abonnement Unibet Coolblue
pi_200835732
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 19:29 schreef Antropoceen het volgende:
Ik overweeg al een tijdje om door mijn investeringsportefeuille heen te gaan om met de algemene voorwaarden in de hand te controleren of platforms niet ten onrechte een graantje extra meepikken. Hebben jullie, KOM daargelaten, dit weleens meegemaakt?
In welke zin controleren? Of bijvoorbeelde boeterentes wel worden betaald (bij nf in elk geval 1x niet, ik was schijnbaar de enige die klaagde) of dat er wel de juiste rente wordt berekend? Niet, in veel gevallen verkeerde of onnodige afronding, gve corrigeert gewoon de rente van de laatste termijn om de hoofdsom passend te krijgen als dat niet het geval was bij een vervroegde aflossing en weigert vervolgens de berekening van de rente te specificeren, en zo zijn er meer. De enige die serieus op m'n gemopper over afronding is ingegaan is hcn en er daadwerkelijk ook iets aan heeft gedaan. En ook sig hefet aangegeven hiernaar te gaan kijken (al weer even gelden) al berekenin ik daar tegenwoordig eerst op basis van de rente bij welk bedrag het afrondingsverlies nul is. Ccf noemt zelf iets een vervroegde aflossing (was het ook daadwerkelijk en staat ook letterlijk zo in hun dashboard) maar weigert vervolgens te communiceren over boeterente en geeft geen antwoord op de vraag of ze zelf hun deel (50%) van de vergoeding wel hebben ontvangen. Zo is er vrees ik voor (bijna?) elk platform wel iets te benoemen waaruit het amateurisme cq. onvolwassenheid van de sector blijkt. Ik ben erg benieuwd of de nieuwe regelgeving het beter gata maken, ik vrees van niet aangezien ze allemaal de nodige kosten moeten gaan maken voor een nieuwe vergunning en dat zal ergens van betaald moeten worden.

Samengevat: als je het leuk vindt om av's uit te zoeken vooral aan beginen, maar raak niet gefrustreert als blijkt dat er her en der wel wat sh*t boven komt drijven :)
pi_200837102
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 21:01 schreef tnhb het volgende:

[..]

In welke zin controleren? Of bijvoorbeelde boeterentes wel worden betaald (bij nf in elk geval 1x niet, ik was schijnbaar de enige die klaagde) of dat er wel de juiste rente wordt berekend? Niet, in veel gevallen verkeerde of onnodige afronding, gve corrigeert gewoon de rente van de laatste termijn om de hoofdsom passend te krijgen als dat niet het geval was bij een vervroegde aflossing en weigert vervolgens de berekening van de rente te specificeren, en zo zijn er meer. De enige die serieus op m'n gemopper over afronding is ingegaan is hcn en er daadwerkelijk ook iets aan heeft gedaan. En ook sig hefet aangegeven hiernaar te gaan kijken (al weer even gelden) al berekenin ik daar tegenwoordig eerst op basis van de rente bij welk bedrag het afrondingsverlies nul is. Ccf noemt zelf iets een vervroegde aflossing (was het ook daadwerkelijk en staat ook letterlijk zo in hun dashboard) maar weigert vervolgens te communiceren over boeterente en geeft geen antwoord op de vraag of ze zelf hun deel (50%) van de vergoeding wel hebben ontvangen. Zo is er vrees ik voor (bijna?) elk platform wel iets te benoemen waaruit het amateurisme cq. onvolwassenheid van de sector blijkt. Ik ben erg benieuwd of de nieuwe regelgeving het beter gata maken, ik vrees van niet aangezien ze allemaal de nodige kosten moeten gaan maken voor een nieuwe vergunning en dat zal ergens van betaald moeten worden.

Samengevat: als je het leuk vindt om av's uit te zoeken vooral aan beginen, maar raak niet gefrustreert als blijkt dat er her en der wel wat sh*t boven komt drijven :)
Hmmm. Had aanvankelijk het idee dat het wel mee zou vallen, maar ik denk dat dit mij wel aanspoort om eens met de stofkam door mijn portefeuille heen te gaan. Als het om serieuze bedragen gaat, dan zal ik er werk van maken.
pi_200837324
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 19:52 schreef Antropoceen het volgende:

[..]

Heb je link naar de uitspraak van het Kifid? Heb een achtergrond in rechten en vind dat wel interessant om te lezen. Weet overigens dat Kifid-uitspraken niet heel gezaghebbend zijn. Een rechter kan heel goed anders oordeel dan paar arbiters van het Kifid.
Hier staat de volledige uitspraak:
https://www.kifid.nl/judgement/uitspraak-2019-040/

De klager heeft wel gewonnen, maar geen cent ontvangen... -O-

quote:
Samenvatting

Consument heeft via Aangeslotene [KoM] in twee projecten geīnvesteerd. Consument heeft gesteld dat in het kader van beide projecten door [KoM] te weinig onderzoek is gedaan en dat de over de projecten gepresenteerde informatie ontoereikend is gebleken. Daardoor heeft Consument geen geīnformeerde investeringsbeslissing kunnen nemen. [KoM] heeft tegen deze stellingen slechts een algemeen verweer gevoerd en op verdere verzoeken van de Commissie niet gereageerd. De verklaring voor recht dat [KoM] te weinig onderzoek heeft gedaan en onvoldoende informatie heeft verstrekt, wordt door de Commissie toegewezen. De vordering tot schadevergoeding wordt afgewezen.

[...]

Beoordeling
Ten aanzien van de vordering tot schadevergoeding geldt dat deze door de Commissie wordt afgewezen. Voor een oordeel dat sprake is van schade is namelijk tenminste nodig dat Consument door een eventuele fout nadelig wordt geraakt in zijn vermogenspositie (zie Hoge Raad, 11 januari 2013, NJ 2013/48, r.ov. 3.5). Dat daarvan sprake zou zijn, is niet gebleken. Immers worden in het kader van beide investeringen aflossingen voldaan.
De Commissie concludeert derhalve tot afwijzing van de vordering tot schadevergoeding.
pi_200837381
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 19:29 schreef Antropoceen het volgende:
Ik overweeg al een tijdje om door mijn investeringsportefeuille heen te gaan om met de algemene voorwaarden in de hand te controleren of platforms niet ten onrechte een graantje extra meepikken. Hebben jullie, KOM daargelaten, dit weleens meegemaakt?
Wat voor extras worden er door de platformen meegepikt?
pi_200837469
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 20:48 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Geinig. Luuck zegt daarna ook geen 'flip' projecten te doen. Hij doet niet anders. na 6-9 maanden afgelost.
Er is een verschil tussen flip projecten en herfinancieren.

Flip projecten gaan uit van een pand van lage kwaliteit, welke door een renovatie meer waard worden. Waarna ze verkocht worden. Hiervoor is geld nodig voor zowel de aankoop als de renovatie.
(het onderscheid met een kleine verbouwing om de woning geschikt te maken voor de verhuur is echter dun)

Herfinancieren is wat er vooral bij SiG gebeurt. Zodra er een likje verf op het pand zit en er goede huurder is ingetrokken is er al snel een hogere taxatie mogelijk. Dit geeft de ondernemer kans om de financiering voor een veel lager tarief te krijgen, waardoor ze bij SiG vertrekken.
Een hogere boete zou dit eventueel wat meer tegenhouden.

Hier zouden we SiG wat meer om kunnen vragen.
pi_200837798
quote:
1s.gif Op maandag 9 augustus 2021 15:19 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw SiG project van 2 jaar voor een nieuw te bouwen appartement.

Brandemeer 25 F te Leeuwarden LIVE 11 augustus 2021 om 15.00 uur

https://investeren.sameni(...)arden-brandemeer-25f
Project website:
https://www.kallisto-leeuwarden.nl/

Helaas kon ik niet zien wat de verkoopprijzen waren.
pi_200838066
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 22:57 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Project website:
https://www.kallisto-leeuwarden.nl/

Helaas kon ik niet zien wat de verkoopprijzen waren.
Gelukkig is er een hoop terug te halen.(3e etage tussen 211.000 en 217.000 EUR)
Hier de website van 28 Feb 2021:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door ron6 op 09-08-2021 23:21:47 ]
pi_200838098
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 22:33 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Hier staat de volledige uitspraak:
https://www.kifid.nl/judgement/uitspraak-2019-040/

De klager heeft wel gewonnen, maar geen cent ontvangen... -O-
[..]

Thanks! Ik ken je specifieke situatie niet, maar ik zou op basis van deze uitspraak niet menen dat je met lege handen staat. Als je in een project zit waarin sinds 2017 niet meer is gehandeld door KOM terwijl ze dat wel moeten doen, dan kun je, lijkt mij, minstens nakoming van de overeenkomst tussen jou en KOM vorderen. In die overeenkomst staat zoiets als dat KOM zorg draagt voor het innen van het geld. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het veel zin heeft om naar het Kifid te stappen, aangezien KOM niet-bindend is aangesloten bij het Kifid.
pi_200838226
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 23:12 schreef ron6 het volgende:

[..]

Gelukkig is er een hoop terug te halen.(3e etage tussen 211.000 en 217.000 EUR)
Hier de website van 28 Feb 2021:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je. Ik ben hier blij mee.
Wel bijzonder dat een taxateur het dan weer 15.000 hoger taxeert, namelijk op 230.000.

[ Bericht 0% gewijzigd door dyna18 op 09-08-2021 23:36:03 ]
pi_200839241
Veel schade aan door Collin gefinancieerde garages door politieactie. Bijna alle garages zijn opengebeukt.
https://www.omroepwest.nl(...)am-beukte-alles-open


https://www.collincrowdfu(...)-anand-en-t-s-anand/

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 10-08-2021 07:00:34 ]
pi_200840576
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 05:41 schreef KrekelJapie het volgende:
Veel schade aan door Collin gefinancieerde garages door politieactie. Bijna alle garages zijn opengebeukt.
https://www.omroepwest.nl(...)am-beukte-alles-open
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.collincrowdfu(...)-anand-en-t-s-anand/
Hopelijk dekt de verzekering de schade....
Pecunia non olet
pi_200840588
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 05:41 schreef KrekelJapie het volgende:
Veel schade aan door Collin gefinancieerde garages door politieactie. Bijna alle garages zijn opengebeukt.
https://www.omroepwest.nl(...)am-beukte-alles-open
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.collincrowdfu(...)-anand-en-t-s-anand/
Zal toch zeker wel op de politie(verzekering) verhaald worden?
pi_200840655
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 09:25 schreef quepos het volgende:

[..]

Zal toch zeker wel op de politie(verzekering) verhaald worden?
Lijkt me wel.

https://www.tomlow-advoca(...)t-deur-open-betaalt/
pi_200841060
quote:
Ik zie in het verhaal genoeg redenen staan waarom de schade niet te achterhalen is op de staat...
pi_200841157
quote:
1s.gif Op maandag 9 augustus 2021 18:16 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

maar is er ook in de periode november-februari uitgekeerd? Uitvoeringskosten worden wel altijd met terugwerkende kracht ingehouden. Ook heb ik deze kosten betaald bij een bonus betaling bij aflossing. De bonus was gelijk een stukje kleiner
Nope, niks uitbetaald in die maanden.
pi_200841202
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 10:07 schreef Bieselke het volgende:

[..]

Nope, niks uitbetaald in die maanden.
Dat lijkt niet te kloppen
quote:
Per 1 januari 2020 betaalt u transactiekosten van ¤0,10 per transactie (incl. btw) als u investeert via Kapitaal Op Maat. Het gaat hierbij om de maandelijkse uitbetaling van de rente en aflossing door ondernemer via de Stichting Derdengelden Kapitaal op Maat.
pi_200841453
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 10:10 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dat lijkt niet te kloppen
[..]

Tja, dan zit er een serieus verschil tussen hun theorie en praktijk. Klopt gewoon helemaal niks van. Geen defaults, 200- geinvesteerd, totaal ontvangen 24,79, totaal nog te ontvangen 112,80 zonder dat 1 van de 2 in default is.
pi_200841499
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 22:20 schreef Antropoceen het volgende:

[..]

Hmmm. Had aanvankelijk het idee dat het wel mee zou vallen, maar ik denk dat dit mij wel aanspoort om eens met de stofkam door mijn portefeuille heen te gaan. Als het om serieuze bedragen gaat, dan zal ik er werk van maken.
Het gaat in de meeste gevallen letterlijk over enkele centen en dat is ook direct het probleem, want uiteindelijk is bijv. die 5 cent niet de moeite om veel tijd aan te besteden. Alleen dat maal 100 investeerders per project kan voor een platform best serieus geld worden. Als je er drukt over wilt maken en tijd wilt investeren zou ik adviseren, beperk je tot structurele zaken en probeer daarvoor ook oplossingen aan te dragen bij een platform, dan maak je de meeste kans op medewerking is mijn ervaring.
pi_200841827
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 19:42 schreef dyna18 het volgende:
Inderdaad ik heb ook mijn brief naar de Kifid klaar liggen.
Sinds 2017 wordt er niet meer betaald op mijn project en KOM doet niets om de zekerheden uit te winnen.

Probleem is dat de Kifid in het verleden gevonnist hebben dat zolang er nog kans is op terugbetaling er geen schade toegewezen wordt. Dus je kunt pas claimen wanneer KOM eindelijk de lening afboekt. Dan is de schade duidelijk.
Ik heb onlangs in een soortgelijke zaak (al tijden geen betaling, KOM doet niets om zekerheden uit te winnen en op vragen geen reactie) bij het Kifid neergelegd en na wat vertraging bij KOM :? werd ik zowaar gebeld door KOM om de zaak op te lossen. Ik had het bedrag van alle openstaande termijnen geëist en dat is dezelfde dag nog door KOM op mijn rekening gestort. Geen wereldbedrag en waarschijnlijk om van het gezeur af te zijn. Voor mij de eerste zaak bij Kifid, een positieve ervaring en toch een paar honderd euro binnen die ik eigenlijk al afgeschreven had.
pi_200841930
Komende 2 dagen geen projecten op Collin.
pi_200841969
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 11:02 schreef KrekelJapie het volgende:
Komende 2 dagen geen projecten op Collin.
Het is hollen of stil staan...
pi_200842239
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 10:01 schreef Fauquemont het volgende:

[..]

Ik zie in het verhaal genoeg redenen staan waarom de schade niet te achterhalen is op de staat...
Ik zie die niet, de genoemde redenen worden door het arrest (waarin de staat moet betalen voor de schade agv de inval waarbij 325kg heroine wordt gevonden) juist als achterhaald gekenmerkt. In het geval van Gouda is de inval zelfs zonder verdenking van individuele huurders gedaan, aangezien alle boxen zijn geopend. Prima verder, het gaat om een mensenleven, maar niet iets waar de verhuurder voor de schade verantwoordelijk kan worden gehouden lijkt me. Tenzij de verhuurders medeplichtig zouden zijn oid maar dat lijkt me wat ver gezocht.
pi_200842549
Is SIG weer gestopt met het automatisch overboeken van saldo's?
pi_200842964
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 22:41 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen flip projecten en herfinancieren.

Flip projecten gaan uit van een pand van lage kwaliteit, welke door een renovatie meer waard worden. Waarna ze verkocht worden. Hiervoor is geld nodig voor zowel de aankoop als de renovatie.
(het onderscheid met een kleine verbouwing om de woning geschikt te maken voor de verhuur is echter dun)

Herfinancieren is wat er vooral bij SiG gebeurt. Zodra er een likje verf op het pand zit en er goede huurder is ingetrokken is er al snel een hogere taxatie mogelijk. Dit geeft de ondernemer kans om de financiering voor een veel lager tarief te krijgen, waardoor ze bij SiG vertrekken.
Een hogere boete zou dit eventueel wat meer tegenhouden.

Hier zouden we SiG wat meer om kunnen vragen.
Wat mij betreft komt het op hetzelfde neer. De intentie die bij het aangaan van het contract wordt uitgesproken is vaak niet juist. Het is een intentie op papier voor sommige geldvragers. SIG weet dit natuurlijk ook wel. Ik heb er geen problemen mee, maar kan er slecht tegen dit soort window dressing.
pi_200843927
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 11:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Is SIG weer gestopt met het automatisch overboeken van saldo's?
Misschien ivm de vakantieperiode.
Het zal wel weer allemaal handwerk zijn...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')