abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:25:35 #1
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201060464


Naar een idee van een Amerikaanse podcast, waarin mensen inbellen met bijzondere of bovennatuurlijke zaken die ze hebben meegemaakt. Nu kan het niet anders dat in Nederland mensen ook bijzondere en vreemde zaken meemaken.

UFO's, Geestverschijningen, Té toevalligheden, Wonderen, Tijdsprongen, Voorspellende dromen, Klopgeesten,
Vreemde wezens, of alles wat maar bijzonder is...

En daarvoor is dus het TRU kampvuur...

De maan komt op en het wordt al donker, maar je bent tussen mensen die je vertrouwd. Gezellig doet het kampvuurtje de houtblokken wat knapperen.

Neem plaats op een boomstammetje en vertel je verhaal.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:26:01 #2
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201060476
TS begint.

Geen grote dingen (maar dat hoeft dus ook niet). Sinds 6 jaar wonen we in een ander huis, en in het begin toch wat zaken die me zijn bijgebleven.

Voor mijn dochtertje had ik een mooi lampje gekocht voor haar nieuwe kamer. Zo'n half maantje voor aan de muur. Voor het gemak zo'n klik-aan-klik-uit schakelaar met afstandsbediening eraan gemaakt. Werkte allemaal prima, maar na een tijdje, twee avonden achter elkaar - of misschien zat er een dag tussen - begon dat lampje als een malle aan en uit te klikken terwijl mijn dochtertje aan het slapen was.
Die schakelaar heb ik er dus maar tussenuit gehaald... sindsdien geen problemen met dat lampje. De schakelaar heb ik nu - aantal jaren later - op een andere plek gewoon in gebruik zonder geknipper.
Was toch wel een creepy ervaring, zo'n knipperend licht uit de kamer van je dochtertje..

Niet lang daarna zat ik 's avond beneden in de woonkamer terwijl dochtertje boven aan het slapen was. Opeens van boven begint een erg hard ruisend continu geluid dat ik niet kon plaatsen. Ik naar boven en het blijkt uit de badkamer te komen. In de badkamer (waar we niets aan hadden veranderd) van ons nieuwe huis zit een bubbelbad, en op één of andere manier is de bubbelfunctie van dat bad aangegaan. Tyfuslawaai maakt dat als er geen water in zit. Met de knoppen kon ik het gewoon uitkrijgen, maar ik had geen behoefte aan herhaling dus daar heb ik de stekker maar uit getrokken.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_201060544
Leuk topic.

[ Bericht 46% gewijzigd door -Sigaartje op 24-08-2021 22:51:37 ]
pi_201061245
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:26 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
TS begint.

Geen grote dingen (maar dat hoeft dus ook niet). Sinds 6 jaar wonen we in een ander huis, en in het begin toch wat zaken die me zijn bijgebleven.

Voor mijn dochtertje had ik een mooi lampje gekocht voor haar nieuwe kamer. Zo'n half maantje voor aan de muur. Voor het gemak zo'n klik-aan-klik-uit schakelaar met afstandsbediening eraan gemaakt. Werkte allemaal prima, maar na een tijdje, twee avonden achter elkaar - of misschien zat er een dag tussen - begon dat lampje als een malle aan en uit te klikken terwijl mijn dochtertje aan het slapen was.
Die schakelaar heb ik er dus maar tussenuit gehaald... sindsdien geen problemen met dat lampje. De schakelaar heb ik nu - aantal jaren later - op een andere plek gewoon in gebruik zonder geknipper.
Was toch wel een creepy ervaring, zo'n knipperend licht uit de kamer van je dochtertje..

Niet lang daarna zat ik 's avond beneden in de woonkamer terwijl dochtertje boven aan het slapen was. Opeens van boven begint een erg hard ruisend continu geluid dat ik niet kon plaatsen. Ik naar boven en het blijkt uit de badkamer te komen. In de badkamer (waar we niets aan hadden veranderd) van ons nieuwe huis zit een bubbelbad, en op één of andere manier is de bubbelfunctie van dat bad aangegaan. Tyfuslawaai maakt dat als er geen water in zit. Met de knoppen kon ik het gewoon uitkrijgen, maar ik had geen behoefte aan herhaling dus daar heb ik de stekker maar uit getrokken.
Hoe oud is dat huis eigenlijk?
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:03:25 #5
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201061580
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:52 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Hoe oud is dat huis eigenlijk?
Uit 2001. Helemaal niet oud.. :D

Maar ik weet wel dat de vorige eigenaar - die het huis heeft laten bouwen - is overleden. We kochten het huis van de weduwe.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_201066980
Wat een leuk topic, @Brave_Sir_Robin ! Ik doe ook mee!
Maar nu een beetje hectisch hierzo, dus wordt later vandaag :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201070694
Voordat ik verhuisde naar mijn huidige woonplaats, woonden we in een nieuwbouwwijk. Af en toe moest ik 's avonds de deur uit. Je kent het wel: brief posten, container aan de weg zetten, frietjes halen bij de cafetaria of naar m'n cursus. Dat soort dingen. Zeer regelmatig, zowel in 't donker als bij licht, kreeg ik - lopende op straat - een waarschuwing: 'niet afslaan' of 'neem een andere route'. Dat soort dingen. Ik sluit me af voor veel zaken - overledenen die op bezoek komen etc - maar dit was iets anders. Dit was echt een waarschuwing. In 't begin schrok ik er van, en wist ook niet zo goed wat ik ermee aan moest. Maar ben er wel naar gaan luisteren: ik kende de weg vrij goed, dus met een straatje verder of eerder zou ik niet meteen verdwalen. Zelfs niet met mijn hopeloze gevoel voor richting ;)

Sinds we verhuisd zijn is het weg. Kennelijk is er in dit dorp niet zoveel om voor de waarschuwen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 25 augustus 2021 @ 21:31:14 #8
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_201073273
Wat een ontzettend leuk topic. Ik heb zoveel verhalen te vertellen jeetje.
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
pi_201077485
Vanuit de NPO staan nu ook korte filmpjes over mensen die wonderen hebben meegemaakt. Kan de linkjes zo gauw niet vinden, maar et zijn leuke verhalen.
-
  donderdag 26 augustus 2021 @ 11:15:15 #10
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201077871
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:41 schreef Celestien het volgende:
Voordat ik verhuisde naar mijn huidige woonplaats, woonden we in een nieuwbouwwijk. Af en toe moest ik 's avonds de deur uit. Je kent het wel: brief posten, container aan de weg zetten, frietjes halen bij de cafetaria of naar m'n cursus. Dat soort dingen. Zeer regelmatig, zowel in 't donker als bij licht, kreeg ik - lopende op straat - een waarschuwing: 'niet afslaan' of 'neem een andere route'. Dat soort dingen. Ik sluit me af voor veel zaken - overledenen die op bezoek komen etc - maar dit was iets anders. Dit was echt een waarschuwing. In 't begin schrok ik er van, en wist ook niet zo goed wat ik ermee aan moest. Maar ben er wel naar gaan luisteren: ik kende de weg vrij goed, dus met een straatje verder of eerder zou ik niet meteen verdwalen. Zelfs niet met mijn hopeloze gevoel voor richting ;)

Sinds we verhuisd zijn is het weg. Kennelijk is er in dit dorp niet zoveel om voor de waarschuwen.
Via een stem in je hoofd, of kon je het echt horen?
Enig idee wie of wat het was, en waarvoor het waarschuwde?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  donderdag 26 augustus 2021 @ 11:15:49 #11
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201077880
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:31 schreef Bart.Messen het volgende:
Wat een ontzettend leuk topic. Ik heb zoveel verhalen te vertellen jeetje.
Ben benieuwd! Wat is je meest indrukwekkende verhaal?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_201078251
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:48 schreef Haushofer het volgende:
Vanuit de NPO staan nu ook korte filmpjes over mensen die wonderen hebben meegemaakt. Kan de linkjes zo gauw niet vinden, maar et zijn leuke verhalen.
Ik weet wat je bedoeld. Heb er, ik meen vorig jaar, ook gezien.
Deze is ook wel het kijken waard: Wonderen bestaan?!

Offtopic: als er interesse is, dan is een 'welke wonderen heb jij meegemaakt?' topic misschien een idee?

[ Bericht 18% gewijzigd door Celestien op 26-08-2021 11:54:23 ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201078268
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Via een stem in je hoofd, of kon je het echt horen?
Enig idee wie of wat het was, en waarvoor het waarschuwde?
In het hoofd, niet hardop.
Sinds de paragnoste me vertelde dat ik een gids heb, denk ik dat het mijn gids was.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 26 augustus 2021 @ 11:44:33 #14
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_201078281
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ben benieuwd! Wat is je meest indrukwekkende verhaal?
Okay ik zit even na te denken en ik weet er wel eentje. Maar is het het meest indrukwekkende verhaal? Ik denk het niet.

Ik had ooit een vriend. We waren beste vrienden. Hij woonde in Zaandam.
Op een dag ging ik naar Rotterdam voor wat zaken. Ik was toen met de trein gegaan. (Ik heb wel een auto hoor :') ) maar ik vind het zo druk daar en in het centrum en parkeren is een drama. Dus was ik met de trein gegaan.
Nou ik had daar dus mijn zaakjes afgehandeld en daarna kreeg ik een lift aangeboden naar het station van een hele aardige mevrouw die ook aanwezig was op de meeting. Uiteraard wou ik dat wel. Ik had nog een hele treinreis voor de boeg dus dat ik dat stukje niet met de bus en tram naar Rotterdam Centraal station hoefde te gaan was wel even fijn.
Dus ik zat bij haar in de auto gezellig te kletsen en opens moest ze hard remmen voor iemand. Iemand die zo nodig uit een parkeervak moest rollen toen wij aan kwamen rijden. Dus ik zat zo te kijken naar die automobilist. Zie ik warempel mijn beste vriend in die auto! :o :o :o Onhandig aan het rijden. Het was precies hem. En ik dacht nog van dat kon helemaal niet hij heeft geen rijbewijs. Bovendien hij werkte helemaal niet eens in Rotterdam had ook geen familie daar (teminste niet dat ik wist). Er was geen reden voor hem om naar Rotterdam te komen, en al helemaal niet met de auto die hij helemaal niet eens had. 8)7 Ik was zo in de war. Ik dacht nog van misschien loog hij wel en had hij wel zijn rijbewijs en een auto. Want het was echt hem in de auto. Precies alles leek op twee druppels water. Ik vroeg me af of hij had gelogen, maar waarom zou hij liegen over zijn auto.
Ik dacht heeft hij misschien een tweeling broer wonen in Rotterdam. Maar ik wist dat hij alleen maar een zus had.
Ik was zo in de war.
Later vroeg ik het hem. Hij zei dat hij nooit in Rotterdam was geweest. Hij echt geen rijbewijs had,(wat ook echt waar was ik wist dat hij inderdaad geen rijbewijs en auto had. Hij zei ook dat hij geen tweelingbroer had. En hij was net zo verbaast als ik.
Ik heb daar lang over na moeten denken. Ik snap nog steeds niet wie die man was. Maar hij leek 100% op die vriend van mij. En die persoon was ook zo dichtbij met zijn auto dus ik kon ook nog eens goed zien hoe hij er uit zag. En wat ik in de auto zag was gewoon mijn beste vriend. Alles klopte. , gezicht, expressie, snor, lichaamsbouw, (voor zover ik dat kon zien want ik kon natuurlijk alleen de bovenhelft zien natuurlijk).
Dat was een hele vreemde ervaring. 8)7
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 16:39:13 #15
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201082263
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:43 schreef Celestien het volgende:

[..]
In het hoofd, niet hardop.
Sinds de paragnoste me vertelde dat ik een gids heb, denk ik dat het mijn gids was.
Ik wil ook een gids! Waar kun je die halen?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  donderdag 26 augustus 2021 @ 16:41:14 #16
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201082291
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:44 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]

Tof, een soort Doppelgänger. Wel lachen alle scenario's die je dan in je hoofd haalt om het weer kloppend te krijgen :D
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_201083003
quote:
12s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 16:39 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ik wil ook een gids! Waar kun je die halen?
Volgens haar heeft iedereen een gids :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201083022
quote:
12s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 16:39 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ik wil ook een gids! Waar kun je die halen?
Je hebt er al een als het goed is.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:25:39 #19
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_201098698
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 16:41 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Tof, een soort Doppelgänger. Wel lachen alle scenario's die je dan in je hoofd haalt om het weer kloppend te krijgen :D
Ja grappig he. Maar hoe ik dat ook probeer te doen. Het klopt gewoon niet.
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:29:21 #20
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_201098738
quote:
12s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 16:39 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ik wil ook een gids! Waar kun je die halen?
Die kan je kopen bij de Praxis. :') Nee hoor grapje. ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Bart.Messen op 28-08-2021 09:07:41 ]
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
pi_201152682
Leuk topic, zal eens nadenken of ik wat kan toevoegen :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_201157121
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:45 schreef El_Thijs het volgende:
Leuk topic, zal eens nadenken of ik wat kan toevoegen :)
Oh, leuk El_Thijs! En wat leuk je hier weer te zien :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201164697
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 19:09 schreef Celestien het volgende:

[..]
Oh, leuk El_Thijs! En wat leuk je hier weer te zien :Y
Ik ben hier zo nu en dan ;)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_201346409
quote:
12s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 16:39 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ik wil ook een gids! Waar kun je die halen?
Een lichtgids?
Het is groen en het plakt?
  maandag 13 september 2021 @ 23:30:37 #25
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201346970
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 22:41 schreef Madretheresa het volgende:

[..]
Een lichtgids?
Ik denk het? Heb geen idee, nog nooit gezien of gevoeld in ieder geval..
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_201434688
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 23:30 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ik denk het? Heb geen idee, nog nooit gezien of gevoeld in ieder geval..
Mm mm vertel daar eens wat meer over?
Het is groen en het plakt?
pi_201654250
Een poos geleden ben ik wat gaan wandelen in de buurt waar ik geboren en getogen ben. Je kent het misschien wel, beetje nostalgie ophalen en oude vrienden en zo opzoeken en door de wijken waar je vaak kwam weer lopen. Frietje/kroketje halen bij der friettent. Op een gegeven moment liep ik langs de bushalte vlakbij mijn ouderlijk huis. De bus kwam langsrijden en ik zie mijn wijlen vader zitten in de bus. Hij zat altijd op die plek in de bus toen hij naar zijn werk ging of boodschappen deed in het centrum of whatever. Het was niet een man die op hem leek of zoiets, het was hem echt. Maar ja, het bijzondere is dat ie al 18 jaar geleden overleden was. Dezelfde kleren, hetzelfde kapsel, zijn gezicht was duidelijk te zien. Het was hem echt. Ik wist niet zo goed wat ik moest doen. Zwaaien, tjah. Ik heb toen een kwartiertje op dezelfde bus gewacht en ingestapt. De bus was leeg. Het is zo'n opstaphalte. De lijn maakt een rondje en dan komt dezelfde bus weer terug. Ik ben op dezelfde plek gaan zitten. De chauffeur nog gevraagd of hij iemand had vervoerd daarstraks, nee, natuurlijk niet. Hij had twee vrouwen een jongeman en drie kinderen vervoerd naar de volgende halte. Geen man die ik beschreef aan hem.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 19:41:35 #28
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201662454
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 00:37 schreef pipojansen het volgende:
Een poos geleden ben ik wat gaan wandelen in de buurt waar ik geboren en getogen ben. Je kent het misschien wel, beetje nostalgie ophalen en oude vrienden en zo opzoeken en door de wijken waar je vaak kwam weer lopen. Frietje/kroketje halen bij der friettent. Op een gegeven moment liep ik langs de bushalte vlakbij mijn ouderlijk huis. De bus kwam langsrijden en ik zie mijn wijlen vader zitten in de bus. Hij zat altijd op die plek in de bus toen hij naar zijn werk ging of boodschappen deed in het centrum of whatever. Het was niet een man die op hem leek of zoiets, het was hem echt. Maar ja, het bijzondere is dat ie al 18 jaar geleden overleden was. Dezelfde kleren, hetzelfde kapsel, zijn gezicht was duidelijk te zien. Het was hem echt. Ik wist niet zo goed wat ik moest doen. Zwaaien, tjah. Ik heb toen een kwartiertje op dezelfde bus gewacht en ingestapt. De bus was leeg. Het is zo'n opstaphalte. De lijn maakt een rondje en dan komt dezelfde bus weer terug. Ik ben op dezelfde plek gaan zitten. De chauffeur nog gevraagd of hij iemand had vervoerd daarstraks, nee, natuurlijk niet. Hij had twee vrouwen een jongeman en drie kinderen vervoerd naar de volgende halte. Geen man die ik beschreef aan hem.
Lijkt me eerlijk gezegd nogal shocking om te zien opeens! Wel goed dat je de chauffeur ernaar hebt gevraagd.
Bijzonder hoor.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_201734823
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 00:37 schreef pipojansen het volgende:
Een poos geleden ben ik wat gaan wandelen in de buurt waar ik geboren en getogen ben. Je kent het misschien wel, beetje nostalgie ophalen en oude vrienden en zo opzoeken en door de wijken waar je vaak kwam weer lopen. Frietje/kroketje halen bij der friettent. Op een gegeven moment liep ik langs de bushalte vlakbij mijn ouderlijk huis. De bus kwam langsrijden en ik zie mijn wijlen vader zitten in de bus. Hij zat altijd op die plek in de bus toen hij naar zijn werk ging of boodschappen deed in het centrum of whatever. Het was niet een man die op hem leek of zoiets, het was hem echt. Maar ja, het bijzondere is dat ie al 18 jaar geleden overleden was. Dezelfde kleren, hetzelfde kapsel, zijn gezicht was duidelijk te zien. Het was hem echt. Ik wist niet zo goed wat ik moest doen. Zwaaien, tjah. Ik heb toen een kwartiertje op dezelfde bus gewacht en ingestapt. De bus was leeg. Het is zo'n opstaphalte. De lijn maakt een rondje en dan komt dezelfde bus weer terug. Ik ben op dezelfde plek gaan zitten. De chauffeur nog gevraagd of hij iemand had vervoerd daarstraks, nee, natuurlijk niet. Hij had twee vrouwen een jongeman en drie kinderen vervoerd naar de volgende halte. Geen man die ik beschreef aan hem.
Was het een herinnering?
  woensdag 13 oktober 2021 @ 07:31:36 #30
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201737144
Klein huiselijk doch spookachtig gedoe:

Hoe kan het zijn dat ik:
- heel zeker weet dat ik een halve week geleden bij de supermarkt product X gekocht heb.
- mezelf zelfs nog voor het schap zie staan om exact dát te pakken.
- mezelf er gisterenavond op verheugde om specifiek díe lekkernij in díe smaak te openen.
- en opeens een heel andere smaak (die ik in geen 100 jaar zou kopen) in de kast zie liggen? Het pak wat ik in de supermarkt in m'n handen had was sowieso rood, en deze niet. Het verschil was ruim zichtbaar genoeg.

Er is in de tussenliggende dagen ook niemand over de vloer geweest die me voor het lapje zou kunnen hebben gehouden.

Ik zal het netjes opeten, met enige tegenzin, en ondertussen blijft het wel door m'n hoofd malen.
pi_201771399
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 21:24 schreef ManianMan het volgende:

[..]
Was het een herinnering?
Ja psychologisch zou je het misschien zo kunnen verklaren. Persoonlijk denk ik van niet. Want ik ben eigenlijk niet zo van de herinneringen. Meer van het ervaren. Als ik door mijn oude buurt loop dan ervaar ik vooral nostalgie. En ik was die dag eigenlijk helemaal niet met mijn wijlen vader bezig. Onbewust zou je dan misschien kunnen zeggen, maar nee, ik was volledig met heel andere zaken in mijn hoofd bezig.
pi_201784892
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 07:31 schreef Eightyone het volgende:
Klein huiselijk doch spookachtig gedoe:

Hoe kan het zijn dat ik:
- heel zeker weet dat ik een halve week geleden bij de supermarkt product X gekocht heb.
- mezelf zelfs nog voor het schap zie staan om exact dát te pakken.
- mezelf er gisterenavond op verheugde om specifiek díe lekkernij in díe smaak te openen.
- en opeens een heel andere smaak (die ik in geen 100 jaar zou kopen) in de kast zie liggen? Het pak wat ik in de supermarkt in m'n handen had was sowieso rood, en deze niet. Het verschil was ruim zichtbaar genoeg.

