Waarom zou het OM die jongens zo licht mogelijk willen bestraffen, en heb je daar ook aanwijzingen voor die niet gebaseerd zijn op de verzinsels van je onderbuik?quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de methode "op de lange baan" wordt toegepast. Deze hele zaak kenmerkt zich vooral door de enorme traagheid waarmee het OM opereert. Nu er weer 3 maanden tijd gekocht is, kunnen ze weer een tijdje achterover leunen. Om de indruk te wekken dat er toch hard wordt gewerkt zal er van tijd tot tijd een piepklein nieuwsfeitje naar buiten worden gebracht. De grote vraag is hoe de Hilversummers zo licht mogelijk gestraft kunnen worden, zonder dat het OM ook het laatste beetje geloofwaardigheid verliest. De stoeprand was in dit opzicht een mooi geschenk. Men zal naarstig op zoek zijn naar nog meer drempels, kleedjes, en bloembakken waarover Carlo gestruikeld zou kunnen zijn. En hoe houden we de beelden buiten de media, dat is ook een heikel punt.
Het is onvoorstelbaar hoe traag deze zaak loopt terwijl het allemaal zo duidelijk voor handen ligt, je verhoort die ettertjes en laat ze even flink zweten, ze zijn allemaal betrokken, of bij het kopschoppen zelf of bij het niet ingrijpenquote:Op maandag 23 augustus 2021 16:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de methode "op de lange baan" wordt toegepast. Deze hele zaak kenmerkt zich vooral door de enorme traagheid waarmee het OM opereert. Nu er weer 3 maanden tijd gekocht is, kunnen ze weer een tijdje achterover leunen. Om de indruk te wekken dat er toch hard wordt gewerkt zal er van tijd tot tijd een piepklein nieuwsfeitje naar buiten worden gebracht. De grote vraag is hoe de Hilversummers zo licht mogelijk gestraft kunnen worden, zonder dat het OM ook het laatste beetje geloofwaardigheid verliest. De stoeprand was in dit opzicht een mooi geschenk. Men zal naarstig op zoek zijn naar nog meer drempels, kleedjes, en bloembakken waarover Carlo gestruikeld zou kunnen zijn. En hoe houden we de beelden buiten de media, dat is ook een heikel punt.
Plasman wil daarmee suggereren hoe eerlijk Sanil wel niet is. Sanil is zo eerlijk, hij vertelt zelfs dingen die in zijn nadeel zijn!quote:Op maandag 23 augustus 2021 17:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar Plasman vertelt leuk op nationale televisie dat zijn client dingen bekent waarvan hij zelf vindt dat zijn client dat beter niet had kunnen doen, omdat hij eronder uit had kunnen komen omdat de overheid het bewijs niet rond zou kunnen krijgen. Daarmee stijgt die advocaat niet echt in aanzien wat mij betreft.
Wel erg makkelijk gedacht. Wat als ze allemaal wat anders verklaren? Of überhaupt niet eens willen weten praten? Wat doe je als het verhaal van de enige getuige niet overeenkomt met dat van een andere getuige?quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het is onvoorstelbaar hoe traag deze zaak loopt terwijl het allemaal zo duidelijk voor handen ligt, je verhoort die ettertjes en laat ze even flink zweten, ze zijn allemaal betrokken, of bij het kopschoppen zelf of bij het niet ingrijpen
Bij de rechter heeft Sanil daar alleen niet veel aan, bij een jurie misschien, maar die zijn er niet in Nederland.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:31 schreef Kromo het volgende:
[..]
Plasman wil daarmee suggereren hoe eerlijk Sanil wel niet is. Sanil is zo eerlijk, hij vertelt zelfs dingen die in zijn nadeel zijn!
Als er een enige getuige is, dan is er geen andere getuige.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:32 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Wel erg makkelijk gedacht. Wat als ze allemaal wat anders verklaren? Of überhaupt niet eens willen weten praten? Wat doe je als het verhaal van de enige getuige niet overeenkomt met dat van een andere getuige?
Enige zou hij wel wel ene mee bedoelen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als er een enige getuige is, dan is er geen andere getuige.
En er zijn nogal wat beelden als we het OM moeten geloven. En het OM heeft al aangegeven dat ze verwachten dat ze nog meer arrestaties zullen verrichten. Het is alleen nog wachten op ???
Op verder analyse, lijkt me.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als er een enige getuige is, dan is er geen andere getuige.
En er zijn nogal wat beelden als we het OM moeten geloven. En het OM heeft al aangegeven dat ze verwachten dat ze nog meer arrestaties zullen verrichten. Het is alleen nog wachten op ???
Nee, dat is één van pijlers van een rechtsstaat: je bent onschuldig tot het moment dat bewezen is dat je dat niet bent. Mensen al schuldig verklaren voor er überhaupt een eerlijk proces heeft plaatsgevonden is iets wat hoort bij dictatoriale regimes.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
...tot die tijd onschuldig...?
Dat lijkt mij een denkfout.
Maar waarom zegt het OM dan dat ze verwachten dat er meer arrestaties zullen volgen? Wie is daar gebaat bij? Dan gaan ze ervanuit dat ze genoeg bewijs kunnen halen uit die beelden en getuigenverslagen. Maar als je dat na 4 weken nog niet hebt kunnen doen, hoe duidelijk zal dat bewijs dan zijn vraag ik me af. En hoe kun je zeggen dat je weet dat je genoeg bewijs zult hebben om tot arrestatie over te gaan? Getuigd dat niet van tunnelvisie? Arresteer iemand als je genoeg bewijs hebt om hem of haar te arresteren. Maar ga niet zeggen: We gaan je volgende week ergens arresteren, we moeten alleen nog ff het bewijs wat beter analyseren. Ook krijgen we nog wat beelden binnen en die moeten we ook nog analyseren. Maar ga er maar vanuit dat we je volgende week, of de week erna misschien, komen arresteren. Dat is toch raar? Iedereen in Nederland weet precies om wie het gaat, dus in feite praat het OM vrijwel direct tot de mogelijke verdachten door dergelijke berichten naar buiten te brengen. En het lijkt me ook niet dat ze proberen die ventjes tot fouten te dwingen door ze het gevoel te geven dat ze ze op de hielen zitten. Die ventjes zijn allang genoeg gewaarschuwd, en al lang bezig zich voor te bereiden op wat komen gaat (als ze enigszins hersencellen hebben).quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Op verder analyse, lijkt me.
Die beelden moeten heel zorgvuldig bekeken worden. Wie doet nou precies wat en op welk moment? Dat zal niet meevallen. Enerzijds omdat het 's nachts is gebeurd en veel camera's nou niet van een kwaliteit zijn dat je daar in het donker kraakheldere beelden mee krijgt van de overkant van de boulevard. Anderzijds omdat het zal gaan om een kluwen van mensen, die dan weer hier, dan weer daar staan en waar andere mensen omheen staan die het zich belemmeren. Dan heb je nog het tijdsverloop: van wanneer zijn die beelden? Als je dat weet kun je ze koppelen aan beelden die precies op dat moment vanuit andere hoeken gemaakt zijn, maar het boeit niemand of de tijdsinstellling van z'n camerasysteem op de minuut nauwkeurig is ingesteld.
Ook vermoed ik dat het nog een heel werk is om de getuigenverklaringen goed te analyseren, zodat je er daadwerkelijk iets mee kunt. Ook hier de vraag wie deed nou precies wat en op welk moment? Getuigen zullen immers niet verklaren dat Hein om 02:13 dit en dat deed, waarna Sanil om 02:15 zus en zo deed. Die zullen eerder iets verklaren in de trant van 'ja, we kwamen net aangelopen, ik denk om een uur of twee of zoiets, en toen zagen we die grote blonde jongen en die gaf die jongen in dat rode shirt een klap, maar toen kwam ook net die dikke jongen er bij en...'
Vervolgens mag jij als politie lekker uit gaan zoeken wat ze nou eigenlijk gezien hebben. En dan kom je er bijv. achter dat er daar op beeld twee jongens rond lopen met een rood shirt. En geen een die echt dik is. Kun je weer terug naar je getuige. Enzovoorts, enzovoorts.
Zoals ik al dacht, een denkfout:quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:11 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, dat is één van pijlers van een rechtsstaat: je bent onschuldig tot het moment dat bewezen is dat je dat niet bent. Mensen al schuldig verklaren voor er überhaupt een eerlijk proces heeft plaatsgevonden is iets wat hoort bij dictatoriale regimes.
Dus even voor jou in Jip-en-Janneke-taal:quote:De onschuldpresumptie wordt voorts uitdrukkelijk vermeld in artikel 6, lid 2 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM):
Een ieder tegen wie een vervolging is ingesteld, wordt voor onschuldig gehouden totdat zijn schuld in rechte is komen vast te staan.
Bullshit dus.quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:03 schreef SOG het volgende:
[..]
Geen juridische bijstand voor verdachten
Waar bestaat volgens jou in de praktijk het verschil uit tussen de ene of de andere situatie?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 00:10 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Zoals ik al dacht, een denkfout:
[..]
Dus even voor jou in Jip-en-Janneke-taal:
Niet "je bent onschuldig", maar "we doen alsof je onschuldig bent".
Tja, ik weet natuurlijk niet hoe men dit heeft aangepakt, maar ik kan me wel een aanpak voorstellen die dit als resultaat heeft.quote:Op maandag 23 augustus 2021 22:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar waarom zegt het OM dan dat ze verwachten dat er meer arrestaties zullen volgen? Wie is daar gebaat bij? Dan gaan ze ervanuit dat ze genoeg bewijs kunnen halen uit die beelden en getuigenverslagen. Maar als je dat na 4 weken nog niet hebt kunnen doen, hoe duidelijk zal dat bewijs dan zijn vraag ik me af. En hoe kun je zeggen dat je weet dat je genoeg bewijs zult hebben om tot arrestatie over te gaan? Getuigd dat niet van tunnelvisie? Arresteer iemand als je genoeg bewijs hebt om hem of haar te arresteren. Maar ga niet zeggen: We gaan je volgende week ergens arresteren, we moeten alleen nog ff het bewijs wat beter analyseren. Ook krijgen we nog wat beelden binnen en die moeten we ook nog analyseren. Maar ga er maar vanuit dat we je volgende week, of de week erna misschien, komen arresteren. Dat is toch raar? Iedereen in Nederland weet precies om wie het gaat, dus in feite praat het OM vrijwel direct tot de mogelijke verdachten door dergelijke berichten naar buiten te brengen. En het lijkt me ook niet dat ze proberen die ventjes tot fouten te dwingen door ze het gevoel te geven dat ze ze op de hielen zitten. Die ventjes zijn allang genoeg gewaarschuwd, en al lang bezig zich voor te bereiden op wat komen gaat (als ze enigszins hersencellen hebben).
Even schematisch dan:quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 00:38 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Waar bestaat volgens jou in de praktijk het verschil uit tussen de ene of de andere situatie?
quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 22:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Jongen...
Het zogenaamde verschil tussen moord en doodslag is voor mij niets meer dan een kinderachtig woordenspelletje. Natuurlijk weet ik dat er in het strafrecht onderscheid gemaakt wordt tussen allerlei vormen en gradaties van moord en doodslag. Maar dat is een papieren werkelijkheid waar ik niets mee te maken heb.
In het normale spraakgebruik, de volksmond zo je wil, bla bla bla
Ja, dat jij dat niet helemaal kunt volgen, hoef je jezelf niet aan te rekenen, hoor!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:01 schreef Isdatzo het volgende:
En ik maar denken dat sjoukje het niet zo had op kinderachtige woordspelletjes en papieren werkelijkheden...
[..]
quote:Vanmorgen heeft de politie twee mannen van 18 jaar uit Hilversum aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij het uitgaansgeweld op Mallorca op 14 juli. Als gevolg van het geweld kwam een 27-jarige Nederlander om het leven en raakten diverse anderen gewond. Beide mannen worden verdacht van poging doodslag in de horecagelegenheid en van het plegen van openlijk geweld in zowel de horecagelegenheid als – later op de bewuste avond - op de boulevard in El Arenal.
De woningen van de twee mannen zijn doorzocht. Ze zullen op vrijdag worden voorgeleid aan de rechter-commissaris.
In totaal zijn er in deze zaak nu vijf verdachten aangehouden. Zij zitten allen in voorlopige hechtenis. Het onderzoek naar het geweld gaat onverminderd verder. Aan de hand van informatie uit onder meer getuigenverklaringen, verhoren en videobeelden wordt zorgvuldig onderzocht welke personen welk aandeel hebben gehad in het geweld. Mogelijk leidt dit de komende tijd tot nog meer aanhoudingen.
https://www.om.nl/actueel(...)r-geweld-op-mallorca
Dat je onschuldige mensen met rust laat maar bij mensen die voor onschuldig gehouden worden alvast vooruit kan lopen op de vaststelling van schuld door ze met fakkels en hooivorken te lijf te gaan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 00:38 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Waar bestaat volgens jou in de praktijk het verschil uit tussen de ene of de andere situatie?
Ja, dat heeft vast nog zin nuquote:De woningen van de Hilversummers zijn doorzocht.
Zie een paar posts boven jequote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:46 schreef Qarrad het volgende:
Ennn er zijn er weer twee opgepakt: https://www.ad.nl/binnenl(...)d-mallorca~a2accdc2/
Saillante quote:
[..]
Ja, dat heeft vast nog zin nu
Ze waren gevlucht vanuit Spanje, waar ze verdacht werden van het plegen van zware mishandeling en doodslag. Op basis van vluchtgevaar hadden ze toch wel een paar weken vastgezet mogen worden lijkt me. Waarom niet? Is het niet krom dat de verdachten duidelijk in beeld zijn, zij weten dat de politie ze op de hielen zit, maar ze vrij rond blijven lopen, en hun verdediging kunnen plannen. Terwijl, wanneer ze opgepakt worden, ze in volledige beperkingen worden gezet?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 00:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Tja, ik weet natuurlijk niet hoe men dit heeft aangepakt, maar ik kan me wel een aanpak voorstellen die dit als resultaat heeft.
Ten eerste vragen mensen zich misschien af waarom niet die hele groep is ingerekend zo gauw ze terug in Nederland waren, of zo gauw als duidelijk werd dat Nederland dit oppakt. Simpel: dat kan niet. We gaan in een fatsoenlijk land niet zo maar iedereen achter een deur stoppen en daarna pas uitzoeken of ze eigenlijk wel iets kwalijks gedaan hebben. Om in voorarrest geplaatst te worden moet er een concrete verdenking zijn van een ernstig misdrijf. Je zult bijv. niet in voorarrest geplaatst worden vanwege verdenking van lichte mishandeling.
Dan zou je kunnen denken dat de politie eerst alles volledig onderzoekt: beelden bekijkt, getuigen hoort, verklaringen opneemt, dat allemaal grondig analyseert en vervolgens in één keer iedereen oppakt die verdacht wordt. Waarschijnlijk hadden de drie die nu vast zitten dan nog steeds vrij rond gelopen.
De aanpak die mij het meest voor de hand lijkt te liggen gaat om prioriteren. Je bekijkt eerst globaal alle informatie. Dan vallen waarschijnlijk meteen wel één of meerdere personen op, die een hoofdrol lijken te spelen in het geweld. Vervolgens focus je je aandacht in eerste instantie op de persoon die het meest opvalt. Stel dat dat Jantje is. Dan ga je alle opnames, alle verklaringen in detail nalopen en breng je precies in kaart wat Jantje op welk moment tegen wie gedaan heeft. Wat is er op dit filmpje te zien van Jantje, wat zegt deze getuige over de rol van Jantje? Dat zet je op een rijtje en dan ontstaat er een beeld waaruit blijkt dat er genoeg aanwijzingen zijn om Jantje te verdenken van doodslag. Dus je geeft Jantje gratis kost en inwoning.
Vervolgens herhaal je dat proces bij de eerstvolgende die opviel qua ernst van het geweld. Und so weiter. En daarmee zorg je dus dat de (waarschijnlijk) grootste klootzakjes zo snel mogelijk binnen zitten, nog voordat je het totale onderzoek hebt afgerond.
Ja, de schoenen met het bloed van Carlo stonden netjes onder de trap in de hal.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:46 schreef Qarrad het volgende:
Ennn er zijn er weer twee opgepakt: https://www.ad.nl/binnenl(...)d-mallorca~a2accdc2/
Saillante quote:
[..]
Ja, dat heeft vast nog zin nu
Dat klopt, maar daarvan zou hier geen sprake zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 00:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Tja, ik weet natuurlijk niet hoe men dit heeft aangepakt, maar ik kan me wel een aanpak voorstellen die dit als resultaat heeft.
Ten eerste vragen mensen zich misschien af waarom niet die hele groep is ingerekend zo gauw ze terug in Nederland waren, of zo gauw als duidelijk werd dat Nederland dit oppakt. Simpel: dat kan niet. We gaan in een fatsoenlijk land niet zo maar iedereen achter een deur stoppen en daarna pas uitzoeken of ze eigenlijk wel iets kwalijks gedaan hebben.
Openlijke geweldpleging, in vereniging, met de dood tot gevolg hebbend. Ze zijn halsoverkop uit Spanje gevlucht met achterlating van slechts eentje. Als er in Nederland iemand dood op straat ligt dan wordt ook het hele groepje dat wegrende opgepakt om dan vervolgens in het verhoor vast te stellen dat eentje er niks mee te maken had. Dan gaan ze echt niet wachten met verhoren tot de telastelegging zo goed als af is.quote:Om in voorarrest geplaatst te worden moet er een concrete verdenking zijn van een ernstig misdrijf. Je zult bijv. niet in voorarrest geplaatst worden vanwege verdenking van lichte mishandeling.
Voor initieel verhoor is dan ook geen voorarrest nodig.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat klopt, maar daarvan zou hier geen sprake zijn.
[..]
Openlijke geweldpleging, in vereniging, met de dood tot gevolg hebbend. Ze zijn halsoverkop uit Spanje gevlucht met achterlating van slechts eentje. Als er in Nederland iemand dood op straat ligt dan wordt ook het hele groepje dat wegrende opgepakt om dan vervolgens in het verhoor vast te stellen dat eentje er niks mee te maken had. Dan gaan ze echt niet wachten met verhoren tot de telastelegging zo goed als af is.
Jemig, wat een post joh.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ze waren gevlucht vanuit Spanje, waar ze verdacht werden van het plegen van zware mishandeling en doodslag. Op basis van vluchtgevaar hadden ze toch wel een paar weken vastgezet mogen worden lijkt me. Waarom niet? Is het niet krom dat de verdachten duidelijk in beeld zijn, zij weten dat de politie ze op de hielen zit, maar ze vrij rond blijven lopen, en hun verdediging kunnen plannen. Terwijl, wanneer ze opgepakt worden, ze in volledige beperkingen worden gezet?
Sodemieters!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 18:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jemig, wat een post joh.
Letterlijk bij elke zin denk ik: huh, hoezo dat dan?
Lucas O. ook erbij. Die zei eerder van niks te weten. Schofterig.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 19:11 schreef RamboDirk het volgende:
Verdachten:
1. Sanil B. 19 jaar (hoofdverdachte; meerdere vechtpartijen; 2x verdachte doodslag waarvan 1 slachtoffer is overleden) voorarrest verlengd met 90 dagen).
2. Hein B. 18 jaar (hoofdverdachte; meerdere vechtpartijen; 2x verdachte doodslag waarvan 1 slachtoffer is overleden) voorarrest verlengd met 90 dagen).
3. Mees T. 18 jaar (hoofdverdachte; meerdere vechtpartijen; 2x verdachte doodslag waarvan 1 slachtoffer is overleden voorarrest vooralsnog tot 31 augustus).
4. Lucas O. 18 jaar (Medeverdachte; meerdere vechtpartijen en betrokkenheid bij minimaal een doodslag. Voorarrest tot vooralsnog 7 september)
5. Stan F. 18 jaar (Medeverdachte; meerdere vechtpartijen en betrokkenheid bij minimaal een doodslag. Voorarrest tot vooralsnog 7 september).
Is dat die zoon van die meneer die bij de Shell werkt en die mevrouw die boekjes schrijft over hoe je je in een bestuursraad moet likken?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 19:36 schreef hartloper het volgende:
[..]
Lucas O. ook erbij. Die zei eerder van niks te weten. Schofterig.
Pas op he, voor het weet hangt pa beschonken aan de telefoon dat je die comment moet verwijderen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 20:48 schreef macca728 het volgende:
Nou Lucas doet zijn naam eer aan haha
Ze zijn gelukkig allemaal meerderjarig.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 19:11 schreef RamboDirk het volgende:
Verdachten:
1. Sanil B. 19 jaar (hoofdverdachte; meerdere vechtpartijen; 2x verdachte doodslag waarvan 1 slachtoffer is overleden) voorarrest verlengd met 90 dagen).
2. Hein B. 18 jaar (hoofdverdachte; meerdere vechtpartijen; 2x verdachte doodslag waarvan 1 slachtoffer is overleden) voorarrest verlengd met 90 dagen).
3. Mees T. 18 jaar (hoofdverdachte; meerdere vechtpartijen; 2x verdachte doodslag waarvan 1 slachtoffer is overleden voorarrest vooralsnog tot 31 augustus).
4. Lucas O. 18 jaar (Medeverdachte; meerdere vechtpartijen en betrokkenheid bij minimaal een doodslag. Voorarrest tot vooralsnog 7 september)
5. Stan F. 18 jaar (Medeverdachte; meerdere vechtpartijen en betrokkenheid bij minimaal een doodslag. Voorarrest tot vooralsnog 7 september).
Nu wel....maar waren ze dat 1,5 maand geleden ook allemaal?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 00:22 schreef NightDancert het volgende:
Ze zijn gelukkig allemaal meerderjarig.
Ja zoon van Rik ... die toen dronken de voicemail van geenstijl insprakquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 20:02 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Is dat die zoon van die meneer die bij de Shell werkt en die mevrouw die boekjes schrijft over hoe je je in een bestuursraad moet likken?
https://www.trendsmap.com/twitter/tweet/1420720104132780034quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:14 schreef hartloper het volgende:
[..]
Ja zoon van Rik ... die toen dronken de voicemail van geenstijl insprak
Jepquote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
https://www.trendsmap.com/twitter/tweet/1420720104132780034
Deze voicemail, bedoel je?
Het lijkt wel een stukje cabaret. Die stem! Het doet me denken aan een hoorspel op de radio uit de jaren '50.quote:
https://www.ad.nl/binnenl(...)vocaat-af~abd74d13b/quote:Mees T. (18) mogelijk meer op kerfstok in zaak-Mallorca, rechtbank wijst verzoek advocaat af
De rol van de 18-jarige Mees T. bij de geruchtmakende vechtpartijen op Mallorca is mogelijk groter dan gedacht. De opgepakte tiener uit Hilversum wordt niet alleen verdacht van betrokkenheid bij het dodelijk geweld tegen de 27-jarige Carlo Heuvelman uit Waddinxveen, maar ook van twee keer poging tot doodslag en twee keer openlijk geweld.
Dat is meer dan het Openbaar Ministerie na zijn arrestatie op 13 augustus bekendmaakte. De verdenking tegen deze 18-jarige Hilversummer is gebaseerd op verklaringen en beelden. Het voorarrest van T. is vandaag verlengd met negentig dagen. Dit is de maximale termijn. De raadkamer van de rechtbank in Lelystad wees het verzoek van de advocaat van de verdachte om zijn voorlopige hechtenis te schorsen, af.
Ook het voorarrest van twee andere verdachten in de zaak is eerder met de maximale termijn verlengd. Na de drie maanden volgt in de regel de eerste openbare zitting, die naar verwachting in de eerste helft van november plaatsvindt.
Dertig verklaringen
In totaal zijn er in de Mallorca-zaak nu vijf verdachten aangehouden. Zij zitten allen in voorlopige hechtenis. Afgelopen dinsdag werden opnieuw twee 18-jarige Hilversummers gearresteerd. Het OM verdenkt ze van poging tot doodslag en openlijk geweld in een horecagelegenheid. Daarnaast worden ze verdacht van het plegen van openlijk geweld later op de avond op de boulevard in El Arenal. De twee tieners worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris van de rechtbank, die beslist over de verlenging van hun voorarrest met veertien dagen.
Inmiddels beschikt justitie over dertig verklaringen over de onlusten in badplaats El Arenal op Mallorca. Het onderzoek richt zich op twee vechtpartijen, die zich zouden hebben voorgedaan na een ruzie in een horecagelegenheid.
Verhaal advocaat
Advocaat Peter Plasman, die een van de verdachten van het doodschoppen van Carlo bijstaat, zegt dat getuigen hebben verklaard dat het slachtoffer recht achteroverviel op een stoeprand. Dat zou de doodsoorzaak kunnen zijn. ,,Dat wordt in elk geval een discussie”, zei Plasman eerder tegen deze site.
Die hebben het zelf uitgelokt/zijn zelf begonnen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:11 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Ze hebben veel mensen mishandeld zo te zien.
Oh ja, die stoepranden, die zijn wel vaker de schuld van dit soort dingen...quote:Verhaal advocaat
Advocaat Peter Plasman, die een van de verdachten van het doodschoppen van Carlo bijstaat, zegt dat getuigen hebben verklaard dat het slachtoffer recht achteroverviel op een stoeprand. Dat zou de doodsoorzaak kunnen zijn. ,,Dat wordt in elk geval een discussie”, zei Plasman eerder tegen deze site.
Ja, zou dit de eerste keer zijn dat deze heertjes een geweldsorgie hebben veroorzaakt? Of was het de eerste keer dat er camerabeelden van zijn gemaakt?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:30 schreef macca728 het volgende:
Het zijn beesten die nu een keer te ver zijn gegaan nu er iemand is overleden.
quote:De rol van de 18-jarige Hilversummer Mees T. bij de gewelddadigheden op Mallorca is mogelijk groter dan gedacht. T. wordt naast betrokkenheid bij de fatale mishandeling van Carlo Heuvelman (27) uit Waddinxveen ook verdacht van twee keer poging tot doodslag en twee keer openlijk geweld. Dat schrijft AD.
Eerder maakte het Openbaar Ministerie op 13 augustus bekend dat Mees T. wordt verdacht van medeplegen doodslag, poging tot doodslag en openlijk geweld. Dat gebeurde in een discotheek in El Arenal op Mallorca en op de boulevard. De verdenkingen zijn gebaseerd op verklaringen en beeldmateriaal.
Voorarrest verlengd
De rechtbank in Lelystad heeft donderdag het voorarrest van T. met drie maanden verlengd. Het verzoek van zijn advocaat tot schorsing van de voorlopige hechtenis is afgewezen. Ook het voorarrest van twee andere verdachten, Sanil B. (19) en Hein B. (18), werd eerder met negentig dagen verlengd. Beide Hilversummers worden verdacht van het medeplegen van doodslag op Carlo Heuvelman en het medeplegen van poging tot doodslag op zijn vriend. Sanil B. wordt ook verdacht van het medeplegen van poging tot doodslag op een slachtoffer in de horecagelegenheid in El Arenal.
Vijf verdachten vast
In totaal zijn er nu vijf verdachten aangehouden, die allen in voorlopige hechtenis zitten. Dinsdag werden twee 18-jarige Hilversummers opgepakt. Justitie verdenkt ze van poging tot doodslag en openlijk geweld in de horecagelegenheid. Daarnaast worden ze verdacht van het plegen van openlijk geweld later op de bewuste avond op de boulevard in El Arenal. De twee tieners worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris.
Inmiddels beschikt justitie over dertig verklaringen over de gewelddadigheden op Mallorca. De eerste pro-formazitting in de zaak vindt naar verwachting begin november plaats.
https://www.crimesite.nl/(...)-groter-dan-gedacht/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |