abonnement Unibet Coolblue
pi_201050334
Mevrouwtje Bakker gaat volgens mij in een vrije val naar beneden.
Ik gok: door haar nieuwe jetsetleventje, foute vriend Barry meegesleurd in een wervelwind van coke, Ibiza taferelen, dure kleding en schulden. Geen zin meer om te werken. Dus snel wat dingen gejat om er af te zijn, en weer door te kunnen snuiven.. Dom dit
pi_201051792
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 07:16 schreef quirina het volgende:

Het zijn geen portretfoto’s en als er geen watermerk/copyright opstaat mag je het gewoon gebruiken.

Huh. Hoe kom je daar bij? Het is namelijk niet waar. Ook als er geen watermerk opstaat zijn foto’s niet rechtenvrij.
pi_201052450
Die kan een pittige rechtszaak verwachten met een peperdure rekening. :P

Ze zit de laatste jaren wel een beetje in een dipje. -O-
pi_201052911
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 12:46 schreef vencodark het volgende:
Die kan een pittige rechtszaak verwachten met een peperdure rekening. :P

Ze zit de laatste jaren wel een beetje in een dipje. -O-
Psychisch natuurlijk niet in orde. Barry werkt daar nog enorm aan mee.
SOONY
pi_201053922
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 07:16 schreef quirina het volgende:
zelf fotografen inhuren om food foto’s te maken is heel duur.
EN!
Het zijn geen portretfoto’s en als er geen watermerk/copyright opstaat mag je het gewoon gebruiken.
Dit kan nog wel eens interessant worden.
Het kan heel goed zijn dat Sonja deze zaak nog gaat winnen.
Je mag geen ene kont zomaar gebruiken dus daar is niks interessants aan.
Sonja kan maar beter gaan sparen.
Go hard or go home
pi_201054065
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:54 schreef Noek het volgende:

[..]
Je mag geen ene kont zomaar gebruiken dus daar is niks interessants aan.
Sonja kan maar beter gaan sparen.
Ze kan haar panden verkopen
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:11:04 #57
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201054079
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:58 schreef Limone het volgende:

[..]
Huh. Hoe kom je daar bij? Het is namelijk niet waar. Ook als er geen watermerk opstaat zijn foto’s niet rechtenvrij.
Het is inderdaad gevaarlijk dat soort dingen te roepen. Blijkbaar heeft ze nog nooit van Getty Images gehoord; je zal niet de eerste zijn die een rekening krijgt voor een plaatje die van hen blijkt te zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gunner op 24-08-2021 15:26:34 ]
  Moderator / Miss SHO dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:48:18 #58
22592 crew  Ole
pi_201055930
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:54 schreef Noek het volgende:

[..]
Je mag geen ene kont zomaar gebruiken dus daar is niks interessants aan.
Sonja kan maar beter gaan sparen.
Er zullen er vast meer volgen waarvan ze gejat heeft
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_201060946
quote:
Ik hoop dat Sonja Bakker krijgt wat ze verdient…” Oude wonden worden opengereten bij Bea Pols, de afslankconsulente uit Heerhugowaard die het eerder aan de stok kreeg met Sonja Bakker. Ook zij klaagde Sonja aan wegens plagiaat, maar die aanklacht kwam als een boemerang. De daarop aangespannen bodemprocedure waarmee Sonja keihard terugsloeg, deed Pols de das om.

,,Nu ze door anderen wordt beschuldigd van plagiaat volg ik de ontwikkelingen met belangstelling. Ik hoop dat ze krijgt wat ze verdient.”

Zes jaar na de uitspraak van de rechter waarbij Bea Pols op alle fronten bakzeil haalde heeft ze zich weer zo goed als herpakt. ,,Het is een vreselijke tijd geweest”, vertelt de Heerhugowaardse die als gevolg van de uitspraak haar bedrijf ter ziele zag gaan. ,,Er is toen geen recht gedaan. Ik weet wat ze precies uit mijn boek heeft gehaald, en zíj ook.”

Teksten
In het geval van Pols ging het om motiverende teksten, die ze naar eigen zeggen zelf had bedacht. ,,Ik weet nog precies om welke het ging, want ik had ze geschreven nadat ik zelf uit een minder goede periode kwam. Ze kwamen recht uit mijn hart.”

Niet alleen de onderneming van Pols had zwaar te lijden onder de verwikkelingen tussen haar en Sonja Bakker. ,,Mijn ouders, mijn kinderen… waar ze ook kwamen, ze werden geconfronteerd met de rechtszaak waarbij veel mensen zich afvroegen waar ik mee bezig was. Sonja komt immers over als een leuke meid. Maar ik weet wel beter. Ze lacht heel lief, maar ik zie een heel andere persoon.”

Rechtszaak
De rechtszaak heeft Pols handenvol geld gekost. ,,Ik was er zó van overtuigd dat ik kon winnen, dat ik dat ben aangegaan. Sonja Bakker en ik hadden afgesproken dat we de proceskosten niet op elkaar zouden verhalen, maar dat heeft ze op het laatste moment wel gedaan. Er kwam een rekening van nog eens 26.000 euro. Voor een kleine zelfstandige zoals ik een enorm bedrag.”

De affaire was zowel emotioneel als financieel een lek van jewelste. Ze moest stoppen met haar werk en zichzelf weer opnieuw opbouwen, zo vertelt ze. ,,Op aanraden van een bekende van mij ben ik toen gaan werken in de thuiszorg. Dat bleek een heel goede stap, want het was fijn om te merken dat ik weer wat kon doen voor de mensen. Dat was belangrijk voor mij.”

Vervelend moment
De aanklachten jegens Sonja die opnieuw in opspraak is geraakt wegens vermeend plagiaat komen voor Bea Pols op een vervelend moment. ,,Mijn vader is net overleden. Hij heeft er altijd heel erg veel pijn van gehad dat ik in een verkeerd daglicht ben komen te staan. Hoe dit ook verder verloopt, ik vind het vreselijk dat hij niet meer meekrijgt dat ik niet de enige ben.”

Ze vervolgt: ,,Of Sonja nu wel of niet terecht voor plagiaat wordt aangeklaagd, maakt voor mij niets meer uit. Dat is geweest. Maar ik kan je wel vertellen: als ik iemand hoor zeggen ‘beter goed gepikt dan slecht bedacht’ weet ik wel beter. Ik hoop dat Sonja Bakker nu wel krijgt wat ze verdient.”
https://www.ditjesendatje(...)giaat-ruineerde-bea/

pi_201063732
Oei Bea.. pas maar op dat Sonja je niet aanklaagt wegens smaad en laster!
pi_201064447
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 08:21 schreef quirina het volgende:
Oei Bea.. pas maar op dat Sonja je niet aanklaagt wegens smaad en laster!
Ik zou het ook doen, zeker na die rechtszaak. Volgens mij gaat Sonja echt nat nu.
pi_201068131
Snap al jaren niet waarom die boeken maar blijven verkopen. Volgens mij is het echt al heel erg lang bekend dat ze niets anders aan de man brengt dan een suf crash dieet, nog nooit iemand ontmoet die ook daadwerkelijk op gewicht bleef na het volgen ervan en dat het bovendien ronduit ongezond is.
Mens slaat de groots mogelijke onzin uit, eierkoeken eten is nog de bekendste maar de rest is ook totaal onsamenhangend en jatten van anderen (of uit andere dieten) doet ze ook al altijd.
is inmiddels op de low carb trein gesprongen (verbazingwekkend dat ze nog geen eiwit shakes verkoopt met Sonja logootje erop ofzo) maar mensen blijven het maar kopen.
ik snap het gewoon niet.
blijkbaar willen mensen ook gewoon opgelicht worden dus ja, kun je het haar nu echt kwalijk nemen?

en dan heb ik het nog niet eens over haar eigen figuur, zo slank met zo'n plofkop schreeuwt gewoon liposuctie. logisch, haar eigen methode werkt helemaal niet.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 15:42:56 #64
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_201068426
https://www.trouw.nl/nieu(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Ik heb dit ook ooit opgevangen. Zou ze daar ook over liegen? Een dieetgoeroe die eerst anorxia had is natuurlijk heel erg raar.
With love :*
pi_201074640
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:42 schreef girlnextdoor. het volgende:
https://www.trouw.nl/nieu(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Ik heb dit ook ooit opgevangen. Zou ze daar ook over liegen? Een dieetgoeroe die eerst anorxia had is natuurlijk heel erg raar.
Iemand die zo bezig is met gewicht en diëten?

En ja ik geloof dat wel, ervaringsdeskundige. Zie de expatienten in allerlei sectoren, lifestylecoach bijvoorbeeld. Die gaan eerst zelf flink nat, krabbelen op en verdienen daar vervolgens geld mee.
pi_201075657
https://www.bekendeburen.(...)-%20de%20-uitverkoop

https://www.bekendeburen.nl/hoe-rijk-is-sonja-bakker-eigenlijk

En ze heeft nog een mooi optrekje op Ibiza en in Bergen. Blijkbaar geld zat om hier ook weer overheen te komen.
Zo zie je maar weer.
pi_201075691
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:18 schreef LC01 het volgende:
Snap al jaren niet waarom die boeken maar blijven verkopen. Volgens mij is het echt al heel erg lang bekend dat ze niets anders aan de man brengt dan een suf crash dieet, nog nooit iemand ontmoet die ook daadwerkelijk op gewicht bleef na het volgen ervan en dat het bovendien ronduit ongezond is.
Mens slaat de groots mogelijke onzin uit, eierkoeken eten is nog de bekendste maar de rest is ook totaal onsamenhangend en jatten van anderen (of uit andere dieten) doet ze ook al altijd.
is inmiddels op de low carb trein gesprongen (verbazingwekkend dat ze nog geen eiwit shakes verkoopt met Sonja logootje erop ofzo) maar mensen blijven het maar kopen.
ik snap het gewoon niet.
blijkbaar willen mensen ook gewoon opgelicht worden dus ja, kun je het haar nu echt kwalijk nemen?

en dan heb ik het nog niet eens over haar eigen figuur, zo slank met zo'n plofkop schreeuwt gewoon liposuctie. logisch, haar eigen methode werkt helemaal niet.
Omdat mensen eigenlijk te lui zijn om echt wat aan hun gewicht te doen, dus als er weer een nieuwe trend is om gewicht te verliezen doen ze dara weer even aan mee en kopen ze een boek, en net als met alle andere dingen, geven ze dat ook weer op.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 07:20:25 #68
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201075720
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:18 schreef LC01 het volgende:
Snap al jaren niet waarom die boeken maar blijven verkopen.
Imago doet veel, met al die walgelijk zoete foto's van haarzelf die erin staan. Ze verkoopt zichzelf heel slim, als een (weliswaar geslaagde) normale buurvrouw die velen ook wel zouden willen zijn.

Er zijn nogal veel onnadenkende mensen die erin trappen.

Maar misschien moet je na het nieuws van de laatste tijd inmiddels in de verleden tijd praten.
pi_201076234
met dat zoete imago van lieve vriendelijke en vooral gezellige goedbedoelende buurvrouw komt ze inderdaad heel ver, al blijkt nu ook dat ze zelf niet echt een geweldig zakelijk instinct heeft, alles lijkt gedaan te zijn door ex man en huidige man.
pi_201077646
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 10:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
:r

Mijn team doet dat, ik weet van niks. :r
Mens, neem je verantwoordelijkheid en zeg sorry.
Inderdaad, wat een sneue manier om d'r eigen hachje te redden. Gelukkig slaat een aantal oud-medewerkers meteen terug.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:48:28 #71
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_201160815
quote:
Sonja Bakker geeft plagiaat toe: 'Team heeft er een potje van gemaakt'
3 uur 58 minuten geleden

Dat Sonja Bakker de laatste tijd niet écht een vinger in de pap heeft in haar eigen bedrijf blijkt wel als RTL Boulevard ontdekt dat de dieetgoeroe meerdere recepten met afbeeldingen van andere bloggers onder haar eigen naam publiceert op social media. In gesprek met 'Privé' wil Sonja eenmalig haar verhaal doen en geeft ze het plagiaat toe.

"Ik moet met de billen bloot"
Sonja schaamt zich ontzettend voor wat er is gebeurd, vertelt ze. "Ik kan niet anders zeggen dan dat er binnen mijn bedrijf dingen niet goed zijn gegaan. Dat zijn we nu aan het herstellen. Ik moet met de billen bloot", aldus Sonja. Dat blogger Silvia Ribas haar beticht van plagiaat, is terecht. "Mijn advocaat en die van haar zijn momenteel in gesprek om uit te zoeken wat er precies allemaal is misgegaan, maar ook hoe we het samen kunnen oplossen. Ik kan alleen maar zeggen dat ze gelijk heeft."

Sonja geeft toe dat het ergens in haar team van dertig mensen is misgegaan. "Tijdens de coronaperiode is het allemaal te makkelijk gegaan. Ik heb er niet goed bovenop gezeten – wat ik normaal dus wel doe. Vóór corona zaten we met elkaar op kantoor en namen we alles altijd goed door. Nu verliep alles via zoom."

Vervolgens legt ze de schuld vakkundig bij een medewerker neer die volgens haar de fout in is gegaan. Deze medewerker zou het beeld van internet halen, terwijl Sonja onder de indruk was dat dit rechtenvrij beeld is en dat ze het dus zo mag gebruiken. "Dat was dus niet het geval. Ze zijn één-op-één gekopieerd. En dat mag natuurlijk niet. Natuurlijk kan ik de bewuste medewerker daarop aanspreken, maar het is mijn schuld dat het is misgegaan."

Maar niet alleen de beelden zijn identiek aan elkaar, ook de recepten zijn overgenomen. "Ze hebben er een potje van gemaakt." Met haar team heeft Sonja een pittig gesprek gevoerd. "Er is een duidelijk gesprek geweest hoe dit allemaal in godsnaam heeft kunnen plaatsvinden. Het is heel gemakzuchtig geweest. Dat is de waarheid."

Verder laat Sonja weten dat er echt niet gesjoemeld is met haar kookboeken. "Wat nu speelt met Instagram, staat los van mijn boeken. Die maak ik helemaal zelf in eigen beheer." Ze zegt dat ze voor de boeken haar eigen recepten ontwikkelt en door een fotograaf professionele foto's laat maken. "Instagram is heel anders, daar moet je een paar keer per dag wat posten. Dat is een dagtaak, wat ik heb uitbesteed. En nogmaals: ik heb te weinig gecontroleerd. Niet dat het nu lijkt alsof ik het op mijn medewerkers afschuif."

Op 20 augustus wordt in één klap in heel Nederland bekend dat Sonja Bakker van Instagram is gegooid nadat ze beschuldigd wordt van plagiaat. Ondanks de tientallen kook- en afslankboeken op haar naam lijkt het er sterk op dat ze zich iets te veel laat inspireren door collega's uit het buitenland.

Sonja (of haar team) nam een kijkje in de keuken op sites als Yummly, Rosemarie's Kitchen, Jessica Gavin, Carlsbad Cravings, Garden in the Kitchen en zelfs BBC Food en heeft de recepten daarna via Google Translate vertaald. Zo werd '4 al fresco simply seasoned chicken burgers' al snel '4 eenvoudig gekruide kipburgers'. De bloggers zijn er kapot van:
https://www.rtlboulevard.(...)lakwerk-recepten-toe
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_201162127
quote:
Anderen de schuld geven. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_201162624
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 04:19 schreef superniger het volgende:

[..]
Anderen de schuld geven. :')
Nee, dat doet ze juist niet! :P
Maar toch ook weer wel. :')
pi_201163243
Ze geeft helemaal niets toe. Zag de kop op Nu dat ze plagiaat toegeeft om vervolgens te lezen dat het weer eens de schuld van een medewerker was. Ohja en de schuld van Zoom. Blijkbaar vertaald online vergaderen je woorden naar 'gebruik gerust andermans foto's en recepten' ofzo.
Wederom dus geen enkele schuldbekentenis, volgens mij vindt ze zichzelf gewoon een slachtoffer van al die vreselijke medewerkers waar zij haar werk aan heeft uitbesteed.

En dan ook nog de opmerking 'als andere bloggers zich melden staat ze open voor gesprek.'
Ehm, pardon?! Je weet toch dondersgoed van wie je gejat hebt? Maar als ze zich niet laten horen kun je het gewoon laten gaan en kom je er alsnog mee weg? Wat een triest mens zeg.
pi_201169847
Wow wat Albert Verlinde nu allemaal zegt op rtl4
Die Barry van haar bedreigt zelfs werknemers.
Omg!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')