abonnement Unibet Coolblue
pi_200736118
Ik ben pas verhuisd. Ik ken de voorgeschiedenis dus niet. In de voordeur zit een binnenwerk met de naam hbi en een slot. Het op slot doen gaat goed.
Het open maken van de deur is moeizaam. Je moet eerst naar rechts draaien, naar links is niet mogelijk. Als je dan naar links draait stopt hij bij het openen van de deur. Je moet dan eerst de sleutel even een paar mm naar buiten trekken en dan lukt het.

Ik heb drie sleutels op alle drie staat corbin.Wat moet ik doen om de situatie te verbeteren?
Ps heb het slot gesmeerd maar geen resultaat.
pi_200736142
Het slot vervangen?
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 4 augustus 2021 @ 14:48:46 #3
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_200736595
Waarschijnlijk is de cilinder ruk. Daar zitten pinnen in die niet lekker meer reageren.

Optie twee is dat de schoot eenrichtingsklemt.

Mijn tip, haal de zooi eruit en uit elkaar, leg het even in azijn voor de schoonmaak, daarna goed drogen, daarna mechaniek in slot en cilinder even weedeeveertigen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 4 augustus 2021 @ 14:52:58 #4
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_200736661
En K&W kan je ook verder helpen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_200737082
Corbin cilinders zijn het goedkoopste soort. Ze zijn versleten.

Investeer in iets beters van Winkhaus, Mauer, Dom of Evva. Hop naar je lokale ijzerwarenboer

Geen te dure rommel bij de bouwmarkt halen.
  Forum Admin woensdag 4 augustus 2021 @ 15:19:09 #6
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_200737118
schopje K&W
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_200737222
Op internet een nieuw slot kopen. Geen ridicule absurde prijzen betalen voor sloten in fysieke winkels.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 15:46:04 #8
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_200737456
Cilinder vervangen voor een A-merk, bijvoorbeeld DOM.
Of even kijken bij de achterdeur wat voor cilinder je daar hebt en alles hetzelfde doen.
Scheelt je meerdere sleutels
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
pi_200739502
Ik zou sowieso het slot ( minimaal cilinder) vervangen. Wie weet hebben de vorige bewoners nog kopieën van sleutels..

[ Bericht 2% gewijzigd door Peter op 04-08-2021 23:31:27 ]
dag
  Spellchecker woensdag 4 augustus 2021 @ 18:35:43 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200739585
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 18:27 schreef Peter het volgende:
Ik zou sowieso het slot ( minimaal cilinder) vervangen. Wie weet heeft de vorige bewoners nog kopieën van sleutels..
Of de buurman ....
  woensdag 4 augustus 2021 @ 18:42:54 #11
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_200739665
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 18:27 schreef Peter het volgende:
Ik zou sowieso het slot ( minimaal cilinder) vervangen. Wie weet heeft de vorige bewoners nog kopieën van sleutels..
Dit ja, een van de eerste dingen die je zou moeten doen als je een nieuw huis koopt.
pi_200744580
Had 6 redelijk bijzondere gelijksluitende cilinders nfk*** met 10 sleutels en certificaat voor ¤180 via een webshop. Van een A-merk.
Wel goed de maten opnemen vanaf het hart.
Vanaf het schroefje naar de buitenzijde meten. Bv. 50/30. Dit is links 50mm en rechts 30mm.
Vakman pur sang
pi_200749102
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 23:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Had 6 redelijk bijzondere gelijksluitende cilinders nfk*** met 10 sleutels en certificaat voor ¤180 via een webshop. Van een A-merk.
Wel goed de maten opnemen vanaf het hart.
Vanaf het schroefje naar de buitenzijde meten. Bv. 50/30. Dit is links 50mm en rechts 30mm.
Nog nooit geweten dat je linkse en rechtse cilinders had. Op het moment dat je de cilinder 180 draait heb je de andere kant toch. :@
Jeroentje.
pi_200750501
quote:
11s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:20 schreef jpajs het volgende:

[..]

Nog nooit geweten dat je linkse en rechtse cilinders had. Op het moment dat je de cilinder 180 draait heb je de andere kant toch. :@
Die zijn er ook niet... :) En dat schrijft hij ook niet... HIj beschrijft slechts een voorbeeld hoe te meten en wanneer iets uit het hart/midden is dan is het nogal al wiedes dat links en rechts verschillen van maat.

