abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200764504
Met dat hele Covid gebeuren weet ik het qua vakantie gewoon niet meer.

Ben 34, alleenstaand en wil in oktober een week of 3-4 weg. Vrienden, collega's en familie zitten vooral in de kleine kinderen, dus heb niemand om mee te gaan. Ik voel me zelf eigenlijk wel wat jonger en kan ook nog prima voor 25 door. :P

Voorheen ging ik vaak naar Zuid of Midden Amerika backpacken, gemiddeld zijn daar iets oudere mensen dan Australië of ZO Azië. Ik verbleef in hostels om mensen te ontmoeten en daar leuke dingen mee te doen. Ik houd van variatie, maar vooral actief en natuur. Kan van alles zijn. Dagwandelingen, meerdaagse trekkings, zeilen, summit-hikes, raften, mountainbiken, snowboarden, dagje autohuren en afgelegen natuurgebieden verkennen, duiken, van tijd tot tijd een dag of twee in een stad, maar vooral niet te lang.

Naar het strand heb ik afgelopen 10 jaar een keer gedaan op vakantie, daar keek na een actieve vakantie heel erg naar uit, maar na 2 uur was ik compleet verveeld. Ik houd vooral van vrijheid, niets plannen en ter plekke zien waar ik zin in heb. Normaal boek ik alleen de vlucht en bij late aankomst een hostel voor de eerste nacht. Het liefst doe ik dingen met een groepje mensen zonder gids, maar ook in een grotere groep met gids heb ik me wel vermaakt in een tocht naar Machu Picchu of een driedaagse tocht in Jeeps over zoutvlaktes.

Het hele intercontinentale backpacken ligt redelijk stil volgens mij. Het kan wel, maar ik hoor dat er vooral heel erg weinig mensen zijn overal. Georganiseerde groepsreizen trekt me niet zo erg. Ik heb vaak het idee dat het je vooral veel tijd in bussen zit en af en toe een lichte wandeling maakt, terwijl ik liever een pittige tocht maak. Suggesties voor iets dat wel past zijn welkom, ik wil georganiseerd niet helemaal afschrijven.

Helemaal alleen iets doen kan, maar dan heb ik wel iets van een plan nodig en wil ik ook gewoon bezig zijn. Afgelopen juni ben ik op de fiets 10 dagen door NL, Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland gaan fietsen zonder plan. Heb niet echt veel mensen ontmoet, maar dan ben je overdag gewoon een uur of 6 zoet met fietsen en dat is ook prima. Wel was het erg duur om in hotels te blijven in Europa. In een tentje blijven zou het goedkoper maken, maar zie dan wel op tegen de avonden. Dan lig je om 18:00 in een minitentje, alleen in een bos, af en toe in slecht weer. Meh, ik weet niet of ik dat trek. Het fietsen zou ik wel leuk vinden.

Verder is oktober gewoon net niet ideaal om in Europa iets te doen. Mijn oorspronkelijke plan voor voorjaar 2020 en najaar 2020 en voorjaar 2021 en najaar 2021, was om naar Nepal te gaan, paar dagen in Kathmandu, een nationaal park en dan een van de grotere trekkings te doen Anapurna, Everest base camp, etc. Maar als ik het huidige reisadvies zo zie, gaat dat hem niet worden.

quote:
Laatst gewijzigd op: 02-08-2021 | Nog steeds geldig op: 05-08-2021

De kleurcode van Nepal is oranje, want Nepal is door het coronavirus een zeer hoog-risicogebied en er is een zorgwekkende variant van het coronavirus. Reis alleen naar Nepal als het noodzakelijk is. Als u vanuit Nepal naar Nederland reist, moet u zich voor vertrek laten testen, moet u een quarantaineverklaring bij u hebben en moet u bij thuiskomst verplicht in (thuis)quarantaine. Door de enorme stijging van het aantal coronabesmettingen in Nepal heeft de overheid van Nepal alle internationale vluchten tot nader order opgeschort. De overheid van Nepal heeft voor heel Nepal/Kathmandu Valley tot nader order een lockdown ingesteld. Deze lockdown kan per district verschillen. Meer informatie over de in Nepal en Nederland geldende (reis)maatregelen vindt u in de rubriek ‘Coronavirus’. Lees het hele reisadvies.

Door de ‘air bubble’ overeenkomst die Nepal met India heeft, zijn er nog 2 vluchten per week tussen Nepal en India. Passagiers moeten na aankomst in Nepal 10 dagen in een door de overheid aangewezen quarantainehotel.

Als u moet reizen naar Nepal, moet u vooraf een visum aanvragen bij de Nepalese ambassade/consulaat waar u woonachtig bent. U moet een negatieve COVID-19 PCR-testuitslag laten zien voor vertrek naar Nepal (deze mag niet ouder zijn dan 72 uur voor uw vertrek), bewijs van logies/hotelreservering, reisverzekering en een barcode die u ontvangt na online aanvraag van het “International Travel Arrival Form” (informatie in het Engels).

Bij aankomst in Nepal moet u verplicht een nieuwe PCR-COVID-19-test doen op eigen kosten en gaat u verplicht 10 dagen in quarantaine na aankomst in Nepal. Bij een positieve testuitslag blijft u in het hotel in quarantaine totdat de testuitslag negatief is. Actuele informatie vindt u op de website van de Nepalese overheid (informatie in het Engels).

Transiteren in Nepal is verboden behalve als u, voor uw vertrek naar Nepal, officiële toestemming van de Nepalese autoriteiten heeft ontvangen.

Buitenlandse reizigers die Nepal over land willen inreizen, krijgen geen toegang tot Nepal. Ingezetenen uit de grenslanden met Nepal mogen wel Nepal over land inreizen.
Ik weet het niet meer. Ik wil niet weer een halfbakken vakantie van een paar dagen in Europa, terwijl ik een maand vrij heb.

Laatste vakantielanden:
- 2021: NL/Belgie/Luxemburg/Frankrijk/Duitsland - fietsvakantie
- 2020: niets :'( :'(
- 2019: Ecuador en Galapagos
- 2019: Ijsland
- 2018: Guatemala
- 2017: Peru/Bolivia/Chili/Argentinië
- 2016: Brazilië/Paraguay/Uruguay/Argentinië

Redelijk uitgebreide post, maar anders denk ik niet dat ik nuttig advies ga krijgen.
pi_200764617
Ik ben ter verduidelijking dus niet alleen op zoek naar een bestemming, maar vooral ook naar de manier van reizen en wat voor soort activiteiten te doen.

Het kan zijn dat het een aantal dagen duurt voordat ik reageer, ik zit niet elke dag achter de computer.
pi_200764625
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:39 schreef Schuifpui het volgende:
Ik wil niet weer een halfbakken vakantie van een paar dagen in Europa, terwijl ik een maand vrij heb.
Waarom werk je dan niet door en hou je die dagen tegoed voor volgend jaar?
pindazakje
pi_200764656
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:45 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Waarom werk je dan niet door en hou je die dagen tegoed voor volgend jaar?
Omdat ik nu nog 60 dagen heb staan en er maar 10 mee mag nemen. Verder wil ik er ook gewoon echt tussenuit. Wat jij zegt heb ik vorig jaar al gedaan. :') :'(
pi_200764730
Ben je wel of niet bereid om in quarantaine te gaan? Eventueel?
pi_200764785
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ben je wel of niet bereid om in quarantaine te gaan? Eventueel?
Niet een preventieve quarantaine in het buitenland ondanks negatieve test en vaccinatie. Er is natuurlijk altijd een risico op een positieve test voor de terugvlucht, dat risico ben ik wel bereid om te nemen.
pi_200765471
« Dagwandelingen, meerdaagse trekkings, zeilen, summit-hikes, raften, mountainbiken, snowboarden, dagje autohuren en afgelegen natuurgebieden verkennen, duiken, van tijd tot tijd een dag of twee in een stad, maar vooral niet te lang. »
Dat kan allemaal prima in Noorwegen. Als je voledig gevaccineerd bent kom je het land gewoon zonder gezeik in zelfs al is Nederland donkerrood…
Budget kan wel een issue zijn natuurlijk, maar aangezien je hier mag wildcamperen kan dat een flinke bult geld schelen als dat je ding is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_200766201
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:39 schreef Schuifpui het volgende:
Georganiseerde groepsreizen trekt me niet zo erg. Ik heb vaak het idee dat het je vooral veel tijd in bussen zit en af en toe een lichte wandeling maakt, terwijl ik liever een pittige tocht maak. Suggesties voor iets dat wel past zijn welkom, ik wil georganiseerd niet helemaal afschrijven.
Heb je wel eens bij SNP gekeken? Ik ben zelf nooit met hun mee geweest, maar zij hebben volgens mij wel reizen waar stevig gewandeld wordt. Je zou ook nog even bij Djoser kunnen kijken, maar dan wel specifiek bij de wandelreizen. Moet je wel even op de groepssamenstelling letten; ik weet niet hoe het bij de wandelreizen zit, maar bij een doorsnee Djoser-reis is het publiek vaak vrij oud.

Tenslotte: als je op Google 'wandelreizen' intikt, krijg je een hele lijst organisaties, met groeps- en individuele reizen. Hoef je alsnog niet bij die organisaties te boeken, je kunt ook alleen kijken wat zij in oktober aanbieden en daar inspiratie uit halen.
  Moderator vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:05:29 #9
45833 crew  Fogel
pi_200768178
Een van de betere plekken om wandelroutes uit te zoeken in Noorwegen is https://www.dnt.no/covid-19-english/
Ze hebben ook een heel netwerk van (soms gratis) hutten in de bergen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_200783097
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:45 schreef Fogel het volgende:
« Dagwandelingen, meerdaagse trekkings, zeilen, summit-hikes, raften, mountainbiken, snowboarden, dagje autohuren en afgelegen natuurgebieden verkennen, duiken, van tijd tot tijd een dag of twee in een stad, maar vooral niet te lang. »
Dat kan allemaal prima in Noorwegen. Als je voledig gevaccineerd bent kom je het land gewoon zonder gezeik in zelfs al is Nederland donkerrood…
Budget kan wel een issue zijn natuurlijk, maar aangezien je hier mag wildcamperen kan dat een flinke bult geld schelen als dat je ding is.
Noorwegen lijkt me heel mooi, maar wat je zegt inderdaad: hotelovernachtingen wordt heel duur. Wildkamperen mag, maar ik weet dus niet of ik dat zou trekken, zeker niet voor meerdere dagen. In oktober begint het vroeg donker te worden en in Noorwegen is het weer ook wel iets om rekening mee te houden.

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 09:05 schreef Fogel het volgende:
Een van de betere plekken om wandelroutes uit te zoeken in Noorwegen is https://www.dnt.no/covid-19-english/
Ze hebben ook een heel netwerk van (soms gratis) hutten in de bergen.
Goeie tip, ga ik zeker even naar kijken!
pi_200783104
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 02:17 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Heb je wel eens bij SNP gekeken? Ik ben zelf nooit met hun mee geweest, maar zij hebben volgens mij wel reizen waar stevig gewandeld wordt. Je zou ook nog even bij Djoser kunnen kijken, maar dan wel specifiek bij de wandelreizen. Moet je wel even op de groepssamenstelling letten; ik weet niet hoe het bij de wandelreizen zit, maar bij een doorsnee Djoser-reis is het publiek vaak vrij oud.

Tenslotte: als je op Google 'wandelreizen' intikt, krijg je een hele lijst organisaties, met groeps- en individuele reizen. Hoef je alsnog niet bij die organisaties te boeken, je kunt ook alleen kijken wat zij in oktober aanbieden en daar inspiratie uit halen.
Ik ken beide organisaties inderdaad. Zal eens specifieker op wandelreizen zoeken.
  maandag 9 augustus 2021 @ 12:59:02 #12
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200828039
Ik heb voor corona een rondreis gemaakt door Noord-Griekenland, echt een aanrader.
Durf niet te zeggen of het weer nog echt goed zal zijn rond oktober.
Maar het gebied zelf is grotendeels niet heel toeristisch en wel heel gastvrij. En het kost er allemaal geen drol.
O.a. ook wat toeristische plekken aan vast geplakt zoals Meteora en de olympus berg.
Ook daar kan je via airbnb goedkoop overnachten, en zijn er vaak ook via dezelfde site tochtjes met locals te boeken voor wandelingen of proeverijen.
Olympus kun je ook beklimmen, wij hebben een stuk gedaan vanaf het laatste per auto bereikbare deel tot de eerste stop. Heel gaaf!
pi_200831809
Ik ga eind oktober naar Madeira. Misschien is dat wel iets voor jou als wil hiken.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_200854975
Ik ben in juni in m'n eentje 2 weken naar de Azoren geweest.
Heb hier 4 eilanden gedaan (Terceira, Sao Miguel, Pico en Flores) en als ik jouw wensenlijstje zo lees kunnen de Azoren behoorlijk aan jouw wensen voldoen.
Denk aan Mt. Pico beklimmen, een hike rondom Sete Cidades en daghikes maken door de ongerepte natuur van Flores.
Laat maar weten als je nog meer info wilt :)
pi_200874873
Ik ga ook even meelezen. Tickets zijn geboekt naar Argentinië in November, maar ben bang dat dat geen doorgang kan gaan vinden. Wellicht dat ik hier nog leuke inspiratie op kan gaan doen,
  donderdag 12 augustus 2021 @ 15:48:02 #16
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200877863
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 23:57 schreef Noisecontrollers het volgende:
Ik ben in juni in m'n eentje 2 weken naar de Azoren geweest.
Heb hier 4 eilanden gedaan (Terceira, Sao Miguel, Pico en Flores) en als ik jouw wensenlijstje zo lees kunnen de Azoren behoorlijk aan jouw wensen voldoen.
Denk aan Mt. Pico beklimmen, een hike rondom Sete Cidades en daghikes maken door de ongerepte natuur van Flores.
Laat maar weten als je nog meer info wilt :)
Ja, dit is zeker een aanrader,hoewel de Azoren vandaag weer naar oranje zijn gegaan qua risicogebied.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_200878258
quote:
14s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 15:48 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ja, dit is zeker een aanrader,hoewel de Azoren vandaag weer naar oranje zijn gegaan qua risicogebied.
How can that now?

Bestemmingen binnen Europa zouden vanaf nu toch alleen nog maar geel of groen als code krijgen?
  donderdag 12 augustus 2021 @ 16:31:48 #18
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200878429
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:18 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

How can that now?

Bestemmingen binnen Europa zouden vanaf nu toch alleen nog maar geel of groen als code krijgen?
Hmm op de site van het RIVM staat het nog op geel. Deze is van het ECDC:
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_200927213
Even gemist dat er gereageerd was, sorry voor de late reactie.

Momenteel heb ik op m'n lijstje staan:
- Fietsen naar Istanboel
- Toch gewoon backpacken, waarschijnlijk in Mexico of Midden Amerika ivm de Covidsituatie die daar nu het minst slecht lijkt. (in ieder geval qua inreizen en maatregelen). Ik zie wel op tegen lang vliegen met een mondkapje, op zich niet een ramp, maar wel oncomfortabel.
- Naar Noorwegen met de auto, fiets mee en daar wat wandelen en fietsen. Twijfel wel een beetje of het niet te eenzaam is.

quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:59 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb voor corona een rondreis gemaakt door Noord-Griekenland, echt een aanrader.
Durf niet te zeggen of het weer nog echt goed zal zijn rond oktober.
Maar het gebied zelf is grotendeels niet heel toeristisch en wel heel gastvrij. En het kost er allemaal geen drol.
O.a. ook wat toeristische plekken aan vast geplakt zoals Meteora en de olympus berg.
Ook daar kan je via airbnb goedkoop overnachten, en zijn er vaak ook via dezelfde site tochtjes met locals te boeken voor wandelingen of proeverijen.
Olympus kun je ook beklimmen, wij hebben een stuk gedaan vanaf het laatste per auto bereikbare deel tot de eerste stop. Heel gaaf!
Klinkt op zich leuk, maar of het ook leuk is om alleen te doen vraag ik me wel een beetje af. Een AirBnB lijkt me toch wat saai alleen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 23:57 schreef Noisecontrollers het volgende:
Ik ben in juni in m'n eentje 2 weken naar de Azoren geweest.
Heb hier 4 eilanden gedaan (Terceira, Sao Miguel, Pico en Flores) en als ik jouw wensenlijstje zo lees kunnen de Azoren behoorlijk aan jouw wensen voldoen.
Denk aan Mt. Pico beklimmen, een hike rondom Sete Cidades en daghikes maken door de ongerepte natuur van Flores.
Laat maar weten als je nog meer info wilt :)
Eigenlijk totaal niet bekend mee, zal eens wat googlen. Waar heb je geslapen en ben je nog mensen tegengekomen om mee op te trekken?
pi_201130507
Vakantiedagen maar geannuleerd en teruggegeven aan m'n werkgever. Kom er niet uit en alleen reizen zonder goede mogelijkheden om anderen te ontmoeten zie ik niet zitten.
-O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Schuifpui op 29-08-2021 20:07:09 ]
pi_201130580
Interrail?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_201136358
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 20:00 schreef Schuifpui het volgende:
Vakantiedagen maar geannuleerd en teruggegeven aan m'n werkgever. Kom er niet uit en alleen reizen zonder goede mogelijkheden om anderen te ontmoeten zie ik niet zitten.
-O-
Teruggegeven aan je werkgever?

Van wie mag je maar 10 dagen meenemen naar volgend jaar? De wet(gever) zegt toch wat anders.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_201138424
Uit laten betalen dan lijkt me ...
pi_201146934
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:13 schreef Salina het volgende:

[..]
Teruggegeven aan je werkgever?

Van wie mag je maar 10 dagen meenemen naar volgend jaar? De wet(gever) zegt toch wat anders.
Heb een contract met m'n werkgever, niet met de overheid. :P

Anyway, ik kan wel 4 weken thuis zitten, maar daar word ik sowieso ongelukkig van. Dan ga ik liever aan de slag en doe ik een goede daad en blijf ik een beetje onder de mensen.
  Moderator dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:27:04 #25
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201152434
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 20:42 schreef Schuifpui het volgende:
Fietsen naar Istanboel
Dat kan nu toch gewoon? En voor wat betreft de overnachtingen: Als je die niet wildkamperend in een bos wil doen, kan het nog wel via allerlei vrienden van de fiets zoals https://www.warmshowers.org/. Bij de één krijg je een kamer, bij de ander mag je een tentje in de tuin opzetten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')