abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 augustus 2024 @ 15:40:01 #276
208890 June.
Seriously?
pi_214578761
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 10:26 schreef roos94 het volgende:
Ik koop ook eens in mijn leven aandelen _O- elke dag rode cijfers _O-
Het is een mooi moment om in te stappen zou ik zeggen
Shine bright like a diamond.
pi_214579083
Aandelen zijn precies hierom voor de langere termijn (als je niet wilt gokken op kortetermijn winst, wat bij de meeste mensen verkeerd afloopt). Ook diversificatie (niet alle eieren in een mandje) is precies hierom voor de meeste mensen aanbevolen. Ieder bedrijf kan failliet gaan, maar de hele markt eigenlijk niet (of de wereld staat in brand en dan heb je andere problemen).

Dus als je een passief indexfonds met lage kosten hebt: gewoon lekker laten staan en niet te veel naar kijken. Ook al gaat het 50% omlaag, gaat het daarna nog weer harder omhoog. Kan wel een paar jaar duren. Zo ging het tot nu toe in ieder geval altijd (en dat is dus net wat anders dan een garantie).

Slaap lekker :+
pi_214583420
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 15:57 schreef TechLight het volgende:
Aandelen zijn precies hierom voor de langere termijn (als je niet wilt gokken op korte termijn winst, wat bij de meeste mensen verkeerd afloopt). Ook diversificatie (niet alle eieren in een mandje) is precies hierom voor de meeste mensen aanbevolen. Ieder bedrijf kan failliet gaan, maar de hele markt eigenlijk niet (of de wereld staat in brand en dan heb je andere problemen).

Dus als je een passief indexfonds met lage kosten hebt: gewoon lekker laten staan en niet te veel naar kijken. Ook al gaat het 50% omlaag, gaat het daarna nog weer harder omhoog. Kan wel een paar jaar duren. Zo ging het tot nu toe in ieder geval altijd (en dat is dus net wat anders dan een garantie).
Ook spreiden in de tijd. Nu is bijv. een tijd van daling aangebroken. Mooi om te kopen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_214590017
Niks mooi moment om aan te kopen. Gewoon lekker doorgaan met elke maand een vast bedrag inleggen. Hrt boeit geen ene reet dat het nu even slecht gaat.

Time in the market...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')