft de info van 'ancients' die naar de zuidpool waren gereist!
Ook staat 1/4 van alle weerstations in de VS volgens in steden op plekken waar de temperatuur warmer is, en zijn wetenschappers niet capabel om daar rekening mee te houden. Ondanks dat daar gelijk, sinds de jaren 70, toen men begon om wereldwijd het klimaat in kaart te brengen, rekening mee wordt gehouden, omdat men beseft dat weerstations niet gelijkelijk verdeeld zijn. Elke keer lult die vent zich vast
Hij heeft een nieuwe gevonden. De laatste 5 jaar zijn afgekoeld, met 0.13C per tien jaar! Dan neemt ie dus het warmste jaar ooit, 2016, en neemt dat als standaard. We gaan een ijstijd in!quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:02 schreef babylon het volgende:
[..]
Ja, dat het erger kan weet ik helaas (Twitter). Maar zo'n kerel is wel heel ernstig
quote:Op donderdag 26 augustus 2021 08:19 schreef HowardRoark het volgende:
De hele theorie rondom de vermeende afkoeling van de aarde was een paar decennia geleden nog redelijk geaccepteerd eigenlijk, ook binnen de wetenschap. En de hysterie omtrent de opwarming van de aarde is ook nog maar een kleine twintig jaar oud. Wel grappig hoe zo'n narratief toch snel kan wisselen.
Je bedoelt de theorie dat uitstoot van aerosolen de Aarde kan laten afkoelen? Ja dat was en is nog steeds een geaccepteerde theorie.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 08:19 schreef HowardRoark het volgende:
De hele theorie rondom de vermeende afkoeling van de aarde was een paar decennia geleden nog redelijk geaccepteerd eigenlijk, ook binnen de wetenschap. En de hysterie omtrent de opwarming van de aarde is ook nog maar een kleine twintig jaar oud. Wel grappig hoe zo'n narratief toch snel kan wisselen.
In de jaren 60 begon men zich al zorgen te maken over verwarming van het klimaat. Tot die tijd maskeerde de afnemende zonne-activiteit en milankovich cycli de klimaatverwarming enigszins. In de jaren 60 had men het idee dat het verkoelende effect van aerosolen mogelijk het klimaat koelde, maar dat bleek niet zo te zijn.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 08:19 schreef HowardRoark het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |