We zijn al bijna aan het eind van het seizoen met alleen de West Coast triple header nog te gaan in september, dus het wordt weer tijd voor een Silly Season overzicht. In alfabetisch volgorde zal ik de teams langslopen en de geruchten op een rijtje zetten. Gezien de geruchten lijkt een fulltime veld van zo'n 28 auto's mogelijk. Dat hebben we al jaren niet meer gehad.
AJ Foyt Enterprises:Bij het team van AJ Foyt is er nog weinig bekend over de coureurs van volgend jaar. Foyt wil graag verder met Bourdais, en Bourdais met Foyt, maar alles is afhankelijk of er genoeg budget bij elkaar wordt geschraapt om dit mogelijk te maken. Wat betreft andere coureurs voor de tweede auto ligt alles nog open en zal veel afhangen van het budget dat eventuele gegadigden meebrengen.
Andretti Autosport:Alleen Alexander Rossi en Colton Herta zijn tot nog toe bevestigd bij Andretti. Romain Grosjean zou volgens de geruchten
een contract voor een heel seizoen getekend hebben als vervanger van Ryan Hunter-reay, die
vertrekt. Ook James Hinchcliffe lijkt te vertrekken en voor deze wagen gaat de voorkeur uit naar een Andretti junior uit de Indy Lights, zoals Devlin DeFrancesco of Kyle Kirkwood. Ook wordt de naam van Oliver Askew hier genoemd.
Arrow McLaren SP:Voor Arrow McLaren SP zijn Patricio O'Ward en Felix Rosenqvist al bevestigd voor volgend jaar. McLaren, die een 75% aandeel in het team heeft genomen, wil graag vanaf 2023 met drie fulltime auto's rijden, maar eventueel al eerder als er een (talentvolle) coureur en budget voor is.
Carlin:Max Chilton is zijn
opties aan het bekijken. Als Carlin een tweede fulltime coureur weet aan te trekken wil hij wel blijven, maar anders kijkt hij uit naar een zitje bij een ander team. Als enige team met maar één auto is er bijna niet op te boksen tegen de andere teams, die wel meerdere auto's hebben. Conor Daly reed net als vorig jaar de ovals voor dit team uitgezonderd de Indy 500, dus als hij weg moet bij ECR kan hij hier wel eens terecht komen.
Chip Ganassi Racing:Bij Chip Ganassi wil men graag alles zo houden als dit jaar. Drie coureurs staan al vast, namelijk Scott Dixon, Alex Palou en Jimmie Johnson. Of Johnson het volledige seizoen gaat rijden, of net zoals dit jaar alleen de permanente en stratencircuits, hangt onder andere af van de
ovaltest die hij vandaag heeft gedaan. De test was goed verlopen, maar het is nog niet duidelijk of hij alle ovals gaat rijden, of alleen de Indy 500, of helemaal geen oval. Mocht hij geen ovals (of alleen de Indy 500) rijden is Tony Kanaan waarschijnlijk volgend jaar ook in de #48 te bewonderen. Wat betreft Marcus Ericsson is zijn positie nog onzeker vanwege gebrek aan budget. Beide partijen werken eraan om ervoor te zorgen dat Ericsson ook volgend jaar voor dit team rijdt.
Dale Coyne Racing:Dale Coyne en Rick Ware willen graag Grosjean behouden, maar die lijkt naar Andretti te vertrekken. Een van de namen die genoemd wordt als zijn vervangen is Alex Albon, die een paar weken terug bij de race op de Indianapolis Road Course was en daar gesproken heeft met Dale Coyne (en andere teams). Albon lijkt echter weer in de Formule 1 terecht te komen. Ook Conor Daly en James Hinchcliffe worden hier genoemd. En misschien dat Ed Jones aanblijft. Cody Ware zou slechts een paar races voor dit team in actie (willen) komen omdat hij zich vooral op een fulltime seizoen in de NASCAR richt. Daarnaast hebben we Pietro Fittipaldi nog, die een paar ovals voor dit team reed dit jaar.
Ed Carpenter Racing:Bij Ed Carpenter Racing lijken Rinus "VeeKay" van Kalmthout (die weliswaar een prestatieclausule heeft) en Ed Carpenter al vast te liggen en is Ed Carpenter alleen nog op zoek naar een coureur die of fulltime kan instappen (mits die voldoende geld meebrengt) of de permanente en stratencircuits in de #20 voor zijn rekening neemt. Wat deze laatste optie betreft worden hier de namen van Ryan Hunter-Reay en Nico Hülkenberg genoemd. Ook is Conor Daly nog steeds een optie om die rol volgend jaar te vervullen, al lijkt dat vooral afhankelijk te zijn van het aanblijven van de US Air Force als sponsor. Daarnaast wordt ook nog de naam van Indy Lights coureur David Malukas genoemd. Alles hangt af van wie het beste pakket te bieden heeft.
Juncos Hollinger Racing:Juncos Racing is een samenwerking met Brad Holinger, een voormalige investeerder in het Williams F1 team, aangegaan. Dit seizoen willen ze nog de laatste drie races rijden om vanaf volgend seizoen weer fulltime te gaan deelnemen. Coureurs zijn nog niet bekend, maar Kyle kaiser heeft onlangs de wagen getest en Alex Albon werd bij het team gesignaleerd.
Meyer Shank Racing:De meest verrassende ontwikkeling is dat Jack Harvey het team op eigen initiatief gaat verlaten. Het vermoeden is dat hij de plek van Takuma Sato bij Rahal Letterman Lanigan Racing gaat innemen. Helio Castroneves is (onafhankelijk daarvan) in ieder geval bevestigd als fulltime coureur voor volgend seizoen. Pagenaud wordt het meest genoemd (naast coureurs als Kyle Kirkwood en Ryan Hunter-Reay) als coureur voor de tweede auto en Takuma Sato zou volgens de geruchten tijdens de Indy 500 een derde wagen besturen.
Rahal Letterman Lanigan Racing:Graham Rahal is op dit moment de enige coureur die bevestigd is bij dit team en het lijkt erop dat Jack Harvey Takuma Sato gaat vervangen. Ook is het zeer waarschijnlijk dat Rahal Letterman Lanigan Racing volgend seizoen met drie fulltime wagens gaat rijden. Wie daarvan de coureur gaat worden is nog niet bekend maar Santino Ferucci en Christian Lundgaard hebben dit jaar al in de derde auto gereden. Mogelijk dat er in de komende races nog een coureur getest wordt. De namen van Oliver Askew en Max Chilton worden hier ook nog genoemd.
Team Penske:Drie coureurs zijn al zeker van een zitje volgend jaar. Dat zijn Josef Newgarden, Scott McLaughlin en Will Power. Geruchten zijn dat Penske volgend jaar teruggaat naar drie wagens omdat Pagenaud lijkt te vertrekken. In 2023 zou dan de vierde wagen weer ingezet kunnen worden voor een talent dat nu nog vastligt voor volgend seizoen (namen van Rinus van Kalmthout en Alexander Rossi worden hier genoemd). Mogelijk dat Kyle Kirkwood hier nog opduikt als hij niet bij Andretti terecht komt.
Het overzicht:AJ Foyt Enterprises (Chevrolet): Sebastien Bourdais, Dalton Kellett, ??
Andretti Autosport (Honda): Alexander Rossi, Colton Herta, Romain Grosjean, Devlin De Francesco, Kyle Kirkwood, Oliver Askew, James Hinchcliffe
Arrow McLaren Racing SP (Chevrolet): Patricio O'Ward, Felix Rosenqvist, ??
Carlin (Chevrolet): Max Chilton (road + Indy 500), Conor Daly
Chip Ganassi Racing (Honda): Scott Dixon, Jimmie Johnson, Alex Palou, Tony Kanaan (ovals), Marcus Ericsson
Dale Coyne (Honda): Ed Jones, Romain Grosjean, Cody Ware, Charlie Kimball, Pietro Fittipaldi, James Hinchcliffe, Alex Albon
Ed Carpenter Racing (Chevrolet): Ed Carpenter (ovals), Rinus Van Kalmthout, Conor Daly (niet-ovals), Nico Hülkenberg (niet ovals), Ryan Hunter-Reay (niet ovals), David Malukas
Juncos Hollinger Racing: Alex Albon, Kyle Kaiser
Meyer Shank Racing (Honda): Helio Castroneves, Simon Pagenaud, Takuma Sato (Indy 500)
Rahal Letterman Lannigan Racing (Honda): Graham Rahal, Jack Harvey, Takuma Sato, Santino Ferucci, Christian Lundgaard, Oliver Askew, Max Chilton
Team Penske (Chevrolet): Will Power, Joseph Newgarden, Scott McLaughlin, Simon Pagenaud, Kyle Kirkwood
bold = bevestigd