abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:12:48 #76
194233 Friday12
Originele kloon
pi_201079433
Begon vandaag?
  Moderator donderdag 26 augustus 2021 @ 13:17:35 #77
382129 crew  Donna
pi_201079528
Zondag
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 26 augustus 2021 @ 16:22:44 #78
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_201082025
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:05 schreef freaky40 het volgende:
Eilandpraat is er dit jaar niet op RTL 5 zag ik. Dat was altijd na afloop van de aflevering van zondag.
Hopelijk blijft dat weg.

Ze verknipte gewoon dingen uit de normale uitzending om het vervolgens wel in eiland praat te laten zien en die Luuk Ikink ofzo is echt verschrikkelijk.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_201093281
Premium artikel op AD.nl:

https://www.ad.nl/show/zo(...)e-te-nemen~ae1b58b3/

quote:
Zo zag je Expeditie Robinson nog niet eerder: ‘Zo blij dat ik besloot mijn ski-jas mee te nemen’
Zo’n beetje alles is anders bij de 21ste editie van Expeditie Robinson. Door de pandemie week het programma uit naar een eiland bij Kroatië, waar de tropische hitte ontbrak, het eten nóg spaarzamer was en de kandidaten veel kou leden.

Met rookwolken, vlaggen en tromgeroffel kwamen de kandidaten van Expeditie Robinson gistermiddag te voorschijn uit de bunkers van Fort Marken om zich in een mars te presenteren aan de media. En ach, dat de trompettist van het mini-blaaskapelletje er af en toe naast zat, mocht de pret niet drukken.

Sieneke (29) laat andere kant van zichzelf zien bij Expeditie Robinson: ‘Honger, kou en uien eten’
De stemming zat er goed in, zelfs toen er na een uur een flinke plensbui neerplofte op het gezelschap. Gretig werden de paraplu's te voorschijn getoverd. ,,Nou, die hadden we op het eiland niet”, klonk het lachend uit de monden van de kandidaten.

,,Nou, probeer de moed er maar eens in te houden als er 24 uur over je heen geregend wordt”, refereerde cabaretier Stefan Keizer aan de omstandigheden op het eiland. Zo’n beetje alles is anders dit jaar bij Expeditie Robinson. Niet alleen krijgen de fans twee afleveringen per week (op donderdag en zondag), de locatie is ook een andere.

Anders op alle vlakken
Door de pandemie ontbrak het programma vorig jaar op de agenda en waren de makers nu genoodzaakt het traditioneel verre oosten – de Filipijnen – te verruilen voor een plek dicht bij huis: het eiland Dugi Otok bij Kroatië. Daar konden de Robinsons – als Crusoe niet fictief was, zou hij van verbazing achterover zijn gevallen – nog net geen zeilboot voorbij zien varen. ,,Op alle vlakken was het anders”, weet Keizers, ,,je kunt stellen dat er een ander programma is gemaakt met dezelfde spelregels. Wat er hier nodig was om te overleven, zijn andere dingen dan op de Filipijnen. Daar moest je omgaan met de hitte, met vervelende tropische insecten, rare dingen die je niet kent. Dit was eigenlijk de natuur en omstandigheden die we in Nederland ook zou kennen.”

De opnames hadden plaats in de lente. Dus geen tropische temperaturen en vele zonuren, maar kou en veel regen. En qua eten: geen cassave, bananen noch kokosnoten. ,,Daar had ik nog op geoefend, het openen van kokosnoten”, sipte John de Bever, de oud-voetballer en volkszanger, bekend van de hit Jij Krijgt Die Lach Niet Van Mijn Gezicht. Die tekst was hem op het eiland zelden op het lijf geschreven. ,,Ik heb behoorlijk geleden. Ik heb als voetballer veel wedstrijden gespeeld, maar dit was de zwaarste van mijn leven. En waarschijnlijk de laatste.”

