abonnement Unibet Coolblue
pi_200742733
Hoi,

Ik heb per ongeluk 2 x schenkingsaangifte gedaan bij de belastingdienst.
Dat heb ik op 5-mei gedaan en vandaag. Bij het openen van MijnBelastingdienst zag ik namelijk het bericht
"U hebt nog een aangifte schenkbelasting 2020 open staan.
Om verder te gaan, kies 'Openen'. Wilt u de aangifte niet versturen? Kies dan 'Verwijderen'. De eerder door ons ontvangen aangifte wordt niet verwijderd.".

Ik was dus in de veronderstelling dat de aangifte niet goed was gegaan. Ik heb m daarop opnieuw ingevuld en ingestuurd.

Na insturing zie ik nu in de correspondentie dat de aangifte toch al had plaatsgevonden..
Het resultaat; er staan nu dus twee dezelfde aangiften bij de Belastingdienst.

Iemand enig idee hoe ik een inzending ongedaan kan maken? En, waarom wordt de betreffende melding getoond ondanks dat de zending al heeft plaatsgevonden?

bvd voor de hulp/het advies,
Webster
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_200742785
Als dat online niet kan, omdat de optie er niet is, dan stuur je toch een briefje waarin je aangeeft dat je per abuis dubbel aangifte hebt gedaan met het verzoek er 1 in te trekken. Of je belt met deze strekking.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200742997
Je kan hem toch gewoon verwijderen of mis ik nu iets ?
blablablabla
pi_200743226
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:40 schreef Elan het volgende:
Je kan hem toch gewoon verwijderen of mis ik nu iets ?
Dat dacht ik dus ook, maar waar...
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
  woensdag 4 augustus 2021 @ 22:18:20 #6
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200743762
Een beller is sneller ... belastingdienst is erg goed telefonisch bereikbaar uit ervaring.

Even bellen morgen dus. Als je het erfgenamen nummer belt krijg je als het goed is ook nog eens een iets capabeler persoon (en een kortere wachttijd)
Dum de dum
pi_200745262
Je mag de schenking naar mij overmaken, dan is er niets aan de hand.
pi_200748311
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:18 schreef Fe2O3 het volgende:
Een beller is sneller ... belastingdienst is erg goed telefonisch bereikbaar uit ervaring.

Even bellen morgen dus. Als je het erfgenamen nummer belt krijg je als het goed is ook nog eens een iets capabeler persoon (en een kortere wachttijd)
En die helpen je ook als het geen erfkwestie maar een schenkings-kwestie is?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage donderdag 5 augustus 2021 @ 08:52:34 #9
38148 crew  Innisdemon
pi_200748441
Als je de aangifte online doet, dan oerschrijft de tweede, de eerste (volgens mij :) )
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_200748746
Net gebeld met de belasting dienst;
- Beide aangiften blijven staan
- De aangiften waren ontvangen maar nog niet verwerkt
- De verwerking geschiedt handmatig waarbij de (exact) dubbele aangifte niet gebruikt zal worden
- Het zal geen verder consequenties hebben

Nu er maar van uitgaan dat het zo ook zo loopt. Goed in de gaten houden maar :-)
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_200749291
Fijn dat het is opgelost so far.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:06 schreef webbyplus het volgende:
Net gebeld met de belasting dienst;
- Beide aangiften blijven staan
- De aangiften waren ontvangen maar nog niet verwerkt
- De verwerking geschiedt handmatig waarbij de (exact) dubbele aangifte niet gebruikt zal worden
- Het zal geen verder consequenties hebben
Ik ben niet zo bekend met de aangifte schenkbelasting, maar je moet naam en BSN van de schenker opgeven - en uiteraard het bedrag. Right? Hoe weten ze dan dat de aangifte per abuis dubbel is gedaan en dat je niet meerdere gelijke giften hebt ontvangen van dezelfde persoon?

quote:
Nu er maar van uitgaan dat het zo ook zo loopt. Goed in de gaten houden maar :-)
Komt vast goed. En anders krijg je een aanslag schenkbelasting waartegen je bezwaar kunt maken. Zie https://www.belastingdien(...)slag-schenkbelasting.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200750282
Als het systeem zo slecht zou zijn dat een dubbele aangifte, van wat dan ook, niet eens opgemerkt kan worden.. kunnen we beter de hele belastingsdienst maar gewoon afschaffen en van de grond af aan opnieuw opzetten.

Zouden we sowieso moeten doen, gewoon 1 jaar geen belasting betalen voor iedereen terwijl de overheid externe ict’ers in dienst nemen a 50k per week per persoon om dat te doen! Komt het vast goed.

En ja ik ben dubbel sarcastisch.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 10:43:32 #13
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200751085
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:45 schreef baskick het volgende:

[..]

En die helpen je ook als het geen erfkwestie maar een schenkings-kwestie is?
Ah ik las verkeerd :)

Maar dan nog, bellen is bij de belastingdienst echt sneller. Een van de weinige overheidsorganen waar dat zo is ^^
Dum de dum
pi_200757320
Ik had hetzelfde,
"u hebt nog een aangifte schenkbelasting 2020 open staan."
"open" staan betekent blijkbaar dat je hem wel hebt verstuurd,
maar dat zij hem nog niet behandeld hebben,
Overigens duurt het best lang voor je wat hoort, merk ik.
pi_202710767
Al wat gehoord?
pi_202713192
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als het systeem zo slecht zou zijn dat een dubbele aangifte, van wat dan ook, niet eens opgemerkt kan worden.. kunnen we beter de hele belastingsdienst maar gewoon afschaffen en van de grond af aan opnieuw opzetten.

Zouden we sowieso moeten doen, gewoon 1 jaar geen belasting betalen voor iedereen terwijl de overheid externe ict’ers in dienst nemen a 50k per week per persoon om dat te doen! Komt het vast goed.

En ja ik ben dubbel sarcastisch.
Ik dacht dat je TS was :')
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')