We hebben het over merken, niet over landen.quote:Op zondag 12 september 2021 10:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
https://tweakers.net/nieu(...)la-in-nederland.html
In het kunnen produceren van een auto dat ook aanvoelt als een premium auto. Bij Tesla voelt het toch een beetje als het allemaal net niet lekker past, bijvoorbeeld als je deuren / ramen opent en sluit enzo. Het echt goed kunnen bouwen van een auto is wel een expertise. Maar goed, ook daarin zal Tesla snel stappen maken lijkt me.quote:Op zondag 12 september 2021 00:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Welke automerken zijn in welke opzichten verder dan Tesla?
Range? Efficiëntie? Productieaantallen? Groei? Autonoom rijden? Laadnetwerk? Software? Veiligheid? Batterijproductie? Gigacasting?
Serieuze vraag.
Tesla heeft wel grote problemen gehad met kieren, afwerking (zowel interieur als exterieur) en kwaliteit.quote:Op zondag 12 september 2021 10:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
In het kunnen produceren van een auto dat ook aanvoelt als een premium auto. Bij Tesla voelt het toch een beetje als het allemaal net niet lekker past, bijvoorbeeld als je deuren / ramen opent en sluit enzo. Het echt goed kunnen bouwen van een auto is wel een expertise. Maar goed, ook daarin zal Tesla snel stappen maken lijkt me.
Die voordelen krijgen andere EV-merken ook, dus op dat vlak hebben ze geen voordeel in de markt.quote:Op zondag 12 september 2021 10:30 schreef RamboDirk het volgende:
Tesla leeft vooralsnog bij de gratie van de subsidies die ze krijgen in de landen waar ze leveren.
Die zijn in Nederland behoorlijk verminderd en aan de andere kant, die waren er voor andere EV-leveranciers ook hè. Was dus wel een gelijk speelveld.quote:Op zondag 12 september 2021 10:30 schreef RamboDirk het volgende:
Tesla leeft vooralsnog bij de gratie van de subsidies die ze krijgen in de landen waar ze leveren.
Dat denk ik ook. En er komt veel meer keuze op de markt. Dat betekent automatisch dat de taart door meer partijen zal worden gedeeld.quote:Op zondag 12 september 2021 10:30 schreef RamboDirk het volgende:
Tesla leeft vooralsnog bij de gratie van de subsidies die ze krijgen in de landen waar ze leveren.
Er waren amper andere leveranciers.quote:Op zondag 12 september 2021 10:34 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Die zijn in Nederland behoorlijk verminderd en aan de andere kant, die waren er voor andere EV-leveranciers ook hè. Was dus wel een gelijk speelveld.
Andere EV merken leven nog altijd van hun fossiele auto's.quote:Op zondag 12 september 2021 10:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die voordelen krijgen andere EV-merken ook, dus op dat vlak hebben ze geen voordeel in de markt.
Ik weet niet precies wat je insteek is?quote:Op zondag 12 september 2021 10:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Andere EV merken leven nog altijd van hun fossiele auto's.
De Tesla's die je ziet zijn allemaal gesubsidieerd en omdat er in de 1e fase nauwelijks concurrentie was.
De hele discussie heb ik niet gevolgd, sorry my bad.quote:Op zondag 12 september 2021 10:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je insteek is?
De discussie ging om andere merken die Tesla voorbij zouden zijn, eventueel ook qua productie- of verkoopcijfers.
Op dit moment is het speelveld qua subsidies voor ieder merk dat EV's maakt gelijk.
Groei en marges zien er prima uit voor Tesla, ook nu nog.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uiteraard, dat gebeurt al. Vanaf het moment dat 1 concurrent iets maakt dat jij ook markt, zakt je marktaandeel. Maar in een groeimarkt is dat niet perse een probleem. Pas als de markt verzadigt is, gaat dat een grotere rol spelen.quote:Op zondag 12 september 2021 10:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. En er komt veel meer keuze op de markt. Dat betekent automatisch dat de taart door meer partijen zal worden gedeeld.
Oh, dat zeg ik niet. Ik zit wel in Tesla maar momenteel zijn ze fors overgewaardeerd. Aan de andere kant, het is meer dan een auto- en vrachtwagenfabrikant. Ik zit er vooral in vanwege hun energystorage (Megapacks en Autobid software), dat is mogelijk nog een grotere, interessantere markt dan auto's.quote:Maar dat is slechts mijn verwachting. Ik stap nu niet meer in Tesla. Maar dat kan natuurlijk net zo goed een verkeerde keuze zijn
Oh, maar dat is het ook. De vraag is: kunnen ze ooit die overwaardering waar maken? Degenen die $700 voor een aandeel betalen geloven blijkbaar van wel Zijn al die aandeelhouders gek? Of zien ze wat ik ook zie en is Tesla meer dan een autofabrikant?quote:Op zondag 12 september 2021 10:51 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mijn insteek was meer dat ik het aandeel overgewaardeerd vind, maar wie ben ik
Bij vrijwel iedere review van een nieuw model EV zie je dat een reviewer de vergelijking maakt met een Tesla.quote:Tesla moet zich nog altijd bewijzen als serieuze automaker.
En ze halen dus ook regelmatig EV's uit elkaar en vergelijken hoe fabrikanten iets aanpakken.quote:Evolving How You Manufacture
Since 1988, Munro & Associates has consistently saved companies billions of dollars spanning the gamut of manufacturing industries from aerospace, defense, automotive, marine, medical, heavy industries, MTDM, consumer electronics and more. Munro & Associates has a proven track record of helping companies reduce "time to market", R&D, engineering and manufacturing costs all while increasing the quality of our customers products, processes and systems. This has resulted in our customers realizing not only higher profit margins, but also significantly increasing market share or, in some cases, achieving market dominance.
From the executive level (program cost reduction and management, consolidation, risk assessment, etc.) down through engineering, costing, supply chain and manufacturing, we have a suite of exclusive, time tested tools and methodologies that are the envy of the industry. Our analytical and problem solving tools such as the Design Profit® software are predictive and generate accurate metrics to automatically build business cases that allow our customers and their teams to make better decisions.
The Design Profit® software is the current industry-leading tool for creating cross team and platform collaboration, decision making, and compliance in MRL (Manufacturing Readiness Level); and facilitating TRL (Technology Readiness Level) and SRL, including sustainability design or redesign programs. With the ability to customize metrics and equations tracked in elements within our modeling system, we provide customers with nearly unlimited potential.
Je noemt de akties van de Chinese overheid willekeurig, maar als je deze nauwkeurig bekijkt dan zitten er wel degelijk redenen achter. Bijvoorbeeld de maatregelen om game verslaving bij jongeren te bestrijden, zouden in andere landen ook niet misstaan.quote:Op zaterdag 11 september 2021 11:24 schreef JimmyJames het volgende:
Lukt het jullie om verlies te nemen?
Ik ben een tijdje geleden in PROSUS gestapt enkel voor de discount tov de participaties. TENCENT vind ik waarderingtechnisch niet interessant en bovendien zit ik nu met het politieke risico genaamd geen Rule of Law in China opgescheept. Waardoor je dus volledig afhankelijk bent van de willekeur van de Chinese overheid. Hebben ze de techreuzen nu genoeg gestraft of gaan ze nog een tijdje door met pesten om duidelijk te maken dat er maar één baas is in China?
Ik zou eigenlijk mijn beperkte verlies moeten nemen en er niet meer naar moeten omkijken.
Ligt er natuurlijk aan of de onderliggende fundamentals of de externe omgeving zijn gewijzigd of niet. Als je nog steeds in de propositie gelooft, dan is er wmb geen reden om verlies te nemen. Prosus had ik puts 80 op geschreven en dat verlies heb ik wel genomen, afgezien van China blijft het een wazig bedrijf, ondoorzichtig, een zichzelf extreem verrijkende top en een volstrekt onduidelijke strategie.quote:Op zaterdag 11 september 2021 11:24 schreef JimmyJames het volgende:
Lukt het jullie om verlies te nemen?
Oh nicequote:Op woensdag 15 september 2021 11:08 schreef Beursaap het volgende:
800!! Allemaal dankzij ASML!! (waar ik werk ahahahaah!)
Ik denk een behoorlijke invloed binnen China, maar weinig invloed daarbuiten. De obligaties en aandelen van Evergrande zijn over de laatste weken al gekelderd. Als een belangrijke westerse partij daar groot in zou zitten en in problemen is geraakt, dan was dit waarschijnlijk al eerder bekend geworden zoals we zagen in het Archegos drama.quote:Op zondag 19 september 2021 00:39 schreef kloon_bassie het volgende:
Wat vindt men hier van de problemen van Evergrande?
Ik vraag me af hoeveel invloed dat op het westen gaat hebben. Men spreekt van het ‘Lehmann van het oosten’…
Wachten. Zoiets zet vaak even door. Ik zie de markt nog wel tot 650 dalen..quote:Op maandag 20 september 2021 09:08 schreef Beursaap het volgende:
Arcelor klappen!! Nog even wachten of rijp om te plukken?
400!quote:Op maandag 20 september 2021 13:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wachten. Zoiets zet vaak even door. Ik zie de markt nog wel tot 650 dalen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |