abonnement Unibet Coolblue
pi_200983284
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ah, wachten tot er nog meer doden gaan vallen. Zijn er nu minstens 5 per jaar (en waarschijnlijk meer): https://www.ad.nl/binnenl(...)0de%20Tweede%20Kamer.

Gas winnen hier is gewoon geen optie meer. De mensen zeggen hier: haal dan eerst alle kleine gasbubbels die er in de randstad, ook onder de grote steden, zitten maar leeg. En gelijk hebben ze.
Die 5 veronderstelde doden door stress vallen volledig in het niet bij de doden die nog zullen vallen door de bizarre klimaatplannen. Ga eens praten met mensen die naast een biomassacentrale wonen.
pi_200983322
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Die 5 veronderstelde doden door stress vallen volledig in het niet bij de doden die nog zullen vallen door de bizarre klimaatplannen. Ga eens praten met mensen die naast een biomassacentrale wonen.
Het stoppen met gas heeft niets met klimaat te maken. Was er geen klimaatverandering, dan zouden we dat ook doen. Het getuigt dus van pure domheid om die dingen te koppelen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200983338
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hij kan moeilijk nu gaan roepen "jaaaah, wat leuk, snel gaan formeren hieperdepiep!!"

Hij schuift zoals een politicus dat doet van "NEE!" naar "Sceptisch"
En dat zegt Rutte: laten we het dan toch maar eens proberen met PvdA en Groenlinks. Waarna Wopke morrend aanschuift aan de onderhandelingstafel.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 15:56:58 #129
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200983353
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Die 5 veronderstelde doden door stress vallen volledig in het niet bij de doden die nog zullen vallen door de bizarre klimaatplannen. Ga eens praten met mensen die naast een biomassacentrale wonen.
Wat heeft het met biomassa's te maken? Heb je daar ook zelfverzonnen statistieken en conclusies over die je met ons wil delen?

Verder, over de correlatie van door de mens versnelde klimaatverandering en doden is best veel bekend. Even snel wat googlen levert onder andere al op:

https://www.bnnvara.nl/ze(...)nfectieziekten-samen
https://www.nber.org/papers/w27599
https://nos.nl/artikel/23(...)telt-nieuw-onderzoek
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gingen-van-deze-eeuw
https://www.who.int/news-(...)te-change-and-health

Climate change affects the social and environmental determinants of health – clean air, safe drinking water, sufficient food and secure shelter.
Between 2030 and 2050, climate change is expected to cause approximately 250 000 additional deaths per year, from malnutrition, malaria, diarrhoea and heat stress.
The direct damage costs to health (i.e. excluding costs in health-determining sectors such as agriculture and water and sanitation), is estimated to be between USD 2-4 billion/year by 2030.
Areas with weak health infrastructure – mostly in developing countries – will be the least able to cope without assistance to prepare and respond.
Reducing emissions of greenhouse gases through better transport, food and energy-use choices can result in improved health, particularly through reduced air pollution.


Zelf heb ik je vorige post even doorgenomen en ik telde precies 0 linkjes naar bronnen of onderzoek, klopt dat?
  donderdag 19 augustus 2021 @ 15:57:14 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200983359
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Die 5 veronderstelde doden door stress vallen volledig in het niet bij de doden die nog zullen vallen door de bizarre klimaatplannen. Ga eens praten met mensen die naast een biomassacentrale wonen.
Je valse dilemma's maken het er niet serieuzer te nemen op.
pi_200983430
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het stoppen met gas heeft niets met klimaat te maken. Was er geen klimaatverandering, dan zouden we dat ook doen. Het getuigt dus van pure domheid om die dingen te koppelen.
Hoe strookt dat met de informatie van de Rijksoverheid?

https://www.rijksoverheid(...)-ik-nog-koken-op-gas

"Met koken op gas en het verwarmen van uw huis met aardgas stoot u CO2 uit. De Rijksoverheid wil dat Nederland in 2050 geen CO2 meer uitstoot. Dit is nodig vanwege de verandering van het klimaat. Om de CO2-uitstoot terug te dringen zijn afspraken gemaakt in de Energieagenda."

"Gaat u in een nieuwbouwwoning wonen? Dan heeft u geen gasaansluiting of gasgestookte cv-ketel meer. In plaats daarvan is het huis voorzien van duurzame installaties om te koken en te stoken. Zoals zonnepanelen, aardwarmte of warmtepompen. Dat vermindert de CO2-uitstoot."
pi_200983450
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:03 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Hoe strookt dat met de informatie van de Rijksoverheid?

https://www.rijksoverheid(...)-ik-nog-koken-op-gas

"Met koken op gas en het verwarmen van uw huis met aardgas stoot u CO2 uit. De Rijksoverheid wil dat Nederland in 2050 geen CO2 meer uitstoot. Dit is nodig vanwege de verandering van het klimaat. Om de CO2-uitstoot terug te dringen zijn afspraken gemaakt in de Energieagenda."

"Gaat u in een nieuwbouwwoning wonen? Dan heeft u geen gasaansluiting of gasgestookte cv-ketel meer. In plaats daarvan is het huis voorzien van duurzame installaties om te koken en te stoken. Zoals zonnepanelen, aardwarmte of warmtepompen. Dat vermindert de CO2-uitstoot."
Zoals je leest gaat dat om 2050. Het nu stoppen met het oppompen van gas komt niet door klimaatmaatregelen. Luister de tientallen debatten allemaal maar terug.

En ja, in heel de wereld zal je van het gas af zijn in 2050, dus dan wens ik je veel succes met het zoeken naar een 'normaal land'.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200983509
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Goede vraag. Ik heb nog niet iets specifieks in gedachten, maar sta open voor tips.
Oh bijzonder. Je stelligheid deed wel vermoeden dat je iets concreets in gedachte zou hebben _O-
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 augustus 2021 @ 16:21:55 #134
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200983660
In principe kan ik leven met een GL/PvdA kabinet als die twee zich gewoon richten op wat echt belangrijk is: weerstand bieden tegen de VVD en niet op hun eigen nutteloze luchtkastelen waar niemand op zit te wachten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_200983727
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoals je leest gaat dat om 2050. Het nu stoppen met het oppompen van gas komt niet door klimaatmaatregelen. Luister de tientallen debatten allemaal maar terug.

En ja, in heel de wereld zal je van het gas af zijn in 2050, dus dan wens ik je veel succes met het zoeken naar een 'normaal land'.
Ik ben niet op zoek naar een normaal land.

Zoals ik het lees zijn ze nu al bezig met van het gas af afgaan om de CO2 uitstoot te reduceren met als einddoel compleet gasloos in 2050. Het doel is wel degelijk het tegengaan van klimaatveranderingen. Gunstige bijkomstigheid is dat we geen gas meer op hoeven te pompen in Groningen, maar alternatieven zijn voorhanden. We kunnen aangesloten worden op Russisch gas, de leiding naar Duitsland kan doorgetrokken worden en ook de VS staan te trappelen om gas te leveren.
pi_200983743
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:21 schreef Nattekat het volgende:
In principe kan ik leven met een GL/PvdA kabinet als die twee zich gewoon richten op wat echt belangrijk is: weerstand bieden tegen de VVD en niet op hun eigen nutteloze luchtkastelen waar niemand op zit te wachten.
Wat zijn dan de nutteloze luchtkastelen?

Want ze zullen niet alleen VVD plannen willen tegenhouden, maar zelf ook wat willen halen. Met name op klimaat en de lage inkomens/belasting grote bedrijven en ik hoop ook op het overboord gooien van de toeslagen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200983758
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:21 schreef Nattekat het volgende:
In principe kan ik leven met een GL/PvdA kabinet als die twee zich gewoon richten op wat echt belangrijk is: weerstand bieden tegen de VVD en niet op hun eigen nutteloze luchtkastelen waar niemand op zit te wachten.
Ik denk dat ze zeker de handen op elkaar kunnen krijgen als ze zich beperken tot zaken als het opnieuw invoeren van de studiebeurs (inclusief een regeling met de huidige gedupeerden van het afschaffen daarvan) en het opheffen van de verhuurdersheffing zodat woningcorporaties weer trek hebben om sociale huur te bouwen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 augustus 2021 @ 16:28:42 #138
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200983759
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat zijn dan de nutteloze luchtkastelen?

Want ze zullen niet alleen VVD plannen willen tegenhouden, maar zelf ook wat willen halen. Met name op klimaat en de lage inkomens/belasting grote bedrijven en ik hoop ook op het overboord gooien van de toeslagen.
GL en PvdA moeten gewoon links zijn. Als ze dat doen, dan komen we al een heel eind met dit land. Al die onzin waar vooral GL mee komt bewaren ze maar voor het volgende verkiezingsprogramma.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_200983792
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik ben niet op zoek naar een normaal land.

Zoals ik het lees zijn ze nu al bezig met van het gas af afgaan om de CO2 uitstoot te reduceren met als einddoel compleet gasloos in 2050. Het doel is wel degelijk het tegengaan van klimaatveranderingen. Gunstige bijkomstigheid is dat we geen gas meer op hoeven te pompen in Groningen, maar alternatieven zijn voorhanden. We kunnen aangesloten worden op Russisch gas, de leiding naar Duitsland kan doorgetrokken worden en ook de VS staan te trappelen om gas te leveren.
Dat niet oppompen is dus geen 'gunstige bijkomstigheid', maar dat is punt 1.

Daarna is besloten om nu we toch met gas gaan stoppen over 30 jaar, we ook geen geld te steken in de ombouw van laagcalorisch naar hoogcalorisch. Maar voor het klimaat zouden andere maatregelen veel logischer zijn. Je zou eerst moeten stoppen met kolen, voor je met gas stopt. Als we dus niet op Gronings gas zaten, zouden we langer door gaan met gas.

Nogmaals: als er geen enkele klimaatdiscussie was, zouden we ook stoppen met het vernietigen van levens in Groningen en dus stoppen met het oppompen van Gronings gas.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200983806
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat niet oppompen is dus geen 'gunstige bijkomstigheid', maar dat is punt 1.

Daarna is besloten om nu we toch met gas gaan stoppen over 30 jaar, we ook geen geld te steken in de ombouw van laagcalorisch naar hoogcalorisch. Maar voor het klimaat zouden andere maatregelen veel logischer zijn. Je zou eerst moeten stoppen met kolen, voor je met gas stopt. Als we dus niet op Gronings gas zaten, zouden we langer door gaan met gas.

Nogmaals: als er geen enkele klimaatdiscussie was, zouden we ook stoppen met het vernietigen van levens in Groningen en dus stoppen met het oppompen van Gronings gas.
En nogmaals, als er geen klimaatdiscussie was dan hadden we dat gas gewoon geïmporteerd uit Rusland of de VS of allebei.
pi_200983866
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En nogmaals, als er geen klimaatdiscussie was dan hadden we dat gas gewoon geïmporteerd uit Rusland of de VS of allebei.
Dat klopt, dat zeg ik toch ook. Maar het oppompen van gas uit Groningen koppelen aan klimaat is dus onzin.

En ja, nu we er toch mee gaan stoppen in 30 jaar is tientallen miljarden stoppen in fabrieken die gas omzetten van hoogcalorisch naar laagcalorisch inderdaad flink geldverspilling. Ik neem aan dat iedereen het daarmee eens is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200983887
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat klopt, dat zeg ik toch ook. Maar het oppompen van gas uit Groningen koppelen aan klimaat is dus onzin.

En ja, nu we er toch mee gaan stoppen in 30 jaar is tientallen miljarden stoppen in fabrieken die gas omzetten van hoogcalorisch naar laagcalorisch inderdaad flink geldverspilling. Ik neem aan dat iedereen het daarmee eens is.
Zeg dat maar tegen Duitsland die nu vol aan het gas gaat.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 16:38:43 #143
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200983915
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:37 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Zeg dat maar tegen Duitsland die nu vol aan het gas gaat.
Om er in 2050 net zo goed vanaf te zijn.
pi_200983926
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:37 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Zeg dat maar tegen Duitsland die nu vol aan het gas gaat.
Die gaan aan hoogcalorisch gas en hoeven dus geen dure fabrieken te bouwen.

Nogmaals: jouw CV of gasplaat doet het niet op Amerikaans, Russisch, Noors of Schots gas.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200983936
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:37 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Zeg dat maar tegen Duitsland die nu vol aan het gas gaat.
Die gaan aan hoogcalorisch gas en hoeven dus geen dure fabrieken te bouwen.

Nogmaals: jouw CV of gaskookplaat doet het niet op Amerikaans, Russisch, Noors of Schots gas.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200984017
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die gaan aan hoogcalorisch gas en hoeven dus geen dure fabrieken te bouwen.

Nogmaals: jouw CV of gaskookplaat doet het niet op Amerikaans, Russisch, Noors of Schots gas.
Ik heb geen gaskookplaat.
Als het moet laat ik de CV ketel graag ombouwen zodat het Russisch of Amerikaans gas accepteert. Een stuk betaalbaarder dan een warmtepomp en vloerverwarming door het hele huis aan te leggen.
Gek dat Duitsland niet in 2050 van het gas af moet, die bouwen nu dus schijnbaar nog de hele infrastructuur voor gas op. Maar de Nederlandse infrastructuur die er al ligt aanpassen is schijnbaar een no go.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2021 16:46:44 ]
pi_200984073
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:45 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik heb geen gaskookplaat.
Als het moet laat ik de CV ketel graag ombouwen zodat het Russisch of Amerikaans gas accepteert. Een stuk betaalbaarder dan een warmtepomp en vloerverwarming door het hele huis aan te leggen.
Gek dat Duitsland niet in 2050 van het gas af moet, die bouwen nu dus schijnbaar nog de hele infrastructuur voor gas op. Maar de Nederlandse infrastructuur die er al ligt aanpassen is schijnbaar een no go.
Duitsland gaat ook in 2050 van het gas af: https://www.hier.nu/thema(...)sland-erop-overstapt

Die zitten nu alleen nog aan de olieketels en willen dus voor die 30 jaar nog deels even over op gas.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200984249
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Duitsland gaat ook in 2050 van het gas af: https://www.hier.nu/thema(...)sland-erop-overstapt

Die zitten nu alleen nog aan de olieketels en willen dus voor die 30 jaar nog deels even over op gas.
We gaan het meemaken.
Ik denk dat zowel Nederland en Duitsland in 2050 nog behoorlijk aan het gas zijn.
pi_200984412
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:59 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
We gaan het meemaken.
Ik denk dat zowel Nederland en Duitsland in 2050 nog behoorlijk aan het gas zijn.
Dat kan, politiek haalt wel vaker haar beloftes niet. Maar het plan van zowel Duitsland als Nederland is dus hetzelfde: in 30 jaar van het gas af. Zoals je leest zitten ze daar ook al veel aan warmtenetten, ik verwacht dat hier straks praktisch elke stadswijk daar ook aan zit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200984846
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:38 schreef VoMy het volgende:

[..]
Om er in 2050 net zo goed vanaf te zijn.
Waar komt die 2050 vandaan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')