abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8179359
ik werd gisternacht aangehouden. routinecontrole, moest blazen en zo. Nou zegt die agent tegen me dat er duplicaat code 01 in m'n kentekenbewijs staat en dat m'n nummerplaten dan ook een '01' er op moeten hebben staan. Dus ik moet nieuwe platen gaan halen bij de garage.

Weet iemand wat dit precies inhoud en waarom ik dan aparte platen moet hebben? 'k heb er namelijk nog nooit van gehoord of platen gezien die er 01 op hebben staan...

pi_8179396
Dat is als je er eentje bent verloren of kapot etc.
Als je dan een nieuwe krijgt staat daar een 1 op
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_8179511
Maar dat zou dan toch al gezien moeten zijn bij het bedrijf waar je die kentekenplaten hebt gehaald? Die hebben jou kenteken nodig, en dan zouden ze er toch al meteen een 01 op moeten drukken. Omdat daar 01 op staat.
pi_8179561
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 18:02 schreef imitated_error het volgende:
Weet iemand wat dit precies inhoud?
Dat wil zeggen dat je kentekenbewijs opnieuw een keer is aangevraagt.....vaak het geval met verlies, diefstal, oplichting!!!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_8179575
ja maar ik heb 'm nog niet zo lang geleden overgenomen van een particulier, dus ik weet niet hoe of wat die ermee gedaan heeft.
pi_8179631
  woensdag 29 januari 2003 @ 18:22:02 #7
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_8179673
Bij vermissing of diefstal

In geval van ernstige beschadiging (kenteken is niet meer leesbaar), bij vermissing of diefstal van één of beide kentekenplaten of (een deel van) uw kentekenbewijs vraagt u door middel van het RDW-formulier 345 (verkrijgbaar bij postkantoor) een vervangend kentekenbewijs aan.
Na enige tijd ontvangt u een nieuw kentekenbewijs met hetzelfde kenteken waarop een verhoogde duplicaatcode is geprint. Met dit nieuwe kentekenbewijs mag u vervangende kentekenplaten aanschaffen. Tot 1 februari 2003 kunt u kiezen of u het cijfer van de duplicaatcode in de plaat laat slaan. Na 1 februari 2003 is het inslaan van de duplicaatcode verplicht. Ook moet u vanaf deze datum altijd nieuwe kentekenplaten aanschaffen met de juiste duplicaatcode bij een vervangend kentekenbewijs.

Ook als u alleen één of beide kentekenplaten mist, moet u altijd een vervangend kentekenbewijs aanschaffen. Met het nieuwe kentekenbewijs kunt u twee nieuwe, vervangende kentekenplaten (of één in geval van motoren) kopen. Zowel het nieuwe kentekenbewijs als de nieuwe kentekenplaten hebben een verhoogde duplicaatcode.
Als u één of beide kentekenplaten mist kunt u rijden met twee tijdelijke, witte kentekenplaten met een maandnummer, in afwachting van de aanmaak van het vervangende kentekenbewijs en de nieuwe kentekenplaten. Deze tijdelijke kentekenplaten kunt u aanschaffen bij de erkende fabrikanten van kentekenplaten. U moet dan wel uw oude kentekenbewijs tonen.

Als u zowel uw kentekenplaten als uw kentekenbewijs mist, doet u aangifte van vermissing bij de politie. Met het proces-verbaal kunt u de tijdelijke kentekenplaten aanschaffen.

Het kenteken van uw voertuig blijft in geval van vermissing of diefstal hetzelfde, maar uw kentekenbewijs en uw kentekenplaten worden voorzien van een verhoogde duplicaatcode. Als iemand anders met uw oorspronkelijke kentekenplaten overtredingen begaat, dan is de zichtbare duplicaatcode het bewijs dat u daarvoor niet aansprakelijk bent. De duplicaatcode op kentekenplaten is ook zichtbaar bij fotocontroles langs de weg.

Wat er ook op staat, zorg voor de juiste kentekenplaat

Bron: www.rdw.nl

Tijdelijke plaat

Daarna krijg je een gele met een eentje naast de eerste 2 cijfers of letters

Wat zijn we aan het doen ???
pi_8179813
dus als ik het goed snap is het vanaf overmorgen verplicht om zowel in het kentekenbewijs als de kentekenplaten een overeenstemmende duplicaatcode te hebben (als dit van toepassing is tenminste). 't zal ook wel daarom zijn dat die agent er over begon.

bedankt voor de uitleg, ik ben weer helemaal mee. 'k zal dan maar direct nieuwe platen aanvragen.

pi_8179880
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 18:22 schreef Oom_Agent het volgende:
Bij vermissing of diefstal

Na enige tijd ontvangt u een nieuw kentekenbewijs met hetzelfde kenteken waarop een verhoogde duplicaatcode is geprint.

Oh?
waarom heb ik dat dan niet?
bij mij staat er niks op me kentekenbewijs van duplicaatcode maar heb er wel op me kentekenplaten staan....
  donderdag 30 januari 2003 @ 16:04:32 #10
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_8186256
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 18:34 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

Oh?
waarom heb ik dat dan niet?
bij mij staat er niks op me kentekenbewijs van duplicaatcode maar heb er wel op me kentekenplaten staan....

duh..dat staat er alleen als je kenteken papieren ook een keer gestolen/verloren heb, bij de rdw staat het echt wel genoteerd
Reisverslag Camper Rondreis USA : http://usa2006.alibalex.com
Cosmic news : http://cosmicgravity.net
  donderdag 30 januari 2003 @ 16:05:45 #11
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8186276
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 18:30 schreef imitated_error het volgende:
dus als ik het goed snap is het vanaf overmorgen verplicht om zowel in het kentekenbewijs als de kentekenplaten een overeenstemmende duplicaatcode te hebben (als dit van toepassing is tenminste). 't zal ook wel daarom zijn dat die agent er over begon.

bedankt voor de uitleg, ik ben weer helemaal mee. 'k zal dan maar direct nieuwe platen aanvragen.

Nee, dat hoeft niet. Pas als je NA 1/2 zo'n nieuwe krijgt moeten die code's erin geslagen staan. Tot die tijd doe je dat vrijwillig.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_8187513
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 16:04 schreef gigatech het volgende:

[..]

duh..dat staat er alleen als je kenteken papieren ook een keer gestolen/verloren heb, bij de rdw staat het echt wel genoteerd

als je kentekenplaten gejat zijn moet je OOK nieuwe papieren aanvragen, daarmee kan je pas nieuwe platen halen, duh
  donderdag 30 januari 2003 @ 17:22:24 #13
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_8187832
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 17:04 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

als je kentekenplaten gejat zijn moet je OOK nieuwe papieren aanvragen, daarmee kan je pas nieuwe platen halen, duh

Bull... met kenteken papieren kan je zo nieuwe platen gaan halen dus lul niet dom
pi_8189294
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 17:22 schreef gigatech het volgende:

[..]

Bull... met kenteken papieren kan je zo nieuwe platen gaan halen dus lul niet dom

Nee, want er staat zo'n soort stempel op je kenteken bewijs zodat ze zien dat je al een keer bent geweest voor platen...
pi_8189488
quote:

[..]

Das war einmal

Tegenwoordig mag je lekker een weekje wachten en krijg je tijdelijke. Dus wat je anderen aanbeveelt (niet dom lullen) zou ik zelf ook maar eens doen

pi_8189507
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 18:40 schreef RaTz het volgende:

[..]

Nee, want er staat zo'n soort stempel op je kenteken bewijs zodat ze zien dat je al een keer bent geweest voor platen...

bij mij is het geen stempel, maar het is getypt net zoals de andere gegevens getypt zijn.
pi_8189533
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 16:05 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft niet. Pas als je NA 1/2 zo'n nieuwe krijgt moeten die code's erin geslagen staan. Tot die tijd doe je dat vrijwillig.

hmmm het was wel laat toen, maar ik dacht toch van die agent te begrijpen dat ik om nieuwe moest
pi_8189870
quote:

[..]

ik zal de jouwe jatten, ben je 4 weken zoet mee en 80 euro lichter....
dan weet je hoe het wel zit... wie lult hier dom?
  donderdag 30 januari 2003 @ 20:05:55 #19
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_8190867
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 19:16 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

ik zal de jouwe jatten, ben je 4 weken zoet mee en 80 euro lichter....
dan weet je hoe het wel zit... wie lult hier dom?

Ow denk je dat ,de praktijk heeft bij mij toch echt anders gewerkt dan bij jouw blijkbaar , ik heb het 3 jaar geleden zelf meegemaakt met mijn chrysler voyager ,platen gejat . Gewoon naar nummerplatenboer en nieuwe gemaakt kon ik nog op w8en ook!!( na vertoon van kenteken bewijs natuurlijk) Maar kan zijn dat het nu idd niet meer zo werkt of had mogen werken natuurlijk. in dat geval was mijn eerste reactie misschien ietwat te snel te scherp geplaatst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')