abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_201044774
Ik heb een 3 jaar oude Miele TWE 620 WP Eco NL. Vorige week werkte hij nog goed maar sinds gisteren wil hij niet meer starten.

Alles lijkt te werken, bij het touch panel kan ik alles in drukken en hij reageert daar op, bij het sluiten van de deur licht de startknop groen op zoals het hoort. Maar als ik op start druk gebeurt er niets.

Heel soms hoor ik de moter opspinnen voor een seconde en dan stopt hij. Maar geeft geen enkele foutmelding.

Ik heb de dingen uit de handleiding al geprobeerd (warme lucht, reset door de stroom er af te halen).

Iemand een idee? Miele gebeld en die sturen een monteur volgende week maar vragen daar een belachelijk bedrag voor dus los het liever zelf op.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201044943
zou toch een beroep doen op non conformiteit , miele moet gewoonweg niet kaopt kunnen gaan met drie jaar . Sterker nog ze adverteren er zelfs mee(dat ze lang meegaan ). dan kun je wettelijk wel maar 2 jaar garantie hebben , maar zou er wel een zaak van maken . dingen kosten een stuk meer dan de andere merken namelijk :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Spellchecker maandag 23 augustus 2021 @ 20:04:09 #3
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_201045240
Heb je het filter onlangs schoongemaakt?
pi_201045544
Als er geen garantie meer op zit,
Stroom eraf en openmaken aan de achterkant checken of de aandrijfband is losgeschoten.
Vaak kan je die zo weer vastzetten.

* oh ik begrijp nu dat de motor ook niks doet?
Als het alleen aan de aandrijfband ligt zou je de motor wel moeten horen maar draait de trommel niet
pi_201045771
Pluizenfilter en alles zijn schoongemaakt. Doe je dat niet dan geeft hij een waarschuwing.

Net trouwens zelf wel het deurslot gemold, stukje plastic afgebroken.

En ik ben het met jullie eens qua garantie maar gelijk hebben en krijgen zijn 2 verschillende dingen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_201054917
Warmtepomp droger?
pi_201055214
Ik zou die monteur gewoon laten komen.
Bij bv siemens heb ik met de monteur onderhandeld over de prijs toen mijn kookplaat voortijdig maar na 2 jaar stuk ging en zo 40% korting gekregen.
Ik heb geen idee of dat ook lukt bij miele.
Anders je rbv bellen.
  Moderator dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:38:02 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_201056455
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:25 schreef speedfightrage het volgende:
Warmtepomp droger?
quote:
TWE620 WP Eco
T1 droger met warmtepomptechnologie met A+++ en EcoDry-technologie voor hoge efficiŽntie, de gehele levensduur.
https://www.miele.nl/e/t1(...)-lotuswit-10611850-p

:)
pi_201064088
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zou die monteur gewoon laten komen.
Bij bv siemens heb ik met de monteur onderhandeld over de prijs toen mijn kookplaat voortijdig maar na 2 jaar stuk ging en zo 40% korting gekregen.
Ik heb geen idee of dat ook lukt bij miele.
Anders je rbv bellen.
Ik heb geen RBV (nog steeds afsluiten) maar anders valt het toch onder het eigen risico.
Ik kijk het nog even aan.
pi_201064184
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik heb geen RBV (nog steeds afsluiten) maar anders valt het toch onder het eigen risico.
Ik kijk het nog even aan.
Of het er is hangt van het bedrag af wat flink kan oplopen. Bij mij bij siemens kon ik van 225 eur naar 150 eur afdingen en er was niet eens veel aan de hand.
pi_201472319
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 19:50 schreef Cybersijp het volgende:
zou toch een beroep doen op non conformiteit , miele moet gewoonweg niet kaopt kunnen gaan met drie jaar . Sterker nog ze adverteren er zelfs mee(dat ze lang meegaan ). dan kun je wettelijk wel maar 2 jaar garantie hebben , maar zou er wel een zaak van maken . dingen kosten een stuk meer dan de andere merken namelijk :)
Hij is eindelijk gemaakt, kapotte deursensor. Nu komt miele echter met een torenhoge rekening en krijg ik alleen uit coulance het onderdeel voor niets.

Heeft iemand de relevante wetteksten waar ik naar kan verwijzen in mijn email naar miele?
  Moderator / Miss SHO woensdag 22 september 2021 @ 17:43:45 #13
22592 crew  Ole
pi_201472399
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hij is eindelijk gemaakt, kapotte deursensor. Nu komt miele echter met een torenhoge rekening en krijg ik alleen uit coulance het onderdeel voor niets.

Heeft iemand de relevante wetteksten waar ik naar kan verwijzen in mijn email naar miele?
Juridisch loket een idee?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_201472434
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:43 schreef Ole het volgende:

[..]
Juridisch loket een idee?
Lijkt mij vooralsnog overdreven.

Heb nu dit gevonden.
https://www.wetswinkelalm(...)t-zijn-mijn-rechten/
pi_201485628
zou er ook een linkje naar hun eigen reclame bij zetten , daarin melden ze dat hij nog niet niet levenslang meegaat . Deurslot naar 2 jaar kapoet ? haha , strookt niet met hetgeen ze willen laten geloven . sterker nog met 2 jaar mag zoiets niet kapot gaan .
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_201495009
Het zal een lastige worden, Miele geeft 2 jaar fabrieksgarantie, die je onder voorwaarde van een Service Certificaat tot 5 jaar kunt verlengen. Maar dat heb je dus niet gedaan.

https://www.miele.nl/c/mi(...)471F98B8B59CCC7893E1

https://www.miele.nl/c/al(...)tie-13.htm#p273,p276

Mooi voorbeeld van pech hebben...

https://www.justitia.nl/consumentenrecht

[ Bericht 11% gewijzigd door Watuntrik op 24-09-2021 10:38:17 ]
  vrijdag 24 september 2021 @ 12:33:51 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201496564
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:32 schreef Watuntrik het volgende:
Het zal een lastige worden, Miele geeft 2 jaar fabrieksgarantie, die je onder voorwaarde van een Service Certificaat tot 5 jaar kunt verlengen. Maar dat heb je dus niet gedaan.

https://www.miele.nl/c/mi(...)471F98B8B59CCC7893E1

https://www.miele.nl/c/al(...)tie-13.htm#p273,p276

Mooi voorbeeld van pech hebben...

https://www.justitia.nl/consumentenrecht
Dat service certificaat was heel lang niet mogelijk, dat is pas recent weer een optie, dus "dat heb je dus niet gedaan" is een beetje een vervelende in deze.
Dat was simpelweg geen optie.

Ik heb vorig jaar april een Miele droger gekocht en toen kon ik geen 5 jaar garantie afsluiten, dat kan nu wel trouwens, tot april 2022 heb ik die mogelijkheid.
TS is wat dat betreft dus tussen wal een schip gevallen; toen de verlengde garantie weer mogelijk werd was zijn apparaat al meer dan 2 jaar oud.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201499968
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:40 schreef Cybersijp het volgende:
zou er ook een linkje naar hun eigen reclame bij zetten , daarin melden ze dat hij nog niet niet levenslang meegaat . Deurslot naar 2 jaar kapoet ? haha , strookt niet met hetgeen ze willen laten geloven . sterker nog met 2 jaar mag zoiets niet kapot gaan .
En hij/zij heeft gratis een nieuw deurslot gekregen. Voorrijkosten en uren staan daar meestal los van.
pi_201500187
Voor nu heb je er niets meer aan. Maar voor een volgende keer zou ik niet Miele zelf bellen maar een lokale monteur. Daar kun je vaak net wat beter (prijs)afspraken mee maken vooraf heb ik het idee.
pi_201578173
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 16:57 schreef speedfightrage het volgende:

[..]
En hij/zij heeft gratis een nieuw deurslot gekregen. Voorrijkosten en uren staan daar meestal los van.
Nee ze moeten het kosteloos repareren. Aan alleen een deurslot heb ik niets (al had ik hem zelf kunnen plaatsen).
Lokale is idd goedkoper maar dit is een garantie geval.

Teven heeft Miele het niet helemaal begrepen.
En komt met deze reactie mbt fabrieksgarantie:

quote:
Bedankt voor uw bericht. Vervelend dat u kosten heeft moeten maken voor de reparatie aan uw Miele.

Miele Nederland verleent twee jaar volledige garantie op machine verwijtbare problemen, aan al haar apparaten. Wanneer de fabrieksgarantie verstreken is brengen wij de minimale kosten van onze service fee in rekening.

Uw apparaat is reeds 4 jaar in gebruik. Op basis van de leeftijd van uw apparaat, de aard van de klacht en eventuele eerder gemaakte reparatiekosten, heeft de technicus coulance geboden op de reparatiekosten. De originele prijsopgave was §200, zoals zichtbaar op de factuur hebben we hier een bedrag van §100 op in mindering gebracht. Dit resulteert in een resterend bedrag van §150,00 voor het reparareren van uw Miele. Wij begrijpen uw teleurstelling, maar kunnen u helaas niet verder tegemoetkomen.
Hoe nu verder. Sowieso ga ik er aan refereren dat ik niets met fabrieksgarantie te maken heb maar het product bij hen gekocht heb. Tevens is het apparaat voor het eerst gebruikt in december 2017 en is hij kapot gegaan in augustus 2021 dat lijkt mij 3,5 jaar geen 4. Maar dan nog.
pi_201578852
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee ze moeten het kosteloos repareren. Aan alleen een deurslot heb ik niets (al had ik hem zelf kunnen plaatsen).
Lokale is idd goedkoper maar dit is een garantie geval.

Teven heeft Miele het niet helemaal begrepen.
En komt met deze reactie mbt fabrieksgarantie:
[..]
Hoe nu verder. Sowieso ga ik er aan refereren dat ik niets met fabrieksgarantie te maken heb maar het product bij hen gekocht heb. Tevens is het apparaat voor het eerst gebruikt in december 2017 en is hij kapot gegaan in augustus 2021 dat lijkt mij 3,5 jaar geen 4. Maar dan nog.
Dan had je 10 jaar garantie moeten afsluiten. Kost ook rond de 150 euro. ;)

Je heb garantie op het materiaal. Voor dit soort dingen wordt een verdeelsleutel toegepast. Je heb het apparaat een 3,5 jaar kunnen gebruiken.

Kijk hier even:
https://www.kieskeurig.nl(...)8DE3C12574AB00374E15

quote:
Als een apparaat buiten de garantietermijn kapot gaat als gevolg van non-conformiteit (in dat geval had het gebrek redelijkerwijze niet mogen voorkomen), dan zijn de herstelkosten daarvan strikt genomen (artikel 21, lid 2 BW7) voor rekening van de verkoper. Maar omdat zoiets niet redelijk zou zijn wanneer de koper het apparaat al enkele jaren gewoon heeft kunnen gebruiken en dit er door de reparatie weer beter op wordt, wordt er gewoonlijk een verdeelsleutel voor de kosten toegepast.
Stel dat een televisie 8 jaar meegaat en na 5 jaar moet er een reparatie worden verricht. Dan is het redelijk te noemen dat de koper 5/8 van de reparatiekosten voor zijn rekening neemt. Hij heeft de televisie immers al 5 jaar gewoon kunnen gebruiken.
Er geldt overigens wel een belangrijke voorwaarde voor die verdeelsleutel: de reparatie moet tot gevolg hebben dat de oorspronkelijke levensduur van de televisie (8 jaar) weer wordt hersteld.
Gaat het bijvoorbeeld om een niet meer werkende aan/uit-knop van het toestel, dan is daar geen sprake van. Zo'n onderdeel behoort gedurende de volle 8 jaar goed te werken en vervanging daarvan verlengt de levensduur van de televisie met geen maand, want andere vitale onderdelen blijven gewoon aan slijtage onderhevig. Met het monteren van de knop gaat het dus gewoon om het weer in orde brengen van het apparaat, iets waartoe de verkoper in verband met het conformiteitsbeginsel toch al verplicht is.
Maar aangezien het een schakelaar is zou ik het zeker blijven proberen. Wijs hen er even op dat zij niet boven de wet staan (!!) https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel21
pi_201579062
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:20 schreef speedfightrage het volgende:

[..]
Dan had je 10 jaar garantie moeten afsluiten. Kost ook rond de 150 euro. ;)

Je heb garantie op het materiaal. Voor dit soort dingen wordt een verdeelsleutel toegepast. Je heb het apparaat een 3,5 jaar kunnen gebruiken.

Kijk hier even:
https://www.kieskeurig.nl(...)8DE3C12574AB00374E15
[..]
Maar aangezien het een schakelaar is zou ik het zeker blijven proberen. Wijs hen er even op dat zij niet boven de wet staan (!!) https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel21
Dank maar die mening deel ik niet ik heb recht op een goed werkend product voor x jaar. En laten we wel wezen dit is niet iets wat makkelijk kapot hoort te gaan.

En je hebt gelijk het is ene schakelaar het verlengd de levensduur voor geen minuut. Sterker nog de monteur zei dat hij dit nog nooit had gezien dat, dat onderdeel kapot was.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')