abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200976727
Ik heb de laatste weken/maanden best wel 'last' van oplichters die bellen in de naam van Microsoft. Ik heb werkelijk al alles gezegd en gedaan maar de oproepen stoppen nooit.
Vanmorgen heb ik me uitgegeven als een collega die in onderaanneming werkt voor Microsoft, bij gebrek aan nieuwe creatieve ideeën.

Zonet maakte ik me de bedenking dat ik nog een oude laptop op zolder heb liggen (die nog werkt, maar wel enorm traag). Mocht ik die er de volgende keer bijhalen en die harde schijf volgooien met glitterplaatjes en me doelbewust laten hacken.
1) Die computer is supertraag, dus zal hen frustreren
2) Zij euforisch want het is gelukt om te hacken maar uiteindelijk vinden ze alleen maar glitterplaatjes en afbeeldingen van Kees Kankerkachel :')

Maar voor ik zoiets doe moet ik zeker weten dat ze niet verder kunnen hacken. Bv. IP-netwerken enz. Iemand die meer weet? Of raden jullie het af om mezelf met opzet te laten hacken?
Cindy De Vuyst
pi_200976752
Ze kunnen een trojan plaatsen en daarmee je andere apparatuur besmetten en of vanaf je laptop een poort op je router wagenwijd openzetten wat het hacken van je andere zooi makkelijker maakt?
  donderdag 19 augustus 2021 @ 08:49:29 #3
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_200976758
Doe alsof je moet inbellen met een ISDN modem wat maar niet lukt.
Speel paar keer dat geluidje af en zo heb je hem nog 20 minuten langer aan de lijn .

Je zou ook kunnen tetheren met oude telefoon(of 1 waar je verder geen privé dingen op hebt) en simkaart.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 augustus 2021 @ 09:00:41 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_200976909
Als je niet zeker weet wat je doet: niet doen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  † In Memoriam † donderdag 19 augustus 2021 @ 09:50:45 #5
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_200977844
Ik laat ze hun verhaal vertellen en zeg dan, ik heb geen computer, dan vragen ze of ik een smartphone heb en dan zeg ik nee die heb ik niet smart ass! En dan wordt er boos opgehangen :s)
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_200978229
Een grote aarstulp op je achtergrond zetten.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_200978242
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:48 schreef SolidasRock het volgende:
Ze kunnen een trojan plaatsen en daarmee je andere apparatuur besmetten en of vanaf je laptop een poort op je router wagenwijd openzetten wat het hacken van je andere zooi makkelijker maakt?
Als je je netwerkbeveiliging op orde hebt kan dat niet zomaar. Dat zomaar poorten openzetten was vroeger een dingetje toen men nog dacht dat UPnP een goed idee was :')

Zet de betreffende laptop op z'n minst op een apart VLAN dat alleen op internet mag en je doet een volledige wipe achteraf. Voor extra zekerheid sloop je het ding na je prank zonder 'm nog aan een ander netwerk te koppelen, iets wat achterblijft in firmware is namelijk nog de grootste onzkerheid dan.
pi_200978888
Ik ga die oplichter dan best ook niet lopen trollen op die manier. Dacht gewoon dat het lachen zou worden met 1000-den glitterplaatjes :')
Cindy De Vuyst
pi_200978923
Daar kun je beter niet de kat op het spek binden... Ook al kunnen ze op dat moment van toegang tot een ouwe of een virtuele PC weinig uithalen. Maar je geeft ze zo altijd jouw IP adres en dat moet je al niet willen.

Je weet nooit met wat voor debielen je te maken hebt en waar ze toe in staat zijn. Ook al klinken ze dom, je moet ze nooit onderschatten en jezelf onaantastbaar veilig voelen. Elk modem en elke router en elke PC zou zijn lek kunnen hebben dan wel nog krijgen. Hij wordt eerst altijd misbruikt dan pas ontdekt en dan pas weer gedicht.

Dus wat dat betreft loopt de digitale beveiliging altijd achter de feiten aan.
pi_200979077
Eigenlijk zou je een virtuele machine moeten hebben klaarstaan waarmee je dan via een eigen beheerportal kan rotzooien.
Afhankelijk van je skills kun je dan van alles uithalen.
Bijvoorbeeld telkens als hij een proces start dit direct sluiten.
Of een proces in een sandbox stoppen zodat het niets kan uithalen.
Of zijn muisklikken uitschakelen.
Plotseling alles ongedaan maken.
De interface wijzigen zodat je nu in windows 10 zit en dan weer in windows 95.

Eigenlijk moet je dan ook nog iets op je telefoon hebben klaarstaan.
Dan kun je bijvoorbeeld een echo toevoegen zodat hij telkens zijn eigen stem terug hoort.
Of een soundboard met grappige geluiden.

En bij dit alles moet het dan eigenlijk duidelijk zijn dat je hem zit te fucken maar net niet zo voor de hand liggend dat hij het opgeeft.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:21 schreef dimmak het volgende:
Een grote aarstulp op je achtergrond zetten.
Siswet of goatse?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Redactie Frontpage donderdag 19 augustus 2021 @ 12:15:36 #11
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_200979902
Vragen of hun familie van de deltavariant heeft genoten en of ze eerdaags nog een flesje O2 hebben kunnen regelen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:03:35 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200980724
via virtuabox een vernakte versie van windows vista erop zetten, ongeupdatet. Geef het maar 2gb werkgeheugen en 1 core helemaal naar beneden getrokken (kan dat? Geen idee :@ ) en een internetsnelheid van 1 mbit of zo.

Maar mij is het net ff te veel moeite, ik lol ff met ze aan de telefoon en hou ze een x aantal minuten bezig voor niets en dan hang ik op
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_200991419
quote:
88s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 09:50 schreef just me het volgende:
Ik laat ze hun verhaal vertellen en zeg dan, ik heb geen computer, dan vragen ze of ik een smartphone heb en dan zeg ik nee die heb ik niet smart ass! En dan wordt er boos opgehangen :s)
Ik zeg altijd dat ik een telefoon met draaischijf heb en dat ze die mogen hacken.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_200991510
Hou ze aan de praat en doe zogenaamd alles wat zij willen dat je doet op je pc.

Ondertussen neem je het gesprek op en vraag je, als je het eenmaal zat bent; hoe het weer in Nigeria is.

Daarna stuur je de audio file naar de digitale politie; stemherkenning gaat steeds verder wereldwijd en komen die lui straks wellicht voor rare verrassingen te staan
pi_200994573
Doen alsof je heel veel pc's hebt en niet weet over welke computer ze het hebben, en dan net doen alsof je iets doet... dan gaan ze je doorverbinden naar de 2e lijn... en dan vooral er een probleem van maken dat je niet door een 2e geholpen wil worden maar dat de dame/heer die je aan de tel hebt alles maar moet regelen...

Zo heb ik al meerdere keren iemand toch wel een tijdje bezig gehouden! :Y

Laatste keer bij een client van bijna 80 die niet eens een computer heeft, ze bleven maar bellen, na een kwartier had de dame door dat ik haar voor de gek hield en heeft ze hem nooit weer gebeld!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_200995905
die laptop sowieso in een dmz hangen, dan kunnen ze normaal gesproken niet verder je netwerk op.

en verder zou je er voor kunnen zorgen dat je misschien een virus of een traceer code kunt terug sturen als ze iets openen op je computer. Dan kun je ze keihard terug pakken.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_201004966
Doe alsof ze bellen naar een plaats delict (moord). Doe alsof jij de onderzoekende rechercheur bent en beschuldig hem van betrokkenheid bij moord.

Gebruik dit videotje maar als inspiratie:
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 02:31:53 #18
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_201007706
Wat je het beste kan doen is zeggen dat er aangebeld wordt en dat je zo snel mogelijk weer terug bent. Daarna leg je de telefoon opzij en ga je wat anders doen.

Het belangrijkste is dat het ze tijd kost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')