abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 25 augustus 2021 @ 11:37:48 #1
414785 sirdanilot
pi_201065601
In de media wordt er volop gespeculeerd over een mogelijke boosterprik of 3e prik (en bij janssen 2e prik).

Ga jij die nemen?

Ik ben zelf met veel moeite toch maar gedwongen om de pfizer 2 prikken te nemen, de 2e prik heb ik over een paar weekjes. Dit omdat ik anders niet naar kantoor mag op het werk en dat soort gezeik .

Maar ik wil niet die troep blijvend in blijven spuiten, met elke spuit loop je weer risico op myocarditis en dat soort ongein. Dus ik hoop dat ik na mijn 2e vaccinatie nog lang geldig ben om dingen te doen.

Vanaf wanneer denken jullie dat iedereen ee 3e prik moet halen? Ik denk dat over een maandje of 2 dat wel duidelijk wordt, en niet alleen kwetsbaren maar iedereen. Dan moet iedereen die langer dan 4 maanden geleden zn 2e prik heeft gehad al weer aan de 3e.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201065791
Als de bevoegde medische instanties adviseren om een derde injectie te nemen, dan doe ik dat. Mocht ik daar vragen of twijfels over hebben, dan bel ik mijn huisarts om die te bespreken.
pi_201065822
Ik sta er niet om te springen. De winst behaald met mijn 1e prik was al marginaal, laat staan een 3e.

Daar er nog talloze mensen zonder 1e prik zijn komt dit op mij een beetje over als gepruts in de marge. Een oplossing bij gebrek aan beter.

Ik heb ook gemist dat er 'volop gespeculeerd' wordt maar dat kan aan mij liggen.
I'll give you something to do
pi_201065849
Uiteraard.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 12:00:22 #5
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201065868
I.p.v. geleerde doktoren ga je advies vragen bij FOK!? Lol.
Neem gewoon je prikken, al zijn het er 10, en zorg dat je een volwaardig persoon blijft in de samenleving. -onnodige term weggehaald-

[ Bericht 10% gewijzigd door miss_sly op 25-08-2021 12:49:06 ]
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201065911
Dat ligt er maar net aan in hoeverre we onze vrijheden weer terug hebben gekregen voor die tijd.
pi_201066121
Nee dat kan ik niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 12:25:51 #8
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201066126
Laat eerst de minst gevaccineerde subcultuur van Nederland maar eens geprikt worden!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201066142
Ja
Moeten zij weten
pi_201066143
Nee, vooralsnog zie ik geen enkele reden om dat te doen.
En zoals de berichtgeving nu is wordt de booster alleen aangeboden aan de risicogroepen (maar zoals we allen weten kan morgen alles weer anders zijn...)
  † In Memoriam † woensdag 25 augustus 2021 @ 12:32:52 #11
88815 The_Emotion
98.3
pi_201066207
Liever niet zeg, die eerste heb ik ook maar tegen wil en dank genomen.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_201066209
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:37 schreef sirdanilot het volgende:
In de media wordt er volop gespeculeerd over een mogelijke boosterprik of 3e prik (en bij janssen 2e prik).

Ga jij die nemen?

Ik ben zelf met veel moeite toch maar gedwongen om de pfizer 2 prikken te nemen, de 2e prik heb ik over een paar weekjes. Dit omdat ik anders niet naar kantoor mag op het werk en dat soort gezeik .

Maar ik wil niet die troep blijvend in blijven spuiten, met elke spuit loop je weer risico op myocarditis en dat soort ongein. Dus ik hoop dat ik na mijn 2e vaccinatie nog lang geldig ben om dingen te doen.

Vanaf wanneer denken jullie dat iedereen ee 3e prik moet halen? Ik denk dat over een maandje of 2 dat wel duidelijk wordt, en niet alleen kwetsbaren maar iedereen. Dan moet iedereen die langer dan 4 maanden geleden zn 2e prik heeft gehad al weer aan de 3e.
Ze zeggen nu al dat het vaccin niet erg effectief is tegen de deltavariant.

Straks de epsilon variant, een vierde prik, enz.

Laat je niet gek maken.

Drugsdealers hebben er alle belang bij dat je hun drugs blijft gebruiken. Dat is hun verdienmodel.

Hugo de straatdealer zal dus de nodige maatregelen nemen om dit ook te verplichten.

Het is tijd om belangrijke keuzes te maken.
pi_201066216
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:27 schreef apenoot het volgende:
Nee, vooralsnog zie ik geen enkele reden om dat te doen.
En zoals de berichtgeving nu is wordt de booster alleen aangeboden aan de risicogroepen (maar zoals we allen weten kan morgen alles weer anders zijn...)
Pfizer is al bezig met de FDA voor goedkeuring van de booster shots voor iedereen, dus niet alleen voor risico groepen.
pi_201066231
Neem jij de boosterprik (12e prik)
- tvp 2026
pi_201066264
edit

[ Bericht 36% gewijzigd door Ali_Kannibali op 25-08-2021 12:43:12 ]
  roze woensdag 25 augustus 2021 @ 12:41:24 #16
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_201066315
Ik moet de 2de nog steeds halen.
Your beauty never ever scared me.
pi_201066332
Zeker neem ik die, zodra die word aangeboden aan mij maak ik een afspraak.

En ik zou ook een 4e 5e en 20e prik nemen *O*
Twiddel
pi_201066371
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:42 schreef summer2bird het volgende:
Zeker neem ik die, zodra die word aangeboden aan mij maak ik een afspraak.

En ik zou ook een 4e 5e en 20e prik nemen *O*
Ik ook!! Ik heb nu twee mensen gezien in hun kist die het niet overleefd hebben, zo wil ik niet eindigen. Dus indien het mogelijk is om nog een prik te krijgen sta ik als eerste in de rij.
pi_201066375
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:03 schreef Anton91 het volgende:
Dat ligt er maar net aan in hoeverre we onze vrijheden weer terug hebben gekregen voor die tijd.
Die vrijheid wordt al sinds april 2020 belooft. We worden aan t lijntje gehouden.
pi_201066398
Opruimslotje.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201066483
En nu verder zonder op de persoon flauwekul, zonder schapen en wappies, met argumenten en respect voor elkaars standpunt.

Go :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 25 augustus 2021 @ 12:57:04 #22
414785 sirdanilot
pi_201066509
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:27 schreef apenoot het volgende:
Nee, vooralsnog zie ik geen enkele reden om dat te doen.
En zoals de berichtgeving nu is wordt de booster alleen aangeboden aan de risicogroepen (maar zoals we allen weten kan morgen alles weer anders zijn...)
Ik durf er wel 3 bier op te verwedden dat we allemaal een booster moeten hoor, niet alleen kwetsbaar. Ik denk vóór eind dit jaar dat je na X tijd na je 2e prik een 3e moet gaan halen.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Geen eerste, geen tweede, en geen derde prik.

Ik ben toch geen stuk vee?

Jullie wel?
Ik wel. Mocht kantoor niet meer in zonder prik en zo dus ik was het beu. Ook ben ik inmiddels wel overtuigd dat je je eigen beter wel enigszins kan beschermen voor de zekerheid.

Maar ik ga dit niet bliiiiijven doen natuurlijk.
quote:
82s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:32 schreef The_Emotion het volgende:
Liever niet zeg, die eerste heb ik ook maar tegen wil en dank genomen.
Ik ben niet de enige dus. Ik neem nog een tweede maar daarna kap ik er écht mee.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:33 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Pfizer is al bezig met de FDA voor goedkeuring van de booster shots voor iedereen, dus niet alleen voor risico groepen.
bron?

quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Die krijg je niet meer terug. Die tijd is voorbij.
Helemaal zoals in 2019 wordt het nooit meer nee.

Op plekken hier en daar zal dat gevoel altijd nog wel eens terugkomen hoor. Ik heb dat gevoel b.v. ook gehad vorig jaar toen ik tijdens corona op vakantie in griekenland was. Maar helemaal, helaas niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201066529
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:54 schreef miss_sly het volgende:
En nu verder zonder op de persoon flauwekul, zonder schapen en wappies, met argumenten en respect voor elkaars standpunt.

Go :)
-Je hebt een dm gehad-

[ Bericht 7% gewijzigd door miss_sly op 25-08-2021 13:00:13 ]
  woensdag 25 augustus 2021 @ 12:59:11 #24
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_201066531
Liever niet want ik werd behoorlijk ziek van de tweede prik.
Maar als het nodig is, haal ik desnoods elke week een boosterprik.
Ik heb gezien wat het virus bij gezonde mensen kan aanrichten, en daar heb ik geen trek in.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 25 augustus 2021 @ 13:00:56 #25
414785 sirdanilot
pi_201066551
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:59 schreef Domnivoor het volgende:
Liever niet want ik werd behoorlijk ziek van de tweede prik.
Maar als het nodig is, haal ik desnoods elke week een boosterprik.
Ik heb gezien wat het virus bij gezonde mensen kan aanrichten, en daar heb ik geen trek in.
Ik geloof er niks van dat ik opeens doodziek ga worden na mijn vaccinatie als ik dan besmet word.

Ik ben tot nu toe namelijk helemaal nooit positief getest. Wel 1x licht ziekjes geworden maar dat was geen corona, want negatief getest.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201066564
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:00 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik geloof er niks van dat ik opeens doodziek ga worden na mijn vaccinatie als ik dan besmet word.

Ik ben tot nu toe namelijk helemaal nooit positief getest. Wel 1x licht ziekjes geworden maar dat was geen corona, want negatief getest.
Dat weten we toch nog niet?
pi_201066588
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:00 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik geloof er niks van dat ik opeens doodziek ga worden na mijn vaccinatie als ik dan besmet word.

Ik ben tot nu toe namelijk helemaal nooit positief getest. Wel 1x licht ziekjes geworden maar dat was geen corona, want negatief getest.
Waar is dat geloof op gebaseerd?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201066600
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:59 schreef Domnivoor het volgende:
Liever niet want ik werd behoorlijk ziek van de tweede prik.
Maar als het nodig is, haal ik desnoods elke week een boosterprik.
Ik heb gezien wat het virus bij gezonde mensen kan aanrichten, en daar heb ik geen trek in.
Ik ook, vooral van het al beginnen te ontbinden voor je goed en wel de pijp uit bent ben ik echt geschrokken. En ook het feit dat je niet weet of je het overleeft of je uberhaupt weer wakker kan worden indien je in slaap gebracht word. Nee bedankt.

Ik irriteer me ook echt aan antivaxxers.
pi_201066623
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:33 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Pfizer is al bezig met de FDA voor goedkeuring van de booster shots voor iedereen, dus niet alleen voor risico groepen.
Ja, natuurlijk is Pfizer daar al mee bezig.
Wij van WC-eend adviseren... WC-eend
[edit] en als de eerste fles WC-eend de boel niet genoeg schoonmaakt, dan adviseren wij meer WC-eend :) [/edit]
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 25 augustus 2021 @ 13:06:08 #30
414785 sirdanilot
pi_201066625
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waar is dat geloof op gebaseerd?
Gebaseerd op:

1. ik heb van mijzelf al een goed immuunsysteem. Ik ben bv nooit heeel ziek geworden van een normale griep o.i.d. nooit longontsteking gehad, nooit 40 graden koorts, gordelroos etc. wat ik bij anderen om mij heen wel heb gezien.

2. Voordat ik mn eerste prik nam zag ik toch steeds meer verhalen van gezonde leeftijdsgenoten en vrienden die ziek werden dus heb ik hem uiteindelijk toch maar met grote tegenzin gehaald want ik dacht mijn lichaam kent dit nieuwe virus totaal niet. Maar nu kent mijn lichaam het dus wel vanwege deze vaccinatie (ik haal ook nog zeker een tweede).

3. Stel ik word 6 maanden ná mijn 2e vaccinatie ziek. Dan is het nog steeds een bekende ziekteverwekker voor mijn lichaam, dit in combinatie met een goed immuunsysteem van mezelf doet mij denken dat het wel goed zal komen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201066631
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:00 schreef airconditioning het volgende:
I.p.v. geleerde doktoren ga je advies vragen bij FOK!? Lol.
Neem gewoon je prikken, al zijn het er 10, en zorg dat je een volwaardig persoon blijft in de samenleving. -onnodige term weggehaald-
In de inhoud van dit bericht zegt de user dat de topicopener geen advies op Fok moet vragen.

Vervolgens geeft de auteur van dit bericht zelf advies.

Dat is tegenstrijdig.

Daarom is het waarschijnlijk geen goed idee om veel waarde te hechten aan de inhoud van het bericht van deze user. Dat is mijn mening.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 25 augustus 2021 @ 13:07:15 #32
414785 sirdanilot
pi_201066641
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
In de inhoud van dit bericht zegt de user dat de topicopener geen advies op Fok moet vragen.

Vervolgens geeft de auteur van dit bericht zelf advies.

Dat is tegenstrijdig.

Daarom is het waarschijnlijk geen goed idee om veel waarde te hechten aan de inhoud van het bericht van deze user. Dat is mijn mening.
Volledig mee eens
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201066672
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Gebaseerd op:

1. ik heb van mijzelf al een goed immuunsysteem. Ik ben bv nooit heeel ziek geworden van een normale griep o.i.d. nooit longontsteking gehad, nooit 40 graden koorts, gordelroos etc. wat ik bij anderen om mij heen wel heb gezien.

2. Voordat ik mn eerste prik nam zag ik toch steeds meer verhalen van gezonde leeftijdsgenoten en vrienden die ziek werden dus heb ik hem uiteindelijk toch maar met grote tegenzin gehaald want ik dacht mijn lichaam kent dit nieuwe virus totaal niet. Maar nu kent mijn lichaam het dus wel vanwege deze vaccinatie (ik haal ook nog zeker een tweede).

3. Stel ik word 6 maanden ná mijn 2e vaccinatie ziek. Dan is het nog steeds een bekende ziekteverwekker voor mijn lichaam, dit in combinatie met een goed immuunsysteem van mezelf doet mij denken dat het wel goed zal komen.
En als dat niet gebeurd? Ik ken ook jonge mensen die nu dood zijn door corona
pi_201066679
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:09 schreef Smelfie het volgende:

[..]
En als dat niet gebeurd? Ik ken ook jonge mensen die nu dood zijn door corona
UITSLUITEND corona?
pi_201066740
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
UITSLUITEND corona?
Ja, er was geen onderliggend probleem, geen overgewicht, de ene was 27 en de ander 45. Beiden na 1 week zoveel schade aan de longen en vitale organen (o.a niet meer werkende nieren) dat genezing niet meer mogelijk was, zij werden alleen nog maar in leven gehouden door de machines. Gelukkig wisten zij het zelf niet dat het einde nabij was.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 25 augustus 2021 @ 13:19:22 #36
414785 sirdanilot
pi_201066798
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:09 schreef Smelfie het volgende:

[..]
En als dat niet gebeurd? Ik ken ook jonge mensen die nu dood zijn door corona
Ok dan ben ik maar dood.

Geloof er niks van.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 25 augustus 2021 @ 13:20:05 #37
414785 sirdanilot
pi_201066813
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:15 schreef Smelfie het volgende:

[..]
Ja, er was geen onderliggend probleem, geen overgewicht, de ene was 27 en de ander 45. Beiden na 1 week zoveel schade aan de longen en vitale organen (o.a niet meer werkende nieren) dat genezing niet meer mogelijk was, zij werden alleen nog maar in leven gehouden door de machines. Gelukkig wisten zij het zelf niet dat het einde nabij was.
Ja daarom heb ik uiteindelijk wel een vaccin genomen, ook onder dwang van mijn werkgever.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201066821
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ok dan ben ik maar dood.

Geloof er niks van.
Ja dat weet je dan niet he, ze vragen je familie om toestemming om de behandeling te staken en binnen enkele minuten ben je weg.
pi_201066866
Ja, al ben ik een stuk minder enthousiast dan de eerste en tweede keer. Op een gegeven moment moet er een plan B zijn, het houdt een keer op met prikken.
pi_201066873
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ja daarom heb ik uiteindelijk wel een vaccin genomen, ook onder dwang van mijn werkgever.
Ik was het in de eerste instantie ook niet van plan tot er twee mensen in onze familie besmet raakten en zijn gestorven, beiden overleden in april.
pi_201066884
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ze zeggen nu al dat het vaccin niet erg effectief is tegen de deltavariant.

Straks de epsilon variant, een vierde prik, enz.

Laat je niet gek maken.

Drugsdealers hebben er alle belang bij dat je hun drugs blijft gebruiken. Dat is hun verdienmodel.

Hugo de straatdealer zal dus de nodige maatregelen nemen om dit ook te verplichten.

Het is tijd om belangrijke keuzes te maken.

Wat is het epsilon variant ?
Ik ken wel de Californische variant.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 25 augustus 2021 @ 13:30:17 #42
414785 sirdanilot
pi_201066922
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:21 schreef Smelfie het volgende:

[..]
Ja dat weet je dan niet he, ze vragen je familie om toestemming om de behandeling te staken en binnen enkele minuten ben je weg.
Ik woon zelf in het buitenland. Hier in ierland is het zorgsysteem heel slecht dus de kans is vrij groot dat ik sowieso dood zou gaan mocht ikmet corona in het ziekenhuis belanden.

Dit is pas van later zorg. Ik moet mijn 2e prik nog krijgen, en die is toch wel 4 maanden geldig minstens.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201066979
Als het nodig blijkt, is het niet anders. Toch voel ik mij niet geheel senang bij het idee eens in de zo veel tijd een nieuwe prik te moeten halen. Sowieso is er nog een inhaalslag te doen in de derde wereld volgens mij.
pi_201066986
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:35 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Als het nodig blijkt, is het niet anders. Toch voel ik mij niet geheel senang bij het idee eens in de zo veel tijd een nieuwe prik te moeten halen. Sowieso is er nog een inhaalslag te doen in de derde wereld volgens mij.
Zijn die mensen in de 3e wereld niet met bosjes aan het neervallen aangezien zij amper vaccins hebben genomen?
pi_201067016
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
bron?
U.S. announces plan to offer boosters to all Americans starting in late September

The additional doses will be available to people eight months after they received their second dose.

https://www.nbcnews.com/h(...)arting-late-n1277059

Gewoon voor iedereen dus, niet enkel voor risicogroepen. De EU zal niet lang achterblijven.
pi_201067048
Ja, mits de qr-code alleen nog maar geldt voor gevaccineerden en eventueel personen die om medische redenen geen vaccin kunnen nemen.
pi_201067087
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:26 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
Wat is het epsilon variant ?
Ik ken wel de Californische variant.
Dat is de volgende letter in het Griekse alfabet.

https://www.cedars-sinai.(...)riant-and-its-risks/

De Californische variant inderdaad.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 13:47:28 #48
8369 speknek
Another day another slay
pi_201067102
Ja tuurlijk. Klein prikje, ben geen hommo.

Alhoewel ik niet weet hoe nodig het is, want ik ben Modernation, en de hogere dosis van Moderna lijkt veel beter stand te houden dan Pfizer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201067130
Nee betreft de derde haak ik af. Dat gaan mijn T-memory cellen maar afhandelen.

Het immuunsysteem is slimmer dan we denken, maar zal op een gegeven moment in ruststand gaan. Het constant aanjagen door middel van boosters lijkt me niet echt natuurlijk. Op het moment dat je geinfecteerd raakt zul je misschien een beetje snotterig worden, maar daarna zal je immuunsysteem echt wel weer aanjagen omdat het al eerder is blootgesteld aan het pathogeen.

[ Bericht 9% gewijzigd door capricia op 26-08-2021 06:49:37 ]
For he who has eyes to see, let him see. And he who has ears to hear, let him hear.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 13:50:12 #50
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201067131
-off topic en onnodig-

[ Bericht 94% gewijzigd door miss_sly op 25-08-2021 13:52:16 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201067200
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:09 schreef Smelfie het volgende:

[..]
En als dat niet gebeurd? Ik ken ook jonge mensen die nu dood zijn door corona
Klopt ik heb die verhalen ook gelezen. Hetgeen wat ik las waren zeer gezonde sportieve mensen zonder aandoeningen. Blijkbaar lopen die ook risico.
Je kan dus beter geen overgewicht hebben en niet zeer gezond leven.

Maar goed iedereen gaat een keer dood, de ene door een autoongeluk op 12-jarige leeftijd en de ander in zijn slaap op 99-jarige leeftijd.
Het zij zo.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201067213
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Zijn die mensen in de 3e wereld niet met bosjes aan het neervallen aangezien zij amper vaccins hebben genomen?
Misschien wel, niemand die het bijhoudt in grote delen van afrika in de hutjes of de sloppenwijken in de steden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201067225
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:50 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
Nee betreft de derde haak ik af. Dat gaan mijn T-memory cellen maar afhandelen.

Het immuunsysteem is slimmer dan we denken, maar zal op een gegeven moment in ruststand gaan. Het constant aanjagen door middel van boosters lijkt me niet echt natuurlijk. Op het moment dat je geinfecteerd raakt zul je misschien een beetje snotterig worden, maar daarna zal je immuunsysteem echt wel weer aanjagen omdat het al eerder is blootgesteld aan het pathogeen.

Laat ze eerst al die Somaliers maar vaccineren die straks weer hierheen dobberen.
Ik zou eerder voor de syriers en afghanen gaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201067464
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:50 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
Het immuunsysteem is slimmer dan we denken, maar zal op een gegeven moment in ruststand gaan. Het constant aanjagen door middel van boosters lijkt me niet echt natuurlijk.
:? jij denkt dat in de natuur virussen mensen bewust met rust laten die toevallig kort ervoor ook al een andere infectie gehad hebben?

Vaccinatie is an sich niks anders dan een 'gewone' besmetting, maar een vaccin is in zoverre gereduceert dat je daardoor niet anderen kunt infecteren en de virusdelen zich zelf niet kunnen vermeerderen.
Hierdoor is een vaccinatie een stuk minder risicovol dan een 'vrije' infectie (wat duidelijk te merken is aan het verschil tussen zware bijwerkingen na een vacinatie en die na een covid19-ziekteverloop).

Juist hierom is het sterk de vraag of boosters zo enorm nodig zijn voor verder gezonde mensen met een goed werkend immuunsysteem.
En is de kans relatief klein dat het ook voor hen expliciet aangeraden gaat worden.

Van wat nu bekend is blijft het vaccin goed werken om het ziekteverloop substantieel te verlichtten en zijn gevaccineeerde mensen veel beter beschermd en blijven dat ook lange tijd.
zelfs als dat na 6 maandden van ongeveer 90% naar 80% afneemt is de basisbescherming nog zeker lang aanwezig
(bij langer bekende humane coronavirussen als HCov-HKU1 en HCov-NL63 geld meestal dat ongeveer 3 jaar lang antistoffen in het lichaam blijven bij gewoon gezonde mensen, na een infectie, maar ook daarbij is een langzaam verdwijnen van de direkte immuuunafweer bekend en verwacht men dat SARS-HCov2 zich ongeveer gelijk zal gedragen of naar een )

De noodzaak extra inentingen te krijgen zal vermoedelijk ook veranderen als het virus zich langzaam aanpast en ook steeds meer mensen een basis-afweer ontwikelen, al dan niet omdat ze zelf ook ziek geweest zijn....
Het zal vermoedelijk echter voor risicogroepen tot een soort van 'groep-prik' kunnen verworden... zeker als het niet lukt werkelijk wilde verspreiding van het virus uit te bannen (wat eigenlijk de veel effectievere en snellere wijze was geweest tegen het viorus te vechten,. maar wat gedwarsboomt is dooor brede groepen die dachten dat dat 'niet nodig' was en die alle maatregelen 'te zwaar' vinden en daar 'geen zin in hadden')
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 25 augustus 2021 @ 14:21:42 #55
3542 Gia
User under construction
pi_201067465
Ik vermoed dat de meeste kwetsbaren, transplantatiepatienten en mensen met niet (goed) werkend immuunsysteem, sowieso een 3de prik krijgen.

Daarna denk ik dat ie aangeboden gaat worden tegelijk met de griepprikronde. En ja, dan neem ik hem wel, hoor.

Ik verwacht niet dat mensen die buiten deze categorieen vallen, een derde prik zullen krijgen, tenzij op verzoek.
pi_201067720
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:21 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Vaccinatie is an sich niks anders dan een 'gewone' besmetting, maar een vaccin is in zoverre gereduceert dat je daardoor niet anderen kunt infecteren en de virusdelen zich zelf niet kunnen vermeerderen.
Hierdoor is een vaccinatie een stuk minder risicovol dan een 'vrije' infectie (wat duidelijk te merken is aan het verschil tussen zware bijwerkingen na een vaccinatie en die na een covid19-ziekteverloop).
Het natuurlijk afweersysteem kijkt echter bij een echte besmetting naar meer factoren dan alleen het spike eiwit en kan daardoor beter omgaan met varianten op het virus. Dus als je immuniteit opbouwt door 'vrije' besmetting ben je waarschijnlijk beter beschermt dan door vaccinatie.
(bron)
pi_201067754
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt ik heb die verhalen ook gelezen. Hetgeen wat ik las waren zeer gezonde sportieve mensen zonder aandoeningen. Blijkbaar lopen die ook risico.
Je kan dus beter geen overgewicht hebben en niet zeer gezond leven.

Maar goed iedereen gaat een keer dood, de ene door een autoongeluk op 12-jarige leeftijd en de ander in zijn slaap op 99-jarige leeftijd.
Het zij zo.
Het betrof hier familie van mij.
We zijn in elk geval blij dat verder lijden bespaard is gebleven, en ja we gaan allemaal een keer en voor ons als familie is het erger dan voor de overledenen zelf, zij wisten het gelukkig niet.
pi_201068043
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Zijn die mensen in de 3e wereld niet met bosjes aan het neervallen aangezien zij amper vaccins hebben genomen?
Dat gebeurt toch ook in sommige landen zoals Thailand? Veel van deze landen hebben wellicht ook minder problemen doordat ze een heel jonge bevolking hebben.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 15:13:01 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_201068053
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:46 schreef apenoot het volgende:

[..]
Het natuurlijk afweersysteem kijkt echter bij een echte besmetting naar meer factoren dan alleen het spike eiwit en kan daardoor beter omgaan met varianten op het virus. Dus als je immuniteit opbouwt door 'vrije' besmetting ben je waarschijnlijk beter beschermt dan door vaccinatie.
(bron)
Volgens mij is dat een ietwat tenueuze conclusie die ze trekken, waarbij ik me sterk afvraag of dat peer review overleeft.
Het voordeel van de mrna vaccins is namelijk dat ze zich alleen op de spike corona richten en qua nucleus eh..invariant zijn, omdat ze die negeren. Terwijl de besmetting doormaken je afweersysteem in principe "overfit" op de nucleus van één virusvariant. Mrna vaccins maken daardoor minder specifieke b cellen, maar dat ze minder goed tegen varianten zijn blijkt daar helemaal niet uit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201068087
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:11 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Dat gebeurt toch ook in sommige landen zoals Thailand? Veel van deze landen hebben wellicht ook minder problemen doordat ze een heel jonge bevolking hebben.
Weinig doden in Thailand, weet niet wat de gemiddelde leeftijd is. maar ook gewoon lockdowns en avondklokken.
pi_201068123
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:15 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Weinig doden in Thailand, weet niet wat de gemiddelde leeftijd is. maar ook gewoon lockdowns en avondklokken.
Ik baseerde mij op berichten zoals het volgende. Ik ben verder geen expert in het land.

https://www.hln.be/buiten(...)-neemt-toe~ac716700/
pi_201068145
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:17 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Ik baseerde mij op berichten zoals het volgende. Ik ben verder geen expert in het land.

https://www.hln.be/buiten(...)-neemt-toe~ac716700/
wist niet dat t de laatste tijd zoveel gestegen was, daarvoor waren er weinig doden.
pi_201069105
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:46 schreef apenoot het volgende:

[..]
Het natuurlijk afweersysteem kijkt echter bij een echte besmetting naar meer factoren dan alleen het spike eiwit en kan daardoor beter omgaan met varianten op het virus. Dus als je immuniteit opbouwt door 'vrije' besmetting ben je waarschijnlijk beter beschermt dan door vaccinatie.
(bron)
helaas klopt het niet.... althans twee studies van het amerikanse CDC geven duidelijke aanwijzingen dat d e bescherming door het vaccin beter en sterker is dan na een natuurlijke infectie (alhoewel een van de twee specifiek gericht is op de immuunafweer van mensen die gevaccineerd zijn na een natuurlijke infectie, waarna blijkt dat de gevaccineerden tweemaal minder kans hebben in het ziekenhuis te komen tov mensen die zioch na een eerdere infectie niet meer lieten vaccineren)

New CDC Study: Vaccination Offers Higher Protection than Previous COVID-19 Infection
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 25 augustus 2021 @ 17:14:47 #64
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201069595
Ligt er aan. Is het vrijwillig? En dan ook echt vrijwillig? Als in; je raakt je geldige vaccinatie paspoort/QR code niet kwijt als je de booster niet neemt? Dan neem ik hem niet. Vind het onzin om een derde te nemen; wat mij betreft laten ze het vrije keuze en richten ze zich vooral op 50+ en kwetsbaren. Maar als het weer een indirecte verplichting wordt (omdat je anders weer in een test samenleving terecht komt, waar je ook nog eens voor moet betalen)..tja, dan moet ik eigenlijk wel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 25 augustus 2021 @ 17:27:23 #65
414785 sirdanilot
pi_201069785
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ligt er aan. Is het vrijwillig? En dan ook echt vrijwillig? Als in; je raakt je geldige vaccinatie paspoort/QR code niet kwijt als je de booster niet neemt? Dan neem ik hem niet. Vind het onzin om een derde te nemen; wat mij betreft laten ze het vrije keuze en richten ze zich vooral op 50+ en kwetsbaren. Maar als het weer een indirecte verplichting wordt (omdat je anders weer in een test samenleving terecht komt, waar je ook nog eens voor moet betalen)..tja, dan moet ik eigenlijk wel.
Ik heb me voor deze keer laten dwingen omdat ik toch ook wel inzie dat corona gevaarlijk kán zijn.

Maar voor een nieuwe booster zie ik dat gewoon écht niet in en ga ik mij niet meer laten dwingen. Ik ben immers reeds gevaccineerd (nou ja, zodra ik mijn 2e heb dan). Ik heb gedaan wat ze van me hebben gevraagd.

Je blijft bezig zeker.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 25 augustus 2021 @ 17:39:01 #66
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201069960
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
In de inhoud van dit bericht zegt de user dat de topicopener geen advies op Fok moet vragen.

Vervolgens geeft de auteur van dit bericht zelf advies.

Dat is tegenstrijdig.

Daarom is het waarschijnlijk geen goed idee om veel waarde te hechten aan de inhoud van het bericht van deze user. Dat is mijn mening.
Waar komt het advies dan vandaan om en boostershot te nemen? Juist, van de overheid, niet van mij. Ik benadruk dat je moet luisteren naar de geleerde en overheid.

Als je niet wilt luisteren naar de overheid en doktoren dat moet je zelf weten, ik heb er wel een mening over.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 17:45:24 #67
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201070034
Als blijkt dat de bescherming inderdaad teveel afneemt en boosters nodig zijn om de ziekenhuiszorg te beschermen tegen overbelasting, dan gaat een (jaarlijkse) booster er bij mij zeker in.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201070106
Als de rest van de wereld ook gevaccineerd is, vind ik het prima.
ROBODEMONS..................|:(
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 26 augustus 2021 @ 00:27:57 #69
414785 sirdanilot
pi_201075055
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:45 schreef Drekkoning het volgende:
Als blijkt dat de bescherming inderdaad teveel afneemt en boosters nodig zijn om de ziekenhuiszorg te beschermen tegen overbelasting, dan gaat een (jaarlijkse) booster er bij mij zeker in.
Jaarlijks kan ik mij nog wel indenken. Dus stel ik heb mijn 2e prik eind september binnen, dan wil ik eind september 2022 misschien nog wel een booster.

Maar ik denk dat we er veel vaker aan gaan moeten eigenlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201075085
Lijkt me niet nodig. Volgens de meeste onderzoeken beschermen de vaccins na 6 maanden nog steeds prima tegen ernstige klachten.

Tevens:

twitter


[ Bericht 55% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2021 00:47:35 ]
pi_201075838
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 00:46 schreef Gehrman het volgende:
Lijkt me niet nodig. Volgens de meeste onderzoeken beschermen de vaccins na 6 maanden nog steeds prima tegen ernstige klachten.

Tevens:

[ twitter ]
https://www.telegraaf.nl/(...)n-geen-grip-op-heeft

quote:
Zodra het zover is, zullen we 95 dagen nodig hebben om een vaccin te ontwikkelen dat specifiek op die variant is gericht.
quote:
Op dit moment test Pfizer het vaccin op kinderen van 5 tot 11 jaar – de resultaten worden in september verwacht. „Daarna beginnen we met kinderen onder de 5 jaar”, zegt Bourla.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_201075873
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ligt er aan. Is het vrijwillig? En dan ook echt vrijwillig? Als in; je raakt je geldige vaccinatie paspoort/QR code niet kwijt als je de booster niet neemt? Dan neem ik hem niet. Vind het onzin om een derde te nemen; wat mij betreft laten ze het vrije keuze en richten ze zich vooral op 50+ en kwetsbaren. Maar als het weer een indirecte verplichting wordt (omdat je anders weer in een test samenleving terecht komt, waar je ook nog eens voor moet betalen)..tja, dan moet ik eigenlijk wel.
Ja dit dus... zeker als er weer extra maatregelen zouden komen, dan kunnen ze mijn rug op.

Maar als je je vaccinatiepaspoort kwijt raakt... tsja, heb ik nodig voor mijn werk.
pi_201076722
Zolang het vaccin goed werkt tegen ernstige ziekte ga ik geen derde nemen. Al helemaal niet wanneer de strategie weer is dat de eerste hem in januari krijgt en de laatste pas in juli.
pi_201077748
quote:
We gaan het zien. Vooralsnog is een booster enkel nodig voor de aller kwetsbaarste.
pi_201077773
Als ik dan eindelijk een super saiyan word zeer zeker.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201086727
Natuurlijk neem ik hem! ?Why not

[ Bericht 29% gewijzigd door mijntjexx op 26-08-2021 20:51:07 ]
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:19:41 #77
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201087473
Neuh, geen interesse. Misschien als écht de hele bende open terug naar normaal is voor groenvinkers. En dan moet ik het eerst nog maar zien, want deze keer zijn we ook bedonderd.
Hooguit neem ik het nog uit egoïstisch motief, niet voor een ander.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201105279
Als het leven onmogelijk gemaakt wordt moet het wel, anders niet.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_201117647
Biden, Fauci discuss requiring COVID booster shots every 5 months

President Biden on Friday said he and Dr. Anthony Fauci discussed requiring COVID-19 booster shots every five months rather than every eight as previously anticipated.

The shorter timeframe would increase the number of vaccine doses that the US will need to set aside for booster shots — as poorer nations clamor for more US donations.

“The question raised is should it be shorter than eight months? Should it be as little as five months? That’s being discussed. I spoke with Dr. Fauci this morning about that,” Biden said in the Oval Office during a visit from Israeli Prime Minister Naftali Bennett.

Biden said Friday that booster shots for Americans “will start here on Sept. 20 pending approval of the FDA and the CDC committee of outside experts.”

The president did not say what Fauci, the government’s top infectious disease expert, recommended regarding booster shot timing.

Israel began giving booster shots to senior citizens last month — rejecting the World Health Organization’s plea for “a moratorium on boosters” so that the Third World can get vaccines and reduce the possibility of new and more contagious mutations.

Pfizer and BioNTech have requested FDA approval for a booster shot for their two-dose vaccine, which is the most widely used option in the US — saying data shows a third shot improves the body’s ability to fight the virus. Moderna’s similar two-dose vaccine was made with the same technology.

Gaat verder:

https://nypost.com/2021/0(...)_campaign=SocialFlow
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201117662
Covid-19 vaccines no longer prevent transmission, CDC director says



Fully vaccinated people who get a breakthrough infection can pass it on, US Centers for Disease Control and Prevention Director Dr. Rochelle Walensky said Thursday.

“Our vaccines are working exceptionally well,” Walensky told CNN’s Wolf Blitzer in reference to fully vaccinated people who get breakthrough infections. “They continue to work well for Delta, with regard to severe illness and death – they prevent it. But what they can't do anymore is prevent transmission.”

CDC provided data last week that showed how fully vaccinated people who get a breakthrough infection can carry essentially that same amount of virus as an unvaccinated person, allowing them to transmit the virus just like an unvaccinated person can.

That is why the CDC is recommending even vaccinated people wear masks indoors again, Walensky said.
“If you're going home to somebody who has not been vaccinated, to somebody who can't get vaccinated, somebody who might be immunosuppressed or a little bit frail, somebody who has comorbidities that put them at high risk, I would suggest you wear a mask in public indoor settings.”

https://archive.is/8XBDi#selection-2295.0-2317.281
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:53:21 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201117677
Tenzij er een goede gegronde reden komt niet. Ik ga er ook gewoon van uit dat dit samen met de griepprik gaat gebeuren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201117827
De CDC zegt over de huidige situatie dat er hoop is voor de toekomst, maar deze is helaas niet geheel gebaseerd op data:

twitter
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201117841
The Vaccinated Are Worried and Scientists Don’t Have Answers

Anecdotes tell us what the data can’t: Vaccinated people appear to be getting the coronavirus at a surprisingly high rate. But exactly how often isn’t clear, nor is it certain how likely they are to spread the virus to others.

Though it is evident vaccination still provides powerful protection against the virus, there’s growing concern that vaccinated people may be more vulnerable to serious illness than previously thought.

There’s a dearth of scientific studies with concrete answers, leaving public policy makers and corporate executives to formulate plans based on fragmented information. While some are renewing mask mandates or delaying office reopenings, others cite the lack of clarity to justify staying the course. It can all feel like a mess.

Gaat verder:

https://www.bloomberg.com(...)s&utm_source=twitter
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201118026
Dus: vaccins werken prima, maar delta is een issue. Tijd om het vaccin te updaten naar de bekende nieuwe versies en daarmee de booster te geven. Ik hoor niet dat er in geïnvesteerd wordt. Ik zou Pfizer dwingen. Ze hebben inmiddels 50miljard verdiend aan dat vaccin.
Whatever...
pi_201118385
Nee, want de regering geeft nog steeds geen duidelijkheid.
Wel laat het zien dat er nog steeds geen fatsoenlijke vaccin is, bevolking is gewoon proefkonijn.
Interessant he ?
pi_201118751
Ja hoor. Die ga ik halen.

Er zijn toch ook andere vaccins waarbij je een booster niet halen? Zoals Hepatitis A en B? Bij deze is dan wel het voordeel dat je lang of levenslang beschermd bent.
En ook griepvaccinatie is jaarlijks. Het mooiste zou zijn als dat gecombineerd kan worden. Al is daar natuurlijk nog wel een lange weg te gaan. aangezien de gebruikte vaccins mRNA-vaccins zijn en die van de groep niet.
pi_201118915
Ik heb de delta variant een paar weken terug.
Dat is in mijn ogen nu de boostershot voor de komende tijd tenzij er een nieuwe variant op duikt die dominant wordt.

Los daarvan ben ik skeptisch dat het een verdienmodel wordt en we met de huidige bescherming (ook via t-cellen) gewoon beschermd zijn voor een slecht ziekreverloop.
Vooralsnog lijkt dat wel zo.
Zolang dat zo is zie ik de meerwaarde van een boostershot niet.
pi_201119171
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 00:27 schreef Spanky78 het volgende:
Dus: vaccins werken prima, maar delta is een issue. Tijd om het vaccin te updaten naar de bekende nieuwe versies en daarmee de booster te geven. Ik hoor niet dat er in geïnvesteerd wordt. Ik zou Pfizer dwingen. Ze hebben inmiddels 50miljard verdiend aan dat vaccin.
Dit dus. Zo’n boostershot is pas interessant als je tegen de deltavariant dezelfde resultaten behaald als tegen de oorspronkelijke variant.
pi_201119773
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 09:09 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Dit dus. Zo’n boostershot is pas interessant als je tegen de deltavariant dezelfde resultaten behaald als tegen de oorspronkelijke variant.
Het doet wel iets, maar het is niet zo specifiek omdat het spike-eiwit blijkbaar net te veel afwijkt.

Lijkt me zinvol om een booster te ontwikkelen die alle relevante gemuteerde spikes bevat. Delta, maar ook kappa en beta.
Whatever...
pi_201120177
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:00 schreef airconditioning het volgende:
I.p.v. geleerde doktoren ga je advies vragen bij FOK!? Lol.
Neem gewoon je prikken, al zijn het er 10, en zorg dat je een volwaardig persoon blijft in de samenleving. -onnodige term weggehaald-
Een 'volwaardig' persoon..

Wat is iemand die geen covid vaccin heeft gehaald dan?

Je mag hier wegens censuur geen termen neerzetten die verwijzen naar een bepaalde periode maar als je het hebt over 'volwaardige personen' dan is er maar een mogelijkheid en dat is dat de rest 'onvolwaardig' is. Dan komt die vergelijking toch wel weer dichtbij.

Niks geleerd in 80 jaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201120192
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 01:28 schreef Zwolsboy het volgende:
Nee, want de regering geeft nog steeds geen duidelijkheid.
Wel laat het zien dat er nog steeds geen fatsoenlijke vaccin is, bevolking is gewoon proefkonijn.
Voor de griep ook, toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201121310
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:37 schreef sirdanilot het volgende:
In de media wordt er volop gespeculeerd over een mogelijke boosterprik of 3e prik (en bij janssen 2e prik).

Ga jij die nemen?

Nee
pi_201121370
Wordt er waarschijnlijk weer ziek van net zoals bij de 2 eerste vaccinaties maar zou een booster wel nemen. Kleine moeite en keuze tussen enkele dagen beetje ziek of mogelijk erg ziek is een simpele.
pi_201122463
Jazeker
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201122540
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 10:19 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Het doet wel iets, maar het is niet zo specifiek omdat het spike-eiwit blijkbaar net te veel afwijkt.

Nee dat is nonsens...
Delta is geen escape variant en de daling in bescherming bij mutaties ligt niet eraan dat het detectie zou ontsnappen.

Een zeer versimpelde uitleg:
Het virus muteert continue..
In maart 2020 werd eigenlijk al de eerste mutatie in europa waargenomen (die nooit een specifieke populaire naam gekregen heeft, maar die wetenschappelijk D614G genoemd is, die ertoe leidde dat eigenlijk vrijwel alle besmettingen die nu vrij de ronde dien voortkomen uit de virusstreng die in lomdardije uitbrak.
In september 2020 ontstond de britse of alpha variant B.1.1.7
En later de Delta variant (naast tientallen zoniet duizenden andere mutaties die nooit een grotere verspreiding kregen.

Zowel Alpha als Delta zijn ontstaan voordat vaccinaties veel verbreiding kenden en hebben weinig te maken met immuunafweer daartegen, maar beiden lijken wel trucs ontwikkeld te hebben bestaande afweermogelijkheden te omzeilen en zijn daarom substantieel meer besmettelijk dan de klassieke virusvarianten.

Het is niet zo dat vaccinatie minder werkt ertegen vergeleken met niet gevaccineerde mensen of al eerder genezen mensen.
Integendeel zelfs mogelijk, het CDC heeft recentelijk twee onderzoeken gepubliceerd die aanwijzingen geven dat Delta gevaarlijker is bij her-infectie bij mensen die eerder genezen zijn van een 'vrije' covid-infectie
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201122673
Ik heb mijn prikken gehad en zie wel wanneer de 3e prik komt of ik hem inneem.
Ik heb geen 2e prik gehad want ben positief op Covid geweest.
pi_201122725
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 12:38 schreef Ericr het volgende:
Wordt er waarschijnlijk weer ziek van net zoals bij de 2 eerste vaccinaties maar zou een booster wel nemen. Kleine moeite en keuze tussen enkele dagen beetje ziek of mogelijk erg ziek is een simpele.
Is dat geen allergie reactie geweest?
pi_201123199
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 14:19 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
Is dat geen allergie reactie geweest?
Nee, past bij de bijwerkingen van Pfizer. Vervelend maar mijn afweersysteem reageert ook heftig op andere vaccinaties.
pi_201124873
Ik ben volledig gevaccineerd, omdat ik er van overtuigd was dat we daarmee én terug naar normaal zouden kunnen en het de kans verkleinde om anderen te besmetten. Voor nu heb ik het gevoel aan mijn burgerplicht te hebben voldaan. Bij een boosterprik ben ik geneigd om terughoudender te zijn, heb namelijk niet de idee dat een eventuele derde prik het eindstation is.
pi_201131692
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 10:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Voor de griep ook, toch?
Deze prik dwingen ze niet om te nemen, haalt de media nauwelijks griep is ook besmettelijk en dodelijk voor bepaalde groepen, toch kwam er nooit een lockdown...
Interessant he ?
  Moderator zondag 29 augustus 2021 @ 21:09:27 #101
5428 crew  miss_sly
pi_201132154
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 20:51 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]
Deze prik dwingen ze niet om te nemen, haalt de media nauwelijks griep is ook besmettelijk en dodelijk voor bepaalde groepen, toch kwam er nooit een lockdown...
Omdat de zorg er niet op vastliep.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 29 augustus 2021 @ 21:11:26 #102
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_201132205
Als het moet, ja.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  maandag 30 augustus 2021 @ 08:40:19 #103
37248 BertV
Handgemaakt
pi_201136016
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 15:47 schreef core2duo het volgende:
Ik ben volledig gevaccineerd, omdat ik er van overtuigd was dat we daarmee én terug naar normaal zouden kunnen en het de kans verkleinde om anderen te besmetten. Voor nu heb ik het gevoel aan mijn burgerplicht te hebben voldaan. Bij een boosterprik ben ik geneigd om terughoudender te zijn, heb namelijk niet de idee dat een eventuele derde prik het eindstation is.
Ik zie die denkwijze ook veel in mijn omgeving na prik 1 of 2.

Kun je je nu ook beter verplaatsen in mensen die bij voorbaat geweigerd hebben?

Een aantal mensen heeft in het verleden al slechte ervaringen gehad met de overheid en/of medische wereld.
Los van of dat terecht was, domme pech, of zelfs eigen schuld

Je beseft dat het groene-vinkje niet meer voor jou is als je niet gaat voor prik 3?
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  maandag 30 augustus 2021 @ 14:01:40 #104
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201139735
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 10:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Een 'volwaardig' persoon..

Wat is iemand die geen covid vaccin heeft gehaald dan?

Je mag hier wegens censuur geen termen neerzetten die verwijzen naar een bepaalde periode maar als je het hebt over 'volwaardige personen' dan is er maar een mogelijkheid en dat is dat de rest 'onvolwaardig' is. Dan komt die vergelijking toch wel weer dichtbij.

Niks geleerd in 80 jaar.
Je weet wat ik erover denk. Ik ga het W-woord niet herhalen want dat wordt weggehaald.

Totaal anders dan 80 jaar geleden btw, maar toch mooi geprobeerd
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  maandag 30 augustus 2021 @ 15:23:29 #105
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201140635
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Omdat de zorg er niet op vastliep.
De zorg liep ook alleen vast bij COVID omdat immuniteit nog niet bestond. COVID is teruggerekend naar cases niet bizar veel dodelijker dan een zware griep. We zullen in de toekomst meer te vrezen hebben van een nieuw, nog onbekend virus dan van COVID, tenzij COVID tot een killervariant muteert.
  Moderator maandag 30 augustus 2021 @ 15:24:34 #106
5428 crew  miss_sly
pi_201140646
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 15:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De zorg liep ook alleen vast bij COVID omdat immuniteit nog niet bestond. COVID is niet bizar veel dodelijker dan een zware griep.
Hoe dodelijk het is, is dan ook helemaal geen punt van overweging. De zorg die vastliep is dat wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201140652
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:11 schreef Pinnenmutske het volgende:
Als het moet, ja.
Wanneer moet het?
Plaats hier uw advertentie
  maandag 30 augustus 2021 @ 15:25:35 #108
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201140661
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 15:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoe dodelijk het is, is dan ook helemaal geen punt van overweging. De zorg die vastliep is dat wel.
Dat is wel degelijk een overweging op het moment dat de immunisatiegraad hoog is natuurlijk.
  Moderator maandag 30 augustus 2021 @ 15:30:12 #109
5428 crew  miss_sly
pi_201140711
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 15:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is wel degelijk een overweging op het moment dat de immunisatiegraad hoog is natuurlijk.
Mensen gaan dood. Aan van alles. Ook aan covid. Dat is heel ellendig en dat proberen we te voorkomen, maar ieder overlijden voorkomen is geen optie en ook geen doel.

Als de zorg dusdanig overvraagd wordt door covidpatienten dat de andere zorg niet meer (volledig) kan doorgaan, is er een groot probleem dat moet worden opgelost. Daar zijn de maatregelen en het vaccineren ook op gericht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 30 augustus 2021 @ 15:31:32 #110
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201140723
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 15:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mensen gaan dood. Aan van alles. Ook aan covid. Dat is heel ellendig en dat proberen we te voorkomen, maar ieder overlijden voorkomen is geen optie en ook geen doel.

Als de zorg dusdanig overvraagd wordt door covidpatienten dat de andere zorg niet meer (volledig) kan doorgaan, is er een groot probleem dat moet worden opgelost. Daar zijn de maatregelen en het vaccineren ook op gericht.
Dat hoef je mij niet uit te leggen want ik ben niet tegen het vaccineren van kwetsbaren noch tegen maatregelen, wat ik jou echter vertel is dat die situatie niet eeuwig zo blijft juist omdat er gevaccineerd is en omdat er natuurlijke immunisatie plaats heeft gevonden (en nog gaat vinden onder de groep die zich niet heeft gevaccineerd).
  Moderator maandag 30 augustus 2021 @ 15:34:14 #111
5428 crew  miss_sly
pi_201140752
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 15:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat hoef je mij niet uit te leggen want ik ben niet tegen het vaccineren van kwetsbaren noch tegen maatregelen, wat ik jou echter vertel is dat die situatie niet eeuwig zo blijft juist omdat er gevaccineerd is en omdat er natuurlijke immunisatie plaats heeft gevonden (en nog gaat vinden onder de groep die zich niet heeft gevaccineerd).
Ja dus? Je reageerde op mijn post dat de zorg vastliep. Verleden tijd. En dat covid niet dodelijker is dan een flinke griep. Tja, dat klopt. Verandert verder niets aan mijn opmerking dat de zorg vastliep.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 30 augustus 2021 @ 15:36:12 #112
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201140775
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 15:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja dus? Je reageerde op mijn post dat de zorg vastliep. Verleden tijd. En dat covid niet dodelijker is dan een flinke griep. Tja, dat klopt. Verandert verder niets aan mijn opmerking dat de zorg vastliep.
Ik ondersteunde toch juist jouw opmerking dat de zorg vastliep? Lees maar eens terug. Ik zei alleen dat dat wel gevolgen heeft voor hoe we er mijns inziens in de toekomst naar moeten kijken. Je reageert onnodig fel met je ja dus ;)
  Moderator maandag 30 augustus 2021 @ 15:39:31 #113
5428 crew  miss_sly
pi_201140812
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 15:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik ondersteunde toch juist jouw opmerking dat de zorg vastliep? Lees maar eens terug. Ik zei alleen dat dat wel gevolgen heeft voor hoe we er mijns inziens in de toekomst naar moeten kijken. Je reageert onnodig fel met je ja dus ;)
Hahaha, excuus, ik was in een aantal topics tegelijk aan het posten en daardoor wat geprikkeld. Dat was natuurlijk niet de bedoeling en niet goed van mij :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201140836
Wie zijn de mensen die gevaccineerd en wel alsnog in het ziekenhuis komen de komende periode? Dat lijkt mij nogal relevante informatie. Zijn dat mensen die bij elke voedselvergiftiging/verkoudheidje sowieso al de Sjaak zouden zijn of zijn dit ook ‘gezonde’ mensen? Of is deze informatie al beschikbaar? Ik zou het vooral wel prettig vinden om voor mijzelf een risicoprofiel te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door GS-Raw op 30-08-2021 15:50:20 ]
  maandag 30 augustus 2021 @ 15:42:32 #115
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201140846
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 15:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hahaha, excuus, ik was in een aantal topics tegelijk aan het posten en daardoor wat geprikkeld. Dat was natuurlijk niet de bedoeling en niet goed van mij :)
Geen probleem, kan wel tegen een stootje :7
  maandag 30 augustus 2021 @ 15:48:51 #116
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201140911
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 15:41 schreef GS-Raw het volgende:
Wie zijn de mensen die gevaccineerd en wel in het ziekenhuis komen de komende periode? Dat lijkt mij nogal relevante informatie. Zijn dat mensen die bij elke voedselvergiftiging/verkoudheidje sowieso al de Sjaak zouden zijn of zijn dit ook ‘gezonde’ mensen? Of is deze informatie al beschikbaar? Ik zou het vooral wel prettig vinden om voor mijzelf een risicoprofiel te maken.
Er zijn twee manieren om naar de data te kijken: ten eerste hebben vaccins altijd maar een bepaalde beschermingsgraad. Als het vaccin voor zeg 90% beschermt werkt het dus bij 10% van de mensen niet (goed). Ik vermoed dat dit óf mensen zijn die geen (voldoende) immuniteit opbouwen na vaccinatie en dus "problemen" hebben met hun immuunsysteem óf mensen met onderliggende kwalen die kwetsbaar blijven. Of de niet-werking is volledig random, maar dat lijkt me heel erg sterk.

De data in Israël laten zien dat de effectiviteit bij ouderen wat afneemt, maar alsnog behoorlijk hoog is:

https://www.covid-datasci(...)lized-are-vaccinated

Een derde optie is natuurlijk nog mensen bij wie het immuunsysteem in overdrive raakt en een zogeheten cytokinestorm krijgen. Hoewel ik niet weet of dit bij COVID-gevaccineerden het geval is.
pi_201140913
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 15:41 schreef GS-Raw het volgende:
Wie zijn de mensen die gevaccineerd en wel in het ziekenhuis komen de komende periode? Dat lijkt mij nogal relevante informatie. Zijn dat mensen die bij elke voedselvergiftiging/verkoudheidje sowieso al de Sjaak zouden zijn of zijn dit ook ‘gezonde’ mensen? Of is deze informatie al beschikbaar? Ik zou het vooral wel prettig vinden om voor mijzelf een risicoprofiel te maken.
Idd alles wordt nu op 1 hoop gegooid. Zou me niks verbazen als het weer voor 90% 60plussers zijn.
Plaats hier uw advertentie
  maandag 30 augustus 2021 @ 15:51:51 #118
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201140941
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 15:49 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Idd alles wordt nu op 1 hoop gegooid. Zou me niks verbazen als het weer voor 90% 60plussers zijn.
Data uit Israël:



Bron: https://www.covid-datasci(...)lized-are-vaccinated
pi_201140974
quote:
TnX!! Ik vind vooral dit soort schema’s wel handig om in de gaten te houden de komende tijd. Zodat ik ook wat gefundeerder een keuze kan maken of ik wel/geen 3e,4e,5e prik wil.
pi_201140993
quote:
dankje
Plaats hier uw advertentie
pi_201142830
Uiteindelijk toch een website gevonden met een overzicht van links naar officiële data over bijeffecten en overlijdens, per vaccin. Wordt ook regelmatig bijgewerkt.

UPDATED: How Many People Are the Vaccines Killing?
pi_201143189
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 18:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Uiteindelijk toch een website gevonden met een overzicht van links naar officiële data over bijeffecten en overlijdens, per vaccin. Wordt ook regelmatig bijgewerkt.

UPDATED: How Many People Are the Vaccines Killing?
je begrijpt dat als een sterfgeval geregistreerd wordt, dat het niet noodzakelijk ook betekent dat dit veroorzaakt is door het vaccin?

de britse data specificeert dat expliciet in hun datafile (waaraan de auteur refereert maar heel zieleig doet alsof dat zo 'gemeen' is dat ze dat zeggen):
op de eerste bladzijde:

quote:
A report of a suspected ADR to the Yellow Card scheme does not necessarily
mean that it was caused by the vaccine, only that the reporter has a suspicion
it may have. Underlying or previously undiagnosed illness unrelated to vaccination
can also be factors in such reports. The relative number and nature of reports
should therefore not be used to compare the safety of the different vaccines.
All reports are kept under continual review in order to identify possible new risks.
uit datzelfde bestand kun je 508 overlijdens halen die geregistreerd zijn...
op 48 miljoen vacinaties in het VK is dat minder dan 1 op de 100.000. een VFR van 0,001%..
nog los ervan dat er dus geen drekte reden is te stellen dat die geregistreerde overlijden absoluut veroorzaakt zijn door vaccinatie (zeker aangezien men begonnen is met de oudste en meest risicovolle patienten is het niet raar als een deel daarvan relatief kort erop kan overlijden, soms ook met kenmerken die ook kunnen wijzen dat de immuunreactie van het vaccin al teveel was voor die persoon)

als je dat bv vergelijkt met de IFR van covid19, die rond de 0,7% is en waar in het VK 132.000 mensen aan gestorven zijn, kun je toch niet serieus beweren dat vaccinatie 'erger' zou zijn.

Met alle respect, maar ik vind mensen die heel opgewonden gaan doen over de 'wetenschappelijke data' van dat soort tendentieuze en domme websites die vooral aandacht proberen af te leiden en een totaal verwriongen werkelijkheidsbeeld lijken te propageren verschrikkelijk

Een beetje alsof iemand wil bewijzen dat dronken autombolisten niet erg zouden zijn met statistieken dat de meeste auto-ongevallen verooorzaakt worden door automobilisten die niet gedronken hebben
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201143194
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 18:51 schreef RM-rf het volgende:

[..]
je begrijpt dat als een sterfgeval geregistreerd wordt, dat het niet noodzakelijk ook betekent dat dit veroorzaakt is door het vaccin?

de britse data specificeert dat expliciet in hun datafile (waaraan de auteur refereert maar heel zieleig doet alsof dat zo 'gemeen' is dat ze dat zeggen):
op de eerste bladzijde:
[..]
uit datzelfde bestand kun je 508 overlijdens halen die geregistreerd zijn...
op 48 miljoen vacinaties in het VK is dat minder dan 1 op de 100.000. een VFR van 0,001%..
nog los ervan dat er dus geen drekte reden is te stellen dat die geregistreerde overlijden absoluut veroorzaakt zijn door vaccinatie (zeker aangezien men begonnen is met de oudste en meest risicovolle patienten is het niet raar als een deel daarvan relatief kort erop kan overlijden, soms ook met kenmerken die ook kunnen wijzen dat de immuunreactie van het vaccin al teveel was voor die persoon)

als je dat bv vergelijkt met de IFR van covid19, die rond de 0,7% is en waar in het VK 132.000 mensen aan gestorven zijn, kun je toch niet serieus beweren dat vaccinatie 'erger' zou zijn.

Met alle respect, maar ik vind mensen die heel opgewonden gaan doen over de 'wetenschappelijke data' van dat soort tendentieuze en domme websites die vooral aandacht proberen af te leiden en een totaal verwriongen werkelijkheidsbeeld lijken te propageren verschrikkelijk

Een beetje alsof iemand wil bewijzen dat dronken autombolisten niet erg zouden zijn met statistieken dat de meeste auto-ongevallen verooorzaakt worden door automobilisten die niet gedronken hebben
We kennen de exacte cijfers niet.

Veel gevallen worden ook niet gemeld.

Feit is dat er mensen aan overlijden en ernstige complicaties ondervinden en dat die sterk worden onderbelicht in de reguliere media.
pi_201143259
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
We kennen de exacte cijfers niet.

Veel gevallen worden ook niet gemeld.

Feit is dat er mensen aan overlijden en ernstige complicaties ondervinden en dat die sterk worden onderbelicht in de reguliere media.
Dit is natuurlijk ook logisch. Als dergelijke verhalen breeduit werden gemeten in de media, zou dit de vaccinatiebereidheid doen afzwakken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator maandag 30 augustus 2021 @ 19:02:32 #125
5428 crew  miss_sly
pi_201143293
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
We kennen de exacte cijfers niet.

Veel gevallen worden ook niet gemeld.

Feit is dat er mensen aan overlijden en ernstige complicaties ondervinden en dat die sterk worden onderbelicht in de reguliere media.
Feit is ook dat dit er maar heel weinig zijn, gezien de 5 miljard vaccinaties die zijn gezet. En het wordt niet onderbelicht, maar er worden geen voorbarige conclusies getrokken. Als niet heel zeker is dat iemand is overleden aan de vaccinaties, wordt dat ook niet als zodanig naar buiten gebracht. Mensen overlijden. Dat kan ook na vaccinatie het geval zijn zonder dat die vaccinatie er iets mee te maken heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201143723
twitter


Nederland zal ook wel snel volgen, geen geldige QR meer als je 3de prik niet hebt gehad.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_201143908
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 19:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Feit is ook dat dit er maar heel weinig zijn, gezien de 5 miljard vaccinaties die zijn gezet. En het wordt niet onderbelicht, maar er worden geen voorbarige conclusies getrokken. Als niet heel zeker is dat iemand is overleden aan de vaccinaties, wordt dat ook niet als zodanig naar buiten gebracht. Mensen overlijden. Dat kan ook na vaccinatie het geval zijn zonder dat die vaccinatie er iets mee te maken heeft.
Dat weet je dus niet, of het er veel of weinig zijn. Je zegt net zelf dat we niet weten of dingen als gevolg van vaccins zijn. Wie weet zijn er wel miljoenen gevallen, maar omdat ze niet aan de vaccins worden gekoppeld (ten onrechte), hoor je er ook niets over.

Daarom moet je naar obscure websites waar mensen filmpjes maken van hun verlammingen enzo om daadwerkelijke echte mensen te zien met dergelijke complicaties wiens leven is geruïneerd, in plaats van onbetrouwbare procentjes of getalletjes. Met een vaccinbewijs ter ondersteuning.

Maar voor de grootste sceptici zijn er ook MSM-berichten over, meer dan genoeg.
  Beste debater 2022 maandag 30 augustus 2021 @ 20:06:45 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201144285
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 19:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat weet je dus niet, of het er veel of weinig zijn. Je zegt net zelf dat we niet weten of dingen als gevolg van vaccins zijn. Wie weet zijn er wel miljoenen gevallen, maar omdat ze niet aan de vaccins worden gekoppeld (ten onrechte), hoor je er ook niets over.

Daarom moet je naar obscure websites waar mensen filmpjes maken van hun verlammingen enzo om daadwerkelijke echte mensen te zien met dergelijke complicaties wiens leven is geruïneerd, in plaats van onbetrouwbare procentjes of getalletjes. Met een vaccinbewijs ter ondersteuning.

Maar voor de grootste sceptici zijn er ook MSM-berichten over, meer dan genoeg.
Dat wordt uiteraard vakkundig door de 'elite' verzwegen/gecensureerd/in de doofpot gestopt.

En zo kun je wel van alles roepen (1). En dat doe je dan ook.

1: ironisch genoeg, want op een of andere wijze heeft die enorme censurerende elite het nog steeds niet voor elkaar gekregen om complotdenkers te doen zwijgen. Wat een incompetente club, eigenlijk)
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201144322
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat wordt uiteraard vakkundig door de 'elite' verzwegen/gecensureerd/in de doofpot gestopt.

En zo kun je wel van alles roepen (1). En dat doe je dan ook.

1: ironisch genoeg, want op een of andere wijze heeft die enorme censurerende elite het nog steeds niet voor elkaar gekregen om complotdenkers te doen zwijgen. Wat een incompetente club, eigenlijk)
Waarom heb jij het in hemelsnaam over.

Ik heb het over mensen met ernstige complicaties en ernstig lijden en overlijden, en jij begint over complotten.
  Beste debater 2022 maandag 30 augustus 2021 @ 20:09:56 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201144332
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 20:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waarom heb jij het in hemelsnaam over.

Ik heb het over mensen met ernstige complicaties en ernstig lijden en overlijden, en jij begint over complotten.
Hoe moeten we het anders duiden, Ali, dat die berichten 'alleen op obscure websites zijn te vinden'?

Toeval?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201144348
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 20:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoe moeten we het anders duiden, Ali, dat die berichten 'alleen op obscure websites zijn te vinden'?

Toeval?
Dat 'obscure' was sarcastisch bedoeld, want er is niks obscuurs aan. Behalve als je volledig bent gehersenspoeld de afgelopen 1,5 jaar en als een robot alles nazegt wat Hugo de Jonge, Mark Rutte en de CEO van Pfizer je proberen wijs te maken.
  Beste debater 2022 maandag 30 augustus 2021 @ 20:11:58 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201144371
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 20:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat 'obscure' was sarcastisch bedoeld, want er is niks obscuurs aan. Behalve als je volledig bent gehersenspoeld de afgelopen 1,5 jaar en als een robot alles nazegt wat Hugo de Jonge en Mark Rutte je proberen wijs te maken.
Oh ja, die 10.000 doden door het vaccin...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201144382
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 20:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh ja, die 10.000 doden door het vaccin...
Ach ja, het zijn er maar 10.000 hè. Misschien wel 100.000, weet jij veel.

Zoals ik zei, getalletjes en procentjes.
  Beste debater 2022 maandag 30 augustus 2021 @ 20:13:27 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201144393
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 20:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ach ja, het zijn er maar 10.000 hè. Misschien wel 100.000, weet jij veel.

Zoals ik zei, getalletjes en procentjes.
Dat is het precies; "weet jij veel". Het is namelijk al gebleken dat je geen enkele valide bron hebt voor de claim dat er 10.000 mensen door het vaccin zijn gestorven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201144427
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is het precies; "weet jij veel". Het is namelijk al gebleken dat je geen enkele valide bron hebt voor de claim dat er 10.000 mensen door het vaccin zijn gestorven.
De tienduizenden gerapporteerde gevallen zijn vast allemaal onbetrouwbaar inderdaad.
  Beste debater 2022 maandag 30 augustus 2021 @ 20:17:09 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201144461
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 20:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
De tienduizenden gerapporteerde gevallen zijn vast allemaal onbetrouwbaar inderdaad.
Je bedoelt die door meneer Vernon "Aids bestaat niet" Coleman als doden door het vaccin worden gebracht?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201144556
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je bedoelt die door meneer Vernon "Aids bestaat niet" Coleman als doden door het vaccin worden gebracht?
Die ja.

Maar waarom zou je je bekommeren om 10.000 doden? Of 5 doden?

Zijn het uberhaupt mensen?
  Beste debater 2022 maandag 30 augustus 2021 @ 20:26:08 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201144639
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 20:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Die ja.

Maar waarom zou je je bekommeren om 10.000 doden? Of 5 doden?

Zijn het uberhaupt mensen?
Juist omdat ik me zorgen maak om mensen, juist de meest kwetsbaren, ben ik voorstander van de vaccins. Het "het zijn eigenlijk alleen oudjes, dikzakken en zieken die kwetsbaar zijn, ergo, geen reden tot paniek"-riedeltje horen we ironisch genoeg vaak uit de hoek van de 'zelfnadenkende' critici van de maatregelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 30 augustus 2021 @ 20:29:25 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201144706
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 20:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Die ja.

Maar waarom zou je je bekommeren om 10.000 doden? Of 5 doden?

Zijn het uberhaupt mensen?
Typisch ook weer dat Coleman in al zijn 'bewijzen' naar nul vakbronnen verwijst maar naar webites als bitchute, 'freewestmedia' en, lol, 'childrenhealthdefense'. Immers, wat zijn onze kritisch zelfnadenkende helden toch begaan met de kiddo's. Of hij vermeldt er fijntjes bij dat "ook al stelt een artikel dat het niet vaccin-gerelateerd is", het dat toch wel is, want... ja... waarom, weet geen hond.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201146968
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 14:01 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Je weet wat ik erover denk. Ik ga het W-woord niet herhalen want dat wordt weggehaald.

Totaal anders dan 80 jaar geleden btw, maar toch mooi geprobeerd
Wat is er precies anders dan bij een groep die alles mag en een achtergestelde groep die overal wordt geweerd en als minderwaardig wordt beschouwd?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 30 augustus 2021 @ 22:52:21 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201147096
Ja, ik zie geen enkele reden om dat niet te doen.
pi_201147192
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:00 schreef airconditioning het volgende:
I.p.v. geleerde doktoren ga je advies vragen bij FOK!? Lol.
Neem gewoon je prikken, al zijn het er 10, en zorg dat je een volwaardig persoon blijft in de samenleving. -onnodige term weggehaald-
Dus zonder prikken ben je geen volwaardig persoon? Wat een mafklapper ben je als je er dit soort denkbeelden op na houdt :`)
  maandag 30 augustus 2021 @ 22:59:05 #143
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201147215
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:57 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dus zonder prikken ben je geen volwaardig persoon? Wat een mafklapper ben je als je er dit soort denkbeelden op na houdt :`)
Het is een keuze die je maakt, daar zitten consequenties aan vast.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201147246
Voor mijn werk moet ik overigens ook vaak in het buitenland zijn. Dus echt keus heb ik ook niet.
pi_201147254
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:59 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Het is een keuze die je maakt, daar zitten consequenties aan vast.
Ja vast
  maandag 30 augustus 2021 @ 23:03:38 #146
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201147274
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 23:01 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja vast
Dat is ook echt zo. Is hetzelfde alsof je geen gordel draagt in het verkeer. Dan krijg je een boete of je mag niet meer de weg op omdat je een gevaar vormt voor de omgeving.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201147292
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 23:03 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Dat is ook echt zo. Is hetzelfde alsof je geen gordel draagt in het verkeer. Dan krijg je een boete of je mag niet meer de weg op omdat je een gevaar vormt voor de omgeving.
Lekker verder filosoferen over appels en peren zou ik zeggen :`)
  maandag 30 augustus 2021 @ 23:05:37 #148
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_201147302
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Als de bevoegde medische instanties adviseren om een derde injectie te nemen, dan doe ik dat. Mocht ik daar vragen of twijfels over hebben, dan bel ik mijn huisarts om die te bespreken.
Advies ten behoeve van de algemene volksgezondheid. Het risico dat je als individu loopt interesseert ze geen ene reet.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 30 augustus 2021 @ 23:05:46 #149
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201147305
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 23:04 schreef 111210 het volgende:

[..]
Lekker verder filosoferen over appels en peren zou ik zeggen :`)
Ja precies dus gewoon je prik halen
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201147907
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Omdat de zorg er niet op vastliep.
Dat ligt niet aan Covid, maar aan Rutte (vvd) als Rutte de bezuinigingen op de IC en zorg nooit had doorgevoerd hadden we niet zon ellendig probleem, de werkelijke schuld ligt dus bij de vvd stemmers...
Interessant he ?
  Moderator dinsdag 31 augustus 2021 @ 07:45:07 #151
5428 crew  miss_sly
pi_201148320
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 01:04 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]
Dat ligt niet aan Covid, maar aan Rutte (vvd) als Rutte de bezuinigingen op de IC en zorg nooit had doorgevoerd hadden we niet zon ellendig probleem, de werkelijke schuld ligt dus bij de vvd stemmers...
Als we het dubbele aantal bedden hadden gehad, waren die vol geweest en was het probleem een beetje later gekomen. Dit is geen probleem van de uitgeklede zorg, maar van een heel besmettelijk virus dat niet heel dodelijk is, maar wel meer mensen dan de zorg aan kan tegelijkertijd dusdanig ziek maakt dat ze naar het ziekenhuis moeten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201148696
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 07:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als we het dubbele aantal bedden hadden gehad, waren die vol geweest en was het probleem een beetje later gekomen. Dit is geen probleem van de uitgeklede zorg, maar van een heel besmettelijk virus dat niet heel dodelijk is, maar wel meer mensen dan de zorg aan kan tegelijkertijd dusdanig ziek maakt dat ze naar het ziekenhuis moeten.
Maar dan hadden al die (ic) verpleegkundigen nu wel wat meer lucht gehad zodat ze weer wat bij konden tanken voor de volgende ronde.
  Moderator dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:43:28 #153
5428 crew  miss_sly
pi_201148761
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 08:37 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Maar dan hadden al die (ic) verpleegkundigen nu wel wat meer lucht gehad zodat ze weer wat bij konden tanken voor de volgende ronde.
Nee hoor. Er is sowieso meer werk dan (ic)verpleegkundigen, want er is een tekort. Er zouden er dus meer aan de slag kunnen, maar die zijn er niet, of ze willen niet (meer).
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:50:14 #154
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201148820
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 08:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee hoor. Er is sowieso meer werk dan (ic)verpleegkundigen, want er is een tekort. Er zouden er dus meer aan de slag kunnen, maar die zijn er niet, of ze willen niet (meer).
Precies. En met alleen geld er tegen aan gooien ga je dat niet oplossen. Wat je ook ziet in andere sectoren als het onderwijs.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201148897
Als ik de cijfers over de zorg kijk, zie ik dat er al jaren wachtlijsten zijn.

Er is zoiets als de treeknorm die bepaalt wat de maximale wachttijd mag zijn.

Voor sommige interventies wordt die overschreden, voor de meeste niet, en dat is al jaren zo:

https://www.volksgezondhe(...)eling-provincie-2021

https://www.volksgezondhe(...)n#bronverantwoording

Ik zou weleens bronnen willen zien die laten zien dat covid de reden is voor de huidige wachtlijsten van mensen.

Geen riedeltje of doembericht of verhaaltje of dat het allemaal zo logisch is, maar cijfers en grafieken.
  Moderator dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:01:49 #156
5428 crew  miss_sly
pi_201148949
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 08:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als ik de cijfers over de zorg kijk, zie ik dat er al jaren wachtlijsten zijn.

Er is zoiets als de treeknorm die bepaalt wat de maximale wachttijd mag zijn.

Voor sommige interventies wordt die overschreden, voor de meeste niet, en dat is al jaren zo:

https://www.volksgezondhe(...)eling-provincie-2021

https://www.volksgezondhe(...)n#bronverantwoording

Ik zou weleens bronnen willen zien die laten zien dat covid de reden is voor de huidige wachtlijsten van mensen.

Geen riedeltje of doembericht of verhaaltje of dat het allemaal zo logisch is, maar cijfers en grafieken.
Hier kun je heel veel cijfers terugvinden:

https://www.nza.nl/actuee(...)ingen/archief-weblog

En kun je mooi het verloop zien van afschalen, naar opschalen, naar afschalen naar opschalen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:08:13 #157
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201149001
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 08:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee hoor. Er is sowieso meer werk dan (ic)verpleegkundigen, want er is een tekort. Er zouden er dus meer aan de slag kunnen, maar die zijn er niet, of ze willen niet (meer).
Het tekort aan (ic-)verpleegkundigen is ook enigszins kunstmatig en wordt mede in stand gehouden door de beroepsgroep en de ziekenhuizen. Er was een paar jaar geleden een voorstel om het onderscheid tussen de verschillende specialisaties te laten vervallen, maar dat is op het laatste moment afgeschoten door de verpleegkundigen zelf. De ziekenhuizen intussen kopen liever verpleegkundigen elders weg dan ze zelf op te leiden.

De stelling over de IC-capaciteit deel ik niet helemaal. Natuurlijk is het zo dat bij exponentiële groei elke hoeveelheid IC-bedden uiteindelijk te weinig zal blijken te zijn. Maar in de huidige situatie, met een hoge vaccinatiegraad en een ziekenhuisbelasting die in principe te overzien is, moet je toch constateren dat de capaciteit structureel te laag is. Er stond laatst nog een interview in Zorgvisie met Alex Friedrich (UMCG) die ook concludeerde dat de capaciteit structureel 20% omhoog moet omdat de ziektelast door covid ook structureel hoger is.
Never explain, never apologize.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:16:37 #158
74056 crew  ToT
pi_201149060
Eerst wilde ik het wel, maar het werkt nauwelijks tegen de deltavariant die nu vooral heerst, en de effectiviteit neemt sowieso elke paar maand weer af. Ik ga iet elke paar maand een shot nemen.
Alleen als m'n QR-code ongeldig raakt en ik overal geweigerd ga worden zonder recente coronatest (dus als m'n gewone normale leven gehinderd wordt) ga ik het wel weer doen.
  Moderator dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:17:30 #159
5428 crew  miss_sly
pi_201149072
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 09:08 schreef Lurf het volgende:

[..]
Het tekort aan (ic-)verpleegkundigen is ook enigszins kunstmatig en wordt mede in stand gehouden door de beroepsgroep en de ziekenhuizen. Er was een paar jaar geleden een voorstel om het onderscheid tussen de verschillende specialisaties te laten vervallen, maar dat is op het laatste moment afgeschoten door de verpleegkundigen zelf. De ziekenhuizen intussen kopen liever verpleegkundigen elders weg dan ze zelf op te leiden.

De stelling over de IC-capaciteit deel ik niet helemaal. Natuurlijk is het zo dat bij exponentiële groei elke hoeveelheid IC-bedden uiteindelijk te weinig zal blijken te zijn. Maar in de huidige situatie, met een hoge vaccinatiegraad en een ziekenhuisbelasting die in principe te overzien is, moet je toch constateren dat de capaciteit structureel te laag is. Er stond laatst nog een interview in Zorgvisie met Alex Friedrich (UMCG) die ook concludeerde dat de capaciteit structureel 20% omhoog moet omdat de ziektelast door covid ook structureel hoger is.
Het ligt uiteraard wat minder simplistisch en er is echt wel ruimte voor verbetering en voor ander beleid. Of dat een structurele verhoging van de ic-capaciteit moet zijn, of een specifieke structurele capaciteit voor 200/500 covid-patienten voor de komende jaren of nog iets anders, is dan een tweede.
Punt is dat het argument dat de zorg is uitgekleed en we daarom een probleem hadden, niet correct is. Dat probleem hadden we toch gehad, alleen iets later.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:18:08 #160
5428 crew  miss_sly
pi_201149077
Maar goed, de discussie over de IC-capaciteit hoort niet in dit topic, aangezien dit over het al dan niet nemen van een booster-vaccinatie gaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:32:04 #161
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201149206
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 09:18 schreef miss_sly het volgende:
Maar goed, de discussie over de IC-capaciteit hoort niet in dit topic, aangezien dit over het al dan niet nemen van een booster-vaccinatie gaat.
Oh ja, sorry. De booster neem ik vooralsnog niet omdat ik de onderbouwing waarom het nodig zou zijn nog te zwak vind. Ik ben behoorlijk ziek geweest van de eerste twee prikken. Mijn partner kreeg er hartklachten van die pas na een paar weken afnamen (long-Pfizer zogezegd). Dus nee, zonder keiharde wetenschappelijke onderbouwing komt ie er niet in.
Never explain, never apologize.
pi_201149377
Zijn er überhaupt klinische trials opgestart om de noodzaak van een boostervaccin aan te tonen? Zolang daar geen gegevens over bekend zijn en de ziekenhuizen niet vol liggen met gevaccineerde mensen vind ik het bullshit om extra prikken te nemen.
pi_201154877
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 09:48 schreef YT123 het volgende:
Zijn er überhaupt klinische trials opgestart om de noodzaak van een boostervaccin aan te tonen? Zolang daar geen gegevens over bekend zijn en de ziekenhuizen niet vol liggen met gevaccineerde mensen vind ik het bullshit om extra prikken te nemen.
Daar heb je geen clinical trials voor nodig, daarvoor monitoor je de huidige gevaccineerde populatie.

Van veel vaccins krijg je na vroegere of langere tijd een booster. Paar keer een booster gehad voor rabies. Eerste 2x werden de antistoffen bepaald. Toen zei de arts dat bij mijn 3e booster ik waarschijnlijk zo hoog zou zitten dat ik levenslange bescherming had. Maar toen ik de 3e booster zou krijgen, bepaalde ze de hoeveelheden antistoffen niet meer. Dat deed maar 1 lab in Nederland, en dat was er mee gestopt. Dus vanaf toen werd geadviseerd om elke paar jaar een booster te nemen.
pi_201155061
waarom is mijn reactie verwijdert???
die prikken zul je moeten blijven halen...elk jaar een paar nieuwe , hoe meer je een virus gaat bestrijden hoe meer mutaties er komen... niks zo slim als een virus maak je borst maar nat https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531
pi_201157749
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ja daarom heb ik uiteindelijk wel een vaccin genomen, ook onder dwang van mijn werkgever.
Als jij in nederland werkt is dat onwijs illegaal. Zelfs in de zorg is dat nog altijd vrijwillig. Of werk jij in het buitenland?
pi_201161293
Scientists question evidence behind U.S. COVID-19 booster shot drive

Aug 19 (Reuters) - The Biden administration's plan to provide COVID-19 vaccine boosters is based on concerns that a decrease in the vaccines' ability to protect against milder infections could also mean people will have less protection against severe illness, a premise that has yet to be proven, scientists said on Thursday.

U.S. officials, citing data showing waning protection against mild and moderate illness from the Pfizer-BioNTech (PFE.N), and Moderna (MRNA.O) vaccines more than six months after inoculation, on Wednesday said boosters will be made widely available starting on Sept. 20.

The additional dose will be offered to people who received their initial inoculation at least eight months earlier.

"Recent data makes clear that protection against mild and moderate disease has decreased over time. This is likely due to both waning immunity and the strength of the widespread Delta variant," U.S. Surgeon General Vivek Murthy told reporters.

"We are concerned that this pattern of decline we are seeing will continue in the months ahead, which could lead to reduced protection against severe disease, hospitalization, and death."

Data on so-called "breakthrough" infections in vaccinated people shows that older Americans have so far been the most vulnerable to severe illness.

As of Aug. 9, almost 74% of the 8,054 vaccinated people that were hospitalized with COVID-19 were above the age of 65, according to the U.S. Centers for Disease Control and Prevention. Almost 20% of those cases ended in deaths.

Based on available data on vaccine protection, it is not clear that younger, healthier people will be at risk.

Gaat verder:

https://www.reuters.com/b(...)ot-drive-2021-08-19/
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201161418
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:37 schreef sirdanilot het volgende:
In de media wordt er volop gespeculeerd over een mogelijke boosterprik of 3e prik (en bij janssen 2e prik).

Ga jij die nemen?

Ik ben zelf met veel moeite toch maar gedwongen om de pfizer 2 prikken te nemen, de 2e prik heb ik over een paar weekjes. Dit omdat ik anders niet naar kantoor mag op het werk en dat soort gezeik .

Maar ik wil niet die troep blijvend in blijven spuiten, met elke spuit loop je weer risico op myocarditis en dat soort ongein. Dus ik hoop dat ik na mijn 2e vaccinatie nog lang geldig ben om dingen te doen.

Vanaf wanneer denken jullie dat iedereen ee 3e prik moet halen? Ik denk dat over een maandje of 2 dat wel duidelijk wordt, en niet alleen kwetsbaren maar iedereen. Dan moet iedereen die langer dan 4 maanden geleden zn 2e prik heeft gehad al weer aan de 3e.
Waarom zou ik een 3e shot moeten nemen als een 2e shot al voldoende is om uit het ziekenhuis te blijven? Dat ik een keertje Covid ga krijgen is vrijwel onherroepelijk. Maar met 2 shots is het al behoorlijk mild tenzij je echt vette pech hebt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_201161820
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 16:37 schreef Skylertje het volgende:
waarom is mijn reactie verwijdert???
die prikken zul je moeten blijven halen...elk jaar een paar nieuwe , hoe meer je een virus gaat bestrijden hoe meer mutaties er komen...
Dit zei ik laatst ook en dat mocht niet van de toen aanwezige mod.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201164227
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 16:37 schreef Skylertje het volgende:
waarom is mijn reactie verwijdert???
die prikken zul je moeten blijven halen...elk jaar een paar nieuwe , hoe meer je een virus gaat bestrijden hoe meer mutaties er komen... niks zo slim als een virus maak je borst maar nat https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531
Nope. De hoeveelheden mutaties heeft weinig te maken met de hoeveelheid bestrijding. Het aantal mutaties heeft te maken met de hoeveelheid virus. Hoe meer virus, hoe meer mutaties. Volgens jouw logica zouden er nu enorm veel mutaties van pokken, polio, mazelen etc moeten zijn, en dat is niet zo.

Nu er nog veel virus is zijn de zorgelijke mutaties vooral mutaties die besmettelijker zijn, anders kunnen ze niet dominant worden. Als de hoeveelheid virus ver teruggedrongen is, dan is het makkelijker voor een mutatie om dominant te worden, dus is besmettelijker zijn niet echt meer nodig. Maar omdat dan veel mensen immuun zijn, wordt het waarschijnlijker dat een nieuwe zorgelijke mutatie die immuniteit zal kunnen ontwijken. Sommige van die mutaties bestaan al, maar zijn simpelweg de populatie uitgedrukt door de delta variant.
pi_201165587
Als de vaccins maar 6 maanden werken neemt vanaf deze maand het aantal ongevaccineerden met 500.000 tot 1 miljoen PER WEEK toe, heb ik vernomen. Dus over een paar maanden is de ongevaccineerde groep weer de grootste?
Plaats hier uw advertentie
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 1 september 2021 @ 21:16:13 #171
414785 sirdanilot
pi_201172893
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 19:54 schreef Frenky893 het volgende:

[..]
Als jij in nederland werkt is dat onwijs illegaal. Zelfs in de zorg is dat nog altijd vrijwillig. Of werk jij in het buitenland?
Ik werk in het buitenland namelijk in Ierland
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201173155
Als je overal aan mee wil blijven doen, zal het wel weer moeten.
Check it out
pi_201173915
gewoon die qr code uitprinten en niet de app gebruiken tada opgelost
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_201176648
Ruzie over boosters:

Two senior FDA vaccine regulators are stepping down

-Marion Gruber, director of the FDA’s Office of Vaccines Research & Review, and deputy director Phil Krause will exit the agency.

-Their announced plans to depart come as the Biden administration prepares to begin offering Covid vaccine boosters shots to the general public.

-The officials were reportedly frustrated with the White House getting ahead of the agency on booster shots.


Two senior Food and Drug Administration officials responsible for reviewing Covid-19 vaccine applications are leaving the federal agency this fall, an agency spokesperson confirmed Tuesday.

Marion Gruber, director of the FDA’s Office of Vaccines Research & Review, and deputy director Phil Krause will exit the agency in October and November, respectively, according to a letter shared with CNBC by FDA spokeswoman Stephanie Caccomo.

“Thank you so much to Marion and Phil for all that they have contributed and continue to contribute to the agency, and thanks so much to each of you for all that you do every day,” FDA top vaccine regulator Dr. Peter Marks said in the letter.

The news was reported earlier by the biotech website BioCentury.

Their announced plans to depart come as the Biden administration prepares to begin offering Covid vaccine booster shots to the general public the week of Sept. 20. Some health experts saw the move as premature and political, especially because the FDA hasn’t finished reviewing data on boosters yet.

Endpoints News, a biotech industry publication, reported that the officials are leaving because they’re frustrated that the Centers for Disease Control and Prevention and its advisory committee are involved in decisions they think should be up to the FDA.

The final straw was when the White House got ahead of the agency on booster shots, according to Endpoints News, citing a former senior FDA leader.

When asked at a briefing later Tuesday whether the departures will affect trust in the FDA, White House Covid czar Jeff Zients said the decision to distribute boosters was made by a number of senior health officials, including acting FDA Commissioner Dr. Janet Woodcock.

“As our medical experts laid out, having reviewed all the available data, it is in their clinical judgment that it is time to prepare Americans for a booster shot,” he said.

https://www.cnbc.com/2021(...)e-stepping-down.html
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 00:26:45 #175
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201176665
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 16:37 schreef Skylertje het volgende:
waarom is mijn reactie verwijdert???
die prikken zul je moeten blijven halen...elk jaar een paar nieuwe , hoe meer je een virus gaat bestrijden hoe meer mutaties er komen... niks zo slim als een virus maak je borst maar nat https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531
Dat is complete onzin wat je nu zegt, de meest actieve mutaties komen allemaal uit gebieden met een zeer lage tot geen vaccinatie graad.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201176734
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:41 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Als de vaccins maar 6 maanden werken neemt vanaf deze maand het aantal ongevaccineerden met 500.000 tot 1 miljoen PER WEEK toe, heb ik vernomen. Dus over een paar maanden is de ongevaccineerde groep weer de grootste?
Dit slaat nergens op. Na 6 maanden is de bescherming tegen ernstige klachten nog steeds erg goed.
pi_201177135
Ik neem helemaal geen prik, want heb al bloeduitstortingen door problemen met kleppen van diepliggende aders (opereren zit er dus ook niet in), dus ik zit niet te wachten op bloedproppen. Denk dat het vaccin eerder mijn dood wordt dan het virus. Dat risico neem ik dan maar, maar gezien ik nog leef met mijn overgewicht zal het wel wat meevallen. Ook gezien meerdere collega's al corona hebben gehad.

En er overlijden mij wat teveel aan het vaccin (volgens mij meer dan enig vaccin ooit) dat ik het totaal onveilig acht.
Het enige wat ik deed was vaak naar festivals gaan, maar die gaan toch niet door. En ja het moet wel van twee kanten komen zeg ik dan. F1 mag allemaal wel (met 2x zoveel mensen als op een festival), maar een festivalletje kan dan weer niet. Kromme regering. Daarnaast geloof ik de leugenaars in Den Haag niet meer en kies ik steeds meer de kant van de wappies.
What was held impossible in the past will be inevitable in the future.
pi_201180084
twitter
pi_201180209
Boosterprik neem ik niet.

Ik zit niet in een gevarengroep voor Corona, sowieso al niet.
Ben nog relatief jong en qua gezondheid niets wat Corona eventueel extra gevaarlijk maakt.

De bescherming van 2 prikken (die ik heb gehad) is meer dan voldoende voor mijn situatie vind ik.
Dus 3e vind ik niet nodig.
  donderdag 2 september 2021 @ 12:19:17 #180
37248 BertV
Handgemaakt
pi_201180546
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 11:51 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Ik voorspel dat de conclusie deze winter anders gaat worden.
Bookmark dit maar, anders pek en veren voor BertV.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_201180795
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 12:19 schreef BertV het volgende:

[..]
Ik voorspel dat de conclusie deze winter anders gaat worden.
Bookmark dit maar, anders pek en veren voor BertV.
Ik voorspel pek en veren voor BertV.
pi_201181062
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 12:19 schreef BertV het volgende:

[..]
Ik voorspel dat de conclusie deze winter anders gaat worden.
Bookmark dit maar, anders pek en veren voor BertV.
Remindme in 3 months.
Plaats hier uw advertentie
  donderdag 2 september 2021 @ 13:27:41 #183
37248 BertV
Handgemaakt
pi_201181480
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 12:34 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Ik voorspel pek en veren voor BertV.
Laten we het hopen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_201181862
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 11:51 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Geef het nog een paar maanden voor het dringend wordt.
  donderdag 2 september 2021 @ 14:09:22 #185
8369 speknek
Another day another slay
pi_201181900
Het EMA wil vooral de nadruk leggen op het vaccineren van de ongevaccineerden in plaats van een derde prik voor de gevaccineerden, wat me een goede afweging lijkt. Ook is het verstandiger de rest van de wereld een hogere vaccinatiegraad te geven dan ons nog wat beter te beschermen...

Maar Pfizer lijkt uit nieuwe onderzoeken wel snel minder effectief te worden, dus ik verwacht eerlijk gezegd wel dat ze er voor deze groep op terug gaan komen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201182068
Ik ga na mijn Janssen prik en 2 moderna injecties ook zo snel mogelijk mijn booster halen.


Hopelijk mag ik er daar 2 of 3 van in korte tijd.


Als 20iger lijkt mij dit de enige manier om nog normaal te kunnen leven


Misschien dat ik dan eind dit jaar mijn oma weer kan zien op afstand

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2021 14:24:50 ]
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 3 september 2021 @ 12:38:03 #187
414785 sirdanilot
pi_201194122
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:24 schreef aTypisch het volgende:
Ik ga na mijn Janssen prik en 2 moderna injecties ook zo snel mogelijk mijn booster halen.


Hopelijk mag ik er daar 2 of 3 van in korte tijd.


Als 20iger lijkt mij dit de enige manier om nog normaal te kunnen leven


Misschien dat ik dan eind dit jaar mijn oma weer kan zien op afstand
Ja pas op onder de 5 prikken kan je haar ook via Whatsapp besmetten
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator vrijdag 3 september 2021 @ 12:43:37 #188
5428 crew  miss_sly
pi_201194194
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:24 schreef aTypisch het volgende:
Ik ga na mijn Janssen prik en 2 moderna injecties ook zo snel mogelijk mijn booster halen.

Hopelijk mag ik er daar 2 of 3 van in korte tijd.

Als 20iger lijkt mij dit de enige manier om nog normaal te kunnen leven

Misschien dat ik dan eind dit jaar mijn oma weer kan zien op afstand
Deze heb je nu al een aantal keren in een aantal topics herhaald. De grap is er nu wel vanaf, dus doe maar niet meer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201195198
-niet doen-

[ Bericht 97% gewijzigd door miss_sly op 03-09-2021 15:02:19 ]
pi_201203159
Ze controleren er toch niet op dus ga die 3e griepprik dan ook niet nemen, sowieso ontwikkelen ze maar een werkend vaccin ipv die halfbakken oplossingen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_201204493
Nee.
pi_201205391
Ik ben zelf werkzaam binnen de zorgsector en als ik naar mijzelf en naar collega’s kijk dan wordt het nog wat…. Nu al gruwelijke tekorten en veel te hoge werkdruk. Als straks personeel ook niet meer ingezet wordt die geen 7e prik wil (want naar mijn idee gaan we die kant op)dan wordt het nog lachen.
pi_201205563
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:28 schreef GS-Raw het volgende:
Ik ben zelf werkzaam binnen de zorgsector en als ik naar mijzelf en naar collega’s kijk dan wordt het nog wat…. Nu al gruwelijke tekorten en veel te hoge werkdruk. Als straks personeel ook niet meer ingezet wordt die geen 7e prik wil (want naar mijn idee gaan we die kant op)dan wordt het nog lachen.
Wat een egoïsten
pi_201211137
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 12:00 schreef bianconeri het volgende:
Boosterprik neem ik niet.

Ik zit niet in een gevarengroep voor Corona, sowieso al niet.
Ben nog relatief jong en qua gezondheid niets wat Corona eventueel extra gevaarlijk maakt.

De bescherming van 2 prikken (die ik heb gehad) is meer dan voldoende voor mijn situatie vind ik.
Dus 3e vind ik niet nodig.
Maar zonder 3de prikkie krijg je geen QR van Hugo en ben je net zo erg als diegene die vaccinatie totaal weigeren. Dan ben je toch een wappie.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_201225643
Ik wil best een booster, maar ik vind wel dat die eerst moet gaan naar de mensen met weinig afweer en anderen die het echt nodig hebben. Vind het een vreemd idee dat wij hier over nadenken terwijl mensen ergens anders in de wereld nog op de eerste wachten.

Maar als dat geen probleem was zou ik hem wel halen ja, de griepprik haal ik ook jaarlijks dus deze kan er wel bij dan.
pi_201225960
De booster is toch gebaseerd op n oude variant? We zijn al duizenden varianten verder.
pi_201233911
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 14:47 schreef NeeOfTochJA het volgende:
De booster is toch gebaseerd op n oude variant? We zijn al duizenden varianten verder.
Een boosterprik is gewoon een derde prik met een van de bestaande vaccins. Waarschijnlijk Pfizer of Moderna. Die moeten dan wel eerst worden aangepast aan nieuwe mutaties. Maar als dat gebeurd is heb je een goede booster.
pi_201233930
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 14:30 schreef DoubleDip het volgende:
Ik wil best een booster, maar ik vind wel dat die eerst moet gaan naar de mensen met weinig afweer en anderen die het echt nodig hebben. Vind het een vreemd idee dat wij hier over nadenken terwijl mensen ergens anders in de wereld nog op de eerste wachten.

Maar als dat geen probleem was zou ik hem wel halen ja, de griepprik haal ik ook jaarlijks dus deze kan er wel bij dan.
_O-
dit geloof je echt over jezelf?
pi_201233940
quote:
14s.gif Op zondag 5 september 2021 22:02 schreef aTypisch het volgende:

[..]
_O-
dit geloof je echt over jezelf?
Waarom zou ik dat niet geloven dan? Geef eerst maar aan degenen die het meeste risico lopen, daarna kom ik wel als er nog is.
pi_201233953
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 22:04 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Waarom zou ik dat niet geloven dan? Geef eerst maar aan degenen die het meeste risico lopen, daarna kom ik wel als er nog is.
ja weet niet, omdat je daarna bijvoorbeeld nog een andere reden geeft waar je sowieso niet op gaat wachten en dat in de praktijk niet zo werkt

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2021 22:05:30 ]
pi_201233973
quote:
10s.gif Op zondag 5 september 2021 22:05 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ja weet niet, omdat je daarna bijvoorbeeld nog een andere reden geeft waar je sowieso niet op gaat wachten en dat in de praktijk niet zo werkt
Ik bedoelde ook niet letterlijk wachten totdat de hele wereld die prik gehad heeft natuurlijk. Dat kan nooit. Maar het idee dat wij en andere landen overwegen om derde prikken uit te delen terwijl anderen de eersten niet gehad hebben blijf ik wel wat gek vinden.
pi_201233984
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 22:07 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Ik bedoelde ook niet letterlijk wachten totdat de hele wereld die prik gehad heeft natuurlijk. Dat kan nooit. Maar het idee dat wij en andere landen overwegen om derde prikken uit te delen terwijl anderen de eersten niet gehad hebben blijf ik wel wat gek vinden.
ik niet, de mensen die hier verantwoordelijk voor zijn hebben maar een taak: die dingen naar NL halen

als we ze dan over hebben worden ze vernietigd of in kleine hoeveelheden naar landen gestuurd waar ze deze ook kunnen gebruiken

dat gelul over solidariteit interesseert die mensen geen zak :+
  zondag 5 september 2021 @ 22:15:24 #203
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_201234053
Bewijs dat het nodig is, is er allerminst. Antibody titers gaan eigenlijk altijd omlaag, betekent niet dat immuniteit afneemt.

Ik hoop dat het niet nodig is en we de rest van de wereld eerst kunnen vaccineren. Maar mocht het om wat voor reden dan ook nodig blijken te zijn, dan ga ik er zeker nog één halen.
pi_201234957
CDC advisors raise concerns about 'over-vaccination' and ask the White House for more data to show boosters are needed

-The White House says Americans should start getting boosters of Pfizer and Moderna as of September 20.
-But leading experts who regulate vaccinations in the US worry we don't yet have evidence to support that move.
-Some experts say waiting even longer for boosters could be more effective.


The Biden Administration has announced that, starting on September 20, third doses of Pfizer and Moderna's COVID-19 vaccines should start to become available to Americans who were the first in line to receive their initial two-shot vaccines.

But federal experts who are working behind the scenes on vaccine regulation and safety are still clambering for more evidence that those third doses are really needed at this juncture for everyone.

"If we're going to move in this direction, I want to see the data," registered nurse Lynn Bahta, who serves on the Centers for Disease Control and Prevention's independent advisory committee on vaccines, said during a meeting earlier this week.

The timing of booster shots matters to our collective immunity against COVID-19, and it's not clear yet to many top experts, including those working inside the CDC and FDA, that most people (aside from the elderly or immunocompromised) need a third COVID-19 shot at eight months post-vaccination.

Gaat verder:

https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zondag 5 september 2021 @ 23:42:11 #205
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_201235087
Mits ik weer m’n festivals mag mogen ze me lekspuiten :')
pi_201235149
Scientists Question Joe Biden's Push for COVID Vaccine Booster Shots

Scientists have spoken out against the push for vaccine boosters to be rolled out by September 20 following an announcement from President Joe Biden, claiming there is not enough evidence to support such a move.

Biden recently vowed to begin boosters from September 20, pending federal authorization. The boosters will be available five months after people finish their primary immunizations, bringing the original timetable forward by three months.

However, a number of medical experts are questioning why such a date has been penciled in given the data on whether boosters are needed is still unclear and that the priority right now should be giving shots to the large swathes of the population who are still currently unvaccinated.

On Monday, the Advisory Committee on Immunization Practices (ACIP), which advises the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), said during a panel that they may recommend a different approach to boosters than the one proposed by Biden depending on further evidence.

Gaat verder:

https://www.newsweek.com/(...)osters-shots-1624994
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  User die het meest klaagt 2022 maandag 6 september 2021 @ 02:47:07 #207
414785 sirdanilot
pi_201235553
Het gaat natuurlijk alleen maar om geld. Veel beter om vaccins voor minder geld aan arme landen te verkopen in plaats van leuren met boosters.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201237172
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:41 schreef Ama het volgende:
Ik moet de 2de nog steeds halen.
Ik moet de 1e nog krijgen als ik dat zou willen! ;)
pi_201237209
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 02:47 schreef sirdanilot het volgende:
Het gaat natuurlijk alleen maar om geld. Veel beter om vaccins voor minder geld aan arme landen te verkopen in plaats van leuren met boosters.
Deze video blijft maar in mijn YouTube 'Feed' voorbij komen... :')

pi_201237258
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 10:04 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Deze video blijft maar in mijn YouTube 'Feed' voorbij komen... :')

collega van Hugo?
Plaats hier uw advertentie
  maandag 6 september 2021 @ 10:15:35 #211
37248 BertV
Handgemaakt
pi_201237371
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 02:47 schreef sirdanilot het volgende:
Het gaat natuurlijk alleen maar om geld. Veel beter om vaccins voor minder geld aan arme landen te verkopen in plaats van leuren met boosters.
In de echt arme landen hebben eerdere ziektes al lang gezorgd voor natuurlijke selectie.
Daarbij heeft de bevolking geen overgewicht en is deze gemiddeld veel jonger.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 6 september 2021 @ 13:03:32 #212
414785 sirdanilot
pi_201239346
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 10:15 schreef BertV het volgende:

[..]
In de echt arme landen hebben eerdere ziektes al lang gezorgd voor natuurlijke selectie.
Daarbij heeft de bevolking geen overgewicht en is deze gemiddeld veel jonger.
Ook in straatarme landen zijn er oude mensen en er gaan er duizenden dood aan de corona hoor.

Ik zou veel liever zien dat die vaccins krijgen ipv hier gaan lopen leuren met boosters.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201246799
Vierde boostershot jongens! Lekker kassa!

Israel is planning to administer FOURTH Covid shot which could be adjusted to fight new variants as country battles wave of infections despite hugely successful vaccine roll-out

-It comes as the country deals with soaring cases despite blazing a trail on jabs

-The country's national coronavirus czar says people should expect to receive a new vaccination against the virus more frequently - 'every five to six months'

-Israel expected to give out vaccines that have been specially adapted to cope with different variants of the coronavirus by late 2021 or early 2022, he says


Israel is set to begin preparations to administer fourth doses of the coronavirus vaccines as the country deals with soaring cases despite its trail-blazing roll-out of jabs.

The country's national coronavirus czar Salman Zarka said the country needs to prepare for a fourth injection, which could be modified to better protect against new variants of the virus.

'Given that that the virus is here and will continue to be here, we also need to prepare for a fourth injection,' he told Kan public radio.

'This is our life from now on, in waves.'

https://archive.ph/VQrx1#selection-1057.0-1073.41
https://www.dailymail.co.(...)ht-new-variants.html
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201268545
quote:
10s.gif Op maandag 6 september 2021 23:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Vierde boostershot jongens! Lekker kassa!

Geen enkel boostershot jongens.

quote:
WHO-baas Tedros Adhanom Ghebreyesus vraagt landen met grote voorraden coronavaccin om voorlopig af te zien van een derde prik, ook wel boostershot genoemd. De voorzitter van de Wereldgezondheidsorganisatie ziet het liefst dat dit tot het eind van het jaar zo blijft. Arme landen zouden voorrang moet krijgen bij de vaccinaties.

Tedros zegt 'geschokt' te zijn door opmerkingen van farmaceuten, die claimen dat de voorraden groot genoeg zijn om zowel de boosters aan te bieden als ook vaccinaties mogelijk te maken in landen die staan te springen om prikken, maar tegen tekorten aankijken.

De WHO-chef zegt 'niet te zullen zwijgen als landen en bedrijven, die de wereldwijde toevoer van vaccins controleren, van mening zijn dat arme landen maar genoegen moet nemen met de restjes.'' Eerder riep hij al op om tot eind september af te zien van boostershots. Nu overwegen sommige landen, waaronder de Verenigde Staten, toch om kwetsbaren een aanvullende prik te geven.
https://www.ad.nl/binnenl(...)nd-ernstig~a52a4287/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201278751
ja, ik ben gevaccineerd met astra zeneca, wat toch minder goed scoort. Een extra pfizer prikje zou ik dus niet erg vinden :P
hardcoholic
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 september 2021 @ 18:15:27 #216
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_201281366
Wij hebben hier in Duitsland 1x AZ gekregen en 1x Pfizer. Vandaag kwam het bericht dat wij daarom een 3e prik kunnen krijgen (dus als de eerste prik een vectorvaccin was). Gaat weer via de huisarts en we gaan hem zeker halen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_201294110
Australische gezondheidschef: “Men zal moeten wennen aan eindeloze boostershots”

Kerry Chant, chief health officer van New South Wales, zegt dat Covid mogelijk “voor eeuwig” onder ons zal zijn en dat mensen beter zo snel mogelijk wennen aan het idee van een eindeloze cyclus van varianten en vaccins.

https://www.msn.com/nl-be(...)aMj2?ocid=entnewsntp
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201405378
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Australische gezondheidschef: “Men zal moeten wennen aan eindeloze boostershots”

Kerry Chant, chief health officer van New South Wales, zegt dat Covid mogelijk “voor eeuwig” onder ons zal zijn en dat mensen beter zo snel mogelijk wennen aan het idee van een eindeloze cyclus van varianten en vaccins.

https://www.msn.com/nl-be(...)aMj2?ocid=entnewsntp
Blijkbaar bedrijven ze in Australië andere wetenschap dan de rest van de wereld.

Artikel van de NY Times:

In a new review, some F.D.A. scientists and others say boosters aren’t needed for the general population.

None of the data on coronavirus vaccines so far provides credible evidence in support of boosters for the general population, according to a review published on Monday by an international group of scientists, including some at the Food and Drug Administration and the World Health Organization.

The 18 authors include Dr. Philip Krause and Dr. Marion Gruber, F.D.A. scientists who announced last month that they will be leaving the agency, at least in part because they disagreed with the Biden administration’s push for boosters before federal scientists could review the evidence and make recommendations.

The Biden administration has proposed administering vaccine boosters eight months after the initial shots. But many scientists have opposed the plan, saying the vaccines continue to be powerfully protective against severe illness and hospitalization. A committee of advisers to the F.D.A. is scheduled to meet on Friday to review the data.
In the new review, published in The Lancet, experts said that whatever advantage boosters provide would not outweigh the benefit of using those doses to protect the billions of people who remain unvaccinated worldwide. Boosters may be useful in some people with weak immune systems, they said, but are not yet needed for the general population.

Gaat verder:

Link
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201498159
Nee.
pi_201498454
Ja, waarom niet?
pi_201506238
Gelukkig volgen we de wetenschap in deze crisis!



NY Times artikel
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 25 september 2021 @ 00:41:39 #222
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201506309
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 15:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ja, waarom niet?
Waarom wel?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201507136
Nee, ik mis de data waarom ik dat als gezonde gevaccineerde dertiger dat opnieuw zou moeten doen. Ik haal ook niet jaarlijks de griepprik. En nee, daarbij zeg ik niet dat covid hetzelfde is als influenza.
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 25 september 2021 @ 10:10:49 #224
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201508128
Ik heb éénmalig en bewust Janssen gehaald (minder gezeik) en daar houd ik het bij tenzij er een ergere variant komt dan Delta.
pi_201510255
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 00:41 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Waarom wel?
Omdat dat schijnbaar nodig zal worden geacht. En aangezien ik geen enkel probleem heb met prikken, zie ik niet in waarom ik dat zal moeten weigeren.
  zaterdag 25 september 2021 @ 14:28:27 #226
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_201511029
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Omdat dat schijnbaar nodig zal worden geacht. En aangezien ik geen enkel probleem heb met prikken, zie ik niet in waarom ik dat zal moeten weigeren.
Een Happy Spuiter.. er is dus nog hoop _O-
pi_201511037
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 08:30 schreef June. het volgende:
Nee, ik mis de data waarom ik dat als gezonde gevaccineerde dertiger dat opnieuw zou moeten doen. Ik haal ook niet jaarlijks de griepprik. En nee, daarbij zeg ik niet dat covid hetzelfde is als influenza.
Je had wel de data waaruit bleek dat je als gezonde dertiger die eerste twee prikken moest halen?
pi_201511686
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:28 schreef 5thencounter het volgende:

[..]
Een Happy Spuiter.. er is dus nog hoop _O-
En waarom neem jij wel / geen boosterprik?
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:12:59 #229
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_201511850
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
En waarom neem jij wel / geen boosterprik?
Volgens de officiële richtlijnen van het recht op privacy hoef ik deze vraag niet te beantwoorden... :W

Maar onofficieel... ik wil die lab troep niet in mijn bloedbaan
pi_201512874
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:12 schreef 5thencounter het volgende:

[..]
Volgens de officiële richtlijnen van het recht op privacy hoef ik deze vraag niet te beantwoorden... :W

Maar onofficieel... ik wil die lab troep niet in mijn bloedbaan
Dus neem / heb jij ook geen andere vaccins?
pi_201512966
Ik neem geen vaccine dus ook geen boosterprik.

Hoor mensen om mij heen: "als ik nogmaals moet prikken dan doe ik het echt niet". Yeah right, als je door groepsdruk je nu laat prikken dan doe je dat straks ook.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201513046
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:00 schreef airconditioning het volgende:
I.p.v. geleerde doktoren ga je advies vragen bij FOK!? Lol.
Neem gewoon je prikken, al zijn het er 10, en zorg dat je een volwaardig persoon blijft in de samenleving. -onnodige term weggehaald-
Hoor jij jezelf wel praten?
  zaterdag 25 september 2021 @ 17:41:24 #233
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_201514040
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:14 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dus neem / heb jij ook geen andere vaccins?
klopt, sinds 1960 (dat waren uitgeteste vaccins voor oude bekende ziekten) niet meer nodig geweest... nog meer drogreden?
pi_201515391
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je had wel de data waaruit bleek dat je als gezonde dertiger die eerste twee prikken moest halen?
Ja, vaccinatie reduceert ernstige ziekte met IC opname. Dus dat vond ik een nobrainer, ondanks de kleine kans dat dat gebeurd.
Shine bright like a diamond.
pi_201515393
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:41 schreef 5thencounter het volgende:

[..]
klopt, sinds 1960 (dat waren uitgeteste vaccins voor oude bekende ziekten) niet meer nodig geweest... nog meer drogreden?
Het is maar een vraag uit interesse. Voel jij je altijd zo snel aangevallen?
  zaterdag 25 september 2021 @ 20:23:28 #236
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_201516792
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Het is maar een vraag uit interesse. Voel jij je altijd zo snel aangevallen?
Jup, het is een kutwereld geworden inmiddels.. wel heel "woke" er zijn nu nog maar twee soorten mensen, de Wellers en de Nieters
pi_201540629
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:22 schreef KroketBroodje het volgende:
Ik neem geen vaccine dus ook geen boosterprik.

Hoor mensen om mij heen: "als ik nogmaals moet prikken dan doe ik het echt niet". Yeah right, als je door groepsdruk je nu laat prikken dan doe je dat straks ook.
Er is ook geen reden om de booster niet te nemen als je de eersten wel hebt gehad.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201540661
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 13:03 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ook in straatarme landen zijn er oude mensen en er gaan er duizenden dood aan de corona hoor.

Ik zou veel liever zien dat die vaccins krijgen ipv hier gaan lopen leuren met boosters.
Het type vaccins dat we hier gebruiken is niet echt geschikt voor die landen.
Er zijn geschiktere vaccins in opkomst.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201540789
er zijn genoeg landen waar het vaccineren niet gaat of vanwege tekorten niet gaat
is het niet beter onze 3e daar heen te sturen en pas na een 3e gaan als iedereen die wil en kan op de wereld klaar is
en er natuurlijk genoeg is
pi_201540956
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er is ook geen reden om de booster niet te nemen als je de eersten wel hebt gehad.
Als die persoon het niet leuk vind is dat al een reden om het niet te doen. Je bedoelt geen reden die je accepteert.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201541079
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er is ook geen reden om de booster niet te nemen als je de eersten wel hebt gehad.
Hoezo? Misschien dat iemand na de eerste twee prikken ondertussen doorheeft dat het geen enkel nut dient om elke paar maanden een booster te nemen.
pi_201541151
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Hoezo? Misschien dat iemand na de eerste twee prikken ondertussen doorheeft dat het geen enkel nut dient om elke paar maanden een booster te nemen.
Want dat heb op Feesboek gestaan?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201541152
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Want dat heb op Feesboek gestaan?
In Israel doen ze dat al zo.
pi_201541162
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:18 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Als die persoon het niet leuk vind is dat al een reden om het niet te doen. Je bedoelt geen reden die je accepteert.
Voor mij in part laat je je helemaal niet vaccineren omdat je de kleur van het vaccin niet aanstaat.
Dat boeit me verder totaal niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201541167
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
In Israel doen ze dat al zo.
Want dat stond op Feesboek?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201541192
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:02 schreef AlwaysConnected het volgende:
er zijn genoeg landen waar het vaccineren niet gaat of vanwege tekorten niet gaat
is het niet beter onze 3e daar heen te sturen en pas na een 3e gaan als iedereen die wil en kan op de wereld klaar is
en er natuurlijk genoeg is
Het type vaccins dat we hier gebruiken is niet echt geschikt voor die landen.
Er zijn geschiktere vaccins in opkomst
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201541203
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:36 schreef Wappie het volgende:

[..]
Want dat stond op Feesboek?
Nee, in serieuze Israelische media. Vandaag ook in The Guardian overigens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Halcon op 27-09-2021 15:48:29 ]
pi_201541254
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Voor mij in part laat je je helemaal niet vaccineren omdat je de kleur van het vaccin niet aanstaat.
Dat boeit me verder totaal niet.
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er is ook geen reden om de booster niet te nemen als je de eersten wel hebt gehad.
Het boeit je wel wat anders begin je er niet over
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201541269
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:45 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
[..]
Het boeit je wel wat anders begin je er niet over
En blijft 'ie er niet de hele dag over bezig.
pi_201541434
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:45 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
[..]
Het boeit je wel wat anders begin je er niet over
Ik vind de discussie boeiend, daarom zit ik op Fok.
Maar in het dagelijks leven kan het mij mijn reet roesten...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201541511
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:40 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee, in serieuze Israelische media. Vandaag ook in The Guardian overigens.
Even gekeken bij The Guardian, en daar gaat het over 3 vaccinaties tegen Covid, vergelijkbaar met 3 vaccinaties tegen hepatitis B.
En inwoners die 5 maanden of langer geleden zijn gevaccineerd komen in aanmerking voor de tweede booster.
Dat is niet hetzelfde als elke paar maanden een prik.
https://www.theguardian.c(...)oster-shots-standard
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201542474
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Want dat stond op Feesboek?
Je zou ook eens even op een website van de Israelische regering kunnen kijken voordat je met dooddoeners en oneliners aankomt.

https://corona.health.gov.il/en/directives/green-pass-info/

Technisch gezien gaat het pas 3 oktober in, maar soit.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_201542497
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 16:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Even gekeken bij The Guardian, en daar gaat het over 3 vaccinaties tegen Covid, vergelijkbaar met 3 vaccinaties tegen hepatitis B.
En inwoners die 5 maanden of langer geleden zijn gevaccineerd komen in aanmerking voor de tweede booster.
Dat is niet hetzelfde als elke paar maanden een prik.
https://www.theguardian.c(...)oster-shots-standard
Je green pass is maar 6 maanden geldig na je laatste shot. Dat zegt genoeg lijkt me. Tenzij je nergens meer binnen wilt komen.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_201542599
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:47 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Je green pass is maar 6 maanden geldig na je laatste shot. Dat zegt genoeg lijkt me. Tenzij je nergens meer binnen wilt komen.
Lekker dan, nog 2 dagen en ik zit 6 maanden na mijn derde prik. Dan maar niet naar Israel :+
Zou al blij zijn als ze de UK vaccinatie-bewijzen (QR-codes) aan die van de EU knopen. Vooralsnog is dat niet zo (al zeggen ze bij CoronaCheck dat dat wel zo zou moeten zijn), maar het zou nog voor het eind van de maand geregeld moeten zijn.
pi_201542645
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Lekker dan, nog 2 dagen en ik zit 6 maanden na mijn derde prik. Dan maar niet naar Israel :+
Zou al blij zijn als ze de UK vaccinatie-bewijzen (QR-codes) aan die van de EU knopen. Vooralsnog is dat niet zo (al zeggen ze bij CoronaCheck dat dat wel zo zou moeten zijn), maar het zou nog voor het eind van de maand geregeld moeten zijn.
Welcome to the club of vitually unvaccinated people.

Die hele prik maakt me geen zak meer uit ondertussen, maar er moet op zijn minst toch iets van weerstand zijn tegen de alsmaar glijdende schaal van de afgelopen Coronatijd. De glijdende schaal is een drogreden als argument, maar de afgelopen periode met ik murw gebeukt, sorry. Zolang er geen duidelijkheid komt zoals in Denemarken, waar een deadline werd gesteld ga ik nergens meer in mee. Landen volgen elkaar op omdat de Overton Window continue verschuift, al dan niet geholpen door de media.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_201542679
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:04 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Welcome to the club of vitually unvaccinated people.

Die hele prik maakt me geen zak meer uit ondertussen, maar er moet op zijn minst toch iets van weerstand zijn tegen de alsmaar glijdende schaal van de afgelopen Coronatijd. De glijdende schaal is een drogreden als argument, maar de afgelopen periode met ik murw gebeukt, sorry. Zolang er geen duidelijkheid komt zoals in Denemarken, waar een deadline werd gesteld ga ik nergens meer in mee. Landen volgen elkaar op omdat de Overton Window continue verschuift, al dan niet geholpen door de media.
Israel slaat nogal door natuurlijk.
Maar in Nederland wordt het ook wel tijd dat het kabinet ballen krijgt en een einde aan de crisis maakt...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201542736
Men heeft signaalwaardes, en inmiddels zit Nederland onder de twee belangrijkste signaalwaardes (instroom in kliniek en IC). Wat mij betreft zou er nog een bij mogen: ziekenhuisbezetting met Covid. Dat hangt natuurlijk sterk samen met de vorige twee, maar de ligtijd is niet constant.
Maar wat me het meeste stoort is dat die signaalwaardes eigenlijk alleen gebruikt worden bij een opwaartse trend. Zodra men er boven kwam, gaan er alarmbellen af en worden maatregelen getroffen. Eigenlijk zouden er ook signaalwaardes moeten zijn bij een neerwaartse trend. Die het afschaffen van restricties moeten triggeren. Die zouden wel wat lager liggen, maar dan weet je beter waar je aan toe bent.
pi_201542744
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:44 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Je zou ook eens even op een website van de Israelische regering kunnen kijken voordat je met dooddoeners en oneliners aankomt.

https://corona.health.gov.il/en/directives/green-pass-info/

Technisch gezien gaat het pas 3 oktober in, maar soit.
Ja, en de pas is max 6 maanden geldig.
Maar ik zie nog geen aanstalten om een vierde prik in te voeren...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201543080
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, en de pas is max 6 maanden geldig.
Maar ik zie nog geen aanstalten om een vierde prik in te voeren...
Gelukkig dan maar, de crisis gaat over maximaal 6 maanden afgesloten worden daar. Fijn om te weten.

Op zijn minst zou je je achter je oren moeten krabben als je dit leest, maar ondanks je rationalisaties lijk je dat ook wel te doen.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_201543349
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, en de pas is max 6 maanden geldig.
Maar ik zie nog geen aanstalten om een vierde prik in te voeren...
https://www.timesofisrael(...)al-4th-vaccine-dose/
pi_201543972
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:45 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Gelukkig dan maar, de crisis gaat over maximaal 6 maanden afgesloten worden daar. Fijn om te weten.

Op zijn minst zou je je achter je oren moeten krabben als je dit leest, maar ondanks je rationalisaties lijk je dat ook wel te doen.
Ach, een mens mag toch hopen ;)
En anders toch maar die vierde prik, als we nog steeds te maken hebben met te hoge cijfers en het vaccin de enige remedie is, maar helaas maar kort beschermt..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201544175
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ach, een mens mag toch hopen ;)
En anders toch maar die vierde prik, als we nog steeds te maken hebben met te hoge cijfers en het vaccin de enige remedie is, maar helaas maar kort beschermt..
Maar even zonder nahnah told you so, of ik heb het goed en jij niet of iets dergelijks, zonder oordeel (ik ben van mening dat het meest goede antwoord niet bekend is, mogelijk pas over een paar jaar): wat vind jij van de gang van zaken in Israel? In mijn ogen het het slechts dat de Overton Window daar iets verder ligt, maar ook daar was dit een half jaar geleden niet voorspeld. Onze window verschuift ook zolang de crisis al aanhoudt. Het is gewoon een valide argument gebleken. Ik hoop dat het niet zover komt, maar sluit niets meer uit. Ik zou echt eens je mening willen weten. Als je dat wilt heet dat, want ja fok he.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_201545136
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:56 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Maar even zonder nahnah told you so, of ik heb het goed en jij niet of iets dergelijks, zonder oordeel (ik ben van mening dat het meest goede antwoord niet bekend is, mogelijk pas over een paar jaar): wat vind jij van de gang van zaken in Israel? In mijn ogen het het slechts dat de Overton Window daar iets verder ligt, maar ook daar was dit een half jaar geleden niet voorspeld. Onze window verschuift ook zolang de crisis al aanhoudt. Het is gewoon een valide argument gebleken. Ik hoop dat het niet zover komt, maar sluit niets meer uit. Ik zou echt eens je mening willen weten. Als je dat wilt heet dat, want ja fok he.
Nou, die link naar het vierde vaccin had ik over het hoofd gezien.
De derde prik vind ik al wat overdreven, maar op zich nog wel te verkopen.
Maar nu al voorsorteren op elke 5 maanden een boostervaccin, en dat de komende decennia...
Dat gaat mij te ver.
Ik had dat niet verwacht van Israël.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 27 september 2021 @ 20:58:40 #264
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201545245
Alleen een superturbo-prik.
pi_201546765
Big pharma wil je prikken tot je scheel ziet.
twitter
pi_201547222
No prik for me...Hugo prick...

[ Bericht 14% gewijzigd door mthecatlover op 27-09-2021 23:47:03 (edit) ]
pi_201574000
Voor de mannen die het vaccin halen omdat ze anders erg ziek worden:

Hebben jullie ook een HPV-vaccin gehaald? Zo niet, waarom niet, en wel een coronaprik? Ziektebeeld van HPV is wel wat anders dan corona toch?
pi_201574014
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 01:08 schreef jakosi het volgende:
Voor de mannen die het vaccin halen omdat ze anders erg ziek worden:

Hebben jullie ook een HPV-vaccin gehaald? Zo niet, waarom niet, en wel een coronaprik? Ziektebeeld van HPV is wel wat anders dan corona toch?
Werd je voor die prik ook gechanteerd dan? Zo niet dan is dat je antwoord.
pi_201575406
Fauci nu ook positief over continue boostershots!

Fauci: Boosters Are for Keeping People Healthy, Not Alive

A week after FDA and CDC advisory committees clashed on the nuances of when and whether to recommend COVID-19 booster shots, Anthony Fauci told my colleague Ed Yong that he still believes third doses of the mRNA vaccines are crucial, suggesting once again that they will eventually be part of a standard regimen.

As those committees deliberated, the experts considered qualitative evidence on the shots’ safety and efficacy, but also kept getting stuck on two larger conceptual questions. First: What, exactly, is the point of offering third shots? Skeptics of large-scale boosting argue that the COVID-19 vaccines were designed to prevent severe hospitalization and death, while third shots seem more likely to offer (temporary) protection against infection and mild disease. In their view, boosting wouldn’t offer any meaningful gains. “I reject that,” Fauci, who serves as Joe Biden’s chief medical adviser and the director of the National Institute of Allergy and Infectious Disease, said at The Atlantic Festival today. “I think we should be preventing people from getting sick from COVID even if they don’t wind up in the hospital.”

Gaat verder:

https://www.theatlantic.c(...)rica-healthy/620220/
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201576264
De tijd zal het leren. In de Oxford studie voegden ze een 3e prik toe, ongeveer 7 maanden na de 2e. Dit was in maart. Inmiddels hebben ze de studie afgesloten, geen 4e prik. Dat kan ook te maken hebben met het feit dat de studie populatie steeds kleiner is geworden door mensen die positief testen, en de controle groep die opgegeven werd in maart (toen kreeg iedereen het vaccin, en een week later kreeg je te horen of de eerste 2 prikken ook het vaccin was, of het controle vaccin, MenACWY). We zullen moeten afwachten of besmettingen, en vooral opnames, zodanig toe gaan nemen na verloop van tijd, dat de ziekenhuisbezetting weer oploopt. Als dat inderdaad gebeurd, dan denk ik dat toch wel veel mensen voor die 3e prik gaan. Als dat niet gebeurd, dan is er ook geen reden tot 3e prik, of misschien alleen onder kwetsbare groepen.
pi_201576955
Ik ben Corona/Covid echt spuugzat dus ik ben bereid over hete kolen te lopen als dat blijkt te helpen.

Ik heb enkel minimale irritatie ondervonden bij de eerste twee prikken (vermoeidheid en het gevoel dat iemand me met de knokkels tegen de arm had gestompt, voornamelijk) dus een extra vaccinatie is niet meer dan een smoes om even een ochtend of middag niet te hoeven werken :)
pi_201577645
quote:
13s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Fauci nu ook positief over continue boostershots!

Fauci: Boosters Are for Keeping People Healthy, Not Alive

A week after FDA and CDC advisory committees clashed on the nuances of when and whether to recommend COVID-19 booster shots, Anthony Fauci told my colleague Ed Yong that he still believes third doses of the mRNA vaccines are crucial, suggesting once again that they will eventually be part of a standard regimen.

As those committees deliberated, the experts considered qualitative evidence on the shots’ safety and efficacy, but also kept getting stuck on two larger conceptual questions. First: What, exactly, is the point of offering third shots? Skeptics of large-scale boosting argue that the COVID-19 vaccines were designed to prevent severe hospitalization and death, while third shots seem more likely to offer (temporary) protection against infection and mild disease. In their view, boosting wouldn’t offer any meaningful gains. “I reject that,” Fauci, who serves as Joe Biden’s chief medical adviser and the director of the National Institute of Allergy and Infectious Disease, said at The Atlantic Festival today. “I think we should be preventing people from getting sick from COVID even if they don’t wind up in the hospital.”

Gaat verder:

https://www.theatlantic.c(...)rica-healthy/620220/
Dat blijf ik toch bijzonder vinden. We vaccineren toch ook niet de hele populatie voor influenza?
Shine bright like a diamond.
pi_201578024
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:35 schreef June. het volgende:

[..]
Dat blijf ik toch bijzonder vinden. We vaccineren toch ook niet de hele populatie voor influenza?
Maar met influenza golven worden geen extra maatregelen genomoen, en zelfs dan is er niet of nauwelijks sprake van overlopen IC's, en hoeft er geen regulier zorg uitgesteld te worden.
pi_201578604
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar met influenza golven worden geen extra maatregelen genomoen, en zelfs dan is er niet of nauwelijks sprake van overlopen IC's, en hoeft er geen regulier zorg uitgesteld te worden.
Nee, maar dat komt omdat er voor influenza de afgelopen decennia al immuniteit is opgebouwd in de samenleving. Voor covid was dat vorig jaar niet het geval, maar nu heeft inmiddels 90% antistoffen. Dus die vlieger gaat mijn inziens nu niet meer op. De meeste mensen die nu nog opgenomen liggen is het meerendeel ongevaccineerd.
Shine bright like a diamond.
pi_201578980
Voor mij geen (booster) prikken (39 jaar gezonde man, nooit ziek).

Ik denk dat je beter aan je afweersysteem kan werken door:
- Genoeg bewegen
- Goed en gezond eten
- Goed slapen
- Voedingssupplementen (vooral Vitamine D)

Maar ik snap dat sommige risicogroepen wel een booster willen.
pi_201579226
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:32 schreef Wouter2006 het volgende:
Voor mij geen (booster) prikken (39 jaar gezonde man, nooit ziek).

Ik denk dat je beter aan je afweersysteem kan werken door:
- Genoeg bewegen
- Goed en gezond eten
- Goed slapen
- Voedingssupplementen (vooral Vitamine D)

Maar ik snap dat sommige risicogroepen wel een booster willen.
Als je gezond zou eten dan zou je geen voedingssuplementen nodig moeten hebben.
pi_201579264
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Als je gezond zou eten dan zou je geen voedingssuplementen nodig moeten hebben.
Als aanvulling uiteraard. Neem bijvoorbeeld ook iedere dag kurkuma en multi-collageen.
pi_201634084
quote:
Deutlicher Rückgang der Infektionszahlen in Israel

Rund zwei Monate nach Beginn der Kampagne für eine dritte Corona-Impfung geht die Zahl der Neuinfektionen in Israel deutlich zurück. 2653 neue Fälle meldete das Gesundheitsministerium für den Vortag. Ende August und Anfang September wurden an einzelnen Tagen mehr als 11.000 Neuinfektionen registriert - der höchste Wert seit Pandemiebeginn. Damals wurde allerdings auch mehr getestet.

Rund 61 Prozent der rund 9,4 Millionen Einwohner sind laut Ministerium zweifach geimpft, rund 38 Prozent dreifach. Voraussetzung für die dritte Spritze ist, dass die zweite Impfung mindestens fünf Monate zurückliegt.
Toch wel zinvol zo'n 3e vaccinatie. Opvallend is de lage vaccinatiegraad in Israel van slechts 61% 2x gevaccineerd.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_201634752
Met de beschikbaarheid van de huidige bevindingen heb ik zelf geen bezwaar tegen een 3e vaccinatie. Gezien mijn leeftijd hoop ik dat het binnenkort ook mogelijk wordt. Van het Pfizer vaccin heb ik geen bijwerkingen kunnen ervaren maar vanwege een langere persistentie van antilichamen heb ik dan graag het Moderna vaccin of een nieuw beter op de varianten aangepast vaccin.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_201637134
quote:
EMA geeft groen licht voor derde prik met vaccins van Pfizer en Moderna

Het Europese geneesmiddelenbureau EMA heeft maandag groen licht gegeven voor het geven van een derde prik met het coronavaccin van Pfizer/BioNTech aan het brede publiek. Een derde prik met het vaccin van Moderna mag voorlopig alleen gegeven worden aan mensen met een ernstige afweerstoornis, oordeelt het EMA.

Het vaccin van Pfizer mag dus ook worden gebruikt om volwassenen zonder gezondheidsproblemen een boosterprik te geven. Voordat het vaccin van Moderna daarvoor ingezet kan worden, zijn nog extra gegevens nodig, aldus het EMA.

Het oordeel van maandag ging meer over de vraag of de vaccins van Pfizer en Moderna veilig een derde keer kunnen worden toegediend, als de politiek toch besluit om boosterprikken te geven. Elk land kan daar zelf over beslissen. In afwachting van goedkeuring door het EMA mochten landen zich er alvast op voorbereiden.

Volgens de Gezondheidsraad is het momenteel belangrijker om mensen die nog niet gevaccineerd zijn alsnog in te enten. Dat gaat niet alleen om mensen in Nederland, maar ook om mensen in bijvoorbeeld Afrika, waar de vaccinatiegraad ontzettend laag is. Als daar meer mensen een prik krijgen, daalt de kans dat nieuwe varianten ontstaan.
Goed nieuws voor een meer algemene 3e vaccinatie indien dat toch nodig mocht blijken ^O^
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_201637476
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 20:12 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Goed nieuws voor een meer algemene 3e vaccinatie indien dat toch nodig mocht blijken ^O^
EMA is afhankelijk van farma-geld, logisch dat ze het goedkeuren.
Plaats hier uw advertentie
pi_201637560
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 20:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
EMA is afhankelijk van farma-geld, logisch dat ze het goedkeuren.
Ik ga er vanuit dat ze zich op onderzoeksresultaten baseren. Big Pharma heeft er juist veel baat bij non vax te stimuleren want dan kunnen ze blijven prikken zetten vanwege continu nieuw ontstane varianten. Hetzelfde geldt voor het promoten van een booster zonder noodzaak want dan blijven armere landen langer verstoken van vaccins en kunnen daar weer varianten ontstaan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_201639147
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar met influenza golven worden geen extra maatregelen genomoen, en zelfs dan is er niet of nauwelijks sprake van overlopen IC's, en hoeft er geen regulier zorg uitgesteld te worden.
Dan moet je toch iets beter zoeken op Google.
pi_201642370
quote:
Wie twee prikken met het Pfizer/BioNTech-coronavaccin heeft gehad, is na zes maanden nog prima beschermd tegen ernstige klachten, schrijven onderzoekers in het medisch-wetenschappelijke tijdschrift The Lancet. Twee doses van het vaccin zijn na een half jaar nog 90 procent effectief tegen ernstige klachten en opname in het ziekenhuis. Ook veroorzaakt door de gevreesde deltavariant.

Na zes maanden neemt de kans op een besmetting met het virus echter wel snel toe. Twee maanden na de laatste vaccinatie beschermd het vaccin voor 88 procent, na zes nog slechts voor 47 procent. De effectiviteit tegen de deltavariant was een maand na vaccinatie 93 procent en liep na vier maanden terug tot 53 procent. Bij andere varianten was dat respectievelijk 97 en 67 procent.

,,Onze variant specifieke analyse toont aan dat het Pfizer/BioNTech-vaccine effectief is tegen alle huidige varianten'', zegt Luis Jodar, vicedirecteur en hoofdmedicus bij Pfizer. De dalende effectiviteit wordt niet veroorzaakt door sterkere virusvarianten. Volgens de wetenschappers spreken die cijfers in het voordeel van de zogenoemde boostershot, een derde prik ter ondersteuning van de eerste twee.
https://www.ad.nl/binnenl(...)d-jongeren~ac0e23c7/
Een half jaar lang voor >90% beschermt tegen alle bekende varianten dus. Daarna loopt je bescherming zonder booster wel snel af.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201643209
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 21:42 schreef apenoot het volgende:

[..]
Dan moet je toch iets beter zoeken op Google.
Dat is een jaar gebeurd de afgelopen zoveel jaar, en dat was zonder maatregelen.
pi_201643246
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 20:31 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik ga er vanuit dat ze zich op onderzoeksresultaten baseren. Big Pharma heeft er juist veel baat bij non vax te stimuleren want dan kunnen ze blijven prikken zetten vanwege continu nieuw ontstane varianten. Hetzelfde geldt voor het promoten van een booster zonder noodzaak want dan blijven armere landen langer verstoken van vaccins en kunnen daar weer varianten ontstaan.
Linksom of rechtsom, het is de schuld van Big Pharma!
Maar zoals gezegd, vaccins zorgen niet voor varianten, en zeker ook niet meer dan natuurlijke immuniteit. Bestaande immuniteit zorgt er juist voor dat het virus veel minder divers wordt, en dus minder kans heeft om te muteren.

Maar ik snap de obsessie met Big Pharma ook niet zo. Dus je wilt geen medicijnen nemen omdat de bedrijven erachter fout zijn en commerciele doelen hebben? Je vertrouwt er niet op dat de medicijnen je beter kunnen maken?
Maar je eet wel bij macdonald's? Drinkt wel cola? Commerciele bedrijven die doelbewust producten pushen die schadelijk zijn voor je gezondheid. 8)7
pi_201643389
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 20:31 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik ga er vanuit dat ze zich op onderzoeksresultaten baseren. Big Pharma heeft er juist veel baat bij non vax te stimuleren want dan kunnen ze blijven prikken zetten vanwege continu nieuw ontstane varianten. Hetzelfde geldt voor het promoten van een booster zonder noodzaak want dan blijven armere landen langer verstoken van vaccins en kunnen daar weer varianten ontstaan.
Arme landen zijn niet echt gebaat bij Pfizer, die bij -70 of zo bewaard moet worden. Er zijn andere vaccins in de koker die op koelkast temperatuur kunnen worden bewaard die veel beter geschikt zijn voor die landen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201643422
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:32 schreef Wouter2006 het volgende:
Voor mij geen (booster) prikken (39 jaar gezonde man, nooit ziek).

Ik denk dat je beter aan je afweersysteem kan werken door:
- Genoeg bewegen
- Goed en gezond eten
- Goed slapen
- Voedingssupplementen (vooral Vitamine D)

Maar ik snap dat sommige risicogroepen wel een booster willen.
Ik denk zelf een combinatie: goed op je gezondheid letten en daarnaast vaccineren.
Met vaccineren bescherm je jezelf het beste, maar ook je omgeving die misschien minder geluk heeft qua gezondheid en leeftijd dan jij en dus mogelijk minder beschermd wordt door het vaccin.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:35:28 #289
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_201644892
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:37 schreef sirdanilot het volgende:
In de media wordt er volop gespeculeerd over een mogelijke boosterprik of 3e prik (en bij janssen 2e prik).

Ga jij die nemen?

Ik ben zelf met veel moeite toch maar gedwongen om de pfizer 2 prikken te nemen, de 2e prik heb ik over een paar weekjes. Dit omdat ik anders niet naar kantoor mag op het werk en dat soort gezeik .

Maar ik wil niet die troep blijvend in blijven spuiten, met elke spuit loop je weer risico op myocarditis en dat soort ongein. Dus ik hoop dat ik na mijn 2e vaccinatie nog lang geldig ben om dingen te doen.

Vanaf wanneer denken jullie dat iedereen ee 3e prik moet halen? Ik denk dat over een maandje of 2 dat wel duidelijk wordt, en niet alleen kwetsbaren maar iedereen. Dan moet iedereen die langer dan 4 maanden geleden zn 2e prik heeft gehad al weer aan de 3e.
Ik zit "hoog" in de risico groep en al een tijd geleden mijn derde vaccinatie gehaald. In bepaalde buitenlanden wordt dat ook geadviseerd voor mensen die veel risico lopen mochten zij besmet worden. Nederland, kan ik op dit gebied nauwelijks nog serieus nemen. Zo laat en traag begonnen met vaccineren en ook ben ik niet uitgenodigd cq geïnformeerd geworden toen ik aan de beurt was voor mijn eerste en tweede vaccinatie. Sorry, we hebben u (zie ik nu) vergeten uit te nodigen, was hun (huisartsen) reactie. Dus bij de GGD toen met een tussenperiode van 9 weken 2 x Pfizer gekregen. Toen heb ik na 3 maanden zelf nog een Pfizer vaccinatie geregeld bij een arts ( als een flesje, dat zijn 6-7 doses, geopend is moet het leeg binnen 24 uur en soms zijn er dan nog 1-2-3 doses over. Dus nu ben ik 3 maal gevaccineerd en ik verheug me nu al op mijn vierde :) :)

Ik ben ruim 15 maanden in quarataine geweest (vrijwillig). Dus ... niet uit huis geweest, geen bezoek ontvangen of op bezoek gegaan. Mijn sporten op zaterdag en het contact met mijn medesporters erg gemist. Niet bij mijn oude moeder op bezoek en vorig jaar op mijn 75 ste verjaardag geen bezoek!

Dus dat is miijn keuze, en de overwegingen daartoe. Wens iedereen een goede gezondheid. ^p^ :B *O*
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_201645026
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 08:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Een half jaar lang voor >90% beschermt tegen alle bekende varianten dus. Daarna loopt je bescherming zonder booster wel snel af.
Tegen besmetting, maar ook tegen ernstige Covid?
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:56:42 #291
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_201645136
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 10:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Arme landen zijn niet echt gebaat bij Pfizer, die bij -70 of zo bewaard moet worden. Er zijn andere vaccins in de koker die op koelkast temperatuur kunnen worden bewaard die veel beter geschikt zijn voor die landen.
Mijn schoonfamilie en zoon in de Filipijnen krijgen Sinovac, een Chinees vaccin. Het werkt goed! Helaas echter heeft men te weinig, pas 3 % van de bevoling s 2 maal gevaccineerd. En dat is dus voornamelijk in Metro Manila = 15 miljoen inwoners, (Filipijnen heeft 96 miljoen inwoners) Onze zoon en zijn gezin woont in Batangas (White Beach = prachtig) maar daar is men nog niet gevaccineerd. Het is 80 km van Manila maar er zijn strenge uitgaans verboden dus men kan niet reizen. In Manila zijn kinderen die in krotten wonen en al 1,5 jaar niet buiten zijn geweest (mogen !!). Op straat controleert het leger! Per gezin in Manila krijgt één persoon een pasje en die mag dan 2 x per week 2 uur inkopen doen. Verder thuis, binnen blijven.

Begrijp je dan dat ik soms radeloos word van de westerse landen. In meerdere landen wordt Astra Zenica niet meer gespoten. Maar zij mogen ook niet deze stof schenken aan andere (minder rijke) landen. Op tv een Beierse arts die had 1200 doses Astra Zenica die moesten op binnen een maand. (ivm houdbaarheidsdatum) maar hij mocht ze niet schenken aan Oost Europese landen. Dat heeft Astra Zenica namelijk in hun contracten met de Westerse overheden vastgelegd. Je zou bijna gaan denken dat ze wisten van de problemen met hun vaccin en " vooruit " hebben gezien ....

ps. Astra Zenica heeft een aanmerkelijk lagere bewaartemperatuur dan Pfizer, daarom dus beter geschikt voor de armere landen die vaak die speciale vrieskasten niet hebben)
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_201645146
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Tegen besmetting, maar ook tegen ernstige Covid?
De kans dat je ernstige covid krijgt is ook veel kleiner. Je immuunsysteem is er immers op voorbereid.
De bescherming voor mensen met een ernstig verzwakt immuunsysteem loopt mogelijk wel sneller terug. Vandaar dat zij als enige groep van Nederland al een booster aangeboden hebben gekregen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:05:19 #293
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_201645262
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Tegen besmetting, maar ook tegen ernstige Covid?
Nichtje is verpleegkundige in het ziekenhuis. Had twee maal vaccinatie Pfizer. En DAARNA Corona gekregen. Echter het ziekteverloop is dan véél minder ernstig. Bij haar was het alsof ze één week een flinke griep had.
En dat blijkt over de hele linie zo te werken; besmetting niet zo gauw en indien, dan veel minder ziek.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_201645341
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Als je gezond zou eten dan zou je geen voedingssuplementen nodig moeten hebben.
Gevarieerd bedoel je.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201645989
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:56 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]
Mijn schoonfamilie en zoon in de Filipijnen krijgen Sinovac, een Chinees vaccin. Het werkt goed! Helaas echter heeft men te weinig, pas 3 % van de bevoling s 2 maal gevaccineerd. En dat is dus voornamelijk in Metro Manila = 15 miljoen inwoners, (Filipijnen heeft 96 miljoen inwoners) Onze zoon en zijn gezin woont in Batangas (White Beach = prachtig) maar daar is men nog niet gevaccineerd. Het is 80 km van Manila maar er zijn strenge uitgaans verboden dus men kan niet reizen. In Manila zijn kinderen die in krotten wonen en al 1,5 jaar niet buiten zijn geweest (mogen !!). Op straat controleert het leger! Per gezin in Manila krijgt één persoon een pasje en die mag dan 2 x per week 2 uur inkopen doen. Verder thuis, binnen blijven.

Begrijp je dan dat ik soms radeloos word van de westerse landen. In meerdere landen wordt Astra Zenica niet meer gespoten. Maar zij mogen ook niet deze stof schenken aan andere (minder rijke) landen. Op tv een Beierse arts die had 1200 doses Astra Zenica die moesten op binnen een maand. (ivm houdbaarheidsdatum) maar hij mocht ze niet schenken aan Oost Europese landen. Dat heeft Astra Zenica namelijk in hun contracten met de Westerse overheden vastgelegd. Je zou bijna gaan denken dat ze wisten van de problemen met hun vaccin en " vooruit " hebben gezien ....

ps. Astra Zenica heeft een aanmerkelijk lagere bewaartemperatuur dan Pfizer, daarom dus beter geschikt voor de armere landen die vaak die speciale vrieskasten niet hebben)
Heftig!
Het is de verborgen ellende achter de crisis.
Vaccins die uitgezet zijn mogen inderdaad niet meer retour. Heeft te maken met traceerbaarheid en de transportketen. Wat ik begreep van de overige voorraad Astrazeneca van Nederland is dat die aan Covax is gedoneerd en dat we zelf verder gaan met Pfizer en alle overige lopende bestelling van andere vaccins rechtstreeks naar Covax laten sturen door de fabrikanten. Verder wil Nederland voor elke gezette vaccin in Nederland 1 doneren aan Covax. Dat zijn ongeveer 27 miljoen vaccins.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201646130
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 13:11 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Gevarieerd bedoel je.
Gezond is gevarieerd.
pi_201646213
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 13:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Heftig!
Het is de verborgen ellende achter de crisis.
Vaccins die uitgezet zijn mogen inderdaad niet meer retour. Heeft te maken met traceerbaarheid en de transportketen. Wat ik begreep van de overige voorraad Astrazeneca van Nederland is dat die aan Covax is gedoneerd en dat we zelf verder gaan met Pfizer en alle overige lopende bestelling van andere vaccins rechtstreeks naar Covax laten sturen door de fabrikanten. Verder wil Nederland voor elke gezette vaccin in Nederland 1 doneren aan Covax. Dat zijn ongeveer 27 miljoen vaccins.
Traceerbaarheid, maar ook waarborg. Wie garandeert dat die arts het vaccin al die tijd correct heeft opgeslagen? En wie neemt daar de verantwoordelijkheid voor? Die arts? Maar het is wel heel zuur.
Maar Filipijnen zijn inderdaad heel streng. Ik probeerde een student naar de UK te krijgen vanaf PNG. Een van de 3 mogelijke routes is via Manilla, maar dat kon niet omdat die geen international naar international transfer toelieten. Singapore en Hong Kong waren ook lastig, omdat de enige maatschappijen waar de PNG maatschappijk naar mag transferren vaak de routes niet vlogen. Uiteindelijk een ticket gevonden met een overstap van 22uur in HK, waarbij het vliegveld niet verlaten mocht worden.
pi_201646265
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Gezond is gevarieerd.
Zeker, maar ongevarieerd kan ook gezond zijn. Daarom is gevarieerd eten beter dan gezond eten.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  Moderator dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:16:03 #299
236264 crew  capricia
pi_201646319
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:56 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]
Mijn schoonfamilie en zoon in de Filipijnen krijgen Sinovac, een Chinees vaccin. Het werkt goed! Helaas echter heeft men te weinig, pas 3 % van de bevoling s 2 maal gevaccineerd. En dat is dus voornamelijk in Metro Manila = 15 miljoen inwoners, (Filipijnen heeft 96 miljoen inwoners) Onze zoon en zijn gezin woont in Batangas (White Beach = prachtig) maar daar is men nog niet gevaccineerd. Het is 80 km van Manila maar er zijn strenge uitgaans verboden dus men kan niet reizen. In Manila zijn kinderen die in krotten wonen en al 1,5 jaar niet buiten zijn geweest (mogen !!). Op straat controleert het leger! Per gezin in Manila krijgt één persoon een pasje en die mag dan 2 x per week 2 uur inkopen doen. Verder thuis, binnen blijven.

Begrijp je dan dat ik soms radeloos word van de westerse landen. In meerdere landen wordt Astra Zenica niet meer gespoten. Maar zij mogen ook niet deze stof schenken aan andere (minder rijke) landen. Op tv een Beierse arts die had 1200 doses Astra Zenica die moesten op binnen een maand. (ivm houdbaarheidsdatum) maar hij mocht ze niet schenken aan Oost Europese landen. Dat heeft Astra Zenica namelijk in hun contracten met de Westerse overheden vastgelegd. Je zou bijna gaan denken dat ze wisten van de problemen met hun vaccin en " vooruit " hebben gezien ....

ps. Astra Zenica heeft een aanmerkelijk lagere bewaartemperatuur dan Pfizer, daarom dus beter geschikt voor de armere landen die vaak die speciale vrieskasten niet hebben)
Dank je voor deze post. Ik heb ook familie in de Filipijnen wonen, en het klopt precies wat jij schrijft.
Helaas is daar vrij weinig aandacht voor.
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:17:58 #300
236264 crew  capricia
pi_201646353
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 13:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Heftig!
Het is de verborgen ellende achter de crisis.
Vaccins die uitgezet zijn mogen inderdaad niet meer retour. Heeft te maken met traceerbaarheid en de transportketen. Wat ik begreep van de overige voorraad Astrazeneca van Nederland is dat die aan Covax is gedoneerd en dat we zelf verder gaan met Pfizer en alle overige lopende bestelling van andere vaccins rechtstreeks naar Covax laten sturen door de fabrikanten. Verder wil Nederland voor elke gezette vaccin in Nederland 1 doneren aan Covax. Dat zijn ongeveer 27 miljoen vaccins.
De EU als geheel doneert 1 vaccin per gespoten vaccin aan niet westerse landen.
Lijkt me goed om dat te benadrukken. :)
Definitely not CIA
pi_201646495
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:56 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]
Mijn schoonfamilie en zoon in de Filipijnen krijgen Sinovac, een Chinees vaccin. Het werkt goed! Helaas echter heeft men te weinig, pas 3 % van de bevoling s 2 maal gevaccineerd. En dat is dus voornamelijk in Metro Manila = 15 miljoen inwoners, (Filipijnen heeft 96 miljoen inwoners) Onze zoon en zijn gezin woont in Batangas (White Beach = prachtig) maar daar is men nog niet gevaccineerd. Het is 80 km van Manila maar er zijn strenge uitgaans verboden dus men kan niet reizen. In Manila zijn kinderen die in krotten wonen en al 1,5 jaar niet buiten zijn geweest (mogen !!). Op straat controleert het leger! Per gezin in Manila krijgt één persoon een pasje en die mag dan 2 x per week 2 uur inkopen doen. Verder thuis, binnen blijven.

Begrijp je dan dat ik soms radeloos word van de westerse landen. In meerdere landen wordt Astra Zenica niet meer gespoten. Maar zij mogen ook niet deze stof schenken aan andere (minder rijke) landen. Op tv een Beierse arts die had 1200 doses Astra Zenica die moesten op binnen een maand. (ivm houdbaarheidsdatum) maar hij mocht ze niet schenken aan Oost Europese landen. Dat heeft Astra Zenica namelijk in hun contracten met de Westerse overheden vastgelegd. Je zou bijna gaan denken dat ze wisten van de problemen met hun vaccin en " vooruit " hebben gezien ....

ps. Astra Zenica heeft een aanmerkelijk lagere bewaartemperatuur dan Pfizer, daarom dus beter geschikt voor de armere landen die vaak die speciale vrieskasten niet hebben)
Jij wordt radeloos van westerse landen omdat ze daar in de Filipijnen gestoorde regels hebben?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')