abonnement Unibet Coolblue
pi_200907924
Weggooiwoede en kookellende... we hebben 't soms best zwaar. Dusssss, daar moeten we over kletsen. En over andere, leukere dingen :D


Met pizza erbij. Of een kopje thee, lekker hygge met een kaarsje ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Spellchecker zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:12:59 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200907953
Ja .... zo'n dag .... dat je zoveel plannen hebt maar eerst moet er nog iemand iets terug komen brengen ....
pi_200907962
Uit het vorige topic:

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 13:09 schreef Celestien het volgende:
Pffff... Hebben jullie ook wel eens zo'n dag dat je hoofd zo vol zit dat je het meest simpele nog niet b gedaan krijgt? :{
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200907975
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 13:12 schreef maily het volgende:
Ja .... zo'n dag .... dat je zoveel plannen hebt maar eerst moet er nog iemand iets terug komen brengen ....
Mja, da's ook hopeloos idd.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Spellchecker zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:14:28 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200907979
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 13:13 schreef Celestien het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]

Kun je niet een lijstje maken en dan dingen afstrepen?
pi_200908111
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 13:14 schreef maily het volgende:

[..]
Kun je niet een lijstje maken en dan dingen afstrepen?
dat kan maar wat belangrijk is en wat niet, dan wordt het lastig
pi_200911356
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 13:14 schreef maily het volgende:

[..]
Kun je niet een lijstje maken en dan dingen afstrepen?
Ja, maar zelfs dáár had ik vanmorgen de capaciteit niet voor.
We zijn maar een stuk gaan fietsen. Niets beter voor lijf en leden dan even flink de brug op (zonder e-bike & met kind van 25 kg achterop) om je weer op gang te brengen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200911390
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 13:27 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
dat kan maar wat belangrijk is en wat niet, dan wordt het lastig
Prio's kunnen lastig zijn op zo'n moment idd.
Er zijn ook dagen dat, als ik het me kan permitteren, ik op de bank neerplof, Netflix aan gooi en denk: morgen weer een dag. Maar sinds ik een kind heb, zijn die momenten zeer spaarzaam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Celestien op 14-08-2021 18:53:11 ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200912570
En dan kom je thuis na een vakantie, ruim je de spullen op, kom je in je zoons kamer en zie je een plas water onder de lamp liggen. Je kijkt omhoog, ziet een druppel vallen, kijkt verder en dan zitten er ook vochtkringen op muren en plafond...
Dat was dus míjn thuiskomst😟
Man was niet mee maar heeft verder niks gemerkt in huis. Nu valt ook het kwartje van de kortsluiting vorige week in de ganglamp.
Zwager heeft paar maanden geleden een complete badkamer verbouwing gehad vanwege een lekke waterleiding en ik zag de bui🙄 al hangen.
Toen bedacht ik me dat man 3 weken geleden de douchekraan had vervangen. Toeval? Kraan losgedraaid en die blijkt dus te lekken bij de muur. Was niet te zien aan de buitenkant.
Geen nieuwe badkamer en dus geen shitzooi😀
Morgen goed afdichtings spul halen en dan echt hopen dat het dát geweest is.
Maar was een leuke binnenkomer🤐

Heb maar wat te eten besteld😎
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200912624
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:18 schreef Celestien het volgende:

[..]
Ja, maar zelfs dáár had ik vanmorgen de capaciteit niet voor.
We zijn maar een stuk gaan fietsen. Niets beter voor lijf en leden dan even flink de brug op (zonder e-bike & met kind van 25 kg achterop) om je weer op gang te brengen.
Zooo dan, dat kreeg ik niet eens voor elkaar mét mijn e-bike 😆
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Spellchecker zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:05:27 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200913029
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 19:35 schreef Mushanga71 het volgende:
En dan kom je thuis na een vakantie, ruim je de spullen op, kom je in je zoons kamer en zie je een plas water onder de lamp liggen. Je kijkt omhoog, ziet een druppel vallen, kijkt verder en dan zitten er ook vochtkringen op muren en plafond...
Dat was dus míjn thuiskomst😟
Man was niet mee maar heeft verder niks gemerkt in huis. Nu valt ook het kwartje van de kortsluiting vorige week in de ganglamp.
Zwager heeft paar maanden geleden een complete badkamer verbouwing gehad vanwege een lekke waterleiding en ik zag de bui🙄 al hangen.
Toen bedacht ik me dat man 3 weken geleden de douchekraan had vervangen. Toeval? Kraan losgedraaid en die blijkt dus te lekken bij de muur. Was niet te zien aan de buitenkant.
Geen nieuwe badkamer en dus geen shitzooi😀
Morgen goed afdichtings spul halen en dan echt hopen dat het dát geweest is.
Maar was een leuke binnenkomer🤐

Heb maar wat te eten besteld😎
Ellendig thuiskomen zo .....
pi_200913171
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 20:05 schreef maily het volgende:

[..]
Ellendig thuiskomen zo .....
Jup, al ben ik wél blij dat er niks gesloopt hoeft te worden😁

Eten is gebracht en ik zit eindelijk. Wilde vanmiddag op de bank ploffen want heup doet zeer. Maar mocht niet zo zijn🙄
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200913614
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 19:35 schreef Mushanga71 het volgende:
En dan kom je thuis na een vakantie, ruim je de spullen op, kom je in je zoons kamer en zie je een plas water onder de lamp liggen. Je kijkt omhoog, ziet een druppel vallen, kijkt verder en dan zitten er ook vochtkringen op muren en plafond...
O ooww...

quote:
Dat was dus míjn thuiskomst😟
Man was niet mee maar heeft verder niks gemerkt in huis. Nu valt ook het kwartje van de kortsluiting vorige week in de ganglamp.
Nou, nu je het zegt! Dat was ook al zo vreemd.

quote:
Zwager heeft paar maanden geleden een complete badkamer verbouwing gehad vanwege een lekke waterleiding en ik zag de bui🙄 al hangen.
Toen bedacht ik me dat man 3 weken geleden de douchekraan had vervangen. Toeval? Kraan losgedraaid en die blijkt dus te lekken bij de muur. Was niet te zien aan de buitenkant.
Geen nieuwe badkamer en dus geen shitzooi😀
Morgen goed afdichtings spul halen en dan echt hopen dat het dát geweest is.
Maar was een leuke binnenkomer🤐
Pfff.. daar ben je mooi klaar mee, zeg.
En als het is opgelost zit je nog steeds met die watervlekken. Er is een kans dat je daar ook nog achteraan moet. Hoop dat het meevalt, hoor!

quote:
Heb maar wat te eten besteld😎
Dat lijkt me een goed plan :Y

Hier was het Italiaans. Dat is m'n go-to als ik weinig puf kan opbrengen. Dochterlief houdt niet van friet (of pizza for that matter) en Italiaans gaat nog wel. Dus dan maar Italiaans.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200913649
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 19:39 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zooo dan, dat kreeg ik niet eens voor elkaar mét mijn e-bike 😆
Onze e-bike heeft, met 't nieuwe fietsstoeltje, geen adequate voetbescherming meer. Risico is aanwezig dat ze een keer met haar voeten tussen de spaken terecht gaat komen. Dat gaat dus écht niet gebeuren! Dus nu van die speciale voetbeschermers gekocht en die monteren we er ergens komende week op. Kan ze weer achterop de e-bike en hoeft mamma zich niet zo in 't zweet te werken bij een van de vele bruggen hier in de regio :P
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200914429
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 20:41 schreef Celestien het volgende:

[..]
O ooww...
[..]
Nou, nu je het zegt! Dat was ook al zo vreemd.
[..]
Pfff.. daar ben je mooi klaar mee, zeg.
En als het is opgelost zit je nog steeds met die watervlekken. Er is een kans dat je daar ook nog achteraan moet. Hoop dat het meevalt, hoor!
[..]
Dat lijkt me een goed plan :Y

Hier was het Italiaans. Dat is m'n go-to als ik weinig puf kan opbrengen. Dochterlief houdt niet van friet (of pizza for that matter) en Italiaans gaat nog wel. Dus dan maar Italiaans.
Zit mobiel, dus kwoot ff zo😆
Nu eerst goed ventileren en laten drogen maar vrees dat er geschilderd moet worden.
Maar ben allang blij dat ik zo snugger was eerst bij de kraan te kijken. Want als het de afvoer was, had de vloer eruit gemoeten🤐
Hoop echt dat het de kraan was en niet tóch de afvoer. Toen de rozetten eraf waren, zag ik druppels bij de ene kant dus dan zal het wel. Kwam ook niet met bakken naar benee, gelukkig. Laminaat staat tussen 2 delen wel iets omhoog, maar dat droogt wel. Hoop ik😁

Wij hadden hamburger en bitterballen. Van de week 2x pizza en 1x pasta dus ff wat anders😎
Haha, wees blij dat ze niet van de pizza en patat is😆. Pasta kan je nog gezond maken😀

Oh, man roept net dat de andere kant van de kraan óók lekt. Fijn dat we er nú achterkomen en niet als het gefixed is😐
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Spellchecker zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:27:54 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200914538
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 21:23 schreef Mushanga71 het volgende:
Laminaat staat tussen 2 delen wel iets omhoog, maar dat droogt wel.
zet er iets zwaars op ....
quote:
Oh, man roept net dat de andere kant van de kraan óók lekt. Fijn dat we er nú achterkomen en niet als het gefixed is😐
O jee .... :X

Sterkte!
pi_200914584
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 20:43 schreef Celestien het volgende:

[..]
Onze e-bike heeft, met 't nieuwe fietsstoeltje, geen adequate voetbescherming meer. Risico is aanwezig dat ze een keer met haar voeten tussen de spaken terecht gaat komen. Dat gaat dus écht niet gebeuren! Dus nu van die speciale voetbeschermers gekocht en die monteren we er ergens komende week op. Kan ze weer achterop de e-bike en hoeft mamma zich niet zo in 't zweet te werken bij een van de vele bruggen hier in de regio :P
Had ik ook met een ander fietsstoeltje. Had toen van die losse steunen en witte beschermers erop gezet.
Kan je straks weer zweetvrij en zonder gedoe brugfietsen met dochter achterop😀.

Zoon heeft tot een kilo of 35 achterop gezeten. Vorig jaar hing ineens mn bagagedrager scheef... Doorgebroken maar omdat e-bike met batterij achter, kan er geen nieuwe op.
Dus tip: kijk soms even de stangen van de bagagedrager na. Heb geluk gehad dat zoon toen niet achterop zat🤐
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200914610
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 21:27 schreef maily het volgende:

[..]
zet er iets zwaars op ....
[..]
O jee .... :X

Sterkte!
Das een goeie! Ga ik ff doen 😀
Dank🙂
Morgen ff naar praxis, vlas ofzo? en een pasta halen. Zit nu met dat witte spul om het schroefdraad. Hoop dat het lukt...
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200917327
In onze flat hadden we ooit lekkage in de badkamer. Bleken de bovenburen van 2 verdiepingen hoger de kraan te hebben vervangen...

Ik heb vandaag geprofiteerd van het mooie weer voor allerlei was-klusjes. Dus de kussentijken en moltons liggen allemaal weer fris gewassen op bed. Met dat regen-weer en zonder droger (én zonder zolder om te gebruiken) krijg ik dat anders echt niet droog.
pi_200918593
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 00:17 schreef Hupje het volgende:
In onze flat hadden we ooit lekkage in de badkamer. Bleken de bovenburen van 2 verdiepingen hoger de kraan te hebben vervangen...

Ik heb vandaag geprofiteerd van het mooie weer voor allerlei was-klusjes. Dus de kussentijken en moltons liggen allemaal weer fris gewassen op bed. Met dat regen-weer en zonder droger (én zonder zolder om te gebruiken) krijg ik dat anders echt niet droog.
Oeh, das helemaal kut☹. Hoe kwam je erachter dat het daarvandaan kwam en had je veel schade?

Mijn 2e buitenhangwas zit in de machine. Wilde ik gister doen maar er kwam iets tussen🙄. Heb wel een droger maar daar gaat alleen beddengoed, handdoeken, sokken en ondergoed in. Rest hang ik op.

Hoe is het gegaan met je geschilderde buitendeur?

Net gekeken maar er zitten geen druppels water meer in de emmer. Was dus écht de kraan, geen twijfel meer. Hij hangt er nog wel, maar de rozetten zijn los dus de druppels sijpelen nu niet meer door de muur.
Zie op andere sites dat er gewoon teflontape gebruikt wordt, wat wij dus hebben gedaan. Straks maar opnieuw doen en kijken of we de rozetten niet meteen vastzetten maar wachten tot we zeker weten dat het niet weer gaat lekken.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200918734
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 08:45 schreef Mushanga71 het volgende:
Oeh, das helemaal kut☹. Hoe kwam je erachter dat het daarvandaan kwam en had je veel schade?
Volgens mij hadden we een klusjesman gevraagd en die snapte er niets van en ging bij de bovenburen vragen en kijken. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar die hadden vloerbedekking in de badkamer en geen schade te zien? Toen was hij zo slim om nog een etage hoger te gaan vragen.
Wij hebben uiteindelijk alles opnieuw moeten verven toen het weer droog was. Dus viel nog mee.

Buitendeuren zijn klaar, alleen nog een rubberen ringetje zoeken voor de slotplaat, die is kapot en het blijft nu niet zitten (maar is wel inbraak veilig).

Grote kans dat teflon tape genoeg is, hoor. Succes!
pi_200918870
quote:
1s.gif Op zondag 15 augustus 2021 09:09 schreef Hupje het volgende:

[..]
Volgens mij hadden we een klusjesman gevraagd en die snapte er niets van en ging bij de bovenburen vragen en kijken. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar die hadden vloerbedekking in de badkamer en geen schade te zien? Toen was hij zo slim om nog een etage hoger te gaan vragen.
Wij hebben uiteindelijk alles opnieuw moeten verven toen het weer droog was. Dus viel nog mee.

Buitendeuren zijn klaar, alleen nog een rubberen ringetje zoeken voor de slotplaat, die is kapot en het blijft nu niet zitten (maar is wel inbraak veilig).

Grote kans dat teflon tape genoeg is, hoor. Succes!
Slim idd om nog een etage erboven te zoeken want een in de muur lekkende kraan is niet snel op te sporen. Wel raar dat de bovenburen niks hadden want je zou toch denken dat het júist daar te zien is.
Dan heb je mazzel gehad dat er alleen geschilderd moest worden. Hier nog ff afwachten met het laminaat. Hoop dat het goed opdroogt.
Denk ook dat het wel lukt met de tape. We hebben nu een filmpje hoe het moet. Komt ook een waterpas aan te pas en die heeft man toen niet gebruikt, zal daar wel aan liggen🤪

Heb je weer een mooi geschilderde voordeur😀. We hebben hier een kunststof leluk ding. Onderhoudsvrij maar lelijk.

Zo, de was hangt. Nu nog gras maaien en zuigstoffen. Tis nog vroeg (voor de buren dan...) dus denk niet dat ze blij gaan zijn als ik met mijn elektrische maaier over het gras ros. Half uurtje wachten dan maar😁
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200924929
Pizzaaaaaaaaaaa *O*
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200926892
Pizza O+ Het liefst met een dikke laag hete kaas. Dat eten we eigenlijk nooit meer, we maken altijd zelf allergie-vriendelijke pizza voor kind en dan is het stom om zelf wat anders te eten. Krijg er wel spontaan zin in :9

Nou, dat was het mooie weer dus weer. Jammer hoor, zo voelt het niet echt als 'eindeloze zomer' en daar hou ik juist zo van. Ik ben al op de helft van mijn vakantie.
pi_200953104
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 20:23 schreef Hupje het volgende:
Pizza O+ Het liefst met een dikke laag hete kaas. Dat eten we eigenlijk nooit meer, we maken altijd zelf allergie-vriendelijke pizza voor kind en dan is het stom om zelf wat anders te eten. Krijg er wel spontaan zin in :9

Nou, dat was het mooie weer dus weer. Jammer hoor, zo voelt het niet echt als 'eindeloze zomer' en daar hou ik juist zo van. Ik ben al op de helft van mijn vakantie.
Pizza maak ik nooit zelf meer. Vroeger heb ik het wel gedaan, maar kan nu de puf niet meer opbrengen. :@
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:39:23 #26
414785 sirdanilot
pi_200953663
Gatverdamme, ik moet verdulleme de koelkast schoon gaan maken nu.

Dit is voor normale mensen misschien iets eenvoudigs. Maar ik zie er echt als een berg tegenop -O-

Niet omdat ik per se smetvrees heb maar omdat het hierna toch weer snel vies wordt, het kost moeite om alles eruit te halen, etc.

En daarna moet ik eigenlijk mijn kamer op gaan ruimen. Maar dat kan eventueel ook wel op een andere dag.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200954818
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 16:39 schreef sirdanilot het volgende:
Gatverdamme, ik moet verdulleme de koelkast schoon gaan maken nu.

Dit is voor normale mensen misschien iets eenvoudigs. Maar ik zie er echt als een berg tegenop -O-

Niet omdat ik per se smetvrees heb maar omdat het hierna toch weer snel vies wordt, het kost moeite om alles eruit te halen, etc.

En daarna moet ik eigenlijk mijn kamer op gaan ruimen. Maar dat kan eventueel ook wel op een andere dag.
Koelkast heb ik vanmorgen toevallig nog schoongemaakt. Pak hygiënische doekjes et voila, zo schoon. Ik doe het plank voor plank, dan staat niet direct heel het aanrecht vol en is het overzichtelijker🙂
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200954848
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:48 schreef Celestien het volgende:

[..]
Pizza maak ik nooit zelf meer. Vroeger heb ik het wel gedaan, maar kan nu de puf niet meer opbrengen. :@
Nou, dat dus. Ik bestel of uit de vriezer. Dan heb ik nog net zin om er een blikje ansjovis overheen te gooien, maar dat was het wel😁
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:12:08 #29
414785 sirdanilot
pi_200954879
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 18:06 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Koelkast heb ik vanmorgen toevallig nog schoongemaakt. Pak hygiënische doekjes et voila, zo schoon. Ik doe het plank voor plank, dan staat niet direct heel het aanrecht vol en is het overzichtelijker🙂
Oh ik heb het gewoon met een doekje met afwasmiddel en keukenreiniger gedaan.

Eindelijk klaar, nu het eten snel er terug in en hopelijk staat die koelkast dan straks niet meer steeds onder water. Het was goor geworden en toen raakte het gaatje achterin verstopt voor de afvoer.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200954921
Kraan lekt niet meer, alst goed is. Rozetten moeten er nog op maar we houden het eerst een paar dagen in de gaten. Heeft een halve dag en 328x de trap op en af gekost om um lekvrij te krijgen. Man was daarna zo uitgeput dat ie niet meer naar de zaak kon😐

En er staat nu een megapan zelfgemaakte pasta saus te pruttelen. Straks invriezen, als ik plek kan vinden🤪 en dan hoef ik dat voorlopig niet meer te maken.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200954970
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 18:12 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Oh ik heb het gewoon met een doekje met afwasmiddel en keukenreiniger gedaan.

Eindelijk klaar, nu het eten snel er terug in en hopelijk staat die koelkast dan straks niet meer steeds onder water. Het was goor geworden en toen raakte het gaatje achterin verstopt voor de afvoer.
Nou, kijk, je bent al klaar met schoonmaken😀. Goed gevoel geeft dat toch? Gaat ook prima met een doekje en reiniger. Vind het zelf fijner om steeds een schoon hygiënisch doekje te pakken.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200956038
Koelkast. Oja. Ook zo'n klusje wat ik vaker zou mogen doen. Misschien deze week eens vlak voor de boodschappen toch maar aan beginnen.

Ik moet ook op zoek naar een manier om zilvervisjes te bestrijden. In de voorraadkast wist ik dat er zaten, maar nu kwam ik ook een dikke tegen in de speelgoedmand :{ Ik heb alleen geen idee van hun route. Balen.
pi_200958527
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:26 schreef Hupje het volgende:
Koelkast. Oja. Ook zo'n klusje wat ik vaker zou mogen doen. Misschien deze week eens vlak voor de boodschappen toch maar aan beginnen.

Ik moet ook op zoek naar een manier om zilvervisjes te bestrijden. In de voorraadkast wist ik dat er zaten, maar nu kwam ik ook een dikke tegen in de speelgoedmand :{ Ik heb alleen geen idee van hun route. Balen.
Jah, daar hebben wij ook last van. Ik weet wel dat ze uit de meterkast vandaan komen maar ik kom ze zo nu en dan overal tegen. Ook tussen speelgoed. En boeken. Gelukkig niet in de keuken.
Ooit een spuitbus gif gekocht, maar dan denk ik: als ik ze uit de meterkast verjaag, waar gaan ze dan naartoe? Dus niet gebruikt. Las een keer iets over een aardappel in een zakje neerleggen, ze komen op zetmeel af. Moet ik toch maar eens aan de verse aardappels :P
Oh, er staat wel een zilvervisjesval maar geloof niet dat die helpt.

Linkje met tips:

https://beestjeskwijt.nl/ongedierte/zilvervisjes-bestrijden

[ Bericht 4% gewijzigd door Mushanga71 op 17-08-2021 21:56:21 (Linkje toegevoegd) ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200996574
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:26 schreef Hupje het volgende:
Koelkast. Oja. Ook zo'n klusje wat ik vaker zou mogen doen. Misschien deze week eens vlak voor de boodschappen toch maar aan beginnen.
Mja, dat moet zondag ook maar eens. Of misschien beter donderdag ofzo. Dan is de koelkast vrij leeg en dat is vaak het beste moment voor dat soort dingen.

quote:
Ik moet ook op zoek naar een manier om zilvervisjes te bestrijden. In de voorraadkast wist ik dat er zaten, maar nu kwam ik ook een dikke tegen in de speelgoedmand :{ Ik heb alleen geen idee van hun route. Balen.
Hier hetzelfde. M'n dochter maakte bijna een luchtsprong. Dus ik mocht 'm vangen. Geen probleem, hoor. Maar grrrr, die beesten zijn niet uit te roeien.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201023776
Appie heeft het boboti verspakket uit het assortiment gehaald😶. Nu dus maar bobotikruiden besteld.

Vanavond eten we mozzarella pita's: pita opensnijden, pesto, olijven, tomaat en mozzarella, zout en peper erop, beetje olie in de pan en bakken maar😀
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_201023826
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 10:51 schreef Mushanga71 het volgende:
mozzarella pita's
Klinkt goed! Wij eten een broodje hamburger vanavond. Al had het met dit weer ook best een herfstige stamppot kunnen zijn... :{
pi_201023902
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 10:55 schreef Hupje het volgende:

[..]
Klinkt goed! Wij eten een broodje hamburger vanavond. Al had het met dit weer ook best een herfstige stamppot kunnen zijn... :{
Ook lekker, hamburgers! Stamppot hadden wij donderdag. Tis er echt al het weer voor😐

Jeuj, man loopt met gereedschapskoffer naar boven. Misschien gaat ie de nieuwe waar-je-shampoo-enzo-opzet-dingen ophangen😀
En gister nieuwe lampen voor de slaapkamer besteld. Hangen nu van die achterlijke UFO's en ik ben er al sinds we hier wonen op uitgekeken. Mag ie eerdaags ook fixen😇
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_201029144
Ben mn mollenverjager kwijt. Zit ergens in de grond maar kan um niet vinden. En er zit een mol dus wilde de batterijen vervangen. Dus niet🤪

Tuinverlichting deed het al een tijd niet meer. Timer niet, niks.
Had net de hoofdstop eruit om de ondergelopen lamp in de gang eraf te halen, doe alles aan et voila, tuinverlichting werkt weer😳
Weet ik dat voor de volgende keer 🤪

[ Bericht 47% gewijzigd door Mushanga71 op 22-08-2021 16:50:12 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_201032371
@Mushanga71 Ai, misschien eens tijd om alles goed te laten controleren, voor je met grotere problemen komt te zitten. Klinkt niet best, dat soort verrassingen.
Mollenverjager moest ik opzoeken :D Daar heb ik nog nooit last van gehad. Gelukkig. Ik heb wel aluminiumfolie in mijn leiboom geknoopt tegen de duiven _O-
pi_201055661
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:22 schreef Hupje het volgende:
@:Mushanga71 Ai, misschien eens tijd om alles goed te laten controleren, voor je met grotere problemen komt te zitten. Klinkt niet best, dat soort verrassingen.
Mollenverjager moest ik opzoeken :D Daar heb ik nog nooit last van gehad. Gelukkig. Ik heb wel aluminiumfolie in mijn leiboom geknoopt tegen de duiven _O-
Had zelf de hoofdstop omgezet😉. Alles is nu droog en bij zoon hangt al een nieuwe lamp.

Mollenverjager nog steeds pleite. Heb overal gezocht maar kan um écht nergens meer vinden.

Oeh, duiven. Kutbeesten☹. Heb repen vuilniszak opgehangen. Er waren twee tortels die bovenop de buitenlamp gingen zitten. Steeds weer. Nu staat er een doosje op zodat ze er niet meer tussen kunnen kruipen🤪
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_201057445
Mollen heb ik nog nooit in de tuin gehad, maar er vliegen hier wel een hoop mussen, kauwtjes, eksters en duiven rond. Ja, en meeuwen, of course. Vond het niet ongezellig, al zijn sommige vogels best brutaal.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201091884
Nou, het lijkt er eindelijk van te komen: maandag komen ze kantoor ophalen, dus die lege dozen op zolder gaan weg. Eindelijk weer wat ruimte *O*
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201100445
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:38 schreef Celestien het volgende:
Nou, het lijkt er eindelijk van te komen: maandag komen ze kantoor ophalen, dus die lege dozen op zolder gaan weg. Eindelijk weer wat ruimte *O*
Kan je die weer opvullen 😉

Hier hangt nog steeds alleen de nieuwe lamp in zoons kamer. Gang nog steeds niet. De plafondrozet liet los...komt nu een strakke vierkante op want anders moet plafond gestuckt worden😬.Geen idee alleen wanneer. 25 jarenplan of zo...🙄

En ballorig was lekker rustig vandaag. Heb eens geen suizende oren😆
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_201102075
Wij waren (toch nog O+ ) een weekje weg, dus ik heb nu een berg was om op te ruimen (en het zwembad nog, dat hadden we al leeg laten lopen en binnen gezet om te drogen).
pi_201157162
Vanmorgen weer naar de kapper geweest. Deze keer voor kleuring. Ben nu een stuk blonder dan ik was. En dat ik wat grijs wordt totaal niet meer te zien ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201458466
Jeuj, gaat snel hier, moest wel veel bijlezen😆

Tis alweer bijna vakantie, zo ongeveer😁
Waar ben je geweest, Hupje?

Kijk, das nou het grote voordeel van blond zijn, Celestien😉

Zo, hebben we de lekkage achter de rug, is het 3 jarige aanrechtblad naar de gallemiezen. Bij de wasbak blijkbaar niet goed waterdicht en er is dus water onder gekomen. Gelukkig wel garantie maar het blad en spoelbak die we hebben is niet meer leverbaar. En de spoelbak is wel dezelfde maat maar de kraan moet er nu achter waardoor ik in de knel kom met de lamellen. Moet maten doorgeven en dan houden ze daar rekening mee. Maar we hebben nu een discussie hier. Ik wil hetzelfde blad maar dan wat lichter en man wil het soort van stenenblad maar das zwart. En omdat vloer en keuken dat al zijn, ben ik bang dat het een wel heul donker hol wordt🙄. Enniewee, nog niks doorgegeven😐
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_201459208
Balen, @Mushanga71 Dat soort dingen zijn altijd zo zonde van je tijd en energie, om uiteindelijk weer te hebben wat je had.

We waren in de Achterhoek, maar ach, toch even thuis weg.

Deze weken heb ik het zo druk, dat ik ook weinig toekom aan bijlezen en posten. Door al het klussen (grotendeels door anderen) bestaan mijn dagen uit werken, huis poetsen (bouwstof, bah) en kind. En dat elke dag.
pi_201558280
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:24 schreef Hupje het volgende:
Balen, @:Mushanga71 Dat soort dingen zijn altijd zo zonde van je tijd en energie, om uiteindelijk weer te hebben wat je had.

We waren in de Achterhoek, maar ach, toch even thuis weg.

Deze weken heb ik het zo druk, dat ik ook weinig toekom aan bijlezen en posten. Door al het klussen (grotendeels door anderen) bestaan mijn dagen uit werken, huis poetsen (bouwstof, bah) en kind. En dat elke dag.
Oeh, achterhoek is cool O+ Ging daar vroegah altijd op ruiterkamp. En Nederland is gewoon mooi en lekker safe binnen de grenzen ;)
Schiet de verbouwing al een beetje op?

Hier ook druk, daarom ook nog steeds het nieuwe aanrechtblad niet besteld. Kan het er nu ff niet bij hebben ;( Ikea zal wel denken, dies vlot :P

We hebben sinds kort Netflix, yay. Downton Abbey is een goede hoofd-leeg-maak-serie :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_201558683
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:09 schreef Mushanga71 het volgende:
Schiet de verbouwing al een beetje op?
Ja en nee. We hebben al best wat gedaan, maar er moet ook nog héél veel :') En je huis is altijd langer een zooi dan je wilt.
pi_201562452
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:39 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ja en nee. We hebben al best wat gedaan, maar er moet ook nog héél veel :') En je huis is altijd langer een zooi dan je wilt.
Dát zeker! Succes en sterkte ermee. Ook dit gaat voorbij en als alles achter de rug is, ben je het zo vergeten en geniet je van de verbouwing 😉

Ik hang nu op bed met kruik in mn rug. Gister er weer ingeschoten en ik deed niet eens wat. Jah, grasmaaien met de elektrische maaier. En ik mag geen diclootjes meer want door de de bloeddruk verlagers krijg ik daar hartkloppingen van. Dus maar kruikhangen. Stomme rug😣
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_201572093
Succes met de rug, @Mushanga71

SOP gerelateerd: vandaag werd er isolatie gezaagd. Mijn halve huis onder de piepschuim stukjes -O-
pi_201577515
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:02 schreef Hupje het volgende:
Succes met de rug, @:Mushanga71

SOP gerelateerd: vandaag werd er isolatie gezaagd. Mijn halve huis onder de piepschuim stukjes -O-
Dank🙂.

Brrrrrrr, piepschuimstukjes😖. Sterkte ermee!
Wij hadden toen zo'n zitzak voor dochter besteld, bleek dat je zélf de piepschuimkorrels erin moest zien te krijgen. Hebben we in de voortuin toen gedaan. Geen goed idee en nóóit meer🤐

Ga de verwarming maar eens aanslingeren. Tis kkkkoud binnen.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_201579770
We komen in de tuin nog de bolletjes van de spouwmuurisolatie tegen die eruit gewaaid is bij de werkzaamheden aan het dak. De bladblazer op zuigstand werkte nog het beste...

Maarrrr, tweederde van ons dak is nu geisoleerd *O* Volgende week verder.
pi_201767429
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:54 schreef Hupje het volgende:
We komen in de tuin nog de bolletjes van de spouwmuurisolatie tegen die eruit gewaaid is bij de werkzaamheden aan het dak. De bladblazer op zuigstand werkte nog het beste...

Maarrrr, tweederde van ons dak is nu geisoleerd *O* Volgende week verder.
En, hoe gaat het met de verbouwing?
Goed idee, de bladzuiger voor de bolletjes, jammer dat wij die toen nog niet hadden.

Vakantieeeeee! Denk dat ik met netflix onder een deken of steen kruip. Word gewoon depri van alle stijgingen van besmettingen, prijzen... Jammer dat de bankrekeningen niet zo hard meestijgen :X
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_201767693
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:17 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
En, hoe gaat het met de verbouwing?
Goed idee, de bladzuiger voor de bolletjes, jammer dat wij die toen nog niet hadden.

Vakantieeeeee! Denk dat ik met netflix onder een deken of steen kruip. Word gewoon depri van alle stijgingen van besmettingen, prijzen... Jammer dat de bankrekeningen niet zo hard meestijgen :X
Lekker, vakantie! Wij moeten nog een weekje, vind ik ook prima eigenlijk.

De verbouwing gaat in delen. Het isolatie deel is af. Binnenkort begint de afwerking. We hebben zelfs een stukadoor gevonden die dit kalenderjaar nog tijd denkt te hebben *O*
pi_201767989
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:33 schreef Hupje het volgende:

[..]
Lekker, vakantie! Wij moeten nog een weekje, vind ik ook prima eigenlijk.

De verbouwing gaat in delen. Het isolatie deel is af. Binnenkort begint de afwerking. We hebben zelfs een stukadoor gevonden die dit kalenderjaar nog tijd denkt te hebben *O*
Zoooo, wel mooi op tijd die isolatie met die stijgende gasprijzen :D En fijn van de stukadoor! Daarna schilderen en dan is het klaar? Ga je iig opgeruimd het nieuwe jaar in :)

Wij hebben 2 weken vakantie. Geen idee waarom maar vind het wel prima. Geen wekker *) Niet dat ik kan uitslapen, meer het idee :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_201768139
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:53 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zoooo, wel mooi op tijd die isolatie met die stijgende gasprijzen :D En fijn van de stukadoor! Daarna schilderen en dan is het klaar? Ga je iig opgeruimd het nieuwe jaar in :)
We moeten nog ventilatie, stroom, plafondplaten en afwerking, daarna kan er gestuukt worden. Dan nog aftimmering voor bergruimte en dan inderdaad nog schilderen. Maar dat kan ook later, vind ik niet zo'n vervelend klusje.
De isolatie scheelt wel echt veel in het comfort in huis, dus onze energierekening zal binnen de perken blijven met dakisolatie en zonnepanelen. Of ja, tot een maand geleden betaalden we al veel, ik had niet graag nóg meer betaald :')
pi_201806502
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:02 schreef Hupje het volgende:

[..]
We moeten nog ventilatie, stroom, plafondplaten en afwerking, daarna kan er gestuukt worden. Dan nog aftimmering voor bergruimte en dan inderdaad nog schilderen. Maar dat kan ook later, vind ik niet zo'n vervelend klusje.
De isolatie scheelt wel echt veel in het comfort in huis, dus onze energierekening zal binnen de perken blijven met dakisolatie en zonnepanelen. Of ja, tot een maand geleden betaalden we al veel, ik had niet graag nóg meer betaald :')
Wow, das dan best wel een heule grote verbouwing😳. Is dat wel te doen met een kleintje in huis?
Heb het aanrechtblad uitgesteld tot ergens in januari. Zelfs dát is me nu teveel puinzooi.

Wel een nieuwe mollenverjager besteld en net in de tuin ingegraven. Ben de ouwe écht kwijt🙄. Mol had een tuinfeestje. Wel netjes: gangen gegraven onder het gras maar de hopen naast het gras tussen de planten. Zal maar blij zijn met de gazonbeluchting😆
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_201821362
Kind is 6, dus die loopt niet meer in 7 sloten tegelijk, dus dat gaat wel. Vooral het gebrek aan tijd voor hem is soms lastig.
Het voordeel van deze verbouwing is dat je er op zich in de rest van je huis niet 'veel' last van hebt. Behalve dan dat onze zolderinhoud verspreid staat over het hele huis en de garage - en dat is nogal wat :') (het went, een stapel verhuisdozen naast je achterdeur en hindernislopen naar je bed)

Succes met de nieuwe mollenverjager @Mushanga71
pi_201852625
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 19:50 schreef Hupje het volgende:
Kind is 6, dus die loopt niet meer in 7 sloten tegelijk, dus dat gaat wel. Vooral het gebrek aan tijd voor hem is soms lastig.
Het voordeel van deze verbouwing is dat je er op zich in de rest van je huis niet 'veel' last van hebt. Behalve dan dat onze zolderinhoud verspreid staat over het hele huis en de garage - en dat is nogal wat :') (het went, een stapel verhuisdozen naast je achterdeur en hindernislopen naar je bed)

Succes met de nieuwe mollenverjager @:Mushanga71
Thanx😀. Zie nog geen zwarte hoopjes int gazon dus, wie weet.

Oooh, met een zesjarige is een verbouwing niet zo heel problematisch😀. En slalommen went op den duur wel. Wat zal jij blij zijn als alles weer op zn plekkie staat😉

Wij waren vandaag bij ballorig. En woensdag waarschijnlijk naar monkeytown. Mot wat met dit baggerweer😎
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 4 november 2021 @ 21:03:55 #61
414785 sirdanilot
pi_202034448
Vandaag gestofzuigd, gedweild, badkamer schoongemaakt en handdoeken gewassen en de plee gekuist. Voor mijn doen is dat ontieglijk veel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202034785
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:47 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat zal jij blij zijn als alles weer op zn plekkie staat😉
Deze week kon ik wel janken. Terug van vakantie en er werd de hele week gewerkt op zolder. Buiten regen en alle mogelijke plekken in huis zijn opslag. Dus ik moest steeds halve wasjes draaien en die drogen in de keuken. -O- Maar nu is het einde van dit gedeelte van het werk in zicht (ik kan bijna gaan schilderen en dan is het wachten op de stucadoor en spullen kopen) en de 1 na laatste vakantiewas hangt te drogen.
pi_202067210
Man man man...zooitje truien voor werk. 50% katoen 50% acrylaat?? Ik heb zo een wol programma op de wasmachine...netjes 30C beetje vloeibaarwasmiddel erin..half dopje (5truien ofzo) en toch stinken ze naar natte hont...als ze droog zijn.

Iemand nog tips..toch teveel wasmiddel nog? extra spoelen ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_202074983
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 21:16 schreef Hupje het volgende:

[..]
Deze week kon ik wel janken. Terug van vakantie en er werd de hele week gewerkt op zolder. Buiten regen en alle mogelijke plekken in huis zijn opslag. Dus ik moest steeds halve wasjes draaien en die drogen in de keuken. -O- Maar nu is het einde van dit gedeelte van het werk in zicht (ik kan bijna gaan schilderen en dan is het wachten op de stucadoor en spullen kopen) en de 1 na laatste vakantiewas hangt te drogen.
Oi, das idd niet om vrolijk van te worden nee🙁. Maar, laatste loodjes dus?
En vakantie! Waar zijn jullie geweest?

Ik kijk zoooo uit naar volgend jaar, wil weer naar Londen. We gaan normaal elk jaar dus dan is het drie jaar geleden. Maar afwachten wat er met de coronashit gaat gebeuren. Boek nog maar niet🙄. En anders wordt het maar weer Maastricht. Ook leuk😁
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_202075053
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 11:20 schreef Geerd het volgende:
Man man man...zooitje truien voor werk. 50% katoen 50% acrylaat?? Ik heb zo een wol programma op de wasmachine...netjes 30C beetje vloeibaarwasmiddel erin..half dopje (5truien ofzo) en toch stinken ze naar natte hont...als ze droog zijn.

Iemand nog tips..toch teveel wasmiddel nog? extra spoelen ?
Heb je geen extra waterknop op je wasmachien? Als wel, die gebruiken, als niet, dan zou ik idd extra spoelen. En ook wat minder wasmiddel gebruiken.

Schoonzus haar wasmachine maakt een raar geluid. Dus ik keek of er ergens iets los lag ofzo. Wasmachine was helemaal schoon. Die van mij heeft nogal es blubber in de rand. Nou gebruikt zij alleen poeder en ik uit gemakzucht vloeibaar. Ben toch maar overgestapt. Vloeibare wasmiddelen geven écht prut in de machine. Schrok ervan😲
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 7 november 2021 @ 19:20:19 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202075080
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 11:20 schreef Geerd het volgende:
Man man man...zooitje truien voor werk. 50% katoen 50% acrylaat?? Ik heb zo een wol programma op de wasmachine...netjes 30C beetje vloeibaarwasmiddel erin..half dopje (5truien ofzo) en toch stinken ze naar natte hont...als ze droog zijn.

Iemand nog tips..toch teveel wasmiddel nog? extra spoelen ?
Stinkt je overige was ook?
The love you take is equal to the love you make.
pi_202075468
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 19:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Stinkt je overige was ook?
Nee..gelukkig niet,
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 7 november 2021 @ 19:54:43 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202075639
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 19:43 schreef Geerd het volgende:

[..]
Nee..gelukkig niet,
Dan zou het nog kunnen liggen aan te langzaam drogen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202076035
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 19:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dan zou het nog kunnen liggen aan te langzaam drogen.
Hang ze altijd op zolder idd...
Ik zwaai naar dieren.
pi_203227216
Hoe is het hier?
Ik ben weer begonnen met shine your sink elke avond na de afwas, dat geeft een voldaan gevoel. Heel stom :D
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 11:30:36 #71
382129 crew  Donna
pi_203342944
Heee, de SOP SC! *O*
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 11:31:19 #72
382129 crew  Donna
pi_203342951
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 11:20 schreef Geerd het volgende:
Man man man...zooitje truien voor werk. 50% katoen 50% acrylaat?? Ik heb zo een wol programma op de wasmachine...netjes 30C beetje vloeibaarwasmiddel erin..half dopje (5truien ofzo) en toch stinken ze naar natte hont...als ze droog zijn.

Iemand nog tips..toch teveel wasmiddel nog? extra spoelen ?
Donkere was toevallig?
Potje HG 'wasmiddeltoevoeging voor stinkend wasgoed' is echt geweldig!
pi_203343976
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 11:31 schreef Donna het volgende:

[..]
Donkere was toevallig?
Potje HG 'wasmiddeltoevoeging voor stinkend wasgoed' is echt geweldig!
ja klopt donkere truien,,had ook al geprobeerd extra centrifugeren en daarna op handdoeken laten drogen, en dan de mouwen niet laten hangen (duurt langer tot droog natuurlijk) maar over de lijn te leggen.,...

Hielp niks nog steeds natte hond stank,,,
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 13:59:19 #74
382129 crew  Donna
pi_203344712
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:53 schreef Geerd het volgende:

[..]
ja klopt donkere truien,,had ook al geprobeerd extra centrifugeren en daarna op handdoeken laten drogen, en dan de mouwen niet laten hangen (duurt langer tot droog natuurlijk) maar over de lijn te leggen.,...

Hielp niks nog steeds natte hond stank,,,
Donkere stoffen houden geur beter vast. Als 1 donker kledingstuk eenmaal stinkt (bijv. door zweten of 1x te lang in de wasmachine laten of zo'n donkere coating op jeans) dan is de kans groot dat alle donkere was die je er daarna in mee wast, zo gaat ruiken. Maar die HG toevoeging verhelpt dat dus. Zodra het weer stinkt, schepje erbij en klaar!
  Moderator dinsdag 25 januari 2022 @ 11:56:07 #75
382129 crew  Donna
pi_203356841
Druk hier wel verder. :7
  dinsdag 25 januari 2022 @ 12:35:15 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203357446
Ik heb nog niet zo lang geleden onze gewone condensdroger verruild voor een warmtepompdroger. Bevalt goed. De 60-gradenwassen gaan erin, dus voornamelijk beddengoed en (keuken)handdoeken.

Kleding blijven we (2-persoons huishouden) nog wel aan de lijn drogen. En hopelijk vanaf het voorjaar vooral beddengoed weer buiten aan de lijn, als het kan.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 25 januari 2022 @ 12:37:44 #77
382129 crew  Donna
pi_203357480
Wij hangen met 2 kinderen ook alle kleding op. Misschien als ik ooit een droger koop met 600 functies waaronder 'super zacht programma voor hele fijne was' dat ik het dan aan durf. In de huidige droger wordt de kleding er op de lage temperatuur stand alsnog niet beter van en krimpt ook gewoon. Zo zonde.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 12:42:37 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203357561
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 12:37 schreef Donna het volgende:
Wij hangen met 2 kinderen ook alle kleding op. Misschien als ik ooit een droger koop met 600 functies waaronder 'super zacht programma voor hele fijne was' dat ik het dan aan durf. In de huidige droger wordt de kleding er op de lage temperatuur stand alsnog niet beter van en krimpt ook gewoon. Zo zonde.
Een warmtepompdroger schijnt veel minder slecht te zijn voor ‘gevoelig’ textiel.

Het is wel een investering.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 25 januari 2022 @ 12:47:39 #79
382129 crew  Donna
pi_203357635
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 12:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Een warmtepompdroger schijnt veel minder slecht te zijn voor ‘gevoelig’ textiel.

Het is wel een investering.
Ik zit dat dus echt precies net te lezen inderdaad. De volgende droger wordt er zeker zo 1!
Ze zijn inderdaad wel een stukje duurder, maar daar krijg je dan ook veel voor terug!
pi_203424808
Hier staat de droger in de schuur. Kan alleen een bepaald type miele kopen want alle anderen doen het niet in de kou.
Buurvrouw heeft dus een andere en elke keer als het onder de 3 graden is, doet ie ut niet meer. Mijnus wel dus komt ze de boel bij mij drogen😄
Is er één met een waterreservoir en al oud, 17 jaar😅
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 29 januari 2022 @ 22:57:32 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203425228
Een warmtepompdroger zou het daar ook niet lekker doen. Die gebruikt lucht uit de omgeving voor het droogproces en een omgevingstemperatuur tussen 19 en 24 graden is dan optimaal.

Die van ons staat dus in een verwarmde ruimte.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203430418
Dan kan ik die sowieso afstrepen.
Zwager kocht een paar jaar geleden dezelfde als die wij hebben. Vroeg ernaar in de winkel en toen werd er gezegd dat dit het enige model was wat bij koude temperaturen blijft werken.
Buurvrouw had hetzelfde gevraagd en toen werd er gezegd dat het niet uitmaakt. Dus wel😐
Hoop ik wel dat dit type er niet uitgaat😅
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_203430428
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 11:56 schreef Donna het volgende:
Druk hier wel verder. :7
😆
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_203463716
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 11:31 schreef Donna het volgende:

[..]
Donkere was toevallig?
Potje HG 'wasmiddeltoevoeging voor stinkend wasgoed' is echt geweldig!
Of wasparfum.
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 20:39:40 #85
382129 crew  Donna
pi_203463918
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 20:24 schreef quirina het volgende:

[..]
Of wasparfum.
Wasparfum haalt de geur niet weg, maar maskeert het. En als het tegenzit is de combinatie van 'putlucht' plus wasparfum helemaal :r
pi_203467062
Riooltjesfris.
pi_203550536
Kom hier ook even binnen gevallen, hoi! Wat is nou jullie ultieme tip voor het verwijderen van schimmel in de voegen van de badkamer? Wij wonen nu een jaar in dit huis, maar de voegen zijn eigenlijk vanaf het begin al een doorn in het oog. Oranje voegen, zwarte schimmelplekken .. :r
Heb inmiddels de meeste tips van internet al geprobeerd, maar helemaal weg gaat het niet. Vermoedelijk omdat het een probleem is dat al jarenlang speelt. Dus, zijn er nog manieren om mijn voegen schoon te krijgen, of ben ik gedoemd tot het verven/opnieuw laten kitten van de voegen?
  Moderator maandag 7 februari 2022 @ 12:01:26 #88
382129 crew  Donna
pi_203551165
Alles van HG geprobeerd? :7

Mijn vriend is HG fan. Ik vind het stinken, dus schimmelreinigers etc. is zijn afdeling.
pi_203558459
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 11:21 schreef Beunhazin het volgende:
Kom hier ook even binnen gevallen, hoi! Wat is nou jullie ultieme tip voor het verwijderen van schimmel in de voegen van de badkamer? Wij wonen nu een jaar in dit huis, maar de voegen zijn eigenlijk vanaf het begin al een doorn in het oog. Oranje voegen, zwarte schimmelplekken .. :r
Heb inmiddels de meeste tips van internet al geprobeerd, maar helemaal weg gaat het niet. Vermoedelijk omdat het een probleem is dat al jarenlang speelt. Dus, zijn er nog manieren om mijn voegen schoon te krijgen, of ben ik gedoemd tot het verven/opnieuw laten kitten van de voegen?
Antikal in de voegen smeren en dan met een borsteltje aan de gang en daarna wegspoelen.
pi_203564380
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 12:01 schreef Donna het volgende:
Alles van HG geprobeerd? :7

Mijn vriend is HG fan. Ik vind het stinken, dus schimmelreinigers etc. is zijn afdeling.
Ja, maar de schimmel is té hardnekkig :')

quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:24 schreef quirina het volgende:

[..]
Antikal in de voegen smeren en dan met een borsteltje aan de gang en daarna wegspoelen.
Ga het straks proberen, dankjewel!
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 09:20:24 #91
382129 crew  Donna
pi_203564686
Jakkes, nou dan de tip van @quirina maar proberen. Ik ben wel fan van het resultaat van HG, dus als die zelfs niet werkt weet ik het ook niet meer.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 09:32:03 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203564839
Met HG in de badkamer toch wel eens te makkelijk gedacht dat het geen kwaad kon, maar dan bleken de tegels en de badkuip toch niet zo blij te worden van het goedje waarmee ik voegen en/of badrandkit behandelde. Als je het erop spuit om in te laten werken, loopt het naar beneden en dat laat het druipsporen na. Zie je als je onder een bepaalde hoek kijkt. Bleek weinig aan te doen, alleen wordt het met de tijd wel minder.

De schimmelreiniger doe ik sindsdien spaarzaam met een wattenstaafje op de kitrand. Voor de voegen heb ik nog niet echt iets gevonden, buiten dat oranje meestal duidt op kalk en dan werkt schoonmaakazijn wel aardig.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 9 februari 2022 @ 06:53:29 #93
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  woensdag 9 februari 2022 @ 06:55:17 #94
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_203577986
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 09:32 schreef Lienekien het volgende:
Met HG in de badkamer toch wel eens te makkelijk gedacht dat het geen kwaad kon, maar dan bleken de tegels en de badkuip toch niet zo blij te worden van het goedje waarmee ik voegen en/of badrandkit behandelde. Als je het erop spuit om in te laten werken, loopt het naar beneden en dat laat het druipsporen na. Zie je als je onder een bepaalde hoek kijkt. Bleek weinig aan te doen, alleen wordt het met de tijd wel minder.

De schimmelreiniger doe ik sindsdien spaarzaam met een wattenstaafje op de kitrand. Voor de voegen heb ik nog niet echt iets gevonden, buiten dat oranje meestal duidt op kalk en dan werkt schoonmaakazijn wel aardig.
Hmm ook wel gebruikt in een oude badkamer met dito tegels maar toen boeide het mij niet. Inderdaad agressief ngoedje. Voor het voegen ook niet goed volgens mij. Heb ook wel eens zo'n voegenstift gebruikt. Helpt ook tijdelijk prima :)
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 14:29:27 #95
382129 crew  Donna
pi_203583889
Ohja wij gebruiken het alleen op het plafond en dat gaat prima gelukkig. Maar het is sowieso erg chemisch spul. }:|
pi_203924135
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 11:31 schreef Donna het volgende:

[..]
Donkere was toevallig?
Potje HG 'wasmiddeltoevoeging voor stinkend wasgoed' is echt geweldig!
Die heb ik gekocht idd van de week..potje voor stinkende sportkleren die te lang in de tas hebben gezeten..helpt _O_ _O_ _O_

Weer frisse truien..5 euro nog wat voor zo een potje..
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 18:23:09 #97
382129 crew  Donna
pi_203925205
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 16:55 schreef Geerd het volgende:

[..]
Die heb ik gekocht idd van de week..potje voor stinkende sportkleren die te lang in de tas hebben gezeten..helpt _O_ _O_ _O_

Weer frisse truien..5 euro nog wat voor zo een potje..
Jaaa die is ook goed idd. Misschien is het zelfs wel hetzelfde spul in een andere verpakking. Fijn dat het gewerkt heeft! _O_
pi_203930986
Ik ga dat HGspul voor de was volgende week eens bestellen. Werd zo enthousiast van jullie dat ik het zelfs aan mijn man vertelde die vervolgens zo keek: :wtf: _O-
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_203933060
Bij het opvouwen van de was zag ik pas dat er lijmvlekken in een kindertrui zitten. Overal op internet lees ik dat je lijmvlekken moet verwijderen vóór je de kleding wast. Best jammer dus.
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 08:25:05 #100
382129 crew  Donna
pi_203933307
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 07:49 schreef Hupje het volgende:
Bij het opvouwen van de was zag ik pas dat er lijmvlekken in een kindertrui zitten. Overal op internet lees ik dat je lijmvlekken moet verwijderen vóór je de kleding wast. Best jammer dus.
Oh balen zeg. Misschien nog nagellakremover met aceton proberen?
pi_203934219
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 08:25 schreef Donna het volgende:

[..]
Oh balen zeg. Misschien nog nagellakremover met aceton proberen?
Het lijkt erop dat het gelukt is *O*
Even het drogen nog afwachten. Maar dat gaat vast lekker snel vandaag, met dit zonnetje heb ik de droogmolen buiten gezet *)
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 16:19:48 #102
382129 crew  Donna
pi_203938725
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:04 schreef Hupje het volgende:

[..]
Het lijkt erop dat het gelukt is *O*
Even het drogen nog afwachten. Maar dat gaat vast lekker snel vandaag, met dit zonnetje heb ik de droogmolen buiten gezet *)
Top! Met aceton of een andere manier?
pi_203938998
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 16:19 schreef Donna het volgende:

[..]
Top! Met aceton of een andere manier?
Met nagellak remover inderdaad ^O^
  Moderator maandag 14 maart 2022 @ 08:49:04 #104
382129 crew  Donna
pi_204072420
Ook mooi gebleven na het drogen @Hupje ?
pi_204078300
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 08:49 schreef Donna het volgende:
Ook mooi gebleven na het drogen @:Hupje ?
Ja, de trui is gered ^O^
pi_204091046
Dat HGspul is fantastisch!
Happy huisvrouw hier *O* en dat met een schoonmaakster. Hoewel ik niet kan uitsluiten dat zij bijdraagt aan mijn blijheid :+
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  Moderator dinsdag 15 maart 2022 @ 21:30:25 #107
382129 crew  Donna
pi_204093907
Over welk HG spul hebben we het? _O_
pi_204095068
Die voor de stinkende was ^O^
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  Moderator dinsdag 15 maart 2022 @ 22:37:35 #109
382129 crew  Donna
pi_204095180
Ohjaa dat is geweldig. 2+1 gratis bij de Appie deze week. w/
pi_204100397
Dat 3x kalkweg is ook superspul. Sprayen, ff laten intrekken en je veegt zo de kalk weg O+

...en in de bonus idd. Bestelde 1 ontstopper en 2x dat, bleek ik nog 2 flessen te hebben :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator donderdag 17 maart 2022 @ 07:26:38 #111
382129 crew  Donna
pi_204110370
Hahaha nou je kan even door nu!
pi_204156754
Om het wat soppig te houden, heeft iemand hier zo'n raamwisser waar je water en sop in doet en dan zo hup hup sjwoepsjwoep je raam mee doet? Bevalt het? Welk merk is aanrader en wat is een no go?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_204171622
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 17:44 schreef nectarientje het volgende:
Om het wat soppig te houden, heeft iemand hier zo'n raamwisser waar je water en sop in doet en dan zo hup hup sjwoepsjwoep je raam mee doet? Bevalt het? Welk merk is aanrader en wat is een no go?
Ik heb er een van karcher. Gebruik dat sprayflesje niet, heb niet het idee dat het écht schoonmaakt maar doe gewoon de ramen lappen en dan de wisser erover. Maakt goed droog alleen geeft toch wel es strepen. Al een keer dat rubber ervan vervangen maar dat hielp niet. Werkt wel beter dan een gewone wisser, iets minder strepen :Y
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_204173128
Hmm, ik moet zeggen dat ik het met wisser al nagenoeg streeploos krijg. Ik ben vooral benieuwd of je zo'n ding er nou sneller bijpakt dan het emmertje/sponsje/wisser verhaal.

Over stoeltjes in de tuin (TT), ik zat er vanmiddag hoor! *)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_204175535
Nou, sneller pak ik dat ding zeker niet :D. Ik lap de binnenboel niet kleddernat en met de zuigwisser heb je wel minder water vanaf de ramen. Dát vind ik al een voordeel :)

Tis echt heerlijk weer! Misschien dat ik morgen tijd heb om even op mijn stoeltje in de tuin te gaan zitten. Wel met een boek O+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_204176035
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 23:48 schreef Mushanga71 het volgende:
Nou, sneller pak ik dat ding zeker niet :D. Ik lap de binnenboel niet kleddernat en met de zuigwisser heb je wel minder water vanaf de ramen. Dát vind ik al een voordeel :)

Tis echt heerlijk weer! Misschien dat ik morgen tijd heb om even op mijn stoeltje in de tuin te gaan zitten. Wel met een boek O+
Oh, voor binnen klinkt dat zeker als een voordeel! Ik ben toch altijd wat voorzichtig met het laminaat. Buiten splishsplash ik er lustig op los *O*

Wij krijgen vandaag onze nieuwe tuinset bezorgd en vanwege de installatie van zonnepanelen is het fijner om beneden te werken dus ik zie eigenlijk wel mogelijkheden :7
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_204176915
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 06:36 schreef nectarientje het volgende:

[..]
Oh, voor binnen klinkt dat zeker als een voordeel! Ik ben toch altijd wat voorzichtig met het laminaat. Buiten splishsplash ik er lustig op los *O*

Wij krijgen vandaag onze nieuwe tuinset bezorgd en vanwege de installatie van zonnepanelen is het fijner om beneden te werken dus ik zie eigenlijk wel mogelijkheden :7
Jup, hier ook. Buiten kliederen, binnen liever geen druppel op de vensterbank :D Daar is dit ding echt wel ideaal voor.

Oeh, nieuwe tuinset! Nou, buiten werken met dit weer is eigenlijk niet eens werken, dussuh ;) Veel plezier ermee :)
Kijk al een tijdje voor een nieuwe tuintafel. Maar kan niks vinden wat niet te groot is en heel het jaar onderhoudsvrij buiten kan staan. Loop vast nog wel es tegen de goeie aan. Ooit :s)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 08:16:02 #118
382129 crew  Donna
pi_204966793
Voor de wasmiddel en wasverzachter fans onder ons, volgende week verschillende merken 2+3 of 2+4 gratis bij de AH.
pi_205070732
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 08:16 schreef Donna het volgende:
Voor de wasmiddel en wasverzachter fans onder ons, volgende week verschillende merken 2+3 of 2+4 gratis bij de AH.
Die actie was er pas geleden ook, meteen besteld. Voortaan eerst maar es kijken wat de voorraad is want nu staan er 8 flessen wasverzachter :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205074951
Volgende week in de bonus bij appie 4 pakken pampers voor 25 euro. Voor degenen die nog in de luiers zitten :s)

Edit: ook bij oud gepost, is passender :+

[ Bericht 26% gewijzigd door Mushanga71 op 17-06-2022 15:57:30 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 16 juli 2022 @ 12:55:31 #121
342418 VKV
Plausibel
pi_205358723
Hier iemand toevallig ervaring met een goede stoomreiniger? Eentje die goed in de hoekjes komt en echt goed schoonmaakt?
  Moderator zaterdag 16 juli 2022 @ 14:56:52 #122
382129 crew  Donna
pi_205359632
Nee geen idee sorry!
pi_205361743
Wel met een slechte stoomreiniger. Had er een gekocht, expliciet gevraagd of ie geen strepen op mn tegelvloer zou maken. Nee hoor, streeploos, werd er gezegd. Nou, ammehoela. En streperige ravage en het kostte me tig om al die strepen weer te verwijderen. Dus teruggebracht en nooit weer aan begonnen. Kan je dus ook niet helpen, sorry :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205365387
quote:
80s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 12:55 schreef VKV het volgende:
Hier iemand toevallig ervaring met een goede stoomreiniger? Eentje die goed in de hoekjes komt en echt goed schoonmaakt?
Gele dasty en een tandenborstel kom je veel verder mee. Stoomreinigers zijn kut, tenzij je een dure van Kärcher koopt.
pi_205407677
Of bij gladde tegels/vloer zo'n glaskrabbertje. Werkt prima.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 6 september 2022 @ 09:47:15 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205863750
Deze maar weer even een schopje gegeven.

N.a.v. het topic over je ventilator schoonmaken, heb ik vandaag maar weer eens nieuwe filters besteld voor de stofzuiger. Die waren viessss! :X

Het is nog een ouderwetse stofzuiger met zak. We zijn ons wel langzaam in het verdiepen in een opvolger. Liefst zonder snoer, zonder zak.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205869689
Hier laatst het filter van de Siemens maar es uitgespoeld, was ook goor :r Wist alleen niet dat die bestelbaar waren. Net op de site geloerd.
De miele heeft een vervangbaar filter en die zitten bij de stofzuiger zakken.
Heb overigens het merk van ah en dan in de bonus, 2 pakken voor 5 euro.

Maar zonder zak? Moet er niet aan denken. Steeds leeggooien en schoonmaken, brrrrr.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator dinsdag 6 september 2022 @ 19:20:43 #128
382129 crew  Donna
pi_205869962
Ik heb via Freeviews en Reviewclub al heel wat zakloze en snoerloze stofzuigers mogen testen, maar bij allemaal is de zuigkracht niet om naar huis te schrijven.
pi_205870137
Wij hebben een Dyson snoerloos en zakloos en die zuigt als een tierelier.
  Moderator dinsdag 6 september 2022 @ 19:50:09 #130
382129 crew  Donna
pi_205870511
Op Dyson na idd. M'n schoonouders hebben er 1 en daarvan kan ik zeggen, die zuigt wel goed.
Alleen heeft Dyson zo'n intens geluid waar ik niet aan kan wennen.
  Moderator zaterdag 24 september 2022 @ 10:38:40 #131
382129 crew  Donna
pi_206084380
Lokroep voor iedereen in de OUD sc die het nu over schoonmaken heeft.

:R
pi_206088075
:D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator zaterdag 24 september 2022 @ 18:28:15 #133
382129 crew  Donna
pi_206088151
Werkt niet.
pi_206088702
Haha. Schoonmaken is eigenlijk ook helemaal niet leuk :P
pi_206090499
Nope, maar de was wel 8-)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_206091303
Meer een noodzakelijk kwaad :')
pi_206094639
Dat dan weer wel :D
Zit nu een was in de machine, btw :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 10:41:28 #138
382129 crew  Donna
pi_206095232
Was vouwen vind ik echt vreselijk.
pi_206098374
Sokken rollen, das pas kut. Doet zoon O+ Hij 'vergat' het steeds dus deed ik het zelf. Tot zoon zn sokken bij zn pa in de la vond en vice versa omdat ik geen wijs meer word van alle zwarte sneaker sokken met verschillende logo's :') :P
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 19:28:29 #140
382129 crew  Donna
pi_206099808
Rollen?
pi_206100066
Ik vouw een paar sokken op elkaar en trek de buitenste dan binnenstebuiten over de andere helft heen.
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 19:56:53 #142
382129 crew  Donna
pi_206100202
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 19:47 schreef Hupje het volgende:
Ik vouw een paar sokken op elkaar en trek de buitenste dan binnenstebuiten over de andere helft heen.
Ja ik ook, maar dat valt voor mij ook onder was vouwen. :7
pi_206102282
Wij noemen het sokken rollen. Geen idee waarom :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 00:05:01 #144
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_206159930
dit is wel een hele slowe slowchat :o :P
Same shit, different day
SC hopper present
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 07:41:42 #145
382129 crew  Donna
pi_206160785
Soppen is niet populair.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:33:18 #146
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206160920
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 07:41 schreef Donna het volgende:
Soppen is niet populair.
Of is niet iets dat tot dagelijks gekwebbel aanzet.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:14:26 #147
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_206170312
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 07:41 schreef Donna het volgende:
Soppen is niet populair.
Raar wel eigenlijk :o
Same shit, different day
SC hopper present
pi_206721699
Ik heb alweer een koekenpan die na een jaar aanbakt :{ Ik hoopte dat de vorige overleed door de vaatwasser, maar deze koekenpan heb ik altijd met de hand afgewassen (wel met een afwasborstel) en mijn eten blijft er nu toch weer aan plakken.
Ligt het misschien toch aan mijn manier van koken :')
pi_206804945
Ik kocht een paar jaar geleden een wok (of hapjespan want er zit een deksel bij) van tefal bij ah met 50% korting. Betaalde een paar 10tjes en hij werkt nog steeds prima. En ik laat nogal es wat aanbranden :')
Hiervoor altijd 2 stuks van ikea voor weinig en die kiepte ik dan weg zodra die gingen aanbakken.
En ik behandel al mijn pannen hetzelfde: meteen na het gebruiken onder de hete kraan, afwasborstel met een beetje afwasmiddel er doorheen en de zijkanten drogen met het vaatdoekje en dan flikker ik ze weer in de kast. Niet de beste manier maar ik haat gebruikte pannen in de keuken :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 17:29:50 #150
382129 crew  Donna
pi_206805039
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 17:06 schreef Hupje het volgende:
Ik heb alweer een koekenpan die na een jaar aanbakt :{ Ik hoopte dat de vorige overleed door de vaatwasser, maar deze koekenpan heb ik altijd met de hand afgewassen (wel met een afwasborstel) en mijn eten blijft er nu toch weer aan plakken.
Ligt het misschien toch aan mijn manier van koken :')
Mijn vriend heeft het ook altijd, met dezelfde pannen als die ik gebruik en ik heb het niet. :P
pi_206805855
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 17:29 schreef Donna het volgende:

[..]
Mijn vriend heeft het ook altijd, met dezelfde pannen als die ik gebruik en ik heb het niet. :P
Wat doe jij dan anders?
Ik hoop iets te leren, er valt bijv geen gepaneerd vlees of pannenkoek meer te bakken in mijn pan :(
pi_206832425
Ik blijk geen tefal maar een brabantiapan te hebben. Wist ik veel :') Verklaart misschien wel dat ik deze nog niet vertieft heb. Is nu een jaar of 3 oud, geloof ik en er zit nog geen krasje of zo op.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator zaterdag 26 november 2022 @ 20:26:01 #153
382129 crew  Donna
pi_206833056
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 18:29 schreef Hupje het volgende:

[..]
Wat doe jij dan anders?
Ik hoop iets te leren, er valt bijv geen gepaneerd vlees of pannenkoek meer te bakken in mijn pan :(
Hij heeft weinig tot geen geduld en zet het vuur (of in ons geval de inductie) altijd heel hoog. Zijn gebakken eieren zitten ook altijd aan de pan vast en de mijne niet.
pi_206833154
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 20:26 schreef Donna het volgende:

[..]
Hij heeft weinig tot geen geduld en zet het vuur (of in ons geval de inductie) altijd heel hoog.
O-) Ik ben wel een haastkok, ja :@
Er is toch ook niks leuks aan koken doordeweeks met hongerige kinderen :(
  Moderator zaterdag 26 november 2022 @ 20:38:40 #155
382129 crew  Donna
pi_206833281
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 20:31 schreef Hupje het volgende:

[..]
O-) Ik ben wel een haastkok, ja :@
Er is toch ook niks leuks aan koken doordeweeks met hongerige kinderen :(
Haha. Misschien is dat het dan?
De ergernis van aanbakken is mij groter dan de ergernis van hongerige kinderen. :9
pi_206834757
Hey klushelden. Ik hoop dat jullie ervaring met een bouwdepot hebben en hoe jullie met de laatste euro’s uit het depot zijn omgegaan.

Bij de koop van de woning had de bank met de hypotheekverstrekker een verdeling in rubrieken gemaakt over het afmaken van de nieuwbouwwoning. Dus w voor badkamer, x voor keuken, y voor woonkamer, nog paar posten en dan z mega post overig. Hebben we niks in aangepast, kon weken duren en succes niet gegarandeerd.

Einde van het bouwdepot is in zicht en eigenlijk zit er alleen nog geld in de badkamer pot maar we hebben nu een joekel van de tuinman ontvangen. Om de rubriek aan te laten passen kost dat 11 dagen en ik begrijp de noodzaak niet zo goed.

Wij kunnen het ook uit de spaarrekening betalen en het depot niet opmaken, maar dat was niet de bedoeling en dan doen we het om de verkeerde reden. Wat is wijsheid, hoe deden jullie dat?
  zaterdag 26 november 2022 @ 22:26:17 #157
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206835147
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 21:56 schreef opgebaarde het volgende:
Hey klushelden. Ik hoop dat jullie ervaring met een bouwdepot hebben en hoe jullie met de laatste euro’s uit het depot zijn omgegaan.

Bij de koop van de woning had de bank met de hypotheekverstrekker een verdeling in rubrieken gemaakt over het afmaken van de nieuwbouwwoning. Dus w voor badkamer, x voor keuken, y voor woonkamer, nog paar posten en dan z mega post overig. Hebben we niks in aangepast, kon weken duren en succes niet gegarandeerd.

Einde van het bouwdepot is in zicht en eigenlijk zit er alleen nog geld in de badkamer pot maar we hebben nu een joekel van de tuinman ontvangen. Om de rubriek aan te laten passen kost dat 11 dagen en ik begrijp de noodzaak niet zo goed.

Wij kunnen het ook uit de spaarrekening betalen en het depot niet opmaken, maar dat was niet de bedoeling en dan doen we het om de verkeerde reden. Wat is wijsheid, hoe deden jullie dat?
Dit is de SOP slowchat. Lijkt me niet de plek voor je vraag.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206835378
lol wat een oen
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 11:55:44 #159
382129 crew  Donna
pi_207403210
Kerstboom eruit, kamerplant erin?

Zijn jullie al druk aan het nieuwjaarssoppen?
pi_207403460
De kerstboom mag wachten op Driekoningen!

Wel aan de poets (en opruim), maar dat komt omdat ik deze week nog vakantie heb (en dus tijd). Niet omdat het nieuwe jaar begonnen is.
  Spellchecker dinsdag 3 januari 2023 @ 17:03:30 #161
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207406477
Ik zat net in de Wibrafolder te kijken en kom reclame tegen van Pinkstuff

Had er nog nooit van gehoord .....

Wie gebruikt het, waarvoor, en is het zijn geld waard?
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 17:15:00 #162
382129 crew  Donna
pi_207406546
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:03 schreef maily het volgende:
Ik zat net in de Wibrafolder te kijken en kom reclame tegen van Pinkstuff

Had er nog nooit van gehoord .....

Wie gebruikt het, waarvoor, en is het zijn geld waard?
Das wel een gehyped product ja. Ik heb het nog niet geprobeerd. Wel op het punt van kopen gestaan, maar niet gedaan haha.
pi_207412116
Is toch quick and brite van vroeger?
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 12:33:49 #164
382129 crew  Donna
pi_207583685
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 22:23 schreef quirina het volgende:
Is toch quick and brite van vroeger?
Echt?!
  maandag 16 januari 2023 @ 13:02:16 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207584123
Pink stuff niet geprobeerd.

Heb van de Wibra nu wel een Scrub Daddy en een Scrub Mommy. Daddy doet de keuken, Mommy de badkamer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207747719
Net m’n matras gereinigd met een tapijtreiniger. Ik heb hem pas tien maanden, verschoon elke drie dagen mijn beddengoed en ga er altijd vers gedoucht in liggen.

Ik raad iedereen aan om dit elke zes maanden te doen :r :r :r

Water was gewoon bruin de eerste twee rondes :r
pi_207748715
He gets, dat soort dingen wil ik niet weten :D
pi_207750016
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 16:27 schreef Hupje het volgende:
He gets, dat soort dingen wil ik niet weten :D
Jawel dat wil je wel. Huphup naar de Gamma en je matras schoon maken 😂
  zaterdag 28 januari 2023 @ 19:52:14 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207751184
Kan me niet voorstellen dat dat echt vuil en viezigheid was.

Elke drie dagen je beddengoed verschonen is ook wel rijkelijk vaak.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207772118
Daarom zijn matrasbeschermers zo handig 8-)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_207836725
Mijn vlekkenwonder heeft een whiteboard stift vlek in zijn kleding gekregen. Water en vlekkenmiddel tegen stift/stempelinkt helpt tot nu toe niet. Tips?
pi_207880877
quote:
86s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 19:52 schreef Lienekien het volgende:
Kan me niet voorstellen dat dat echt vuil en viezigheid was.

Elke drie dagen je beddengoed verschonen is ook wel rijkelijk vaak.
Twee keer per week is zat hoor.
  maandag 6 februari 2023 @ 16:58:38 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207880940
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 16:55 schreef quirina het volgende:

[..]
Twee keer per week is zat hoor.
Steek je nu de draak met me?
The love you take is equal to the love you make.
pi_207881009
Nee hoor. In bed doe je slapen en nöken dus dat moet je wel fris houden.
Woensdag en Zaterdag schoon bedje.
  maandag 6 februari 2023 @ 17:30:20 #175
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207881352
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 17:03 schreef quirina het volgende:
Nee hoor. In bed doe je slapen en nöken dus dat moet je wel fris houden.
Woensdag en Zaterdag schoon bedje.
Gezien mijn eerdere reactie dat ik eens per drie dagen rijkelijk vaak vind, weet je mijn reactie al.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 6 februari 2023 @ 20:23:14 #176
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_207960155
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 20:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik vind twee keer in de week je hele bed verschonen wel veel eigenlijk
Hangt toch ook een beetje van het weer af :) in de zomer vaker dan in de winter
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_207960186
Vraagje: staan jullie schoenen in huis toe?
Ik vind dat echt vies :@ alleen laatst hoorde mijn buurman me aan iemand vragen of de schoenen uit konden en kreeg van de buurman te horen dat het raar/onbeleefd is?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_207960615
Nee geen schoenen hier in huis.
gastenpantoffels aandoen.
pi_207960643
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 01:46 schreef quirina het volgende:
Nee geen schoenen hier in huis.
gastenpantoffels aandoen.
Die heb ik ook in verschillende maten en ik waarschuw van te voren, dus het is geen verrassing
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 12 februari 2023 @ 02:17:22 #181
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_207960903
Ik doe zelf als eerste m'n schoenen uit als ik binnen kom, maar verwacht dat niet van gasten
Same shit, different day
SC hopper present
  zondag 12 februari 2023 @ 02:18:23 #182
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_207960906
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 00:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vraagje: staan jullie schoenen in huis toe?
Ik vind dat echt vies :@ alleen laatst hoorde mijn buurman me aan iemand vragen of de schoenen uit konden en kreeg van de buurman te horen dat het raar/onbeleefd is?
Waarom vies, je likt de grond toch niet ofzo, regelmatig je grond schoonhouden, dikke prima
Same shit, different day
SC hopper present
pi_207960959
Buitenvuil hoort niet in huis. Regen, zand, etc... En er lopen dieren buiten... Ik wil geen zwarte sokken en elke dag moeten dweilen. Eens per week is de max. Dus geen schoenen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_208092971
Ja hoi. Ik keek Get organized - the Home Edition op Netflix. En toen ging ik mijn voorraadkast opruimen. Helaas bleek precies deze week de (grote) pompoen een zacht plekje te krijgen. Dus ik ben na het avondeten 1,5u bezig geweest met pompoen snijden, blancheren en invriezen (en soep maken).

Nu ligt er dus nog een stapel spullen naast de kast die morgen nog een ander plekje moeten krijgen, daar heb ik nu geen puf meer voor -O-
pi_208093066
Ai..
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 21:09:19 #186
382129 crew  Donna
pi_208093120
Oeps.
pi_208093130
Dat is minder
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_208093148
Ja weet je als je ondanks je vermoeidheid toch even doorzet en even opruimt krijg je daar zoveel meer voor terug in de vorm van tevredenheid en goede energie.
pi_208093225
Het is net alsof je de was doet ophangt en droogt en vervolgens de was niet opvouwen en in de kast liggen.
Het is dan gewoon niet af.
Waarmee je begint gewoon afronden ondanks bobbeltjes in de weg en je bent zoveel meer tevreden.
pi_208094772
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:11 schreef quirina het volgende:
Ja weet je als je ondanks je vermoeidheid toch even doorzet en even opruimt krijg je daar zoveel meer voor terug in de vorm van tevredenheid en goede energie.
Op zich klopt dat, maar ik had ook nog een vriend en een serie die we verder zouden kijken O-)
pi_208094788
Was opvouwen en in de kast leggen is wat mij betreft trouwens een aparte taak die los staat van het wassen en ophangen :P
pi_208170196
Geen apart topic waard. Schoenen poetsen, wie doet dat nog? En hoe vaak?

Ik veel te weinig :@ Denk er vaak niet aan. En dan zijn mijn schoenen afgesleten en niet meer mooi.
Maar nu had ik een nieuw paar (zwarte) leren schoenen ingelopen en ze meteen de eerste maand al gepoetst. Ik ga proberen om deze netjes te houden.
  Moderator maandag 27 februari 2023 @ 19:56:00 #193
382129 crew  Donna
pi_208170262
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:53 schreef Hupje het volgende:
Geen apart topic waard. Schoenen poetsen, wie doet dat nog? En hoe vaak?

Ik veel te weinig :@ Denk er vaak niet aan. En dan zijn mijn schoenen afgesleten en niet meer mooi.
Maar nu had ik een nieuw paar (zwarte) leren schoenen ingelopen en ze meteen de eerste maand al gepoetst. Ik ga proberen om deze netjes te houden.
Ik heb 2 paar schoenen die ik eens per 2 weken poets als ik ze regelmatig draag. Zijn mooie zwarte leren boots, maar ik ben zo onhandig dat de neuzen altijd een beetje slijten. Zo kan ik dat verdoezelen he haha. :7
pi_208197248
Ik draag skechers en als die vies zijn, gooi ik ze in de wasmachine :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator zondag 12 maart 2023 @ 12:34:55 #195
382129 crew  Donna
pi_208342297
Was opvouw horror. :R
pi_208342594
Nou als je het op de Marie Kondo manier doet en je kasten overzichtelijk houd is het zo gedaan.
  Moderator zondag 12 maart 2023 @ 13:15:53 #197
382129 crew  Donna
pi_208342665
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 13:09 schreef quirina het volgende:
Nou als je het op de Marie Kondo manier doet en je kasten overzichtelijk houd is het zo gedaan.
Het zou al schelen als ik het gewoon wat vaker deed. :P

Marie Kondo is wel heel bevredigend ja. :Y
pi_208343393
Ik word juist kriegel an Marie Kondo, heb altijd zo'n "waar bemoei je je mee"-gevoel bij haar.
Maar ik heb geen moeite met een huis naar mijn smaak netjes maken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:50:32 #199
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208565795
Hmm volgens mij kan dit subforum wel weer opgedoekt worden @Danny :D Het idee was zo leuk!
pi_208567669
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:50 schreef Morgane89 het volgende:
Hmm volgens mij kan dit subforum wel weer opgedoekt worden @:Danny :D Het idee was zo leuk!
Slowwwwwchat en een slowwwwwsubforum :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator dinsdag 28 maart 2023 @ 15:53:31 #201
382129 crew  Donna
pi_208568239
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:50 schreef Morgane89 het volgende:
Hmm volgens mij kan dit subforum wel weer opgedoekt worden @:Danny :D Het idee was zo leuk!
Niemand wil het over soppen hebben.
pi_208569878
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 15:53 schreef Donna het volgende:

[..]
Niemand wil het over soppen hebben.
Jawel. Slowwwwsoppen 8-)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator dinsdag 28 maart 2023 @ 21:47:04 #203
382129 crew  Donna
pi_208572717
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:33 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jawel. Slowwwwsoppen 8-)
Heel slow ja.
  Moderator dinsdag 28 maart 2023 @ 22:23:31 #204
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_208573251
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:33 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jawel. Slowwwwsoppen 8-)
Ik krijg hier heel vreemde ideeën bij, het is natuurlijk ook ergens wel een vorm van klussen :X
  Moderator dinsdag 28 maart 2023 @ 22:26:08 #205
382129 crew  Donna
pi_208573288
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 22:23 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Ik krijg hier heel vreemde ideeën bij, het is natuurlijk ook ergens wel een vorm van klussen :X
Ohnee. Niet dat woord in die context.
pi_208579152
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 22:23 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Ik krijg hier heel vreemde ideeën bij, het is natuurlijk ook ergens wel een vorm van klussen :X
:D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator woensdag 29 maart 2023 @ 18:20:13 #207
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_208584546
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 18:20 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
A dirty mind ...
Neh :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208584719
Hup hup aan de voorjaarsschoonmaak!


Dertig dagen poetsen mensen!
pi_208584852
Echt niet😖
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_209372849
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:39 schreef quirina het volgende:
Hup hup aan de voorjaarsschoonmaak!


Dertig dagen poetsen mensen!
Heb je 't 30 dagen volgehouden? ;)
pi_209372856
Ik hou van de geur van wasgoed dat buiten gedroogd heeft O+
Maar dat kan nu niet, want vriend stikt van de hooikoorts -O- Zo jammer dit.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 30 juli 2023 @ 23:44:52 #213
269689 crew  Viv
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')