abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201000098
Normaal gesproken is het enige dat we van Hitler kennen, de film- en geluidsopnames van zijn vurige, fanatieke speeches. Er zijn bijna geen opnames waarbij zijn gewone spreekstem te horen is. Maar toch is er nu eentje:

Eens kijken
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:11:22 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201000133
Intrigerende figuur die Mannerheim. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_201000818
Wat een gewone, zelfs best prettige stem had hij als hij gewoon sprak.

Ik had het me nog niet eerder gerealiseerd dat er inderdaad alleen maar opnames zijn van zijn speeches waarbij hij zo ontzettend anders spreekt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201002021
Ja, klinkt idd heel gewoon. Maar het was natuurlijk niet zo'n gewone kerel.
Eens kijken
pi_201009758
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 19:23 schreef Maharski het volgende:
Ja, klinkt idd heel gewoon. Maar het was natuurlijk niet zo'n gewone kerel.
Zeker niet.

Maar als je deze prettige, gewone stem dan vergelijkt met dat opzwepende, grootse, declamerende geluid van zijn speeches. Daar zit denk ik een hoop oefening in. En een enorme stembeheersing. Dat heeft hij goed onder de knie gehad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201039862

Min of meer normale stem bij een internationale persconferentie.

Verder is er een lofrede over de SS, waar min of meer de volgende zinsnede voorkomt:

"..... das dieses Regiment meinen Namen trägt...."

Ik heb het op Youtube niet meer teruggevonden. Maar dat is ook min of meer een normale Hitler-stem.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201669122
Gevonden! Zie mijn vorige post.


Hier zijn nog wat normale stemmen, oa van Hitler, maar ook van Mussolini (die kon zelfs Engels).
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201843519
Duits was ooit mijn eerste taal en wat uit de opname in de OP opvalt, is dat het lijkt alsof een niet Duitser spreekt.
Oke Hitler was dan wel Oostenrijker maar ook die spreken correct Duits ( als ze uit het Duitssprekende deel komen).
Ze hebben een duidelijk rollende R zoals te horen is in de video's hierboven.

Volgens wikipedia was er gedronken en wordt dat als mogelijke verklaring gezien.

Maar voor mij klinkt het als een niet Duitser die behoorlijk goed Duits heeft geleerd en het accent heeft van deels het oosten van Duitsland en deels van Noordrijn-Westfalen. Waarschijnlijk les gekregen van mensen uit die gebieden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')