abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200857024
Ik maak altijd graag Amerikaanse recepten die ik dan jat van Amerikaanse youtube pagina's, echter is het soms moeilijk om precies de zelfde ingrediënten hier in Nederland te vinden.

Iets wat mij het meeste opvalt zijn broodjes biefstuk met kaas. Ik weet dat je in New York zo'n broodje voor 5 dollar kan kopen en dan heb je een flinke hoeveelheid biefstuk! Maar als ik in Nederland zoiets wil klaar maken, dan heb ik alleen al voor 20 euro aan biefstukken nodig uit de supermarkt. Dat lijkt mij niet de bedoeling.

Ik weet niet of vlees nou zoveel goedkoper is in de Verenigde Staten dan hier of gebruik ik gewoon verkeerd vlees? Ik heb het weleens met nasi vlees (biefstuk reepjes) geprobeerd, maar die zijn toch aanzienlijk taaier dan kogelbiefstukjes.

Weet iemand wat voor vlees ik hier in Nederland het beste voor kan gebruiken?
pi_200857123
20 euro aan biefstukken lijkt mij wat overdreven voor een paar 100 gram.

Voor rond de 5 euro heb je ook in Nederland genoeg biefstuk voor zo'n broodje
pi_200857163
Het eerste recept dat ik tegenkom, van Betty, zegt het volgende:
https://bettyskitchen.nl/philly-cheese-steak-sandwich/
"(* Met de ‘beef steak‘ bedoel ik een mals stuk vlees zoals: entrecote, ossehaas, rib-eye of zelfs sukadelap)"

Je hebt dus wat keus.

En aan Betty te zien heeft ze wel verstand van lekker eten.

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_200857186
quote:
3s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 09:08 schreef Notorious_Roy het volgende:

En aan Betty te zien heeft ze wel verstand van lekker eten.

[ afbeelding ]
Hoezo kun je aan Betty zien dat ze verstand heeft van lekker eten?
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_200857571
Heb weleens dun gesneden entrecote gekocht bij een kaas/beleg winkeltje. 3¤/ons. Lijkt mij zat voor 2-3 broodjes.
.
pi_200857604
Ribeye!! Maar entrecote werkt ook. Ik heb het ook eens gedaan met kogelbiefstuk gedaan omdat ik niets anders had.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_200858176
Ribeye is het lekkerste stukje van de koe

Maar wat ze waarschijnlijk doen , is wat rosbief in dunne plakjes, je zoekt naar een stuk rosbief
pi_200858646
quote:
6s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 09:10 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Hoezo kun je aan Betty zien dat ze verstand heeft van lekker eten?
Never trust a skinny chef! :)
pi_200860781
Ik gebruik ribeye hiervoor, nu koop ik die wel groot in, in zijn geheel, maar ik geloof niet dat je voor 20 euro vlees op het brood krijgt, dan prop je hem wel erg vol :D

En je hebt het over New York, daar kan je ze vast krijgen, maar van origine komen ze uit Philadelphia , je hebt 2 bekende zaken tegenover elkaar zitten Pat's en Gino's :)
pi_200861801
De originele Philly Steak maak je met fijne gesneden reepjes Ribeye A la Plancha(grill plaat) met Provolone kaas op een Cuban Medianoche broodje. :P

Voor Provolone moet je meestal naar een echte kaaswinkel.

De Cuban Medianoche moet je zelf maken, denk niet dat er hier een bakker is die dat verkoopt. Het is i.i.g. een luchtig zoetig broodje een soort Kadetje. Het grote verschil, qua structuur en smaaknuance is dat het bereid wordt met Reuzel (Varkensvet) i.p.v. Boter of Margarine of wat de Amerikanen vaak gebruiken is de plantaardige Crisco Shortening.

Hier vind je het recept (Waar Lard dus de Reuzel is)
https://hostessatheart.com/cuban-medianoche-bread-recipe/

Er zijn natuurlijk tal van varianten zoals met Cheddar kaas of andere bief en ander brood. Dan heb je een Cheese Steak sandwich, kan allemaal lekker zijn maar verdiend niet de naam Philly Cheese Steak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 11-08-2021 14:43:36 ]
pi_200873396
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 10:46 schreef stephano1990 het volgende:

[..]

Never trust a skinny chef! :)
Alle duiven zijn vogels, niet alle vogels zijn duiven. Een skinny chef is wellicht geen goede chef, een dame met een paar kilo's erbij niet per se een goede chef ;-)
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 10:33:06 #12
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200873437
Het beste gebruik je goed dooraderd vlees. Niet te ‘droog’ zeg maar.
Je vriest het een beetje aan zodat het makkelijk dun te snijden is. Bakt het (als het niet meer koud is en goed gedept) met wat paprika en ui, voegt een kaas toe die niet te overheersend is of te zacht. En gebruik een broodje die lekker krokant is van buiten, maar zacht van binnen.

Welk stuk boeit dus niet zo. Niet te droog, geen zeentjes. De rest klinkt mooier vooral.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_200873579
Bavette?
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:57:49 #14
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200888902
Traditioneel wordt er RibEye voor gebruikt. Ca 125-150 gram per broodje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')