Op de Filipijnen regende het ook, maar dan hing je je kleren op en was het binnen een mum van tijd droog. Dat was hier anders

Nicolette Kluijver
Nicolette Kluijver, al jaren vaste presentator van Expeditie Robinson – eerst met Dennis Weening nu met Kaj Gorgels – stelt dat het in deze editie ‘misschien nog wel meer survivallen was dan op de Filipijnen’. ,,Barre weersomstandigheden en er was nóg minder eten. Er zwom best veel vis , maar die was lastig te vangen. Tot grote frustratie van de kandidaten die bij proeven boven het water hingen en dan het eten –de sushi – zo onder zich door zagen zwemmen.”

Uien, die waren er slechts op het eiland. Hoe de kandidaten dan niet verhongerden? ,,Dan moet je wat verzinnen. Bijvoorbeeld de kandidaten bij proeven eten te laten winnen”, verduidelijkt Kluijver. Over het gekonkel hoeven de de fans niet ongerust te zijn: dat was er genoeg. Net als de proeven, puzzels en vuur maken. ,,Maar het rauwe landschap, het weer, het eten, alles was verder anders”, aldus Kluijver. ,,Het was een beetje gek om de Robinsons met jassen aan te zien. Maar daar ben je als kijker snel aan gewend. En het was ook wel weer vernieuwend. En ze hebben geleden. Op de Filipijnen regende het ook, maar dan hing je je kleren op en was het binnen een mum van tijd droog. Dat was hier anders.”

Annemiek Koekoek, uit Boer zoekt Vrouw, stelde het ‘verschrikkelijk koud te hebben gehad’. ,,Maar ik heb geen moment spijt van mijn deelname. Het is mooi om te zien wat je lichaam allemaal aankan. Op het laatst besloot ik mijn ski-jas mee te nemen. Zo blij mee.”

René van Meurs was een van de weinigen die wél blij was met Kroatië. ,,Als ik op de Filipijnen had meegedaan, zou ik elke dag hebben moeten beginnen met een glas zonnemelk. Geef mij maar regen en wind”, stelde de cabaretier voor wie een droom – meedoen aan Expeditie Robinson – uitkwam. ,,Ik heb vijftien jaar op scouting gezeten. Niet een stoer verhaal waarmee je aankomt in de kroeg, maar hier kwam het heel goed van pas. Dit was voor mij een scoutingsklamp XL. Ik kon fikkie stoken, rennen met een hakbijl, dingen aan elkaar knopen. Ik werd weer een kind van 6. Fantastisch.”

Expeditie Robinson, vanaf zondag 29 augustus 20.00 uur en vanaf donderdag 2 september vanaf 20.30 uur bij RTL 4

Jan van Halst nu al favoriet
Jan van Halst is oud-profvoetballer van onder meer FC Twente en Ajax en tegenwoordig voetbalanalyticus. Hij kende het programma niet zo goed. ,,Maar toen ik de aanvraag met mijn kinderen besprak zeiden: ‘Meedoen, dit is echt iets voor jou’.”

Van Halst stond bekend als een karaktervoetballer en stelt zich, zeker bezien zijn aanloop, kandidaat voor de titel. ,,Ik ben afleveringen gaan bekijken en heb me bijna maniakaal voorbereid. Cursussen gevolgd. Van hutten bouwen tot koken en vis fileren. Ging ik naar de markt, sneed ik ‘m open en haalde ik de ingewanden eruit. ook fysiek bereidde ik me voor. Ben met een personal trainer aan de slag gegaan. Ik zat zó in een bubbel. Vond het bijna jammer om af te reizen.”
pi_201100264
Mijn Videoland app geeft nu aan dat de eerste aflevering op 30 augustus online komt....
  Hardste schreeuwer 2022 zondag 29 augustus 2021 @ 10:36:56 #81
335263 freaky40
pi_201119937
Dat zou morgen zijn. Dat lijkt me sterk. Het komt toch altijd gelijkertijd met de lineaire aflevering online?
Allemaal cabaretteketet!
  zondag 29 augustus 2021 @ 10:44:07 #82
403253 Meke
after all this time? always.
pi_201120015
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 10:36 schreef freaky40 het volgende:
Dat zou morgen zijn. Dat lijkt me sterk. Het komt toch altijd gelijkertijd met de lineaire aflevering online?
Masked singer bijv kwam ook altijd pas een dag na uitzending op Videoland :Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_201120033
Hm ben benieuwd :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 29 augustus 2021 @ 10:49:19 #84
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_201120075
Had al gelezen dat iemand flink geblesseerd was geraakt en bij terugkomst in Nederland bleek die persoon een breuk te hebben. Vind ik dan erg slecht van de productie dat dat daar niet al gecheckt kan worden.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zondag 29 augustus 2021 @ 10:55:04 #85
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_201120139
Kan je het op Videoland zonder reclame kijken? Heb daar sowieso een abo, dus indien ja, zou dat fijn zijn.

ER op TV kijken met ongeveer 20 minuten reclame in totaal tussen de show zelf door, is fucking irritant..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_201120242
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 10:55 schreef Bootje84 het volgende:
Kan je het op Videoland zonder reclame kijken? Heb daar sowieso een abo, dus indien ja, zou dat fijn zijn.

ER op TV kijken met ongeveer 20 minuten reclame in totaal tussen de show zelf door, is fucking irritant..
Op Videoland zijn alle programma's zonder reclame
  Hardste schreeuwer 2022 zondag 29 augustus 2021 @ 11:44:23 #87
335263 freaky40
pi_201120681
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 10:44 schreef Meke het volgende:

[..]
Masked singer bijv kwam ook altijd pas een dag na uitzending op Videoland :Y
Belachelijk!
Allemaal cabaretteketet!
  Moderator zondag 29 augustus 2021 @ 11:48:33 #88
18653 crew  D.
pi_201120743
Vanavond, RTL4, 20:00u
  zondag 29 augustus 2021 @ 16:05:24 #89
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_201125257
Mag ik hier aansluiten :P kijken of ik het nu wel helemaal ga volgen, voorgaande edities haakte ik meestal vroegtijdig al af...
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_201128882
Leuk juist, andere weersomstandigheden en ander landschap. Ben heel benieuwd!
Alius aliud dicit
pi_201129707
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 11:48 schreef D. het volgende:
Vanavond, RTL4, 20:00u [ afbeelding ]
*O* *O*
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_201129924
Ik ga het na jaren ook weer kijken..
Music is the language of the spirit. It opens the secret of life bringing peace, abolishing strife.
live the life you love love the life you live. <3
pi_201129944
Half negen toch lieve mensen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201129946
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 11:48 schreef D. het volgende:
Vanavond, RTL4, 20:00u [ afbeelding ]
Oh oke oke
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201129971
:muziek: Present
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator zondag 29 augustus 2021 @ 19:42:38 #96
18653 crew  D.
pi_201130179
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 16:05 schreef Ireth het volgende:
Mag ik hier aansluiten :P kijken of ik het nu wel helemaal ga volgen, voorgaande edities haakte ik meestal vroegtijdig al af...
Uiteraard, hoe meer zielen, hoe meer vreugd :Y
pi_201130196
2x per week vind ik wel echt overkill, maar kijk er wel weer naar uit. En ik vind het juist wel leuk dat het een keer heel ergens anders is opgenomen dan normaal.
pi_201130236
Jeuh, zin in! Hopelijk met veel spannende proeven.
Ik kijk vooral uit naar Dennis Schouten en Sieneke, dat ze maar naar de finale mogen gaan.
pi_201130270
Verhip.. bekende gezichten hier, ik zat een deur verder.

< Koffie zet.
  † In Memoriam † zondag 29 augustus 2021 @ 19:49:30 #100
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_201130277
*O* *O*
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')