abonnement Unibet Coolblue
pi_200761157
De mensen op Gibraltar zijn vrijwel allemaal gevaccineerd:



Gibraltar green list fears as surge in Covid cases spark tighter restrictions

GIBRALTAR has been on the green list since May 17. However, rising cases mean the island nation has seen some restrictions reimposed.

Gibraltar's government has tightened some restrictions across the nation following a new rise in confirmed cases of COVID-19. The sudden rise could spark concern for those due to go on holiday to the British Overseas Territory in the coming weeks.

The new restrictions will impact large events, and see vaccine or testing rules applied to restaurants and nightclubs.

Gibraltar has held its position on the green list for travel since May 17.

This means travellers do not need to self-isolate upon their return to the UK regardless of their vaccination status. They are also only subject to one pre-departure test and a PCR test on day two of their arrival in the UK.

However, if the nation follows in the footsteps of previously green countries such as Portugal and the Balearics, a rise in cases could coincide with a swift move to the amber list.

Cases of coronavirus have been gradually rising in Gibraltar throughout June and July.

In the 14 days to July 22, Gibraltar recorded 229 new cases of coronavirus. As a result, the nation's government has put a stop to large events until September 2021. Small events will be able to go ahead but guests must remain seated and a ticketing system will be in place.

Private are, restaurants and nightclubs are now asked to ensure clients are either fully vaccinated or can provide evidence of a negative COVID-19 test. The Government urged establishments to be "cautious in the events that they hold" and "to strictly control numbers".

It also asked owners to "ensure" they followed the testing and vaccination rules. Leaders said they were "saddened" that restrictions had to be enforced once again, but had to "respond to the rapid growth in COVID-19 cases, in particular, recent hospitalisation".

Legislation is not yet being considered to legally rule nightclubs and catering establishments follow the requested regulations. However, Government officials noted that is a "possibility should cases continue to rise".

Gibraltar also recently put a stop to people visiting elderly residential homes due to a surge in new cases.

The news will come as a blow to the country, which is one of the few places in the world with a more than 99 percent vaccination rate among its adult population.

By April, Gibraltar had whizzed through its vaccination schedule. This was due to its small population size of roughly 33,700 people as of 2019. By comparison, the UK is home to around 66 million people and has vaccinated around 70 percent of its adult population.

All businesses, including non-essential shops, restaurants, bars, cafes, gyms, hairdressers and salons reopened in Gibraltar on April 1, 2021. It has welcomed back UK tourists since May and provides a free COVID-19 test for arrivals entering the country.

https://www.express.co.uk(...)es-events-nightclubs

Nou, daar ben je mooi klaar mee :{

Edit:

Ze noemden hun vaccinatiecampagne "Operation Freedom":

Gibraltar, a vaccine champion, launches 'Operation Freedom'

https://abcnews.go.com/He(...)ion-freedom-76335141

_O-

[ Bericht 3% gewijzigd door Probably_on_pcp op 05-08-2021 21:49:56 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 5 augustus 2021 @ 19:56:10 #2
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_200761179
Allemaal voor Jan Lul alles dichtgegooid het afgelopen jaar. Allemaal voor Jan Lul allemaal prikjes gehaald. Ja _O_
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 5 augustus 2021 @ 19:56:38 #3
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_200761186
Overigens is Gibraltar geen eiland, en geen natie of land. Maar dit terzijde.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_200761312
Regeringen moeten echt met een andere mindset gaan komen als bijna iedereen gevaccineerd is. Het gaat dan niet meer om het aantal besmettingen (joehoe, het vaccin gaat besmetting niet tegen!) maar om het aantal mensen dat met ernstige klachten in het ziekenhuis ligt. Oprotten met je zero covid utopie.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_200761859
quote:
13s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 19:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
De mensen op Gibraltar zijn vrijwel allemaal gevaccineerd:


Volgens mij is Gibraltar een schiereiland, en geen eiland.
En het zou me weinig verbazen als er heel veel Britse pensionado's wonen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200762883
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:02 schreef Nielsch het volgende:
Regeringen moeten echt met een andere mindset gaan komen als bijna iedereen gevaccineerd is. Het gaat dan niet meer om het aantal besmettingen (joehoe, het vaccin gaat besmetting niet tegen!) maar om het aantal mensen dat met ernstige klachten in het ziekenhuis ligt. Oprotten met je zero covid utopie.
Dit idd. Idioten. Waar zijn ze nou bang voor dan?
pi_200762961
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:02 schreef Nielsch het volgende:
Regeringen moeten echt met een andere mindset gaan komen als bijna iedereen gevaccineerd is. Het gaat dan niet meer om het aantal besmettingen (joehoe, het vaccin gaat besmetting niet tegen!) maar om het aantal mensen dat met ernstige klachten in het ziekenhuis ligt. Oprotten met je zero covid utopie.
Ik moet het nog zien. Verder wel eens met hetgeen je zegt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_200763352
Ik begrijp hier niks van. Waarvoor zijn ze bang nu? Je moet er toch nu vanuit gaan dat vrijwel niemand er zo ziek van wordt dat ze in het ziekenhuis belanden of doodgaan? Vóór Corona was een paar keer per jaar verkouden, koorts en zo totaal normaal. En ja af en toe liep dat uit op een longontsteking of erger, maar dat vonden we acceptabel.
Waarom schieten we nu bij elke besmetting in een kramp? Dan komen er nooit meer uit…
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_200763460
IC- en ziekenhuiscapaciteit in Gibraltar is waarschijnlijk zeer gering. Wat ze waarschijnlijk ook niet willen is dat ze door andere landen een niet-groene klassificatie krijgen waardoor toeristen wegblijven.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_200763577
Ze noemden hun vaccinatiecampagne blijkbaar "Operation Freedom":

Gibraltar, a vaccine champion, launches 'Operation Freedom'

https://abcnews.go.com/He(...)ion-freedom-76335141

_O-
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_200763652
quote:
10s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 21:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ze noemden hun vaccinatiecampagne blijkbaar "Operation Freedom":

Gibraltar, a vaccine champion, launches 'Operation Freedom'

https://abcnews.go.com/He(...)ion-freedom-76335141

_O-
Net zoals dat Willem Engel zichzelf blijkbaar viroloog noemde _O-

En inderdaad, als je een vaccinatie hebt en je hebt hiermee covid een grote klap toebedeeld dan mag je best praten over freedom.
pi_200763690
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:02 schreef Nielsch het volgende:
Regeringen moeten echt met een andere mindset gaan komen als bijna iedereen gevaccineerd is. Het gaat dan niet meer om het aantal besmettingen (joehoe, het vaccin gaat besmetting niet tegen!) maar om het aantal mensen dat met ernstige klachten in het ziekenhuis ligt. Oprotten met je zero covid utopie.
Huh? Daar ging het in het begin toch al om? Het was altijd de focus op ziekenhuisopnames en IC-opnames. Alle maatregelen waren om de zorg niet te overbelasten. Tenminste, dat hoorden we elke dag.

Nu zijn de ziekenhuisopnames extreem laag en gaat het continu over besmettingen. En als die zometeen ook weer gedaald zijn, dan gaat het weer om mogelijke nieuwe varianten!

Het is continu angst zaaien in ieder geval. Terwijl er amper meer iets aan de hand is. Dit zaakje stinkt vanaf het begin.
pi_200763702
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 21:38 schreef Injetta het volgende:
Ik begrijp hier niks van. Waarvoor zijn ze bang nu? Je moet er toch nu vanuit gaan dat vrijwel niemand er zo ziek van wordt dat ze in het ziekenhuis belanden of doodgaan? Vóór Corona was een paar keer per jaar verkouden, koorts en zo totaal normaal. En ja af en toe liep dat uit op een longontsteking of erger, maar dat vonden we acceptabel.
Waarom schieten we nu bij elke besmetting in een kramp? Dan komen er nooit meer uit…
Maar de mogelijke mutaties!!! We gaan allemaal dood!!!!!!!!!!
pi_200763769
Die apenrots, daar woont 3 man.
pi_200763779
Eerst was het aantal IC opnames beperkt houden de prioriteit en nu is het de besmettingen.
pi_200763884
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 21:57 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Huh? Daar ging het in het begin toch al om? Het was altijd de focus op ziekenhuisopnames en IC-opnames. Alle maatregelen waren om de zorg niet te overbelasten. Tenminste, dat hoorden we elke dag.

Nu zijn de ziekenhuisopnames extreem laag en gaat het continu over besmettingen. En als die zometeen ook weer gedaald zijn, dan gaat het weer om mogelijke nieuwe varianten!

Het is continu angst zaaien in ieder geval. Terwijl er amper meer iets aan de hand is. Dit zaakje stinkt vanaf het begin.
Want Gibraltar is ook Nederland?

Voor de rest is Gibraltar veel kleiner, zal ook een kleiner ic hebben en dus sneller vol liggen?

De rest van jouw verhaal is weer zo'n typisch complotverhaal... Dit zaakje stinkt vanaf het begin? Misschien is dit een nieuw virus, en snapt men daarom nog niet goed hoe te handelen? Worden er daarom fouten gemaakt?
Niet alles is een complot van de grote elite tegen het kleine volk...
pi_200764239
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:07 schreef wappie1986 het volgende:

[..]

Want Gibraltar is ook Nederland?

Voor de rest is Gibraltar veel kleiner, zal ook een kleiner ic hebben en dus sneller vol liggen?

De rest van jouw verhaal is weer zo'n typisch complotverhaal... Dit zaakje stinkt vanaf het begin? Misschien is dit een nieuw virus, en snapt men daarom nog niet goed hoe te handelen? Worden er daarom fouten gemaakt?
Niet alles is een complot van de grote elite tegen het kleine volk...
Dus als je niks meer van de regels snapt geloof je in complotten? Ben jij gevaccineerd?
West-Melanesia
  donderdag 5 augustus 2021 @ 22:28:51 #18
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_200764317
quote:
It also asked owners to "ensure" they followed the testing and vaccination rules. Leaders said they were "saddened" that restrictions had to be enforced once again, but had to "respond to the rapid growth in COVID-19 cases, in particular, recent hospitalisation".
Dus de ziekenhuiscijfers. Verder kan ik er weinig over zeggen eerlijk gezegd.
pi_200764391
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:02 schreef Nielsch het volgende:
Oprotten met je zero covid utopie.
dit is toch wel de treurigste uitspraak van de week. hoe krijg je het je bek uit.
pi_200764438
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 21:38 schreef Injetta het volgende:
Ik begrijp hier niks van. Waarvoor zijn ze bang nu? Je moet er toch nu vanuit gaan dat vrijwel niemand er zo ziek van wordt dat ze in het ziekenhuis belanden of doodgaan? Vóór Corona was een paar keer per jaar verkouden, koorts en zo totaal normaal. En ja af en toe liep dat uit op een longontsteking of erger, maar dat vonden we acceptabel.
Waarom schieten we nu bij elke besmetting in een kramp? Dan komen er nooit meer uit…
omdat het een nog vrijwel onbekend virus is, dat duidelijk anders handeld en je lichaam kapot kan maken dan bekende virussen, en nu al een grote gretigheid tot mutatie laat zien. misschien een goed idee om het niet gewoon lekker los te laten gaan?
pi_200764444
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:33 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dit is toch wel de treurigste uitspraak van de week. hoe krijg je het je bek uit.
Realisme.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_200764461
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Realisme.
klinkt meer als de pro-virus supporter club...
pi_200766803
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:37 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

klinkt meer als de pro-virus supporter club...
Nee, verre van. Zowel mijn vriendin als ik hebben een vervelende ervaring gehad met covid. Het is echt geen pretje als het wat heftiger toeslaat. Maar aan de andere kant kunnen we zo niet bezig blijven. Covid zal net als de griep onder ons blijven en we moeten ook gewoon de normale draad weer gaan oppakken. Het vaccin zal bij de meesten helpen om de ernstige ziekteklachten tegen te gaan maar het is nooit ontwikkeld om het virus te vernietigen. Zero Covid is een utopie.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 07:31:12 #24
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_200767117
Zou wel interessant zijn als dit artikel meer informatie gaf over de besmette mensen en degenen die in ziekenhuis belanden.
Zijn dit volledig/partieel of on-gevaccineerden? Zijn het toeristen of terugkerende reizigers? Mensen die in het toerisme werken en mogelijk veel contact met reizigers hebben?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_200767405
Zolang het aantal besmettingen niet leidt tot een hausse aan ziekenhuisopnames is er niet zo veel aan de hand.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:10:03 #26
8369 speknek
Another day another slay
pi_200767461
Wie zegt dat het Gibralez..Gibraltalez..Gibraltarie... inwoners van Gibraltar zijn die in de ziekenhuizen liggen? Gibraltar leeft van het toerisme. Ja er wonen 30.000 mensen, en ze ontvangen 12 miljoen toeristen per jaar.

Events op Gibraltar zijn altijd voor de toeristen, die schalen ze nu terug omdat ze de veiligheid van hun gasten niet kunnen waarborgen, en hun eigen ziekenhuis misschien vol komt te liggen met buitenlanders. Lijkt me logisch.

[ Bericht 35% gewijzigd door speknek op 06-08-2021 08:26:43 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_200767562
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 07:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, verre van. Zowel mijn vriendin als ik hebben een vervelende ervaring gehad met covid. Het is echt geen pretje als het wat heftiger toeslaat. Maar aan de andere kant kunnen we zo niet bezig blijven. Covid zal net als de griep onder ons blijven en we moeten ook gewoon de normale draad weer gaan oppakken. Het vaccin zal bij de meesten helpen om de ernstige ziekteklachten tegen te gaan maar het is nooit ontwikkeld om het virus te vernietigen. Zero Covid is een utopie.
okee, dat is balen. ik heb het ook gehad, en nog steeds klachten, na anderhalf jaar.

in eerste instantie hadden verschillende vaccins 95% bescherming. dat is wel degelijk zeer effectief, en had het kunnen uitbannen.
de nieuwe mutaties hebben dat cijfer teruggebracht naar rond de 40%, geloof ik. wat laat zien hoe gevaarlijk dit is.

wat mij betreft hebben we snel nieuwe vaccins nodig die weer goed werken. als je er snel genoeg bovenop zit, is het niet te laat.
pi_200767615
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 07:31 schreef nixxx het volgende:
Zou wel interessant zijn als dit artikel meer informatie gaf over de besmette mensen en degenen die in ziekenhuis belanden.
Zijn dit volledig/partieel of on-gevaccineerden? Zijn het toeristen of terugkerende reizigers? Mensen die in het toerisme werken en mogelijk veel contact met reizigers hebben?
En als het volledig gevaccineerden zijn (wat niet zo gek is als iedereen is gevaccineerd) dan moet je ook weer naar leeftijd en dergelijke gaan kijken. Als dat grotendeels 80+ is dan moet je je ook afvragen of alles weer dicht moet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_200767669
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:24 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Volgens mij is Gibraltar een schiereiland, en geen eiland.
En het zou me weinig verbazen als er heel veel Britse pensionado's wonen.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:24 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Volgens mij is Gibraltar een schiereiland, en geen eiland.
En het zou me weinig verbazen als er heel veel Britse pensionado's wonen.
Je struikelt er over de grijze pruiken, tenminste wij wel toen we er 3 jaar geleden waren. Veel oude Engelsen komen er even dwepen met die goede oude tijd, het is zo ongeveer het enige restantje van het grote Engelse rijk, en een permanente doorn in het oog van de Spanjaarden. Soort van Falklands waar nooit om gevochten is.

Als ze er niet wonen, dan komen ze er in ieder geval graag. Het is er ook helemaal vol gebouwd, beetje zoals Monaco, dus afstand houden is hier en daar best lastig.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:28:09 #30
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_200767677
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En als het volledig gevaccineerden zijn (wat niet zo gek is als iedereen is gevaccineerd) dan moet je ook weer naar leeftijd en dergelijke gaan kijken. Als dat grotendeels 80+ is dan moet je je ook afvragen of alles weer dicht moet.
Inderdaad, en liggen ze levensbedreigd op de IC met kunstmatige beademing, of alleen maar een slangetje zuurstof in hun neus
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_200769057
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:02 schreef Nielsch het volgende:
Regeringen moeten echt met een andere mindset gaan komen als bijna iedereen gevaccineerd is. Het gaat dan niet meer om het aantal besmettingen (joehoe, het vaccin gaat besmetting niet tegen!) maar om het aantal mensen dat met ernstige klachten in het ziekenhuis ligt. Oprotten met je zero covid utopie.
Volgens mij is het al een jaar geleden dat ik hier ergens schreeft dat De Jonge de doelpalen aan het verzetten was, en zijn bevoegdheden los aan het trekken was van de noodtoestand om die te verplaatsen naar het virus zelf.

Het is een sluipende machtsgreep, het is niet dat ze hun macht niet meer kwijt willen, het gaat al heel lang om die macht. Met crisisbestrijding heeft het niet zoveel te maken, dan zouden er wel andere maatregelen genomen worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')