abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 augustus 2021 @ 11:35:56 #151
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_201065582
Ik ben nog maar net bij sameningeld begonnen (om wat meer spreiding naast GVE en Collin te krijgen) maar deze migratie geeft mij geen vertrouwen.

Ik heb twee investeringen die beide de status "PAID" hebben. Volgens mijn administratie is er echter slechts 1 betaald.
pi_201065638
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:35 schreef malleable het volgende:
Ik ben nog maar net bij sameningeld begonnen (om wat meer spreiding naast GVE en Collin te krijgen) maar deze migratie geeft mij geen vertrouwen.

Ik heb twee investeringen die beide de status "PAID" hebben. Volgens mijn administratie is er echter slechts 1 betaald.
Uit de SIG nieuw platform e-mail:

quote:
Belangrijk te vermelden is dat wij vanaf nu toezeggingen voor investeringen meetellen als uitstaande investeringen.
pi_201065695
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:40 schreef fok321 het volgende:

[..]
Uit de SIG nieuw platform e-mail:
[..]

Dat is toch wat anders dan dat ze status "paid" hebben, niet? Dat klopt gewoon niet.
pi_201065957
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:06 schreef Faraday01 het volgende:
Het is nogal een puinzooi bij SiG, veel gegevens zijn niet meer terug te vinden in de investeerdersomgeving en blijkbaar wordt er zonder het aan de investeerders te melden doodleuk overgestapt op een blockchain partij als betaaldienstverlener waarvan niet duidelijk is of die aan de (komende) regelgeving voldoet en of de AFM en DNB akkoord zijn. En dat weten we alleen omdat iemand hier toevallig een linkedinbericht leest, want van SiG hebben we deze informatie niet gekregen :R

SiG kan wel oproepen snel de komende investeringen over te maken maar voordat ik dat doe wil ik eerst een bevredigende uitleg hierover.

Ik verwacht vandaag of morgen ook wel een paar betaalverzoeken (ik heb op nog 6 projecten ingeschreven die nog betaald moeten worden). Vooropgesteld dat het niet mijn bedoeling is het SiG nog moeilijker te maken dan dat ze het klaarblijkelijk al hebben maar ik verwacht toch eerst een acceptabele toelichting op de overstap die nu gemaakt is.

Met name wil ik helder hebben wat eventueel (voor ons als investeerders) het extra risico is nu de betaaldienstverlener aan de kant is gezet. Dit hoeft niet per definitie een probleem te zijn maar ik verwacht wel een toelichting/uitleg.

Tot die tijd maak ik geen euro meer over.
pi_201066188
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:19 schreef zeeland6 het volgende:
SIG Heb maar gevraagd waar de transacties zijn gebleven. Dit kreeg ik als antwoord:

In verband met vakantie ben ik afwezig tot 6 september 2021. Uw e-mail wordt
doorgestuurd. Voor dringende zaken kunt u contact opnemen met kantoor op
telefoonnummer 030-740 00 35.

Met vriendelijke groeten,
Luuck Kalverda
SamenInGeld
Ongelukkige tijd om met vakantie te gaan, maar de vervanging reageert gewoon

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_201066323
quote:
14s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik verwacht vandaag of morgen ook wel een paar betaalverzoeken (ik heb op nog 6 projecten ingeschreven die nog betaald moeten worden). Vooropgesteld dat het niet mijn bedoeling is het SiG nog moeilijker te maken dan dat ze het klaarblijkelijk al hebben maar ik verwacht toch eerst een acceptabele toelichting op de overstap die nu gemaakt is.

Met name wil ik helder hebben wat eventueel (voor ons als investeerders) het extra risico is nu de betaaldienstverlener aan de kant is gezet. Dit hoeft niet per definitie een probleem te zijn maar ik verwacht wel een toelichting/uitleg.

Tot die tijd maak ik geen euro meer over.
Ik verwacht ook een aantal betalingen te moeten doen dit weekend. Ben het helemaal met je eens. Laat SIG nu eerst maar eens met een fatsoenlijke verklaring komen over wat er allemaal speelt en wat er gaat veranderen. Het is toch te dol voor woorden dat we via dit forum details moeten lezen over de gang van zaken. Ook ik ga geen geld overmaken voordat de boel echt is opgehelderd en de administratie zoals door ons te zien op internet op orde is.
Overigens heb ook ik nog geen mail ontvangen om mijn wachtwoord te wijzigen. Dus zelfs in deze toch eenvoudige communicatie gaat het mis. Begrijp ook totaal niet dat bij een zo een belangrijke migratie van de website de helft van de directie op vakantie gaat. Ook al is de admin niet je taak dan zorg je er toch voor dat je op zo'n moment met het gehele team beschikbaar bent om bij calamiteiten te handelen. Want over een calamiteit mogen we toch wel spreken.
pi_201066388
Dit is de werkwijze welke SiG ons bij het tot stand komen van de lopende projecten heeft toegezegd:
quote:
De rente die een geldlener betaalt gaat één op één door naar de investeerders. SamenInGeld heeft ervoor gekozen om een betaal-dienstverlener (Intersolve) in te zetten voor de afhandeling van alle betalingen tussen geldleners en de investeerders. Intersolve heeft vergunning van de Nederlandse Bank om geld veel langer dan 30 dagen onder beheer te houden. Dit wil SamenInGeld kunnen doen i.v.m. een eventueel bouwdepot bij nieuwbouw of ingrijpende verbouwingen. Er is dus geen sprake van een derdengelden rekening waar de bestuurders van de BV (van het platform) toegang toe hebben.
Het door de investeerders ingebrachte geld wordt dus verzameld bij de betaal dienstverlener. Om de hypotheek te vestigen wordt het leenbedrag ter beschikking gesteld aan de notaris. SamenInGeld werkt slechts met notariskantoren die zijn geaccrediteerd door Intersolve. Deze constructie zorgt er voor dat het bedrag dat is bijeengebracht door de investeerders maar op 1 manier kan worden overgeboekt vanuit rekening bij Intersolve en nooit naar een ander kan gaan.
Aan het einde van de looptijd van een lening wordt deze afgelost. Om te zorgen dat het geld daadwerkelijk bij de investeerders terecht komt heeft SamenInGeld in de hypotheekaktes laten opnemen dat aflossingen alleen kunnen worden betaald aan het rekeningnummer van de geldvrager bij Intersolve. Deze rekening is voor de geldvrager geblokkeerd voor opname totdat SamenInGeld deze vrij geeft.
Wat mij betreft toch wel zorgelijk dat dit ook voor de lopende projecten klaarblijkelijk met één pennenstreek klik kan worden aangepast. Welke onafhankelijke partij voert nu het beheer uit?
pi_201066562
quote:
14s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:46 schreef Horsemen het volgende:
Dit is de werkwijze welke SiG ons bij het tot stand komen van de lopende projecten heeft toegezegd:
[..]
Wat mij betreft toch wel zorgelijk dat dit ook voor de lopende projecten klaarblijkelijk met één pennenstreek klik kan worden aangepast. Welke onafhankelijke partij voert nu het beheer uit?
En wat zou de reactie van sig hierop zijn? Wij (de deelnemers aan dit forum) kunnen daar namelijk geen antwoord op geven. Ik heb volgens mij in mededelingen van sig nog nergens gelezen dat ze geen zaken meer doet met intersolve (ook niet dat ze het wel blijven doen) en dat bloqhouse haar nieuwe betaal dienstverlener is geworden. Die doen als ik het goed gelezen heb (o.a.) zaken met mollie (en misschien ook wel met intersolve?) wat betreft geldafhandelingen.
pi_201066745
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:01 schreef tnhb het volgende:
En wat zou de reactie van sig hierop zijn?
Ik wacht de mail met uitleg van SiG rustig af.

Komt die er niet spontaan dan zal ik ze, op het moment dat ik een betaalverzoek krijg, er op wijzen dat ik onder andere voorwaarden mijn toezeggingen gedaan heb en aangeven dat ik eerst uitleg wil hebben.

Voor nu is SiG zich heel goed bewust van dit forum en kunnen ze mee lezen als ze dit interessant genoeg vinden en zo op voorhand voorkomen dat er nog meer onrust ontstaat of projecten niet op tijd kunnen passeren.
pi_201066830
quote:
14s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:16 schreef Horsemen het volgende:
Voor nu is SiG zich heel goed bewust van dit forum en kunnen ze mee lezen als ze dit interessant genoeg vinden en zo op voorhand voorkomen dat er nog meer onrust ontstaat of projecten niet op tijd kunnen passeren.
Precies dit.
SIG heeft deze puinhoop die al bijna een week duurt zelf gecreëerd.
pi_201066906
Peter Verhaar op Twitter±

peterverhaar
@peterverhaar
·
1 u
hoe durven jullie @SamenInGeld
, geen enkele verantwoordelijkheid nemen (overmacht, dit is een financiele dienstverlener), sterker nog, leg de schuld bij mij neer, alle nog niet betaalde investeringen worden niet betaald, er zal geen enkele investering meer plaatsvinden
pi_201067005
quote:
99s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:31 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Ongelukkige tijd om met vakantie te gaan, maar de vervanging reageert gewoon

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In tijd van crisis moet de baas gewoon aanwezig zijn.
pi_201067113
En een nieuwe medewerkster bij A4F:

quote:
Even voorstellen
Ik ben Bi*nca van Eij*, de nieuwe Manager Operations van All4funding. Ik heb voorheen bij de ING onder andere gewerkt als Relatiemanager Intermediair en in die hoedanigheid heb ik in 2012 Lex van Hoepen leren kennen. Wij hebben altijd goed kunnen sparren en toen Lex mij vroeg voor de functie van Manager Operations bij All4funding hoefde ik niet lang na te denken.

Ik ben 51 zomers jong. Geboren en getogen Haarlemse en sinds 2 jaar woonachtig in een klein pittoresk dorpje in de kop van Nood-Holland.

Het verbinden van mensen en het samenbrengen van vraag en aanbod is voor mij als een 2e natuur en ik weet zeker dat dit een positieve bijdrage is in het weer op de kaart zetten van All4funding als actief crowdfunding platform.

In mijn tijd bij de Postbank en ING heb ik mij bezig gehouden met de diverse kanten van hypotheekverstrekking en het intermediaire kanaal. Tevens heb ik mij zowel in loondienst als vanuit zelfstandig ondernemerschap met training, coaching en projectmanagement bezig gehouden.

Ik ben een erg veelzijdig type. Ik teken, schilder en boetseer. Bij het trainen en coachen van mensen maak ik mede gebruik van deze creatieve werkvormen. Ook ben ik gek op (natuur)fotografie. De foto’s voorzie dan weer van zelfgemaakte quotes of gedichten. Schrijven doe ik dus ook graag.
Naast het schrijven van gedichten ben ik nu bezig met het schrijven van een thriller. Ook een kinderboek schrijven en illustreren staat nog op mijn wensenlijstje. En o ja, ik kan erg lekker koken, al zeg ik het zelf.


pi_201067167
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Overigens heb ook ik nog geen mail ontvangen om mijn wachtwoord te wijzigen.
Wil je er een van mij? Ik heb er namelijk drie gehad _O-
pi_201067169
quote:
14s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:48 schreef Horsemen het volgende:
En een nieuwe medewerkster bij A4F:
[..]

Misschien kan ze wel huisjes boetseren voor Lex.
pi_201067187
In het antwoord van SIG aan Peter Verhaar lees ik weer een andere naam van de betaaldienstverlener:
https://onlinepaymentplatform.com/

Deze club heeft trouwens wel een DNB vergunning:
https://www.dnb.nl/openba(...)lationNumber=R124325

[ Bericht 11% gewijzigd door KrekelJapie op 25-08-2021 14:05:35 ]
pi_201067249
Voor diegenen die geen overzicht van hun uitstaande projecten hebben gemaakt: https://legacy.sameningeld.nl/
pi_201067255
quote:
14s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:48 schreef Horsemen het volgende:
En een nieuwe medewerkster bij A4F:
[..]

Ze werkt ook al voor een ander bedrijf van Lex:
• Customer Experience Manager
• Hypotheken Midden Nederland Freelance
• jan. 2021 ; heden
• 8 maanden
https://www.linkedin.com/in/biancavaneijk/?originalSubdomain=nl
pi_201067312
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:04 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ze werkt ook al voor een ander bedrijf van Lex:
• Customer Experience Manager
• Hypotheken Midden Nederland Freelance
• jan. 2021 ; heden
• 8 maanden
https://www.linkedin.com/in/biancavaneijk/?originalSubdomain=nl
En als ik het goed begrijp is ze nu bezig aan een triller over de belevenissen in Crowdfunding met Lex voor en achter de schermen. ;)
pi_201067360
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:02 schreef Bieselke het volgende:
Voor diegenen die geen overzicht van hun uitstaande projecten hebben gemaakt: https://legacy.sameningeld.nl/
Ik denk dat ik deze omgeving maar blíjf gebruiken _O-
pi_201067406
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:56 schreef KrekelJapie het volgende:
In het antwoord van SIG aan Peter Verhaar lees ik weer een andere naam van de betaaldienstverlener:
https://onlinepaymentplatform.com/
[ afbeelding ]
Deze club heeft trouwens wel een DNB vergunning:
https://www.dnb.nl/openba(...)lationNumber=R124325
5. We hebben alles van te voren gecommuniceerd??? :z
pi_201067532
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]
5. We hebben alles van te voren gecommuniceerd??? :z
Dit is dus alles wat er vooraf gecommuniceerd is. Alles blijkt dus te zijn bijna niets! Een totale onderschatting van wat een klant verwacht te horen bij zo''n naar nu blijkt ingrijpende wijziging. :(

Beste investeerder,

Aankomende woensdag 18 augustus is een deel van onze site, vanwege een migratie naar een nieuw systeem, tijdelijk niet bereikbaar.
Wij verwachten vrijdag 20 augustus omstreeks 10.30 uur weer live te gaan met het aanbod- en investeer-deel van onze site.
Gedurende deze periode is het niet mogelijk om je e-Wallet in te zien en daarmee handelingen te verrichten.

Op vrijdag 20 augustus ontvang je als bestaande investeerder een mail vanuit info@sameningeld.nl. In deze mail tref je een instructie aan hoe jij jezelf weer toegang kan verschaffen tot je eigen account. Daartoe word je gevraagd een nieuw wachtwoord in te voeren.
LET OP: je e-Wallet heet vanaf dan ‘mijn dashboard’.

Het nieuwe systeem met “mijn dashboard” zal overzichtelijker zijn.
Daarnaast is het nieuwe systeem beter in staat om meer projecten en investeringen te administreren en dat schijven bij investering niet meer boven de 100% komen.

Zijn hier vragen over, dan kun je mailen naar info@sameningeld.nl.
Of je kunt bellen met ons kantoor op 030-7400035

Met vriendelijke groeten,
het SamenInGeld Team


[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-08-2021 14:34:43 ]
pi_201068277
Meer mensen antwoorden gehad op vragen van SIG?

Wat een toonzetting!. Alsof ik een vriendje van ze ben. Ronduit belachelijke klant benadering en niet serieus nemen van een klant. Totaal geen verantwoording nemen, ze kunnen er ook niets aan doen dat e.e.a. mis is gegaan. Ze hebben me goed geïnformeerd..... hoe/wanneer dan?

SIG, jullie zijn een financiële dienstverlener, dat brengt verantwoordelijkheid met zich mee. Daar maken jullie een puinhoop van en daarom heb ik, en ik ben niet de enige, de hele gang van zaken bij de AFM neergelegd. Nu hopen dat de AFM doorpakt, hard nodig met deze gang van zaken en attitude.

Hoe durven jullie overigens druk op investeerders te leggen om zo snel mogelijk te betalen na een betaalverzoek, omdat jullie anders in de problemen komen. Die problemen hebben jullie zelf veroorzaakt!

Mijn laatste investeringen gaan niet meer betaald worden en hoop dat de rest ooit terugkomt.

EDIT zie post hieronder:
quote:
Wat een gedoe over SIG, als ze gewoon hadden gezegd 1 week niet bereikbaar had bijna niemand een probleem gehad.
Dus wel, je kunt niet als financiële dienstverlener de boel een week uit de lucht halen!!

[ Bericht 8% gewijzigd door Frandderouw op 25-08-2021 15:42:10 ]
pi_201068335
Wat een gedoe over SIG, als ze gewoon hadden gezegd 1 week niet bereikbaar had bijna niemand een probleem gehad ermee, of moeten jullie elke dag inloggen om de cijfers te bekijken? :s) De toonzetting van SIG is bekend uit het verleden. Je mag blij zijn dat je klant mag zijn, erg slechte manier van communiceren maar goed, dat is niet voor het eerst... Anyway, ik heb maar weinig projecten daar en het ziet er nu wel goed uit toch? Ik hoop voor jullie dat de gemiste features (terug) komen.

Ontopic:
Nieuwe CCF: https://www.collincrowdfund.nl/brownies-downies-delft/ met 3e hypotheek
Brownies & downieS Delft
¤ 160.000 | 7,5% rente | 72 maanden
pi_201068460
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:35 schreef crowdiefunder het volgende:
Wat een gedoe over SIG, als ze gewoon hadden gezegd 1 week niet bereikbaar had bijna niemand een probleem gehad ermee, of moeten jullie elke dag inloggen om de cijfers te bekijken? :s) De toonzetting van SIG is bekend uit het verleden. Je mag blij zijn dat je klant mag zijn, erg slechte manier van communiceren maar goed, dat is niet voor het eerst... Anyway, ik heb maar weinig projecten daar en het ziet er nu wel goed uit toch? Ik hoop voor jullie dat de gemiste features (terug) komen.
Ik kijk het nog even (maandje) aan bij SIG, heb er ook niet zo heel veel projecten lopen.
Van SIG hun kant zullen ze ook wel wat anders verwacht hebben bij het live gaan van hun nieuwe platform, zullen ook de niet-meest stressloze dagen zijn geweest, al geeft dat natuurlijk geen recht om zo naar je klanten te communiceren. Ze zullen nog het een en ander moeten rechttrekken, maar zien welke verbeteringen/verduidelijkingen de toekomst brengt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')