abonnement Unibet Coolblue
pi_200754137
Goedemiddag,

Anderhalf jaar geleden bij een bekende telecomwebshop Airpods (model: 2019) met oplaadcase besteld. Er is altijd enorm voorzichtig mee omgegaan. Nooit buiten in de regen, altijd in een hoesje. Voornamelijk aan de keukentafel tijdens het thuiswerken. Opeens doet de rechtermicrofoon het niet meer. De instellingen staan standaard op 'automatisch', dus na het testen met de opties: 'Alleen links' of 'Alleen rechts' blijkt dat de microfoon van de rechter Airpod niet meer werkt.

Nu is het zo dat ik de reparatie niet kan aanbieden, want het zou buiten de garantieperiode zijn. Maar ik zou toch twee jaar garantie hebben lijkt mij? Of zie ik hier iets fout en heb je tot één jaar garantie en daarna niets meer?
- Met zuidelijke groet -
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 5 augustus 2021 @ 13:11:46 #2
408813 crew  trein2000
pi_200754306
Ik denk dat je van zo’n beetje de duurste Bluetooth oortjes op de markt wel mag verwacht dat ze langer dan een jaar meegaan ja.

Maar dit wordt een verhaal van gelijk hebben en gelijk krijgen.

De praktische oplossing lijkt mij voor ¤75 euro een nieuwe AirPod: https://support.apple.com/nl-nl/airpods/repair/service
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 5 augustus 2021 @ 13:17:42 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_200754385
Technisch gezien is er geen vaste termijn, de wet kent dan ook geen 'garantie'. Er is iets zoals conformiteit; hoe lang zou het mee moeten gaan bij normaal gebruik (conform). Anderhalf jaar voor die oortjes zou ik nog wel zeggen dat het mee zou moeten gaan. Easy.

Wijs die shop op het conformiteitsbeginsel en vraag om een oplossing van het probleem.
pi_200754927
quote:
2s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 13:17 schreef Gunner het volgende:
Technisch gezien is er geen vaste termijn, de wet kent dan ook geen 'garantie'. Er is iets zoals conformiteit; hoe lang zou het mee moeten gaan bij normaal gebruik (conform). Anderhalf jaar voor die oortjes zou ik nog wel zeggen dat het mee zou moeten gaan. Easy.

Wijs die shop op het conformiteitsbeginsel en vraag om een oplossing van het probleem.
Mja bij apple weet ik al wat het antwoord gaat zijn daar. Dat is een notoire schijt aan wet en regelgeving hebber. Je hebt 1 jaar garantie bij apple en als dat je niet aanstaat ga je maar een juridische strijd aan.
Dum de dum
  donderdag 5 augustus 2021 @ 13:46:49 #5
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_200755024
Europese regels zijn 2 jaar garantie toch?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 5 augustus 2021 @ 13:54:42 #6
408813 crew  trein2000
pi_200755130
quote:
14s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 13:46 schreef Verbodsbord het volgende:
Europese regels zijn 2 jaar garantie toch?
Ja, maar in nederland hebben wij het conformiteitsverhaal. Dus op die twee jaar kun je je niet zomaar beroepen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 5 augustus 2021 @ 13:55:08 #7
408813 crew  trein2000
pi_200755134
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 13:40 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Mja bij apple weet ik al wat het antwoord gaat zijn daar. Dat is een notoire schijt aan wet en regelgeving hebber. Je hebt 1 jaar garantie bij apple en als dat je niet aanstaat ga je maar een juridische strijd aan.
TS heeft het gekocht bij een telecomwebshop. Met apple heeft ie niks te maken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200755139
https://www.rijksoverheid(...)eb-ik-op-een-product
Check ook nog even de factuur of daar een garantietermijn opstaat.
Webshop aanschrijven met het probleem en aangeven dat je verwacht dat ze het voor je oplossen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_200755436
Je hebt 1 jaar garantie bij Apple (Fabrikant Apple) en minimaal 2 jaar bij je verkooppunt.
Dit is overigens wel als je het als consument hebt aangeschaft. Zakelijk ligt de garantie anders.
pi_200755660
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 13:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

TS heeft het gekocht bij een telecomwebshop. Met apple heeft ie niks te maken.
Klopt maar het verhaal blijft hetzelfde.
1 jaar garantie en dan kan je met apple producten de tyfus krijgen. Apple vindt zichzelf boven de wet staan.
Maat ga gerust naar de rechter...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200755760
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 13:01 schreef Schnitzels het volgende:
Goedemiddag,

Anderhalf jaar geleden bij een bekende telecomwebshop Airpods (model: 2019) met oplaadcase besteld. Er is altijd enorm voorzichtig mee omgegaan. Nooit buiten in de regen, altijd in een hoesje. Voornamelijk aan de keukentafel tijdens het thuiswerken. Opeens doet de rechtermicrofoon het niet meer. De instellingen staan standaard op 'automatisch', dus na het testen met de opties: 'Alleen links' of 'Alleen rechts' blijkt dat de microfoon van de rechter Airpod niet meer werkt.

Nu is het zo dat ik de reparatie niet kan aanbieden, want het zou buiten de garantieperiode zijn. Maar ik zou toch twee jaar garantie hebben lijkt mij? Of zie ik hier iets fout en heb je tot één jaar garantie en daarna niets meer?
Binnen het jaar kan je aankloppen nog bij Apple en tweede jaar verkooppunt. Verkooppunt moet het voor je oplossen. Gratis. Anders verdere stappen.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 5 augustus 2021 @ 14:28:23 #12
408813 crew  trein2000
pi_200755772
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt maar het verhaal blijft hetzelfde.
1 jaar garantie en dan kan je met apple producten de tyfus krijgen. Apple vindt zichzelf boven de wet staan.
Maat ga gerust naar de rechter...
Ik zou niet weten wat dit met Apple te maken heeft. TS heeft geen overeenkomst met Apple.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200755774
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:27 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Binnen het jaar kan je aankloppen nog bij Apple en tweede jaar verkooppunt. Verkooppunt moet het voor je oplossen. Gratis. Anders verdere stappen.
Ik wens ts sterkte ermee!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200755800
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zou niet weten wat dit met Apple te maken heeft. TS heeft geen overeenkomst met Apple.
Ik ook niet, maar de praktijk is vaak anders.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 5 augustus 2021 @ 14:30:26 #15
408813 crew  trein2000
pi_200755824
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar de praktijk is vaak anders.
Ja dat zei ik al in post #2. Maar dan nog ontgaat het me wat dat met apple van doen heeft.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200755877
Wat is de webwinkel TS?
  Moderator donderdag 5 augustus 2021 @ 14:54:12 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_200756426
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:32 schreef Johannes788 het volgende:
Wat is de webwinkel TS?
Doet er op zich niet toe toch? We hoeven niet mensen/bedrijven niet per se bij de naam te noemen als het over garantieredenen gaat.
Stuur de TS gerust een berichtje/DM
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_200757172
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat zei ik al in post #2. Maar dan nog ontgaat het me wat dat met apple van doen heeft.
Ik heb tot nu toe altijd garantie gekregen als de fabrikant die ook geeft aan de winkel.
Vaak genoeg gehad dat die dat niet gaf aan de winkel en dus de winkel ook niet aan mij.
Maar ga gerust naar de rechter...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 5 augustus 2021 @ 15:34:38 #19
408813 crew  trein2000
pi_200757242
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 15:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe altijd garantie gekregen als de fabrikant die ook geeft aan de winkel.
Vaak genoeg gehad dat die dat niet gaf aan de winkel en dus de winkel ook niet aan mij.
Maar ga gerust naar de rechter...
Ja dat laatste zinnetje kennen we nu wel. Ik ben dat belerende gedoe wel een beetje zet.

TS heeft een overeenkomst met de verkopende partij. De mening van de fabrikant is van generlei waarde.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200757300
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 15:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat laatste zinnetje kennen we nu wel. Ik ben dat belerende gedoe wel een beetje zet.

TS heeft een overeenkomst met de verkopende partij. De mening van de fabrikant is van generlei waarde.
Ik ben meer pragmatisch ingesteld dan theoretisch.

En dat zinnetje is DE reden waarom het veelal niet gaat gebeuren...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 5 augustus 2021 @ 15:39:25 #21
408813 crew  trein2000
pi_200757334
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 15:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik ben meer pragmatisch ingesteld dan theoretisch.

En dat zinnetje is DE reden waarom het veelal niet gaat gebeuren...
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 13:11 schreef trein2000 het volgende:
Ik denk dat je van zo’n beetje de duurste Bluetooth oortjes op de markt wel mag verwacht dat ze langer dan een jaar meegaan ja.

Maar dit wordt een verhaal van gelijk hebben en gelijk krijgen.

De praktische oplossing lijkt mij voor ¤75 euro een nieuwe AirPod: https://support.apple.com/nl-nl/airpods/repair/service
Nee ik ben hier hele theoretische verhandelingen aan het houden :')_!
Verder hebben al dat soort webshops gewoon laagdrempelige klachtencommissies. Dus bij de rechter kom je niet zomaar.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 5 augustus 2021 @ 17:50:17 #22
139330 TNA
For the stars that shine
pi_200759297
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 15:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat laatste zinnetje kennen we nu wel. Ik ben dat belerende gedoe wel een beetje zet.

TS heeft een overeenkomst met de verkopende partij. De mening van de fabrikant is van generlei waarde.
Het is toch nergens voor nodig om zo zuur te doen tegen sjorsie1982? Hij geeft zijn ervaringen met garantie; jouw oplossing is het kopen van een nieuw product. Kan best wat respectvoller.

Overigens wel een leerzaam topic, ik had altijd twee jaar garantie in mijn hoofd, maar kennelijk ben je na de fabrieksgarantie gewoon aan de grillen van de verkoper overgeleverd. Zuur is dat.
pi_200761001
Ik heb ong in dezelfde periode Airpods Pro gekocht. Had geen serieuze problemen maar af en toe een lichte ruis. Dat werd zeer schappelijk opgelost via dit terugroepprogramma:
https://support.apple.com(...)program-sound-issues

Wellicht biedt dat voor jou ook uitkomst.
pi_200762887
Ik heb zelf een goede ervaring met coolblue reparatie. (https://reparatie.coolblue.nl/reparaties/earphone/apple). Mijn rechter airpod pro (anderhalf jaar oud) was vanuit het niets overleden. Bij de webshop waar ik ze had gekocht zou reparatie weliswaar onder garantie vallen maar meerdere weken kunnen duren. Coolblue heeft het op vertoon van de aankoopfactuur(als bewijs dat de airpods jonger dan 2 jaar waren) gratis en binnen enkele dagen opgelost.
pi_200767534
Bedankt voor alle reacties, momenteel heb ik de eerste reactie al binnen.

Op dit product zit bij hun maar één jaar garantie, maar ze willen het zeker wel repareren maar dan zijn de kosten voor mij.

Geen oplossing dus.
- Met zuidelijke groet -
pi_200767964
Dat is tegen de wet @Schnitzels. Ze dienen deze om te ruilen, want airpods worden niet gerapareerd. Het kost hun geld, daarom doen ze het niet
pi_200774409
Hou ons op de hoogte ts
pi_200774536
quote:
Bedankt voor je e-mail aan XX

Uit je e-mail begrijp ik dat bij de rechter AirPod de microfoon defect is. Balen om te horen, ik heb direct gekeken naar de mogelijkheden om dit op te lossen.

Zoals je zelf aangeeft heb je de AirPods bij ons aangeschaft op 19-04-2020. Wij bieden op AirPods 1 jaar fabrieksgarantie, deze termijn is inmiddels verlopen (19-04-2021). Uiteraard begrijp ik dat het erg balen is dat de AirPods defect zijn geraakt en dit ongemak met zich meebrengt. Mocht je de AirPods willen laten repareren, dan kan dit uiteraard, je kunt hiervoor de instructies in de e-mail die ik je apart heb toegestuurd gebruiken. Het reparatiebedrijf kan de reparatie vervolgens tegen betaling uitvoeren. Het reparatiebedrijf gebruikt originele onderdelen, na de reparatie ontvangt je de AirPods uiteraard gerepareerd retour. Eventuele verzend- en onderzoekskosten nemen wij voor onze rekening.

Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geinformeerd.
Nogmaals uitgelegd dat ondanks dat hun vinden dat 1 jaar garantie genoeg is, dat ik meer mag verwachten en een kosteloze reparatie wens. Gaan eigenlijk totaal nergens op in.

Dit gaat weinig brengen verwacht ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit als reactie? Of moeten daar nog specifieke dingen in staan?

[ Bericht 29% gewijzigd door Schnitzels op 06-08-2021 13:56:53 ]
- Met zuidelijke groet -
pi_200774784
Kijk eens op consuwijzer, die hebben mij ook 1 keer geholpen, niet geschoten is altijd mis :)
pi_200774924
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 13:57 schreef Sorella het volgende:
Kijk eens op consuwijzer, die hebben mij ook 1 keer geholpen, niet geschoten is altijd mis :)
Dan kom ik voornamelijk hieruit:

https://www.consuwijzer.n(...)at-zijn-mijn-rechten

Dat heb ik in principe al deels genoemd. Kan de link er nog bij zetten, met een verwijzing hierna.
- Met zuidelijke groet -
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:13:59 #31
408813 crew  trein2000
pi_200775157
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 14:03 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

Dan kom ik voornamelijk hieruit:

https://www.consuwijzer.n(...)at-zijn-mijn-rechten

Dat heb ik in principe al deels genoemd. Kan de link er nog bij zetten, met een verwijzing hierna.
Dat zou ik doen. En verder redelijk vriendelijk houden.
Escaleren naar geschillencommissies en zo kan altijd nog.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200779189
quote:
Bedankt voor je e-mail aan XX.

Uit je mail begrijp ik dat je, vanwege defecte AirPods, een beroep doet op de (wettelijke) garantie. Ik help je graag verder!

Mijn collega heeft in zijn e-mail aangegeven dat we vanuit XX één jaar garantie bieden op AirPods. Je bent echter van mening dat in dit geval de wettelijke garantie van toepassing is, omdat het product niet de eigenschappen bezit die je ervan had mogen verwachten.

Het Nederlands Consumentenrecht zegt, met betrekking tot de wettelijke garantie, dat een product moet doen wat je er redelijkerwijs van mag verwachten. Deze verwachtingen zijn afhankelijk van het type product, de prijs en gebruiksintensiteit. XX is als verkopende partij verplicht om aan te geven wat je van het product mag verwachten. Daarom geven wij expliciet aan op onze website dat wij één jaar garantie geven op AirPods, omdat wij van mening zijn dat dit product bij normaal gebruik één jaar mee moet kunnen gaan.

Het kan natuurlijk voorkomen dat je bepaalde verwachtingen hebt van een product die niet in lijn liggen met onze garantieperiode. Daarom heb je als consument ook een onderzoeksplicht. Dit houdt in dat de consument aan de verkopende partij dient te vragen of het product geschikt voor wat hij of zij er mee wilt doen. De verkopende partij dient daarop de consument van de benodigde informatie te voorzien.

Aangezien wij op onze website duidelijk aangeven dat er één jaar garantie op de AirPods zit, kunnen wij daar ná het sluiten van de koopovereenkomst niet meer van afwijken. Uiteraard begrijp ik dat het erg balen is dat de AirPods defect zijn geraakt en dit ongemak met zich meebrengt. Mocht je de AirPods toch willen laten repareren, dan kun je de instructies in de e-mail van mijn collega volgen. Het reparatiebedrijf kan de reparatie vervolgens tegen betaling uitvoeren. Het reparatiebedrijf gebruikt originele onderdelen en bieden vaak een extra garantie op een reparatie. Eventuele verzend- en onderzoekskosten nemen wij voor onze rekening!

Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet
En nogmaals een reactie. Dus zij vinden dat AirPods een jaar mee moeten gaan. Alles daarna is mooi meegenomen. |:(
- Met zuidelijke groet -
pi_200780664
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 17:25 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

En nogmaals een reactie. Dus zij vinden dat AirPods een jaar mee moeten gaan. Alles daarna is mooi meegenomen. |:(
Goede zaak voor kassa enz. Ze verbreken de wetgeving. Aanpakken dit soort zaken!
pi_200783958
Ze zijn van mening dat een gebruiksaccesoire maar 1 jaar hoeft mee te gaan. Daar is wat voor te zeggen.

Is er al weleens uitspraak over gedaan?
.
pi_200784251
Beetje een domme vraag misschien, maar weet je zeker dat ze stuk zijn? Ik had ook een keer een rechter AirPod die het niet deed, toen heb ik de oortjes gereset en opnieuw gekoppeld, en toen deden ze het weer.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:21:39 #36
408813 crew  trein2000
pi_200785261
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 23:15 schreef Waterdrinker het volgende:
Beetje een domme vraag misschien, maar weet je zeker dat ze stuk zijn? Ik had ook een keer een rechter AirPod die het niet deed, toen heb ik de oortjes gereset en opnieuw gekoppeld, en toen deden ze het weer.
Mij ook regelmatig gebeurd. Dus dat is nog wel een goede om even te checken TS.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:24:10 #37
408813 crew  trein2000
pi_200785295
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 17:25 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

En nogmaals een reactie. Dus zij vinden dat AirPods een jaar mee moeten gaan. Alles daarna is mooi meegenomen. |:(
Lulkoek. Wij geven een jaar garantie is natuurlijk niet hoe het werkt. Dan kan iedere Jan Doedel op die manier de wet omzeilen. En met een onderzoeksplicht heeft dit ook niet zo veel te maken verder.

Je hebt twee opties nu volgens mij. Of je laat het repareren/koopt een nieuwe. Of je gaat naar de geschillencommissie of de rechter. Ik weet wel wat ik zou kiezen…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:26:23 #38
408813 crew  trein2000
pi_200785332
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 22:58 schreef Fer het volgende:
Ze zijn van mening dat een gebruiksaccesoire maar 1 jaar hoeft mee te gaan. Daar is wat voor te zeggen.

Is er al weleens uitspraak over gedaan?
Een gebruiksaccesoire van ¤150 euro ja. De duurste in de markt zo ongeveer. Ik vind daar echt helemaal niks voor te zeggen.
Koelblauw biedt bijvoorbeeld twee jaar verzekering aan. Dat lijkt mij ook al wel een aanwijzing dat je toch wel iets meer mag verwachten. Dat zullen ze immers niet doen als die dingen elke keer na 15 maanden stuk zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:43:04 #39
104963 ETA
European Travel Author
pi_200785501
Hun mening doet er niet toe over hoe lang het zou moeten blijven werken.

Het probleem nu is, omdat 6 maanden en de winkel/fabriekgarantie is verstreken, de bewijslast bij jou ligt. Ook al zou je naar de rechter stappen en hard kunnen maken dat deze oordopjes meer dan 1 jaar mee moeten gaan, formeel moet jij nu bewijzen dat de airpods ondeugdelijk waren bij aanschaf. Dit gaat je waarschijnlijk niet lukken tenzij je echt veel tijd, geld en moeite in gaat stoppen. En zelfs dan is het onzeker of je gelijk krijgt.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_200786325
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 22:58 schreef Fer het volgende:
Ze zijn van mening dat een gebruiksaccesoire maar 1 jaar hoeft mee te gaan. Daar is wat voor te zeggen.

Is er al weleens uitspraak over gedaan?
Onzin. Hun houden zich niet aan wetgeving en daar is niks voor te zeggen. Je hebt minimaal recht op 2 jaar garantie. Airpods zijn geen koptelefoontjes van een paar tientjes. Actie ondernemen is een must. Dit soort zaken mogen niet weg komen met hun praktijken.
pi_200786602
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 17:25 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

En nogmaals een reactie. Dus zij vinden dat AirPods een jaar mee moeten gaan. Alles daarna is mooi meegenomen. |:(
Wat heeft de onderzoeksplicht hier in hemelsnaam mee van doen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200788012
Boh, wordt gewoon kwaad van de reactie van de webwinkel.

Hup, aanpakken!
pi_200817041
Triest te lezen dat al die dure en trendy wegwerp zooi van Apple maar hooguit 1-2 jaar kunnen meegaan. :N

Dat doet mijn oude Sony koptelefoon na 25 jaar regelmatig gebruik nog prima zijn werk en klinkt ook nog eens goed! :Y)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  zondag 8 augustus 2021 @ 17:41:47 #44
75556 erkel
back from Dagestan
pi_200817390
Even los gezien van het feit dat de webwinkel grote onzin verkoopt (leverancier dient volgens de wet twee jaar garantie te leveren bij consumentenverkoop), is nog wel de vraag of het defect überhaupt een fabrieksfout is. Ook al geeft TS aan dat het altijd volgens de beschrijving is gebruikt, kan het defect ook zijn ontstaan door een druk -of vochtschade. Dat de leverancier dus perse kosteloze vervanging dient te regelen is nog maar de vraag.

Dus het product moet eerst onderzocht worden door een reparateur en vastgesteld worden hoe de schade is ontstaan. Mocht het geen fabrieksfout zijn, dan heb je wel te maken met onderzoekskosten.
Weisst
pi_200904055
Update TS?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')