abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200894286
Ik wil graag starten met indoor fietsen. Ik moet alles nog aanschaffen. Klopt het dat alleen de ketting belangrijk is en dat de rest goedkoop materiaal kan zijn? De fiets hoeft niet naar buiten.
pi_200894344
Als je er toch niet op gaat fietsen, kun je dan niet beter een hometrainer kopen die met zwift verbonden kan worden?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_200894361
Misschien heb ik nog nooit op een goede hometrainer gezeten, maar ik vind ze tot nu toe allemaal vervelend fietsen. Anders dan een fietst.
pi_200894699
Oke dat kan,

Maar nee, de fiets zelf hoeft niks bijzonders te zijn. Voor zwift maakt het geen donder uit of jij op een carbon Pinarello frame zit van duizenden euros of een aluminium decathlon frame van een paar honderd.

Afhankelijk van wel apparaat je wil kopen zul je natuurlijk wel moeten kijken of de fiets hier bij past. Dit geldt dan met name voor de achteras en de cassette.
pi_200894920
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:58 schreef gianni61 het volgende:
Oke dat kan,

Maar nee, de fiets zelf hoeft niks bijzonders te zijn. Voor zwift maakt het geen donder uit of jij op een carbon Pinarello frame zit van duizenden euros of een aluminium decathlon frame van een paar honderd.

Afhankelijk van wel apparaat je wil kopen zul je natuurlijk wel moeten kijken of de fiets hier bij past. Dit geldt dan met name voor de achteras en de cassette.
Dat is een goede tip! Daar had ik nog niet over nagedacht!

Zou dat een probleem zijn bij een damesfiets ( ik ben vrij klein 1.55)
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:25:09 #6
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_200894984
Ligt een beetje aan de fietstrainer, heb je iets op het oog?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_200895163
https://www.12gobiking.nl/tacx-neo-2t-fietstrainer

Ik ben naar deze aan het kijken. Ik ga eerst even kijken of ik ben ergens kan uitproberen.
pi_200897547
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 16:18 schreef Marloesjuh52 het volgende:

[..]
Dat is een goede tip! Daar had ik nog niet over nagedacht!

Zou dat een probleem zijn bij een damesfiets ( ik ben vrij klein 1.55)
Dat wordt een redelijk kleine fiets dan. maar dat maakt op zich niet uit.

Bij de tacx uit jouw link moet je zelf de cassette nog bij kopen, die zal dan hetzelfde moeten zijn als die van je fiets (meestal een shimano blokje van 11 versnellingen).
Quick release en steekas kan allebei bij die tacx. Quick release zal meestal iets goedkoper zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')