Ik heb dit zelf ook gehad, iedere dag weer naar me (ex)vriendin. Op een gegevenmoment heb je elkaar niks meer te vertellen en worden de irritaties groter. Je hebt dan geen tijd meer voor je vrienden, of om een keer lekker op jezelf te zijn.
Laat hem los, hij zal vanzelf terug komen, alstie echt van je houd.
If You Love Something, Let It Go,
If It Comes Back To You, Its Yours!
If It Doesn“t.... It Never Was!
Ik heb het idee dat hij er echt al uit is en dat uitmaken nog maar een formaliteit is, hoe naar het ook is. Ik dnek dat het nu een kwestie wordt van onder ogen zien wat er aan de hand is en leren van eventuele fouten. Neem niet klakkeloos aan wat hij zegt, maar denk goed voor jezelf na wat er fout en wat er goed is gegaan.
quote:Sorrie,... vergeet het maar
Op donderdag 30 januari 2003 11:05 schreef ochtend-prinsesje het volgende:
dats waar wat jullie zeggen.
Maar hij ziet het nut er niet meer van in om er voor te gaan vechten.
Het was zelf zo erg dat ik vroeg aan hem zullen we er morgen avond over praten dat die zei, nee want ik ga naar de film en ik heb geen zin om dat voor jou laten te vallen.
Ik moet zo vaak dingen na laten omdat jij het niet wilt.
Ik weet niet of het praten helpen. hij klonk vanochtend ook weer het standvastig!
Hij klinkt trouwens redelijk ongevoelig en egoistisch, als ie het uit wil maken kan dat ook op een andere manier. En als ie je toch blijkt te missen, merk je dat vanzelf wel. Maar reken er niet op en ga niet zitten wachten op iemand die je wegduwt.
quote:Laat gewoon niks meer van je horen,.. hoe moeilijk dat ook is, dan maak je de meeste kans dat hij je gaat missen, denk ik.
Op donderdag 30 januari 2003 11:11 schreef ochtend-prinsesje het volgende:
misschien moeten we het de tijd geven?
Ik denk niet dat het helpt maar tjah misschien mag het dan toch zo wezen..
Sterkte!
[..]
Laat gewoon niks meer van je horen,.. hoe moeilijk dat ook is, ]
zal moeilijk gaan, we hebben afgesproken dat we het er vanavond over zouden praten.
Hij zegt dat die het niet meer ziet zitten. vervolgens vraag ik aan hem of die het uit gaat maken zecht die dat die dat nog niet weet..
Trouwens, stom idee om een mailtje te sturen. Te onpersoonlijk in jou geval.
Als je word afgescheept met de woorden ik moet er over nadenken en ik heb even rust nodig etc. Dan krijgt hij wel zijn rust maar jij niet!
Ben in de zelfde situatie geweest met mijn (toenmalig) meisje. En geloof me niet willen eten of slapen is ook niet alles.
Hou je hooguit 2 dagen vol.
Dus gewoon erachter komen wil hij het uitmaken of is dit nog met een gesprek recht te breien?
Als het uit is gaat het zwaar worden maar dan is er duidelijkheid en het is niet de einde van de wereld ook al voelt het wel zo.
Laat hem over zijn gevoelens praten, het klinkt een beetje als bindingsangst namelijk.Maar zorg ervoor dat er snel duidelijkheid komt.
Ik hoop dat alles goed voor je zal uitpakken
quote:Ja, dat was ook mijn eerste reactie.
Op donderdag 30 januari 2003 11:30 schreef Joe Gain het volgende:
Hij klinkt nogal boos, wat heb jij gedaan om hem zo ver te krijgen? Wat is dus jouw aandeel in het feit dat hij zich zo voelt?
In je laatste post staat idd ook wel dat jij altijd met alles mee gaat. Misschien is dat het wel waar hij niet goed van wordt.
Ik moet eerlijk zeggen dat uit zijn 'toon' ik niet veel goeds meer haal. Hij klinkt redelijk definitief.
Maar nogmaals als het over is en hij wil duidelijk laten blijken dat het over is kan je het alleen maar accepteren. Liefde moet altijd nog van 2 kanten komen.
Hoe oneerlijk het ook soms is.
En dit klinkt hard maar het is beter als je weet waar je aan toe bent.
Maar ga eerst dat gesprek nou maar aan ok?
quote:Nee, ik denk dat je hem gewoon even met rust moet laten, hoe moeilijk dat ook is, anders is het wel erg opdringerig wat je doet
Op donderdag 30 januari 2003 12:45 schreef ochtend-prinsesje het volgende:
ik krijg geen mail terug,
Zal ik hem een lief kaartje sturen met een gedicht?
quote:perfect verwoord. omdat anderen het zeggen , kapt hij met de relatie .. niet erg getuigend van een karakter zou ik zeggen.
Op donderdag 30 januari 2003 12:57 schreef kikkerlikker het volgende:
sorry hoor maar hij wil et dus uit make omdat ander gaste zegge dat hij verandert is en niet eens om dat hij zelf probleme met jouw hebWAT EEN KUT REDE
![]()
MAAR GEOd dat is mijn mening wees blij dat je van die zakke wasser af ben veel sterkten verder
quote:SO FUCKING WHAT?!! en waar bemoeie die losers der eige mee trouwens ik ben het eens met die gozer hier bove et geteuigt niet van karatker dat die ex van jou daar naar luisterd
Op donderdag 30 januari 2003 13:01 schreef ochtend-prinsesje het volgende:
dr zijn veel mensen die dat tegen hem hebben gezegd.
quote:wel ja loop die klojo nog effe te verdedege ook als hij zxe vriende belangrijker vind als jouw dan gaat ie maar lekker met hun in het bubbelbad van center parks die
Op donderdag 30 januari 2003 13:01 schreef ochtend-prinsesje het volgende:
en hij heeft er over nagedacht en vindt dat zelf ook!
want dan kan ik me voorstellen dat ie wel van jou houdt maar zicchzelf teveel kwijtraakt. En dat ie dat niet meer trekt.
quote:dat klopt ik heb dat een tijd gedaan.
Op donderdag 30 januari 2003 13:04 schreef Ripley het volgende:
Geef je hem d ekans ook alleen met zijn vrienden dingen te doen? Ik lees over dta je mee gaat naar zijn vrienden en dat hij toestemming vraagt om te gaan kaarten en dat je dat niet okay vindt. Dat klinkt niet alsof je hem de kans geeft om naast jullie relatie zijn eigen dingen te kunnen blijven doen. Klopt dat?want dan kan ik me voorstellen dat ie wel van jou houdt maar zicchzelf teveel kwijtraakt. En dat ie dat niet meer trekt.
quote:Dat ligt aan zijn gevoel. Ik kan het me ook voorstellen als ie het echt niet meer ziet zitten, je kunt hem niet dwingen om verder te gaan.
Op donderdag 30 januari 2003 13:13 schreef ochtend-prinsesje het volgende:[..]
dat klopt ik heb dat een tijd gedaan.
vorige week hadden we ook een gesprek en daarin heb ik hem beloofd om daarin veranderingen in aan te brengen.
ik claim hem veelste veel dat is een slechte eigenschap van mij.
ik heb het namelijk zelf niet in de gaten dat ik dat doe!
Maar hoe kan ik het nu nog redden??
Maar wat er ook gebeurt, jij zult toch moet leren om mensen los te laten. Anders krijg je met hem of de volgende weer hetzelfde probleem.
quote:Wat kan doen? Mensen loslaten? Misschien moet je je daarvoor eerst beseffen waarom je per se wilt dat hij alles met jou samen doet.
Op donderdag 30 januari 2003 13:18 schreef ochtend-prinsesje het volgende:
ik zie gewoon niet hoe ik dat kan doen?
quote:denk dat ik bang ben dat ik mensen anders kwijt raak.
Op donderdag 30 januari 2003 13:22 schreef Ripley het volgende:[..]
Wat kan doen? Mensen loslaten? Misschien moet je je daarvoor eerst beseffen waarom je per se wilt dat hij alles met jou samen doet.
Heb je daar enig idee van?
quote:Ja, natuurlijk is het gezellig om dingen samen te doen. Maar het is ook leuk om dingen te doen als jngens/meisjes onder elkaar. Hoe zit het dna met jouw vriendinnen?
Op donderdag 30 januari 2003 13:29 schreef ochtend-prinsesje het volgende:[..]
denk dat ik bang ben dat ik mensen anders kwijt raak.
en ik vindt het gezellig om alles samen met mn (ex) vriend te doen
En je raakt duidelijk dus eerder mensen kwijt als je ze verstikt dna wanneer ze hun eigen leven er bij hebben. Gun die ander zijn eigen dingetjes.
Bovendien kan een relatie altijd uitgaan. En waar ben je dan? Je deed altijd alles samen en dus valt je hele leven weg en moet je weer opnieuw beginnen. Terwijl je als je al je eigen leven naast je relatie hebt, makkelijker verder kunt gaan. Plus dat het ook een stukje aardiger is tegenover je vrienden.
Verdre denk ik dat je moet proberen om wat zelfstandiger te worden. Waarom heb je je vriend nodig om vrienden te maken? Maak wat van je eigen leven, creer een eigen vriendenkring. Dan voel je vast ook minder drang om hem (of je volgende vriend) zo te claimen.
quote:Je had je vriend heel erg nodig om op gang te komen om nieuwe vrienden te maken ?
