abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201030503
Op 16 augustus bleef ik heel lang wakker, ik zat op mijn bureaustoel. Hele nacht ademloos de situatie in Kabul gevolgd. Rond 06:00 voelde ik vanuit mijn onderbuik iets naar boven gaan. Mijn maag (middenrifbreuk?), gewoon lucht? Een spier? Wie zal het zeggen, maar daarna voelde ik even een strak gevoel in mijn keel en kriebel. Naar bed, dat ging gewoon en leven ging door.

De dagen erna merkte ik dat wanneer ik iets eet, er een soort van borrelend gevoel in mijn keel is. Dud ik stop een stukje brood in mijn mond en bij het slikken borrelt het even in mijn keel/slokdarm. Tja, gewoon dooreten. Kriebel keel negeer ik.

Tot gisteravond. Ik at een stukje cake om 22:00, en weer die borrel, dit keer echter voelde ik het ook in mijn maag, in mijn longen, rug. En het bleef ongeveer 3 a 4 uur aanhouden. Mijn keel raakte er geïrriteerd van en het voelt kapot/schraal aan. 04:00 ging ik naar bed. Ik lig altijd op mijn rug, maar het ging niet. Alsof mijn hele maag richting mijn keel ging. Toen er een stik gevoel kwam, ben ik snel opgestaan. Rillend besloot ik te googlen en op FOK te schrijven. Ik klappertande er gewoon van. Ik ging maar ontlasten, maar bij het persen krijg ik een kotsgevoel in mijn keel. Ik liet dus rustig mijn darmen het werk doen.

Ik wacht nog 1,5 uur. Inmiddels had ik al hier gelezen dat je op je linkerzij moet slapen, bij dit soort slokdarm issues. En dat ging wel. Na 4,5 uur werd ik wakker. Keel helemaal strak. Snel stond ik op en rende ik naar mijn vader. Tja, die kan ook niets doen. Morgen dus huisarts bellen. Ik ben vervolgens nog 2 uurtjes gaan slapen, dit ging wel, nu op mijn rug liggend. Daarna toch weer wat durven eten, MAAR van alles moet ik (binnenmonds natuurlijk) boeren en beginnen mijn darmen te borrelen. Meer dan een klein beetje water + 2 sneetjes brood met makreel lukte niet. Zojuist 2 appels gegeten, daar moet ik van hoesten.

Inmiddels ben ik doodsbang! Ga ik ooit nog normaal kunnen eten en drinken? Normaal kunnen slapen? Ik heb op 12-8 mijn eerstd Pfizer gehad en deze klachten ontstonden dus op de 16de. Misschien hartfalen oid?

Hoe dan ook zal de huisarts dit ook niet weten lijkt me. Hij kan niet naar binnen kijken. Dat wordt ziekenhuis. Maar het vervelende daarvan vind ik niet eens die enge gastro camera die met een slang je keel ingaat. De wachttijd lijkt me bezwaarlijker. Hele week of langer afzien dus. Maar goed, is niet anders...

Iemand die mijn klachten herkent?
Niet doen
pi_201030515
Nee niemand herkent dit.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')