Hey,
Ik wil m'n badkamer gaan plaatsen, maar de ondervloer is van 22mm hout en houten balken. Daarop moet een inloopdouche komen, liefst zonder drempel. Het zou het fijnste zijn dat de vloer niet verder omhoog komt. Bij een eerdere verbouwing heb ik ooit een zwaluwstaart vloer geplaatst en dat wil ik nu niet doen.
Nu heb ik een paar oplossingen,zoals Wedi board of mat (evt van ander merk zoals q board) en Kerdi doek. Hun sites en info zijn echter totaal niet bruikbaar en mega onduidelijk of incompleet.
De vragen:
- kun je een standaard wedi board van bijv 20mm, ondersteund door underlayment, gebruiken als ondergrond voor een douchedrain van een ander merk en dan hun subliner dry gebruiken voor de rest van de vloer? In al hun info gebruiken ze hun eigen douchegoten, dus ik weet niet of je er bijv een easydrain op kan aansluiten.
- kun je evt heel je vloer met de subliner maken en daar dan een drain in lijmen en het afschot met de tegels maken?
- als je hun eigen fundo ligno bijv gebruikt, en die ruimte uitzaagt, hoe kan ik dat dan aansluiten op de rest van de houten ondergrond die er omheen ligt. In al hun filmpjes leggen ze de hele vloer vol met hun platen, maar dan ga ik alsnog de hoogte in.
Zijn er evt nog andere manieren waar ik niet aan denk om een compleet waterdichte inloopdouche op houten ondervloer te maken? Mijn vriendin wilt perse geen drempel of douchebak, dus ik hoop dat het kan.