En het zal niet de eerste keer zijn dat iemand over het hoofd ziet dat de die schroef uit het midden van de deur ligt en slechts de dikte van de deur meet. En geef je dit niet aan bij de slotenmaker/winkel dan krijg je standaard 1 die in het midden ligt. En dan past de cilinder niet goed. Is mij ook al eens gebeurd :@ :P :'), mijn broer had nog eens cilinder van de juiste lengte liggen. En ik dacht das gemakkelijk en goedkoop. Maar ik had niet opgelet en de off set niet gezien en na proberen paste die niet in mijn deur en heb ik alsnog nieuwe moeten kopen.

Er zijn dus geen specifiek linkse of rechtse cilinders maar wel specifiek links en rechts afwijkend geconstrueerde deuren of deurbeslag en daar moet je naar kijken.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 5 augustus 2021 @ 16:57:21 #15
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_200758573
quote:
11s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:20 schreef jpajs het volgende:

[..]

Nog nooit geweten dat je linkse en rechtse cilinders had. Op het moment dat je de cilinder 180 draait heb je de andere kant toch. :@
Maar de afstand tot de baard van de cilinder is dan omgekeerd. Dan heb je een stuk eruit steken en de andere kant ligt te diep.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_200759316
Bij knop cilinder maakt het wel uit.
Die meet je volgens mij altijd eerst links.
Vakman pur sang
pi_200761552
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_200828431
Als je de cilinders vervangt (al dan niet gelijksluitend), overweeg dan een cilinder met hotelfunctie op de voordeur. Als je 'm eens dichttrekt met de sleutel aan de binnenkant, kan je er met een andere sleutel (buren, familielid, partner) toch nog in.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200840287
Zijn cilinders van M&C goed? Ze bieden 4 cilinders voor 239 euro
pi_200841092
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 13:28 schreef baskick het volgende:
Als je de cilinders vervangt (al dan niet gelijksluitend), overweeg dan een cilinder met hotelfunctie op de voordeur. Als je 'm eens dichttrekt met de sleutel aan de binnenkant, kan je er met een andere sleutel (buren, familielid, partner) toch nog in.
Of overweeg een cilinder met knop (desnoods alleen voor de achterdeur).
Hoef je in geval van nood niet je sleutels te zoeken voor je naar buiten kunt.
pi_200841328
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:57 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Maar de afstand tot de baard van de cilinder is dan omgekeerd. Dan heb je een stuk eruit steken en de andere kant ligt te diep.
Dan draai je hem om, maakt geen piep uit waar de lip in rustpositie zit want op slot en open draaien blijft werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2021 10:20:43 ]
pi_200841358
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 10:03 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Of overweeg een cilinder met knop (desnoods alleen voor de achterdeur).
Hoef je in geval van nood niet je sleutels te zoeken voor je naar buiten kunt.
Is niet aan te raden want ruitje intikken en je kan zo naar binnen en buiten lopen. Bij nooduitgangen is het vrijwel altijd zo dat er een alarm op de deur zit en de meeste huizen hebben dit niet.
pi_200841484
Even timmerman nieuw slot erin laten zetten zou ik doen.
pi_200843682
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 10:18 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Dan draai je hem om, maakt geen piep uit waar de lip in rustpositie zit want op slot en open draaien blijft werken.
Eh, omdraaien werkt alleen fatsoenlijk als beide kanten van de cilinder even lang zijn? Als 'ie te diep ligt, kan het zijn dat de sleutel er niet ver genoeg ingaat (vanwege beslag) en als 'ie te ver uitsteekt, kan het zijn dat je beslag niet past (en/of dat de cilinder afgebroken kan worden, afhankelijk van je beslag).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200843697
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 10:03 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Of overweeg een cilinder met knop (desnoods alleen voor de achterdeur).
Hoef je in geval van nood niet je sleutels te zoeken voor je naar buiten kunt.
Alleen aan te raden als je geen glas hebt, want:
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 10:20 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Is niet aan te raden want ruitje intikken en je kan zo naar binnen en buiten lopen. Bij nooduitgangen is het vrijwel altijd zo dat er een alarm op de deur zit en de meeste huizen hebben dit niet.
Dat geldt eigenlijk ook voor mijn tip als je de sleutel de facto structureel aan de binnenkant in de cilinder hebt zitten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200843871
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 12:55 schreef baskick het volgende:

[..]

Eh, omdraaien werkt alleen fatsoenlijk als beide kanten van de cilinder even lang zijn? Als 'ie te diep ligt, kan het zijn dat de sleutel er niet ver genoeg ingaat (vanwege beslag) en als 'ie te ver uitsteekt, kan het zijn dat je beslag niet past (en/of dat de cilinder afgebroken kan worden, afhankelijk van je beslag).
Dat de lengte moet kloppen vond ik buiten kijf staan en wilde ik niet benoemen. Het ging me erom dat men niet moet denken van dat lipje perse aan een bepaalde kant moet staan in rustpositie (dus wanneer de sleutel eruit is) voor het openen en sluiten van slot. Was ik een tijdje geleden nieuwsgierig naar en heb ik zelf uitgeprobeerd. Hooguit dat je de slot sneller voelt opengaan maar een cilinderslot moet toch minimaal 1 rondje draaien voor wat dan ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2021 13:06:59 ]
pi_200845515
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 10:20 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Is niet aan te raden want ruitje intikken en je kan zo naar binnen en buiten lopen. Bij nooduitgangen is het vrijwel altijd zo dat er een alarm op de deur zit en de meeste huizen hebben dit niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 12:56 schreef baskick het volgende:

[..]

Alleen aan te raden als je geen glas hebt, want:
[..]

Dat geldt eigenlijk ook voor mijn tip als je de sleutel de facto structureel aan de binnenkant in de cilinder hebt zitten.
Iemand die bereid is om een ruitje in te tikken lijkt me ook niet te beroerd om vervolgens daar langs naar binnen te kruipen?
pi_200845718
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 14:50 schreef kingjotte het volgende:

[..]

[..]

Iemand die bereid is om een ruitje in te tikken lijkt me ook niet te beroerd om vervolgens daar langs naar binnen te kruipen?
Nee, je tikt ruit in, steekt je arm door het gat en draait de deur van binnenuit open en loopt zo naar binnen en neemt bijv de tv onder je arm en loopt zo weer naar buiten? Veel te makkelijk toch?

Met een deur zonder die knop die jij voorstelt tikken ze een ruit in, moeten het gat zo groot mogelijk maken zonder gevaarlijke scherpe punten om zich aan te bezeren en dan nog moeten ze de goederen door een redelijk kleine opening krijgen dan wanneer de deur gewoon open zou zijn en zichzelf met grote haast naar binnen en buiten werken zonder gewond te raken.

Maar als TS die knop niet gebruikt maar wel de sleutel erin laat zitten ja dan gaat hetzelfde verhaal van "ruitje intikken, deur ff openen en tv onder je arm" weer op. (zelf meegemaakt, leermoment voor mij om nooit sleutel in achterdeur te laten zitten).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2021 15:16:36 ]
pi_200846613
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 14:50 schreef kingjotte het volgende:

[..]

[..]

Iemand die bereid is om een ruitje in te tikken lijkt me ook niet te beroerd om vervolgens daar langs naar binnen te kruipen?
Het gaat erom dat je het zo wel heel gemakkelijk gaat om met een groot object weer naar buiten te gaan. Een klein ruitje in of nabij de de voordeur is wat discreter in te tikken dan het grote woonkamerraam. Met een tv onder de arm via een ingeslagen woonkamerraam kruipen is net wat opvallender dan met een tv onder de arm de voordeur achter je dicht trekken :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200858207
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 09:00 schreef janjan33 het volgende:
Zijn cilinders van M&C goed? Ze bieden 4 cilinders voor 239 euro
Neem in je overweging ook even mee of je kerntrek cilinders wilt. Als het beslag geen kerntrekbeveiliging heeft en je dit niet wil vervangen is dit een alternatief.
https://www.google.nl/sea(...)ABCg&sclient=gws-wiz
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 12 augustus 2021 @ 20:35:07 #31
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_200882331
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 10:18 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Dan draai je hem om, maakt geen piep uit waar de lip in rustpositie zit want op slot en open draaien blijft werken.
Ik zei alleen dat je een cilinder met ongelijke hartmaten niet zomaar om kunt draaien.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_200882458
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:35 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik zei alleen dat je een cilinder met ongelijke hartmaten niet zomaar om kunt draaien.
Eh ja, ik heb hem verkeerd gelezen/begrepen. 8)7 ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')