abonnement Unibet Coolblue
pi_200940194
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 18:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik denk dat de gemiddelde VVD’er het CDA de meest gewenste partner is, nog voor D66 en een heleboel andere partijen waaronder GroenLinks en PvdA. Alhoewel regeren met PvdA ze wel bevallen is, dat was gewoon volledig VVD beleid uitgevoerd door PvdA bewindslieden.
Dit zie ik idd ook zo. Helaas klopt dat tweede ook want ik vermoed zo maar dat het de reden is dat pvda, GL niet los wil laten. Met het nieuws van vandaag heeft het er alle schijn van dat de impasse nog staat als een huis. Wat zou jij zeggen? Nieuwe verkiezingen of nog andere opties bekijken?
pi_200940207
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 18:27 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Ja je zei net ook zoiets, maar heb je daar ook een bronnetje bij?
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)omen-naar-nederland-

Kijk alleen maar uit welke landen ze komen... maar 7% uit Afrika, bijvoorbeeld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 16 augustus 2021 @ 18:30:27 #78
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200940211
Het CDA is gratis stemvee voor het VVD-programma. Natuurlijk is dat de favoriete coalitiepartner.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200940220
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 18:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Dit zie ik idd ook zo. Helaas klopt dat tweede ook want ik vermoed zo maar dat het de reden is dat pvda, GL niet los wil laten. Met het nieuws van vandaag heeft het er alle schijn van dat de impasse nog staat als een huis. Wat zou jij zeggen? Nieuwe verkiezingen of nog andere opties bekijken?
Wachten op het CDA congres, daar de partij laten ontploffen en dan verder gaan met de andere 5?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 16 augustus 2021 @ 18:43:02 #80
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_200940409
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 18:25 schreef VoMy het volgende:

[..]
Werkelijk elk draadje wordt de achterlijkheid over vluchtelingen aangehaald als het gaat om migratie, maar 80% van de migratie naar Nederland is dus arbeidsmigratie.
Ook arbeidsmigratie is ongewenst. Door arbeidsmigratie heb je meer huizen, wegen, supermarkten, scholen, ziekenhuizen, winkels etc. nodig. Hier heb je weer extra personeel voor nodig. Uiteindelijk beland je in een vicieuze cirkel. Dit kun je alleen doorbreken door participatie in de samenleving te stimuleren. Hierdoor is minder arbeidsmigratie nodig.
pi_200940422
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 18:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Dit zie ik idd ook zo. Helaas klopt dat tweede ook want ik vermoed zo maar dat het de reden is dat pvda, GL niet los wil laten. Met het nieuws van vandaag heeft het er alle schijn van dat de impasse nog staat als een huis. Wat zou jij zeggen? Nieuwe verkiezingen of nog andere opties bekijken?
Het wordt wel een lastig verhaal.
D66 sluit CU uit, een mede centrumpartij die de afgelopen 4 jaar in alle redelijkheid meegeregeerd heeft. Op basis van medisch ethische gronden. Ik heb vandaag veel CDA verkeer gezien op Twitter van gemeentelijke fractieleiders, die scharen zich in deze achter het CU. Kaag heeft dus feitelijk ook het centrumpartij CDA afgewezen als regeringspartner. Kaag ontpopt zich als een fundamentalist zo lijkt het.

Zonder het CDA wil de VVD sowieso niet regeren met D66 en nog een andere linkse kandidaat.
Wat zijn er voor andere opties? Kaag gaf in de lente aan dat het voor de zomer klaar zou zijn, we zijn inmiddels hard op weg naar de herfst en er is nog helemaal niets bereikt. Ze zijn nog niet eens op het punt gekomen van inhoudelijke gesprekken met de beoogde coalitie bij elkaar.

Verkiezingen willen ze zo lang mogelijk uitstellen, maar op een gegeven moment zullen ze denk ik niet echt meer anders kunnen. Alhoewel staatsrechtelijk volgens mij het weer een groot zwart gat is. Grappig toch dat alles tot in detail geregeld is in Nederland maar dat zulke belangrijke processen maar wat aangekloot is.
Ik hoop echter dat VVD en D66 al lang voor die tijd lekker samen een minderheidsregering gaan vormen. Stuk democratischer ook.
pi_200940459
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 18:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)omen-naar-nederland-

Kijk alleen maar uit welke landen ze komen... maar 7% uit Afrika, bijvoorbeeld.
Dank. Met alleen landjes of continenten tellen kun je de stelling niet onderbouwen. Gelukkig geeft jouw bron meer info. Zo lees ik daar:
quote:
In 2019 was arbeid de meest voorkomende migratiereden voor 43 160 immigranten uit de EU/EFTA. Voor 33 820 was gezin de reden voor migratie. Voor 17 560 EU-EFTA-burgers was studie de reden om naar Nederland te gaan. Van 29 690 burgers uit EU/EFTA is niet bekend om welke reden zij naar Nederland zijn geïmmigreerd.

Onder niet-EU-/EFTA-burgers was gezin de meest voorkomende migratiereden voor 30 350 personen. Ook arbeid (20 445 personen) en studie (19 520 personen) waren belangrijke redenen voor personen buiten de EU/EFTA om naar Nederland te migreren.
Ik kom hier op een totaal van 194.545 migranten, waarvan 63.605 arbeidsmigranten. Voor 2019 komen we dan op zo'n 32,5% arbeidsmigratie waar zojuist 80% werd beweerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2021 18:46:37 ]
pi_200940542
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 18:44 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het wordt wel een lastig verhaal.
D66 sluit CU uit, een mede centrumpartij die de afgelopen 4 jaar in alle redelijkheid meegeregeerd heeft. Op basis van medisch ethische gronden. Ik heb vandaag veel CDA verkeer gezien op Twitter van gemeentelijke fractieleiders, die scharen zich in deze achter het CU. Kaag heeft dus feitelijk ook het centrumpartij CDA afgewezen als regeringspartner. Kaag ontpopt zich als een fundamentalist zo lijkt het.

Zonder het CDA wil de VVD sowieso niet regeren met D66 en nog een andere linkse kandidaat.
Wat zijn er voor andere opties? Kaag gaf in de lente aan dat het voor de zomer klaar zou zijn, we zijn inmiddels hard op weg naar de herfst en er is nog helemaal niets bereikt. Ze zijn nog niet eens op het punt gekomen van inhoudelijke gesprekken met de beoogde coalitie bij elkaar.

Verkiezingen willen ze zo lang mogelijk uitstellen, maar op een gegeven moment zullen ze denk ik niet echt meer anders kunnen. Alhoewel staatsrechtelijk volgens mij het weer een groot zwart gat is. Grappig toch dat alles tot in detail geregeld is in Nederland maar dat zulke belangrijke processen maar wat aangekloot is.
Ik hoop echter dat VVD en D66 al lang voor die tijd lekker samen een minderheidsregering gaan vormen. Stuk democratischer ook.
Ja die minderheidsregering zou wellicht ook nog een optie zijn. Hoewel dit ook snel kan verzanden in voortdurende impasses en trage beleidsvorming.
pi_200940550
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 18:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Dank. Met alleen landjes of continenten tellen kun je de stelling niet onderbouwen. Gelukkig geeft jouw bron meer info. Zo lees ik daar:
[..]
Ik kom hier op een totaal van 194.545 migranten, waarvan 63.605 arbeidsmigranten. Voor 2019 komen we dan op zo'n 32,5% arbeidsmigratie waar zojuist 80% werd beweerd.
Van de 220.000 migranten, zijn er in elk geval maar 17.000 asielzoeker of nareiziger.
https://www.ser.nl/nl/the(...)s/aantallen-herkomst

Iets doen aan de asielprocedure heeft dus helemaal geen zin.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200940637
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 18:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Ja die minderheidsregering zou wellicht ook nog een optie zijn. Hoewel dit ook snel kan verzanden in voortdurende impasses en trage beleidsvorming.
Ach ja, Kaag heeft al een week of 5 nodig om te bepalen of ze toch wel of toch niet met CU wil regeren. Wat zijn je verwachtingen van snelle beleidsvorming op zaken die wel complex zijn? O ja, in al die weken tijd heeft ze samen met Rutte ook ‘een aanzet voor een opzet van een mogelijk regeerakkoord’ geschreven. Een puntenlijstje dus met wat prioriteiten.

Verwacht van deze politici geen snelle oplossing voor de toeslagenaffaire, de aardbevingsproblematiek in Groningen of enig ander onderwerp wat tamelijk veel urgentie heeft.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2021 18:57:50 ]
pi_200940743
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Leuk toch als er mensen dingen roepen waar ze totaal geen verstand van blijken te hebben _O-

Alleen voor de binnenlandse markt produceren zou toch aardig wat boeren opruimen gezien onze export. Ik durf daar even geen percentage op te zetten maar het zouden er wel heel veel zijn.
Denk zomaar 75% die dan verdwijnen. Met alle gevolgen van dien dan hebben ze toch niet helemaal goed doorgerekend wat zoiets kost en zitten we in de penarie.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 16 augustus 2021 @ 20:17:32 #87
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_200941976
als dit in Afghanistan zo mis gaat, liggen Rutte, Kaag en Bijleveld dadelijk zo onder vuur dat een formatie nog lastig wordt. Mag in ieder geval hopen dat de Kamer het kabinet niet spaart vanwege de formatie
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_200942366
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 18:44 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het wordt wel een lastig verhaal.
D66 sluit CU uit, een mede centrumpartij die de afgelopen 4 jaar in alle redelijkheid meegeregeerd heeft. Op basis van medisch ethische gronden. Ik heb vandaag veel CDA verkeer gezien op Twitter van gemeentelijke fractieleiders, die scharen zich in deze achter het CU. Kaag heeft dus feitelijk ook het centrumpartij CDA afgewezen als regeringspartner. Kaag ontpopt zich als een fundamentalist zo lijkt het.

