abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:45:38 #51
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201051594
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Maar wij zitten hier ook niet anderhalf jaar in een lockdown, en een lockdown waarbij niemand z’n huis uit mag hebben wij überhaupt nooit gehad.
Bepaalde sectoren hebben hier toch al ellendig lang plat gelegen. Hoe lang is de horeca hier gesloten geweest? Maandje of 8 ofzo?
pi_201051614
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:45 schreef Tijn het volgende:

[..]
Bepaalde sectoren hebben hier toch al ellendig lang plat gelegen. Hoe lang is de horeca hier gesloten geweest? Maandje of 8 ofzo?
Wij hebben andere lockdowns, het woord op zich heeft geen vaste betekenis, alles wat onder maatregelen valt kan je als een lockdown omschrijven, natuurlijk maar geen twee landen zijn daarin hetzelfde geweest.
pi_201051620
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:44 schreef Sfancta het volgende:
Las gisteren dat de versoepelingen waarschijnlijk niet door gaan. Wat is jullie gedachte hierover?

En qua prik nummertje 3? Mijn Duitse tante krijgt over 2 weken de derde.
Dat stond er niet. Er stond dat ze het nog niet zeker wisten. Maar dat weten ze nooit aangezien ze “nergens op vooruit willen lopen” en “niet willen speculeren”, dus eigenlijk is het nietszeggende info zo lang er geen OMT-advies ligt.
pi_201051630
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:44 schreef Sfancta het volgende:
Las gisteren dat de versoepelingen waarschijnlijk niet door gaan. Wat is jullie gedachte hierover?

En qua prik nummertje 3? Mijn Duitse tante krijgt over 2 weken de derde.
Waar las je dat?
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:48:02 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_201051632
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201051646
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
Nog wat gebeurt in de 5 dagen dat ik weg ben geweest? Nee? Ok dan :D

Updateje vanuit het VK waar ik de laatste 5 dagen ben geweest, iedereen loopt in winkels e.d. met een mondmasker rond zonder dat er een verplichting is. En ik weet heeeeeeeeeel zeker dat ik geen corona heb na 3 tests in 5 dagen :D
Blij dat ik mijn reis (van) deze week geannuleerd heb.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201051653
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:45 schreef Tijn het volgende:

[..]
Van oktober tot mei ofzo inderdaad. Er is geen ideale situatie denk ik. Ik zou er niet aan moeten denken dat er altijd een zwaard van Damocles boven je hoofd hangt dat je complete stad in totale lockdown moet vanwege 3 gevallen. Dan liever aanmodderen, hoewel dat ook niet alles is/was.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:51:01 #58
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201051670
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Van oktober tot mei ofzo inderdaad. Er is geen ideale situatie denk ik. Ik zou er niet aan moeten denken dat er altijd een zwaard van Damocles boven je hoofd hangt dat je complete stad in totale lockdown moet vanwege 3 gevallen. Dan liever aanmodderen, hoewel dat ook niet alles is/was.
Ik snap daar dus niks van. Hoe is het beter dat alles bij voorbaat maandenlang dicht is?
pi_201051683
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:48 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Waar las je dat?
Weer een wazige uitspraak van Hugo. Hij probeert de COVID-angst nog even aan te wakkeren omdat hij weet dat mensen er wel een beetje klaar mee zijn.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:52:04 #60
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201051690
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:48 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Waar las je dat?
Hugo de Jonge heeft gezegd dat er nog veel onzeker is en daarom de versoepelingen geen zekerheid zijn. O.a. de Telegraaf heeft erover bericht.
pi_201051711
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:51 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik snap daar dus niks van. Hoe is het beter dat alles bij voorbaat maandenlang dicht is?
Niet bij voorbaat. De lockdown zou in eerste instantie voor 5 weken zijn. Al zeiden velen hier toen direct al dat het tot april zou duren. Maar ondanks dat er niks kon en het een kuttijd was, ook vanwege de uitzichtloosheid, moet ik er niet aan denken om zoals in Sydney wekenlang letterlijk opgesloten te worden in je huis en anders van straat af geknuppeld te worden…
pi_201051712
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:51 schreef Cynicio het volgende:

[..]
Weer een wazige uitspraak van Hugo. Hij probeert de COVID-angst nog even aan te wakkeren omdat hij weet dat mensen er wel een beetje klaar mee zijn.
En als Covid nou ook nog eens klaar was met ons dan was het allemaal fantastisch.
pi_201051721
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het aanmodderbeleid valt ook wat van te vinden maar heeft in ieder geval de focus goed op de enige robuuste oplossing, nl vaccineren.

Het grote nadeel aan een zero-covid beleid is dat het m.i. teveel als een alternatief voor groepsimmuniteit is geponeerd. Ipv slechts een bij-gebrek-aan-beter oplossing.
I'll give you something to do
pi_201051723
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:51 schreef Cynicio het volgende:

[..]
En wat voor belang heeft Hugo erbij om de angst aan te wakkeren?

Ik denk dat het kabinet er net zo klaar mee is als de rest van Nederland eigenlijk.
pi_201051749
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Ik denk dat het kabinet er net zo klaar mee is als de rest van Nederland eigenlijk.
Naleving van de maatregelen? N=1, maar ik ken niemand die zich nog bewust aan de 1,5 meter houdt. Daarnaast is zowat alles open en nemen winkels en horeca het ook niet zo nauw meer. Volop kans voor het virus om zich te verspreiden, al lijkt het allemaal nog wel mee te vallen.
pi_201051751
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Niet bij voorbaat. De lockdown zou in eerste instantie voor 5 weken zijn. Al zeiden velen hier toen direct al dat het tot april zou duren. Maar ondanks dat er niks kon en het een kuttijd was, ook vanwege de uitzichtloosheid, moet ik er niet aan denken om zoals in Sydney wekenlang letterlijk opgesloten te worden in je huis en anders van straat af geknuppeld te worden…
Er is meer in Nederland geknuppeld dan ooit in Australie, volgens mij.

En doe even leuk en kijk even naar de covid data van Australie vs Nederland, het verschil is nogal schokkend, eigenlijk. Wij hebben het gewoon zwaar kut gedaan in vergelijking.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2021 11:57:21 ]
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:56:12 #67
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201051758
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

De laatste ontwikkelingen in Sydney zijn inderdaad nogal grimmig, maar dat is wel een nieuwe situatie. Zo is het hiervoor nooit geweest.
  Moderator dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:57:03 #68
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201051774
quote:
Hugo heeft nog heel wat beloftes gedaan wat betreft de gegarandeerde omzet voor teststraten, vaccinboeren en mondkapjes leveranciers.
pi_201051781
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:57 schreef zoost het volgende:

[..]
Hugo heeft nog heel wat beloftes gedaan wat betreft de gegarandeerde omzet voor teststraten, vaccinboeren en mondkapjes leveranciers.
Bewijs dat eens?
pi_201051784
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:54 schreef galantis het volgende:

[..]
Het aanmodderbeleid valt ook wat van te vinden maar heeft in ieder geval de focus goed op de enige robuuste oplossing, nl vaccineren.

Het grote nadeel aan een zero-covid beleid is dat het m.i. teveel als een alternatief voor groepsimmuniteit is geponeerd. Ipv slechts een bij-gebrek-aan-beter oplossing.
Zero-covid is in Europa gewoon compleet kansloos. Er is simpelweg teveel grensoverschrijdend verkeer, de economie is te internationaal van karakter om dat ineens sterk te beperken. Dat zou miljarden kosten en we zouden ineens verstoken zijn van weet ik hoeveel importproducten vanwege gigantische rijen vrachtwagens aan de grens.

Dat grenzen sluiten ook een utopie is, heeft de migrantencrisis wel laten zien. Of dat een kwestie van onmacht of onwil is, is voer voor een andere discussie.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:58:20 #72
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201051786
quote:

[..]

Bij Hugo is het niet zozeer een belang, hij is gewoon incompetent.
pi_201051805
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zero-covid is in Europa gewoon compleet kansloos. Er is simpelweg teveel grensoverschrijdend verkeer, de economie is te internationaal van karakter om dat ineens sterk te beperken. Dat zou miljarden kosten en we zouden ineens verstoken zijn van weet ik hoeveel importproducten vanwege gigantische rijen vrachtwagens aan de grens.

Dat grenzen sluiten ook een utopie is, heeft de migrantencrisis wel laten zien. Of dat een kwestie van onmacht of onwil is, is voer voor een andere discussie.
Ja, dat klopt volgens mij helemaal, dat laat onverlet dat het in Australie en NZL WEL gewerkt heeft, waar het daar mis gaat is op vaccinatie.
pi_201051806
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Bewijs dat eens?
Mijn WOB verzoek is afgewezen op basis van de Covid wet.
pi_201051810
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er is meer in Nederland geknuppeld dan ooit in Australie, volgens mij.

En doe even leuk en kijk even naar de covid data van Australie vs Nederland, het verschil is nogal schokkend, eigenlijk. Wij hebben het gewoon zwaar kut gedaan in vergelijking.
Dat ben ik met je eens, maar in Nederland is containment nooit een optie geweest. In die zin vind ik het kabinetsbeleid nog wel te verdedigen. Over de vormgeving van het beleid kunnen we discussiëren maar ik vraag me af of er qua strategie wel een alternatief was.
pi_201051818
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:59 schreef zoost het volgende:

[..]
Mijn WOB verzoek is afgewezen op basis van de Covid wet.
Dus je lult maar wat uit de onderbuik.
pi_201051821
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:54 schreef galantis het volgende:

[..]

Het is ook alsof je in een voetbalwedstrijd met 1-0 achterstaat en met 11 man voor de goal gaat hangen.
Misschien voorkom je de 2-0, maar winnen ga je niet.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:01:16 #78
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201051834
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat klopt volgens mij helemaal, dat laat onverlet dat het in Australie en NZL WEL gewerkt heeft, waar het daar mis gaat is op vaccinatie.
Hopelijk maken ze nog wel een inhaalslag. Op zich hebben we hier ook gezien dat het hard kan gaan als je eenmaal op stoom bent.

Zowel Australië als Nieuw-Zeeland hebben de doelstelling om dit jaar nog hun vaccinatieprogramma af te ronden.
pi_201051842
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Eens ja. Alleen begint het nu wel fascistoïde trekjes te krijgen daar, en dat is jammer. Maar je ziet hetzelfde gebeuren als hier: politici durven hun falen niet toe te geven en gaan dan in de overdrive.
pi_201051868
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens, maar in Nederland is containment nooit een optie geweest. In die zin vind ik het kabinetsbeleid nog wel te verdedigen. Over de vormgeving van het beleid kunnen we discussiëren maar ik vraag me af of er qua strategie wel een alternatief was.
Nee, ik denk niet dat er hier een alternatief was. Zero covid had hier niet gewerkt maar tot op heden werkt het in Australie & NZL wel, kunnen mensen hier wel hard schreeuwen hoe kut het allemaal daar is maar toen wij een voetbalcompetitie zonder toeschouwers hadden en een avondklok zaten er daar 35.000 man in het stadion en was alles open met covid cijfers waar men in Nederland een moord voor zou doen. Maar ja, dan moet je ook wel als een haas gaan vaccineren en niet afwachten tot het wel fout loopt.
pi_201051904
Herd immunity is not a possibility" because the Delta variant "still infects vaccinated individuals".

Professor Sir Andrew Pollard, director of the Oxford Vaccine Group, says there is nothing "the UK can do to stop the emergence of new variants".

The Oxford Vaccine Group (OVG) conducts studies of new and improved vaccines for children and adults and is based in the Department of Paediatrics at the University of Oxford. The group is led by Professor Andrew J Pollard.

pi_201051921
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 12:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, ik denk niet dat er hier een alternatief was. Zero covid had hier niet gewerkt maar tot op heden werkt het in Australie & NZL wel, kunnen mensen hier wel hard schreeuwen hoe kut het allemaal daar is maar toen wij een voetbalcompetitie zonder toeschouwers hadden en een avondklok zaten er daar 35.000 man in het stadion en was alles open met covid cijfers waar men in Nederland een moord voor zou doen. Maar ja, dan moet je ook wel als een haas gaan vaccineren en niet afwachten tot het wel fout loopt.
Duitsland heeft een tijd containment nagestreefd. Maar wat je ziet is dat als de exponentiële groei eenmaal goed los gaat, je BCO in no time in elkaar zakt. Nu de vaccinatiegraad vordert en veel mensen het wel best vinden, kachelt ook het draagvlak voor (strenge) maatregelen achteruit.

Ik denk dat zowel containment als mitigatie geen langere tijd vol te houden zijn. Dat zwaard van Damocles is geen houdbare situatie maar dat aankloten met maatregelen ook niet.
pi_201051963
Je ziet in veel landen nu dezelfde discussie, dat de politiek begint in te zien dat we verder moeten en moeten gaan leven met het virus, en dat we nog door een x hoeveelheid opnames en doden heen zullen moeten. De maatregelen komen overal steeds meer onder druk te staan. Dus de komende tijd kan echt nog wel interessant worden.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:11:46 #84
338319 ZarB
Piña colada
pi_201051980
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:28 schreef speknek het volgende:

[..]
Wat een gemier. Die korte volledige lockdown gevolgd door alles weer open te gooien is zowel een veel efficientere als een veel goedkopere manier dan dat wij al anderhalf jaar lang van alles niet door kunnen laten gaan omdat het onder het oppervlak blijft verspreiden.
Het gaat daarnaast ook om de klopjacht die nu gaande is. En vergeet het preventief afschieten van asieldieren niet om reisbewegingen van vrijwilligers te voorkomen. Maar dat dergelijk gedrag onder t mom van de volksgezondheid wordt goedgekeurd vind ik echt schokkend.

Daarbij gaan ze covid never nooit buiten de deur houden want ook met vaccins kan het zich verspreiden. Het is dus complete kul wat ze nu aan het uitvoeren zijn. En als de rest van de wereld weer draait zit Australië opeens met paniek want ze kunnen niet dealen met al die gevallen die later nog wel de kop opsteken, ondanks vaccinatie.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:17:55 #85
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201052045
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 12:11 schreef ZarB het volgende:

[..]
Het gaat daarnaast ook om de klopjacht die nu gaande is. En vergeet het preventief afschieten van asieldieren niet om reisbewegingen van vrijwilligers te voorkomen. Maar dat dergelijk gedrag onder t mom van de volksgezondheid wordt goedgekeurd vind ik echt schokkend.

Daarbij gaan ze covid never nooit buiten de deur houden want ook met vaccins kan het zich verspreiden. Het is dus complete kul wat ze nu aan het uitvoeren zijn. En als de rest van de wereld weer draait zit Australië opeens met paniek want ze kunnen niet dealen met al die gevallen die later nog wel de kop opsteken, ondanks vaccinatie.
Het is echt een massahysterie daar in Australie, compleet van de pot gerukt.
pi_201052068
quote:

[..]

Nee, dus ze zullen toch een keer met een strategie moeten komen hoe ze dat denken te gaan tackelen.

Overigens wachten wij ook nog steeds op de kamerbrief van Hugo over hoe het kabinet de endemische fase voor zich ziet. Die er half juni al zou zijn. Maar volgens het stuk in de T gisteren gaan ze daar “de komende maanden over nadenken”.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:22:43 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_201052132
quote:
Het gaat daarnaast ook om de klopjacht die nu gaande is.
Die klopjacht is deels propaganda, maar deels ook terecht natuurlijk, als je inzet op volledige containment, dan kan je zoiets niet laten gebeuren.
quote:
En vergeet het preventief afschieten van asieldieren niet om reisbewegingen van vrijwilligers te voorkomen. Maar dat dergelijk gedrag onder t mom van de volksgezondheid wordt goedgekeurd vind ik echt schokkend.
Alsof wij niet miljoenen nertsen geruimd hebben.
quote:
Het is natuurlijk helemaal geen complete kul, want het idee is nooit om covid altijd buiten de deur te houden, maar alleen zolang als dat er voldoende vaccins voorradig waren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:23:57 #88
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201052157
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 12:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nee, dus ze zullen toch een keer met een strategie moeten komen hoe ze dat denken te gaan tackelen.

Overigens wachten wij ook nog steeds op de kamerbrief van Hugo over hoe het kabinet de endemische fase voor zich ziet. Die er half juni al zou zijn. Maar volgens het stuk in de T gisteren gaan ze daar “de komende maanden over nadenken”.
Het is echt om te janken dat tempo van politici.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:26:07 #89
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201052192
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 12:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als ze alles loslaten kun je niet meer terug.. dat weten ze.. dus rekken. Zo lang mogelijk.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201052198
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 12:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het probleem is een gebrek aan politici met visie.

Het is niet dat partijen als VVD en CDA geen signalen uit hun achterban krijgen over wat de maatregelen aanrichten. Dat is echt wel bekend daar. Of een wat meer elitaire partij als D66, waarvan een niet onaanzienlijk deel van de aanhang in het onderwijs werkzaam is, of zelf student is. Daarom snap ik niet dat sommigen denken dat het allemaal opzet is.

Het is gewoon bestuurlijke faalangst: bang om afgerekend te worden op mislukt beleid.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:29:55 #91
338319 ZarB
Piña colada
pi_201052245
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 12:22 schreef speknek het volgende:

[..]
Die klopjacht is deels propaganda, maar deels ook terecht natuurlijk, als je inzet op volledige containment, dan kan je zoiets niet laten gebeuren.
[..]
Alsof wij niet miljoenen nertsen geruimd hebben.
[..]
Het is natuurlijk helemaal geen complete kul, want het idee is nooit om covid altijd buiten de deur te houden, maar alleen zolang als dat er voldoende vaccins voorradig waren.
Het feit dat men het terecht vind is dus precies wat ik bedoel. Zaai paniek, zet een beleid in en maak mensen wijs dat dat in naam van de volksgezondheid echt absoluut noodzakelijk is en ze volgen. Hoe absurd het ook is.

Die nertsenruiming stond ik ook niet achter, maar volgens mij was daar nog het verschil dat de nertsen corona hadden. Die asieldieren hadden niets met corona te maken. Ging puur om t feit dat vrijwilligers de deur uit zouden gaan (en reisbewegingen mogen niet!) om honden op te halen o.i.d. zonder honden, geen reisbewegingen. Aldus Australië.

Er zullen ongetwijfeld wel mensen achter hun beleid staan, maar ik ben er daar niet één van. Hoe "logisch" het voor de voorstanders allemaal ook mag klinken.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_201052259
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 12:26 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Als ze alles loslaten kun je niet meer terug.. dat weten ze.. dus rekken. Zo lang mogelijk.
Het terugdraaien van het één en ander begin juli ging anders vrijwel zonder slag of stoot.
I'll give you something to do
pi_201052272
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 12:30 schreef galantis het volgende:

[..]
Het terugdraaien van het één en ander begin juli ging anders vrijwel zonder slag of stoot.
Ik denk omdat de impact van het sluiten van de nachthoreca en schrappen van festivals voor een groot deel van de bevolking wel meeviel.
pi_201052279
Het gedeelte van de maatregelen wat nog overeind is, is ofwel lastig te enforcen en wordt massaal genegeerd, of mensen hebben er weinig last van (verplicht reserveren, checkgesprekken, dat soort nonsens). Uitzondering is de mondkapjesplicht in het OV, maar daar worden ook geen boetes meer voor geschreven.
pi_201052281
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Verschil is wel dat in Australië er feitelijk ook goed ingedamd is. In Wit-Rusland zijn ze gewoon gestopt met registreren.
Mijn punt ging dan ook niet over coronabeleid maar over beleid in een land in het algemeen.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:35:51 #96
12221 Tijn