abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200882706
Underlying Medical Conditions and Severe Illness Among 540,667 Adults Hospitalized With COVID-19

Introduction

Severe COVID-19 illness in adults has been linked to underlying medical conditions. This study identified frequent underlying conditions and their attributable risk of severe COVID-19 illness.

Methods

We used data from more than 800 US hospitals in the Premier Healthcare Database Special COVID-19 Release (PHD-SR) to describe hospitalized patients aged 18 years or older with COVID-19 from March 2020 through March 2021. We used multivariable generalized linear models to estimate adjusted risk of intensive care unit admission, invasive mechanical ventilation, and death associated with frequent conditions and total number of conditions.

Results

Among 4,899,447 hospitalized adults in PHD-SR, 540,667 (11.0%) were patients with COVID-19, of whom 94.9% had at least 1 underlying medical condition. Essential hypertension (50.4%), disorders of lipid metabolism (49.4%), and obesity (33.0%) were the most common. The strongest risk factors for death were obesity (adjusted risk ratio [aRR] = 1.30; 95% CI, 1.27–1.33), anxiety and fear-related disorders (aRR = 1.28; 95% CI, 1.25–1.31), and diabetes with complication (aRR = 1.26; 95% CI, 1.24–1.28), as well as the total number of conditions, with aRRs of death ranging from 1.53 (95% CI, 1.41–1.67) for patients with 1 condition to 3.82 (95% CI, 3.45–4.23) for patients with more than 10 conditions (compared with patients with no conditions).

Conclusion

Certain underlying conditions and the number of conditions were associated with severe COVID-19 illness. Hypertension and disorders of lipid metabolism were the most frequent, whereas obesity, diabetes with complication, and anxiety disorders were the strongest risk factors for severe COVID-19 illness. Careful evaluation and management of underlying conditions among patients with COVID-19 can help stratify risk for severe illness.

https://www.cdc.gov/pcd/issues/2021/21_0123.htm

1/3e van de mensen die worden opgenomen hebben overgewicht :N

Maar laten we vooral blijven doen alsof een mRNA-behandelmethode de beste weg uit de crisis is.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_200882975
quote:
4s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:
1/3e van de mensen die worden opgenomen hebben overgewicht :N

Maar laten we vooral blijven doen alsof een mRNA-behandelmethode de beste weg uit de crisis is.
Dit is toch allerminst nieuws? Ik dacht eigenlijk dat het veel meer was dan dat. 1/3 lijkt me weinig. Hoeveel mensen in Amerika hebben er immers wel geen overgewicht?
pi_200883026
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hoeveel mensen in Amerika hebben er immers wel geen overgewicht?
Percent of adults aged 20 and over with overweight, including obesity: 73.6% (2017-2018)

Je pist in je broek van het lachen.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_200883057
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:10 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Percent of adults aged 20 and over with overweight, including obesity: 73.6% (2017-2018)

Je pist in je broek van het lachen.
Hoe kan het dan dat volgens de TS, maar een 1/3 overgewicht heeft?
pi_200883071
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Oh sorry, 73% van de inwoners van de states in 17-18 heeft overgewicht. Niet het aantal opnames.

https://www.cdc.gov/nchs/fastats/obesity-overweight.htm
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_200883122
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:12 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Oh sorry, 73% van de inwoners van de states in 17-18 heeft overgewicht. Niet het aantal opnames.

Ja, dat had ik al begrepen. Maar als overgewicht geen risico zou zijn, maar ook geen positieve factor, dus neutraal dan zou je toch verwachten dan 73% van de ernstige covid gevallen overwicht heeft. Toch zijn het er volgens de TS meer 33%.

Raarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
pi_200883182
Wel toevallig dat zoveel mensen hier dan meerdere superextreemgezonde 20'ers kennen die echt kapotdood waren van hun aanvaring met de rona
pi_200883777
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:18 schreef Grems het volgende:
Wel toevallig dat zoveel mensen hier dan meerdere superextreemgezonde 20'ers kennen die echt kapotdood waren van hun aanvaring met de rona
Je bedoelt het sarcastisch, maar ik ken echt meerderen ja.
Maar ook een iemand die uiteindelijk niet in ziekenhuis opgenomen is maar het wel heel zwaar gehad heeft, en nog steeds. Maar hij is niet in ziekenhuis opgenomen, dus zal voor de statistieken niet mee doen.

Was overigens grappig genoeg iemand die altijd erg lacherig deed over corona, niet dat ik hem dat dit verloop gun hoor, zo bedoel ik het niet.
pi_200883839
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:12 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

what the woke. Wat een land is het ook zeg.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_200884576
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:49 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je bedoelt het sarcastisch, maar ik ken echt meerderen ja.
Maar ook een iemand die uiteindelijk niet in ziekenhuis opgenomen is maar het wel heel zwaar gehad heeft, en nog steeds. Maar hij is niet in ziekenhuis opgenomen, dus zal voor de statistieken niet mee doen.

Was overigens grappig genoeg iemand die altijd erg lacherig deed over corona, niet dat ik hem dat dit verloop gun hoor, zo bedoel ik het niet.
Ik ken 2 mensen die twee weken zwaar last hebben gehad van Corona en 2 die zwaar nadelige gevolgen hebben overgehouden na vaccinatie. De laatste 2 waren al wat ouder.

En nu?
pi_200884950
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Iets meer info hierover:

Stark link between obesity and Covid deaths revealed

WHO-backed report concludes that 9 out of 10 fatalities have occurred in countries with high obesity levels

Nine out of 10 deaths from coronavirus have occurred in countries with high obesity levels, according to World Health Organization-backed research that sets out the stark correlation between excessive weight and lives lost to the disease.

The study from the World Obesity Federation (WOF), which represents scientists, medical professionals and researchers from more than 50 regional and national obesity associations, showed mortality rates were 10 times higher where at least 50 per cent of the population was overweight.

It offers fresh insight into why people in some countries die at far greater rates after catching the virus than in others.

Age has been seen as the biggest predictor for severe outcomes, which has led to priority being given to older people in most countries’ Covid-19 vaccine rollouts. But the WOF said its report “shows for the first time that overweight populations come a close second”. It is now calling for this group to be prioritised for immunisation.

COR / Dikke mensen overlijden veel sneller aan Corona
pi_200945583
Waarom zijn trouwens deze ongezonde mensen geen wappies? Het zijn juist de grootste wappies!

Wie pleurt er nou chips en snoep en cola en allerlei andere ongezonde shit in z'n lichaam en verwacht dat alles dan op en top is met de gezondheid van je lichaam? Hallo!!! :W

Als je je eigen huis gaat bouwen, dan gebruik je toch ook geen cola of chocomel om je specie te mengen? :')
pi_201576154
Ook niet onbelangrijk om te vergeten:

3) Median age of Covid-19 deaths per country
Half of all deaths were below, half were above the median age.

Country- Median age

Australia - 82 years
Austria - 82 years
Belgium - 86 years
Brazil - 70 years
Canada - 86 years
England - 82 years
France - 84 years
Germany - 83 years
Italy - 82 years
South Africa - 62 years
Spain - 82 years
Sweden - 84 years
Switzerland - 86 years
USA - 78 years

https://swprs.org/studies-on-covid-19-lethality/#age
pi_201576467
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:18 schreef Grems het volgende:
Superextreem gezond en obesitas zijn allebei risicofactoren blijkbaar.

Het beste kan je dus gewoon normaal leven blijkbaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201576639
Mijn collega van 54 jaar is vorige maand, na twee weken IC overleden aan corona.
Hij had "onderliggend lijden" namelijk een milde spierziekte. Hij werkte gewoon 40 uur per week en was nooit ziek.
Feit is, met zijn milde spierziekte had hij wel 100 kunnen worden.

We lezen vaak dat mensen met onderliggend lijden dus sterven aan Covid maar veel van die mensen hadden gewoon oud kunnen worden. Daarnaast lopen er ook mensen rond die niet weten dat ze onderliggend lijden hebben.
Daarnaast weet je gewoon niet van te voren hoe je lichaam op een covid infectie reageert. Ook gezonde mensen kunnen ernstig ziek worden of chronische klachten eraan overhouden.
pi_201576824
Anxiety / angststoornis is ook een reden om ernstiger Covid te krijgen?

Waar heeft dat dan mee te maken? De stress die het lichaam heeft van de angst? Of zijn obese mensen, met onderliggend klachten, ook vaker 'anxious'?
pi_201576950
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:39 schreef matigeuser het volgende:
Anxiety / angststoornis is ook een reden om ernstiger Covid te krijgen?

Waar heeft dat dan mee te maken? De stress die het lichaam heeft van de angst? Of zijn obese mensen, met onderliggend klachten, ook vaker 'anxious'?
Huidskleur ook, armoede ook. "Alleen maar dikke en zieke mensen" is echt zo misleidend en kort door de bocht.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_201577605
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:

3) Median age of Covid-19 deaths per country
Half of all deaths were below, half were above the median age.

Country- Median age

Australia - 82 years
Austria - 82 years
Belgium - 86 years
Brazil - 70 years
Canada - 86 years
England - 82 years
France - 84 years
Germany - 83 years
Italy - 82 years
South Africa - 62 years
Spain - 82 years
Sweden - 84 years
Switzerland - 86 years
USA - 78 years

https://swprs.org/studies-on-covid-19-lethality/#age
Dit is veelal MET maatregelen actief. Maar ik kon er ook niet exact uithalen over welke tijslijn deze gegevens exact komt.
Dit is sterfte, niet opnames.
  donderdag 30 september 2021 @ 17:00:35 #19
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201580589
De voornaamste onderliggende klacht op dit moment is niet gevaccineerd zijn.
pi_201580870
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 17:00 schreef mcmlxiv het volgende:
De voornaamste onderliggende klacht op dit moment is niet gevaccineerd zijn.
Terechte klacht.
pi_201583594
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:27 schreef Bloem75 het volgende:
Mijn collega van 54 jaar is vorige maand, na twee weken IC overleden aan corona.
Hij had "onderliggend lijden" namelijk een milde spierziekte. Hij werkte gewoon 40 uur per week en was nooit ziek.

We lezen vaak dat mensen met onderliggend lijden dus sterven aan Covid maar veel van die mensen hadden gewoon oud kunnen worden. Daarnaast lopen er ook mensen rond die niet weten dat ze onderliggend lijden hebben.
Daarnaast weet je gewoon niet van te voren hoe je lichaam op een covid infectie reageert. Ook gezonde mensen kunnen ernstig ziek worden of chronische klachten eraan overhouden.
Het is zeker mogelijk, maar is wel degelijk de uitzondering op de regel.

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterfte

88,9% Van de overledenen is boven de 70.

Mensen worden oud, en gaan dan dood.
De ethiek verschuift, en mensen verwachten dat ze minimaal 80 worden.
Met als bijkomend gevolg dat de zorg onbetaalbaar wordt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201583714
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Huidskleur ook, armoede ook. "Alleen maar dikke en zieke mensen" is echt zo misleidend en kort door de bocht.
Rijkere mensen leven meestal gezonder.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201583997
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:10 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het is zeker mogelijk, maar is wel degelijk de uitzondering op de regel.

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterfte

88,9% Van de overledenen is boven de 70.

Mensen worden oud, en gaan dan dood.
De ethiek verschuift, en mensen verwachten dat ze minimaal 80 worden.
Met als bijkomend gevolg dat de zorg onbetaalbaar wordt.
Uiteindelijk is het doel om de zorg niet over te belasten. Zodat gewone en acute (niet covid gerelateerd) zorg gewoon door kan blijven bestaan. Dat ouderen ziek worden en sterven is triest maar nou eenmaal een logisch gegeven. Daarnaast komen veel 80 plussers niet eens op de IC omdat ze al te zwak zijn om een IC behandeling aan te kunnen.

Dat mensen trouwens verwachten minimaal 80 te worden is natuurlijk niet gek. We worden al jaren gemiddeld ongeveer 82 jaar.
pi_201584222
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:26 schreef Bloem75 het volgende:

[..]
Uiteindelijk is het doel om de zorg niet over te belasten. Zodat gewone en acute (niet covid gerelateerd) zorg gewoon door kan blijven bestaan. Dat ouderen ziek worden en sterven is triest maar nou eenmaal een logisch gegeven. Daarnaast komen veel 80 plussers niet eens op de IC omdat ze al te zwak zijn om een IC behandeling aan te kunnen.

Dat mensen trouwens verwachten minimaal 80 te worden is natuurlijk niet gek. We worden al jaren gemiddeld ongeveer 82 jaar.
Dat klopt.

Maar van vaccinatie van ouderen moet je gewoon niet te hoge verwachtingen hebben, de werking van het immuunsysteem neemt gewoon af met het ouder worden.
Doordat mensen steeds ouder worden, komen er steeds meer kwetsbare mensen bij.

Voor overbelasting van de zorg, ben ik op dit moment niet bang.

Daarnaast zie ik op het Nederlandse Coronadashbord geen vermelding van obesitas.

Ik zie een verschuiving van ethiek, dat 80+-ers overlijden vind ik normaal.
Overigens is mijn ethiek ook verschoven, vroeger zou ik hetzelfde gezegd hebben over 70+-ers.
pi_201586314
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:27 schreef Bloem75 het volgende:

En was die collega ook gedeeltelijk/volledig gevaccineerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')