Op donderdag 30 januari 2003 13:36 schreef ochtend-prinsesje het volgende:
ik heb een hele tij dgeen vrienden gehad wel geprobeerd,
maar het waren geen echte vrienden!
Ze wouden me niet meer als je dat zo moet zeggen.
nu ben ik vriendschappen aan het opbouwen.
maar goed ik had mn vriend dus heel erg nodig om op gang te komen.
en nu is het weg.
Weet jij of ik het nog redden kan?
dat ik zo mn best kan doen, dat ik hem niet claim?
dat die dat ook geloofd en mij die kans ook wil geven?
Het goede doel: Alles geprobeerd
Ik heb geen afscheid durven nemen
Want afscheid nemen dat doet pijn
Ik wilde je niet echt verlaten
Maar even op mezelf zijn
Om na te kunnen denken, uit te zoeken,
bij te tanken
En om te ontdekken of ik nog van je hou
Hoewel ik steeds aan je moest denken
Ben ik toch bij je weggegaan
'k Had geen behoefte aan een ander
Maar 'k wou alleen bij jou vandaan
bij te tanken
En om te ontdekken of ik je missen zou
refr.:
Alles geprobeerd om jou maar te vergeten
Overal geweest en ik sliep met iedereen
Nooit geaccepteerd dat ik steeds heb
geweten
Van jou hou ik het meest,
ik kan er niet omheen
Zonder jou ben ik alleen
Ik wil weer dag en nacht bij jou zijn
Ik ben nu alle twijfels kwijt
Ik ben wat langer weggebleven
Maar ik gebruikte al die tijd
bij te tanken
En om te ontdekken hoeveel ik van je hou
refr.
Ik wou je niet verlaten
Ik sloeg niet op de vlucht
Ik had alleen behoefte
Aan wat frisse lucht
Voor mij erg herkenbaar, ik hoop dat het goedkomt!
Relatie stuk na 2.5 jaar (totaal niet verwacht)
Niks helpt helaas. Ik wens je heel veel sterkte alvast.
quote:Ja ik ben ook benieuwd..How's life now??
Op vrijdag 31 januari 2003 09:12 schreef Fling het volgende:
Hoe is het gegaan gisteravond, ochtend-prinsesje?
Helaas kunnen vrienden een grote invloed hebben en daarom hoop ik echt dat hij genoeg van je houd en er samen met jou uit wilt komen.
En niet door wat zijn vrienden ervan zeggen of vinden.
Laat je het ons weten?
Succes meisje!
You love something? Let it go...
If it comes back to you, its yours!!!....
If it doesn“t.... It NEVER was!
Ps, we zijn hier uitgekomen (na veel moeite), maar dit betekende een mentaliteitsverandering bij ons beide - van haar kant dat ze me echt moest leren los te laten, en van mijn kant dat ik de relatie niet als iets zag wat me belemmerde in mijn vrijheid, maar iets wat mij juist gelukkig laat voelen.
[Dit bericht is gewijzigd door haarb0l op 31-01-2003 10:31]
quote:Spijker op z]n kop, suc6 iig
If You Love Something, Let It Go,
If It Comes Back To You, Its Yours!
If It Doesn`t.... It Never Was!
quote:Zout alsjeblieft op uit dit topic, dat kind zit echt niet op zo'n reactie te wachten nu.
Op vrijdag 31 januari 2003 10:38 schreef Eigenbehuizing.nl het volgende:
Leer eens ENTEREN, Slecht leesbare posts, misschien dat ik je dan wil helpen
On-topic: Meisje toch, wat een verdriet. Sterkte de komende tijd. {{knuffel}}
quote:Ze heeft anders best veel geenterd
Op vrijdag 31 januari 2003 10:38 schreef Eigenbehuizing.nl het volgende:
Leer eens ENTEREN, Slecht leesbare posts, misschien dat ik je dan wil helpen
ontopic: Ochtendprinsesje, ik denk dat je toch je best moet doen even afstand van hem te houden; hem niet opzoeken. Als ik het zo hoor geeft hij wel degelijk nog veel om je en zal hij je vanzelf terug opzoeken als hij daar behoefte aan heeft. Geef hem nu even de tijd die hij blijkbaar nodig heeft. Sterkte meis!
[Dit bericht is gewijzigd door Essiepessie op 31-01-2003 10:48]
quote:Tijd is erg moeilijk te bepalen! Eigenlijk is het zelfs nooit met zekerheid te zeggen... Dat hij je gaat missen is zeker, maar zelf kun je ook het e.e.a. doen:
Op vrijdag 31 januari 2003 10:57 schreef ochtend-prinsesje het volgende:
hoe lang duurd dat?
Ik ben bang dat die me wel gaat missen, maar dat het zo over is!
Verder weet ik dus niet hoe oud jullie zijn, en hoe lang jullie iets gehad hebben. waren er al onenigheden tussen jullie? (bv ouders)
Voor een gesprek ofzo mag je me altijd mailen of toevoegen op MSN!
mijn mailadres staat in mijn profiel.
ik weet hoe je je voelt....
als ik jou was zou ik lekker op bed gaan liggen met heel veel eten om je heen en een tv met allemaal zoetsappige kut films
verder zal je gevoel van 'dit kan gewoon niet!' vanzelf minder worden
geloof me maar...
Maar ze wil niet meer, leg er te veel vast zei ze.
Ik weet ook niet waarom ik dit nou hier in zet. Misschien om te laten zien dat je niet de enige bent.
Hoop....ja kijk dit is een gevaar wat je kan slopen. Je kan wel hopen zo van misschien mist zij/hij mij en komt het tussen ons nog wel goed.
Reken er maar niet teveel op,natuurlijk mag je hopen maar denk er niet teveel aan elke dag. Dus niet elk uur elke minuut van de dag want dan ga je er aan onderdoor.
Ga naar vrienden en vriendinnen toe maar ga er veel over praten dat helpt! serieus..
Luister naar jouw favo muziek. Punt is: doe iets waar je met je gedachten ergens anders bent.
Het leven is te kort om eeuwig bij dingen stil te staan en ook al had het zo mooi kunnen zijn houd de goede en leuke momenten en denk daaraan in mindere momenten in je leven. Kijk niet teveel achterom maar ook vooruit.
Het komt allemaal wel goed
Hoe heet dat oud spreekwoord?
''op ieder potje past een dekseltje''
Sterkte meid!
quote:Mja, bij mij is t anderhalve maand geleden, maar ging was ook in een periode van 2 weken uit. En zelfs toen dat er op aankwam zei ze dat ik perfect voor haar was, maar tegelijkertijd dan wel verliefd op iemand anders zijn en dat niet tegen mij zeggen
Op vrijdag 31 januari 2003 18:53 schreef marc20 het volgende:
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt... Mijn vriendin ging op vakantie, een week elkaar niet gezien, de zondag(nacht) erna wel, alles toppie. Dinsdag beetje ruzie over de vakantie, en vrijdag was het uit... Met de melding dat ze het allemaal niet meer wist enzo, wat ze met me aanmoest.... En dat terwijl ze die zondag nog zei dat ze me echt NOOOOOOOOIT kwijtwilde... Ik kan het gewoon nog steeds niet snappen, het is nu 2 weken geleden
T erge is dat ik niet kan vergeten hoe ze die 2 jaar was. Ze was zo geweldig, en ik vind het ook heel moeilijk om te realiseren dat ze op t laatst zo keihard met tranen in dr ogen kon liegen Ik kan gewoon niet geloven dat et lieve zachtaardige meisje (want zo ken ik dr) toch eigenlijk zo'n icequeen kan zijn...
Je zag het aankomen. Je weet ook waarom het uit is. Toch is er nog een kleine kans op een happy end. Mits JIJ verandert.
Wat ik opmaak uit het topic is dat jij zoveel mogelijk samen met hem wilde zijn. Je claimde al zijn tijd. Daar werd je partner behoorlijk gek van.
Hij wilde meer vrijheid in zijn doen en laten. En om dat te bereiken maakte hij een einde aan jullie relatie, ondanks dat jullie van elkaar houden.
En daar sta je dan.
Als je hem terug wilt, dan moet je kunnen laten zien dat je hem zijn eigen leven gunt. Laat dus zien dat je een goede (gewone) vriendin kan zijn. Zie elkaar eens in de week. Maak geen opmerkingen als hij uitgaat met anderen, maar wens hem veel plezier. Zoals eerder gezegt: Laat hem los.
Maak duidelijk dat je werkt aan het loslaten. Ga niet akkoord als hij voorstelt elkaar "even" niet te zien. "Even" wordt al snel "te lang".
Het is nu hard werken voor je: Je claim-gedrag afleren, een vriendschap in stand houden, en je emoties leren bedwingen. Maar het is het waard!
Mijn vroegere relaties zijn stukgelopen op mijn claimgedrag. Mijn huidige vriendin heeft vanaf het begin duidelijk gemaakt dat ze op veel gebieden haar eigen leven wilde leiden. In het begin was dat heel vreemd en moeilijk voor mij, maar nu kan ik slechts zeggen dat ook ik me er erg goed bij voel. We overleggen over wat we samen doen, en wat we alleen of met anderen doen.
Veel succes de komende tijd!
Je ziet het alleen nog niet....
Leven lijkt een duik te nemen maar het komt goed,zo moet je altijd maar denken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |