abonnement Unibet Coolblue
pi_200831428
Dr. Makary zegt dat natuurlijke immuniteit effectiever is dan vaccinimmuniteit

Dr. Marty Makary, een professor aan de John Hopkins School of Medicine, zei tijdens een optreden in The Vince Coglianese Show dat personen die voorheen besmet waren met COVID-19 zeven keer meer kans hebben dan gevaccineerde mensen om het virus succesvol te bestrijden.

"Het lijkt erop dat natuurlijke immuniteit beter is tegen de Delta-variant. Wanneer je besmet raakt met COVID, ontwikkelt het immuunsysteem van je lichaam antilichamen tegen het hele oppervlak van het virus," zei Makary . "Niet alleen het spike-eiwit dat de vaccins je geven, maar het hele oppervlak. En zo krijg je een diverser antilichaamportfolio in je systeem."

Makary zei dat gegevens uit Israël onthulden dat natuurlijke immuniteit 6 tot 7 keer effectiever lijkt te zijn dan gevaccineerd te worden als het gaat om het bestrijden van COVID-19.

"Een van de grote mislukkingen van onze medische leiding is het negeren van de helft van Amerika met natuurlijke immuniteit, dat is de helft van de niet-gevaccineerde mensen."

Gastheer Vince Coglianese zei dat de overheid deze gegevens waarschijnlijk niet deelt omdat "ze bang zijn dat mensen zullen proberen het risico te nemen zich niet te vaccineren."

Makary moedigt nog steeds degenen aan die niet zijn gevaccineerd en niet immuun zijn om het vaccin te krijgen.

twitter


Studies uitgevoerd door onderzoekers van de Washington University School of Medicine in St. Louis ontdekten dat cellen in het beenmerg van degenen die een jaar eerder herstelden van COVID een herinnering aan het virus hadden. Een andere studie toonde aan dat de cellen 12 maanden na het oplopen van het virus zich blijven ontwikkelen.

Dr. William Hanage, een universitair hoofddocent epidemiologie aan de T.H. Chan School of Public Health van Harvard, zei dat het "onmogelijk" is om te weten of het COVID-vaccin of de natuurlijke immuniteit meer beschermend is tegen het virus vanwege het gebrek aan kennis over het niveau van bescherming dat natuurlijke immuniteit een persoon na verloop van tijd geeft. Herinfectie komt voor bij ongeveer 10% van de mensen nadat ze het virus hebben opgelopen als gevolg van een afname van de "immuniteit-overtime".

https://dailycaller.com/2(...)ty-covid-19-vaccine/

Heb hier al meer over gehoord in het afgelopen jaar. Toch mooi dat het immuunsysteem blijkbaar zo ontzettend sterk en slim kan zijn.

Nog een artikel uit Nature:

Had COVID? You'll probably make antibodies for a lifetime

People who recover from mild COVID-19 have bone-marrow cells that can churn out antibodies for decades, although viral variants could dampen some of the protection they offer.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-01442-9

[ Bericht 3% gewijzigd door Probably_on_pcp op 09-08-2021 16:44:47 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_200831617
Wie kan mij besmetten?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 9 augustus 2021 @ 17:09:20 #3
14505 OProg
A Life in Music
pi_200831876
Het probleem is er alleen een beetje dat er nogal wat zijn die de eerste keer covid niet wisten te overleven en daarom niet echt mee deden met de studie 12 maanden later.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_200831901
quote:
9s.gif Op maandag 9 augustus 2021 17:09 schreef OProg het volgende:
Het probleem is er alleen een beetje dat er nogal wat zijn die de eerste keer covid niet wisten te overleven en daarom niet echt mee deden met de studie 12 maanden later.
De meesten hadden dat ook niet nodig voor die resterende paar maanden....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 9 augustus 2021 @ 17:11:56 #5
14505 OProg
A Life in Music
pi_200831920
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 17:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De meesten hadden dat ook niet nodig voor die resterende paar maanden....
Nee. Maar toch prettig om te weten dat als ze het hadden weten te overleven ze daarna waarschijnlijk een goede immunresponse zouden hebben gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door OProg op 09-08-2021 17:43:51 ]
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_200832323
Daily Caller als bron gebruiken _O- _O- Raap me op.

[ Bericht 25% gewijzigd door Erasmus op 09-08-2021 17:37:38 ]
pi_200832477
quote:
7s.gif Op maandag 9 augustus 2021 17:37 schreef Erasmus het volgende:
Daily Caller als bron gebruiken _O- _O- Raap me op.
Ze berichten over een interview tijdens een podcast.

Zoek de podcast op en ga zelf luisteren of de enge boze Daily Caller dingen verdraaid en zit te liegen!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 9 augustus 2021 @ 18:05:42 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200832711
Dat dacht Mark Rutte maart 2020 ook nog maar bleek toch wat vervelende neveneffecten te hebben

Maar kennelijk veranderen bepaalde mensen om dwars te doen ineens in natuurhippies
pi_200832777
Dr. Marty Makary is bovenal een oncologisch chirurg. Hij heeft een mening, zoals vele anderen.
De oproep om je vooral te laten besmetten, is toch niet echt iets om reclame voor te maken.

Daarnaast roept hij wel op je te laten vaccineren. En zegt hij dat "het erop lijkt dat" natuurlijk immuniteit beter werkt tegen de Delta-variant.

Een epidemioloog zegt vervolgens dat niet te zeggen is of natuurlijke immuniteit of vaccinaties beter werken.

TT klopt dus niet, OP is ook niet helemaal feitelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')