Er is in de tussenliggende dagen ook niemand over de vloer geweest die me voor het lapje zou kunnen hebben gehouden.

Ik zal het netjes opeten, met enige tegenzin, en ondertussen blijft het wel door m'n hoofd malen.
Hersenfout soms heb je het helemaal niet door. Ik ervaar dat tijdens het orderpikken ook. Duizend keer hetzelfde product en nog grijp je er om de zoveel maand ofzo er naast zonder dat je het door hebt. Voor de moraalridders hier ik heb een fout score van 0,01 procent ^O^
pi_201789816
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:47 schreef pipojansen het volgende:

[..]
Ja psychologisch zou je het misschien zo kunnen verklaren. Persoonlijk denk ik van niet. Want ik ben eigenlijk niet zo van de herinneringen. Meer van het ervaren. Als ik door mijn oude buurt loop dan ervaar ik vooral nostalgie. En ik was die dag eigenlijk helemaal niet met mijn wijlen vader bezig. Onbewust zou je dan misschien kunnen zeggen, maar nee, ik was volledig met heel andere zaken in mijn hoofd bezig.
Juist dan kan je onderbewustzijn gekke dingen doen omdat je juist met andere dingen bezig was :) Het menselijk brein is een wonderlijk iets, en ik vermoed dat wat je gezien hebt daarmee te maken had. Een herinnering, de plek, en ook al was je er niet mee bezig, je hersenen vulden de rest in :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_201801194
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 22:40 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Juist dan kan je onderbewustzijn gekke dingen doen omdat je juist met andere dingen bezig was :) Het menselijk brein is een wonderlijk iets, en ik vermoed dat wat je gezien hebt daarmee te maken had. Een herinnering, de plek, en ook al was je er niet mee bezig, je hersenen vulden de rest in :)
Ik weet hoe een herinnering werkt. Die speelt meestal af in je hoofd. Tenminste bij mij altijd. Tuurlijk kan je brein je voor de "gek" houden. Of een onderbewustzijn die al dan niet met je brein gelinkt is. Meestal is een onderbewustzijn een gevoel. Geen prikkeling vanuit de hersenen.
pi_201802184
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:41 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Lijkt me eerlijk gezegd nogal shocking om te zien opeens! Wel goed dat je de chauffeur ernaar hebt gevraagd.
Bijzonder hoor.
Als junkie wen je er wel aan, vermoed ik.
pi_201802975
@pipojansen

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt: ik heb vroeger bij een boer gewerkt waar ook een beetje een viezige man werkte. Pedofiel, vaak gaatjes-hemd aan, ongepaste opmerkingen naar de werkende jeugd werpen, dat soort zaken. Jaren later zag ik hem nog eens op een busstation op de bus te wachten in zijn gaatjeshemd, wat me al verbaasde. Toen ik het tegen vrienden van me vertelde later, moesten ze wat lachen, want de beste man was overleden aan kanker.

Waarschijnlijk vergist, maar vreemd was het wel, want de beste man had een nogal karakteristiek uiterlijk en dito kop :P
-
  zaterdag 13 november 2021 @ 20:24:01 #37
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202162243
Mijn vriendin reikte me dit verhaal uit de Kekmama (I know..) aan, eentje uit de categorie 'best wel eigenaardig'..

'Mijn zoon krijgt ’s nachts bezoek van een onzichtbaar meisje'

Pas toen haar zoon kon praten, begreep Nienke dat het geen nare dromen waren die bent ’s nachts angstig maakten, maar het bezoek van een meisje dat alleen hij kon zien, Rena. [..]

Ik legde Bent rustig uit dat mama Rena niet zag, maar dat ik het wel vervelend vond dat ze langskwam, want daardoor kon hij niet goed slapen. Kon hij haar misschien vragen of ze overdag langs wilde komen? Nee, dat kon niet, beweerde Bent stellig. Ze kwam altijd in de nacht, door de muur of met veel licht door het raam. En het vervelende was dat ze soms de boze heks meenam. Een oude vrouw voor wie hij doodsbenauwd was, die zijn knuffelkonijn wilde afpakken.

Ik zal het hele verhaal hier niet plakken, maar zeker de moeite waard om op de site te lezen. Bizar en wonderlijke einde..
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')