De LMDH is een goedkopere versie van de LMH met onder andere een standaard chassis (gebaseerd op de LMP2) met eigen bodywork en standaard hybride systeem. De ICE in beide klassen moet voldoen aan dezelfde regels, al is in de LMH het hybride systeem niet verplicht.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 07:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat me nog altijd niet helemaal duidelijk is: wat is qua snelheid het verschil tussen de LMH en LMDH? Dat laatste lijkt meer een soort mindere versie van LMH, en dus langzamer, of zie ik dat verkeerd? Want dan zouden we Audi, Porsche, BMW, Acura en Cadillac in het rijtje 'spek en bonen' kunnen zetten, maar het lijkt me dan weer heel sterk dan dergelijke grote merken daar genoegen mee zouden nemen
Vanmiddag ook op Spa geweest (Ferrari Challenge). Werkte perfectie met de Coronacheck en legitimatie. Je kon redelijk dichtbij komen. F1 Pits werd gebruikt.quote:Op donderdag 9 september 2021 19:58 schreef Sinister-D- het volgende:
Zondag 19 september is de 4Hrs of Spa-Francorchamps race van het ELMS. Toegang is gratis, maar er is wel een CoronaCheck, CovidSafeTicket app of een gelijkaardige alternatief nodig om toegang te krijgen.
Ik ga iig mijn racefix halen met de zoon na het fiasco van de F1
Je moet de tweede ook even aanklikken dan.quote:
Ik was ongeduldigquote:Op zaterdag 18 september 2021 17:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je moet de tweede ook even aanklikken dan.
quote:Op woensdag 6 oktober 2021 20:57 schreef heywoodu het volgende:
Dus uiteindelijk heb je straks alsnog twee klasses, maar de één is sneller/beter dan de ander en wordt dan kunstmatig langzamer gemaakt?
https://www.facebook.com/(...)-0&__tn__=%2CO%2CP-Rquote:BREAKING
RACING TEAM NEDERLAND IN IMSA ENDURANCE CUP
Racing Team Nederland komt in 2022 uit in de Amerikaanse IMSA Michelin Endurance Cup.
Daarmee verschijnt het Nederlandse team komend jaar aan de start van beroemde langeafstandsraces als de 24 uur van Daytona en de 12 uur van Sebring.
Racing Team Nederland won afgelopen jaar de wereldtitel in de LMP2 Pro-Am klasse van het FIA World Endurance Championship.
In Amerika racet Racing Team Nederland ook in de LMP2-klasse, wederom met een Oreca 07.
De coureurs zijn wederom teameigenaar Frits van Eerd en Giedo van der Garde.
Nieuw in het team is het jonge Amerikaanse talent Dylan Murry. Hij is tevens de in IMSA verplichte Silver-rated coureur.
Bovendien voegt in Daytona de Nederlandse IndyCar coureur Rinus VeeKay zich bij Racing Team Nederland, want in de 24 uur van Daytona moet een team vier coureurs inzetten.
IMSA is sinds 1969 de organisator van de belangrijkste endurance races in de Verenigde Staten en eigendom van NASCAR, de grootste autosportorganisatie van de VS.
De IMSA Michelin Endurance Cup bestaat uit de 24 uur van Daytona, de 12 uur van Sebring, de 6 uur van Watkins Glen en Petit Le Mans, een 10 uursrace op Road Atlanta.
Frits van Eerd: “Omdat we in 2021 de wereldtitel hebben gewonnen, is de timing van deze nieuwe uitdaging perfect. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik na onze deelname aan het EK [in 2017] en het WK [sinds 2018] graag met Racing Team Nederland ook in Amerika wilde racen. Ik heb in Amerika gestudeerd en in die tijd al IMSA-races bezocht. Dat we nu de vier grootste IMSA-races gaan doen, is voor mij dus echt een droom die uitkomt. Begin 2021 hebben we als test de 24 uur van Daytona gedaan. Dat was een fantastische ervaring en ik ben enorm blij dat het nu een vervolg krijgt.”
Giedo van der Garde: “Na het winnen van de wereldtitel is dit een geweldig vervolg. Racen in Amerika is altijd een belevenis en sinds ons debuut in de 24 uur van Daytona zijn we alleen maar enthousiaster geworden. Ik kijk dan ook enorm uit naar het komende seizoen!”
Dylan Murry: “Dat ik deel uit mag maken van Racing Team Nederland is voor mij een geweldige kans. Ik kan niet wachten op mijn eerste race in de Jumbo-auto straks in Daytona en hoop dat we dit jaar races kunnen winnen en om de titel kunnen vechten.”
Dylan (20) debuteert in de LMP2-klasse na een sterk IMSA-seizoen in de LMP3. Frits: “Elk team in de Endurance Cup moet bestaan uit minstens één rijder met een zogeheten Silver-ranking. Daarom moesten we op zoek naar een vervanger van Job van Uitert, die immers een Gold-ranking heeft. We racen in Amerika en dus wilde ik graag als Silver-coureur een Amerikaans talent in het team. Dylan is snel en kent bovendien alle circuits waarop we dit jaar gaan rijden. Ook wil ik Job graag nogmaals bedanken voor zijn geweldige prestaties met ons in het WK, die ons geholpen hebben de wereldtitel te winnen.”
Rinus VeeKay: “Ik vind het te gek dat ik kans krijg om met Racing Team Nederland de 24 uur van Daytona te doen. Het is altijd mijn droom geweest om samen te racen met Frits, mijn trouwe sponsor. Dat die droom nu uitkomt, is geweldig!”
Rinus (21) kan de 24 uur van Daytona uitstekend combineren met zijn derde seizoen in de IndyCar Series dat eind februari begint. Frits: “Sinds hij vijf jaar geleden als 16-jarig talent naar Amerika vertrok, ben ik betrokken bij de loopbaan van Rinus. Dat we nu sámen in Daytona gaan racen, is natuurlijk een prachtige kroon op die samenwerking.”
Het seizoen begint voor Racing Team Nederland op zaterdag 29 januari met de 60e ROLEX 24 at Daytona zoals de 24 uur van Daytona officieel heet.
John Doonan (President) IMSA: “Iedereen bij IMSA heet Racing Team Nederland en de nummer 29 Jumbo LMP2-auto van harte welkom in de 2022 IMSA Michelin Endurance Cup. Het was altijd de visie van onze oprichters - de families Bishop en France - om de beste teams, de beste auto’s en de beste coureurs vanuit de hele wereld aan de start te hebben van IMSA-races als de ROLEX 24 at Daytona, de Mobil 1 12 Hours of Sebring, de Sahlen’s 6 Hour at The Glen, and MOTUL Petit Le Mans. Uiteraard vinden we het dan ook heel bijzonder dat een team van het kaliber als Racing Team Nederland zich bij de IMSA-familie voegt voor deze vier prestigieuze races. We wensen ze veel succes!”
Maar Frits is zelf toch al brons, of is het verplicht om een brons/zilver, brons/zilver en brons/zilver/goud rijder te hebben?quote:Dylan (20) debuteert in de LMP2-klasse na een sterk IMSA-seizoen in de LMP3. Frits: “Elk team in de Endurance Cup moet bestaan uit minstens één rijder met een zogeheten Silver-ranking. Daarom moesten we op zoek naar een vervanger van Job van Uitert, die immers een Gold-ranking heeft.
Giedo is platinum, dus mag je daar geen andere platinum of goud naast hebben, dus hooguit zilver en minimaal 1 brons (Frits)quote:Op donderdag 2 december 2021 20:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar Frits is zelf toch al brons, of is het verplicht om een brons/zilver, brons/zilver en brons/zilver/goud rijder te hebben?
Bron: https://www.dailysportsca(...)n-to-motorsport.htmlquote:Spyker Set To Resume Production, & To Return To Motorsport
New investor group includes SMP Racing and BR Engineering owners
Historic Dutch marque Spyker, most recently known for their roadgoing supercars and for their brief involvement in F1 in 2007, which followed on from a multi-year adventure in GT2, is set to see the production of three road cars restart after confirmation of a new partnership and funding package was confirmed today.
The new investor group is led by Michail Pessis (co-owner of SMP Racing Monaco as well as the owner of Milan Morady SA in Luxembourg and R-Company GmbH in Germany) and Boris Rotenberg (owner of SMP Racing and BR Engineering) and has reached an agreement with Spyker Ltd to revive the brand after the last custodians declared the company bankrupt in 2014.
Those plans clearly involve some form of motorsport programme, yet to be announced. the statement today confirming that “Spyker has the opportunity to re-enter the racing arena and aims to take a strong foothold in the motor sport world”.
There is no indication whether that would be with a GT race version of the road cars, or indeed a return to sports prototype racing, though the timing of the deal is interesting bearing in mind the rules cycle for LMH and LMDh. BR Engineering worked closely with Dallara on the design of their BR1 LMP1 car (above) that contested the FIA WEC in 2018/19.
...
Ik hoop dat Victor Müller er dan niks mee te maken gaat hebben (en eigenlijk ook dat ie er niks aan verdiend, die is al rijk genoeg geworden met z'n avonturen terwijl anderen failliet gingen daardoor)quote:Op zondag 2 januari 2022 20:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Bron: https://www.dailysportsca(...)n-to-motorsport.html
Uit hetzelfde artikelquote:Op zondag 2 januari 2022 20:57 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik hoop dat Victor Müller er dan niks mee te maken gaat hebben (en eigenlijk ook dat ie er niks aan verdiend, die is al rijk genoeg geworden met z'n avonturen terwijl anderen failliet gingen daardoor)
quote:Plans have been announced for the intended production of three Spyker models; the Spyker C8 Preliator (above), the Spyker D8 Peking-to-Paris SSUV and the Spyker B6 Venator, starting from 2022 by a new Spyker production company, to be incorporated in collaboration with Victor R. Muller, Chief Executive Officer of Spyker Ltd.
Nou, dan gaat dat hele project ook weer falen.quote:
Ik koop "Belggingsfraude" voor ¤2.000.000 Manuëla.quote:Op maandag 3 januari 2022 14:33 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nou, dan gaat dat hele project ook weer falen.
Die auto's die men wil maken staan al vele jaren op de "productielijn", prototypes zijn nog niet eens af en het blijft bij loze beloftes.
Spyker wordt gewoon misbruikt door Müller om investereerders aan te trekken en zelf geld te verdienen maar meer dan dat is het ook niet.
Hier lijkt me (gezien het er hierboven ook over gaat)quote:Op zaterdag 29 januari 2022 19:36 schreef Burner82 het volgende:
Is er een apart topic voor de Daytona 24h? Of is dat ook hier?
En ze rijden ook nog allemaal....quote:
Te weinig Bugs Bunny gekeken, dat is wel duidelijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |