Mja bij apple weet ik al wat het antwoord gaat zijn daar. Dat is een notoire schijt aan wet en regelgeving hebber. Je hebt 1 jaar garantie bij apple en als dat je niet aanstaat ga je maar een juridische strijd aan.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:17 schreef Gunner het volgende:
Technisch gezien is er geen vaste termijn, de wet kent dan ook geen 'garantie'. Er is iets zoals conformiteit; hoe lang zou het mee moeten gaan bij normaal gebruik (conform). Anderhalf jaar voor die oortjes zou ik nog wel zeggen dat het mee zou moeten gaan. Easy.
Wijs die shop op het conformiteitsbeginsel en vraag om een oplossing van het probleem.
Ja, maar in nederland hebben wij het conformiteitsverhaal. Dus op die twee jaar kun je je niet zomaar beroepen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:46 schreef Verbodsbord het volgende:
Europese regels zijn 2 jaar garantie toch?
TS heeft het gekocht bij een telecomwebshop. Met apple heeft ie niks te maken.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:40 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Mja bij apple weet ik al wat het antwoord gaat zijn daar. Dat is een notoire schijt aan wet en regelgeving hebber. Je hebt 1 jaar garantie bij apple en als dat je niet aanstaat ga je maar een juridische strijd aan.
Klopt maar het verhaal blijft hetzelfde.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
TS heeft het gekocht bij een telecomwebshop. Met apple heeft ie niks te maken.
Binnen het jaar kan je aankloppen nog bij Apple en tweede jaar verkooppunt. Verkooppunt moet het voor je oplossen. Gratis. Anders verdere stappen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:01 schreef Schnitzels het volgende:
Goedemiddag,
Anderhalf jaar geleden bij een bekende telecomwebshop Airpods (model: 2019) met oplaadcase besteld. Er is altijd enorm voorzichtig mee omgegaan. Nooit buiten in de regen, altijd in een hoesje. Voornamelijk aan de keukentafel tijdens het thuiswerken. Opeens doet de rechtermicrofoon het niet meer. De instellingen staan standaard op 'automatisch', dus na het testen met de opties: 'Alleen links' of 'Alleen rechts' blijkt dat de microfoon van de rechter Airpod niet meer werkt.
Nu is het zo dat ik de reparatie niet kan aanbieden, want het zou buiten de garantieperiode zijn. Maar ik zou toch twee jaar garantie hebben lijkt mij? Of zie ik hier iets fout en heb je tot één jaar garantie en daarna niets meer?
Ik zou niet weten wat dit met Apple te maken heeft. TS heeft geen overeenkomst met Apple.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt maar het verhaal blijft hetzelfde.
1 jaar garantie en dan kan je met apple producten de tyfus krijgen. Apple vindt zichzelf boven de wet staan.
Maat ga gerust naar de rechter...
Ik wens ts sterkte ermee!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:27 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Binnen het jaar kan je aankloppen nog bij Apple en tweede jaar verkooppunt. Verkooppunt moet het voor je oplossen. Gratis. Anders verdere stappen.
Ik ook niet, maar de praktijk is vaak anders.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat dit met Apple te maken heeft. TS heeft geen overeenkomst met Apple.
Ja dat zei ik al in post #2. Maar dan nog ontgaat het me wat dat met apple van doen heeft.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar de praktijk is vaak anders.
Doet er op zich niet toe toch? We hoeven niet mensen/bedrijven niet per se bij de naam te noemen als het over garantieredenen gaat.quote:
Ik heb tot nu toe altijd garantie gekregen als de fabrikant die ook geeft aan de winkel.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat zei ik al in post #2. Maar dan nog ontgaat het me wat dat met apple van doen heeft.
Ja dat laatste zinnetje kennen we nu wel. Ik ben dat belerende gedoe wel een beetje zet.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe altijd garantie gekregen als de fabrikant die ook geeft aan de winkel.
Vaak genoeg gehad dat die dat niet gaf aan de winkel en dus de winkel ook niet aan mij.
Maar ga gerust naar de rechter...
Ik ben meer pragmatisch ingesteld dan theoretisch.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat laatste zinnetje kennen we nu wel. Ik ben dat belerende gedoe wel een beetje zet.
TS heeft een overeenkomst met de verkopende partij. De mening van de fabrikant is van generlei waarde.
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben meer pragmatisch ingesteld dan theoretisch.
En dat zinnetje is DE reden waarom het veelal niet gaat gebeuren...
Nee ik ben hier hele theoretische verhandelingen aan het houden _!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:11 schreef trein2000 het volgende:
Ik denk dat je van zo’n beetje de duurste Bluetooth oortjes op de markt wel mag verwacht dat ze langer dan een jaar meegaan ja.
Maar dit wordt een verhaal van gelijk hebben en gelijk krijgen.
De praktische oplossing lijkt mij voor ¤75 euro een nieuwe AirPod: https://support.apple.com/nl-nl/airpods/repair/service
Het is toch nergens voor nodig om zo zuur te doen tegen sjorsie1982? Hij geeft zijn ervaringen met garantie; jouw oplossing is het kopen van een nieuw product. Kan best wat respectvoller.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat laatste zinnetje kennen we nu wel. Ik ben dat belerende gedoe wel een beetje zet.
TS heeft een overeenkomst met de verkopende partij. De mening van de fabrikant is van generlei waarde.
Nogmaals uitgelegd dat ondanks dat hun vinden dat 1 jaar garantie genoeg is, dat ik meer mag verwachten en een kosteloze reparatie wens. Gaan eigenlijk totaal nergens op in.quote:Bedankt voor je e-mail aan XX
Uit je e-mail begrijp ik dat bij de rechter AirPod de microfoon defect is. Balen om te horen, ik heb direct gekeken naar de mogelijkheden om dit op te lossen.
Zoals je zelf aangeeft heb je de AirPods bij ons aangeschaft op 19-04-2020. Wij bieden op AirPods 1 jaar fabrieksgarantie, deze termijn is inmiddels verlopen (19-04-2021). Uiteraard begrijp ik dat het erg balen is dat de AirPods defect zijn geraakt en dit ongemak met zich meebrengt. Mocht je de AirPods willen laten repareren, dan kan dit uiteraard, je kunt hiervoor de instructies in de e-mail die ik je apart heb toegestuurd gebruiken. Het reparatiebedrijf kan de reparatie vervolgens tegen betaling uitvoeren. Het reparatiebedrijf gebruikt originele onderdelen, na de reparatie ontvangt je de AirPods uiteraard gerepareerd retour. Eventuele verzend- en onderzoekskosten nemen wij voor onze rekening.
Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geinformeerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit als reactie? Of moeten daar nog specifieke dingen in staan?
[ Bericht 29% gewijzigd door Schnitzels op 06-08-2021 13:56:53 ]- Met zuidelijke groet -
Dan kom ik voornamelijk hieruit:quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:57 schreef Sorella het volgende:
Kijk eens op consuwijzer, die hebben mij ook 1 keer geholpen, niet geschoten is altijd mis
Dat zou ik doen. En verder redelijk vriendelijk houden.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 14:03 schreef Schnitzels het volgende:
[..]
Dan kom ik voornamelijk hieruit:
https://www.consuwijzer.n(...)at-zijn-mijn-rechten
Dat heb ik in principe al deels genoemd. Kan de link er nog bij zetten, met een verwijzing hierna.
En nogmaals een reactie. Dus zij vinden dat AirPods een jaar mee moeten gaan. Alles daarna is mooi meegenomen.quote:Bedankt voor je e-mail aan XX.
Uit je mail begrijp ik dat je, vanwege defecte AirPods, een beroep doet op de (wettelijke) garantie. Ik help je graag verder!
Mijn collega heeft in zijn e-mail aangegeven dat we vanuit XX één jaar garantie bieden op AirPods. Je bent echter van mening dat in dit geval de wettelijke garantie van toepassing is, omdat het product niet de eigenschappen bezit die je ervan had mogen verwachten.
Het Nederlands Consumentenrecht zegt, met betrekking tot de wettelijke garantie, dat een product moet doen wat je er redelijkerwijs van mag verwachten. Deze verwachtingen zijn afhankelijk van het type product, de prijs en gebruiksintensiteit. XX is als verkopende partij verplicht om aan te geven wat je van het product mag verwachten. Daarom geven wij expliciet aan op onze website dat wij één jaar garantie geven op AirPods, omdat wij van mening zijn dat dit product bij normaal gebruik één jaar mee moet kunnen gaan.
Het kan natuurlijk voorkomen dat je bepaalde verwachtingen hebt van een product die niet in lijn liggen met onze garantieperiode. Daarom heb je als consument ook een onderzoeksplicht. Dit houdt in dat de consument aan de verkopende partij dient te vragen of het product geschikt voor wat hij of zij er mee wilt doen. De verkopende partij dient daarop de consument van de benodigde informatie te voorzien.
Aangezien wij op onze website duidelijk aangeven dat er één jaar garantie op de AirPods zit, kunnen wij daar ná het sluiten van de koopovereenkomst niet meer van afwijken. Uiteraard begrijp ik dat het erg balen is dat de AirPods defect zijn geraakt en dit ongemak met zich meebrengt. Mocht je de AirPods toch willen laten repareren, dan kun je de instructies in de e-mail van mijn collega volgen. Het reparatiebedrijf kan de reparatie vervolgens tegen betaling uitvoeren. Het reparatiebedrijf gebruikt originele onderdelen en bieden vaak een extra garantie op een reparatie. Eventuele verzend- en onderzoekskosten nemen wij voor onze rekening!
Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet
Goede zaak voor kassa enz. Ze verbreken de wetgeving. Aanpakken dit soort zaken!quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 17:25 schreef Schnitzels het volgende:
[..]
En nogmaals een reactie. Dus zij vinden dat AirPods een jaar mee moeten gaan. Alles daarna is mooi meegenomen.
Mij ook regelmatig gebeurd. Dus dat is nog wel een goede om even te checken TS.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 23:15 schreef Waterdrinker het volgende:
Beetje een domme vraag misschien, maar weet je zeker dat ze stuk zijn? Ik had ook een keer een rechter AirPod die het niet deed, toen heb ik de oortjes gereset en opnieuw gekoppeld, en toen deden ze het weer.
Lulkoek. Wij geven een jaar garantie is natuurlijk niet hoe het werkt. Dan kan iedere Jan Doedel op die manier de wet omzeilen. En met een onderzoeksplicht heeft dit ook niet zo veel te maken verder.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 17:25 schreef Schnitzels het volgende:
[..]
En nogmaals een reactie. Dus zij vinden dat AirPods een jaar mee moeten gaan. Alles daarna is mooi meegenomen.
Een gebruiksaccesoire van ¤150 euro ja. De duurste in de markt zo ongeveer. Ik vind daar echt helemaal niks voor te zeggen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 22:58 schreef Fer het volgende:
Ze zijn van mening dat een gebruiksaccesoire maar 1 jaar hoeft mee te gaan. Daar is wat voor te zeggen.
Is er al weleens uitspraak over gedaan?
Onzin. Hun houden zich niet aan wetgeving en daar is niks voor te zeggen. Je hebt minimaal recht op 2 jaar garantie. Airpods zijn geen koptelefoontjes van een paar tientjes. Actie ondernemen is een must. Dit soort zaken mogen niet weg komen met hun praktijken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 22:58 schreef Fer het volgende:
Ze zijn van mening dat een gebruiksaccesoire maar 1 jaar hoeft mee te gaan. Daar is wat voor te zeggen.
Is er al weleens uitspraak over gedaan?
Wat heeft de onderzoeksplicht hier in hemelsnaam mee van doen?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 17:25 schreef Schnitzels het volgende:
[..]
En nogmaals een reactie. Dus zij vinden dat AirPods een jaar mee moeten gaan. Alles daarna is mooi meegenomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |