abonnement Unibet Coolblue
pi_200758145
Gisteren keek ik naar dit nieuws item over families die uiteen worden gerukt door corona:

Ik vroeg mij af wie van jullie hier ervaring mee hebben. Ben jij familie en/of vrienden verloren door meningsverschillen over het coronabeleid/pro vs anti-vaxx?

Zelf heb ik geluk: in mijn familie staan de neuzen allemaal dezelfde kant op: pro vaccinatie. Wel ben ik een vriendschap kwijtgeraakt. Gelukkig maar eentje.

En jullie?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200758215
Nee niemand die ik ken praat hierover als ik aanwezig ben en ik begin hier ook niet over.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200758260
Nee maar ik ga soberso niet (meer) om met wappies.

Ze waren al gestoord en nu alleen maar nog meer.

Hier in de bouw ook, de helft die gelooft dat covid is veroorzaakt door de pedonetwerken van Bill Gates. Flikker op en ga aan het werk.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 16:40:31 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_200758351
Er is in onze familie ook wel wat spanning. Recentelijk was er een uitvaart, de dag nadat het kabinet de mondkapjes-plicht had ingetrokken, maar degene die de leiding had had toch gevraagd om mondkapjes te dragen als de genodigden zich verplaatsten, ook omdat de gemiddelde leeftijd van de aanwezigen aanmerkelijk was. En natuurlijk was er weer een wappie die helemaal over de zeik was.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 16:52:21 #5
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_200758487
quote:
15s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:32 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Nee maar ik ga soberso niet (meer) om met wappies.

Ze waren al gestoord en nu alleen maar nog meer.

Hier in de bouw ook, de helft die gelooft dat covid is veroorzaakt door de pedonetwerken van Bill Gates. Flikker op en ga aan het werk.
@Werkman hoe gaat dit op de betoncentrale?
  donderdag 5 augustus 2021 @ 16:54:52 #6
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_200758525
Ik heb wel wat mensen geweerd uit mijn sociale netwerk omdat ze helemaal in de ban waren van Lange Snuif de complottokkie.
Aan het typen...
  donderdag 5 augustus 2021 @ 17:06:07 #7
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_200758689
Niets bijzonders. Ik heb enkel een oud-collega op Facebook ontvriend. Niet vanwege haar anti-vaccinatie-gejammer "an sich" (ik had om die reden al ingesteld dat haar postings niet meer getoond werden) maar omdat ze zich op een erg vervelende manier begon te mengen in een discussie die ik met totaal iemand anders had over vaccinaties. Daar trek ik de grens.
pi_200758703
Kap toch eens met het neerzetten van mensen die om uiteenlopende redenen geen vaccin nemen als wappie.

Lang niet iedereen die geen vaccin neemt denkt dat er 5G chips in zitten en dat Bill Gates de antichrist is.

}:|
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 5 augustus 2021 @ 17:15:57 #9
74056 crew  ToT
pi_200758849
Ik ken wel een paar mensen die het vaccin doodeng vinden en die hebben er ook allerlei samenzweringsideeën over.
Gewoon het onderwerp niet aansnijden en dan gaat alles prima. :)

Wel heb ik een paar familieleden sinds de uitbraak van dat Chinese virusje niet meer gezien omdat ze zich nu helemaal afzonderen, uit angst voor dat virus. -O-
pi_200759063
Gelukkig niemand.
Wel in het begin eens een bezoek afgezegd omdat er voorwaarden werden gesteld. Graag of niet :W Even goede vrienden verder hoor.
I'll give you something to do
pi_200759321
quote:
13s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:06 schreef vosss het volgende:
Kap toch eens met het neerzetten van mensen die om uiteenlopende redenen geen vaccin nemen als wappie.

Lang niet iedereen die geen vaccin neemt denkt dat er 5G chips in zitten en dat Bill Gates de antichrist is.

}:|
Ja maar dat is zo makkelijk en dan hoef je ook meteen niet meer in discussie met zo iemand. Zelfde als iemand een racist noemen..
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_200759337
Een tante van mijn vriendin is volledig wappie geworden. Was vroeger wel een normaal mens, maar nu kan je niet meer met haar praten zonder dat er allerlei complotten bij worden gehaald. Elk gesprek over ongerelateerde zaken is volledig onmogelijk geworden omdat ze elke keer er weer tussendoor komt met bewezen onzin.


Die liefde in de familie is dus wel sterk aan het bekoelen.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 17:55:33 #13
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200759350
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:40 schreef mvdejong het volgende:
Er is in onze familie ook wel wat spanning. Recentelijk was er een uitvaart, de dag nadat het kabinet de mondkapjes-plicht had ingetrokken, maar degene die de leiding had had toch gevraagd om mondkapjes te dragen als de genodigden zich verplaatsten, ook omdat de gemiddelde leeftijd van de aanwezigen aanmerkelijk was. En natuurlijk was er weer een wappie die helemaal over de zeik was.
Geen probleem als iemand het er niet mee eens is of er iets van vindt
Maar zeker met begrafenissen hoor je je gewoon te gedragen en je mening voor je te houden.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 17:58:00 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200759384
Iemand uit de kroeg is ook tegen alle maatregelen en onderzoeken.
Opzich niet erg en kan zelfs interessant zijn om te horen wat zijn visie is.

Grootste nadeel is dat wanneer anderen aan het bespreken of discussiëren zijn mbt corona maatregelen dat hij er elke keer heel hard tussen moet komen dat r allemaal niet waar is of niet bewezen etc etc.

Dus dan weet je al, dat als hij in de buurt is je het onderwerp niet moet aansnijden, want dan is het einde zoek.
pi_200759406
Ik ontwijk eigenlijk alle discussies over Covid, behalve dit forum.

Bewust.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_200759445
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:40 schreef mvdejong het volgende:
Er is in onze familie ook wel wat spanning. Recentelijk was er een uitvaart, de dag nadat het kabinet de mondkapjes-plicht had ingetrokken, maar degene die de leiding had had toch gevraagd om mondkapjes te dragen als de genodigden zich verplaatsten, ook omdat de gemiddelde leeftijd van de aanwezigen aanmerkelijk was. En natuurlijk was er weer een wappie die helemaal over de zeik was.
Ik zou ook over de zeik gaan als men mij een mondkapje opdringt terwijl het van de overheid niet meer hoeft. Juist wappies die geloven dat dat werkt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200759457
quote:
13s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:06 schreef vosss het volgende:
Kap toch eens met het neerzetten van mensen die om uiteenlopende redenen geen vaccin nemen als wappie.

Lang niet iedereen die geen vaccin neemt denkt dat er 5G chips in zitten en dat Bill Gates de antichrist is.

}:|
je kan ook wappie niet meer beschouwen als iets denigrerends, zoals ik doe.
Ik ben trots dat ik een wappie ben *O*
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200759489
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:59 schreef tesssssssss het volgende:
Ik ontwijk eigenlijk alle discussies over Covid, behalve dit forum.

Bewust.
Ik hoef het niet te ontwijken, ik heb het nog nooit gevoerd IRL *O* op 1 of andere manier speelt het niet in mijn familiekring of vriendenkring.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200759953
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 18:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

je kan ook wappie niet meer beschouwen als iets denigrerends, zoals ik doe.
Ik ben trots dat ik een wappie ben *O*
Waarom dat?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 5 augustus 2021 @ 18:45:33 #20
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200760053
Nee, maar ik heb wel een oordeel over mensen die dat doen (aan beide kanten).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200760436
In m'n familie niet echt. Heb wel wat christelijke familieleden die ik er van verdenk het niet te nemen, maar heb jaren geleden al besloten ze alleen te zien als het strikt noodzakelijk is. Bij m'n vrienden eigenlijk ook niet. Wel allemaal gevaccineerd, maar ook kritisch op het zwabberende overheidsbeleid. Hier hebben we gezonde discussies over.


Wel echt een aantal keer gemaakt dat mensen in het openbaar over complotshit begonnen. Stond laatst in de slijterij in m'n eentje, met de eigenaar achter de toonbank. Komt er een gast binnen die begint over Bill Gates, pedo's en chips in vaccinaties. WTF.
pi_200760512
Nee. Nog niet in ieder geval. Van een aantal weet ik dat ze geen vaccinatie willen. De redenen die daarvoor bestaan stroken niet helemaal met de feiten, maar ja: het zijn volwassen mensen. Ze moeten het zelf maar weten. Gaat mogelijk wel een probleem opleveren bij bezoekjes, daar een aantal familieleden al hebben aangegeven voorlopig niet in dezelfde ruimte te willen zitten met deze mensen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200760688
Mijn zwager is fullblown wappie gegaan, post video's op facebook dat er in de herfst miljarden mensen gaan sterven door het vaccin en zo. Met mijn zus kan ik gelukkig nog een beetje normaal praten die blijft er een beetje tussenin hangen. Maar ik zie ze niet zo vaak en dan mijdt ik het onderwerp wel.
Gelukkig kunnen ze wel het respect opbrengen voor mijn moeder en haar man die heel voorzichtig zijn vanwege hun broze gezondheid en houden dan wel afstand in acht.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 5 augustus 2021 @ 19:26:21 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200760694
De vrouw van die wappie uit het filmpje is inmiddels ook full wappie geworden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 5 augustus 2021 @ 19:28:54 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200760733
Ik heb ook een vriendschap moeten verbreken. Ik wil liever geen vrienden blijven met wappies. Vooral omdat ze nergens anders over kunnen praten en je continu overladen met complotshit.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200760743
quote:
16s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 19:26 schreef Starhopper het volgende:
De vrouw van die wappie uit het filmpje is inmiddels ook full wappie geworden.
Ach serieus? Ik had juist nog hoop voor haar. Balen zeg.
Ze heeft dus voor de centen gekozen: anders had ze haar huwelijk en mooie huis kwijt geweest.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200760773
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 19:06 schreef Yon_Wip het volgende:
In m'n familie niet echt. Heb wel wat christelijke familieleden die ik er van verdenk het niet te nemen, maar heb jaren geleden al besloten ze alleen te zien als het strikt noodzakelijk is. Bij m'n vrienden eigenlijk ook niet. Wel allemaal gevaccineerd, maar ook kritisch op het zwabberende overheidsbeleid. Hier hebben we gezonde discussies over.


Wel echt een aantal keer gemaakt dat mensen in het openbaar over complotshit begonnen. Stond laatst in de slijterij in m'n eentje, met de eigenaar achter de toonbank. Komt er een gast binnen die begint over Bill Gates, pedo's en chips in vaccinaties. WTF.
Hier trek ik ook de grens. Idioterie.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200760810
quote:
16s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 19:28 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb ook een vriendschap moeten verbreken. Ik wil liever geen vrienden blijven met wappies. Vooral omdat ze nergens anders over kunnen praten en je continu overladen met complotshit.
Precies dit! De echt extreme wappies willen/kunnen het ook echt over niets anders hebben. Dus dan moet je kiezen voor je eigen gemoedsrust en ermee breken.

Heeft jouw vriendschap lang geduurd eigenlijk?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 5 augustus 2021 @ 19:38:26 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200760882
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 19:34 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]

Precies dit! De echt extreme wappies willen/kunnen het ook echt over niets anders hebben. Dus dan moet je kiezen voor je eigen gemoedsrust en ermee breken.

Heeft jouw vriendschap lang geduurd eigenlijk?
Yep. Geen andere keuze dan de vriendschap verbreken. Zie: COR / Complotdenkers in je eigen omgeving
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200760979
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:52 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

@:werkman hoe gaat dit op de betoncentrale?
Hier hebben we niet veel last van dat gezeik.
Af toe een uitzendkracht die er over begint maar dat bloed snel dood.
pi_200761035
quote:
16s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 19:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Yep. Geen andere keuze dan de vriendschap verbreken. Zie: COR / Complotdenkers in je eigen omgeving
Dank je ^O^ Dit topic kende ik nog niet. Meteen lezen.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200761046
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 19:44 schreef Werkman het volgende:

[..]

Hier hebben we niet veel last van dat gezeik.
Af toe een uitzendkracht die er over begint maar dat bloed snel dood.
De uitzendkracht of de discussie?
  donderdag 5 augustus 2021 @ 19:48:37 #33
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 5 augustus 2021 @ 19:49:39 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200761064
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 19:47 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]

Dank je ^O^ Dit topic kende ik nog niet. Meteen lezen.
:) O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200761799
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 19:06 schreef Yon_Wip het volgende:

[...]
Wel echt een aantal keer gemaakt dat mensen in het openbaar over complotshit begonnen. Stond laatst in de slijterij in m'n eentje, met de eigenaar achter de toonbank. Komt er een gast binnen die begint over Bill Gates, pedo's en chips in vaccinaties. WTF.
Zo'ngastmoetjeergewoonuitgooien :X
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200762778
Spanningen wel een beetje.
1 in de familie is met zijn gezin ook helemaal in de ban van de wappie mafketels en gelooft al die rare onzin.
Absoluut geen vaccin en dat soort onzin. Terwijl de rest van de familie er gewoon voor is en aantal wel op inpraten.
Maar ja gekke wappie schaapjes he.

Zelf nadenken kunnen dat soort types niet, alles is leidend wat meester Willem Engel zegt.
pi_200763042
Interessant stuk op Soundcloud:

VN: Dit moet je doen als je vrienden complotdenkers worden
Blendle

https://m.soundcloud.com/(...)omplotdenkers-worden

Korte samenvatting: als ze al te ver heen zijn heeft discussiëren geen enkele zin meer
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200763064
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 21:05 schreef bianconeri het volgende:
Spanningen wel een beetje.
1 in de familie is met zijn gezin ook helemaal in de ban van de wappie mafketels en gelooft al die rare onzin.
Absoluut geen vaccin en dat soort onzin. Terwijl de rest van de familie er gewoon voor is en aantal wel op inpraten.
Maar ja gekke wappie schaapjes he.

Zelf nadenken kunnen dat soort types niet, alles is leidend wat meester Willem Engel zegt.
Vervelend zeg. Zien jullie dat familielid nog wel regelmatig?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200764448
quote:
88s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:22 schreef Celestien het volgende:

[..]

Zo'ngastmoetjeergewoonuitgooien :X
Ik was er als klant, zou wat zijn als ik hem eruit tief. Ben ik opeens ook een pedo reptilian.

Mooiste was, hij kocht ook niets. Beetje praten over die shit en toen weer naar buiten :')
pi_200764959
Gelukkig niet, maar ik heb verstandige vrienden en geen debiele familie.
pi_200765175
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 21:19 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]

Vervelend zeg. Zien jullie dat familielid nog wel regelmatig?
Woont een eind weg (voor Nederlandse begrippen), dus ik sowieso niet. Heeft niet bewust met deze kwestie te maken.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 23:48:11 #42
273120 -0mega-
Amateur Programmeur
pi_200765503
Geen kapotte familierelaties maar zowat de hele kleine kring is tegen. Ik ben de enige binnen de kleine familie kring die zich heeft laten prikken, en we hebben vaak genoeg discussies.

Die zijn overigens ook niet te winnen.

Of het vaccin is niet FDA approved dus het is niet betrouwbaar.

Als de FDA het straks wel goedkeurt spoort de FDA niet en zit daar weer iets achter.
pi_200765601
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:48 schreef -0mega- het volgende:
Geen kapotte familierelaties maar zowat de hele kleine kring is tegen. Ik ben de enige binnen de kleine familie kring die zich heeft laten prikken, en we hebben vaak genoeg discussies.

Die zijn overigens ook niet te winnen.

Of het vaccin is niet FDA approved dus het is niet betrouwbaar.

Als de FDA het straks wel goedkeurt spoort de FDA niet en zit daar weer iets achter.
Ik heb dezelfde ervaring. Discussies voeren is zinloos. Ze schieten dan alleen maar meer in het verzet.

Deze ex Qanon aanhanger beschrijft het denkproces van complotdenkers zeer accuraat:
https://www.reddit.com/r/(...)ower_i_want_to_help/
Vooral punt 4, die intense bekeringsdrang dwang is tergend.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200766054
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:53 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ja maar dat is zo makkelijk en dan hoef je ook meteen niet meer in discussie met zo iemand. Zelfde als iemand een racist noemen..
Waarom zou je ook. In discussie gaan met wappies is hetzelfde als in discussie gaan met religekkies; ze willen alleen maar argumenten horen die in hun straatje passen en wetenschap is ook maar een mening.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 07:22:10 #45
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_200767017
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 01:17 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Waarom zou je ook. In discussie gaan met wappies is hetzelfde als in discussie gaan met religekkies; ze willen alleen maar argumenten horen die in hun straatje passen en wetenschap is ook maar een mening.
Je hebt wappies en je hebt wappies natuurlijk en iedereen die de prik niet wil een wappie noemen is niet goed wat mij betreft.

Iemand die denkt dat Bill Gates er nanochips in heeft gestopt en het een groot complot is daar kun je niet veel mee nee. Maar als iemand jong en gezond is en hoogstwaarschijnlijk geen (zware) klachten krijgt van corona en daaom die prik niet wil dan is dat wel iets waar je het over kunt hebben.

Daarom ben ik geen fan van meteen wappie zeggen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 07:26:34 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200767069
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:59 schreef tesssssssss het volgende:
Ik ontwijk eigenlijk alle discussies over Covid, behalve dit forum.

Bewust.
Ik ook. En wappies zijn dermate fanatiek dat er gewoon geen discussie mogelijk is. Want je kan ze toch niet overtuigen van hun ongelijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200768573
quote:
16s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 19:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Yep. Geen andere keuze dan de vriendschap verbreken. Zie: COR / Complotdenkers in je eigen omgeving
Jennifer Aniston haalt ook de kam door haar vriendschappen met ongevaccineerden.
https://www.ad.nl/show/je(...)e-vrienden~a291a2fe/
pi_200768639
Bij de fanatieke aanhang van Ajax zijn er een heel stel wappies die op instagram en weet ik veel waar nog meer allemaal complottheorieën delen. Overal zijn ze tegen, vaccinatie, testen voor toegang, maatregelen. Heel vervelend, ik heb helemaal geen zin om met die gasten in discussie te gaan dus ik laat ze maar lekker. Maar als dan afgelopen woensdag op Zuid1 (F-side) een groot deel van de harde kern wel aanwezig is en ik die reacties onderling op elkaar lees, gok ik dat het daar tussen nog wel een keer mis gaat.

Verder binnen mijn familie en andere vrienden is iedere pro-vaccinatie gelukkig.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:38:34 #49
37248 BertV
Handgemaakt
pi_200768801
Ik merk een recente rare draai;
Ik heb in mijn omgeving een ouder stel dat, 2x gevaccineerd, nu plots recalcitrant wordt omdat ze alsnog besmet geraakt zijn en zo hun vakantie (weer) niet door zien gaan.

Of mensen die na de 1x of 2e prik plots openlijk gaan verkondigen dat ze weigeren om de 2e of mogelijk toekomstige 3de te nemen.

Ik vind dat zo jammer. Vertrouw toch op de overheid en die pharmaceutische bedrijven!
Het is de schuld van de ongevaccineerden dat we nu de delta variant hebben waar het vaccin minder, maar nog steeds goed tegen werkt⸮
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:40:26 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200768836
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 09:27 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Jennifer Aniston haalt ook de kam door haar vriendschappen met ongevaccineerden.
https://www.ad.nl/show/je(...)e-vrienden~a291a2fe/
Fijn dat ze zich zo uitspreekt. Dit zouden meer mensen moeten doen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:48:16 #51
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200768969
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 09:27 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Jennifer Aniston haalt ook de kam door haar vriendschappen met ongevaccineerden.
https://www.ad.nl/show/je(...)e-vrienden~a291a2fe/
Benieuwd welke vergoeding ze daarvoor heeft gekregen.

Dat soort types werkt niet gratis.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200769053
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 09:38 schreef BertV het volgende:
Ik merk een recente rare draai;
Ik heb in mijn omgeving een ouder stel dat, 2x gevaccineerd, nu plots recalcitrant wordt omdat ze alsnog besmet geraakt zijn en zo hun vakantie (weer) niet door zien gaan.

Of mensen die na de 1x of 2e prik plots openlijk gaan verkondigen dat ze weigeren om de 2e of mogelijk toekomstige 3de te nemen.

Ik vind dat zo jammer. Vertrouw toch op de overheid en die pharmaceutische bedrijven!
Het is de schuld van de ongevaccineerden dat we nu de delta variant hebben waar het vaccin minder, maar nog steeds goed tegen werkt⸮
Dit komt voornamelijk door slechte voorlichting, onder andere door Hugo de Jonge.

Ze hadden veel beter moeten voorlichten dat vaccins voornamelijk ernstige zieken grotendeels voorkomen. Maar het werd nu gebracht alsof COVID opeens zou verdwijnen bij een vaccinatiegraad van X. Maar dat lijkt mij onjuist en pakt nu dus ook niet goed uit.

En je laatste opmerking snap ik niet, Delta is ontstaan in India, waar op dat moment onvoldoende vaccins waren en was er ook al in de UK toen daar nog geen hoge vaccinatiegraad was. Dus de bijdrage van antivaccers hieraan is niet doorslaggevend.
- verwijderd door admin -
pi_200769063
Gelukkig geen complotgekkies. Wel mensen die ‘boos’ op ons zijn/waren omdat wij vrij strikt met de regels omgingen totdat we gevaccineerd waren (denk aan liever niet in grote groepen afspreken, bij voorkeur buiten afspreken, niet met 4 mensen in de auto etc.).
pi_200769364
Er zijn maar 2 types die geen vaccin nemen: een heeft medische klachten, de ander kijkt teveel op facebook.

En geloof mij dat 99% die "medische klachten" heeft gewoon in het laatste zit.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:59:15 #55
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_200770578
Mijn ma ligt (terminaal) in een verzorgingshuis en weigerd een vaccin. Ze had ooit een griepprik gehad en heeft dat amper overleefd dus die vertrouwd die spuit niet. Ze krijgt niks mee van het nieuws en heeft geen idee waar de discussies over gaan dus deze beslissing komt uit haarzelf. Ze wil haar leven ook niet rekken en heeft er vrede mee als covid haar het laatste zetje geeft. Ze heeft wel veel moeite moeten doen om het raam van haar kamer open te mogen hebben (dus de ventilatie is ok) want dat is blijkbaar niet gebruikelijk.
Mn pa is wel gewoon gevaccineerd maar dit heeft verder niet geleid tot onenigheden.
In mijn familie is iedereen er chill over en worden beide 'kampen' gerespecteerd. Gelukkig.
To BG or not to BG!
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:02:40 #56
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_200770647
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:05 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Er zijn maar 2 types die geen vaccin nemen: een heeft medische klachten, de ander kijkt teveel op facebook.

En geloof mij dat 99% die "medische klachten" heeft gewoon in het laatste zit.
Ik ken iemand die geen facebook heeft en ook geen 'medische klachten', die het vaccin niet neemt. Er is dus een derde 'type'.

En nu?
To BG or not to BG!
pi_200771247
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 09:38 schreef BertV het volgende:

Ik vind dat zo jammer. Vertrouw toch op de overheid en die pharmaceutische bedrijven!
Dit is sarcastisch toch? :')
pi_200771405
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:38 schreef itsTimmeh het volgende:

[..]

Dit is sarcastisch toch? :')
Is blindelings vertrouwen op je immuunsysteem een beter alternatief volgens jou?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200773603
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:42 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]

Is blindelings vertrouwen op je immuunsysteem een beter alternatief volgens jou?
Nee, dat niet.
Maar stellen dat overheid / overheden en de farmaceutische industrie helemaal te vertrouwen zijn is natuurlijk ook helaas maar een utopie.
pi_200773830
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 13:07 schreef itsTimmeh het volgende:

[..]

Nee, dat niet.
Maar stellen dat overheid / overheden en de farmaceutische industrie helemaal te vertrouwen zijn is natuurlijk ook helaas maar een utopie.
Ben ik met je eens. We moeten ook kritisch zijn op de overheid. Maar sommigen wijzen al op voorhand alles af van de overheid. Dat gaat mij persoonlijk te ver.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:34:14 #61
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200774275
quote:
16s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 09:40 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Fijn dat ze zich zo uitspreekt. Dit zouden meer mensen moeten doen.
Vind dat te ver gaan.
Dat je mensen die je maar blijven lastig vallen erover op een laag pitje zet kan ik goed begrijpen, maar algemeen enkel omdat ze niet gevaccineerd zijn? Dat vind ik niet ok.

Ze kan ook besmet worden door een wel gevaccineerd persoon en zo kwetsbaren in haar omgeving besmetten. Die kans is zelfs iets groter omdat de kans op amper tot geen klachten die waarschuwen groter is.
Haar relaas laat dan ook bar weinig feitelijke kennis zien, enkel een anti naar mensen die niet vaccineren.
Beter is ze zich er bewust van dat je ten alle tijden wel besmettelijk voor anderen kan zijn en houdt ze er een strak test schema op, ook al is ze zelf gevaccineerd.

Hoe zij praat zie ik erg veel. Het ik ben gevaccineerd, dus mijn fout is het niet. En als iedereen gevaccineerd is die dat kan bestaat Corona niet meer. Maar beide zijn niet waar.
Ook als gevaccineerde dien je zorgvuldig om te gaan met kwetsbaren in je omgeving, die bv geen vaccinatie kunnen krijgen.

De omgang met niet gevaccineerden is niet het probleem, mits die er ook zorgvuldig mee omgaan. Net zoals omgang met gevaccineerden die er niet zorgvuldig mee omgaan (ik ben gevaccineerd, vrijheid, blijheid, let nergens meer op) wel degelijk een naar risico kan zijn.

Volgende week krijg ik eindelijk mijn eerste prik, maar ik ben tot nu toe ook 1 van die ‘kwetsbaren’ die nog geen vaccinatie mocht.
In mijn persoonlijke situatie geld dat ik meer gedoe heb gehad met wel gevaccineerden dan met niet gevaccineerden. Dat die minder zorgvuldig waren in de omgang en zelfs beledigd waren dat ze geen dikke knuffel kregen terwijl ze op die dag hun eerste vaccinatie hadden gehad.
De bewust niet gevaccineerden in mijn omgeving respecteren mijn keuze tot afstand en niet binnen afspreken, de gevaccineerden respecteren dat een stuk minder, want hè, ze zijn ‘veilig’ toch?

Dat levert veel meer discussie op dan dat verschil van mening over wel of niet vaccineren. Op de verdwaalde wappie na die gewoon irritant is met zijn/haar missionaris gedrag.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_200774331
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 13:17 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. We moeten ook kritisch zijn op de overheid. Maar sommigen wijzen al op voorhand alles af van de overheid. Dat gaat mij persoonlijk te ver.
Nee inderdaad, dat gaat mij ook te ver.
Er zijn genoeg complotdenkers die te diep in de rabbithole zitten en overal iets slechts achter zoeken, daar is geen civiele discussie mee te voeren. Maar niet met iemand omgaan, puur en alleen omdat diegene geen vaccin neemt gaat mij ook weer te ver.

Leef en laat leven zeg maar :).
pi_200775156
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 13:36 schreef itsTimmeh het volgende:

[..]

Nee inderdaad, dat gaat mij ook te ver.
Er zijn genoeg complotdenkers die te diep in de rabbithole zitten en overal iets slechts achter zoeken, daar is geen civiele discussie mee te voeren. Maar niet met iemand omgaan, puur en alleen omdat diegene geen vaccin neemt gaat mij ook weer te ver.

Leef en laat leven zeg maar :).
Maar zou jij daarom een contact verbreken? Ik doel dus op mensen met wie je op corona/vaccineren na over niets anders kunt praten omdat zij hier niet voor open staan.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200775256
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:36 schreef Yon_Wip het volgende:

[..]

Ik was er als klant, zou wat zijn als ik hem eruit tief. Ben ik opeens ook een pedo reptilian.

Mooiste was, hij kocht ook niets. Beetje praten over die shit en toen weer naar buiten :')
Een pedofielreptiel klinkt veel leuker.
Dat laatste is helemaal lullig voor de uitbater.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200775411
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 09:38 schreef BertV het volgende:

Ik vind dat zo jammer. Vertrouw toch op de overheid en die pharmaceutische bedrijven!
Het is de schuld van de ongevaccineerden dat we nu de delta variant hebben waar het vaccin minder, maar nog steeds goed tegen werkt⸮
Want de overheid en farma bedrijven zijn zo betrouwbaar geweest in t verleden wil je zeggen?
pi_200775444
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 07:22 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Je hebt wappies en je hebt wappies natuurlijk en iedereen die de prik niet wil een wappie noemen is niet goed wat mij betreft.

Iemand die denkt dat Bill Gates er nanochips in heeft gestopt en het een groot complot is daar kun je niet veel mee nee. Maar als iemand jong en gezond is en hoogstwaarschijnlijk geen (zware) klachten krijgt van corona en daaom die prik niet wil dan is dat wel iets waar je het over kunt hebben.

Daarom ben ik geen fan van meteen wappie zeggen.
En dat lijkt me volkomen terecht.
Ik kan me oprecht niet voorstellen dat er heel veel mensen zijn die al die rare complot-onzin geloven.
Volgens mij, zijn de meesten gewoon afwachtend, vanwege de 1e grootschalige toepassing van deze vorm(en) van vaccinaties.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:31:14 #67
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_200775512
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:05 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Er zijn maar 2 types die geen vaccin nemen: een heeft medische klachten, de ander kijkt teveel op facebook.

En geloof mij dat 99% die "medische klachten" heeft gewoon in het laatste zit.
Eh nee, ik geloof je niet. Om te beginnen al omdat die 2 types van jou absoluut niet volledig zijn. Dat heb ik niet van hear-say: ik heb geen Facebook en Twitter, ik zit niet op "alternatieve media", ik ben niet tegen vaccinaties, ik vind elke complot-theorie met Bill Gates als anti-christ, nano-robots in vaccins als een link met 5G de grootste flauwekul. Ik heb geen medische klachten en ik hoef (nog) geen vaccin. Dus sorry, maar jouw tweede stelling lijkt me dus ook gewoon flauwekul. :s)
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_200775697
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 14:13 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]

Maar zou jij daarom een contact verbreken? Ik doel dus op mensen met wie je op corona/vaccineren na over niets anders kunt praten omdat zij hier niet voor open staan.
Als ze het nergens anders over kunnen hebben dan lijkt het mij wel een lastig verhaal worden. In m'n eigen omgeving nog niet tegengekomen, heb wel familie en vrienden die meer in de complotten zitten maar gelukkig kunnen we wel over andere zaken praten dan corona.
pi_200775729
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 09:38 schreef BertV het volgende:
Ik merk een recente rare draai;
Ik heb in mijn omgeving een ouder stel dat, 2x gevaccineerd, nu plots recalcitrant wordt omdat ze alsnog besmet geraakt zijn en zo hun vakantie (weer) niet door zien gaan.

Of mensen die na de 1x of 2e prik plots openlijk gaan verkondigen dat ze weigeren om de 2e of mogelijk toekomstige 3de te nemen.

Ik vind dat zo jammer. Vertrouw toch op de overheid en die pharmaceutische bedrijven!
Het is de schuld van de ongevaccineerden dat we nu de delta variant hebben waar het vaccin minder, maar nog steeds goed tegen werkt⸮
Ik vertrouw erop dat de pharmaceutische bedrijven winst nastreven.
De rest zijn marketing leugens.
De overheden in het westen worden veel te sterk beïnvloed door het bedrijfsleven.
Er is een reden dat naar 3e wereld ziektes veel minder onderzoek wordt gedaan, dan naar westerse welvaartziektes.
Overigens de overheden die daar falen, het bedrijfsleven handelt zoals je kan verwachten.
Er is veel terechte kritiek op de pharmaceutische industrie, maar ook veel onzinnige complot theorieën.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200775764
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:05 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Er zijn maar 2 types die geen vaccin nemen: een heeft medische klachten, de ander kijkt teveel op facebook.

En geloof mij dat 99% die "medische klachten" heeft gewoon in het laatste zit.
Ononderbouwde onzin.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200775815
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:42 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]

Is blindelings vertrouwen op je immuunsysteem een beter alternatief volgens jou?
Uiteindelijk vertrouw je bij vaccinatie ook op je immuunsysteem, niet altijd terecht.
Het is echter het enige echte middel wat we hebben tegen virusziektes.
Wat mij betreft geeft dat ook aan, dat we nog wel wat te leren hebben over virussen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200775870
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 13:17 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. We moeten ook kritisch zijn op de overheid. Maar sommigen wijzen al op voorhand alles af van de overheid. Dat gaat mij persoonlijk te ver.
Wellicht, omdat de overheid nogal vaak weinig kritisch is op het bedrijfsleven.
Wat mij betreft, veel te weinig.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200776502
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:42 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]

Is blindelings vertrouwen op je immuunsysteem een beter alternatief volgens jou?
Nee het heeft niks te maken met vertrouwen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200776723
Een keer trek je de conclusie
Vriendschap is een illusie
Vriendschap is een droom
Een pakketje schroot, met een dun laagje chroom

De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200776838
Overigens valt dit hele vaccinatie verhaal natuurlijk best te interpreteren volgens allerlei leuke verdeel- en heers complot theorieën.
Wat dat betreft, valt de complot opbrengst me eigenlijk wat tegen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:26:40 #76
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_200777026
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 14:28 schreef Tanatos het volgende:

[..]

En dat lijkt me volkomen terecht.
Ik kan me oprecht niet voorstellen dat er heel veel mensen zijn die al die rare complot-onzin geloven.
Volgens mij, zijn de meesten gewoon afwachtend, vanwege de 1e grootschalige toepassing van deze vorm(en) van vaccinaties.
Ben bang een hoop toch wel en daar kun je echt niets meer aan doen helaas.. die mag je wel wappie noemen.

Maar dus niet elke weigeraar is een wappie.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_200777059
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 14:28 schreef Tanatos het volgende:

[..]

En dat lijkt me volkomen terecht.
Ik kan me oprecht niet voorstellen dat er heel veel mensen zijn die al die rare complot-onzin geloven.
Volgens mij, zijn de meesten gewoon afwachtend, vanwege de 1e grootschalige toepassing van deze vorm(en) van vaccinaties.
Daar vergis je je toch echt in.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200777103
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daar vergis je je toch echt in.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:26 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ben bang een hoop toch wel en daar kun je echt niets meer aan doen helaas.. die mag je wel wappie noemen.

Maar dus niet elke weigeraar is een wappie.
Ik heb daar geen bewijs voor, maar jullie ook niet.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200777147
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:29 schreef Tanatos het volgende:

[..]


[..]

Ik heb daar geen bewijs voor, maar jullie ook niet.
Klopt, het is mijn onderbuikgevoel.
Maar een uiters klein percentage in NL zijn toch al gauw tienduizenden tot honderdduizend mensen.

Heel veel mensen is ook subjectief, dus we kunnen het beiden juist hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200777348
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt, het is mijn onderbuikgevoel.
Maar een uiters klein percentage in NL zijn toch al gauw tienduizenden tot honderdduizend mensen.

Heel veel mensen is ook subjectief, dus we kunnen het beiden juist hebben.
Ik zou absoluut geen schatting durven geven.
Dat laatste klopt natuurlijk helemaal.

Maar goed, als een vriend of vriendin van mij zou beginnen over Bill-Gates-5G-corona-vaccinatie-chips of babybloeddrinkende pedofielreptielen, zou ik het gesprek ook wel afkappen, en waarschijnlijk minimaal wat meer afstand nemen.
Nooit meegemaakt.

Mensen die daadwerkelijk dergelijke onzin geloven, vind ik dan overigens wel weinig heldhaftig of daadkrachtig.
Maar goed, de meest overtuigde complotters zijn wellicht nog in het vizier (onder behandeling) v/d GGZ.

[ Bericht 11% gewijzigd door Tanatos op 06-08-2021 15:51:32 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:10:40 #81
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_200778196
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:29 schreef Tanatos het volgende:

[..]

[..]

Ik heb daar geen bewijs voor, maar jullie ook niet.
Nee maar ik ken er helaas aardig wat dus dat reken ik om naar NL en dan heb je er een hoop. Denk dat FvD ook aardig wat van zn zetels er mee gehaald heeft de laatste keer dus dan spreek je toch al over een hoop mensen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_200778339
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 16:10 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Nee maar ik ken er helaas aardig wat dus dat reken ik om naar NL en dan heb je er een hoop. Denk dat FvD ook aardig wat van zn zetels er mee gehaald heeft de laatste keer dus dan spreek je toch al over een hoop mensen.
Ik ken er vrijwel geen, enkel een collega met wie ik weinig te maken heb, die wel eens die kant op gaat.
Maar dat kan ook aan mijn reactie liggen.

Ik vind het lastig in te schatten waarom mensen (de laatste keer) op het FvD hebben gestemd.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200778914
Ik zie hier een televisieformat in; Het Prikdiner.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2021 17:00:03 ]
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:59:06 #84
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_200779592
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 16:23 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik ken er vrijwel geen, enkel een collega met wie ik weinig te maken heb, die wel eens die kant op gaat.
Maar dat kan ook aan mijn reactie liggen.

Ik vind het lastig in te schatten waarom mensen (de laatste keer) op het FvD hebben gestemd.
Een groot deel vanwege de corona standpunten in elk geval.

Maakt ook niet uit maar 10% heb je al snel.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_200781115
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:36 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik zou absoluut geen schatting durven geven.
Dat laatste klopt natuurlijk helemaal.

Maar goed, als een vriend of vriendin van mij zou beginnen over Bill-Gates-5G-corona-vaccinatie-chips of babybloeddrinkende pedofielreptielen, zou ik het gesprek ook wel afkappen, en waarschijnlijk minimaal wat meer afstand nemen.
Nooit meegemaakt.

Mensen die daadwerkelijk dergelijke onzin geloven, vind ik dan overigens wel weinig heldhaftig of daadkrachtig.
Maar goed, de meest overtuigde complotters zijn wellicht nog in het vizier (onder behandeling) v/d GGZ.

In elk geval vind je ze veelvuldig bij FvD aanhangers. })
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200781224
Gevaccineerden beginnen te lijken op vegetariërs/veganisten die hun keuze zien als een soort religie en de ziekelijke neiging hebben het te moeten opdringen aan anderen. Het begint sektarische vormen aan te nemen als je leest dat sommigen de band verbreken met familie/vrienden die zich niet laten vaccineren, dat is ook iets wat je ziet bij zwaar gehersenspoelde sekteleden.
pi_200781243
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 19:58 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]

In elk geval vind je ze veelvuldig bij FvD aanhangers. })
Geen idee, zou kunnen.
Maar ik volg niet erg, wat Baudet nou weer voor rare dingen uitkraamt.
Iets te vermoeiend, zulke aandachtshoeren.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:10:35 #88
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200781348
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 20:04 schreef ZoonVan het volgende:
Gevaccineerden beginnen te lijken op vegetariërs/veganisten die hun keuze zien als een soort religie en de ziekelijke neiging hebben het te moeten opdringen aan anderen. Het begint sektarische vormen aan te nemen als je leest dat sommigen de band verbreken met familie/vrienden die zich niet laten vaccineren, dat is ook iets wat je ziet bij zwaar gehersenspoelde sekteleden.
No lies detected
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200782518
Gelukkig niet, al ken ik wel een paar mensen die niet willen maar die zie ik niet vaak. Ik ben overigens niet van plan om dicht in de buurt te komen van iedereen die na 1 september niet gevaccineerd is. Tenzij er medische redenen waren, maar zo iemand ken ik niet. Iedereen die voor mij belangrijk is heeft gelukkig wel de prikken gehad.
pi_200782720
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 20:04 schreef ZoonVan het volgende:
Gevaccineerden beginnen te lijken op vegetariërs/veganisten die hun keuze zien als een soort religie en de ziekelijke neiging hebben het te moeten opdringen aan anderen. Het begint sektarische vormen aan te nemen als je leest dat sommigen de band verbreken met familie/vrienden die zich niet laten vaccineren, dat is ook iets wat je ziet bij zwaar gehersenspoelde sekteleden.
Dit heb ik juist ervaren bij fervente anti-vaxxers/complot denkers. Blijkbaar komt het dus in beide groepen voor.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:12:10 #91
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200783214
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:31 schreef DoubleDip het volgende:
Gelukkig niet, al ken ik wel een paar mensen die niet willen maar die zie ik niet vaak. Ik ben overigens niet van plan om dicht in de buurt te komen van iedereen die na 1 september niet gevaccineerd is. Tenzij er medische redenen waren, maar zo iemand ken ik niet. Iedereen die voor mij belangrijk is heeft gelukkig wel de prikken gehad.
Voortaan de eerste vraag bij een date: 'Ben je gevaccineerd?'
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:18:18 #92
236264 crew  capricia
pi_200783318
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 20:04 schreef ZoonVan het volgende:
Gevaccineerden beginnen te lijken op vegetariërs/veganisten die hun keuze zien als een soort religie en de ziekelijke neiging hebben het te moeten opdringen aan anderen. Het begint sektarische vormen aan te nemen als je leest dat sommigen de band verbreken met familie/vrienden die zich niet laten vaccineren, dat is ook iets wat je ziet bij zwaar gehersenspoelde sekteleden.
Heb je geen enkel vaccin gekregen als kind?
Definitely not CIA
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:24:14 #93
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200783403
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 22:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Voortaan de eerste vraag bij een date: 'Ben je gevaccineerd?'
Nou ja, op datingsites en datingapps is filteren op type vaccin wat je hebt ontvangen wel wenselijk, dat wil zeggen: enkel twee prikken Pfizer of Moderna is acceptabel. Als je als jongere het AstraZeneca-vaccin hebt gekregen is het wel vreemd en heb je wat uit te leggen, maar die “Dansen met Janssen”-lui mogen wat mij betreft wel helemaal wegblijven. Dus zet maar op je datingprofiel: “Pfizer-vaccinated” of “Moderna-vaccinated”.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:25:28 #94
414785 sirdanilot
pi_200783422
Ondanks dat ik als een van de weinige ongevaccineerd ben van mijn vrienden heb ik hier nog geen knallende ruzie over gehad. Wel willen sommige van hen niet meer met me over corona praten. Dat respecteer ik.

De meeste mensen weten niet dat ik ongevaccineerd ben, ik ga het onderwerp uit de weg.

Mijn collegas vroegen het laatst tijdens een zoon meeting of ik gevaccineerd ben. Ik werd toen kwaad en telde maar in mijn hoofd tot tien en zei helemaal niks. Ze hadden zoiets van "hallo ? Hallo ? ". En toen begon ik maar over het weer. De boodschap lijkt me duidelijk :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:29:59 #95
236264 crew  capricia
pi_200783510
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 22:25 schreef sirdanilot het volgende:
Ondanks dat ik als een van de weinige ongevaccineerd ben van mijn vrienden heb ik hier nog geen knallende ruzie over gehad. Wel willen sommige van hen niet meer met me over corona praten. Dat respecteer ik.

De meeste mensen weten niet dat ik ongevaccineerd ben, ik ga het onderwerp uit de weg.

Mijn collegas vroegen het laatst tijdens een zoon meeting of ik gevaccineerd ben. Ik werd toen kwaad en telde maar in mijn hoofd tot tien en zei helemaal niks. Ze hadden zoiets van "hallo ? Hallo ? ". En toen begon ik maar over het weer. De boodschap lijkt me duidelijk :')
Zoals ik jou ken, hier op fok, ben jij ook geen complot-gelovende wappie.
En sommige anderen zijn dat wel.
Helaas.
Definitely not CIA
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:49:27 #96
414785 sirdanilot
pi_200783827
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 22:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Zoals ik jou ken, hier op fok, ben jij ook geen complot-gelovende wappie.
En sommige anderen zijn dat wel.
Helaas.
Inderdaad, ik heb helemaal geen complot theorieën nodig want het " complot " speelt zich in alle openheid af : geldgraaierij door de farmaceutische industrie en controledrang van de overheid. Niets meer, niets minder. Daar hoef ik niet voor op wappie sites te kijken , ik volg gewoon de normale media zoals de NOS.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:57:06 #97
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200783938
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 22:24 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Nou ja, op datingsites en datingapps is filteren op type vaccin wat je hebt ontvangen wel wenselijk, dat wil zeggen: enkel twee prikken Pfizer of Moderna is acceptabel. Als je als jongere het AstraZeneca-vaccin hebt gekregen is het wel vreemd en heb je wat uit te leggen, maar die “Dansen met Janssen”-lui mogen wat mij betreft wel helemaal wegblijven. Dus zet maar op je datingprofiel: “Pfizer-vaccinated” of “Moderna-vaccinated”.
_O- _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200786656
quote:
4s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:22 schreef GwanGwaa het volgende:
Gisteren keek ik naar dit nieuws item over families die uiteen worden gerukt door corona:

Ik vroeg mij af wie van jullie hier ervaring mee hebben. Ben jij familie en/of vrienden verloren door meningsverschillen over het coronabeleid/pro vs anti-vaxx?

Zelf heb ik geluk: in mijn familie staan de neuzen allemaal dezelfde kant op: pro vaccinatie. Wel ben ik een vriendschap kwijtgeraakt. Gelukkig maar eentje.

En jullie?
Is hier niet echt aan de orde, maar kan het me goed voorstellen. Gelukkig is mijn familien en kennissenkring uitsluitend hoger opgeleid en begrijpen ze heel goed dat vaccinatie zowel goed is voor jezelf als de maatschappij. Ook geen komplot theorieën bij mensen die ik ken.

Het grootsfe gedeelte van de bevolking is laag opgeleid en heel makkelijk te manipuleren. Dat merk je door de invloed van populistische partijen, maar ook onwaarheden die circulerrn op social media die zij als klakkeloos aannemen als de waarheid. Mensen die wel gestudeerd hebben prikken doorgaans makkelijk door die onwaarheden heen.
pi_200786804
quote:
18s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 16:59 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Ik zie hier een televisieformat in; Het Prikdiner.
Zou kijken :@
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_200786884
quote:
13s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:06 schreef vosss het volgende:
Kap toch eens met het neerzetten van mensen die om uiteenlopende redenen geen vaccin nemen als wappie.
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')