abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 augustus 2021 @ 20:08:11 #1
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_200701670
Ik kreeg een vraag van een heel intelligent ventje. Waarom is het Neder"land", Duits"land", Enge"land", etc. Maar is het Frank"rijk"?

Mijn eerste gedachte was, omdat vroeger de Fransen een keizer hadden en Nederland en Engeland (bijvoorbeeld) een koning of zoals Duitsland een president.

Maar geen idee of dat de daadwerkelijke reden is, of dat er een andere reden is. Misschien geen reden een droom toeval.

Iemand die het toevallig wel weet?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_200701944
Het was vroeger kankrijk maar door verbasteringen etc werd de k een fr
pi_200702624
Goeie vraag. Er staat me iets bij dat men in de tijd van Karel de Grote (die toen bijna heel Europa in zijn zak had) dit gebied het rijk der Franken noemde.
pi_200708206
Vroeger was de verdeling tussen arm en rijk nog groter, toen had je bv frankrijk en frankarm en oostenrijk en oostenarm. Helaas waren die rijken zo machtig dat ze ook het gebied van de armen ingenomen hebben, dat bestaat dan nu ook niet meer :P
hardcoholic
pi_200708241
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 08:43 schreef Ferdii het volgende:
Vroeger was de verdeling tussen arm en rijk nog groter, toen had je bv frankrijk en frankarm en oostenrijk en oostenarm. Helaas waren die rijken zo machtig dat ze ook het gebied van de armen ingenomen hebben, dat bestaat dan nu ook niet meer :P
Behalve in Armenië, daar was het tegenovergestelde gebeurd :) 14.gif
pi_200708299
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 08:46 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Behalve in Armenië, daar was het tegenovergestelde gebeurd :) 14.gif
Rijkmenië is inderdaad ondergegaan aan hebzucht :'(
hardcoholic
pi_200708339
Spanjeland, Congorijk.
pi_200712159
Daarvoor was het Francië / Francia
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')