abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 mei 2026 @ 12:17:55 #251
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220904796
De beste restaurants van elke provincie volgen het Lekker-500 magazine:
https://lekker.nl/tips/de(...)ovincie-in-nederland
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 9 juni 2026 @ 15:02:36 #252
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220994509
Sonja en Nico Boreas stoppen met Sabero in Leende. Per 1 januari van het nieuwe jaar sluit het paar de deuren van hun met een Michelinster bekroonde restaurant, zo laat Sonja weten via Facebook.

‘Wij sluiten de deuren van Sabero per 1 januari 2027’, aldus Sonja Boreas op haar persoonlijke Facebookpagina. ‘Ruim 25 jaar hebben wij, Nico en Sonja, met veel plezier en passie ons restaurant gerund. Nu is het tijd voor een nieuwe fase.’

Wat die nieuwe fase gaat worden, meldt ze (nog) niet. Ze schrijft: ‘De liefde voor eten en onze lieve gasten is niet verdwenen. Waar een deur sluit, gaat er een andere open. Wij houden jullie op de hoogte.’

Sonja en Nico openden Sabero in 2018 in Roermond, nadat ze daarvoor jarenlang succesvol waren met Boreas in Heeze. In 2023 verhuisden ze naar Leende, waar ze verder gingen als huiskamerrestaurant.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_221008465
Beroemd Deens restaurant Noma heropent in augustus met nieuwe chef na ophef rond René Redzepi
Het beroemde Deense restaurant Noma heropent in augustus, met Pablo Soto als nieuwe chef-kok. Het restaurant sloot in 2024, nadat toenmalig chef-kok René Redzepi was beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag tegen zijn personeel.

Redzepi krijgt nu een kleinere rol en gaat zich werpen op langetermijnprojecten en onderzoek “waarbij insecten, zeewier, peulvruchten, schimmels en technologie betrokken zijn”.

De eetgelegenheid in het centrum van Kopenhagen verwierf faam als ‘beste restaurant ter wereld’, een titel die het restaurant vijf keer kreeg. Redzepi werd er vorig jaar van beschuldigd jarenlang medewerkers fysiek en mentaal te mishandelen. Hij erkende dat hij dingen heeft gedaan die schadelijk zijn geweest voor medewerkers en bood zijn excuses aan. Hij zei dat hij het destijds niet in de gaten had.
https://www.hln.be/buiten(...)ne-redzepi~a233a6b9/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221009265
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 15:02 schreef golfer het volgende:
Sonja en Nico Boreas stoppen met Sabero in Leende. Per 1 januari van het nieuwe jaar sluit het paar de deuren van hun met een Michelinster bekroonde restaurant, zo laat Sonja weten via Facebook.

‘Wij sluiten de deuren van Sabero per 1 januari 2027’, aldus Sonja Boreas op haar persoonlijke Facebookpagina. ‘Ruim 25 jaar hebben wij, Nico en Sonja, met veel plezier en passie ons restaurant gerund. Nu is het tijd voor een nieuwe fase.’

Wat die nieuwe fase gaat worden, meldt ze (nog) niet. Ze schrijft: ‘De liefde voor eten en onze lieve gasten is niet verdwenen. Waar een deur sluit, gaat er een andere open. Wij houden jullie op de hoogte.’

Sonja en Nico openden Sabero in 2018 in Roermond, nadat ze daarvoor jarenlang succesvol waren met Boreas in Heeze. In 2023 verhuisden ze naar Leende, waar ze verder gingen als huiskamerrestaurant.
Oh, heb het idee dat het nog maar pas in Leende zit. Wilde er altijd nog wel eens een keertje eten 'maar dat loopt niet weg'. Niet op hun pensioen gerekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')