abonnement Unibet Coolblue
pi_200752640
Ik ga al ruim 5 jaar met een vrouw om die ook anderhalf jaar mijn vriendin geweest is.

Voordat ik met haar een relatie begon wist ik al dat zij een behoorlijke lijst had qua ziektes lichamelijk maar ook psychies,maar gezien ik zelf ook wel het een en ander mankeerde vond ik dat geen blokkade om wat te beginnen met elkaar, ik vond haar leuk en zij mij dus we gingen samen, in onze relatie waren ziekenhuizen bezoeken geen uitzonderingen, grotendeels voor haar,soms voor mij, als we weg gingen naar een andere stad moesten we altijd voor haar naar het ziekenhuis, ik volgde want ik dacht dat er echt wat was,maar er kwam eigenlijk zelden nooit iets echts uit,ook daar zocht ik eigenlijk niks echt achter
Ook op vakanties moesten we altijd naar het ziekenhuis,een keer was duidelijk want toen had ze wat gebroken maar de andere 2 keren waren vaag.,maar nooit wat achter gezocht, zeg eerlijk dat ik ook vrij naief ben/was

De relatie knapte onder andere omdat ze mij te passief vond, maar we bleven wel vrienden,goede vrienden zelfs, dat wekte beter als de relatie, al bleef ze wel zeuren over mijn passief zijn.
De ziekenhuisbezoekjes en bezoekjes naar de huisartenspost bleven zo af en toe doorlopen, maar de laatste 3 maanden is daar plotseling een enorme verandering in gekomen, het is plots enorm toegenomen, bijna elke keer dat ik kom is ze ziek zwak en misselijk of enorm moe of zwaar depressief en ik kom elke week.

Het opvallende is dat als haar vriendinnen komen dat ik dan nooit hoor dat ze naar huisartsenpost,of ziekenhuis is geweest,
Nu ben ik gaan puzzelen, met mijzelf gaat het de laatste maanden veel beter, ik ben veel actiever en dat passieve is langzaam er aan het eraf aan het schaven, nu had ik het er met haar erover om iemand te helpen die ik ken via instagram met veel ongemakken en zij kent die ook, haar reactie was die stelt zich aan dat moet je niet doen

Bizzare is dat als ik terug denk dat zij eigenlijk sindsdien het gedrag vertoont wat ze nu doet, ik zal een voorbeeld geven, ik was bij haar in Nijmegen in het Radboud ziekenhuis voor de ogen, we waren klaar, en we gaan op een muurtje zitten wat te eten, krijgt ze een epeleptische aanval, nou een hele toestand daar, gelukkig dicht bij het ziekenhuis,naar de eerste hulp,krijgt ze daar ook nog van die aanvallen, een neuroloog ziet dat gelukkig.

10 minuten later komt die neuroloog terug en zegt dit is geen epilepsie,mevrouw is ook al getest in Zwolle en daar kunnen ze ook niets vinden wat daar op wijst dus wij denken dat het een psychische aandoening is, de man legde nog netjes uit dat ze niet dachten dat ze gek was etc, maar zij reageerde helemaal niet, dus de arts zei ik kom straks wel terug, de arts was nog niet net de deur uit en ze zei het hoeft niet meer.
Dat zei ze ook toen de arts terug kwam, dood gaan was de optie nu.
Ik ben daarna bezig geweest met allerlei instanties om te voorkomen dat er iets mis zou gaan, de dag erop ook nog en toen was het weer over

Ze zoekt ook dingen op internet en vraagt dan aan mij of dat ook past in haar ziektebeeld,ze heeft van zoveel dingen last dat bijna niks uit te sluiten valt
Maar om bij mezelf te blijven, ik heb ernstig het gevoel dat ik genept word en dat ik gebruikt of misbruikt word, ik wil haar best helpen,met al mijn liefde maar op deze manier lijkt me dat niet een optie, ik denk dat ik haar hier toch op een of andere manier mee moet confronteren( geen idee nog hoe) en dan kijken hoe ze reageert, en indien mogelijk wil ik haar dan nog wel helpen, ze is eigenlijk mijn enige maatje dus ik ben haar niet graag kwijt maar ik wil ook niet graag zo behandeld worden als ik het allemaal goed zie

sorry voor het lange verhaal
  donderdag 5 augustus 2021 @ 12:14:50 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200753100
Waarom geloof je niet dat ze een psychische aandoening heeft?
The love you take is equal to the love you make.
pi_200753114
Klinkt nou niet bepaald als iemand die goed voor jou is. En ook niet als iemand de geholpen wíl worden.
  Moderator donderdag 5 augustus 2021 @ 12:25:10 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_200753291
Wacht, begrijp ik nou goed dat dat hele epilepsieverhaal een showtje was? Of ja, dat ze dat misschien wel dácht dat ze dat had maar dat ze het niet echt had, maar wat ik dan niet snap is dat ze zegt 'het hoeft niet meer' op het moment dat die arts de deur uitloopt nadat ze nergens op reageerde.

wat, deed ze alsof ze bewusteloos was of weet ik veel wat? en zodra die arts weg was deed zei ze iets? Dus ze fakete? Of begrijp ik het nou verkeerd?
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 5 augustus 2021 @ 12:28:30 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200753364
Het kan ook een conversiestoornis zijn. Dat is inderdaad een psychische aandoening, maar het wil niet zeggen dat ze faket.

https://www.thuisarts.nl/(...)eb-conversiestoornis

Daarom mijn vraag aan TS: waarom geloof je niet dat ze een psychische aandoening heeft?
The love you take is equal to the love you make.
pi_200753377
Hoe dan ook zit hier wel een flink psychisch kantje aan ja..
Lijkt wel wat op proxy by munchausen maar dan bij zichzelf en nep (want ik neem aan dat ze zichzelf bv niet aan het vergiftigen is). Dit voor aandacht, zielig gevonden worden, niet in de steek gelaten worden enz

Zware kost joh!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_200753392
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:28 schreef Lienekien het volgende:
Het kan ook een conversiestoornis zijn. Dat is inderdaad een psychische aandoening, maar het wil niet zeggen dat ze faket.

https://www.thuisarts.nl/(...)eb-conversiestoornis

Daarom mijn vraag aan TS: waarom geloof je niet dat ze een psychische aandoening heeft?
Hm ja, dat is ook wel een goeie!

Edit: wil met mijn vorige post ook niet zeggen dat het echt nep is, maar dat er iets heel anders achter steekt dan een showtje op te voeren.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_200753434
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:29 schreef Lenny77 het volgende:
Hoe dan ook zit hier wel een flink psychisch kantje aan ja..
Lijkt wel wat op proxy by munchausen maar dan bij zichzelf en nep (want ik neem aan dat ze zichzelf bv niet aan het vergiftigen is). Dit voor aandacht, zielig gevonden worden, niet in de steek gelaten worden enz

Zware kost joh!
Gewoon Munchhausen.
Munchhausen by proxy, daar doe je het een ander aan, bijvoorbeeld je kind.
pi_200753466
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:31 schreef mootie het volgende:

[..]

Gewoon Munchhausen.
Munchhausen by proxy, daar doe je het een ander aan, bijvoorbeeld je kind.
Ja klopt, je hebt gelijk, mijn hersenen werken niet meer de laatste tijd :')
Dankjewel!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_200753788
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:28 schreef Lienekien het volgende:
Het kan ook een conversiestoornis zijn. Dat is inderdaad een psychische aandoening, maar het wil niet zeggen dat ze faket.

https://www.thuisarts.nl/(...)eb-conversiestoornis

Daarom mijn vraag aan TS: waarom geloof je niet dat ze een psychische aandoening heeft?
Ik geloof best dat ze een psychische aandoening heeft, ik heb volgens mij nergens gezegd dat ik dat niet geloof maar ik vind het vreemd dat nadat die arts zeg dat het psychisch is zij nergens op reageert en op moment dat die arts net de deur uit is tegen mij zegt het hoeft niet meer, ze deed dus inderdaad tegenover die arts en mij alsof ze nergens op reageerde op dat moment
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:28 schreef Lienekien het volgende:
Het kan ook een conversiestoornis zijn. Dat is inderdaad een psychische aandoening, maar het wil niet zeggen dat ze faket.

https://www.thuisarts.nl/(...)eb-conversiestoornis

Daarom mijn vraag aan TS: waarom geloof je niet dat ze een psychische aandoening heeft?
  donderdag 5 augustus 2021 @ 12:44:37 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200753790
Maar TS. Het ligt toch nu niet allemaal op jouw bordje, hè? Dit ga jij niet oplossen.

Is de huisarts ingeschakeld? Heeft ze gesprekken, onderzoeken?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 12:46:29 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200753837
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:44 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Ik geloof best dat ze een psychische aandoening heeft, ik heb volgens mij nergens gezegd dat ik dat niet geloof maar ik vind het vreemd dat nadat die arts zeg dat het psychisch is zij nergens op reageert en op moment dat die arts net de deur uit is tegen mij zegt het hoeft niet meer, ze deed dus inderdaad tegenover die arts en mij alsof ze nergens op reageerde op dat moment
[..]

Ja, ik was er niet bij. Ik weet niet wat je bedoelt met ‘ze reageerde nergens op’. Zei ze niks terug of was ze compleet van de wereld of…
The love you take is equal to the love you make.
pi_200753878
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, ik was er niet bij. Ik weet niet wat je bedoelt met ‘ze reageerde nergens op’. Zei ze niks terug of was ze compleet van de wereld of…
Ze lag met de rug naar me toe, dus zelfs dat kan ik niet zeggen, maar ze zei niks terug in ieder geval
  donderdag 5 augustus 2021 @ 12:48:38 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200753896
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:48 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Ze lag met de rug naar me toe, dus zelfs dat kan ik niet zeggen, maar ze zei niks terug in ieder geval
Nou, dat is toch niet zo gek?
The love you take is equal to the love you make.
pi_200753923
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, dat is toch niet zo gek?
nou nee op zich misschien niet, maar dan komt het zelfmoord verhaal
  donderdag 5 augustus 2021 @ 12:52:11 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200753967
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:49 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

nou nee op zich misschien niet, maar dan komt het zelfmoord verhaal
Ja, dat is niet best. Maar ik neem aan dat er nu wel hulpverlening is ingeschakeld?
The love you take is equal to the love you make.
pi_200753988
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat is niet best. Maar ik neem aan dat er nu wel hulpverlening is ingeschakeld?
Klopt pro persona is ingeschakeld en nu gaat ze weer verder met haar andere kwaaltjes
  donderdag 5 augustus 2021 @ 12:58:18 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200754081
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:53 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Klopt pro persona is ingeschakeld en nu gaat ze weer verder met haar andere kwaaltjes
Het klinkt als een complex probleem. En ja, misschien leunt ze wel vooral op jou, omdat ze jou het meest vertrouwt? Als je dat niet fijn vindt, kun je proberen een beetje afstand te nemen. Maar omgekeerd ben jij dus ook van haar afhankelijk. Ook wel een puntje van aandacht voor jouzelf: je netwerk een beetje uitbreiden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_200754102
We doen al bijna 3 maanden niks leuks meer, de telefoongesprekken gaan voor 90 procent over haar ziektes,
pi_200754204
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het klinkt als een complex probleem. En ja, misschien leunt ze wel vooral op jou, omdat ze jou het meest vertrouwt? Als je dat niet fijn vindt, kun je proberen een beetje afstand te nemen. Maar omgekeerd ben jij dus ook van haar afhankelijk. Ook wel een puntje van aandacht voor jouzelf: je netwerk een beetje uitbreiden.
Zij heeft genoeg vriendinnen, maar ze weet van mij dat ik reageer omdat ik zorgzaam ben, en ik weet dat ik mijn netwerk moet uitbreiden daar ben ik mee bezig maar dat kost tijd
pi_200754269
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:59 schreef Cupfighter het volgende:
We doen al bijna 3 maanden niks leuks meer, de telefoongesprekken gaan voor 90 procent over haar ziektes,
Dit plus je verhaal kom ik tot de conclusie dat jij geen vriend voor haar bent (al ziet ze dat zelf wel zo), maar je bent haar psycholoog / sociaal werker. De vraag is, wil je dat? Ik denk het niet, gezien dit topic. Na al die jaren moet het misschien even wennen dat je haar kwijt bent (laat haar gaan man!), maar dit wil jij toch niet op je bord hebben allemaal?!
Wees altijd een eersteklas uitgave van jezelf, nooit een tweede klas weergave van een ander
pi_200754300
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 13:05 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Zij heeft genoeg vriendinnen, maar ze weet van mij dat ik reageer omdat ik zorgzaam ben, en ik weet dat ik mijn netwerk moet uitbreiden daar ben ik mee bezig maar dat kost tijd
Dan gaat ze haar vriendinnen lastig vallen met haar problemen ipv jij, en in die tijd die je anders aan haar besteedde, kun jij bezig proberen je netwerk uit te breiden met sport, hobby, uitgaan, (vrijwilligers) werk oid
Wees altijd een eersteklas uitgave van jezelf, nooit een tweede klas weergave van een ander
  donderdag 5 augustus 2021 @ 13:16:26 #23
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200754365
Doet ze het niet ook gewoon voor de aandacht van TS? Want bij hem is er altijd gezeik, hij gaat mee naar het ziekenhuis etc etc.
Dus zolang ze maar ziek is, of over de ziekte praat krijgt ze aandacht van TS
  donderdag 5 augustus 2021 @ 13:17:36 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200754383
Run! Fast and far!
Echt… dit brengt jou toch helemaal niets?

Ook al is het je enige vriendin, hier mis je niks aan. :N
***
pi_200754828
quote:
2s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 13:16 schreef Cue_ het volgende:
Doet ze het niet ook gewoon voor de aandacht van TS? Want bij hem is er altijd gezeik, hij gaat mee naar het ziekenhuis etc etc.
Dus zolang ze maar ziek is, of over de ziekte praat krijgt ze aandacht van TS
Precies en zolang zij in 90% van de gesprekken centraal staat, hoe ziek en zielig ze is en alsmaar daarin bevestiging en erkenning wil hebben riekt het in deze mate ook wel enigszins naar narcisme,
pi_200754857
Speciaal bericht voor jou TS:


(@ 1:40 als je mobiel zit en de timestamplink niet werkt)
gr gr
pi_200756353
Je zegt dat ze je enige maatje is en dat je haar eigenlijk niet kwijt wilt, maar na het lezen van je verhaal vraag ik me af: denk je dat je op deze manier beter af bent met haar of zonder haar? Dit ga je niet zomaar veranderen denk ik...
  donderdag 5 augustus 2021 @ 15:13:35 #28
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200756893
TS, welke positieve dingen haal jij uit jullie relatie?
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 5 augustus 2021 @ 17:04:49 #29
414785 sirdanilot
pi_200758670
Klinkt als een paniekaanval stoornis. Psychosomatische klachten .

Ik denk dat je beter wat minder vaak met haar om kan gaan dan eens per week, eerlijk gezegd
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200761673
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 13:36 schreef Quyxz_ het volgende:
Speciaal bericht voor jou TS:


(@ 1:40 als je mobiel zit en de timestamplink niet werkt)
Duidelijke tekst, ik hou nog van deze muziek ook, en de boodschap is duidelijk
pi_200761767
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:51 schreef itchycoo het volgende:
Je zegt dat ze je enige maatje is en dat je haar eigenlijk niet kwijt wilt, maar na het lezen van je verhaal vraag ik me af: denk je dat je op deze manier beter af bent met haar of zonder haar? Dit ga je niet zomaar veranderen denk ik...
Ik hoop dat ik er nog verandering in kan brengen, hoe dat weet ik nog niet op een tactische manier of het gewoon keihard op tafel gooien
pi_200761814
quote:
5s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 15:13 schreef Cue_ het volgende:
TS, welke positieve dingen haal jij uit jullie relatie?
Op moment niets eerlijk gezegd maar we hebben natuurlijk wel leuke tijden gehad
  donderdag 5 augustus 2021 @ 20:31:35 #33
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_200762027
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:22 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Op moment niets eerlijk gezegd maar we hebben natuurlijk wel leuke tijden gehad
Vrienden komen en gaan. Deze vriendschap kun je vast maar beter loslaten.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  donderdag 5 augustus 2021 @ 21:46:54 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200763503
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:22 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Op moment niets eerlijk gezegd maar we hebben natuurlijk wel leuke tijden gehad
Dus zij heeft het moeilijk en jij trekt je handen ervan af? Vind ik toch wel zonde van een vriendschap.

Je kunt er ook nog een beetje moeite voor doen om met haar te praten. Door bijv. te zeggen dat je ook weer eens leuke dingen wil doen en dat je het ook over andere di gen wilt hebben dan haar klachten. Gun haar ook de kans om dan tot het inzicht te komen dat ze niet alleen aan zichzelf moet denken maar ook aan jou. Omdat een vriendschap wel een beetje van twee kanten moet komen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_200763787
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 21:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus zij heeft het moeilijk en jij trekt je handen ervan af? Vind ik toch wel zonde van een vriendschap.

Je kunt er ook nog een beetje moeite voor doen om met haar te praten. Door bijv. te zeggen dat je ook weer eens leuke dingen wil doen en dat je het ook over andere di gen wilt hebben dan haar klachten. Gun haar ook de kans om dan tot het inzicht te komen dat ze niet alleen aan zichzelf moet denken maar ook aan jou. Omdat een vriendschap wel een beetje van twee kanten moet komen.
Ik heb nergens gezegd dat ik er de handen er van af trek, ik vind het lastig hoe ik het aan moet pakken,ik wil zeker het gesprek aan gaan maar moet dan ook afwachten hoe ze reageert,ze heeft namelijk ook borderline dus het kan alle kanten op gaan,
pi_200765171
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:02 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat ik er de handen er van af trek, ik vind het lastig hoe ik het aan moet pakken,ik wil zeker het gesprek aan gaan maar moet dan ook afwachten hoe ze reageert,ze heeft namelijk ook borderline dus het kan alle kanten op gaan,
Ik denk wel dat het het waard is om toch in gesprek te gaan met haar, dan kijkt zij maar wat ze ermee doet.

Maar zorg ook goed voor jezelf he, dit klinkt allemaal erg pittig!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_200766868
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:02 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat ik er de handen er van af trek, ik vind het lastig hoe ik het aan moet pakken,ik wil zeker het gesprek aan gaan maar moet dan ook afwachten hoe ze reageert,ze heeft namelijk ook borderline dus het kan alle kanten op gaan,
Dan geloof ik helemaal dat deze post van toepassing is.

quote:
2s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 13:16 schreef Cue_ het volgende:
Doet ze het niet ook gewoon voor de aandacht van TS? Want bij hem is er altijd gezeik, hij gaat mee naar het ziekenhuis etc etc.
Dus zolang ze maar ziek is, of over de ziekte praat krijgt ze aandacht van TS
pi_200767878
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:21 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik er nog verandering in kan brengen, hoe dat weet ik nog niet op een tactische manier of het gewoon keihard op tafel gooien
Oke, onderschat psychische problemen niet. Ik denk dat het vechten tegen de bierkaai is, maar succes. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:22 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Op moment niets eerlijk gezegd maar we hebben natuurlijk wel leuke tijden gehad
Probeer voor jezelf echt na te gaan of je het reëel vindt of je in de toekomst weer leuke tijden met haar gaat hebben en op te passen dat je de vriendschap alleen in stand houdt om vast te klampen aan die leuke herinnering. Als jij een positieve bijdrage kunt leveren aan haar leven waardoor het ook tussen jullie weer leuker wordt, dan kan het de moeite waard zijn, maar denk ook aan wat goed is voor jou :)

[ Bericht 20% gewijzigd door itchycoo op 06-08-2021 08:49:05 ]
pi_200767922
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:20 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ik denk wel dat het het waard is om toch in gesprek te gaan met haar, dan kijkt zij maar wat ze ermee doet.

Maar zorg ook goed voor jezelf he, dit klinkt allemaal erg pittig!
Dat doe ik zeker, ik ben bereid haar te helpen met haar problemen , stel dat blijkt na een gesprek dat ze ervoor uitkomt inderdaad een gedeelte van haar klachten verzint dan wil ik haar alsnog helpen, want ook dat is een ziekte, ik zou dan wel graag zien dat ze inziet dat ze daar hulp voor moet zoeken.

Ook een voorspelde reactie kan zijn "dus jij vind dat ik me aanstel dan vertel ik jou niks meer" deze zie ik ook erg aankomen

Ze kan ook nog boos worden, maar dat kan na bezinning toch misschien nog een gesprek opleveren

Ze kan de hele vriendschap opblazen

En het scenario waar ik ook ernstig rekening mee moet houden dat ze het zelfmoord verhaal weer naar voren gaat gooien

Dit is wat ik me zo snel even kan bedenken
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:57:51 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200768053
Bedenk je goed waar je grenzen liggen. Dat doe je al: je wilt haar helpen, maar verwacht dan wel dat ze hulp zoekt en die hulp aanvaardt en dat ze jou niet opzadelt met een onevenredige verantwoordelijkheid door dat zelfmoordverhaal.

Herhaal dat. ‘Je vindt dat ik me aanstel?’ ‘Nee, ik neem je klachten serieus. Ik wil er voor je zijn als vriend, maar je hebt hulp nodig om hieruit te komen. Als je die hulp weigert, kan ik er ook niet voor je zijn, want dan is de verantwoordelijkheid voor mij te groot. Dat trek ik niet.’
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:09:32 #41
441859 crew  Lenny77
pi_200768246
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:57 schreef Lienekien het volgende:
Bedenk je goed waar je grenzen liggen. Dat doe je al: je wilt haar helpen, maar verwacht dan wel dat ze hulp zoekt en die hulp aanvaardt en dat ze jou niet opzadelt met een onevenredige verantwoordelijkheid door dat zelfmoordverhaal.

Herhaal dat. ‘Je vindt dat ik me aanstel?’ ‘Nee, ik neem je klachten serieus. Ik wil er voor je zijn als vriend, maar je hebt hulp nodig om hieruit te komen. Als je die hulp weigert, kan ik er ook niet voor je zijn, want dan is de verantwoordelijkheid voor mij te groot. Dat trek ik niet.’
Ja dit dus, beter kan ik het niet verwoorden!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_200769267
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:57 schreef Lienekien het volgende:
Bedenk je goed waar je grenzen liggen. Dat doe je al: je wilt haar helpen, maar verwacht dan wel dat ze hulp zoekt en die hulp aanvaardt en dat ze jou niet opzadelt met een onevenredige verantwoordelijkheid door dat zelfmoordverhaal.

Herhaal dat. ‘Je vindt dat ik me aanstel?’ ‘Nee, ik neem je klachten serieus. Ik wil er voor je zijn als vriend, maar je hebt hulp nodig om hieruit te komen. Als je die hulp weigert, kan ik er ook niet voor je zijn, want dan is de verantwoordelijkheid voor mij te groot. Dat trek ik niet.’
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:57 schreef Lienekien het volgende:
Bedenk je goed waar je grenzen liggen. Dat doe je al: je wilt haar helpen, maar verwacht dan wel dat ze hulp zoekt en die hulp aanvaardt en dat ze jou niet opzadelt met een onevenredige verantwoordelijkheid door dat zelfmoordverhaal.

Herhaal dat. ‘Je vindt dat ik me aanstel?’ ‘Nee, ik neem je klachten serieus. Ik wil er voor je zijn als vriend, maar je hebt hulp nodig om hieruit te komen. Als je die hulp weigert, kan ik er ook niet voor je zijn, want dan is de verantwoordelijkheid voor mij te groot. Dat trek ik niet.’
Dank je wel, dit is een heel fijn advies
pi_200770376
Dat is best wel kut situatie. Aan de ene kant als je haar kwijt raakt heb je geen vrienden/ vriendin meer en aan de andere kant je voelt dat je genept wordt. Maar je wil wel met alle liefde voor haar gaan.
Slikt ze medicijnen?

Ik denk niet dat je dat lang kan volhouden als je zo door gaat, zonder eerlijk te zijn. Dus geef je grenzen aan en wees tactvol eerlijk. Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat je tegen je vriend of vriendin niet eerlijk kan zijn. Daar is vriendschap toch voor bedoeld? Dat je alles kent van elkaar. En dat je alles kan zeggen tegen elkaar. En in jouw geval dat je je niet misbruikt voelt? Ze wil misschien aandacht en liefde en het kan zijn dat ze dat krijgt doordat ze zich als ziek voor doet en over zelfmoord praat. Misschien heeft ze dat zo in het verleden aangeleerd en denkt ze dat dit een strategie is om liefde en aandacht te krijgen van een man, want bij haar vriendinnen is ze niet zo. Kijk of je dat kan bespreken. Dan zou ze misschien kunnen aanleren dat ze op een andere manier ook aandacht en liefde kan krijgen. En misschien moet ze met een psychiater of psycholoog praten.
pi_200770913
Vanmorgen om 10;30 belde ze me op

Of het wel goed met me ging, ik zei ja prima
Nou zei ze je doet wel erg vreemd, je zet je gaat op Nathalie lijken, je zet je eten op facebook daar had je toch z'n hekel aan, ik zei ja dat heb ik gisteren 1 keer gedaan omdat ik daar zin in had dat ga ik echt niet elke dag doen zoals Nathalie,
En dan je nodigt vrouwen uit, daar moet je mee uitkijken, ik waarschuw je alleen maar, toen kwam de regiotaxi om haar naar haar vrijwilligerswerk te brengen.

Onder mijn post van het eten zei een vrouw ik woon dichtbij Nijmegen zal ik langskomen en ik zei kom maar, dat noemt zei uitnodigen, dat was puur voor de grap
En de foto van het eten had ik gemaakt omdat ik voor het eerst in jaren weer eens chinees gehaald had en daar enthousiast over was,
Blijkbaar is dat gevaarlijk in haar ogen, maar ik laat me niet afremmen ik heb aan diverse mensen nagevraagd of ik niet te hard ga of ik niet iets raars doe of ik niet wat verkeerds doe maar iedereen zegt dat ik door moet gaan met waar ik mee bezig ben
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:31:32 #45
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200771136
Het klinkt alsof ze zich ook teveel bemoeid met jouw welzijn voor haar eigen gewin.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:32:47 #46
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_200771155
Misschien tijd om eens aan jezelf te gaan denken. Aan jouw leven. Word enerzijds actiever en bezoek haar minder. Als dat minder niet lukt, voer een pauze in bv. 3 maanden, om je eigen leven en je eigen weg te overdenken. En pas op voor (aangepraat) schuldgevoel en emotionele backmail.

Ook jij hebt het recht, en in mijn ogen zelfs de plicht, om het beste uit jouw leven te halen. Het toverwoord is balans, en in deze situatie lijkt he alsof de balans dusdanig aan een bepaalde kant is doorgeslagen dat je niet aan jezelf toekomt.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:36:15 #47
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_200771208
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:15 schreef Cupfighter het volgende:
Vanmorgen om 10;30 belde ze me op

Of het wel goed met me ging, ik zei ja prima
Nou zei ze je doet wel erg vreemd, je zet je gaat op Nathalie lijken, je zet je eten op facebook daar had je toch z'n hekel aan, ik zei ja dat heb ik gisteren 1 keer gedaan omdat ik daar zin in had dat ga ik echt niet elke dag doen zoals Nathalie,
En dan je nodigt vrouwen uit, daar moet je mee uitkijken, ik waarschuw je alleen maar, toen kwam de regiotaxi om haar naar haar vrijwilligerswerk te brengen.

Onder mijn post van het eten zei een vrouw ik woon dichtbij Nijmegen zal ik langskomen en ik zei kom maar, dat noemt zei uitnodigen, dat was puur voor de grap
En de foto van het eten had ik gemaakt omdat ik voor het eerst in jaren weer eens chinees gehaald had en daar enthousiast over was,
Blijkbaar is dat gevaarlijk in haar ogen, maar ik laat me niet afremmen ik heb aan diverse mensen nagevraagd of ik niet te hard ga of ik niet iets raars doe of ik niet wat verkeerds doe maar iedereen zegt dat ik door moet gaan met waar ik mee bezig ben
Dat zegt toch genoeg, zij wil jou voor zichzelf hebben, claimen. Met veel mogelijke middelen inclusief de troefkaart ziek, zielig afhankelijk en een andere ... ik bedoel het toch voor JOUW best wil!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  Grootste baggeraar 2022 zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:40:26 #48
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_200792747
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:14 schreef Lienekien het volgende:
Waarom geloof je niet dat ze een psychische aandoening heeft?
Lijkt erop dat ze aandacht zoekt. Iets zoekt buiten zichzelf waarvan ze niet weet dat het allang in haar zit. Maar je kijkt niet naar binnen als je al die tijd bang voor jezelf bent geweest.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_200796201
Misschien toch een lichtpuntje in de duisternis

Ik zou vandaag naar haar toe gaan, om 15:00,apt ze kan het ook niet om 16:00 dan kan ik ff uitrusten anders word het weer niks, dat zou ik balen vinden

even later
Ik ga het niet redden om 4, ben doodmoe misschien kan vanavond
Ik zeg dat dat geen probleem is

Even voor de duidelijkheid ik woon in Nijmegen en zij in Ede,dus we wonen niet bij elkaar om de hoek, maar het is korte treinreis van een half uur, we wonen allebei dichtbij het station

[ Bericht 0% gewijzigd door Cupfighter op 07-08-2021 16:41:31 ]
pi_200810352
Gisteravond ben ik dus bij haar geweest.

Ik was rond 19:15 bij haar, er was van tevoren gezegd dat we misschien een spelletje konden doen, ze was nog aan het afwassen toen ik kwam ik heb haar even geholpen en daarna gingen we op de bank zitten, gesproken werd er nog amper, ze ging zitten haken, we zeiden beide niks.
Toen zei ze, ga je de hele avond niks zeggen, ik zei tja jij gaat haken en zegt ook niet veel.

Ik zei ik heb wel wat te vertellen maar dat ga je niet leuk vinden, vertel zei ze.

Ik zei, volgens mij vind jij het niet leuk dat ik vooruit ga
Toen kwam de discussie los, voor de duidelijkheid, ik slik sinds 3 maanden ritalin en dat heeft bij mij dus de oorzaak dat ik veel meer onderneem en actiever word, zij denkt dat ik een terugval krijg en daarom rustiger aan moet doen en waarschuwt me daarom, ik heb navraag gedaan bij de psychiater hierover en die zegt dat die terugval niet komt als ik de medicatie blijf slikken.

Gisteren dus de discussie zij blijft volhouden dat ik te snel ga en op mijn bek zal gaan, en dat ik nu niet de persoon ben ik die ik echt ben en dit niet zal volhouden, dat de psychiater het mis heeft omdat zij zoveel mensne kent bij wie het anders loopt plus dat mensen haar aanspreken die zeggen dat ik afwijkend gedrag vertoon,

Ik verweerde me dat mijn familie erg blij was met de vooruitgang en dat ik me erg prettig voelde eronder en dat de psychiater zoiets toch ook niet zomaar zegt maar het was vechten tegen een muur, ik kwam er niet doorheen.
Ze maakte me in de war omdat ik ook wat emotioneel werd, de discussie eindigde op den duur vanzelf.
Het is duidelijk dat zij bij haar standpunt blijft

Rond 9 uur gaf ze aan dat ze moe was en wou gaan slapen, om 21:18 heb ik de trein terug naar Nijmegen genomen
pi_200810519
Hier moet je afstand van nemen
pi_200812490
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:51 schreef Twintig het volgende:
Dat is best wel kut situatie. Aan de ene kant als je haar kwijt raakt heb je geen vrienden/ vriendin meer en aan de andere kant je voelt dat je genept wordt. Maar je wil wel met alle liefde voor haar gaan.
Slikt ze medicijnen?

Ik denk niet dat je dat lang kan volhouden als je zo door gaat, zonder eerlijk te zijn. Dus geef je grenzen aan en wees tactvol eerlijk. Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat je tegen je vriend of vriendin niet eerlijk kan zijn. Daar is vriendschap toch voor bedoeld? Dat je alles kent van elkaar. En dat je alles kan zeggen tegen elkaar. En in jouw geval dat je je niet misbruikt voelt? Ze wil misschien aandacht en liefde en het kan zijn dat ze dat krijgt doordat ze zich als ziek voor doet en over zelfmoord praat. Misschien heeft ze dat zo in het verleden aangeleerd en denkt ze dat dit een strategie is om liefde en aandacht te krijgen van een man, want bij haar vriendinnen is ze niet zo. Kijk of je dat kan bespreken. Dan zou ze misschien kunnen aanleren dat ze op een andere manier ook aandacht en liefde kan krijgen. En misschien moet ze met een psychiater of psycholoog praten.
Deze vrouw heeft borderline... dat gaat to of zelfs een psycholoog niet veranderen. Daar is op zijn minst een psychiater en zeer intensieve schema therapie en zelfinzicht voor nodig.

Ik denk dat de vriendin van to eerst heel zielig gaat doen (dreigen met zelfmoord bijv)... Dan boos wordt en de vriendschap verbreekt.

Het gedrag dat to beschrijft is kenmerkend gedrag voor iemand met borderline. Je kan proberen haar te helpen maar ik geef je op een bordje dat hij straks de boosdoener is.
.
pi_200812537
Overigens slik ik ook ritalin (nou ja dexamphitamine maar het zorgt allebei dat je meer toegang hebt tot dopamine en ik ervaar hetzelfde als jij hoor. Ik slik het al jaren vanwege adhd. Door dit middel krijg ik meer energie en veel meer gedaan.
.
pi_200812544
- Zout op met je kansloze opmerkingen -

[ Bericht 67% gewijzigd door CoolGuy op 08-08-2021 17:26:31 ]
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 8 augustus 2021 @ 13:16:01 #55
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_200812830
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:29 schreef Lenny77 het volgende:
Hoe dan ook zit hier wel een flink psychisch kantje aan ja..
Lijkt wel wat op proxy munchausen maar dan bij zichzelf en nep (want ik neem aan dat ze zichzelf bv niet aan het vergiftigen is). Dit voor aandacht, zielig gevonden worden, niet in de steek gelaten worden enz

Zware kost joh!
Daar moest ik dus ook meteen aan denken
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_200821601
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 12:57 schreef Gordeldiertje het volgende:
Overigens slik ik ook ritalin (nou ja dexamphitamine maar het zorgt allebei dat je meer toegang hebt tot dopamine en ik ervaar hetzelfde als jij hoor. Ik slik het al jaren vanwege adhd. Door dit middel krijg ik meer energie en veel meer gedaan.
Bij jou gaat het al jaren goed op dit gebied?
pi_200822181
Vandaag was het weer z'n dag

Ze belt me op, pijn in de buik, Hap bellen of niet, ik zeg bel de Hap maar, Hap stuurt haar door naar SEH Arnhem ze vraag of ik mee ga, ik kan toch weer geen nee zeggen dus ik ga mee.

Ik ben niet zo vlot in Arnhem want de treinen rijden niet, eenmaa daar is er al bloed afgenomen, ze heeft zichtbaar pijn(of speelt goed dat ze pijn heeft), pijnstllers krijgt ze niet omdat ze thuis oxydon en paracetemol heeft ingenomen, het is nog ochtend de tijd tikt wel snel verder, de arts komt ons melden dat de bloedwaarden goed zijn er zijn geen infecties, ze heeft nog steeds veel pijn en begint tegen mij te klagen dat ze het wel zullen afschuiven naar iets psychisch, Er gebeurt lang niks, ook een tweede vraag om pijnstillers word afgewezen ze gaan een echo maken, en ook op de echo is niets ontwijkends te zien.

Inmiddels is het 16:00 en duidelijk dat ze moet overnachten in het ziekenhuis, voornamelijk om die pijn in de gaten te houden, ze krijgt inmiddels morfine voor de pijn, omdat ze er niet op gerekend heeft te overnachten moet ik even op en neer met de trein naar Ede( zij betaalt dat).

Ik ben inmiddels anderhalf uur thuis van dit dagje hospitaal en ik ben nu natuurlijk wat scherper dan normaal, misschien wel te scherp, maar een feit is dat ze in 1 ding zichzelf al tegensprak vandaag, over de rest blijf ik voorzichtig want stel dat ik mis zit en ze dadelijk echt iets mankeerd , maar er waren vandaag voor mij zeker weer tekenen waardoor ik twijfelde aan de echtheid van het verhaal.
  zondag 8 augustus 2021 @ 23:18:08 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200822315
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:21 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik er nog verandering in kan brengen, hoe dat weet ik nog niet op een tactische manier of het gewoon keihard op tafel gooien
Dit speelt al zeker 5 jaar, hoe ga je daar ineens verandering in brengen?
Resistance is futile.
pi_200822580
quote:
7s.gif Op zondag 8 augustus 2021 23:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dit speelt al zeker 5 jaar, hoe ga je daar ineens verandering in brengen?
Ik heb nog geen idee, maar het zal haar toch een keer door iemand verteld moeten worden anders vergooit ze haar hele leven
  zondag 8 augustus 2021 @ 23:42:51 #60
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200822630
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 23:38 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Ik heb nog geen idee, maar het zal haar toch een keer door iemand verteld moeten worden anders vergooit ze haar hele leven
Maar waarom moet jij diegene zijn? De artsen hebben haar al talloze keren verteld maar daar luistert ze ook niet naar.
Resistance is futile.
pi_200822677
quote:
7s.gif Op zondag 8 augustus 2021 23:42 schreef Seven. het volgende:

[..]

Maar waarom moet jij diegene zijn? De artsen hebben haar al talloze keren verteld maar daar luistert ze ook niet naar.
Het zal echt duidelijk gezegd moeten worden door een arts"je mankeert niets, je klachten bestaan niet"
  zondag 8 augustus 2021 @ 23:58:38 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200822747
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 23:48 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Het zal echt duidelijk gezegd moeten worden door een arts"je mankeert niets, je klachten bestaan niet"
Dat zeggen ze al. Zij wil het alleen niet horen. En van jou ook niet.

Jij bent volgens mij haar voornaamste enabler:

https://hanswest.wordpres(...)voor-een-verslaafde/

Zij is alleen niet aan de drank of de drugs. Ze is verslaafd aan het idee dat ze ziek is.
Resistance is futile.
pi_200822832
quote:
7s.gif Op zondag 8 augustus 2021 23:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat zeggen ze al. Zij wil het alleen niet horen. En van jou ook niet.

Jij bent volgens mij haar voornaamste enabler:

https://hanswest.wordpres(...)voor-een-verslaafde/

Zij is alleen niet aan de drank of de drugs. Ze is verslaafd aan het idee dat ze ziek is.
Ik ben haar voornaamste enabler dat klopt
  Moderator maandag 9 augustus 2021 @ 00:11:36 #64
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_200822843
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 00:09 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Ik ben haar voornaamste enabler dat klopt
En dat doe je voor jezelf, niet voor haar. Jij helpt haar niet hier uit te komen. Jij helpt haar hierin te blijven omdat dat voor jou beter is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_200822861
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 00:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En dat doe je voor jezelf, niet voor haar. Jij helpt haar niet hier uit te komen. Jij helpt haar hierin te blijven omdat dat voor jou beter is.
Deze snap ik niet zo goed,kun je me dit uitleggen?
  Moderator maandag 9 augustus 2021 @ 00:46:08 #66
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_200823067
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 00:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Deze snap ik niet zo goed,kun je me dit uitleggen?
Dit hele gedoe, dat zij jou 'nodig' heeft, dat vindt je wel lekker. En omdat je dat lekker vindt, blijf je haar helpen maar je helpt haar niet door haar te enablen. Dat is niet wat goed is voor haar. Maar wel voor jou, want jij krijgt je 'shot' als het ware daarvan. Dus dat 'helpen' wat je doet, doe je voor jezelf, ten koste van haar.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 9 augustus 2021 @ 01:38:03 #67
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200823281
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 00:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Deze snap ik niet zo goed,kun je me dit uitleggen?
Het voelt voor jou blijkbaar ergens heel erg goed dat zij jou nodig heeft. Iemand die afhankelijk is van je, kan wel stoppen met bijvoorbeeld een relatie maar als gewoon vrienden heeft ze je toch nog nodig.
Resistance is futile.
pi_200824834
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 00:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit hele gedoe, dat zij jou 'nodig' heeft, dat vindt je wel lekker. En omdat je dat lekker vindt, blijf je haar helpen maar je helpt haar niet door haar te enablen. Dat is niet wat goed is voor haar. Maar wel voor jou, want jij krijgt je 'shot' als het ware daarvan. Dus dat 'helpen' wat je doet, doe je voor jezelf, ten koste van haar.
Ik help mensen graag, dus ook haar, het is inderdaad een ding waar ik me goed bij voel, ik heb me er niet bij stil gestaan dat ik er iets mee in stand hield of zelfs misschien wel voed,

Dit is iets wat ik niet wil, hoe draai ik dat om, als ik nu plots niet meer ga helpen dan gaat ze zich afvragen wat er aan de hand is, hoe kan ik dit het beste aanpakken zonder de vriendschap te breken, of is dat sowieso een mission impossible?
pi_200826060
Ik weet het al, ik zal het langzaam moeten afbreken, dat zal sowieso moeten als ik de tijd meer ga invullen met eigen dingen
  maandag 9 augustus 2021 @ 16:23:21 #70
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200831224
Als je het voorzichtig wilt doen is het een kwestie van geen tijd hebben elke keer.

Als je het voor jezelf het beste wilt doen, dan si het het afkappen van de vriendschap.
Want het is geen vriendschap. Jullie gebeuren elkaar. En als er een lijntje open blijft staan, zal er altijd eentje weer terugkomen en de ander mogelijk jverhalen en laten zwichten km weer terug te gaan op oude voet.
pi_200833907
In ieder geval blijkt er nu dus wel echt wat aan de hand te zijn, ontsteking aan de alvleesklier wat ik op zich wel vreemd vind want gisteren zagen ze geen ontstekingen in het bloed en vandaag blijkbaar wel
pi_200836507
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 22:26 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Bij jou gaat het al jaren goed op dit gebied?
Ja alleen als het uitwerkt dan krijg je een rebound en dan weet ik dat ik sneller geïrriteerd ben en even een half uurtje te veel prikkels uit de weg kon gaan. Vroeger kon ik dan echt stressen of ontploffen. Nu weet ik waar t vandaan komt
.
pi_200924982
Ik kan best begrijpen dat jij het moeilijk vindt om afstand te nemen van zo'n iemand als je zegt dat ze jouw enige maatje is.

Ik denk dat het beter is om nieuwe vrienden en kennissen te gaan opzoeken. Het advies wat jij mij ook gaf: zoek mensen op die jou positieve energie geven. Wat zijn dingen die je leuk vindt? Gelukkig zijn de corona-maatregelen behoorlijk afgenomen en zijn er meer mogelijkheden mbt leuke dingen doen en nieuwe mensen leren kennen.

Wat jouw vriendin betreft: je hoeft niet zwaarmoedig met haar te breken. Maar laat nieuwe dingen toe in jouw leven die prioriteit zijn dan aandacht voor jouw vriendin.

En je weet zelf: je kan alleen zelf uit een psychische stoornis komen. Als zij dat niet kan inzien en verantwoordelijkheid bij jou legt, dan is ze gewoon de lul. Ze kan boos op jou worden en je manipuleren, maar op den duur werkt het niet meer, want dan heb je er genoeg van. Ze heeft het helemaal aan zichzelf te danken als ze naar de klote gaat.
pi_200928246
quote:
1s.gif Op zondag 15 augustus 2021 18:11 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik kan best begrijpen dat jij het moeilijk vindt om afstand te nemen van zo'n iemand als je zegt dat ze jouw enige maatje is.

Ik denk dat het beter is om nieuwe vrienden en kennissen te gaan opzoeken. Het advies wat jij mij ook gaf: zoek mensen op die jou positieve energie geven. Wat zijn dingen die je leuk vindt? Gelukkig zijn de corona-maatregelen behoorlijk afgenomen en zijn er meer mogelijkheden mbt leuke dingen doen en nieuwe mensen leren kennen.

Wat jouw vriendin betreft: je hoeft niet zwaarmoedig met haar te breken. Maar laat nieuwe dingen toe in jouw leven die prioriteit zijn dan aandacht voor jouw vriendin.

En je weet zelf: je kan alleen zelf uit een psychische stoornis komen. Als zij dat niet kan inzien en verantwoordelijkheid bij jou legt, dan is ze gewoon de lul. Ze kan boos op jou worden en je manipuleren, maar op den duur werkt het niet meer, want dan heb je er genoeg van. Ze heeft het helemaal aan zichzelf te danken als ze naar de klote gaat.
Ik ben al druk bezig met dingen om mijn netwerk uit te breiden, dat is even tijd investeren maar dat komt goed op termijn, met haar breken is inderdaad niet mijn plan maar ze weet al dat dingen niet meer zo simpel gaan als eerder, zij zal mijn veranderingen moeten accepteren anders wordt het erg lastig
  zondag 15 augustus 2021 @ 21:44:08 #75
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200928310
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 19:24 schreef Cupfighter het volgende:
In ieder geval blijkt er nu dus wel echt wat aan de hand te zijn, ontsteking aan de alvleesklier wat ik op zich wel vreemd vind want gisteren zagen ze geen ontstekingen in het bloed en vandaag blijkbaar wel
Weet je zeker dat ze een spelletje speelt ipv een complex probleem heeft?

Voor jou is het goed om niet op 1 iemand te leunen, maar ben je niet wat te makkelijk in denken dat zij vals spel speelt?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_200928363
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 21:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Weet je zeker dat ze een spelletje speelt ipv een complex probleem heeft?

Voor jou is het goed om niet op 1 iemand te leunen, maar ben je niet wat te makkelijk in denken dat zij vals spel speelt?
In dit geval is er echt wat aan de hand, ze ligt nog steeds in het ziekenhuis, er wordt gedacht aan leverfalen, en ze moet sowieso geopereerd worden voor littekenweefsel
  zondag 15 augustus 2021 @ 22:10:49 #77
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200928833
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 21:46 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
In dit geval is er echt wat aan de hand, ze ligt nog steeds in het ziekenhuis, er wordt gedacht aan leverfalen, en ze moet sowieso geopereerd worden voor littekenweefsel
Dat is nogal heftig…

Met dit in het achterhoofd denk ik dat je te snel een nare conclusie hebt getrokken.
Niet omdat zij nep zou doen (die indruk gaf je wel hier), maar omdat jij zelf je niet goed voelt in je leven. Je op 1 iemand leunde die blijkbaar wel degelijk een goede vriend kon gebruiken terwijl je zelf onrustig was in je leven omdat jij meer nodig hebt.

Heb je wel door dat jij haar hier afschildert als iemand die net doet alsof ze ziek is terwijl dat niet zo is? Die jou misbruikt met heel erg vergaande leugens?
Dat terwijl zij blijkbaar ernstige medische problemen heeft (leverfalen is niet echt grappig ofzo) Wat niet altijd even makkelijk te pinpointen is?

Terwijl het eigenlijk over jou gaat, jij die een sociaal probleem had die teveel begon te wringen?
Besef jij je wel dat de meeste reacties hier gericht zijn op de manier waarop jij dit neergezet hebt? Dat zij zo gek is dat ze medische problemen verzint?
Zo denk jij dus over haar, zo zet je haar neer.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_200929417
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 22:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Dat is nogal heftig…

Met dit in het achterhoofd denk ik dat je te snel een nare conclusie hebt getrokken.
Niet omdat zij nep zou doen (die indruk gaf je wel hier), maar omdat jij zelf je niet goed voelt in je leven. Je op 1 iemand leunde die blijkbaar wel degelijk een goede vriend kon gebruiken terwijl je zelf onrustig was in je leven omdat jij meer nodig hebt.

Heb je wel door dat jij haar hier afschildert als iemand die net doet alsof ze ziek is terwijl dat niet zo is? Die jou misbruikt met heel erg vergaande leugens?
Dat terwijl zij blijkbaar ernstige medische problemen heeft (leverfalen is niet echt grappig ofzo) Wat niet altijd even makkelijk te pinpointen is?

Terwijl het eigenlijk over jou gaat, jij die een sociaal probleem had die teveel begon te wringen?
Besef jij je wel dat de meeste reacties hier gericht zijn op de manier waarop jij dit neergezet hebt? Dat zij zo gek is dat ze medische problemen verzint?
Zo denk jij dus over haar, zo zet je haar neer.
Zeker is dat heftig, en in dit geval ben ik inderdaad te snel geweest maar ik denk dat je misschien mijn openingspost niet gelezen hebt, dit is niet alleen van toepassing op dit specifieke verhaal van deze opname,
Het is een story die al jarenlang min of meer bezig is, ik heb sommige dingen ook met feiten onderbouwd, het is mogelijk dat ik ernaast zit, dat kan, die mogelijkheid hou ik mezelf ook nog steeds voor ogen
  zondag 15 augustus 2021 @ 23:10:34 #79
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200930011
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 22:39 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Zeker is dat heftig, en in dit geval ben ik inderdaad te snel geweest maar ik denk dat je misschien mijn openingspost niet gelezen hebt, dit is niet alleen van toepassing op dit specifieke verhaal van deze opname,
Het is een story die al jarenlang min of meer bezig is, ik heb sommige dingen ook met feiten onderbouwd, het is mogelijk dat ik ernaast zit, dat kan, die mogelijkheid hou ik mezelf ook nog steeds voor ogen
Medische problemen zijn niet altijd even makkelijk kenbaar.
Iemand die nu voor leverfalen in het ziekenhuis ligt (en al eventjes) heeft echt een probleem.
De kans is verdomd groot dat het niet acuut is, maar al lang meespeelt. Acuut leverfalen is niet echt iets dat vaak gebeurd.

Men denkt teveel dat het zo simpel is, dat als je een klacht hebt je naar je dokter gaat en dat er binnen no time wat uitkomt en er ook nog eens een oplossing is.
Maar helaas werkt het niet zo, gaan er soms gewoon jaren overheen tot men eindelijk weet wat er aan de hand is. Of de symptomen zo erg worden dat het duidelijker wordt dat er echt wat aan de hand is.

De medische wetenschap is echt goed, maar niet alwetend. Het is te vaak een zoektocht van heb ik jou daar. Met vage en nare klachten, wat frustrerend is voor zowel patiënt als artsen. En er naar alles wordt gekeken door artsen, ook naar tussen de oren. Ze vanalles proberen, soms blind varen.

Jij vermijd de kern van wat ik zeg, wat over jou gaat.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_200930227
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 23:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Medische problemen zijn niet altijd even makkelijk kenbaar.
Iemand die nu voor leverfalen in het ziekenhuis ligt (en al eventjes) heeft echt een probleem.
De kans is verdomd groot dat het niet acuut is, maar al lang meespeelt. Acuut leverfalen is niet echt iets dat vaak gebeurd.

Men denkt teveel dat het zo simpel is, dat als je een klacht hebt je naar je dokter gaat en dat er binnen no time wat uitkomt en er ook nog eens een oplossing is.
Maar helaas werkt het niet zo, gaan er soms gewoon jaren overheen tot men eindelijk weet wat er aan de hand is. Of de symptomen zo erg worden dat het duidelijker wordt dat er echt wat aan de hand is.

De medische wetenschap is echt goed, maar niet alwetend. Het is te vaak een zoektocht van heb ik jou daar. Met vage en nare klachten, wat frustrerend is voor zowel patiënt als artsen. En er naar alles wordt gekeken door artsen, ook naar tussen de oren. Ze vanalles proberen, soms blind varen.

Jij vermijd de kern van wat ik zeg, wat over jou gaat.
Oke ik ben te onrustig in mijn leven omdat ik meer nodig heb en ik heb een sociaal probleem die teveel gaat wringen.

Dat eerste klopt wel, doordat er dingen veranderen in mezelf ben ik wat onrustiger en wil ik meer, soms ook teveel en dan wordt ik terug gefloten, het is namelijk zo dat ik ongeveer 30 jaar min of meer gevangen heb gezeten in mijn passieve houding en gedrag, ik ben daar nu plots los van dus het is niet zo raar dat die onrust er is.

Het sociale probleem is er maar wat dat met haar te maken heeft zie ik eerlijk gezegd niet zo goed
pi_200931060
Hoe word jij misbruikt dan? Financieel ofwa?
pi_200932267
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 02:00 schreef Werkperd het volgende:
Hoe word jij misbruikt dan? Financieel ofwa?
Misbruikt is een groot woord, gebruikt is een betere beschrijving, ik heb het idee dat ze mij vaak gebruikt voor negatieve aandacht, daar zijn ook wel wat feiten voor, soms heeft ze ook wel echt iets zoals nu
pi_201254788
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:29 schreef Lenny77 het volgende:
Hoe dan ook zit hier wel een flink psychisch kantje aan ja..
Lijkt wel wat op proxy by munchausen maar dan bij zichzelf en nep (want ik neem aan dat ze zichzelf bv niet aan het vergiftigen is). Dit voor aandacht, zielig gevonden worden, niet in de steek gelaten worden enz

Zware kost joh!
Dat noemen ze Münchhausen ;) zodra er 'by proxy' achter staat, betekent het dat het van een ander komt. Zonder proxy komt het van jezelf. (leerde ik ook ooit eens). En ja, daar moest ik ook aan denken.
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')