abonnement Unibet Coolblue
pi_201050113
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 09:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

En nogmaals: voor CU hoeft het al vanaf de dag van de verkiezingen niet, een coalitie met CU er in. Er is nooit een coalitie met CU geopperd door Segers.
En dit is ook gewoon prima natuurlijk. Waar ik mij aan stoor is het constante frame dat D66 degene is die steeds dwarsligt, zie bijvoorbeeld Darkwing zijn contante stroom aan verwijten.

(Grappige is dat D66 zowel het verwijt krijgt dat ze veeleisend zijn als dat ze altijd hun standpunten weggeven om maar mee te kunnen reageren, bijzondere paradox)
pi_201050204
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 09:53 schreef arie_bc het volgende:

[..]
En dit is ook gewoon prima natuurlijk. Waar ik mij aan stoor is het constante frame dat D66 degene is die steeds dwarsligt, zie bijvoorbeeld Darkwing zijn contante stroom aan verwijten.

(Grappige is dat D66 zowel het verwijt krijgt dat ze veeleisend zijn als dat ze altijd hun standpunten weggeven om maar mee te kunnen reageren, bijzondere paradox)
Ik frame zeker niet dat D66 steeds dwarsligt. Ik snap heel goed dat D66 liever met GL en PvdA samen werkt. Ik snap alleen niet dat Kaag daar voor deze ook onder veel D66ers helemaal niet zo belangrijk gevonden wet als breekpunt gaat formuleren. Zoals gezegd: daarmee stoot ze ook het CDA flink voor het hoofd.

Sowieso had ze wel wat meer kunnen aangeven wat de werkelijkheid is: D66 en CU hebben deze kabinetsperiode continue samen opgetrokken tegen VVD en CDA. Ze stonden praktisch nooit tegenover elkaar. Dat D66 vindt dat ze dat te vaak verloren en dat ze dus sterkere partners nodig hebben kan ik indenken, maar zeg dat dan gewoon. Dat nutteloze bashen op een partij waar je 4 jaar lang juist zeer sterk mee hebt samengewerkt past haar niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201050267
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 09:53 schreef arie_bc het volgende:

[..]
En dit is ook gewoon prima natuurlijk. Waar ik mij aan stoor is het constante frame dat D66 degene is die steeds dwarsligt, zie bijvoorbeeld Darkwing zijn contante stroom aan verwijten.

(Grappige is dat D66 zowel het verwijt krijgt dat ze veeleisend zijn als dat ze altijd hun standpunten weggeven om maar mee te kunnen reageren, bijzondere paradox)
Lol. Het is toch vrij overduidelijk dat als D66 de dwarsligger is. Anders had deze coalitie al ver voor de vakantie een doorstart kunnen maken. Kaag manipuleert en frustreert al een half jaar de formatie. Talloze nieuwsberichten wijzen daar naar. Zo zat ze vorige week zondag nog te overleggen met PvdA en GroenLinks over de strategie. Kwam ze bewust die maandag in de pers de CU afschrijven. Allemaal nog voordat de hele club weer naar de formateur moest.

Je kan het allemaal negeren of allemaal als losse incidentjes zien maar het is er overduidelijk wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2021 10:10:14 ]
pi_201050322
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 10:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Lol. Het is toch vrij overduidelijk dat als D66 de dwarsligger is. Anders had deze coalitie al ver voor de vakantie een doorstart kunnen maken. Kaag manipuleert en frustreert al een half jaar de formatie. Talloze nieuwsberichten wijzen daar naar. Zo zat ze vorige week zondag nog te overleggen met PvdA en GroenLinks over de strategie. Kwam ze bewust die maandag in de pers de CU afschrijven. Allemaal nog voordat de hele club weer naar de formateur moest.

Je kan het allemaal negeren of allemaal als losse incidentjes zien maar het is er overduidelijk wel.
Volgens mij liggen Hoekstra en Rutte minstens net zo veel dwars. Dat kabinet met GL en PvdA, partijen waar ze al jaren steeds mee overleggen, had er al kunnen zitten. CU had in principe nooit met de gesprekken mee hoeven doen, omdat ze zelf aangeven regeren niet echt als optie te zien. Ze zijn er alleen bij getrokken door VVD en CDA om de boel te frustreren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201050369
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 10:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Lol. Het is toch vrij overduidelijk dat als D66 de dwarsligger is. Anders had deze coalitie al ver voor de vakantie een doorstart kunnen maken. Kaag manipuleert en frustreert al een half jaar de formatie. Talloze nieuwsberichten wijzen daar naar. Zo zat ze vorige week zondag nog te overleggen met PvdA en GroenLinks over de strategie. Kwam ze bewust die maandag in de pers de CU afschrijven. Allemaal nog voordat de hele club weer naar de formateur moest.

Je kan het allemaal negeren of allemaal als losse incidentjes zien maar het is er overduidelijk wel.
VVD en CDA willen niet met PvdA/GL en proberen dat te saboteren. D66 wil niet met CU en probeert dat te saboteren. Beiden gebruiken de media daarvoor. Meer moet je er niet van willen maken
pi_201050412
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 10:15 schreef Heph844 het volgende:

[..]
VVD en CDA willen niet met PvdA/GL en proberen dat te saboteren. D66 wil niet met CU en probeert dat te saboteren. Beiden gebruiken de media daarvoor. Meer moet je er niet van willen maken
En toch heb ik nog niets vernomen van stiekem overleg tussen CDA/VVD(/CU).
pi_201050440
Voltooid leven is bij uitstek een onderwerp wat niet in een regeerakkoord thuishoort maar in de kamer besproken moet worden. Dat CU en misschien ook het CDA hun minderheidsideologie willen afdwingen door het onderdeel van de formatie te maken is hun eigen keuze, maar daarmee kun je niet zomaar D66 aanwijzen als dwarsligger.
pi_201050449
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 10:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En toch heb ik nog niets vernomen van stiekem overleg tussen CDA/VVD(/CU).
Ik denk dat je dan een beetje naïef bent als je denkt dat andere partijen achter de schermen geen contact hebben.
pi_201050541
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 10:23 schreef archito het volgende:

[..]
Ik denk dat je dan een beetje naïef bent als je denkt dat andere partijen achter de schermen geen contact hebben.
Vreemd dan dat dat niet in de media komt en dat het gebeuren achter de schermen bij D66 wel. Ik zie dus graag wat concreet bewijs. Bijvoorbeeld dat CDA en VVD onderhandelaars een etentje hebben met elkaar zoals Kaag met GL en PvdA vorige week zondag.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:44:19 #260
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201050671
TJ Meeus over de linkse maar vooral de rechtse wolk:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)echtse-wolk-a4055822
pi_201050801
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 10:33 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Vreemd dan dat dat niet in de media komt en dat het gebeuren achter de schermen bij D66 wel. Ik zie dus graag wat concreet bewijs. Bijvoorbeeld dat CDA en VVD onderhandelaars een etentje hebben met elkaar zoals Kaag met GL en PvdA vorige week zondag.
Voor Hoekstra en Rutte is de strategie natuurlijk makkelijker. Keihard NEE roepen is vrij simpel, partijen die nee roepen overtuigen om toch overstag te gaan is veel moeilijker.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201051410
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 10:23 schreef archito het volgende:

[..]
Ik denk dat je dan een beetje naïef bent als je denkt dat andere partijen achter de schermen geen contact hebben.
Zolang de Telegraaf of GS er niet over berichten gelooft hij toch niks _O_
pi_201051480
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zolang de Telegraaf of GS er niet over berichten gelooft hij toch niks _O_
Frame. Ik lees een grote diversiteit aan nieuwsbronnen. Draag het gerust aan, en als je dat niet kan val je gewoon weer flink door de mand.
pi_201051580
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:38 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Frame. Ik lees een grote diversiteit aan nieuwsbronnen. Draag het gerust aan, en als je dat niet kan val je gewoon weer flink door de mand.
Als je er over twijfelt dat Rutte en Hoekstra regelmatig overleg hebben over de formatie toon je enkel aan de politiek totaal niet te volgen en snappen. Dan begrijp ik je neiging ook wel om alle goedkope retoriek van je favoriete informatiebronnen direct voor waar aan te nemen.
pi_201051745
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als je er over twijfelt dat Rutte en Hoekstra regelmatig overleg hebben over de formatie toon je enkel aan de politiek totaal niet te volgen en snappen. Dan begrijp ik je neiging ook wel om alle goedkope retoriek van je favoriete informatiebronnen direct voor waar aan te nemen.
Bewijzen uit de media graag. Net zoals toen vorige week woensdag in de media verscheen Dat Kaag met GroenLinks en PvdA die zondag ervoor een 3 uur durend overleg had. Nog voordat ze na het zomerreces bij de formateur aan tafel gingen.

Prik maar door die goedkope retoriek heen door gewoon met feiten te komen. Graag zelfs! Succes.
pi_201051829
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Bewijzen uit de media graag. Net zoals toen vorige week woensdag in de media verscheen Dat Kaag met GroenLinks en PvdA die zondag ervoor een 3 uur durend overleg had. Nog voordat ze na het zomerreces bij de formateur aan tafel gingen.

Prik maar door die goedkope retoriek heen door gewoon met feiten te komen. Graag zelfs! Succes.
Sorry, tegen zoveel naïviteit kan ik echt niet op.
pi_201051933
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 12:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Sorry, tegen zoveel naïviteit kan ik echt niet op.
Je blijft 3 maal in gebreke.
pi_201052921
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 20:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
Overigens meende ik eerder vandaag wel dat het zomaar zo kan zijn dat het dan maar met 6 "moet" incl. de CU, hoe absurd dat ook zou zijn.
Ik zou dit een prima oplossing vinden eigenlijk.
Incelfrikandel
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:23:18 #269
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_201052960
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 20:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat lees ik niet terug in het AD artikel van een week terug. Heeft ze dat daar gezegd en dat ik er overheen lees of misschien in een ander interview?
[..]
Ik denk niet dat ze hen wilde overhalen om mee te doen?! De voornaamste reden dat er over gesproken wordt is omdat VVD en CDA dat wel een prettig alternatief vinden.

Overigens meende ik eerder vandaag wel dat het zomaar zo kan zijn dat het dan maar met 6 "moet" incl. de CU, hoe absurd dat ook zou zijn.
CU hoeft helemaal niks, als ze niet willen. Maar Segers doet heel stoer maar verschijnt wel steeds braaf bij de gesprekken. En heb ook niet het gevoel dat Kaag de soepelheid heeft om eerst persoonlijk met Segers te praten zoals Pechtold vier jaar geleden deed
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:25:33 #270
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201052985
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 20:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Overigens meende ik eerder vandaag wel dat het zomaar zo kan zijn dat het dan maar met 6 "moet" incl. de CU, hoe absurd dat ook zou zijn.
Een soort Vivaldi.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:34:12 #271
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_201053084
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:25 schreef VoMy het volgende:

[..]
Een soort Vivaldi.
SP er nog bij en je hebt wat Hoekstra voor de verkiezingen eigenlijk wilde :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_201053100
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:34 schreef rubbereend het volgende:

[..]
SP er nog bij en je hebt wat Hoekstra voor de verkiezingen eigenlijk wilde :')
De SP erbij hebben in de komende regering is niet eens zo'n slecht idee. Liever de SP dan GroenLinks of PvdA.
pi_201053123
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]
CU hoeft helemaal niks, als ze niet willen. Maar Segers doet heel stoer maar verschijnt wel steeds braaf bij de gesprekken. En heb ook niet het gevoel dat Kaag de soepelheid heeft om eerst persoonlijk met Segers te praten zoals Pechtold vier jaar geleden deed
Segers komt natuurlijk. Als de informateur je roept, dan kom je. Dat doet iedere lijsttrekker. Anders is het wel heel respectloos naar de informateur en via haar ook naar haar opdrachtgever, de Tweede Kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:39:20 #274
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201053149
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:34 schreef rubbereend het volgende:

[..]
SP er nog bij en je hebt wat Hoekstra voor de verkiezingen eigenlijk wilde :')
[ afbeelding ]
Elk woord in campagnetijd is gelogen, en zeker als het uit de mond van een CDA of VVD'er komt.

twitter


Dit soort dingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door VoMy op 24-08-2021 13:46:06 ]
pi_201053253
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:39 schreef VoMy het volgende:

[..]
Elk woord in campagnetijd is gelogen, en zeker als het uit de mond van een CDA of VVD'er komt.

[ twitter ]

Dit soort dingen. Dat je nota bene bij jeugdjournaal nog de boel bij elkaar aan het liegen bent, uit macht der gewoonte.
Je hebt helemaal gelijk die rechtse en christelijke partijen liegen over vrijwel alles.
Bij de extreme leugenachtige partijen moeten we natuurlijk ook zeker D66 meenemen. Uiteindelijk weinig hoopgevend dat de nieuwe regering moet komen van een zooi vastgeroeste partijen die vooral excelleren in gaslighting van kiezers of kiezersbedrog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')