abonnement Unibet Coolblue
pi_200775286
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 13:52 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

90 eurocent per uur?
Ja
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:22:27 #102
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200775334
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hein en sanil klinken nou niet echt als rijkelui kindjes. Dan had je eerder diederickje, constantijn of annabel verwacht...
Rijkeluiskinderen was een narratief dat door GS hard gepusht werd, rijke kinderen met machtige ouders. Dat slaat alleen nergens op, rijke kinderen gaan niet naar het ATC.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200775350
quote:
Wat een gezeur om dit interview. Geeft aan wat zijn zoon heeft aangegeven, prima toch.

Weer maken sommigen hier dit een Marokkanen ding van. De hele groep bestond uit vnml Nederlanders ffs. Nederlanders staan in het buitenland zeker bekend om hun goed gedrag :')
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:29:34 #104
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200775475
Ben benieuwd hoeveel van die lui hun naam wettelijk gaan veranderen zodat ze niet meer in Google teruggevonden gaan worden bij een sollicitatie
pi_200775543
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 13:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zijn vader heeft ook al eerder laten weten dat hij en zijn vrouw naar het politiebureau zijn gegaan om te melden dat hun zoon in die groep zat.
Daarbij staat ook duidelijk in dit artikel dat de 19-jarige die 4 augustus werd aangehouden zich al bij terugkomst in NL gemeld had bij de politie.
[..]

Dus er is van meerdere kanten bekend dat deze verdachte zich bij de politie gemeld had (al dan niet door zijn ouders) en toch weer lekker suggestief "gezien de reactie van de vader zal het wel niet" posten.
Lees dan gewoon wel alle interviews met de vader, dan had je geweten dat de vader zelf naar het bureau is gegaan om te melden dat zijn zoon bij die groep zat.
I stand corrected!
Net interview gekeken, ging eerder niet vanuit UK, maar nu vpn aangezwengeld.
Dus die vader weet dat zijn zoon in die groep zat, meldt dat bij de politie, ziet de beelden van zijn zoon waarin hij schopt, en dan zoekt hij de media op om te zeggen dat zijn zoon tegen hem heeft gezegd dat hij niet geschopt heeft?
En onderhand ook zeggen dat een vriend van Carlo op een confrontatie uit was. Een jongen die uit een tent wordt gezet door een eigenaar, zo wordt gezegd. Maar op dat moment is alles net dichtgegaan, en iedereen staat al op straat. Die jongen wordt dus helemaal nergens uitgegooid, die jongen wordt alleen weggestuurd. Dan zegt de vader: "Als ze dat hadden gedaan (weggaan), dan was het nooit gebeurd". Alsof het de schuld van Carlo en zijn vriend is. Maar waar die vriend wordt geschopt, is aan de andere kant van het kruispunt van waar hij werd weggestuurd, en Sanil lijkt na het schoppen terug te lopen naar waar hij daarvoor stond. Dus hij is er achteraan gegaan lijkt het. Vraag me af of hij dat uit eigen beweging doet, of dat het gestuurd is door een advocaat. Wat niet wordt vermeldt is dat de groep van Hein & Co eerder die avond al uit een tent gezet waren.

In het interview is ook iemand van justitie aan het woord, die het heeft over 2 vechtpartijen, kort na elkaar. Waarbij bij de eerste gebeurtenis iemand tegen zijn hoofd geschopt is, waarvan Sanil wordt verdacht, en bij de tweede gebeurtenis ook iemand tegen het hoofd is geschopt, maar dat was niet Carlo, maar een vriend ervan, en ook daarvan wordt Sanil beschuldigd.
Maar inmiddels is Sanil al voor 3 incidenten aangeklaagd. Kan bij 2 vechtpartijen zijn geweest, of zijn er meer incidenten geweest? Op beelden totnutoe zijn ook maar 2 liggende mensen te zien, en niet 3. Dus iemand was alweer opgestaan, of er is later nog iets gebeurd.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:34:26 #106
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200775586
Sanil mag nog 2 weekjes blijven:

https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20210806_48314977

Daarna zullen het wel 90 dagen worden.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  Spellchecker vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:38:26 #107
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200775691
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 14:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
Sanil mag nog 2 weekjes blijven:

https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20210806_48314977

Daarna zullen het wel 90 dagen worden.
Nog meer mensen hebben aangifte gedaan ^O^
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:44:51 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200775829
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 14:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

I stand corrected!
Net interview gekeken, ging eerder niet vanuit UK, maar nu vpn aangezwengeld.
Dus die vader weet dat zijn zoon in die groep zat, meldt dat bij de politie, ziet de beelden van zijn zoon waarin hij schopt, en dan zoekt hij de media op om te zeggen dat zijn zoon tegen hem heeft gezegd dat hij niet geschopt heeft?
En onderhand ook zeggen dat een vriend van Carlo op een confrontatie uit was. Een jongen die uit een tent wordt gezet door een eigenaar, zo wordt gezegd. Maar op dat moment is alles net dichtgegaan, en iedereen staat al op straat. Die jongen wordt dus helemaal nergens uitgegooid, die jongen wordt alleen weggestuurd. Dan zegt de vader: "Als ze dat hadden gedaan (weggaan), dan was het nooit gebeurd". Alsof het de schuld van Carlo en zijn vriend is. Maar waar die vriend wordt geschopt, is aan de andere kant van het kruispunt van waar hij werd weggestuurd, en Sanil lijkt na het schoppen terug te lopen naar waar hij daarvoor stond. Dus hij is er achteraan gegaan lijkt het. Vraag me af of hij dat uit eigen beweging doet, of dat het gestuurd is door een advocaat. Wat niet wordt vermeldt is dat de groep van Hein & Co eerder die avond al uit een tent gezet waren.

In het interview is ook iemand van justitie aan het woord, die het heeft over 2 vechtpartijen, kort na elkaar. Waarbij bij de eerste gebeurtenis iemand tegen zijn hoofd geschopt is, waarvan Sanil wordt verdacht, en bij de tweede gebeurtenis ook iemand tegen het hoofd is geschopt, maar dat was niet Carlo, maar een vriend ervan, en ook daarvan wordt Sanil beschuldigd.
Maar inmiddels is Sanil al voor 3 incidenten aangeklaagd. Kan bij 2 vechtpartijen zijn geweest, of zijn er meer incidenten geweest? Op beelden totnutoe zijn ook maar 2 liggende mensen te zien, en niet 3. Dus iemand was alweer opgestaan, of er is later nog iets gebeurd.
Okay, het maakt dus niet uit wat de vader zegt, hij is volgens jou fout, al was het alleen al omdat hij "de media opzoekt".
Vergis je niet in de media, die hoef je niet op te zoeken, die zoeken jou wel op, en als je makkelijk te vinden bent dan hangen ze gewoon keer op keer aan de lijn of ze staan voor de deur.

Ik doe een verslag van hoe ver ze daar in gaan even in een spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn twee verschillende gebeurtenissen geweest, waarbij gekopschopt is, 1 gebeurtenis op de boulevard waarbij meerdere (minstens 2) personen gekopschopt zijn, en een eerdere gebeurtenis in/bij een horecagelegenheid.

Het is allemaal prima te lezen in de berichten van het OM, misschien is dat een idee ipv steeds je eigen draai aan zaken geven:
https://www.om.nl/actueel(...)ddadigheden-mallorca
https://www.om.nl/actueel(...)erdachte-aangehouden

[ Bericht 9% gewijzigd door Leandra op 06-08-2021 14:50:32 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:46:01 #109
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200775862
Hein is dus net 3 maanden geleden 18 geworden, gaat het z'n advocaat lukken om hem onder het veel lichtere jeugdstrafrecht te laten vallen? Wat voor trucs heeft ie daarvoor nodig? Zeggen dattie geestelijk nog onvolwassen is ofzo?
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:56:51 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200776326
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 14:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Hein is dus net 3 maanden geleden 18 geworden, gaat het z'n advocaat lukken om hem onder het veel lichtere jeugdstrafrecht te laten vallen? Wat voor trucs heeft ie daarvoor nodig? Zeggen dattie geestelijk nog onvolwassen is ofzo?
Als er 2 mensen zijn die zich gemeld hebben bij de politie, en Sanil B is daar een van, dan is de kans aanwezig dat Hein die andere is.....
Sanil B heeft Plasman als advocaat, Jaap-Willem Roozemond is de advocaat is van de andere verdachte die zich gemeld heeft.
Dan is de kans dus aanwezig dat dat om verdachte Hein gaat en dan schat ik in dat inderdaad geprobeerd gaat worden hem onder het jeugdrecht te laten vallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200776370
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 14:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Hein is dus net 3 maanden geleden 18 geworden, gaat het z'n advocaat lukken om hem onder het veel lichtere jeugdstrafrecht te laten vallen? Wat voor trucs heeft ie daarvoor nodig? Zeggen dattie geestelijk nog onvolwassen is ofzo?
Zoiets idd, een achterstand in de ontwikkeling. Of bijv., als blijkt dat alle drie de trappen op de hoofden bewezen kunnen worden, aanvoeren dat iemand die zoiets doet niet helemaal lekker is in z'n bovenkamer en dat berechten via het jeugdstrafrecht (meer pedagogiek, hersenen nog ontwikkeling etc dus beter bij te sturen) geschikter is dan het 'gewone' strafrecht.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:04:14 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200776572
Overigens is het wel triest dat als ze nu alleen degenen opgepakt hebben die zichzelf al gemeld hadden, dat ze kennelijk nog niet genoeg hebben om de anderen ook op te pakken.
Nou is het uiteraard vooral van belang dat een en ander zorgvuldig gebeurt, want ze wel oppakken en dan weer moeten laten gaan omdat ze de zaak niet voldoende op orde hebben zou nog veel vervelender zijn.

We hebben dus 13 jongens waarbij de opvoeding behoorlijk mislukt is en van de 13 zijn er maar 2 wiens ouders toch nog genoeg fatsoen hebben om hun kind naar het politiebureau te brengen.
En die ene die achterbleef om de sleutel in te leveren en door de Spaanse politie al vrijgelaten was na eerst te zijn aangehouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:06:48 #113
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:07:52 #114
3542 Gia
User under construction
pi_200776676
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:00 schreef aspi het volgende:
Gok op getuigen die later beelden hebben afgegeven? Niet elke toerist zal denk ik geweten hebben dat het slachtoffer dood was.
Of eerder schaamte omdat ze gefilmd hebben en hier niet op aangesproken willen worden.

Nu de beelden belangrijk zijn, komen ze er wel mee.

Snap ik wel.
pi_200776851
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:04 schreef Leandra het volgende:
Overigens is het wel triest dat als ze nu alleen degenen opgepakt hebben die zichzelf al gemeld hadden, dat ze kennelijk nog niet genoeg hebben om de anderen ook op te pakken.
Nou is het uiteraard vooral van belang dat een en ander zorgvuldig gebeurt, want ze wel oppakken en dan weer moeten laten gaan omdat ze de zaak niet voldoende op orde hebben zou nog veel vervelender zijn.

We hebben dus 13 jongens waarbij de opvoeding behoorlijk mislukt is en van de 13 zijn er maar 2 wiens ouders toch nog genoeg fatsoen hebben om hun kind naar het politiebureau te brengen.
En die ene die achterbleef om de sleutel in te leveren en door de Spaanse politie al vrijgelaten was na eerst te zijn aangehouden.
Ik mis ff het stukje dat deze twee jongens degenen waren die zich gemeld hadden.
pi_200776853
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 14:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Okay, het maakt dus niet uit wat de vader zegt, hij is volgens jou fout, al was het alleen al omdat hij "de media opzoekt".
Vergis je niet in de media, die hoef je niet op te zoeken, die zoeken jou wel op, en als je makkelijk te vinden bent dan hangen ze gewoon keer op keer aan de lijn of ze staan voor de deur.

Ik doe een verslag van hoe ver ze daar in gaan even in een spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn twee verschillende gebeurtenissen geweest, waarbij gekopschopt is, 1 gebeurtenis op de boulevard waarbij meerdere (minstens 2) personen gekopschopt zijn, en een eerdere gebeurtenis in/bij een horecagelegenheid.

Het is allemaal prima te lezen in de berichten van het OM, misschien is dat een idee ipv steeds je eigen draai aan zaken geven:
https://www.om.nl/actueel(...)ddadigheden-mallorca
https://www.om.nl/actueel(...)erdachte-aangehouden
Hij zal de media niet opgezocht hebben, die zullen waarschijnlijk hem opgezocht hebben, maar het beste wat hij kan doen voor zijn zoon is zwijgen (wat bijv de groep vrienden van Carlo wel doet voor zover ik kan zien totnutoe). Dat lijkt me heel moeilijk als je weet, of overtuigd bent, van de onschuld van je zoon, maar het is wel gewoon het beste. Zelf al zegt hij goede dingen, het kan ook nog zo opgeknipt worden dat het anders uitpakt. Misschien heeft ie wel gezegd dat de groep van zijn zoon eerder die avond ergens uitgegooid was, maar hebben ze dat er uit geknipt.

Maar zelfs dan, die vader zegt dat als die vriend van Carlo weg was gelopen, het niet zou zijn gebeurd. Dat is gewoon geen slimme uitspraak. Zeker niet als je ook nog eens leest op om.nl dat er twee verschillende incidenten zijn geweest.

quote:
Het eerste geweldsincident vond plaats in/voor een horecagelegenheid in El Arenal, het tweede op de boulevard.
De videobeelden in het interview zijn van voor de horecagelegenheid, dus de groep heeft zich zelf ook verplaatst en heeft toen weer een confrontatie gehad.

Maar bedankt voor de tip van om.nl, dat check ik eigenlijk nooit, en dat lijkt me in deze wel een bron die minder gekleurd is. Maar ik zit wel met kromme tenen een paragraaf te lezen als de volgende:

quote:
Hoewel dit een belangrijke ontwikkeling is, gaat het onderzoek van de politie en Openbaar Ministerie Midden-Nederland in volle gang door. Zo is de politie bezig om ook op basis van de aanvullende beelden de rol van de andere betrokkenen in kaart te brengen en de identiteit van de personen op de beelden te achterhalen.
Het lijkt me duidelijk dat het onderzoek nog loopt, en dat men bezig is de andere mogelijke verdachten in beeld te brengen. En nog steeds vind ik het raar dat het Spaanse OM 9 verdachten in beeld had, en geidentificeerd had, na 2 dagen, en dat het Nederlandse OM, met meer informatie, na ruim een week, dat nog steeds niet voor elkaar heeft. Het duurde twee dagen om de tweede verdachte te identificeren, dat vind ik toch wel opmerkelijk lang. Ik hoop dat er vandaag en morgen nog een paar worden opgepakt.
pi_200776906
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 14:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Hein is dus net 3 maanden geleden 18 geworden, gaat het z'n advocaat lukken om hem onder het veel lichtere jeugdstrafrecht te laten vallen? Wat voor trucs heeft ie daarvoor nodig? Zeggen dattie geestelijk nog onvolwassen is ofzo?
Combinatie van drugs en alcohol doet anders ook vaak wonderen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:21:23 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200776938
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik mis ff het stukje dat deze twee jongens degenen waren die zich gemeld hadden.
Van Sanil B staat dat al vast, daarbij is mijn eerste zin als volgt:
"Overigens is het wel triest dat als ze nu alleen degenen opgepakt hebben die zichzelf al gemeld hadden....".
Waarbij het woordje "als" doorslaggevend is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:27:43 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200777050
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Hij zal de media niet opgezocht hebben, die zullen waarschijnlijk hem opgezocht hebben, maar het beste wat hij kan doen voor zijn zoon is zwijgen (wat bijv de groep vrienden van Carlo wel doet voor zover ik kan zien totnutoe). Dat lijkt me heel moeilijk als je weet, of overtuigd bent, van de onschuld van je zoon, maar het is wel gewoon het beste. Zelf al zegt hij goede dingen, het kan ook nog zo opgeknipt worden dat het anders uitpakt. Misschien heeft ie wel gezegd dat de groep van zijn zoon eerder die avond ergens uitgegooid was, maar hebben ze dat er uit geknipt.

Maar zelfs dan, die vader zegt dat als die vriend van Carlo weg was gelopen, het niet zou zijn gebeurd. Dat is gewoon geen slimme uitspraak. Zeker niet als je ook nog eens leest op om.nl dat er twee verschillende incidenten zijn geweest.
[..]

De videobeelden in het interview zijn van voor de horecagelegenheid, dus de groep heeft zich zelf ook verplaatst en heeft toen weer een confrontatie gehad.

Maar bedankt voor de tip van om.nl, dat check ik eigenlijk nooit, en dat lijkt me in deze wel een bron die minder gekleurd is. Maar ik zit wel met kromme tenen een paragraaf te lezen als de volgende:
[..]

Het lijkt me duidelijk dat het onderzoek nog loopt, en dat men bezig is de andere mogelijke verdachten in beeld te brengen. En nog steeds vind ik het raar dat het Spaanse OM 9 verdachten in beeld had, en geidentificeerd had, na 2 dagen, en dat het Nederlandse OM, met meer informatie, na ruim een week, dat nog steeds niet voor elkaar heeft. Het duurde twee dagen om de tweede verdachte te identificeren, dat vind ik toch wel opmerkelijk lang. Ik hoop dat er vandaag en morgen nog een paar worden opgepakt.
Als je alleen op de groep focust en je hebt een groep die samen in een vakantiehuis zit, dan heb je de groep vrij makkelijk te pakken en ga je daarna eens zoeken wie wat heeft gedaan, en op basis van die beelden is die ene jongen die opgepakt is al vrijgelaten.

Het betekent niet dat als ze allemaal in Spanje waren opgepakt dat ze dan de juiste persoon (identiteit) al bij het juiste incident hadden kunnen plaatsen.
In dit geval is het nu juist van belang dat de juiste persoon met de juiste verdenking wordt opgepakt, anders staan ze zo weer buiten.

Ik zie ook niet waar je vandaan haalt dat het 2 dagen duurde om de 2de verdachte te identificeren.
Mijn aanname is dat Sanil B en Hein B de 2 verdachten zijn die zichzelf gemeld hebben, en dat ze daar eerst bij zijn gaan zoeken wat ze precies misdaan hebben.
De twee die zichzelf gemeld hebben zijn wellicht ook bereid om te praten over de rollen van anderen in de groep, anderen die zich niet gemeld hebben.

Als de namen bekend zijn (en die zijn in dit geval redelijk eenvoudig te achterhalen; eerder teruggevlogen, samen heen gevlogen, samen een huis gehuurd), dan komt dat wel en is het belangrijker dat de juiste persoon met de juiste verdenking voor de onderzoeksrechter staat dan dat het OM dit verprutst en schuldigen er mee wegkomen omdat de beschuldigingen niet kloppen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200777157
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Combinatie van drugs en alcohol doet anders ook vaak wonderen.
Toch vind ik dat het niet zo moeten boeien.
18 jarige jongen net klaar met de havo weet dondersgoed dat hij niet moet kopschoppen.
Hoewel het een debiel is heeft is hij niet geestelijk 8 ofzo.
Gewoon als volwassene berechten dus en dan zien we hem over 20 jaar wel weer.
Maarja in het zwaarst straffende land van Europa wordt het eerder een weekje naar kinderboerderij en een Voorwaardelijke straf van een jaar.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:34:47 #121
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200777320
Hoeveel 'korting' krijg je trouwens als het je eerste keer is dat je in aanraking komt met justitie (wat z'n advocaat ongetwijfeld gaat opvoeren)
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:55:32 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200777962
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoeveel 'korting' krijg je trouwens als het je eerste keer is dat je in aanraking komt met justitie (wat z'n advocaat ongetwijfeld gaat opvoeren)
Voor poging tot doodslag ligt het volgens de richtlijnen aan de gevolgen, tevens zijn "medeplegen" "meerdere slachtoffers" en "Alcohol/drugs en (uitgaans)geweld" verzwarende omstandigheden.

Voor doodslag is de maximale straf omhoog gegaan van 15 naar 25 jaar.

Dus zelfs als ze de straffen gelijktijdig mogen uitzitten (in NL wordt cumulatief straffen vrijwel niet toegepast) dan is de kans groot dat ze 30+ zijn als ze weer vrijkomen.
Ik neem aan dat je in de bajes geen recht op studiefinanciering hebt, en tegen de tijd dat ze vrij komen zijn ze te oud, dus dat beperkt hun mogelijkheden na de gevangenisstraf behoorlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200778235
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je alleen op de groep focust en je hebt een groep die samen in een vakantiehuis zit, dan heb je de groep vrij makkelijk te pakken en ga je daarna eens zoeken wie wat heeft gedaan, en op basis van die beelden is die ene jongen die opgepakt is al vrijgelaten.

Het betekent niet dat als ze allemaal in Spanje waren opgepakt dat ze dan de juiste persoon (identiteit) al bij het juiste incident hadden kunnen plaatsen.
In dit geval is het nu juist van belang dat de juiste persoon met de juiste verdenking wordt opgepakt, anders staan ze zo weer buiten.

Ik zie ook niet waar je vandaan haalt dat het 2 dagen duurde om de 2de verdachte te identificeren.
Mijn aanname is dat Sanil B en Hein B de 2 verdachten zijn die zichzelf gemeld hebben, en dat ze daar eerst bij zijn gaan zoeken wat ze precies misdaan hebben.
De twee die zichzelf gemeld hebben zijn wellicht ook bereid om te praten over de rollen van anderen in de groep, anderen die zich niet gemeld hebben.

Als de namen bekend zijn (en die zijn in dit geval redelijk eenvoudig te achterhalen; eerder teruggevlogen, samen heen gevlogen, samen een huis gehuurd), dan komt dat wel en is het belangrijker dat de juiste persoon met de juiste verdenking voor de onderzoeksrechter staat dan dat het OM dit verprutst en schuldigen er mee wegkomen omdat de beschuldigingen niet kloppen.
Ik denk ook dat Spanje wat meer urgency had ivm vluchtgevaar. Ik kan me voorstellen dat je dan eerder tot arrestatie overgaat, en dan achteraf mensen die niet opgepakt hadden moeten worden weer vrijlaat, en dat het OM dat probeert te voorkomen.
Kan het wel volgen dat dit de twee jongens zijn die zichzelf gemeld hebben, maar dan vind ik het wel opmerkelijk dat het OM daar met geen woord over rept. Er wordt, bij de eerste aanhouding, gemeldt dat dat gedaan werd op basis van onderzoek in Spanje en onderzoek in Nederland.
Het identificeren van de verdachten lijkt wel makkelijk, als je ervan uit gaat dat je die groep moet hebben. Maar als het geen 2 dagen duurt om de 2e verdachte te identificeren, waarom wordt die dan wel 2 dagen later gearresteerd? Duurt het zo lang om vast te stellen en te documenteren wat een bepaalde figuur in een video gedaan heeft? Ik vermoed eerder eigenlijk dat er een nieuwe video binnen is gekomen, wat goed bewijs vormde tegen Sanil en Hein en dat beiden op basis van die nieuwe video zijn aangeklaagd. En dat op andere videos, op basis waarvan Sanil al 2 keer aangeklaagd is, het schijnbaar moeilik is anderen te identificeren, of aanklachten op grond van wat in de videos te zien is te vormen.
pi_200778559
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoeveel 'korting' krijg je trouwens als het je eerste keer is dat je in aanraking komt met justitie (wat z'n advocaat ongetwijfeld gaat opvoeren)
Nog nooit in aanraking met justitie geweest weegt altijd mee in de uitspraak.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:39:11 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200778579
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 16:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ik denk ook dat Spanje wat meer urgency had ivm vluchtgevaar. Ik kan me voorstellen dat je dan eerder tot arrestatie overgaat, en dan achteraf mensen die niet opgepakt hadden moeten worden weer vrijlaat, en dat het OM dat probeert te voorkomen.
Kan het wel volgen dat dit de twee jongens zijn die zichzelf gemeld hebben, maar dan vind ik het wel opmerkelijk dat het OM daar met geen woord over rept. Er wordt, bij de eerste aanhouding, gemeldt dat dat gedaan werd op basis van onderzoek in Spanje en onderzoek in Nederland.
Het identificeren van de verdachten lijkt wel makkelijk, als je ervan uit gaat dat je die groep moet hebben. Maar als het geen 2 dagen duurt om de 2e verdachte te identificeren, waarom wordt die dan wel 2 dagen later gearresteerd? Duurt het zo lang om vast te stellen en te documenteren wat een bepaalde figuur in een video gedaan heeft? Ik vermoed eerder eigenlijk dat er een nieuwe video binnen is gekomen, wat goed bewijs vormde tegen Sanil en Hein en dat beiden op basis van die nieuwe video zijn aangeklaagd. En dat op andere videos, op basis waarvan Sanil al 2 keer aangeklaagd is, het schijnbaar moeilik is anderen te identificeren, of aanklachten op grond van wat in de videos te zien is te vormen.
Het horen van iemand die zich meldt is ook onderdeel van het onderzoek.

Het hoeft an sich niet moeilijk te zijn de anderen te identificeren, je moet alleen als OM wel zeker weten dat je de juiste persoon voor het juiste misdrijf aanklaagt.
Van achter je laptopje roepen dat het echt wel duidelijk Pietje is op de beelden is wat anders dan het OM moet doen om het voor te kunnen laten komen en iemand in bewaren te kunnen houden, de rechter maakt er echt wel korte metten mee als de bewijsvoering richting een bepaald persoon niet heel duidelijk is, en het makkelijk een van de anderen had kunnen zijn.

Overigens kan dat ook nog meespelen; dat Sanil en Hein door hun uiterlijk makkelijker te identificeren zijn.

Overigens doet het OM geen uitspraken die verder niet van belang zijn voor het publiek, zoals of dit de verdachten zijn die zich gemeld hadden. Dat de vader en advocaat van Sanil B dat wel gedaan hebben is wat anders, dat Jaap-Willem Roozeboom die uitspraak over zijn cliënt ook gedaan heeft ook, dan is het dus vooral de vraag wiens advocaat hij is, en dan ben je eruit.

[ Bericht 4% gewijzigd door Leandra op 06-08-2021 16:54:39 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200778842
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 16:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het horen van iemand die zich meld is ook onderdeel van het onderzoek.

Het hoeft an sich niet moeilijk te zijn de anderen te identificeren, je moet alleen als OM wel zeker weten dat je de juiste persoon voor het juiste misdrijf aanklaagt.
Van achter je laptopje roepen dat het echt wel duidelijk Pietje is op de beelden is wat anders dan het OM moet doen om het voor te kunnen laten komen en iemand in bewaren te kunnen houden, de rechter maakt er echt wel korte metten mee als de bewijsvoering richting een bepaald persoon niet heel duidelijk is, en het makkelijk een van de anderen had kunnen zijn.

Overigens kan dat ook nog meespelen; dat Sanil en Hein door hun uiterlijk makkelijker te identificeren zijn.

Overigens doet het OM geen uitspraken die verder niet van belang zijn voor het publiek, zoals of dit de verdachten zijn die zich gemeld hadden. Dat de vader en advocaat van Sanil B dat wel gedaan hebben is wat anders, dat Jaap-Willem Roozeboom die uitspraak over zijn cliënt ook gedaan heeft ook, dan is het dus vooral de vraag wiens advocaat hij is, en dan ben je eruit.
Kan goed dat die twee makkelijker te identificeren zijn, maar Spanje had er schijnbaar een stuk minder moeite mee, dat blijft opmerkelijk. Wat me wel opvalt ook, is dat Sanil (en ik neem aan ook Hein) wel in volledige beperkingen zijn geplaatst, schijnbaar vindt het OM het belangrijk dat ze geen contact met anderen hebben. Maar aan de andere kant, door niemand op te pakken voor zolang, en de andere mogelijke verdachten ook nog steeds niet, worden die wel ruim de mogelijkheid gegeven contact met elkaar te hebben, en dat zal zeker niet in het voordeel van het OM zijn. Dat is ergens ook wel krom. Ik kan wel begrijpen dat je iemand niet op kunt pakken omdat je bang bent dat die zijn verhaal aan kan passen als later blijkt dat diegene geen verdachte is, maar gezien de vele videos en verhoren van ooggetuigen inmiddels vind ik het wel opmerkelijk dat er nog steeds niet meer opgepakt zijn. Of misschien maakt het OM zich niet zo druk dat ze nu met elkaar kunnen praten, maar als dat zo is, waarom zet je degenen die opgepakt zijn, dan wel in volledige beperkingen?
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:55:36 #127
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200778880
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 16:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Kan goed dat die twee makkelijker te identificeren zijn, maar Spanje had er schijnbaar een stuk minder moeite mee, dat blijft opmerkelijk.
Ik neem aan dat ze bij de Spaanse politie de achterblijver hebben verhoord, hem de beelden hebben laten zien en laten vertellen welke naam bij welke persoon op de filmpjes hoorde.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:58:32 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200778907
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 16:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Kan goed dat die twee makkelijker te identificeren zijn, maar Spanje had er schijnbaar een stuk minder moeite mee, dat blijft opmerkelijk. Wat me wel opvalt ook, is dat Sanil (en ik neem aan ook Hein) wel in volledige beperkingen zijn geplaatst, schijnbaar vindt het OM het belangrijk dat ze geen contact met anderen hebben. Maar aan de andere kant, door niemand op te pakken voor zolang, en de andere mogelijke verdachten ook nog steeds niet, worden die wel ruim de mogelijkheid gegeven contact met elkaar te hebben, en dat zal zeker niet in het voordeel van het OM zijn. Dat is ergens ook wel krom. Ik kan wel begrijpen dat je iemand niet op kunt pakken omdat je bang bent dat die zijn verhaal aan kan passen als later blijkt dat diegene geen verdachte is, maar gezien de vele videos en verhoren van ooggetuigen inmiddels vind ik het wel opmerkelijk dat er nog steeds niet meer opgepakt zijn. Of misschien maakt het OM zich niet zo druk dat ze nu met elkaar kunnen praten, maar als dat zo is, waarom zet je degenen die opgepakt zijn, dan wel in volledige beperkingen?
Wil je liever het risico lopen dat ze niet afdoende kunnen bewijzen dat die anderen ook schuldig zijn aan waar ze voor opgepakt worden en dat ze ze weer moeten laten gaan?

Ja, het is vervelend dat ze hun verhalen nog aan elkaar kunnen aanpassen, aan de andere kant weten zij niet wat er op de beelden staat, dus verhalen op elkaar afstemmen tot een BS-verhaal dat totaal strijdig is met de beelden gaat hem ook niet worden.

En waarom de verdachten die nu opgepakt zijn wel in beperking zitten? Wat dacht je van diezelfde beelden? Stel dat ze daar een en ander van gezien hebben dan kunnen zij wel doorgeven wie zich vrij kan praten omdat het niet heel duidelijk zichtbaar is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:59:22 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200778912
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 16:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze bij de Spaanse politie de achterblijver hebben verhoord, hem de beelden hebben laten zien en laten vertellen welke naam bij welke persoon op de filmpjes hoorde.
Ook dat is mogelijk, dat zou misschien wel eens de reden kunnen zijn dat hij zo snel weer buiten stond.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200778999
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 16:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze bij de Spaanse politie de achterblijver hebben verhoord, hem de beelden hebben laten zien en laten vertellen welke naam bij welke persoon op de filmpjes hoorde.
Ik lees dat die gasten eerder vertrokken omdat ze er lucht van hadden gekregen dat ze gezocht werden. De achterblijver werd ook aangehouden omdat er naar hem gezocht werd, die werd niet toevallig staande gehouden om hem te vragen waarom hij daar zo alleen was. En ik mag hopen dat ze hem niet de beelden hebben laten zien, want dan kan hij mooi aan de rest vertellen welke beelden er zijn.
pi_200779063
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 16:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wil je liever het risico lopen dat ze niet afdoende kunnen bewijzen dat die anderen ook schuldig zijn aan waar ze voor opgepakt worden en dat ze ze weer moeten laten gaan?

Ja, het is vervelend dat ze hun verhalen nog aan elkaar kunnen aanpassen, aan de andere kant weten zij niet wat er op de beelden staat, dus verhalen op elkaar afstemmen tot een BS-verhaal dat totaal strijdig is met de beelden gaat hem ook niet worden.

En waarom de verdachten die nu opgepakt zijn wel in beperking zitten? Wat dacht je van diezelfde beelden? Stel dat ze daar een en ander van gezien hebben dan kunnen zij wel doorgeven wie zich vrij kan praten omdat het niet heel duidelijk zichtbaar is.
Krijgen die verdachten gelijk de beelden te zien op basis waarvan ze opgepakt zijn?

Ze zullen pas tot arrestatie overgaan als ze redelijk zeker zijn dat het voorarrest ook verlengd kan worden. Maar dat moet wel frustrerend zijn, want zolang je dat niet rond hebt, weet je dat de mogelijke daders een plan kunnen maken. Daders weten lang niet altijd dat de politie ze op de hielen zit, dus dan is het misschien niet zo urgent. Maar nu is wel duidelijk wie er aangeklaagd zullen worden, of uit welke groep de aangeklaagden zullen komen, dus zullen ze mogelijk er actiever mee bezig zijn om hun verhaal te oefenen. Maar aan de andere kant, ventjes van 18-20, 9 stuks. Het moet voor het OM ook niet heel moeilijk zijn om gaten te prikken in hun verhaal als ze een verhaal fabriceren.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:15:09 #132
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200779102
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 17:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ik lees dat die gasten eerder vertrokken omdat ze er lucht van hadden gekregen dat ze gezocht werden. De achterblijver werd ook aangehouden omdat er naar hem gezocht werd, die werd niet toevallig staande gehouden om hem te vragen waarom hij daar zo alleen was. En ik mag hopen dat ze hem niet de beelden hebben laten zien, want dan kan hij mooi aan de rest vertellen welke beelden er zijn.
Volgens mij wist de politie op een gegeven moment om welke groep het ging. Uiteindelijk hebben ze een van die groep te pakken gekregen. Ik denk niet dat ze van de groep van 13 al 9 namen van verdachten hadden. Ze zijn met de hele groep (-1) vertrokken, niet alleen degenen die gezocht werden.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:27:19 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200779211
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 17:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Krijgen die verdachten gelijk de beelden te zien op basis waarvan ze opgepakt zijn?

Ik weet niet wat de verdachten die nu opgepakt zijn gezien hebben of te zien krijgen, maar ik sluit niet uit dat die met beelden geconfronteerd zijn als ze hun "ik was niet betrokken" riedeltje ook tijdens een verhoor afdraaiden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:28:47 #134
236264 crew  capricia
pi_200779224
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 17:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de verdachten die nu opgepakt zijn gezien hebben of te zien krijgen, maar ik sluit niet uit dat die met beelden geconfronteerd zijn als ze hun "ik was niet betrokken" riedeltje ook tijdens een verhoor afdraaiden.
Ik neem ook aan dat ze geen contact meer met elkaar mogen hebben, de verdachten. Anders kunnen ze hun verhaal op elkaar afstemmen.
Hooguit via de advocaten.
Definitely not CIA
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:34:36 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200779283
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 17:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik neem ook aan dat ze geen contact meer met elkaar mogen hebben, de verdachten. Anders kunnen ze hun verhaal op elkaar afstemmen.
Hooguit via de advocaten.
Het ging er juist om dat George_of_the_Jungle niet begrijpt dat de opgepakte verdachten in beperking zitten terwijl de 7-11 overigen nog gewoon rondlopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200779944
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dan wordt er meestal gezwegen. Als je zoon duidelijk op beeld staat en kopschopt, en dat je je dan door de media laat interviewen en publiekelijk glashard zegt dat je zoon dat niet gedaan heeft, is iets anders dan zwijgen of ontkennen terwijl er geen beeld van is.
Zwijgen is hetzelfde als ontkennen, laten we niet om de hete brij heen draaien. We kunnen overigens ook een hele reeks blanke crimineeltjes erbij pakken die op heterdaad worden betrapt door ome Peter R. en die dan alsnog glashard ontkennen. Het is alleen eat minder spannend en hot. Veel leuker om te kankeren op ander volk toch?
Allah Al Watan Al Malik
pi_200780100
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dat is iets wat je vaak ziet bij mensen uit regio's rond de Middellandse Zee, glashard ontkennen.
Sanil ontkent dus dat hij Carlo heeft gekopschopt en ook dat hij betrokken was bij de "vechtpartij" (lees: eenzijdige aanval) die heeft geleid tot de dood van Carlo.

Maar feit is ook dat Sanil en Carlo elkaar niet kenden.

Hoe kan Sanil dan weten dat hij Carlo op geen enkele manier heeft belaagd, als hij niet hem niet kende?

Dit nog los van het videobewijs.
pi_200780124
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 16:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Kan goed dat die twee makkelijker te identificeren zijn, maar Spanje had er schijnbaar een stuk minder moeite mee, dat blijft opmerkelijk. Wat me wel opvalt ook, is dat Sanil (en ik neem aan ook Hein) wel in volledige beperkingen zijn geplaatst, schijnbaar vindt het OM het belangrijk dat ze geen contact met anderen hebben. Maar aan de andere kant, door niemand op te pakken voor zolang, en de andere mogelijke verdachten ook nog steeds niet, worden die wel ruim de mogelijkheid gegeven contact met elkaar te hebben, en dat zal zeker niet in het voordeel van het OM zijn. Dat is ergens ook wel krom. Ik kan wel begrijpen dat je iemand niet op kunt pakken omdat je bang bent dat die zijn verhaal aan kan passen als later blijkt dat diegene geen verdachte is, maar gezien de vele videos en verhoren van ooggetuigen inmiddels vind ik het wel opmerkelijk dat er nog steeds niet meer opgepakt zijn. Of misschien maakt het OM zich niet zo druk dat ze nu met elkaar kunnen praten, maar als dat zo is, waarom zet je degenen die opgepakt zijn, dan wel in volledige beperkingen?
Waarom noem je ze bij hun voornaam?
Heb je bij ze in de klas gezeten?
:'(
pi_200780130
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 18:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zwijgen is hetzelfde als ontkennen, laten we niet om de hete brij heen draaien. We kunnen overigens ook een hele reeks blanke crimineeltjes erbij pakken die op heterdaad worden betrapt door ome Peter R. en die dan alsnog glashard ontkennen. Het is alleen eat minder spannend en hot. Veel leuker om te kankeren op ander volk toch?
Maar bekennen is het tegenovergestelde van ontkennen, maar niet van zwijgen. Natuurlijk zal een misdadiger zelden vooraf bekennen.
Maar in deze situatie zat ik fout, de vader ontkent niet, hij zegt dat zijn zoon tegen hem heeft gezegd dat hij het niet gedaan heeft. Dus die vader zegt niets over wat hij op beelden heeft gezien. Ik kon dat interview niet afspelen vanaf mijn lokatie, en toen maakte ik een aanname op basis van comments op dat interview. Later wel het interview gezien via een vpn, en toen hier ook al gepost dat ik het verkeerd had. Nuance is belangrijk, en generalisatie vaak gevaarlijk, had ik mss beter niet kunnen doen.
pi_200780134
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het is Hein, die heeft vorige week even de media te woord gestaan en ontkend zelf iets gedaan te hebben.
Hij zal zich vergist hebben. Het overkomt iedereen wel eens dat hij zich niet precies kan herinneren wie hij een week eerder gekopschopt heeft.
pi_200780154
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 17:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Volgens mij wist de politie op een gegeven moment om welke groep het ging. Uiteindelijk hebben ze een van die groep te pakken gekregen. Ik denk niet dat ze van de groep van 13 al 9 namen van verdachten hadden. Ze zijn met de hele groep (-1) vertrokken, niet alleen degenen die gezocht werden.
Je zou bij GeenStijl kunnen gaan werken. Die werken ook zo op onderbuikgevoel en gespeend van kennis van zaken.
pi_200780155
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hein en sanil klinken nou niet echt als rijkelui kindjes. Dan had je eerder diederickje, constantijn of annabel verwacht...
Hein klinkt Duits...
pi_200780173
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 17:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de verdachten die nu opgepakt zijn gezien hebben of te zien krijgen, maar ik sluit niet uit dat die met beelden geconfronteerd zijn als ze hun "ik was niet betrokken" riedeltje ook tijdens een verhoor afdraaiden.
Krijgt de advocaat dat dan ook te zien nu al, of later pas? Een advocaat mag dat niet delen, maar wat als de advocaat ook jongens verdedigd die nog niet als verdachte zijn aangemerkt? Hoe zit dat dan?
pi_200780176
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 13:37 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Waaaarom blijft hij praten in de media. Ik ben geen moeder en kan begrijpen dat je je kind natuurlijk koste wat t kost wil geloven en steunen, maar het is zo onhandig om het zo te blijven verkondigen.
Vlucht naar voren.
pi_200780217
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 14:23 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Wat een gezeur om dit interview. Geeft aan wat zijn zoon heeft aangegeven, prima toch.

Weer maken sommigen hier dit een Marokkanen ding van. De hele groep bestond uit vnml Nederlanders ffs. Nederlanders staan in het buitenland zeker bekend om hun goed gedrag :')
Klopt, maar alleen de Marokkaanse vader ontkent wat is vastgelegd op videobeelden. Omdat zijn zoon dat heeft "gezworen".

Ik zie hier een klein vader-zoon-conflictje.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:51:17 #146
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200780219
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 18:46 schreef wappie1986 het volgende:

[..]

Je zou bij GeenStijl kunnen gaan werken. Die werken ook zo op onderbuikgevoel en gespeend van kennis van zaken.
Ik noem bewust nergens namen en ben ik een anonieme user op een perifeer forum, geen journalist en heb derhalve geen journalistieke verantwoording af te leggen. :W
We have always been at war with Eastasia.
pi_200780249
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 14:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Hein is dus net 3 maanden geleden 18 geworden, gaat het z'n advocaat lukken om hem onder het veel lichtere jeugdstrafrecht te laten vallen? Wat voor trucs heeft ie daarvoor nodig? Zeggen dattie geestelijk nog onvolwassen is ofzo?
Hij is vier maanden te vroeg geboren, dus technisch is hij pas 17.
pi_200780288
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor poging tot doodslag ligt het volgens de richtlijnen aan de gevolgen, tevens zijn "medeplegen" "meerdere slachtoffers" en "Alcohol/drugs en (uitgaans)geweld" verzwarende omstandigheden.

Voor doodslag is de maximale straf omhoog gegaan van 15 naar 25 jaar.

Dus zelfs als ze de straffen gelijktijdig mogen uitzitten (in NL wordt cumulatief straffen vrijwel niet toegepast) dan is de kans groot dat ze 30+ zijn als ze weer vrijkomen.
Ik neem aan dat je in de bajes geen recht op studiefinanciering hebt, en tegen de tijd dat ze vrij komen zijn ze te oud, dus dat beperkt hun mogelijkheden na de gevangenisstraf behoorlijk.
In Spanje is de minimum straf voor doodslag 10 jaar. Dat mag hier wel worden meegenomen, aangezien het delict op Spaans grondgebied was.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:02:20 #149
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_200780372
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 18:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

In Spanje is de minimum straf voor doodslag 10 jaar. Dat mag hier wel worden meegenomen, aangezien het delict op Spaans grondgebied was.
Stop maar weer. Tering :')
Dit, dus.
pi_200780378
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 14:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Ben benieuwd hoeveel van die lui hun naam wettelijk gaan veranderen zodat ze niet meer in Google teruggevonden gaan worden bij een sollicitatie
Dat zou wel raar zijn. Ik denk trouwens dat je strafblad gewoon mee verhuist naar je nieuwe naam.
Check it out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')