abonnement Unibet Coolblue
pi_201092285
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:34 schreef beantherio het volgende:

[..]
De aantallen zijn nog beperkt. En zij zien ook wel wat er in Australië aan het gebeuren is, waar het al wat duidelijker is dat de aanpak is omgevallen. Zoals je zelf ook al zegt lopen de aantallen in NZ wel op en wat ik ook al eerder postte over de vollopende quarantaine-hotels ik ook wel een teken aan de wand. Er is nog wat tijd om tot acceptatie van de realiteit te komen denk ik dan. ;)
De aantallen zijn beperkt en nemen niet echt meer toe, vandaag even veel nieuwe gevallen als gisteren, en bijna allemaal mensen die al in thuis quarantaine zaten (want contacten en gezinsleden van mensen die eerder positief. testen) er zijn tot nog toe geen enkele covid gevallen gevonden die van dezelfde uitbraak komen (van alle positieve gevallen wordt genoomonderzoek gedaan).
Het is nog steeds niet naar het Zuidereiland verspreid. Het lijkt er op dat ze er snel genoeg bij waren met de lockdown. Maar de komende paar dagen zullen het laten blijken…
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:36:56 #102
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_201100533
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
10 weken zelfs nu toch? Hoe dan ook om 1000+ cases weer omlaag te brengen naar een acceptabel niveau ( dicht bij de 0) moeten ze gok ik nog 2 maanden in lockdown zijn. Ik denk dat men dat niet gaat volhouden. Hoe langer het ook duurt hoe meer mensen de regels gaan breken.
De compliance is al minder dan voorheen. De politie is overigens nu de gebeten hond, omdat één van de politiecommissarissen per ongeluk in een microfoon die al aanstond heeft gezegd dat het onmogelijk is om de coronamaatregelen te blijven handhaven omdat daar simpelweg de capaciteit niet voor is.

De uitbraken in Sydney zitten daar in de 'probleemwijken' en daar is de politieaanwezigheid wel opgevoerd, je kan nooit al die woonblokken bezoeken, en als je dat al doet dan moet dat gelijk met een complete politiemacht omdat ze anders simpelweg daar weer uit worden gemept als je met een surveillance eenheid komt. (Dit soort zaken worden vakkundig uit de media gehouden, maar ook in Geeloing in Melbourne zijn er dus wijken waar de politie veel terughoudender is met optreden omdat je dan direct de hele buurt op straat hebt).

En dat weten die bewoners daar natuurlijk ook wel, dus je gaat mensen verbieden om zelfs maar buiten te recreëren, je mag maar maximaal 1 uur buiten sporten, en gaat zichtbaar rondlopen en mensen beboeten die zich daar niet aan houden en dat komt ook in de mainstream media, maar die bewoners in de probleemwijken laat je met rust, want die militairen weten inmiddels ook wel waar ze vooral niet moeten komen om te voorkomen dat men massaal de straat op komt.

Want de vlam kan zomaar in de pan slaan, en plunderingen zijn dan niet uitgesloten, en als het hek van de dam is dan is er door de onvrede, 2/3 steunt inmiddels de lockdowns en beperkingen niet meer, een groot probleem omdat dit dan protesten overal kan aanwakkeren, met als gevolg dat je net zoals bij de avondklokrellen in Nederland waar men massaal de straat op ging en men dus plaatsen had waar geen politie voorhanden had, dit beeld ook in Sydney en Melbourne gaat krijgen, waar je uiteindelijk als politie en leger wel de overhand gaat krijgen, maar dan heb je het over het uiteendrijven van dergelijke oproer en bent dan niet bezig met de corona regels.

De huidige strategie is gelukkig ten dode opgeschreven, en die heks van NSW die gezondheidsminister moet voorstellen ziet er erg vermoeid uit en staat onder zeer grote druk. Lichaamshouding zegt alles, change is coming, en sneller dan dat de health experts willen omdat de maatschappelijke onrust te groot aan het worden is. Want pas op 1 november is de 70% vaccinatiegraag bereikt, 80% rond 21 november, als je dan pas gaat versoepelen moet je nog 12 weken verder, dat is onmogelijk, dat weet de regering ook wel.

FREE AUSTRALIA!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:34:39 #103
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_201108628
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:13 schreef dodoria het volgende:

[..]
De aantallen zijn beperkt en nemen niet echt meer toe, vandaag even veel nieuwe gevallen als gisteren, en bijna allemaal mensen die al in thuis quarantaine zaten (want contacten en gezinsleden van mensen die eerder positief. testen) er zijn tot nog toe geen enkele covid gevallen gevonden die van dezelfde uitbraak komen (van alle positieve gevallen wordt genoomonderzoek gedaan).
Het is nog steeds niet naar het Zuidereiland verspreid. Het lijkt er op dat ze er snel genoeg bij waren met de lockdown. Maar de komende paar dagen zullen het laten blijken…
Het aantal besmettingen blijft inderdaad beperkt maar de nieuwe gevallen blijven komen: 82 stuks weer vandaag. Het is interessant om te zien tot hoe ver het geduld van de Kiwi's gaat. De lockdown voor heel NZ is gisteren trouwens verlengd tot en met komende dinsdag.
pi_201117227
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 13:34 schreef beantherio het volgende:

[..]
Het aantal besmettingen blijft inderdaad beperkt maar de nieuwe gevallen blijven komen: 82 stuks weer vandaag. Het is interessant om te zien tot hoe ver het geduld van de Kiwi's gaat. De lockdown voor heel NZ is gisteren trouwens verlengd tot en met komende dinsdag.
Ik was wel teleurgesteld over de 82. Er wordt aangegeven dat ze denken dat de piek nog niet bereikt is. Gelukkig zijn de meeste nieuwe gevallen vooral gezinsleden van andere positieve gevallen en mensen die al in isolatie zaten. Dus het lijkt er op dat ze het nog in bedwang hebben.
Ik vind de lockdown regels in NZ heel erg streng en voor de mensen op het Zuidereiland, waar al bijna 18 maanden geen covid geval meer is geweest, is het best wel heftig.
Vanaf woensdag level 3 voor iedereen ten zuiden van Auckland. Level 3 is nog steeds strenger dan de meeste lockdowns in andere landen. Maar je mag dan dingen online bestellen en contactloos laten bezorgen. Hopelijk gaan de aantallen snel dalen, zodat we naar level 2 kunnen.
pi_201117409
Ik vond dit wel een goed artikel. Het geeft weer hoe de statistieken van een delta uitbraak anders zijn van de ouderwetse covid variant.
Dat zonder restricties feta een R van 6 heeft en het dus een stuk lastiger is om deze onder de 1 te krijgen.
Maar dat de huidige uitbraak gelukkig nog wel alleen onder mensen is die al in isolatie zitten. Zodra dat verandert is het direct een heel ander verhaal…

https://i.stuff.co.nz/nat(...)ers-continue-to-grow
  zondag 29 augustus 2021 @ 09:42:14 #106
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_201119424
83 vandaag in Nieuw Zeeland, een record aantal van 1200+ in NSW.

En maar lekker verder gaan met je lockdown, terwijl nu ook uit Nieuw Zeeland de verhalen komen van non compliance.
Helaas voor de regeringen van deze landen, men heeft toegang tot vrije informatie op het internet en ziet dat het allemaal geen armageddon is, en dat landen zonder mondmaskerverplichting en andere restricties op lage aantallen zitten, zelfs met de Indiase variant.

Dit zorgt dus voor non compliance dat de natte droom van zero covid cases nooit meer gehaald gaat worden, want neem als voorbeeld NSW, elke dag meer besmettingen, dat komt niet omdat iedereen zich aan de stricte regels houdt, en ook Victoria gaat hard naar boven, en dan zijn de playgrounds voor kinderen zelfs afgesloten.
Dus op papier neem je stringente maatregelen, stuurt zelfs leger en politie de straat op, schrijf je record aantallen boetes uit, maar helpen doet het allemaal niets.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_201119485
quote:
6s.gif Op zondag 29 augustus 2021 09:42 schreef ozzietukker het volgende:

Dus op papier neem je stringente maatregelen, stuurt zelfs leger en politie de straat op, schrijf je record aantallen boetes uit, maar helpen doet het allemaal niets.
Als ze geen maatregelen zouden nemen en flink zouden feesten zouden de besmettingscijfers natuurlijk geëxplodeerd zijn zoals in nl ook gebeurde na de opening van de nachtclubs.

Dus dat maatregelen niet werken is natuurlijk onzin, dat de maatregelen niet zo perfect werken omdat niet iedereen zich eraan houdt zou dan de conclusie moeten zijn.
  zondag 29 augustus 2021 @ 19:09:14 #108
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_201129696
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 09:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als ze geen maatregelen zouden nemen en flink zouden feesten zouden de besmettingscijfers natuurlijk geëxplodeerd zijn zoals in nl ook gebeurde na de opening van de nachtclubs.

Dus dat maatregelen niet werken is natuurlijk onzin, dat de maatregelen niet zo perfect werken omdat niet iedereen zich eraan houdt zou dan de conclusie moeten zijn.
Er is natuurlijk ook een middenweg. Kijk als je nu de nachtclubs opent en helemaal geen beperkingen oplegt dan zullen de besmettingscijfers inderdaad exploderen.
Maar wat men nu doet is zelfs een rondje buiten lopen verbieden, je mag alleen naar buiten om te sporten, en dan niet voor 1 week, nee nu al voor 10 weken waar er nog wel 8-12 weken bijkomen.

De verantwoordelijken voor dit beleid, de heksen die de healthexperts moeten voorstellen, moeten zo snel mogelijk verantwoording afleggen tegenover de bevolking. Gelukkig zijn er al talloze juridische procedures in voorbereiding.
Hoe verkeerd kan je beleid zijn door op zero covid je beleid te maken en daar dan nu krampachtig aan vasthouden.

Inhumaan, dat is het enige woord hoe je dit beleid kunt noemen. En de mainstream media doet lekker mee en de groep die kritisch is komt helemaal niet aan het woord en wordt compleet genegeerd.

Maar de cijfers spreken boekdelen, die compliance is er niet meer, gaat er ook niet komen, want het enige wapen wat men heeft is de boetes verhogen, maar dat schrikt mensen in de suburbs met eigen huizen af, maar niet de bevolking in de lagere klasse, die kan dit toch niet betalen, en zal dat ook niet gaan doen. Effectief bereik je deze groep dus al niet meer.

FREE AUSTRALIA!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_201133932
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 23:13 schreef dodoria het volgende:

[..]
Ik was wel teleurgesteld over de 82. Er wordt aangegeven dat ze denken dat de piek nog niet bereikt is. Gelukkig zijn de meeste nieuwe gevallen vooral gezinsleden van andere positieve gevallen en mensen die al in isolatie zaten. Dus het lijkt er op dat ze het nog in bedwang hebben.
Ik vind de lockdown regels in NZ heel erg streng en voor de mensen op het Zuidereiland, waar al bijna 18 maanden geen covid geval meer is geweest, is het best wel heftig.
Vanaf woensdag level 3 voor iedereen ten zuiden van Auckland. Level 3 is nog steeds strenger dan de meeste lockdowns in andere landen. Maar je mag dan dingen online bestellen en contactloos laten bezorgen. Hopelijk gaan de aantallen snel dalen, zodat we naar level 2 kunnen.
tja, komt er van als je een eiland hebt waar voormalig gevangen vanuit Engeland heen werden getransporteerd of een part-time premier en part-time moeder
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_201134810
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:44 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
tja, komt er van als je een eiland hebt waar voormalig gevangen vanuit Engeland heen werden getransporteerd of een part-time premier en part-time moeder
Wait what? Kun je uitleggen wat dit met het aantal covid gevallen te maken heeft?
Bovendien haal je NZ en Australië door elkaar.

Als ik dit topic lees lijkt het erop dat er vooral mensen op het noordelijk halfrond zijn die een nervous breakdown krijgen van de strategie van NZ dan in NZ zelf
Ik heb nog steeds absoluut geen probleem met de lockdown, sterker nog het is eigenlijk best relaxed, we weten waar we het voor doen, en ik moet de eerste persoon die er niet onwaardelijk achter staat nog tegen komen (bij wijze van spreken dan, want tijdens de lockdown kom je over het algemeen vrij weinig andere mensen tegen haha).

Vaccinatie aantallen liggen hoog de laatste dagen met 90.000 per dag. Komende dagen zullen we erachter komen of de lockdown het gewenste effect heeft op de situatie in Auckland. .
In the coolest little capital of the world
  Moderator maandag 30 augustus 2021 @ 00:59:48 #111
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201134962
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 00:36 schreef Drebbelman het volgende:

[..]
Wait what? Kun je uitleggen wat dit met het aantal covid gevallen te maken heeft?
Bovendien haal je NZ en Australië door elkaar.

Als ik dit topic lees lijkt het erop dat er vooral mensen op het noordelijk halfrond zijn die een nervous breakdown krijgen van de strategie van NZ dan in NZ zelf
Ik heb nog steeds absoluut geen probleem met de lockdown, sterker nog het is eigenlijk best relaxed, we weten waar we het voor doen, en ik moet de eerste persoon die er niet onwaardelijk achter staat nog tegen komen (bij wijze van spreken dan, want tijdens de lockdown kom je over het algemeen vrij weinig andere mensen tegen haha).

Vaccinatie aantallen liggen hoog de laatste dagen met 90.000 per dag. Komende dagen zullen we erachter komen of de lockdown het gewenste effect heeft op de situatie in Auckland. .
Nou ja, bij een anti-lockdown protest in Auckland kwam welgeteld een persoon opdagen dus ik heb niet het idee dat het op het Noordelijk eiland nou zo leeft dat men tegen de lockdowns is ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201135080
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 00:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou ja, bij een anti-lockdown protest in Auckland kwam welgeteld een persoon opdagen dus ik heb niet het idee dat het op het Noordelijk eiland nou zo leeft dat men tegen de lockdowns is ;)
Yup, over het algemeen staan mensen nogs teeds achter de huidge strategie en zelfs de oppositie in de regering steunt het huidige beleid. Er zullen altijd mensen zijn die er tegen zijn, dat hou je toch wel, en dat zal wel minder worden zodra het alert level ten zuiden van Auckland vanaf woensdag weer beetje bij beetje verlaagd wordt.

Mijn post was vooral een verbazing over de mate dat mensen op het noorderlijk halfrond (lees; Nederland) nu zo enorm fel reageren op het beleid in Nieuw-Zeeland, alsof we in strafkampen zitten en alle mensenrechten geschonden worden.
In the coolest little capital of the world
pi_201135285
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:44 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
tja, komt er van als je een eiland hebt waar voormalig gevangen vanuit Engeland heen werden getransporteerd of een part-time premier en part-time moeder
Misschien even je geschiedenis boek nakijken? Ik denk dat je Nieuw-Zeeland verward met Australië….
pi_201135288
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 01:19 schreef Drebbelman het volgende:

[..]
Yup, over het algemeen staan mensen nogs teeds achter de huidge strategie en zelfs de oppositie in de regering steunt het huidige beleid. Er zullen altijd mensen zijn die er tegen zijn, dat hou je toch wel, en dat zal wel minder worden zodra het alert level ten zuiden van Auckland vanaf woensdag weer beetje bij beetje verlaagd wordt.

Mijn post was vooral een verbazing over de mate dat mensen op het noorderlijk halfrond (lees; Nederland) nu zo enorm fel reageren op het beleid in Nieuw-Zeeland, alsof we in strafkampen zitten en alle mensenrechten geschonden worden.
Ja dat valt me ook op. De Nieuw-Zeelanders vinden de lockdown prima. Waarom mensen uit een ander land er dan zo’n probleem van moeten maken snap ik niet. Het lijkt inderdaad te maken te hebben met het feit dat mensen het ongemakkelijk vinden als het eliminatiebeleid misschien we werkt voor anderen.

En het lijkt te werken: 53 nieuwe gevallen in NZ vandaag. Dat is 29 minder dan gisteren.
pi_201136248
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 03:28 schreef dodoria het volgende:

[..]
Misschien even je geschiedenis boek nakijken? Ik denk dat je Nieuw-Zeeland verward met Australië….
nee, ik refereer aan zowel Australië als nieuw Zeeland. Beide vallen terug op reflexen. Australie denkt met onderdrukking alles wel te kunnen oplossen (gaat mis) en nieuw Zeeland premier is gewoon een lieve moeder maar geen leider.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  maandag 30 augustus 2021 @ 18:35:48 #116
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_201142981
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 03:31 schreef dodoria het volgende:

[..]
Ja dat valt me ook op. De Nieuw-Zeelanders vinden de lockdown prima. Waarom mensen uit een ander land er dan zo’n probleem van moeten maken snap ik niet. Het lijkt inderdaad te maken te hebben met het feit dat mensen het ongemakkelijk vinden als het eliminatiebeleid misschien we werkt voor anderen.

En het lijkt te werken: 53 nieuwe gevallen in NZ vandaag. Dat is 29 minder dan gisteren.
De Nieuw Zeelanders vinden het beleid over het algemeen prima omdat de regering ze verteld dat dit weer gaat werken.
Wat ze er niet bij vertellen is wat het eigenlijke doel is, want na het bereiken van de vaccinatiegraad zal men op een zeker moment de grenzen willen openen en dan zullen de diverse varianten alsnog de intrede doen in Nieuw Zeeland en dan zal de nanny state echter een andere koers varen en horen besmettingen en doden er opeens bij.
Naast het feit dat de kans zo ongeveer nul is dat het aantal besmettingen terug gebracht kan worden naar nul, niet in Nieuw Zeeland, en al helemaal niet in Australië.

Een koers van totaal uitbannen van een virus is simpelweg niet vol te houden op lange termijn, en waar Europa en de VS niet onder de indruk zijn van een paar besmettingen en opnames, doen de zero covid landen krampachtig aan het beleid vasthouden en gaat men steeds verder met doorvoeren van maatregelen.

En dat jij niemand hoort en ziet op TV die tegen de maatregelen is dat klopt wel, want die worden vakkundig door de media monddood gemaakt, er is ook in Nieuw Zeeland een groeiende onvrede, als duidelijk wordt dat het doel niet gehaald gaat worden en maar eindeloos gaat verlengen zal het wat meer zichtbaar worden als men zich begint te roeren.
Wat dat aangaande zijn de totalitaire staten als Australië en Nieuw Zeeland wel goed in het beheersen van de media.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_201148002
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 18:35 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
De Nieuw Zeelanders vinden het beleid over het algemeen prima omdat de regering ze verteld dat dit weer gaat werken.
Wat ze er niet bij vertellen is wat het eigenlijke doel is, want na het bereiken van de vaccinatiegraad zal men op een zeker moment de grenzen willen openen en dan zullen de diverse varianten alsnog de intrede doen in Nieuw Zeeland en dan zal de nanny state echter een andere koers varen en horen besmettingen en doden er opeens bij.
Naast het feit dat de kans zo ongeveer nul is dat het aantal besmettingen terug gebracht kan worden naar nul, niet in Nieuw Zeeland, en al helemaal niet in Australië.

Een koers van totaal uitbannen van een virus is simpelweg niet vol te houden op lange termijn, en waar Europa en de VS niet onder de indruk zijn van een paar besmettingen en opnames, doen de zero covid landen krampachtig aan het beleid vasthouden en gaat men steeds verder met doorvoeren van maatregelen.

En dat jij niemand hoort en ziet op TV die tegen de maatregelen is dat klopt wel, want die worden vakkundig door de media monddood gemaakt, er is ook in Nieuw Zeeland een groeiende onvrede, als duidelijk wordt dat het doel niet gehaald gaat worden en maar eindeloos gaat verlengen zal het wat meer zichtbaar worden als men zich begint te roeren.
Wat dat aangaande zijn de totalitaire staten als Australië en Nieuw Zeeland wel goed in het beheersen van de media.
Ik vind het vooral frappant dat jij van buiten nieuw-Zeeland iedereen hier die in Nieuw-Zeeland woont de les leest over wat er zogenaamd in Nieuw-Zeeland gebeurt maar niet door de media wordt getoond.
Je zei de vorige keer ook al dat de besmettingen niet tot nul gebracht konden worden en dat de cijfers niet klopten omdat er ongedetecteerde covid rondging in de winter.
Ik snap dat het makkelijk is om ongehinderd door enige kennis van zaken je mening te projecteren, maar misschien kunnen we de grens tussen overtuiging en feiten iets duidelijker houden?

Vandaag weer 49 gevallen. Het plateau zet door, en wellicht is dit wel het begin van de daling.
pi_201148019
Overheid is niet te vertrouwen.
Media is niet te vertrouwen.
Wetenschappers die hier in NZ advies aan de overheid geven zijn niet te vertrouwen.
Mensen die in NZ wonen en hun first-hand ervaringen delen zijn niet te vertrouwen.

In dat geval moeten die vage Youtube figuurtjes die aan de andere kan van de wereld op hun zolderkamer hun informatie uit koffiedik en theeblaadjes halen het wel bij het juiste eind hebben. Ja, dat klinkt plausibel.
In the coolest little capital of the world
pi_201149915
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 03:25 schreef dodoria het volgende:

[..]
Ik vind het vooral frappant dat jij van buiten nieuw-Zeeland iedereen hier die in Nieuw-Zeeland woont de les leest over wat er zogenaamd in Nieuw-Zeeland gebeurt maar niet door de media wordt getoond.
Je zei de vorige keer ook al dat de besmettingen niet tot nul gebracht konden worden en dat de cijfers niet klopten omdat er ongedetecteerde covid rondging in de winter.
Ik snap dat het makkelijk is om ongehinderd door enige kennis van zaken je mening te projecteren, maar misschien kunnen we de grens tussen overtuiging en feiten iets duidelijker houden?

Vandaag weer 49 gevallen. Het plateau zet door, en wellicht is dit wel het begin van de daling.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar zelfs als je niet gelijk hebt denk ik dat de situatie in NZ nog steeds veel beter is dan in Nederland doordat de vaccinatie nu echt op gang is gekomen. Het zou een ander verhaal zijn als een goed vaccin langer op zich had laten wachten, dan had NZ in een zelfde situatie kunnen komen als Vietnam of Thailand (of Estland). In die zin was de NZ strategie wel een gok (net als de Zweedse strategie een gok was), maar de gok lijkt goed te hebben uitgepakt.

Australie is een beetje een ander verhaal. Het is volkomen terecht dat ze geprobeerd hebben om zero-covid vol te houden, maar ze zijn nu denk ik wel voorbij het punt dat het houdbaar is. Redelijk beleid zonder noodwetten, maar met dringende adviezen lijkt me nu wel op zijn plaats en dan hopen dat genoeg ouderen gevaccineerd zijn.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:00:23 #120
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_201157847
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 03:25 schreef dodoria het volgende:

[..]
Ik vind het vooral frappant dat jij van buiten nieuw-Zeeland iedereen hier die in Nieuw-Zeeland woont de les leest over wat er zogenaamd in Nieuw-Zeeland gebeurt maar niet door de media wordt getoond.
Je zei de vorige keer ook al dat de besmettingen niet tot nul gebracht konden worden en dat de cijfers niet klopten omdat er ongedetecteerde covid rondging in de winter.
Ik snap dat het makkelijk is om ongehinderd door enige kennis van zaken je mening te projecteren, maar misschien kunnen we de grens tussen overtuiging en feiten iets duidelijker houden?

Vandaag weer 49 gevallen. Het plateau zet door, en wellicht is dit wel het begin van de daling.
Waar het over gaat is dat er ook een andere kant van het verhaal is namelijk een meer Europees model van omgaan met besmettingen.
In de Nieuw Zeelandse mainstream media komt alleen het halleluja verhaal van de overheid aan bod en worden alle andere meningen 'vergeten'.

Dat is niet hoe een democratie behoord te werken, maar wel eentje die men onder het mom van volksgezondheid bezigt. Dat is trouwens niet alleen in Nieuw Zeeland zo, dat doen meer landen uiteraard.
Ik begrijp dat Nieuw Zeeland vast wil houden aan het zero covid model op basis van resultaten uit het verleden, maar als men ook maar een beetje kijkt naar een land in de buurt, Australië, weet men dus exact wat men te wachten staat, en ook bij de gewenste vaccinatiegraad zal je dan voorzichtig moeten zijn.

En als je DAT verhaal verteld aan de burgers dat ze de komende tijd niet vrij mogen reizen, niet naar familie in Europa of dichter bij huis in Australië, dan zal de bevolking toch opeens wat minder achter het beleid staan dan nu in de mainstream media wordt verteld.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_201158114
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 20:00 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Waar het over gaat is dat er ook een andere kant van het verhaal is namelijk een meer Europees model van omgaan met besmettingen.
In de Nieuw Zeelandse mainstream media komt alleen het halleluja verhaal van de overheid aan bod en worden alle andere meningen 'vergeten'.

Dat is niet hoe een democratie behoord te werken, maar wel eentje die men onder het mom van volksgezondheid bezigt. Dat is trouwens niet alleen in Nieuw Zeeland zo, dat doen meer landen uiteraard.
Ik begrijp dat Nieuw Zeeland vast wil houden aan het zero covid model op basis van resultaten uit het verleden, maar als men ook maar een beetje kijkt naar een land in de buurt, Australië, weet men dus exact wat men te wachten staat, en ook bij de gewenste vaccinatiegraad zal je dan voorzichtig moeten zijn.

En als je DAT verhaal verteld aan de burgers dat ze de komende tijd niet vrij mogen reizen, niet naar familie in Europa of dichter bij huis in Australië, dan zal de bevolking toch opeens wat minder achter het beleid staan dan nu in de mainstream media wordt verteld.
Waarom zou Nieuw-Zeeland niet Taiwan achterna gaan en wel Australie? Australie ligt dichterbij inderdaad, maar nog steeds een rot end vliegen en de grenzen zitten wel redelijk dicht naar beide landen.
  woensdag 1 september 2021 @ 14:46:33 #122
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201166931
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Victor Dominello diagnosed with Bell’s Palsy after Covid-19 press conference

The NSW MP was bombarded with messages after appearing at the daily Covid-19 press conference on Wednesday, asking him to seek medical help.

[ afbeelding ]

https://www.news.com.au/l(...)e82da3761c73745a7410
Heeft mijn vrouw ook wel eens gehad. En nu?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 1 september 2021 @ 14:50:09 #123
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201166974
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 03:31 schreef dodoria het volgende:

[..]
Ja dat valt me ook op. De Nieuw-Zeelanders vinden de lockdown prima. Waarom mensen uit een ander land er dan zo’n probleem van moeten maken snap ik niet. Het lijkt inderdaad te maken te hebben met het feit dat mensen het ongemakkelijk vinden als het eliminatiebeleid misschien we werkt voor anderen.

En het lijkt te werken: 53 nieuwe gevallen in NZ vandaag. Dat is 29 minder dan gisteren.
Het is vooral 'ikke ikke ikke' en je op laten hitsen door bepaalde obscure sites en YT-kanalen uit Amerika (overgewaaid naar een aantal Nederlanders op dezelfde kanalen). Trump is een god en dus is zelfs de corona gepolitiseerd..
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201177474
quote:
De Nieuw-Zeelandse politie heeft jacht gemaakt op een met corona besmet persoon die uit een quarantainehotel was ontsnapt. De man zou in de nacht van woensdag op donderdag zijn ontsnapt, agenten slaagden er volgens Nieuw-Zeelandse media donderdagmiddag in om de man te arresteren.

Nieuw-Zeeland kampt momenteel met een uitbraak van de deltavariant van het coronavirus. Donderdag werden er 49 besmettingen gemeld, waardoor het totale aantal besmettingen in de afgelopen weken is gestegen tot 736. De persoon ontsnapte uit een quarantainehotel in Auckland, de grootste stad van het land die vanwege de uitbraak nog altijd in een zeer strenge lockdown is.

Passagiers die vanuit het buitenland naar Nieuw-Zeeland reizen moeten verplicht in quarantaine in een hotel. Er zijn in het verleden meerdere mensen ontsnapt, maar niet eerder ging het om een besmet persoon die wist te ontkomen.

,,De quarantainehotels zijn zeer streng beveiligd, het is zorgelijk dat iemand ontsnapt is", vertelde coronaminister Chris Hipkins donderdag. Het Nieuw-Zeelandse leger is ook betrokken bij de beveiliging van de hotels.
https://www.ad.nl/binnenl(...)pild-in-vs~a10981ab/

Eerst in Australie en nu in Nieuw Zeeland _O-
pi_201190224
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 07:58 schreef Anton91 het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)pild-in-vs~a10981ab/

Eerst in Australie en nu in Nieuw Zeeland _O-
De man zat niet in quarantaine omdat hij uit het buitenland kwam, hij zat vrijwillig in quarantaine omdat hij een close contact was van iemand die positief was getest.
Toen hij zich bedacht, over het hek klom en naar huis is gegaan heeft zijn familie hem aangegeven 🙈.

Anyway, 28 gevallen gisteren in NZ, en nog steeds 0 gevallen buiten Auckland en wellington. Het lijkt de goede kant op te gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')