abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200865924
Hallo mede-FOK!'ers,

Mijn 206'je is binnenkort aan de beurt voor 2 nieuwe voorbanden en nu was ik online al e.e.a. aan het vergelijken op verschillende websites. Tot nu toe komt Pneus Online steeds naar voren als één van de voordeligste, veel concurrenten bieden alleen maar B of zelfs C-meek banden aan voor de prijs waar ik elders A-merk banden voor kan krijgen. Weten jullie eventueel nog andere sites die ook nette prijzen en fatsoenlijk materiaal leveren?

Ik zit er daarnaast ook aan te denken om hier net over de grens bij Duitsland eens bij een bandenleverancier binnen te lopen daar ik van mensen in mijn omgeving begrepen heb dat die ook vaak scherpe prijzen hebben. i.t.t. Nederland.
pi_200866012
Zet je ze er zelf onder dan?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Moderator woensdag 11 augustus 2021 @ 19:58:10 #3
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_200866031
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 19:57 schreef Chinless het volgende:
Zet je ze er zelf onder dan?
Uh.. waarom ben je daar zo verbaasd over als hij dat zou doen? Mensen vervangen zelf ook (of vroeger in ieder geval) hun wiel met een reservewiel als dat nodig is..
  woensdag 11 augustus 2021 @ 20:01:49 #5
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200866065
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 19:59 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Uh.. waarom ben je daar zo verbaasd over als hij dat zou doen? Mensen vervangen zelf ook (of vroeger in ieder geval) hun wiel met een reservewiel als dat nodig is..
Een wiel vervangen is wel wat makkelijker dan een band op een velg krijgen.
  Vis een optie? woensdag 11 augustus 2021 @ 20:20:41 #6
70532 loveli
N
pi_200866422
Wat is er mis met Pneus Online? De ervaring die ik ermee heb was goed, 8 (winter)banden besteld en laten afleveren/monteren bij de goedkoopste garage, dat was de Turk Marokkaan op de hoek voor 7.50 per band incl. balanceren.

Je kunt er ook een kiezen die ze thuis aflevert/monteert, speciale bus met hydraulische apparatuur. Die vragen zo'n 20 euro per band montagekosten.

Ook een keer in Duitsland bij de ATU banden moeten halen na een remactie, maar tenzij je een gangbare maat hebt, hebben ze niets op voorraad en kunnen ze de volgende dag leveren. Veel bandentoko's hebben een centraal magazijn in Europa, dus eerst zoeken waar ze jouw gewenste banden hebben, want naar binnen lopen en na een kwartier afrekenen gaat hem niet worden.
crap in = crap out
pi_200867103
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 20:20 schreef loveli het volgende:
Wat is er mis met Pneus Online? De ervaring die ik ermee heb was goed, 8 (winter)banden besteld en laten afleveren/monteren bij de goedkoopste garage, dat was de Turk Marokkaan op de hoek voor 7.50 per band incl. balanceren.
Helemaal niks, zelf ook vaker besteld, vroeg me alleen af of er nog andere fatsoenlijke concurrenten tussen zitten die óók een vergelijkbare scherpe deal kunnen maken. Er is trouwens tussen al die merken banden één merk dat al jaren schittert van afwezigheid maar wel degelijk gewoon nog bestaat en best goede banden maakt: Fulda.

Ik begrijp niet waarom zij nauwelijks in testen en in de overzichten van het aanbod worden meegenomen?
  Vis een optie? woensdag 11 augustus 2021 @ 21:32:51 #8
70532 loveli
N
pi_200867956
Fulda is Duits, misschien mogen ze de Fransen niet zo. Ik had Goodyear en Nokian besteld bij Pneus omdat die idd het goedkoopste (en in de juiste maat leverbaar) waren.

In dat geval is in Duitsland kopen misschien wel nuttig.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 11 augustus 2021 @ 21:33:25 #9
70532 loveli
N
pi_200867969
Zitten ze niet in de test van de ADAC?
crap in = crap out
pi_200869040
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 21:33 schreef loveli het volgende:
Zitten ze niet in de test van de ADAC?
Bij de grotere maten vanaf 205 zie ik ze daar wel vermeld staan maar in de wat kleinere maten zoals 195/50/15 komen ze nergens voor. Jammer, want ik weet uit het verleden en van testverslagen die ik recent heb gelezen dat ze echt fatsoenlijke banden maken. Ik kan hooguit eens langs die garage in Duitsland rijden en eens vragen of ze nog banden in die maat maken en kunnen leveren. Zo niet bestel ik wat anders via Pneus Online.
  Vis een optie? woensdag 11 augustus 2021 @ 22:51:18 #11
70532 loveli
N
pi_200869333
Ze wisselen bij de ADAC per jaar en per seizoen. De ene keer doen ze een maat die op veel suv's wordt gebruikt, de andere keer is een middeklasser aan de beurt. Ik heb geloof ik 185/60/15 en toen ik voor nieuwe winterbanden ging kijken was iets dergelijks net aan de beurt geweest, dus mazzel.

Kijk eens op de site van ATU (of een andere Duitse toko, maar deze ken ik toevallig).
https://www.atu.de/shop/F(...)%5Cu002f50%5Cu002f15
crap in = crap out
pi_200871433
Ik haal alles (behalve de semislicks) bij www.bandenleader.nl

Zit een firma uit Andorra achter. De banden zelf worden meestal uit Duitsland verstuurd. 2 dagen levertijd.

Het loont om de prijzen in de gaten te houden, ze schommelen nogal de laatste tijd.
pi_200872179
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 07:01 schreef pvdplanet het volgende:
Ik haal alles (behalve de semislicks) bij www.bandenleader.nl

Zit een firma uit Andorra achter. De banden zelf worden meestal uit Duitsland verstuurd. 2 dagen levertijd.

Het loont om de prijzen in de gaten te houden, ze schommelen nogal de laatste tijd.
Waar haal je de semislicks :@ Mijn huidige leverancier kan mijn maat niet meer leveren :(
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_200873620
https://www.gtautoparts.nl/

Kees Klapband is de enige die Nankang AR1 kan monteren zonder m'n velgen te beschadigen.

Welke maat moet je hebben?
pi_200874202
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 10:48 schreef pvdplanet het volgende:
https://www.gtautoparts.nl/

Kees Klapband is de enige die Nankang AR1 kan monteren zonder m'n velgen te beschadigen.

Die naam.....geniaal _O-!

In Sittard zit een garage met de naam "Garage Rosbak"(van eigenaar Jim Rosbak). Rosbak = Zuid-Limburgs voor "roestbak" .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')