Zonder het CDA wil de VVD sowieso niet regeren met D66 en nog een andere linkse kandidaat.
Wat zijn er voor andere opties? Kaag gaf in de lente aan dat het voor de zomer klaar zou zijn, we zijn inmiddels hard op weg naar de herfst en er is nog helemaal niets bereikt. Ze zijn nog niet eens op het punt gekomen van inhoudelijke gesprekken met de beoogde coalitie bij elkaar.

Verkiezingen willen ze zo lang mogelijk uitstellen, maar op een gegeven moment zullen ze denk ik niet echt meer anders kunnen. Alhoewel staatsrechtelijk volgens mij het weer een groot zwart gat is. Grappig toch dat alles tot in detail geregeld is in Nederland maar dat zulke belangrijke processen maar wat aangekloot is.
Ik hoop echter dat VVD en D66 al lang voor die tijd lekker samen een minderheidsregering gaan vormen. Stuk democratischer ook.
Ik hoop ook al een tijd op een minderheidsregering, wat houd dat eigenlijk tegen? Is het gewoon onwil om verantwoordelijkheid te nemen of onkunde?
In elk geval blijken al deze partijen incapabel om te regeren. Als ze niet eens tot compromissen kunnen komen met partijen die vrijwel hetzelfde zijn. Of duidelijkheid geven met wie ze nou écht wel en niet willen regeren.. In het vervolg maar niet meer je stem weggooien bij deze zooi lijkt me het devies.
pi_200942619
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 20:17 schreef rubbereend het volgende:
als dit in Afghanistan zo mis gaat, liggen Rutte, Kaag en Bijleveld dadelijk zo onder vuur dat een formatie nog lastig wordt. Mag in ieder geval hopen dat de Kamer het kabinet niet spaart vanwege de formatie
Ik denk niet dat ze het hier erg lastig mee krijgen. Het Duitse vliegtuig kan ook niet landen. De eerste groep is al weg met een Oekraïns vliegtuig, ze pakken dus wel elke kans die ze hebben. Als het mis gaat is Bijleveld waarschijnlijk wel weg als symbool, maar Kaag en Rutte verwacht ik echt niet.

In feite gaat het hier met name om Amerikanen die een safe haven niet safe kunnen houden.

Maar goed, laten we heel erg hopen dat dat debat er nooit hoeft te komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 16 augustus 2021 @ 21:02:58 #90
408813 crew  trein2000
pi_200942916
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 20:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze het hier erg lastig mee krijgen. Het Duitse vliegtuig kan ook niet landen. De eerste groep is al weg met een Oekraïns vliegtuig, ze pakken dus wel elke kans die ze hebben. Als het mis gaat is Bijleveld waarschijnlijk wel weg als symbool, maar Kaag en Rutte verwacht ik echt niet.

In feite gaat het hier met name om Amerikanen die een safe haven niet safe kunnen houden.

Maar goed, laten we heel erg hopen dat dat debat er nooit hoeft te komen.
Maar het gaat mis rondom de evacuatie van ambassademedewerkers. Dat is toch echt BuZa die daar de eerstverantwoordelijke voor is. Het wordt wel heel lelijk als je puur omwille van de formatie daar bij wegblijft…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200943126
We zijn wel een beetje laat ja..
Definitely not CIA
pi_200943553
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar het gaat mis rondom de evacuatie van ambassademedewerkers. Dat is toch echt BuZa die daar de eerstverantwoordelijke voor is. Het wordt wel heel lelijk als je puur omwille van de formatie daar bij wegblijft…
Ik dacht dat het ambassadepersoneel (bijna) volledig in dat Oekraïnse vliegtuig zat? Maar dat zal ik dan wel verkeerd begrepen hebben.

In elk geval verwacht ik niet dat de Taliban, die ook hulporganisaties gewoon hun werk laten doen, ambassadepersoneel aan gaat vallen. Dan zijn ze dat land straks net zo snel kwijt als ze het gewonnen hebben, want dat is een aanval op een NAVO lidstaat.

Maar goed, hier wat offtopic en ik hoop dat dit een situatie is die niet gaat komen. Een debat over Afghanistan komt er wel, maar dat ging om meer dan alleen tolken ophalen (en lijkt nu wat overbodig: iedereen op dat vliegveld moet daar weg).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200943725
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik dacht dat het ambassadepersoneel (bijna) volledig in dat Oekraïnse vliegtuig zat? Maar dat zal ik dan wel verkeerd begrepen hebben.

In elk geval verwacht ik niet dat de Taliban, die ook hulporganisaties gewoon hun werk laten doen, ambassadepersoneel aan gaat vallen. Dan zijn ze dat land straks net zo snel kwijt als ze het gewonnen hebben, want dat is een aanval op een NAVO lidstaat.

Maar goed, hier wat offtopic en ik hoop dat dit een situatie is die niet gaat komen. Een debat over Afghanistan komt er wel, maar dat ging om meer dan alleen tolken ophalen (en lijkt nu wat overbodig: iedereen op dat vliegveld moet daar weg).
Een aanval op ambassadepersoneel van een navo lidstaat is voldoende om artikel 5 in werking te stellen? Interessant, ik had daar nog nooit van gehoord. Heb je een linke voor meer info?
pi_200943872
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Een aanval op ambassadepersoneel van een navo lidstaat is voldoende om artikel 5 in werking te stellen? Interessant, ik had daar nog nooit van gehoord. Heb je een linke voor meer info?
Ik dacht het wel, als je het bewust doet. Een ambassadeur is niet zo maar iemand. Ik kan geen info vinden, denk ook niet dat het ooit is voorgevallen dat een land (niet een terroristische organisatie) bewust een ambassadeur om het leven brengt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 16 augustus 2021 @ 23:47:55 #95
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200945953
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Een aanval op ambassadepersoneel van een navo lidstaat is voldoende om artikel 5 in werking te stellen? Interessant, ik had daar nog nooit van gehoord. Heb je een linke voor meer info?
Het is overigens niet heel geheel duidelijk, maar bijvoorbeeld was een aanval op een Israelische ambassadeur in Groot-Brittannie ('82) voor Israel wel de casus belli voor de Libanonoorlog, maar ik denk niet dat het per definitie voldoende is om art. 5 in werking te laten treden.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:44:46 #96
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200946279
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Een aanval op ambassadepersoneel van een navo lidstaat is voldoende om artikel 5 in werking te stellen? Interessant, ik had daar nog nooit van gehoord. Heb je een linke voor meer info?
In theorie wel. Artikel 5 is ook door de VS aangeroepen na 9/11 terwijl dit niet om een aanval door een natiestaat ging, de beslissing om daarin mee te gaan is een politieke beslissing, geen militaire of gerelateerd aan wie het doelwit was of hoeveel slachtoffers er gevallen zijn.

Hoe een lidstaat hun ondersteuning aan een Artikel 5 declaratie invult is overigens aan de lidstaat om te bepalen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 augustus 2021 @ 01:46:46 #97
408813 crew  trein2000
pi_200946524
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 00:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
In theorie wel. Artikel 5 is ook door de VS aangeroepen na 9/11 terwijl dit niet om een aanval door een natiestaat ging, de beslissing om daarin mee te gaan is een politieke beslissing, geen militaire of gerelateerd aan wie het doelwit was of hoeveel slachtoffers er gevallen zijn.

Hoe een lidstaat hun ondersteuning aan een Artikel 5 declaratie invult is overigens aan de lidstaat om te bepalen.
Maar 9/11 was nog wel op het grondgebied van de VS. Dit niet.

Maar los van de formele discussie over wel of geen artikel 5, de reactie zal niet heel veel anders zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 01:50:01 #98
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200946535
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 01:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar 9/11 was nog wel op het grondgebied van de VS. Dit niet.

Maar los van de formele discussie over wel of geen artikel 5, de reactie zal niet heel veel anders zijn.
De kans dat de NAVO onder Artikel 5 nog een keer aan een Afghanistan avontuur gaat beginnen lijkt mij toch wel extreem klein, daar zal vermoedelijk een aanval met een WMD voor nodig zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 augustus 2021 @ 02:15:34 #99
408813 crew  trein2000
pi_200946599
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 01:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De kans dat de NAVO onder Artikel 5 nog een keer aan een Afghanistan avontuur gaat beginnen lijkt mij toch wel extreem klein, daar zal vermoedelijk een aanval met een WMD voor nodig zijn.
Als er een ambassadeur wordt doodgeschoten zal er gereageerd worden. Paar bommen of kruisraketten op wat waardevolle locaties en klaar. Of het nu wel of niet onder art 5 valt maakt daar niet zo heel veel voor uit. Aan een invasie zullen ze inderdaad niet meer beginnen. Maar ook met een stel drones kun je natuurlijk best, ik noem maar een dwarsstraat, even het presidentieel paleis in Kabul platleggen of iets dergelijks. Zoiets verwacht ik.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 07:52:16 #100
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200947218
In 2017 duurde de formatie ruim 7 maanden (van medio maart t/m eind oktober). Wat mij betreft gaan we daar overheen, want een tijdje geen nieuw beleid is ook wel fijn in mijn ogen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')