Mooi, binnenkort kan de overheid fluiten naar zijn bankrekeningquote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:13 schreef QAnonn het volgende:
hebben zij een aantal procedures aangespannen tegen overheidsvertegenwoordigers vanwege het verstrekken van misinformatie met mogelijke aantasting van de publieke gezondheid tot gevolg
Tja. Het probleem zit 'm vooral in de manier waarop De Jonge immuniteit gebruikt (een significante mate van weerstand) ten opzichte van hoe de gemiddelde Nederlander dat in het dagelijks spraakgebruik hanteert (onvatbaarheid). Da's wel een communicatiedingetje waar hij inmiddels toch wel eens aan mag denken.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Weinig van wat De Jonge zegt helpt veel
Ja, precies. Maar het is dus aannemelijk dat die virussen ook in de zomer aanwezig zijn. Mensen merken er alleen minder van.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In de winter zijn mensen vatbaarder door de (weers)omstandigheden (minder zon b.v.), zit men veel meer binnen met slechte ventilatie etc etc.
Denk dat dit niet de kwaliteit van een legaal feest gaat halen. Aan de andere kant, het is veel beter dan helemaal niks.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ga ik sowieso ook doen. Moet alleen nog even via via mensen vinden die in die illegale feestjes scene zitten. Lijkt me wel heerlijk, lekker sneaky even een rave ergens op een verlaten plek.
Je zou het haast gaan denken gezien de verschillen tussen wat wel- en niet-gevaccineerden in sommige landen mogen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af waar die mythe van immuniteit door vaccinatie vandaan gekomen is.
Euhm, meer dan honderd jaar medische geschiedenis? "Vaccine-induced immunity", de reden waarom we kinderen inenten tegen mazelen etc...quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af waar die mythe van immuniteit door vaccinatie vandaan gekomen is.
Maar vaccineren tegen de mazelen doen we al heel lang, is dat niet het verschil? Dat je flink wat jaren nodig hebt voordat je die immuniteit kunt opkweken op deze manier.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Euhm, meer dan honderd jaar medische geschiedenis? "Vaccine-induced immunity", de reden waarom we kinderen inenten tegen mazelen etc...
Zo werkt het bij de jaarlijkse griepprik toch ook niet? Die beschermt weliswaar tegen ernstige symptomen, ziekenhuisopname en sterfte, maar zorgt niet voor immuniteit en verhindert ook geen verspreiding van het virus.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Euhm, meer dan honderd jaar medische geschiedenis? "Vaccine-induced immunity", de reden waarom we kinderen inenten tegen mazelen etc...
Klopt, maar het heeft ook wel wat. Vooral het VK had vroeger een best grote scene ondanks dat het illegaal was.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Denk dat dit niet de kwaliteit van een legaal feest gaat halen. Aan de andere kant, het is veel beter dan helemaal niks.
Sterker nog, dat is waar de moderne dance-muziek zo'n beetje is ontstaan. Niet in het VK, wel meer in Duitsland (met name Berlijn).quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Klopt, maar het heeft ook wel wat. Vooral het VK had vroeger een best grote scene ondanks dat het illegaal was.
Wel bij elk vaccin dat we aan kinderen geven: polio, kroep, difterie, Hep B, mazelen, bof, rodehond.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo werkt het bij de jaarlijkse griepprik toch ook niet? Die beschermt weliswaar tegen ernstige symptomen, ziekenhuisopname en sterfte, maar zorgt niet voor immuniteit en verhindert ook geen verspreiding van het virus.
Durf en daadkracht in plaats van angst.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:25 schreef Schuifpui het volgende:
Maar goed:
Alpha + zomer + 17M onbeschermden >>> Delta + zomer + 1.8M tot 6.6M onbeschermden
Hoe gaan we hier in godsnaam uitkomen zonder straks weer een winter met lockdowns en semilockdowns te hebben?
Ik zie dat eerste nog niet bij regeringen. Ik heb vooral angst. Niet voor Covid, maar wel voor de maatregelen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Durf en daadkracht in plaats van angst.
Lastig parket. Gaan zij dan ook naar de GGD om ervoor te zorgen dat ze jou niet besmetten? Of werkt dit alleen één kant op?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:50 schreef popje het volgende:
Ik word heel verdrietig. Corona zorgt echt voor verdeling. Ik wilde bij mijn ouders op bezoek, ik heb twee sneltesten gedaan, ik ben volledig gevaccineerd en zij ook en nu ben ik toch niet welkom omdat ze de sneltesten niet vertrouwen... Moet ik weer naar de GGD en dan pas mag ik langskomen. Dit is toch erg?
Al snap ik het wel popje reist, gaat uit etc. Ouders zullen voornamelijk thuis blijven.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Lastig parket. Gaan zij dan ook naar de GGD om ervoor te zorgen dat ze jou niet besmetten? Of werkt dit alleen één kant op?
Nee dat werkt uiteraard alleen mijn kant op... ik ben jonger en zie mensen en ze zijn als de dood dat zij een van die bejaarden zijn (ook al zijn ze in goede conditie) die door de delta variant het loodje leggen ondanks vaccinatie. En dat ik ondanks twee negatieve sneltests asymptomatisch positief ben (dit is overigens niet de eerste keer, het hele vorige jaar heb ik ggd testen gedaan om langs te mogen komen, maar toen waren er nog geen sneltesten) en nu komt er elke keer meer achterdocht bij omdat de Telegraaf iets post over doorbraakinfecties of niet effectieve vaccins.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Lastig parket. Gaan zij dan ook naar de GGD om ervoor te zorgen dat ze jou niet besmetten? Of werkt dit alleen één kant op?
Waarom maken ze zich zo'n zorgen als ik vragen mag? Als iedereen die bij elkaar komt gevaccineerd is is het risico toch vrijwel weg? Of komen ze helemaal nergens?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:50 schreef popje het volgende:
Ik word heel verdrietig. Corona zorgt echt voor verdeling. Ik wilde bij mijn ouders op bezoek, ik heb twee sneltesten gedaan, ik ben volledig gevaccineerd en zij ook en nu ben ik toch niet welkom omdat ze de sneltesten niet vertrouwen... Moet ik weer naar de GGD en dan pas mag ik langskomen. Dit is toch erg?
Ja en mijn moeder zegt dan 'ik wil graag nog even leven en zelfs met een vaccin ben je niet veilig', het lijkt wel alsof ze Za's posts leest en voordat je iemand wil zien je altijd eerst een sneltest moet doen en dan liefst ook nog dubbel...quote:Op donderdag 19 augustus 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom maken ze zich zo'n zorgen als ik vragen mag? Als iedereen die bij elkaar komt gevaccineerd is is het risico toch vrijwel weg? Of komen ze helemaal nergens?
Edit: Je hebt 't net al beantwoord
Die angst is inderdaad niet gezond. Ook dat is slecht voor mensen..
Ik denk dat dit ook wel heel extreem is. Hen het zelf nog niet meegemaakt. Zelfs bij mijn oma, die ook bejaard is, ben ik gewoon welkom zonder te testen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 23:14 schreef popje het volgende:
[..]
Ja en mijn moeder zegt dan 'ik wil graag nog even leven en zelfs met een vaccin ben je niet veilig', het lijkt wel alsof ze Za's posts leest en voordat je iemand wil zien je altijd eerst een sneltest moet doen en dan liefst ook nog dubbel...
We gaan nooit meer terug naar het oude normaalquote:Op donderdag 19 augustus 2021 23:03 schreef popje het volgende:
[..]
Nee dat werkt uiteraard alleen mijn kant op... ik ben jonger en zie mensen en ze zijn als de dood dat zij een van die bejaarden zijn (ook al zijn ze in goede conditie) die door de delta variant het loodje leggen ondanks vaccinatie. En dat ik ondanks twee negatieve sneltests asymptomatisch positief ben (dit is overigens niet de eerste keer, het hele vorige jaar heb ik ggd testen gedaan om langs te mogen komen, maar toen waren er nog geen sneltesten) en nu komt er elke keer meer achterdocht bij omdat de Telegraaf iets post over doorbraakinfecties of niet effectieve vaccins.
De angst in de maatschappij is echt niet goed, mensen worden bang om dichtbij elkaar te zijn ook al zijn ze familie...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |