Toppertje hoor!quote:
Lijkt mij ook niet, dat je dat in je eten wilt!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:19 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Toppertje hoor!
Hiervoor had ik een keramische koekenpan... (Witte geribbelde binnenkant) heb ik nog wel alleen slijt hij veel...
Tijdens bereiden zag je allemaal witte stipjes op het vlees... dat kwam van de bodem af...
Nou weet ik niet of dat gevaarlijk is... Keramiek is toch iets van gesmolten klei/zand/zouten?
Denk dat ik hem maar ga weggooien...
Dat ken ik ook... uitkoken met azijn lees ik wel eens (vooral als hij begint te 'plakken'... heb de pan ook wel eens een nachtje in een mix van water en chloor laten staan... kwam toen stralend wit er weer uit! (Wel ff goed afwassen...)quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:25 schreef Lienekien het volgende:
Nu al een tijd een keramische die niet stralend wit meer is van binnen
Het nadeel van die stalen of gietijzer gevallen zonder coating en vooral als het groot formaat is, is dat de standaard fornuis de pit niet heeft om dat goed heet te krijgen. Daarom zie je bv in die Wokrestaurants van die megabranders die het geluid van een raket maken als ze vol open staan.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:25 schreef Lienekien het volgende:
Ook zo’n wokpan gehad van de Toko, die ik moest inbranden. Ik vond het een onding.
Ja, hij was veel te groot en het fornuis was er niet geschikt voor.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:04 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Het nadeel van die stalen of gietijzer gevallen zonder coating en vooral als het groot formaat is, is dat de standaard fornuis de pit niet heeft om dat goed heet te krijgen. Daarom zie je bv in die Wokrestaurants van die megabranders die het geluid van een raket maken als ze vol open staan.
Neem dan een olie die een rooktemperatuur heeft van boven de 200°C. De de truck is dan, een stalen pan zet je sowieso weg ingevreven met die olie. Zet 'm op de pit en stook 'm warm tot ie begint te kwalmen. Dan flinke scheut olie erin nog even doorstoken en dan vlak voor het begint te roken de ingredienten er in. Dan schroeit alles meteen dicht.
Afhankelijk van de pit moet je hier leren hoeveel je in die pan gooit. Gooi je er teveel in dan koelt het te sterk af en de pit houd dit dan niet bij.
Ik krijg de wok op mijn fornuispitjes in de keuken ook nooit goed. Daarom heb ik deze jongen gekocht voor in de tuin op butagas.
https://www.amazon.nl/Kem(...)a-423135254348&psc=1
Is wel fijn, spettert me de keuken niet onder en minder geurtjes.
Mja ik blijf een eitje gewoon in zon pan bakken, je moet m ook niet op de hoogste stand zetten en met metalen voorwerpen behandelen, dan is het gewoon veiligquote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:55 schreef Bocaj het volgende:
Trouwens nu dit gelezen te hebben gooi ik hem toch maar weg...
https://waarzitwatin.nl/producten/pannen-met-een-anti-aanbaklaag
Vooral bij ingrediënten aluminium pannen... Dat zijn de meesten met anti-aanbak coating...
Zeker, en dat staat er ook... alleen mij oude pan heeft slijtage aan die keramische laag...quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:06 schreef 111210 het volgende:
[..]
Mja ik blijf een eitje gewoon in zon pan bakken, je moet m ook niet op de hoogste stand zetten en met metalen voorwerpen behandelen, dan is het gewoon veilig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop