abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201015916
Mooi zo, houden zo.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_201015933
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 20:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Tja, dit topic gaat niet over mij, dus…

Ik heb nooit iemand vermoord, of iets anders gewelddadig gedaan.
Waar was je dan ook alweer voor veroordeeld?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:35:46 #53
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_201016236
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 20:16 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Waar was je dan ook alweer voor veroordeeld?
Bedreiging.

Ik heb tijdens een psychose bedreigende berichten gestuurd naar een jeugdvriend die inmiddels een vijand is.

[ Bericht 10% gewijzigd door Keep_Walking op 21-08-2021 20:40:53 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_201018085
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 20:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Bedreiging.

Ik heb tijdens een psychose bedreigende berichten gestuurd naar een jeugdvriend die inmiddels een vijand is.
O ja, dat was het.

Vijand klinkt wel... bijzonder.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201018838
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 22:05 schreef bijdehand het volgende:

[..]
O ja, dat was het.

Vijand klinkt wel... bijzonder.
Ja normaal groei je daar toch wel overheen

Net als wraak nemen, dat is ook echt niet iets wat je nog zou moeten willen bij wie dan ook.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_201019950
Er zijn op FOK! ook andere mensen met schizofrenie of een andere psychotische aandoening. Die kunnen evengoed in zo'n toestand raken dat ze hun beste vriend bedreigen, omdat ze op dat moment serieus denken hij Satan himself is.

Op den duur komen ze uit de psychose en gaan ze beseffen wat ze nou eigenlijk gedaan hebben. Ze vinden het dan vooral heel erg wat hun vriend is overkomen en voelen zich mega-schuldig, omdat zij zelf degenen zijn die dat gedaan hebben. Ze hebben er alles voor over in de hoop dat hun vriend het hen vergeeft. En ook om van hun eigen schuldgevoel af te komen, willen ze hun verantwoordelijkheid nemen en de juridische straf ondergaan.

Heb jij enig idee hoe het is om je bewust te zijn dat de wereld niet alleen om jou draait?
pi_201021830
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 20:14 schreef Keep_Walking het volgende:
Tja, dit topic gaat niet over mij, dus…

Ik heb nooit iemand vermoord, of iets anders gewelddadig gedaan.
Is er een verlangen naar?
Eens kijken
  zondag 22 augustus 2021 @ 13:11:08 #58
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_201025848
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 01:16 schreef Maharski het volgende:

[..]
Is er een verlangen naar?
Natuurlijk niet.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 22 augustus 2021 @ 13:12:19 #59
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_201025859
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 23:11 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Er zijn op FOK! ook andere mensen met schizofrenie of een andere psychotische aandoening. Die kunnen evengoed in zo'n toestand raken dat ze hun beste vriend bedreigen, omdat ze op dat moment serieus denken hij Satan himself is.

Op den duur komen ze uit de psychose en gaan ze beseffen wat ze nou eigenlijk gedaan hebben. Ze vinden het dan vooral heel erg wat hun vriend is overkomen en voelen zich mega-schuldig, omdat zij zelf degenen zijn die dat gedaan hebben. Ze hebben er alles voor over in de hoop dat hun vriend het hen vergeeft. En ook om van hun eigen schuldgevoel af te komen, willen ze hun verantwoordelijkheid nemen en de juridische straf ondergaan.

Heb jij enig idee hoe het is om je bewust te zijn dat de wereld niet alleen om jou draait?
Ik was mezelf niet toen ik die bedreigingen maakte. Ik was psychotisch. Ik voel er ook schuldig erover. Maar die vriend snapte niet dat ik psychotisch was.
  zondag 22 augustus 2021 @ 13:12:56 #60
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_201025867
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 22:31 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja normaal groei je daar toch wel overheen

Net als wraak nemen, dat is ook echt niet iets wat je nog zou moeten willen bij wie dan ook.
Ik hoef die jongen nooit meer te zien.
  zondag 22 augustus 2021 @ 13:28:45 #61
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_201026073
Wanneer komt er iemand langs om dit topic de nek om te draaien?
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  Moderator zondag 22 augustus 2021 @ 13:37:34 #62
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201026257
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 13:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik was mezelf niet toen ik die bedreigingen maakte. Ik was psychotisch. Ik voel er ook schuldig erover. Maar die vriend snapte niet dat ik psychotisch was.
Nee hoor, in dat andere topic waarin het ging over de straf die je had gekregen heb je toch volgens mij duidelijk aangegeven dat je er geen spijt van had.

Die vriend hoeft dat ook niet te snappen.

Jij - *bedreiging
Hij - wtf doe eens normaal
Jij - oh maar ik had een psychose!
Hij - oh! ooooooow dan, ja nee, dan maakt het niet uit, alles goed.

8)7 In welke wereld is dat een normale reactie van wie dan ook. Het feit dat je aanvoert dat je een psychose had maakt niet dat de ander dan zegt 'oh ok, nee dan is het niet erg'. Zo werkt het gewoon niet.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 22 augustus 2021 @ 14:10:25 #63
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201026865
Niet dat ik weet.
pi_201027111
Ja, ik heb er één gekend. Ik heb met hem op dezelfde school gezeten en kortstondig op dezelfde plek gewerkt. We zijn nooit vrienden geweest, ik heb misschien een paar keer gesproken. Zijn zaak is groot in het nieuws geweest en ik hoop dat hij nooit meer vrij komt. Die kans is gelukkig bijzonder klein.
  zondag 22 augustus 2021 @ 14:27:47 #65
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_201027195
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 13:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee hoor, in dat andere topic waarin het ging over de straf die je had gekregen heb je toch volgens mij duidelijk aangegeven dat je er geen spijt van had.

Die vriend hoeft dat ook niet te snappen.

Jij - *bedreiging
Hij - wtf doe eens normaal
Jij - oh maar ik had een psychose!
Hij - oh! ooooooow dan, ja nee, dan maakt het niet uit, alles goed.

8)7 In welke wereld is dat een normale reactie van wie dan ook. Het feit dat je aanvoert dat je een psychose had maakt niet dat de ander dan zegt 'oh ok, nee dan is het niet erg'. Zo werkt het gewoon niet.
Lol echt hoor.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 22 augustus 2021 @ 15:13:10 #66
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_201028014
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 22:06 schreef Discombobulate het volgende:
Nee, maar zou wel eens een gesprek met zo'n iemand willen voeren, maar denk niet dat zo'n persoon heel anders lijkt dan jij of ik.

Ik ken heel erg via via dan wel echt, wat ik zelf denk, een complete psychopaat. Jongen van 23 ofzo, altijd heel apart gekleed, heel ouderwets en met zo'n lange bruine leren jas, liep stage in de kinderopvang volgens mij, had zo'n stalen flesje met drank bij zich waar die zo nu en dan een slok van dronk. Had altijd wilde verhalen dat je kinderen moest slaan enzo. Ik zei tegen een vriend van me: Hem zien we over een aantal jaar in het nieuws als pedofiel of kindermoordenaar.
Zat vroeger op het HBO ooit op een fotocursus. Zat ook een wat vreemde dude bij die niet alles goed doorhad. Verder deed ie geen vlieg kwaad hoor, zeker geen psychopaat. Maar hij liep altijd in een zo'n lange leren jas met spiegelende zonnebril. Was toen onder sommige mensen hip omdat Neo in de Matrix er zo bij liep.

Toen kregen we een soort sociale fotografie opdracht. En hij had bedacht de onderlinge relatie tussen spelende kinderen als onderwerp te nemen. Op zich niks mis mee. Maar het leek hem kennelijk wel een goed idee om zonder overleg zich midden in de zomer in z'n lange leren jas met een telelens in de bosjes naast een basisschool te gaan zitten. :')

Zich van geen kwaad bewust werd ie in no time opgepakt natuurlijk. Is verder wel goed gekomen. Maar echt handig was het niet nee :')
pi_201028137
Ja, een oud-klasgenoot, zijn vader en zijn broertje zijn veroordeeld voor de zogenaamde kwartetmoord in Enschede. Levenslange gevangenisstraf alles.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_201028334
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 13:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dit geeft weer aan dat jij jezelf en jouw behoeftes centraal zet.

Aan excuses heb je niks. Het feit is dat jij een strafbaar feit hebt gepleegd en dat jij je daarvoor moet verantwoorden.

Of het nou een vriend is of een ontzettende klootzak die het eigenlijk terecht verdiende: het punt is dat jij een strafbaar delict hebt gepleegd. En de justitie heeft voor iedereen dezelfde wetten en regels.

Het beste wat je kan doen, is bij jouw begeleiding aangeven dat je hulp nodig hebt om te voorkomen dat een soortgelijk geval weer een keer gebeurt. Dat houdt in dat je:

- Hulp nodig hebt om beter te kunnen inschatten wat de gevolgen kunnen zijn van de dingen die je op een bepaald moment wilt doen.
- Hulp nodig hebt om te leren je beter in anderen te kunnen inleven.

Dit gaat jou ook met jouw ziektebeeld en eigenlijk alles in jouw leven helpen. Als jij beter kan inzien en kan toepassen dat je verantwoordelijk bent voor jouw eigen gedrag, krijg je ook veel meer controle op jezelf.

Jezelf in een slachtofferrol zetten kan weliswaar maken dat je je voor een poosje minder rot over jezelf voelt, maar op langere termijn maakt het dat je je steeds machtelozer en meer paranoide gaat voelen.

Aangezien je toch iig voor een deel ontoerekeningsvatbaar bent, ligt de verantwoordelijk OOK bij jouw begeleiding. En ik durf haast te zweren dat ze waarschijnlijk evenmin handelen daarnaar.

Je besteed jouw dagen toch eigenlijk vooral doelloos? Je moet een dagbesteding gaan doen. Ook al houdt het in dat je klotewerk gaat doen zoals papieren hoedjes vouwen, dat is nog altijd beter dan bijvoorbeeld de hele dag op je kamer internetten en ondertussen jezelf helemaal laten meevoeren met jouw gedachten. Juist met de problemen die jij hebt, is structuur en regelmaat heel belangrijk.

Als het zo is dat jouw begeleiding daarover eerst maandenlang over moet overleggen: wijs hen erop dat je het NU nodig hebt en dat het niet kan wachten. Ook al beweren ze van niet, ze kunnen zoiets wel degelijk snel voor jou regelen. Als het geen enkele zin lijkt te hebben om het met jouw begeleiding het hierover te hebben, dan kan je je beroepen op de klachtencommissie ... of je gaat hulp vragen bij de politie. De justitie wilt niet dat jij nog een keer in de fout gaat. Je zal vast een aantal brieven van de justitie ontvangen hebben en daarin staan ook contactgegevens zoals telefoonnummers. Misschien vind je een nummer wat je kan bellen om tegen iemand te vertellen dat je in een psychose een strafbaar delict hebt gepleegd en dat je hulp wilt ter ondersteuning om te voorkomen dat het zich gaat herhalen.
  Moderator zondag 22 augustus 2021 @ 18:50:00 #69
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201030880
Overlegslotje.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')