quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:42 schreef mrPanerai het volgende:
Maar eveneens rijverbod en punten zijn m, maar in België geen puntenrijbewijs .... hoe zit het eventueel met de rijontzegging, geldt die alleen voor Duitsland en hoe zit dat?
https://www.anwb.nl/vakan(...)iding/verkeersboetesquote:Duitsland kent een strafpuntensysteem dat ook geldt voor buitenlanders.
Alleen voor verkeersovertredingen met een boete vanaf ¤ 60 of verkeersmisdrijven worden 1 tot 3 strafpunten toegekend.
Als een ontzegging van de rijbevoegdheid of een rijverbod wordt opgelegd aan de hand van dit systeem, geldt dat alleen in Duitsland.
Ik begrijp niet hoe je daar bij komt, ik ben afgelopen jaar ook geflitst in Duitsland. (1e keer in heel mijn leven) voor iets van ca. 30km te snel en dat kostte me bijna ¤100,-. Ok, nog steeds niet de hoofdprijs zoals in Nederland, maar om nu te zeggen "spotgoedkoop"? Nee 😕.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:57 schreef Sfancta het volgende:
Kost amper wat daar, had laatst een boete van ¤10![]()
Gewoon dokken en verder niks. Zou wel niet daar gaan rijden zonder betaald te hebben.
Ze hebben de bekeuringen vorig jaar verhoogd. Daarvoor was het peanuts. Nog steeds wel een beetje trouwens hoor.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:31 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet hoe je daar bij komt, ik ben afgelopen jaar ook geflitst in Duitsland. (1e keer in heel mijn leven) voor iets van ca. 30km te snel en dat kostte me bijna ¤100,-. Ok, nog steeds niet de hoofdprijs zoals in Nederland, maar om nu te zeggen "spotgoedkoop"? Nee 😕.
Bovendien hanteren ze tegenwoordig een puntensysteem daar, x-zoveel punten binnen een bepaalde tijd bij elkaar en je mag hem tijdelijk komen inleveren. Ze schijnen vervolgens wél aan jóu te vragen wanneer het voor jou het minst ongunstigste zou uitkomen en proberen zeg maar een regeling met je te treffen, dat dan weer wel.
Nou heb al meerdere 10 en 15 euro boetes gehad in en rond Huckelhoven.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:31 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet hoe je daar bij komt, ik ben afgelopen jaar ook geflitst in Duitsland. (1e keer in heel mijn leven) voor iets van ca. 30km te snel en dat kostte me bijna ¤100,-. Ok, nog steeds niet de hoofdprijs zoals in Nederland, maar om nu te zeggen "spotgoedkoop"? Nee 😕.
Bovendien hanteren ze tegenwoordig een puntensysteem daar, x-zoveel punten binnen een bepaalde tijd bij elkaar en je mag hem tijdelijk komen inleveren. Ze schijnen vervolgens wél aan jóu te vragen wanneer het voor jou het minst ongunstigste zou uitkomen en proberen zeg maar een regeling met je te treffen, dat dan weer wel.
30 te hard en nog geen 100 euro? Dat is inderdaad spotgoedkoop. In Nederland kun je dan gerust 350 euro aftikken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:31 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
In Bad Bentheim een parkeerboete gekregen van 5,00 euro, okay dat was dan wel in 2015. Glimlachend betaald, het kaartje had bij dat slot anders ook 5.00 euro gekost, maar we hadden dus niet goed door dat er betaald moest worden voor het parkeren, stom van ons want het stond er met grote letters en pictogrammen vermeld.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:31 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
En dan de komende jaren met klamme handjes door duitsland rijden omdat je niet weet of je wel geregistreerd staat voor een bezoekje aan een nederlandstalige rechter. Misschien gewoon de 200 euro aftikken en zorgen dat je over een half jaar weer zorgeloos naar Duitsland kan?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 07:01 schreef DonDruiper het volgende:
Is de brief in het Duits? Een brief terug sturen dat je het niet kunt lezen. Komt dan onderop de stapel en hoor je er waarschijnlijk nooit meer iets van.
Dát of het risico lopen om door de Bundespolizei van de weg geplukt te worden en meegenomen te worden om ter plekke te betalen of anders vastgezet te worden totdat er betaald wordt. O en hoe je vervolgens weer terug bij je auto komt is daarna jouw zaak, dat mag je je dan ook lekker zelf uitzoeken, want terugbrengen doen ze niet. Nee dankje, dat risico zou ik toch niet willen lopen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 07:20 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
En dan de komende jaren met klamme handjes door duitsland rijden omdat je niet weet of je wel geregistreerd staat voor een bezoekje aan een nederlandstalige rechter. Misschien gewoon de 200 euro aftikken en zorgen dat je over een half jaar weer zorgeloos naar Duitsland kan?
Mijn ervaring met buitenlandse boetes is dat men deze tegenwoordig keurig weten te versturen in de taal van het land waar het voertuig geregistreerd staat.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 07:01 schreef DonDruiper het volgende:
Is de brief in het Duits? Een brief terug sturen dat je het niet kunt lezen. Komt dan onderop de stapel en hoor je er waarschijnlijk nooit meer iets van.
Ja, en daar weer een topic over maken .... ik ben toen en toen geflitst en heb die boete niet betaald, hoe groot is de kans dat ik aangehouden word?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 07:20 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
En dan de komende jaren met klamme handjes door duitsland rijden omdat je niet weet of je wel geregistreerd staat voor een bezoekje aan een nederlandstalige rechter. Misschien gewoon de 200 euro aftikken en zorgen dat je over een half jaar weer zorgeloos naar Duitsland kan?
Er is geen algemene regel die landen verplicht voor alle verkeersovertredingen de bekeuring te vertalen in een voor u begrijpelijke taal.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 07:01 schreef DonDruiper het volgende:
In welke taal heb je je post gekregen?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 08:41 schreef mrPanerai het volgende:
komt dus allemaal redelijk ok voor elkaar.
thx
Gewoon in het Nederlands, Ga ook niet liggen nukken, heb gewoon te snel gereden. Maar er stond gewoon bij dat dit naar de rechtbank gaat. Dus als het met 200¤ en een "virtueel punt" afgehandeld is dan kom ik er makkelijk van af.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 08:45 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
In welke taal heb je je post gekregen?
Hier in NL krijgen we meestal gewoon NL brieven, al jaren, in ieder geval uit de grensdeelstaten. Die waren dat 'ich begrijp keine Duits' wel zat
Niet eens EU en politie. Zelfs van een ziekenhuis in Zwitserland heb ik jaren geleden een nederlandstaltige ziekhuisrekening gekregen, inclusief een volledig ingevuld overschrijvigsformulier om eenvoudig te kunnen betalen naar een (ik meen Duitse) bank. Dit was nog van ver voor de IBAN mummers.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 08:45 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
In welke taal heb je je post gekregen?
Hier in NL krijgen we meestal gewoon NL brieven, al jaren, in ieder geval uit de grensdeelstaten. Die waren dat 'ich begrijp keine Duits' wel zat
Zeker wel. De boete is een juridisch document en dan heb je vanuit EU-regelgeving recht op een officiele vertaling in je eigen landstaal.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 08:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
Er is geen algemene regel die landen verplicht voor alle verkeersovertredingen de bekeuring te vertalen in een voor u begrijpelijke taal.
Dit. Zeiken over boetes en de over politie terwijl ze zelf het gaspedaal te diep indrukken.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:40 schreef MCH het volgende:
Elk jaar weer dit gezeik rond/na de zomer en altijd weer dappere sukkeltjes die zeggen niet betalen
Niet volgens onder andere de ANWB:quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:17 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Zeker wel. De boete is een juridisch document en dan heb je vanuit EU-regelgeving recht op een officiele vertaling in je eigen landstaal.
Mocht de zaak voor de rechter komen, heb je recht op een beëdigd tolk.
Wat valt er niet te begrijpen ? ¤100 voor 30km/u te hard is spotgoedkoop. Kost je in NL ¤302 op de snelweg, ¤346 binnen de bebouwede kom of ¤329 buiten de bebouwde kom.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:31 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |