abonnement Unibet Coolblue
pi_200991066
quote:
Unmute Us!
ZATERDAG
21.08.2021
Unmute Us Protestmars
Waar: Eindhoven, Groningen, Nijmegen, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam
Wanneer: Zaterdag 21 Augustus
Tijd: 14:00 - 17:00u
Iedereen is welkom tijdens de protestmars!
Bezoekers, artiesten, organisaties, leveranciers, fotografen en iedereen die van evenementen houdt!

Programma
Abstract Division | AFAS Live | Alamaison | Ambivalenz | Amozfears | Angerfist | Bahnhold | Barbara Rose | Baril | Bass-D | Bastienne | Bengkulu | Bert Hadders | Big A & Tiny W | Bizzey | Brent Roozendaal | Carlos Valdes | Cees de Beer | Charlotte Benier | Chris Garrit | Christian Thomas & Long Bram | Cirius Minors | Cliff Osie | Cybersex | Cynthia Spiering | Da mouth of madness | Dano | Deadly Guns | Deepack | Deetox | DIØN | DJ Bone | DJ Isis | DJ Promo | Doppelgang | Ebel Jan van Dijk | ELIZA | Fafi Abdel Nour | Fiesta Macumba Soundsystem | Francois Maas | Franky Jones | Franky Rizardo | Freddy Moreira | Frontliner | Fusion Mode | Goldband (live) | Ilja Reiman | De Eerste Gabber | Job Sifre | Johnny 500 | Joris Voorn | Kluun | Leo Weterings | Linda Duits | Linde Schone | Lucian de B | Lusanne Bouwmans | Luuk van Dijk | MC Manny Willie | Merlijn Poolman | Michel de Hey | Michiel Veenstra | Mirik Milan | Miss Cartier | Miss K8 | N-Vitral | Nicky Elisabeth | Orchid | Partyraiser | Paul Niezen | Pavo | Reinier Zonneveld | Sander Grondman | Sandrien | Simon Mamahit | Sluwe Vos | Spectriv | St Paul | Steve Rachmad | Sunnery James & Ryan Marciano | The Prophet | Thijs Custers | Tim van Delft | Titia | Tjade | Two Brothers From Another Mother | UlsT | Ultrastation | Vunzige Deuntjes Soundsystem | Warface | Wef | Wouter S | Ziggo Dome | …en dit is pas het begin!

https://unmute-us.mailchimpsites.com/

Beste FES liefhebbers. We hebben het zwaar, worden niet gehoord, we zijn het zat, we are muted!

Het is mooi geweest.
Evenementenbranche én bezoekers op de bres voor openstelling festivals en evenementen
Op zaterdag 21 augustus wordt in vijf Nederlandse steden de protestmars ‘Unmute Us!’ (@unmute.us) gelopen. Tijdens deze demonstratie uiten meer dan 1.000 aangesloten partijen uit de volledige Nederlandse evenementenbranche samen met hun bezoekers hun gevoelens van onbegrip over het kabinetsbeleid rondom evenementen. ‘Unmute Us!’ vindt vanaf 14:00 uur plaats in Groningen, Nijmegen, Utrecht, Rotterdam en Amsterdam. Partijen uit Den Haag zullen aansluiten bij de demonstratie in Rotterdam. De boodschap: Stop de willekeur! Wij eisen dat per 1 september 2021 evenementen weer mogen plaatsvinden met een volledige capaciteit.


De ‘Unmute Us!’ beweging is voortgekomen uit de dancefestivals, maar heeft in luttele dagen de volledige evenementensector én hun bezoekers achter zich weten te scharen. Van de grote buitenfestivals tot zakelijke evenementen en locaties als Ahoy, Ziggo Dome, TivoliVredenburg en meer. Na een weekend waarin festivals, culturele en zakelijke evenementen wederom de wacht werden aangezegd en tegelijkertijd tienduizenden mensen, nota bene onder toeziend oog van demissionair minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid, op elkaar gepropt in voetbalstadions aan het joelen en feesten waren, is de maat nóg voller.
‘Unmute Us!’ is absoluut voorstander van het doorgaan van deze grootschalige sportevenementen, van voetbal tot Formule 1 (70.000 bezoekers per dag en vele duizenden bezoekers op de omliggende campings en horecapleinen). Hier wordt namelijk mee bevestigd dat het wél kan en de druk op de zorg hierdoor niet exponentieel groeit. ‘Unmute Us!’ vindt dan ook dat de overheid een einde moet maken aan het meten met twee maten. Laat óók de festivals en andere evenementen doorgaan.

We stevenen rap af op een vaccinatiegraad van 85 procent van de volwassen bevolking en op 1 september kan iedereen die dat wil gevaccineerd zijn. Als evenementen op de piek van de vaccinatiegraad nog steeds niet kunnen plaatsvinden, wanneer dan wel? De branche heeft tenslotte door middel van Fieldlab evenementen bewezen dat dit ook bij een minder hoge vaccinatiegraad zeer veilig kan. In het buitenland hebben inmiddels diverse grootschalige evenementen en festivals plaatsgevonden. De cijfers liegen niet. De Servische gezondheidsautoriteit heeft bevestigd dat er op Exit Festival (180.000 bezoekers) géén corona-uitbraak is geconstateerd. In de Verenigde Staten liepen op Lollapalooza (385.000 bezoekers) slechts 203 mensen (0,05%) een besmetting op. In buurland België worden inmiddels weer evenementen van 75.000 bezoekers toegestaan, nota bene op basis van resultaten van de Nederlandse Fieldlab onderzoeken. Het is onverteerbaar dat de branche die deze resultaten heeft voortgebracht al 1,5 jaar op slot wordt gehouden, zonder enig perspectief op heropening.

De Nederlandse overheid handelt nu uit angst na het nemen van een aantal dubieuze besluiten eind juni. Van Dansen met Janssen tot een verruiming van de door Fieldlab geadviseerde 24 uur testen voor toegang naar 40 uur, een lage vaccinatiegraad onder jongeren én een opkomende Delta-variant. Echter bovenstaande buitenlandse evenementen vonden plaats tijdens de Delta-variant, er wordt nu wel goed gecommuniceerd over de inwerktijd van het Janssen-vaccin, er wordt 24 uur testen gehanteerd én de vaccinatiegraad onder jongeren is exponentieel gestegen.

Daarom gaan organisatoren, leveranciers, artiesten, evenementenlocaties en bezoekers zaterdag massaal de straat op, met één duidelijke boodschap: Houd ons niet langer aan het lijntje! Vanaf 1 september moeten alle festivals en evenementen op volle capaciteit weer open, inmiddels heeft het kabinet geen valide argumenten meer om dit te weigeren.

Vanaf 14:00 uur wordt in Groningen, Nijmegen, Utrecht, Rotterdam en Amsterdam de ‘Unmute Us!’ protestmars gelopen. Looproutes worden zsm bekend gemaakt via onze website, socials, en mailers.
Festivalbezoekers, artiesten, creatieven, medewerkers en leveranciers. Laat van je horen.

Voor meer informatie: info@unmute-us.nl // Facebook Event // Instagram

[ Bericht 8% gewijzigd door indiaantje89 op 19-08-2021 23:25:39 ]
pi_200991155
Ik ga zaterdag misschien wel even kijken.
pi_200991223
Het IQ van al deze 'artiesten' bij elkaar opgeteld is ongeveer de prijs van een weekendticket Lowlands.
U MAD?
pi_200991260
lekker pille gebruiken tijdens de protestmars JAJA waar is de after jongonsss
Moeten zij weten
pi_200991370
Als je doorgesnoven in een stadion kan zitten lijkt me feesten met een pilletje op ook geen probleem.
pi_200991634
Kluun is er ook bij.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  Moderator vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:14:03 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200994687
Helaas niet bij mij in de buurt maar ik kan hier wel achter staan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201029391
Meegelopen in Utrecht. Het was fantastisch. Zoveel ontlading, vrolijke mensen, feest, bier en blijdschap. En geen enkel opstootje met de politie. Van de wappies begreep ik altijd dat rellen kwamen door de politie.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 22 augustus 2021 @ 17:20:16 #9
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_201029690
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 16:57 schreef Nielsch het volgende:
Meegelopen in Utrecht. Het was fantastisch. Zoveel ontlading, vrolijke mensen, feest, bier en blijdschap. En geen enkel opstootje met de politie. Van de wappies begreep ik altijd dat rellen kwamen door de politie.
Misschien beginnen ze het dan toch eindelijk een keer te leren.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_201030030
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 23:51 schreef marc0871 het volgende:
Kluun is er ook bij.
Nee die ligt half te sterven nu
Eens kijken
  zondag 22 augustus 2021 @ 17:52:36 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201030122
Het was toch aardig duidelijk dat de besmettingen omhoog gingen toen de clubs weer open gingen. Ok, festivals zijn buiten maar het seizoen is zo goed als voorbij en heel eerlijk... ik krijg niet de indruk dat de besmettingen blijven dalen als we lekker met z'n allen gaan festivallen. Het gaat bovendien om een doelgroep die niet 85% gevaccineerd is.

Dus nee, ik kan me er niet in vinden. Maar ik snap wel dat mensen gewoon weer een festival willen doen. Gelukkig geen fantastisch mooi festivalweer gehad de afgelopen zomer.
Resistance is futile.
pi_201032125
quote:
7s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:52 schreef Seven. het volgende:
Dus nee, ik kan me er niet in vinden. Maar ik snap wel dat mensen gewoon weer een festival willen doen. Gelukkig geen fantastisch mooi festivalweer gehad de afgelopen zomer.
Is ook vooral een demonstratie vanuit de sector, niet vanuit publiek. Artiesten, licht/geluid, decorbouwers, organisaties e.d. die al bijna anderhalf jaar min of meer werkloos zijn
pi_201181626
11 september de volgende editie!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 11 september 2021 @ 12:01:29 #14
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_201305483
Das vandaag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')